Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

33/2011. (III. 17.) Korm. rendelet

a Svájci-Magyar Együttműködési Program végrehajtási rendjéről szóló 237/2008. (IX. 26.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (2) bekezdés v) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A Svájci-Magyar Együttműködési Program végrehajtási rendjéről szóló 237/2008. (IX. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 2. § (1) bekezdés 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"3. Értékelő Bizottság: a Keretmegállapodásban létrehozott, külön szabályzatban meghatározott összetételű szerv, amely megvizsgálja a Projekttervezetet és a Végleges Projekt Javaslatot a Keretmegállapodásban rögzített és az egyes pályázati felhívásokban meghatározott kritériumok alapján; "

(2) Az R. 2. § (1) bekezdése a következő 3a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"3a. Finanszírozási Szerződés: kockázati tőke támogatás esetén a Nemzeti Koordinációs Egység, valamint a Közreműködő Szervezet között létrejött szerződés, amely rögzíti a támogatás, valamint a projektvégrehajtás feltételeit; "

(3) Az R. 2. § (1) bekezdés 13. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"13. Közreműködő szervezet (a továbbiakban: KSz): a Projektek végrehajtását végző Projekt Végrehajtók tekintetében bármely, a Nemzeti Koordinációs Egység felelőssége alatt vagy a Nemzeti Koordinációs Egység nevében eljáró köz vagy magánszférába tartozó jogi személy vagy szervezet; "

(4) Az R. 2. § (1) bekezdése a következő 13a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"13a. Lebonyolításban érintett szervezet: kockázati tőke támogatás nyújtása esetén a szabálytalansági eljárás lebonyolítása során a Nemzeti Koordinációs Egység, a KSz, a Projekt Végrehajtó, a Kifizető Hatóság, az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság, valamint a svájci hatóság; "

2. § Az R. 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Pályázhat minden, a Magyar Köztársaság területén székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, valamint magyar állampolgárságú vagy külön törvény alapján a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező természetes személy, amennyiben megfelel a pályázati felhívásban meghatározott feltételeknek. A lehetséges pályázók körét az egyes pályázati felhívások határozzák meg, a pályázók köre szűkíthető. "

3. § (1) Az R. 27. § (2) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az NKE)

"d) megszervezi és vezeti a projekt szintű monitoring bizottsági üléseket, ha a Projekt Megállapodás arról rendelkezik, "

(2) Az R. 27. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

"(7) Kockázati tőke támogatás nyújtása esetén a KSz hatáskörébe tartozó feladatokkal kapcsolatosan a (4) bekezdés a) pontját, valamint a 19. § (3) bekezdését és a 61. § (2) bekezdését nem kell alkalmazni. "

4. § Az R. 40. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"40. § A Pályázati Alap támogatási forma célja olyan, a Keretmegállapodás 1. mellékletében meghatározott célterületekhez illeszkedő nonprofit jellegű kis projektek támogatása, amelyek támogatási igénye 10 000 és 100 000 svájci frank között van. Ettől a svájci hatóság döntése alapján el lehet térni. E projektek támogatása az NKE által meghirdetett egy- vagy kétlépcsős eljárással kiválasztott Pályázati Alap TKSz közreműködésével történik. "

5. § Az R. 53. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"53. § (1) Az NKE a projektek előkészítése, valamint végrehajtása során meggyőződik arról, hogy a projektek társfinanszírozását szolgáló önerő az e rendeletben, valamint a Végrehajtási Megállapodásban és a támogatási megállapodásokban foglaltaknak megfelelően rendelkezésre áll.

(2) Kockázati tőke támogatás nyújtása esetén az (1) bekezdést nem kell alkalmazni. "

6. § Az R. 54. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Kockázati tőke támogatás nyújtása esetén a (3) bekezdés a) pontjában meghatározott mértéknél alacsonyabb mértékű előleg is meghatározható. "

7. § Az R. 61. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Kockázati tőke támogatás nyújtása esetén a KSz az igazolást követően a finanszírozási szerződésben meghatározott és a Projekt Végrehajtó által benyújtott mellékelteket jóváhagyja, továbbá gondoskodik a támogatások összegének a lebonyolítási számláról a Projekt Végrehajtó, illetve partnere (fizetési) számlájára történő átutalásáról. "

8. § Az R. 9. fejezete a következő alcímmel és 85/A-85/I. §-sal egészül ki:

"Szabálytalanságok kezelése kockázati tőke támogatás nyújtása esetén

85/A. § Kockázati tőke támogatással kapcsolatos szabálytalanság esetén a 80. §-t, a 81. § (2) bekezdését, a 83. §-t, a 84. §-t, valamint a 85. § (3) bekezdését megfelelően alkalmazni kell.

85/B. § (1) Kockázati tőke támogatás nyújtása során szabálytalanságnak minősül, ha a KSz megszegi a jogszabályban vagy a Finanszírozási Szerződésben, illetve a Projekt Végrehajtó megszegi a jogszabályban vagy a Végrehajtási Megállapodásban a támogatás kihelyezésére vonatkozóan előírt kötelezettségét.

(2) A kedvezményezett nemteljesítése vagy más szerződésszegése esetén a Projekt Végrehajtó köteles az esetet kivizsgálni, és a szerződésszerű teljesítés érvényesítéséhez szükséges intézkedéseket megtenni. A szerződésszegésről a Projekt Végrehajtó a KSz-nek a Végrehajtási Megállapodásban foglaltak szerint, illetve a KSz kérésére haladéktalanul beszámol.

85/C. § (1) A szabálytalanságok nyilvántartása és jelentése érdekében az NKE és a KSz vezetői közösen kijelölik

a szabálytalanságok nyilvántartásáért és jelentéséért felelős szervezeti egységet vagy személyt (a továbbiakban:

szabálytalanság-felelős).

(2) A szabálytalanság-felelős gondoskodik

a) a szabálytalanságok nyilvántartásáról,

b) a szabálytalanságokkal kapcsolatos negyedéves jelentések összeállításáról,

c) a lebonyolításban érintett szervezetekkel történő együttműködésről.

85/D. § (1) A lebonyolításban érintett szervezetek vezetői kötelesek szabálytalanság gyanúja esetén a szabálytalansági eljárást lefolytatni.

(2) Ha a svájci hatóság, az EUTAF, a belső ellenőrzési részleg vagy bármely, ellenőrzést végző szervezet szabálytalanság gyanújáról értesíti az NKE vezetőjét, akkor az NKE vezetője (vagy döntése alapján az érintett szervezet vezetője) köteles a szabálytalansági eljárás lefolytatására, vagy ha az ellenőrzést végző szerv szabálytalansági eljárás során tett megállapításait az NKE elfogadja, további vizsgálat lefolytatása nélkül megállapíthatja a szabálytalanságot és egyben dönthet a szükséges intézkedésekről.

(3) A támogatási folyamat bármely szakaszában a szervezet azon tagja, aki szabálytalanság gyanúját észlelte, vagy akinek ilyen gyanú tudomására jutott, köteles haladéktalanul írásban rögzíteni a gyanút, melyet köteles haladéktalanul megküldeni a szabálytalanság-felelősnek.

(4) A szabálytalanság-felelős haladéktalanul megküldi az NKE vezetőjének a szabálytalansági gyanúról tett bejelentést, a kapcsolódó dokumentumokat, valamint vonatkozó véleményét, javaslatot téve az ügy kivizsgálására vagy annak mellőzésére.

(5) Az NKE vezetője 2 munkanapon belül dönt a szabálytalansági vizsgálat elindításáról vagy az arra irányuló javaslat elutasításáról. Az NKE vezetője a szabálytalansági vizsgálat elindításával egyidejűleg értesíti a kedvezményezettet.

(6) A szabálytalansági vizsgálat elindításáról való döntés esetén, azzal egyidejűleg ki kell jelölni a szabálytalansági vizsgálat vezetőjét, valamint a szabálytalansági bizottság tagjait.

(7) A KSz, illetve az NKE vezetője az eljárás során bármikor dönthet a kifizetés felfüggesztéséről.

(8) A kifizetés felfüggesztésének elrendelésével és megszüntetésével egyidejűleg a kedvezményezettet haladéktalanul tájékoztatni kell

a) a szabálytalansági gyanú tényéről,

b) a szabálytalansági gyanú tartalmáról,

c) a szabálytalansági gyanúval érintett összegről és

d) a védelemhez való jogának érvényesítési lehetőségeiről.

85/E. § (1) A szabálytalansági vizsgálat eredményéről - szabálytalanság megállapításának hiányában is - a vizsgálat vezetője szabálytalanság-vizsgálati jelentést készít.

(2) A szabálytalanság-vizsgálati jelentésnek tartalmaznia kell:

a) az érintett projekt megnevezését, a kedvezményezett adatait,

b) az érintett összeg nagyságát finanszírozási forrásonként,

c) a szabálytalansági gyanúról való tudomásszerzés módját és idejét,

d) a szabálytalansági gyanú rövid összefoglalását,

e) a vizsgálatban közreműködők megnevezését,

f) a megvizsgált dokumentumok, körülmények és tények felsorolását,

g) a meghallgatott személyek megnevezését, a meghallgatás, illetve a helyszíni vizsgálat során készült jegyzőkönyvnek a vizsgálatot végző és a meghallgatott, illetve a helyszíni vizsgálat során jelen lévő személyek aláírásával ellátott példányát,

h) a meghallgatott, illetve a helyszíni vizsgálat során jelen lévő személynek a g) pont szerinti jegyzőkönyv tartalmával kapcsolatos egyet nem értése esetén az erre utaló záradékot,

i) a vizsgálat során megállapított következtetéseket, és az azokat alátámasztó dokumentumoknak a vizsgálatvezető által hitelesített másolatát.

(3) A szabálytalanság tényének megállapítása esetén a szabálytalanság-vizsgálati jelentésnek - a (2) bekezdésben meghatározottakon túlmenően - tartalmaznia kell

a) a megsértett rendelkezések pontos hivatkozását,

b) rendszerjellegű szabálytalanság megállapítása esetén az arra való utalást,

c) a szabálytalanság súlyát, gyakoriságát, a felróhatóságot, a közrehatás mértékét, és

d) a további intézkedésekre tett javaslatot.

(4) Az NKE vezetője a szabálytalanság-vizsgálati jelentés alapján dönt a szabálytalansági vizsgálat lezárásáról.

(5) A szabálytalansági vizsgálat lezárulhat:

a) annak megállapításával, hogy nem történt szabálytalanság és a szabálytalansági eljárás intézkedés nélküli megszüntetésével,

b) szabálytalanság megtörténtét megállapító és intézkedést elrendelő döntéssel, vagy

c) szabálytalanság megtörténtét megállapító, azonban a szabálytalanság csekély súlyára való tekintettel intézkedés elrendelése nélküli döntéssel.

85/F. § (1) Ha a szabálytalansági vizsgálat szabálytalanságot állapít meg, az NKE vezetője dönt a szükséges intézkedések alkalmazásáról.

(2) A szabálytalansági vizsgálat lezárásának időpontja a 85/E. § (5) bekezdése szerinti döntéshozatal napja.

(3) A szabálytalansági eljárás lefolytatásáról az NKE-nek és a KSz-nek a szabálytalanság gyanújának a szabálytalanság-felelős tudomására jutásától számított 45 napon belül kell gondoskodnia.

(4) Ha a szabálytalanság megállapításához más hatóság előzetes döntése szükséges, a szabálytalansági eljárást az NKE vezetője mindaddig felfüggesztheti, amíg a hatáskörrel rendelkező hatóság határozatot nem hozott. A felfüggesztés időtartama az elintézési határidőbe nem számít bele.

(5) Az NKE a honlapján közzéteszi - a személyes adatok kivételével - a szabálytalansági eljárásban hozott, szabálytalanság megtörténtét megállapító döntéseket, a döntést követő 30 napon belül a kedvezményezett nevének, a projekt címének, a szabálytalanság elkövetése módjának, a szabálytalanság következményének, és a szabálytalansággal érintett összegnek a feltüntetésével.

A jogszabálysértő, nem rendeltetésszerű vagy szerződésellenes módon felhasznált támogatások behajtásának eljárási rendje

85/G. § (1) Az NKE biztosítja, hogy a KSz által szabálytalanul lehívott támogatási összegek a KSz-től behajtásra kerüljenek. A behajtott összeget a lebonyolítási számlán történő jóváírásáról szóló bankszámlakivonat kézhezvételét követő 5 munkanapon belül a megfelelő EFK-ra kell visszautalni.

(2) A KSz két munkanapon belül írásban értesíti az NKE-t az általa feltárt, a Projekt Végrehajtót érintő szabálytalanságról. A KSz biztosítja, hogy a közvetítőnek szabálytalanul kifizetett, illetve a Projekt Végrehajtó által szabálytalanul felhasznált (kihelyezett) források a Projekt Végrehajtótól behajtásra kerüljenek. A behajtott összeget a Projekt Végrehajtó (fizetési) számlájára, a Projekt Végrehajtó (fizetési) számlájáról a lebonyolítási bankszámlára, majd onnan az (1) bekezdés szerint kell visszautalni.

(3) A Projekt Végrehajtó két munkanapon belül írásban értesíti a KSz-t az általa feltárt, a kedvezményezettek által elkövetett nemteljesítésről vagy más szerződésszegésről. A Projekt Végrehajtó biztosítja, hogy a kedvezményezettnek a nemteljesítés vagy más szerződésszegés révén kifizetett, illetve a kedvezményezett által így felhasznált források a kedvezményezettől behajtásra kerüljenek. A behajtott összeget a Projekt Végrehajtó a Végrehajtási Megállapodás rendelkezései szerint a KSz értesítése mellett ismételten kihelyezheti.

85/H. § (1) Ha a kifizetett forrás (támogatás) részben vagy egészben történő visszafizetéséről kell intézkedni,

a) a kedvezményezettet terhelő visszafizetési kötelezettségre vonatkozó követelés érvényesítése érdekében a Projekt Végrehajtó,

b) a Projekt Végrehajtót terhelő visszafizetési kötelezettségre vonatkozó követelés érvényesítése érdekében a KSz,

c) a KSz-t terhelő visszafizetési kötelezettségre vonatkozó követelés érvényesítése érdekében az NKE jár el.

(2) A KSz elállhat a Végrehajtási Megállapodástól, ha a Projekt Végrehajtó ellen felszámolás, csőd-, végelszámolási vagy az ismeretlen székhelyű cég megszüntetésére irányuló eljárás indult.

(3) Ha a KSz vagy a Projekt Végrehajtó visszafizetési kötelezettségének a szerződésben foglalt feltételei bekövetkeznek, az NKE, illetve a KSz a visszafizetés okának megjelölésével felhívja visszafizetési kötelezettségének teljesítésére.

(4) Ha a KSz, illetve a Projekt Végrehajtó visszafizetési kötelezettségének a szerződésben megadott határidőben nem, vagy csak részben tesz eleget, és a benyújtott azonnali beszedési megbízás eredménytelen, az illetékes adóhatóságot a visszakövetelt összeg, adók módjára történő behajtásának megindítása érdekében az NKE, illetve a KSz keresi meg, és ezzel egyidejűleg a megkeresés tényéről, az érintett szervezetet is értesíti. Amennyiben az adóvégrehajtás során bírósági végrehajtó jár el, az adóhatóság erről értesíti a behajtást kezdeményező szervezetet.

85/I. § (1) Ha az adók módjára történő behajtás eredménytelen, erről az adóhatóság értesíti az NKE-t, illetve a KSz-t. Az NKE, illetve a KSz az adók módjára történő eredménytelen behajtásról való adóhatósági értesítés kézhezvételét követően minden további intézkedést köteles megtenni az esetleges további biztosítékok érvényesítése érdekében. Ha ez az eljárás nem vezet eredményre, a KSz-szel, illetve a Projekt Végrehajtóval szemben az NKE, illetve a KSz felszámolási eljárás elrendelését kezdeményezi.

(2) Az NKE, illetve a KSz a már elindult csőd-, felszámolási, végelszámolási, az ismeretlen székhelyű cég megszüntetésére irányuló vagy végrehajtási eljárásokba köteles bekapcsolódni. "

9. § Az R. 86. § (2) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az (1) bekezdésben meghatározottakon túl az adott támogatási kategóriára vonatkozóan az alábbi előírásokat, az ott meghatározottak szerint kell alkalmazni: ]

"g) kockázati tőke formájában nyújtott támogatás esetén az N 355/2008. számú bizottsági határozatban (HL C/23/2009), valamint a 110. §-ban foglaltak az irányadók, "

10. § (1) Az R. 110. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Az egyes befektetések finanszírozását legalább harminc százalékban magánbefektetők útján kell biztosítani. "

(2) Az R. 110. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Ha a célvállalkozás az e § szerinti kockázati tőke befektetés intézkedés alapján kapott tőkét - a 100-106. § szerinti kutatás-fejlesztési támogatást kivéve - a tőkejuttatástól számított három éven belül a 800/2008/EK bizottsági rendelet hatálya alá tartozó támogatási jogcímen támogatás iránti kérelmet nyújt be - a nyújtott tőke összegéig - a támogatás intenzitását vagy a maximális elszámolható költségeket 20 százalékkal csökkenteni kell. "

11. § Az R. a következő 115/A. §-sal egészül ki:

"115/A. § (1) A Keretmegállapodás 2. és 3. mellékletében felsorolt, a KSz hatáskörébe tartozó feladatokat a VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság látja el.

(2) Kockázati tőke támogatás nyújtása esetén a KSz hatáskörébe tartozó feladatokat az MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. látja el.

(3) Kockázati tőke támogatás nyújtása esetén a Projekt Végrehajtó hatáskörébe tartozó feladatokat az Euroventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság látja el. "

12. § Hatályát veszti az R. 87. § (7) bekezdése.

13. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök