Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

3/2010. (I. 14.) OKM rendelet

az előadó-művészeti szervezetek működésével kapcsolatos hatósági eljárások részletes szabályairól, továbbá a zenekarok és énekkarok tevékenységéhez szükséges tárgyi feltételekről, valamint a fizető nézőszám alsó határáról szóló 7/2009. (III. 4.) OKM rendelet módosításáról

Az előadó-művészeti szervezetek támogatásáról és sajátos foglalkoztatási szabályairól szóló 2008. évi XCIX. törvény 47. §-a (2) bekezdésének a) és b) pontjában foglalt felhatalmazás alapján - az oktatási és kulturális miniszter feladat- és hatásköréről szóló 167/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. §-ának d) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a következőket rendelem el:

1. § Az előadó-művészeti szervezetek működésével kapcsolatos hatósági eljárások részletes szabályairól, továbbá a zenekarok és énekkarok tevékenységéhez szükséges tárgyi feltételekről, valamint a fizető nézőszám alsó határáról szóló 7/2009. (III. 4.) OKM rendelet (a továbbiakban: R.) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § (1) A nyilvántartásba vételi és besorolási kérelem adatai az alábbi okiratokkal igazolhatók:

a) az előadó-művészeti szervezet módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt, hatályos létesítő okirata (alapító okirat, társasági szerződés, alapszabály),

b) a költségvetési szervekről vezetett nyilvántartásból származó, a törzskönyvi nyilvántartási szám igazolására vonatkozó hiteles kivonat,

c) a (köz)alapítványok, társadalmi szervezetek bírósági nyilvántartásba bejegyzett, hatályos adatairól - a szervezet képviselőjének kérelmére - kiadott, az igazságügyért felelős miniszter rendeletében meghatározott tartalmú, 30 napnál nem régebbi kivonat,

d) a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény hatálya alá tartozó nonprofit gazdasági társaságok esetén 30 napnál nem régebbi cégkivonat.

(2) A 2. § (1) bekezdésében felsorolt okiratokat - amennyiben azt a kérelmező nem csatolja - a hatóság szerzi be, az illetékes szervhez történő adatszolgáltatási kérelem benyújtásával.

(3) Az igazgatási szolgáltatási díjat a nyilvántartásba vételi és besorolási eljárás megindítását megelőzően, a külön jogszabály szerint kell megfizetni.

(4) A Tv. 10. §-ának (1)-(6) bekezdésében, valamint a Tv. 11. §-ának (1)-(2) bekezdésében megjelölt előadó- művészeti szervezet fenntartójának, ennek hiányában képviselőjének a besorolási adatokon túl meg kell küldenie a hatóság részére az önkormányzati költségvetési rendeletnek a szervezet fenntartói támogatására vonatkozó részének másolatát, továbbá a közhasznúvá minősített szervezetként működő előadó-művészeti szervezet esetén a Tv. szerinti központi költségvetési támogatás igénybevételének időtartama alatt hatályos, önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződés fenntartó, illetve támogató önkormányzat által hitelesített másolatát is."

2. § Az R. 5. §-ának (1) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az előadó-művészeti szervezet fenntartója, ennek hiányában képviselője minden év március 31-ig az 1. melléklet II. pontjának 1-3.2. alpontja alapján besorolási adatokat - új szervezet esetén nyilvántartásba vételhez szükséges adatokat is - szolgáltat a hatóságnak a Tv. szerinti központi költségvetési támogatásnak az adatszolgáltatást követő évben (tárgyév) történő igénybevétele érdekében."

3. § Az R. a következő 5/A. §-sal egészül ki:

"5/A. § (1) A nyilvántartásba vett színházak, bábszínházak, balett- vagy táncegyüttesek tájelőadásainak fizetőnéző számát a besorolási adatok megadásánál a létrehozó és a fogadó előadó-művészeti szervezet is elszámolhatja, azonban a fizető nézőszámnak a Tv. 16. § (4) bekezdésében meghatározott súlyozása kizárólag az előadást létrehozó szervezet esetében alkalmazható.

(2) A székhely településen játszott előadások fizetőnézőinek száma - a produkciós színház kivételével - a szervezet létesítő okirata szerinti székhelyen (játszóhelyen) tartott előadások fizetőnézőinek száma (ideértve a székhellyel azonos helyen lévő telephelyen tartott előadások fizetőnézőinek számát is), valamint a létesítő okiratban szereplő székhelyen (székhellyel azonos helyen lévő telephelyen) kialakított alkalmi játszóhelyen realizált fizetőnézők száma.

(3) A székhely településen kívül játszott előadások (tájelőadás) fizetőnézőinek száma abban az esetben vehető figyelembe, ha az előadást az adott településen a rendszeresen színházi előadások fogadására szolgáló játszóhelyen tartották.

(4) A (2) bekezdésben meghatározott eseten kívül az alkalmi játszóhelyeken (pl. sportcsarnok, alkalmi szabadtéri rendezvény) játszott előadások fizetőnézői után a Tv.-ben meghatározott művészeti ösztönző részhozzájárulás sem a székhely településen, sem a székhely településen kívül nem vehető igénybe.

(5) Azonos fenntartóval (tulajdonossal) rendelkező színházak az egymás játszóhelyein tartott előadásokat és az azokhoz kapcsolódó fizető nézőszámot a színházak között a produkció megvalósítására létrejött szerződésben foglalt megosztási arány szerint vehetik figyelembe.

(6) A zenekar, énekkar élő közreműködése nélkül játszott zenés színpadi művek (operett, musical, rockopera, daljáték, zenés játék) fizetőnézőinek száma valamennyi olyan zenés előadás fizetőnézőinek a száma, ahol a zenekart vagy énekkart hangfelvétel helyettesíti (playback, fél-playback). Ezeknek az előadásoknak a fizetőnézői nem számítanak be a Tv. 16. § (4) bekezdése alapján súlyozás alkalmazásával figyelembe vett előadástípusok fizetőnézőinek számába.

(7) Az I. kategóriába sorolandó bábszínház által létrehozott vagy bábszínházi játszóhelyen tartott előadás fizető nézőszáma csak a bábelőadásokra vonatkozó súlyozással vehető figyelembe.

(8) A zenekar (énekkar) közreműködése opera, klasszikus operett vagy más zenés színpadi mű színházi előadásában abban az esetben minősül hangversenynek, ha azt a zenekar, énekkar létesítő okirata vagy a színházzal kötött szerződés alapján teljesíti. A zenekari tagok egyéni szerződés alapján történő közreműködése nem tartozik ide.

(9) A zenekar (énekkar) élő közreműködésével tartott színházi előadások fizetőnézőinek számát kizárólag a színház számolhatja el.

(10) Ha a zenekar (énekkar) egy kortárs magyar művet többször is műsorára tűzött, annyiszor kell figyelembe venni a besorolási adatok megadásánál, ahány alkalommal azt a tárgyévben előadták.

(11) Az előadásszám, hangversenyszám és a fizető nézőszám meghatározása során a külföldön tartott előadások, hangversenyek száma és az ehhez kapcsolódó fizetőnézők száma abban az esetben vehető figyelembe, ha az előadó-művészeti szervezet létesítő okirata alapján a külföldi előadások, hangversenyek tartása alapfeladatnak (közhasznú tevékenységnek) minősül."

4. § Az R. a következő 7/A. §-sal egészül ki:

"7/A. § (1) Ha az előadó-művészeti szervezet előadó-művészeti alaptevékenységét vagy annak egy részét - az érintett szervezetek fenntartói (tulajdonosai), ezek hiányában külön törvény szerinti legfőbb szervének döntése alapján - a továbbiakban más, újonnan létrejött vagy már működő előadó-művészeti szervezet látja el, a feladatot átadó előadó-művészeti szervezet besorolási adatait kell figyelembe venni az ugyanazon feladatot átvevő előadó-művészeti szervezet besorolásánál.

(2) A fenntartó (tulajdonos), illetve a külön törvény szerinti legfőbb szerv (1) bekezdésben meghatározott feladat-átadásra vonatkozó döntését - a működési-szervezeti formához igazodóan - a feladatátadással érintett előadó-művészeti szervezetek megszüntető, létesítő okiratával, az átadott feladat ellátására kötött közszolgálati szerződéssel, továbbá a feladat átadását rögzítő egyéb okirattal kell igazolni."

5. § Az R. 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"11. § (1) A hatóság az előadó-művészeti szervezet támogatója kérelmére a tárgyévet (támogatás évét) követő 60 napon belül kiállítja a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény szerinti adókedvezményre jogosító támogatási igazolást.

(2) A kérelem tartalmazza az igazolás felhasználásának célját, a támogató nevét, székhelyét és adószámát. A kérelemhez csatolni kell a támogatási szerződést, valamint a teljesítés igazolását.

(3) Az (1) bekezdésben foglaltak végrehajtása érdekében a támogatott előadó-művészeti szervezet a tárgyévet követő év január 31-ig adatot szolgáltat a hatóság részére az "SZJ 92.31.21.0 Előadó-művészet"-be tartozó színházi előadás, táncelőadás, hangverseny, továbbá az "SZJ 92.34.13.0 Vegyes egyéb szórakoztatás"-ból a bábszínházi előadás általános forgalmi adóval csökkentett tárgyévi tényleges jegy- és bérletbevételéről. E jegybevétel meghatározásánál az előadó-művészeti szervezet külföldi előadásaiból származó, a külföldi szerződő fél által kiállított igazolásban szereplő jegybevételt is figyelembe kell venni.

(4) Az előadó-művészeti szervezet támogatója kérelmére a támogatási igazolás évközben is kiállítható a tárgyévben a támogatás tényleges teljesítéséig időarányosan megvalósult tényleges jegybevétel alapján, több támogató esetén is annak legfeljebb 80%-áig, ha a támogatási kérelemmel egyidejűleg a támogatott szervezet nyilatkozik a támogatásig időarányosan teljesült tárgyévi tényleges jegybevételéről. Ebben az esetben a támogatási kérelemhez a (2) bekezdésben foglaltakon túlmenően csatolni kell a támogatott szervezetnek a támogatásig időarányosan realizált tárgyévi tényleges jegybevételéről szóló nyilatkozatát is.

(5) A támogatási igazolás - a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény szerinti kötelező adattartalom mellett - tartalmazza:

a) a támogatást nyújtó szervezet (adózó) megnevezését, székhelyét,

b) a támogatást nyújtó szervezet adószámát,

c) a támogatott előadó-művészeti szervezet megnevezését, székhelyét, nyilvántartási számát, besorolási kategóriáját,

d) azt a tényt, hogy a támogató szervezet a támogatást az előadó-művészeti szervezet tevékenységéhez juttatta,

e) azt, hogy a támogatásra mikor került sor, valamint

f) az adókedvezményre jogosító támogatás összegét.

(6) A társasági adókedvezmény igénybevételére jogosító támogatás nem jelenthet vagyoni és nem vagyoni előnyt.

(7) Az előadó-művészeti szervezet köteles a társasági adókedvezményre jogosító támogatást elkülönítetten nyilvántartani, és arról a külön jogszabály szerinti, hatóság részére benyújtott beszámolóban az ott meghatározott módon elszámolni.

(8) A társasági adókedvezmény igénybevételére jogosító támogatás terhére elszámolható költségek azonosak a központi költségvetési támogatás terhére elszámolható költségekkel. E költségek körét külön jogszabály határozza meg.

(9) A hatóság a kiadott támogatási igazolásokkal összefüggésben birtokába került okiratokat, egyéb dokumentumokat az igazolás kiadásának évét követő 10 évig köteles megőrizni."

6. § Az R. 12. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"12. § (1) A hatóság az előadó-művészeti szervezet támogatását követő 5 éven át helyszíni ellenőrzést folytathat le, amelynek során vizsgálja különösen a nyilvántartásba vétel és a besorolás alapjául szolgáló adatok, dokumentációk helytállóságát, továbbá a társasági adókedvezmény igénybevételének alapjául szolgáló, a társasági adóról és osztalékadóról szóló törvényben meghatározott jegybevételt, valamint azt, hogy a besorolás feltételei a támogatás időtartama alatt fennálltak-e.

(2) A támogatás nyújtásának és igénybevételének a közösségi szabályok alapján történő ellenőrzése érdekében a Tv. szerinti központi költségvetési támogatással, továbbá a társasági adókedvezményre jogosító támogatással kapcsolatban keletkezett iratokat az előadó-művészeti szervezet, valamint a társasági adókedvezményt igénybe vevő támogató a támogatást követő 10 évig köteles megőrizni."

7. § Az R. a 12. §-t követően a következő alcímmel és 12/A. §-sal egészül ki:

"Értelmező rendelkezések

12/A. § E rendelet alkalmazásában:

a) fogadott előadás: a prózai, zenés, táncos színpadi művek személyes előadóművészi teljesítménnyel, közönség jelenlétében történő nyilvános bemutatása, nem tekinthető fogadott előadásnak különösen a komoly- vagy könnyűzenei hangverseny, lemezbemutató, vetélkedő, show- és beszélgető műsor, divatbemutató, versenytánc-program, iskolai- és műkedvelő bemutatóvizsga,

b) gyermek-és ifjúsági előadás: a gyermek- és ifjúsági korosztálynak szóló, az általánostól eltérő, kedvezményes helyárral játszott előadások, a bábelőadás nem minősíthető gyermekelőadásnak,

c) közös bemutató: az olyan előadás, amelyet két vagy több nyilvántartásba vett előadó-művészeti szervezet költségvetési forrásából hoztak létre, s amelyet valamennyi szervezet játszóhelyén bemutattak, a közös bemutatót a létrehozó valamennyi szervezet saját bemutatónak tekintheti,

d) hangfelvétel: zenekari (énekkari) műnek közönség részvétele nélkül, stúdiókörülmények között készült, a nyilvánosság számára hozzáférhetővé tett rögzítése,

e) ifjúsági hangverseny: speciálisan a gyermek-és ifjúsági korosztály számára rendezett, esetenként zenei ismeretterjesztéssel is összekötött hangverseny, amelyen a közönség szervezett formában vesz részt, vagy a jegyeket az általánostól eltérő, kedvezményes helyáron értékesítik.

f) társasági adókedvezmény igénybevételére jogosító támogatás: az adóévben az előadó-művészeti szervezet tevékenységéhez visszafizetési kötelezettség nélkül nyújtott támogatás, juttatás, véglegesen átadott pénzeszköz és térítés nélkül átadott eszköz könyv szerinti értéke, a térítés nélkül nyújtott szolgáltatás bekerülési értéke.

g) tájelőadás: az előadó-művészeti szervezet alapító okiratában megjelölt székhely településen kívül játszott előadás."

8. § Az előadó-művészeti szervezetek nyilvántartásba vételi és besorolási eljárásáért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról szóló 11/2009. (III. 6.) OKM rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A hatóság eljárásaiért a díjakat a hatóság Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-01461769-00000000 számú előirányzat-felhasználási keretszámlájára átutalással kell megfizetni a nyilvántartásba vételi és besorolási eljárás megindítását megelőzően. Az eljárási díjak befizetése során a banki átutalás "közlemény" rovatában, illetve a készpénz-átutalási megbízás befizető azonosító rovatában - a külön jogszabályokban előírtakon túlmenően - a "Film- és Előadó-művészeti Iroda" megjelölést, továbbá az előadó-művészeti szervezet nevét, és ha már ismert, a nyilvántartási számát is fel kell tüntetni. A díj megfizetését a kérelem papíralapú benyújtása esetén a banki átutalási bizonylat vagy a készpénz-átutalási megbízás feladóvevénye másolati példányának kérelemhez csatolásával, a kérelem elektronikus benyújtása esetén külön jogszabály szerint kell igazolni."

9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba és a kihirdetését követő 9. napon hatályát veszti.

Dr. Hiller István s. k.,

oktatási és kulturális miniszter