Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

24/2008. (VIII. 8.) OKM rendelet

egyes filmszakmai tárgyú rendeletek módosításáról

A mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény 37. § (1) bekezdés a)-b) pontjaiban és (2) bekezdésének a) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az 1. § tekintetében a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 29.) Korm. rendelet 1. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - az oktatási és kulturális miniszter feladat- és hatásköréről szóló 167/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § d) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a következőket rendelem el:

1. §

(1) A mozgóképszakmai hatóság szervezetének, működésének és eljárásának részletes szabályairól szóló

12/2008. (III. 29.) OKM-PM együttes rendelet (a továbbiakban: R. 1.) a 4. §-t követően a következő alcímmel és 4/A. §-sal egészül ki:

"Kulturális követelményrendszer

4/A. § (1) A hatóság a Tv. 12/A. § (1) bekezdése alapján a filmelőállító kérelmére állapítja meg a filmgyártási célú állami támogatások igénybevehetőségére vonatkozó jogosultságot.

(2) A hatóság a Tv. 12/A. § (2) bekezdése alapján a filmterjesztő kérelmére állapítja meg a filmterjesztési célú állami támogatások igénybevehetőségére vonatkozó jogosultságot.

(3) Az (1)-(2) bekezdés szerinti kérelmek a 4. §-ban, illetve a 9-10. §-okban meghatározott kérelmekkel együtt is benyújthatóak. Ebben az esetben a hatóság a kérelmeket egy eljárás keretében bírálja el.

(4) A kérelemhez mellékelni kell

a) a filmalkotás teljes magyar nyelvű forgatókönyvét

vagy

b) a filmalkotás egy megtekintésre alkalmas VHS vagy DVD példányát, és

a filmelőállító vagy filmterjesztő nyilatkozatát a Tv. 12/B. §-ában meghatározott kulturális követelmények teljesítéséről az ott foglalt táblázat alapján.

(5) A filmterjesztési célú állami támogatások igénybevehetőségére vonatkozó jogosultság megállapítására nem kell kérelmet előterjeszteni, és az eljárás mellőzendő, ha a filmalkotás korábban már teljesítette a filmgyártási célú állami támogatások igénybevehetőségére vonatkozó kulturális követelményeket.

(6) A Tv. 12/B. §-ában rögzített kulturális követelményrend szer m) és n) pontjai kapcsán

a) 1 pont adható, ha

aa) a magyarországi forgatás - napokban számolt mértéke-nem éri el a filmalkotás teljes forgatásának 25%-át;

ab) a filmgyártás-előkészítés vagy az utómunka költségei nem érik el a teljes filmgyártás-előkészítési vagy utómunkaköltségek 25%-át;

b) 2 pont adható, ha

ba) a magyarországi forgatás - napokban számolt mértéke-nem éri el a filmalkotás teljes forgatásának 50%-át;

bb) a filmgyártás-előkészítés vagy az utómunka költségei nem érik el a teljes filmgyártás-előkészítési vagy utómunkaköltségek 50%-át;

c) 3 pont adható, ha az a) és b) pontokban említett értékek elérik vagy meghaladják az 50%-os értékeket."

(2) Az R. 1. 13. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:

"13. § (1) A közvetlen filmgyártási költségek között az a filmgyártási és filmgyártás-előkészítési költség ismerhető el, amely a 6. §-ban meghatározott nyilvántartásba vételi kérelem benyújtását követően - a magyarországi gyártással összefüggésben belföldön vagy külföldön - keletkezett, és megfelel a (2)-(9) bekezdésekben meghatározott további feltételeknek.

(2) A hatóság a gyártási ütemezés adott szakaszára eső összegként csak azon költségeket veszi figyelembe, amelyek a kérelemben feltüntetett időszak kezdő és zárónapja közötti teljesítéshez kapcsolódnak.

(3) Csak az a költség ismerhető el közvetlen filmgyártási költségként, amelynek teljesítését igazoló okirat a végleges gyártási tervnek megfelelő gyártási időszakban, illetve a gyártási tervben szereplő befejezési időpontot követő három hónapon belül keletkezik.

(4) Nem számolható el az a költség, amelynek tekintetében az adott jogviszony jogosultja és kötelezettje ugyanaz a szerv vagy személy.

(5) A közvetlen filmgyártási költségek között a filmalkotás alapjául szolgáló mű megfilmesítéshez kapcsolódó szerzői és szomszédos jogi jogdíj azon összege számolható el, amely nem hal adj a meg a filmalkot ás közvetlen filmgyártási költségeinek 4%-át.

(6) A produceri díjak elszámolt összege nem haladhatja meg a közvetlen filmgyártási költségek 4%-át.

(7) A reklám- és propagandaköltségek közül kizárólag a gyártáshoz kapcsolódó azon reklámköltségek számolhatók el, amelyek nem hatadhatják meg a közvetten film-gyártási költségként elszámolt összeg 2%-át, de legfeljebb az 5 millió forintot. Nem tekintendő gyártáshoz kapcsolódó reklámköltségnek a film reklámozását szolgáló bármilyen reklámfelület-vásárlás, különösen az írott sajtóban, köztéri helyeken vagy járműveken elhelyezett, továbbá rádióban vagy televízióban megjelentetett hirdetés.

(8) A filmgyártáshoz kapcsolódó utazási költségek akkor számolhatók el közvetlen filmgyártási költségként, ha legalább az utazás kiinduló állomása vagy célállomása Magyarországon van.

(9) Valamely rendezvényről készített filmalkotás esetén csak a filmgyártáshoz közvetlenül kapcsolódó olyan költségek számolhatók el, amelyek nem a rendezvény létrehozásához kapcsolódnak. Ha a rendezvény létrehozásához és a filmgyártáshoz kapcsolódó költségek nem különíthetőek el egyértelműen, akkor azok nem számolhatók el közvetlen filmgyártási költségként."

(3) Az R. 1. a következő 13/A. §-sal egészül ki:

"13/A. § (1) A közvetlen magyar filmgyártási költségek között az a közvetlen filmgyártási költségnek minősülő filmgyártási és filmgyártás-előkészítési költség ismerhető el, amelyet a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Számtv.) 160. § (3) bekezdés a)-b) pontjában megnevezett számlákon számolnak el, és amely

a) a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény, az egyszerűsített vállalkozói adóról szóló 2002. évi XLIII. törvény, a Tao. tv. vagy az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról szóló 2005. évi CXX. törvény szerinti adókötelezettség alá eső, illetve a költségvetési szervnél bevételt eredményező kötelezettség teljesítésével, valamint a filmgyártással kapcsolatban teljesített személyi jellegű kifizetések után fizetendő járulékkötelezettség teljesítésével összefüggésben keletkezett, és

b) megfelel a 13. § (2)-(9) bekezdésében foglalt feltételeknek.

(2) Tárgyi eszköz beszerzése esetén csak a filmgyártáshoz közvetlenül beszerzett eszköznek a Számtv. 52. §-a szerinti értékcsökkenése számolható el, legfeljebb a filmgyártás megkezdésétől a gyártás befejezéséig tartó időszakra. Ha az eszközt egyszerre több filmgyártáshoz is használják, úgy az elszámolható költségeket a gyártások között a filmgyártó vállalkozás számviteli politikájában rögzített megosztás szerint arányosan fel kell osztani.

(3) A Számtv. 3. § (4) bekezdés 1. pontjában meghatározott közvetített szolgáltatást tartalmazó költségekből a szállító által külföldről igénybe vett szolgáltatás értéke nem számolható el közvetlen magyar filmgyártási költségként. A külföldről igénybe vett közvetített szolgáltatás értékéről a filmgyártó vállalkozásnak nyilatkozni kell. A hatóság indokolt esetben az ellenőrzési jogát a közbenső szerződő felek, illetve alvállalkozók ellenőrzésével a szolgáltatás tényleges teljesítőjével szemben is érvényesítheti."

2. §

(1) Az "art" mozik minősítésének és a filmalkotások korhatár szerinti megjelölésének feltételeiről szóló 46/2007. (XII. 29.) OKM rendelet (a továbbiakban: R. 2.) 1. § (1) bekezdés c) pont cb) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A hatóság a mozi üzemeltetőjének kérelmére "art" besorolást ad az alábbi feltételeknek megfelelő egytermes mozinak vagy többtermes mozi esetén mozitermeknek:]

"cb) a Tv. 12/B. §-ában meghatározott követelményrendszernek megfelelő magyar vagy magyar részvételű koprodukciós filmalkotást, vagy"

[vetít.]

(2) Az R. 2. az alábbi 10. §-sal egészül ki:

"10. § E rendelet 1. § (1) bekezdés c) pont cb) alpontjában írt kulturális követelményt nem kell alkalmazni a Tv. 29. § (3) bekezdése szerint a mozgóképről szóló 2004. évi

II. törvény módosításáról szóló 2008. évi XXXVIII. törvény hatálybalépése előtt nyilvántartásba vett filmalkotások esetén."

3. §

(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. Az R. 1. és az R. 2. e rendelettel módosított rendelkezéseit a 2007. december 31-ét követően indult, és e rendelet hatálybalépésekor folyamatban lévő mindazon támogatási ügyben is alkalmazni kell, ahol a döntést azért nem lehetett meghozni, mert a támogatás az Európai Közösséget létrehozó szerződés 87. cikke alapján tiltott állami támogatásnak minősült volna.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában az ügy indulásának szempontjából közvetlen állami támogatás esetén a pályázati felhívás megjelenésének vagy az egyedi támogatási kérelem benyújtásának, közvetett állami támogatás esetén az R. 1.10. § (1) bekezdése szerinti kérelem benyújtásának időpontja az irányadó.

4. §

Az R. 1. 10. § (2) bekezdésében meghatározott 8 és 60 napos határidőket az e rendelet hatálybalépését követő 15. naptól kell számítani mindazon esetekben, ahol a támogatásra jogosultság megállapítására vonatkozó kérelmet 2008. április 1-je és az e rendelet hatálybalépése közötti időszakban nyújtották be a mozgóképszakmai hatósághoz.

5. §

Az R. 1. 10. § (2) bekezdés b) pontjában az "a gyártásban részt vevő magyar vállalkozás 30 napnál nem régebbi cégkivonatát, illetve" szövegrész és az R. 1. 10. § (2) bekezdés c) pontjában az "a magyar filmelőállító 30 napnál nem régebbi cégkivonatát," szövegrész hatályát veszti.

Dr. Hiller István s. k.,

oktatási és kulturális miniszter