Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

24/2008. (VIII. 8.) OKM rendelet

egyes filmszakmai tárgyú rendeletek módosításáról

A mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény 37. § (1) bekezdés a)-b) pontjaiban és (2) bekezdésének a) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az 1. § tekintetében a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 29.) Korm. rendelet 1. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - az oktatási és kulturális miniszter feladat- és hatásköréről szóló 167/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § d) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a következőket rendelem el:

1. §

(1) A mozgóképszakmai hatóság szervezetének, működésének és eljárásának részletes szabályairól szóló

12/2008. (III. 29.) OKM-PM együttes rendelet (a továbbiakban: R. 1.) a 4. §-t követően a következő alcímmel és 4/A. §-sal egészül ki:

"Kulturális követelményrendszer

4/A. § (1) A hatóság a Tv. 12/A. § (1) bekezdése alapján a filmelőállító kérelmére állapítja meg a filmgyártási célú állami támogatások igénybevehetőségére vonatkozó jogosultságot.

(2) A hatóság a Tv. 12/A. § (2) bekezdése alapján a filmterjesztő kérelmére állapítja meg a filmterjesztési célú állami támogatások igénybevehetőségére vonatkozó jogosultságot.

(3) Az (1)-(2) bekezdés szerinti kérelmek a 4. §-ban, illetve a 9-10. §-okban meghatározott kérelmekkel együtt is benyújthatóak. Ebben az esetben a hatóság a kérelmeket egy eljárás keretében bírálja el.

(4) A kérelemhez mellékelni kell

a) a filmalkotás teljes magyar nyelvű forgatókönyvét

vagy

b) a filmalkotás egy megtekintésre alkalmas VHS vagy DVD példányát, és

a filmelőállító vagy filmterjesztő nyilatkozatát a Tv. 12/B. §-ában meghatározott kulturális követelmények teljesítéséről az ott foglalt táblázat alapján.

(5) A filmterjesztési célú állami támogatások igénybevehetőségére vonatkozó jogosultság megállapítására nem kell kérelmet előterjeszteni, és az eljárás mellőzendő, ha a filmalkotás korábban már teljesítette a filmgyártási célú állami támogatások igénybevehetőségére vonatkozó kulturális követelményeket.

(6) A Tv. 12/B. §-ában rögzített kulturális követelményrend szer m) és n) pontjai kapcsán

a) 1 pont adható, ha

aa) a magyarországi forgatás - napokban számolt mértéke-nem éri el a filmalkotás teljes forgatásának 25%-át;

ab) a filmgyártás-előkészítés vagy az utómunka költségei nem érik el a teljes filmgyártás-előkészítési vagy utómunkaköltségek 25%-át;

b) 2 pont adható, ha

ba) a magyarországi forgatás - napokban számolt mértéke-nem éri el a filmalkotás teljes forgatásának 50%-át;

bb) a filmgyártás-előkészítés vagy az utómunka költségei nem érik el a teljes filmgyártás-előkészítési vagy utómunkaköltségek 50%-át;

c) 3 pont adható, ha az a) és b) pontokban említett értékek elérik vagy meghaladják az 50%-os értékeket."

(2) Az R. 1. 13. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:

"13. § (1) A közvetlen filmgyártási költségek között az a filmgyártási és filmgyártás-előkészítési költség ismerhető el, amely a 6. §-ban meghatározott nyilvántartásba vételi kérelem benyújtását követően - a magyarországi gyártással összefüggésben belföldön vagy külföldön - keletkezett, és megfelel a (2)-(9) bekezdésekben meghatározott további feltételeknek.

(2) A hatóság a gyártási ütemezés adott szakaszára eső összegként csak azon költségeket veszi figyelembe, amelyek a kérelemben feltüntetett időszak kezdő és zárónapja közötti teljesítéshez kapcsolódnak.

(3) Csak az a költség ismerhető el közvetlen filmgyártási költségként, amelynek teljesítését igazoló okirat a végleges gyártási tervnek megfelelő gyártási időszakban, illetve a gyártási tervben szereplő befejezési időpontot követő három hónapon belül keletkezik.

(4) Nem számolható el az a költség, amelynek tekintetében az adott jogviszony jogosultja és kötelezettje ugyanaz a szerv vagy személy.

(5) A közvetlen filmgyártási költségek között a filmalkotás alapjául szolgáló mű megfilmesítéshez kapcsolódó szerzői és szomszédos jogi jogdíj azon összege számolható el, amely nem hal adj a meg a filmalkot ás közvetlen filmgyártási költségeinek 4%-át.

(6) A produceri díjak elszámolt összege nem haladhatja meg a közvetlen filmgyártási költségek 4%-át.

(7) A reklám- és propagandaköltségek közül kizárólag a gyártáshoz kapcsolódó azon reklámköltségek számolhatók el, amelyek nem hatadhatják meg a közvetten film-gyártási költségként elszámolt összeg 2%-át, de legfeljebb az 5 millió forintot. Nem tekintendő gyártáshoz kapcsolódó reklámköltségnek a film reklámozását szolgáló bármilyen reklámfelület-vásárlás, különösen az írott sajtóban, köztéri helyeken vagy járműveken elhelyezett, továbbá rádióban vagy televízióban megjelentetett hirdetés.

(8) A filmgyártáshoz kapcsolódó utazási költségek akkor számolhatók el közvetlen filmgyártási költségként, ha legalább az utazás kiinduló állomása vagy célállomása Magyarországon van.

(9) Valamely rendezvényről készített filmalkotás esetén csak a filmgyártáshoz közvetlenül kapcsolódó olyan költségek számolhatók el, amelyek nem a rendezvény létrehozásához kapcsolódnak. Ha a rendezvény létrehozásához és a filmgyártáshoz kapcsolódó költségek nem különíthetőek el egyértelműen, akkor azok nem számolhatók el közvetlen filmgyártási költségként."

(3) Az R. 1. a következő 13/A. §-sal egészül ki:

"13/A. § (1) A közvetlen magyar filmgyártási költségek között az a közvetlen filmgyártási költségnek minősülő filmgyártási és filmgyártás-előkészítési költség ismerhető el, amelyet a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Számtv.) 160. § (3) bekezdés a)-b) pontjában megnevezett számlákon számolnak el, és amely

a) a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény, az egyszerűsített vállalkozói adóról szóló 2002. évi XLIII. törvény, a Tao. tv. vagy az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról szóló 2005. évi CXX. törvény szerinti adókötelezettség alá eső, illetve a költségvetési szervnél bevételt eredményező kötelezettség teljesítésével, valamint a filmgyártással kapcsolatban teljesített személyi jellegű kifizetések után fizetendő járulékkötelezettség teljesítésével összefüggésben keletkezett, és

b) megfelel a 13. § (2)-(9) bekezdésében foglalt feltételeknek.

(2) Tárgyi eszköz beszerzése esetén csak a filmgyártáshoz közvetlenül beszerzett eszköznek a Számtv. 52. §-a szerinti értékcsökkenése számolható el, legfeljebb a filmgyártás megkezdésétől a gyártás befejezéséig tartó időszakra. Ha az eszközt egyszerre több filmgyártáshoz is használják, úgy az elszámolható költségeket a gyártások között a filmgyártó vállalkozás számviteli politikájában rögzített megosztás szerint arányosan fel kell osztani.

(3) A Számtv. 3. § (4) bekezdés 1. pontjában meghatározott közvetített szolgáltatást tartalmazó költségekből a szállító által külföldről igénybe vett szolgáltatás értéke nem számolható el közvetlen magyar filmgyártási költségként. A külföldről igénybe vett közvetített szolgáltatás értékéről a filmgyártó vállalkozásnak nyilatkozni kell. A hatóság indokolt esetben az ellenőrzési jogát a közbenső szerződő felek, illetve alvállalkozók ellenőrzésével a szolgáltatás tényleges teljesítőjével szemben is érvényesítheti."

2. §

(1) Az "art" mozik minősítésének és a filmalkotások korhatár szerinti megjelölésének feltételeiről szóló 46/2007. (XII. 29.) OKM rendelet (a továbbiakban: R. 2.) 1. § (1) bekezdés c) pont cb) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A hatóság a mozi üzemeltetőjének kérelmére "art" besorolást ad az alábbi feltételeknek megfelelő egytermes mozinak vagy többtermes mozi esetén mozitermeknek:]

"cb) a Tv. 12/B. §-ában meghatározott követelményrendszernek megfelelő magyar vagy magyar részvételű koprodukciós filmalkotást, vagy"

[vetít.]

(2) Az R. 2. az alábbi 10. §-sal egészül ki:

"10. § E rendelet 1. § (1) bekezdés c) pont cb) alpontjában írt kulturális követelményt nem kell alkalmazni a Tv. 29. § (3) bekezdése szerint a mozgóképről szóló 2004. évi

II. törvény módosításáról szóló 2008. évi XXXVIII. törvény hatálybalépése előtt nyilvántartásba vett filmalkotások esetén."

3. §

(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. Az R. 1. és az R. 2. e rendelettel módosított rendelkezéseit a 2007. december 31-ét követően indult, és e rendelet hatálybalépésekor folyamatban lévő mindazon támogatási ügyben is alkalmazni kell, ahol a döntést azért nem lehetett meghozni, mert a támogatás az Európai Közösséget létrehozó szerződés 87. cikke alapján tiltott állami támogatásnak minősült volna.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában az ügy indulásának szempontjából közvetlen állami támogatás esetén a pályázati felhívás megjelenésének vagy az egyedi támogatási kérelem benyújtásának, közvetett állami támogatás esetén az R. 1.10. § (1) bekezdése szerinti kérelem benyújtásának időpontja az irányadó.

4. §

Az R. 1. 10. § (2) bekezdésében meghatározott 8 és 60 napos határidőket az e rendelet hatálybalépését követő 15. naptól kell számítani mindazon esetekben, ahol a támogatásra jogosultság megállapítására vonatkozó kérelmet 2008. április 1-je és az e rendelet hatálybalépése közötti időszakban nyújtották be a mozgóképszakmai hatósághoz.

5. §

Az R. 1. 10. § (2) bekezdés b) pontjában az "a gyártásban részt vevő magyar vállalkozás 30 napnál nem régebbi cégkivonatát, illetve" szövegrész és az R. 1. 10. § (2) bekezdés c) pontjában az "a magyar filmelőállító 30 napnál nem régebbi cégkivonatát," szövegrész hatályát veszti.

Dr. Hiller István s. k.,

oktatási és kulturális miniszter