9/2011. (III. 9.) NGM rendelet
a váminformációs rendszerrel kapcsolatos részletszabályokról
A Nemzeti Adó- és Vámhivatalról szóló 2010. évi CXXII. törvény 82. § b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, valamint a kormányhivatalokat felügyelő miniszterek kijelöléséről szóló 5/2010. (XII. 23.) ME rendelet 1. § e) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. § (1)[1] A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) hatáskörébe utalt vám- és mezőgazdasági ügyekre vonatkozó jogszabályok helyes alkalmazásának biztosítása érdekében, a NAV-nak a tagállami vámhatóságokkal és az Európai Bizottsággal való együttműködésére az egyes tagállamok, továbbá a tagállamok és a Bizottság közötti hivatalos segítségre a tagállamok közigazgatási hatóságai közötti kölcsönös segítségnyújtásról, valamint a vám és mezőgazdasági jogszabályok helyes alkalmazásának biztosítása érdekében e hatóságok és a Bizottság együttműködéséről szóló 515/97/EK rendelet, a tagállamok közigazgatási hatóságai közötti kölcsönös segítségnyújtásról, valamint a vám- és mezőgazdasági jogszabályok helyes alkalmazásának biztosítása érdekében e hatóságok és a Bizottság együttműködéséről szóló 515/97/EK tanácsi rendelet módosításáról szóló 766/2008/EK rendeletében, továbbá az információs technológia vámügyi alkalmazásáról szóló 2009/917/IB tanácsi határozatban foglaltak az irányadók.
(2) A váminformációs rendszerrel (a továbbiakban: CIS rendszer) kapcsolatos részletszabályokat az Európai Unió Csaláselleni Hivatal által 2002. október 29-én kiadott Váminformációs Rendszer Műveleti Eljárások Kézikönyve (a továbbiakban: Kézikönyv) tartalmazza.
2. § (1)[2] A Kézikönyvben meghatározott regisztrált felhasználókat, kiemelt felhasználók személyét, továbbá a CIS rendszer üzemelését biztosító terminálok fizikai elhelyezését az állami adó- és vámhatóság vezetője jelöli ki.
(2) Az (1) bekezdésben említett kiemelt felhasználók az alábbi munkaköri feladatokat ellátó személyek közül jelölhetők ki:
a) Váminformációs Rendszer összekötő tiszt,
b) engedélyező,
c) informatikai menedzser,
d) Váminformációs Rendszer koordinátor.
(3) A CIS rendszer alkalmazása során felmerülő problémák - beleértve a szoftver, hardver és az adatátviteli problémákat is - első szintű megoldási helye a NAV CIS Szakmai, technikai segítségnyújtásba (Help Desk-je).
3. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A 4. § 2011. május 27-én lép hatályba.
4. § Az 1. § (1) bekezdésében az "az informatika vámügyi alkalmazásáról szóló nemzetközi Egyezményben" szövegrész helyébe az "az információs technológia vámügyi alkalmazásáról szóló 2009/917/IB tanácsi határozatban" szöveg lép.
Dr. Matolcsy György s. k.,
nemzetgazdasági miniszter
Lábjegyzetek:
[1] Módosította e rendelet 4. § - a. Hatályos 2011.05.27.
[2] Módosította a 47/2015. (XII. 30.) NGM rendelet 13. §-a. Hatályos 2016.01.01.