Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

134/2013. (V. 9.) Korm. rendelet

a látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról,a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 30. § (10) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelet(a továbbiakban: R.) 2. § (1) bekezdés 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A rendelet alkalmazásában)

"3. képzéssel összefüggő feladatok támogatása: az Stv.-ben meghatározott szakszövetségi stratégiai fejlesztési koncepció alapján megvalósuló vagy ahhoz illeszkedő, a Tao. tv.-ben meghatározott látvány-csapatsport Stv. szerinti országos sportági szakszövetsége (a továbbiakban: szakszövetség) vagy sportköztestület által támogatási időszakonként, a támogatás elszámolási időszakát megelőzően készített (több támogatási időszakra szóló sportfejlesztési program esetén támogatási időszakokra lebontott), a jóváhagyást végző szervezethez benyújtott és jóváhagyott sportfejlesztési program részét képező, - a Szerződés 87. és 88. cikke alkalmazásában a támogatások bizonyos fajtáinak a közös piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról szóló (általános csoportmentességi rendelet) 2008. augusztus 6-i 800/2008/EK bizottsági rendelet (HL L 214/3., 2008. 8.9.) (a továbbiakban: 800/2008/EK bizottsági rendelet) 38. cikk 1. és 2. pontjában meghatározottak szerint - a szakszövetség vagy a sportköztestület Stv.-ben meghatározott képzési, továbbképzési feladatainak ellátása során a szakszövetségnél, vagy a szakszövetség felkérése alapján a szakszövetség tagjaként működő, a képzést folytató vagy abban részt vevő sportszervezetnél,utánpótlás-nevelés fejlesztését végző közhasznú alapítványnál vagy a sportköztestületnél felmerülő költségek,kiadások az alábbiak szerint:

a) az oktatók személyi jellegű költségei,

b) az oktatók és a képzésben részt vevők utazási költségei, beleértve a szállásköltségeket is,

c) egyéb folyó költségek, különösen a képzési projekthez közvetlenül kapcsolódó anyagok, fogyóeszközök,

d) az eszközök és berendezések amortizációja olyan mértékben, amennyire azokat kizárólag a képzési projektcéljaira használják,

e) a képzési projekttel kapcsolatos tanácsadói szolgáltatások költségei,

f) a képzésben részt vevők személyi jellegű ráfordítása, legfeljebb az a)-e) pontban felsorolt egyéb elszámolható költségek összegéig; mellyel kapcsolatban csak a képzésben ténylegesen eltöltött idő vehető számításba, az ebből munkavégzéssel eltöltött idő levonása után;"

(2) Az R. 2. § (3a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3a) Az (1) bekezdés 3., 4., 9., 11. és 12. pontjaiban meghatározott támogatási jogcímekre benyújtott sportfejlesztési program jóváhagyására irányuló eljárásban a jóváhagyást végző szervezet arra figyelemmel dönt a támogatási igények jóváhagyásáról, hogy a sportfejlesztési program jóváhagyására irányuló kérelemben szereplő egyes támogatási igények nem haladhatják meg a jóváhagyást végző szervezet által az egyes jogcímeken nyújthatótámogatási tételekkel kapcsolatban meghatározott becsült piaci értéket. A becsült piaci értékek meghatározását a sportág stratégiai fejlesztési koncepciója vagy a látvány-csapatsport szakszövetség ügyintéző-képviselő szerve határozza meg, és azt a szakszövetség honlapján nyilvánosságra hozza. A szakszövetség ügyintéző-képviselőszerve meghatározhatja az egyes támogatási jogcímekkel kapcsolatos sportági szakmai fejlesztési prioritásokat a különböző szintű és életkori csoportok alapján szervezett versenyrendszerekben való részvétel és az azokra valófelkészítő szakmai munka feltételei alapján. A fejlesztési prioritásokat a szakszövetség a honlapján nyilvánosságra hozza."

(3) Az R. 2. § (6a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6a) A támogatás igénybevételének feltétele, hogy a támogató az (1) bekezdés 3., 4., 9., 11. és 12. pontjaiban meghatározott támogatási jogcímeken a támogatott szervezet sportfejlesztési programjának megvalósítására nyújtott látvány-csapatsport támogatás támogatási időszakonként számított teljes összegéből 1%-ota sportpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium ellenőrző szervezet által közzétett fizetési számlájára a támogatás megfizetésével egyidejűleg befizessen. A befizetett összeget az ellenőrző szervezet által a látvány-csapatsportok támogatásával összefüggésben ellátott közigazgatási hatósági és szolgáltatási, valamint ellenőrzési feladatok központi költségvetési támogatására kell fordítani."

(4) Az R. 2. §-a a következő (6b) bekezdéssel egészül ki:

"(6b) A (6a) bekezdésben meghatározott, a sportpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium ellenőrzőszervezet által közzétett fizetési számlájára befizetendő összeggel a támogatott szervezet nem köteles a 11. §-ban foglaltak szerint elszámolni az ellenőrző szervezet felé."

2. § Az R. 6. § (1) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(A kérelem teljesítése nem tagadható meg, ha)

"e) a támogatás igénybevételére jogosult szervezet a 4. § (11) bekezdése szerinti közzétételi kötelezettségnek eleget tesz, és ezt a kérelem benyújtásával egyidejűleg igazolja."

3. § (1) Az R. 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogató a jóváhagyást végző szervezet által kiállított támogatási igazolásban szereplő összegű támogatást, valamint a Tao. tv. 22/C. § (3a) bekezdése szerinti kiegészítő sportfejlesztési támogatást

a) előfinanszírozással megvalósuló támogatás esetén a támogatási igazolás kézhezvételét követően

aa) a támogatás tekintetében a támogatási igazolásban meghatározott jogcímekre rendelkezésre álló egyes önállófizetési számlákra történő átutalással,

ab) a kiegészítő sportfejlesztési támogatás esetén a látvány-csapatsport országos sportági szakszövetsége, vagy a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott sportköztestület támogatása esetén a sportköztestület által megnyitásra kerülő, e célt szolgáló elkülönített fizetési számlára történő átutalással

bocsátja a támogatás igénybevételére jogosult szervezet részére;

b) utófinanszírozással megvalósuló támogatás esetén a támogatási igazolás kézhezvételét követően

ba) a támogatás tekintetében a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés a) és e) pontjában meghatározott támogatás igénybevételére jogosult szervezet kérelme esetén a sportigazgatási szervnél, a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés b), c) és d) pontjában meghatározott támogatás igénybevételére jogosult szervezet kérelme esetén a látvány-csapatsport országos sportági szakszövetségénél megnyitásra kerülő, elkülönített fizetési számlára történő átutalással,

bb) a kiegészítő sportfejlesztési támogatás esetén a látvány-csapatsport országos szakszövetsége, vagy a Tao. tv.22/C. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott sportköztestület támogatása esetén a sportköztestület által megnyitásra kerülő, e célt szolgáló elkülönített fizetési számlára történő átutalással

teljesíti."

(2) Az R. 7. § (2b) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2b) Ha az (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás esetén az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott elkülönített fizetési számlán a 11-13. §-ban meghatározottak szerinti elszámolás lezárását követően fel nem használt támogatás áll rendelkezésre, és a támogatott szervezet nem kérelmezte a 14. § (4) bekezdésében meghatározottak szerint a sportfejlesztési program meghosszabbítását, a fel nem használt támogatást a sportpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium ellenőrző szervezet által közzétett fizetési számlájára kell befizetni, és azt az utánpótlás-nevelés központi költségvetési támogatására kell fordítani."

(3) Az R. 7. §-a a következő (2c) bekezdéssel egészül ki:

"(2c) A Tao. tv. 22/C. § (3a) bekezdése szerinti kiegészítő sportfejlesztési támogatás felhasználásának és elosztásának szabályairól a látvány-csapatsport országos sportági szakszövetség vagy a Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott sportköztestület dönt a sportág stratégiai fejlesztési koncepciójának figyelembe vételével."

4. § (1) Az R. 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatási igazolásban foglalt jogcímek alapján nyújtott támogatás előfinanszírozással is történhet. Ha a támogatás előfinanszírozással kerül biztosításra, a támogatott az 5-6. §-ban foglaltaknak megfelelően kiállított támogatási igazolásokban szereplő támogatás, valamint a sportfejlesztési program megvalósítását biztosító sajátforrás összegével utólagos elszámolás mellett, az e rendeletben foglaltak szerint számol el."

(2) Az R. 9. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Ha a támogatás végső felhasználója nem az országos sportági szakszövetség, a továbbadott támogatásról és a sportfejlesztési program megvalósítását biztosító saját forrás összegének felhasználásáról a támogatás végsőkedvezményezettje az 1. melléklet szerinti nyomtatványon (a továbbiakban: összesített elszámolási táblázat) számol el, és azt az országos sportági szakszövetségen keresztül küldi meg az ellenőrző szervezetnek."

(3) Az R. 9. § (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(11) A támogató a támogatás juttatásáért a támogatott szervezet részéről semmilyen ellenszolgáltatásra nem jogosult, az ezzel ellentétes megállapodás semmis. Ilyen megállapodás esetén a támogató nem jogosult a Tao. tv. 22/C. § (2) bekezdése szerinti adókedvezmény igénybevételére sem."

(4) Az R. 9. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:

"(12) A támogató a szponzori szerződés keretében történő kiegészítő sportfejlesztési támogatás juttatásáért a támogatott szervezet részéről ellenszolgáltatásra jogosult. Az erre vonatkozó szerződés a támogató Tao. tv. 22/C. § (2) bekezdésében meghatározott adókedvezmény igénybevételére való jogosultságát nem érinti."

5. § (1) Az R. 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Ha a jóváhagyott sportfejlesztési program megvalósítása során

a) olyan tény vagy körülmény jut a támogatott szervezet tudomására, vagy a támogatott szervezet önhibáján kívül olyan tényt vagy körülményt idéz elő, ami az eredetileg jóváhagyott sportfejlesztési program megvalósítását veszélyezteti, illetve meghiúsítja, vagy

b) olyan tény vagy körülmény merül fel, aminek az eredetileg jóváhagyott sportfejlesztési program terhére történő megvalósítására biztosított támogatás nem elegendő,

a támogatott szervezet köteles azt az okról való tudomásszerzéstől számított 8 napon belül írásban bejelenteni a jóváhagyást végző szervezetnek, és - a (2) és (3a) bekezdésben meghatározott kivételekkel - az igénybe nem vett támogatásról írásban lemondani, azt a 14. § (7) bekezdésében meghatározottak szerint az állam részére befizetni,valamint a támogatás igénybe vett részének felhasználásáról e rendelet szerint elszámolni."

(2) Az R. 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A támogatott szervezet - 8 napos határidőn belül - a támogatási időszak során egy alkalommal kérelmezheti a jóváhagyást végző szervezetnél a támogatási időszakra vonatkozó sportfejlesztési programban meghatározott szakmai program támogatási jogcímek közötti módosítását. A módosítási kérelem nem irányulhat a 4. § (7) bekezdése szerint jóváhagyott, igénybe vehető támogatási jogcím alapján nyújtott támogatás legnagyobb mértékének növelésére, valamint nem irányulhat a sportfejlesztési programot jóváhagyó határozatban nem szereplő jogcím, aljogcím támogatására. A módosítási kérelemhez a 4. § (2) bekezdésében meghatározott dokumentumokat, nyilatkozatokat kell csatolni a jóváhagyást végző szervezet részére."

(3) Az R. 10. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) Ha az (1) bekezdésben meghatározott körülmények a támogatási időszakra vonatkozóan eredetileg jóváhagyott sportfejlesztési programban meghatározott támogatási jogcímen belül elkülöníthető szakmai programelemek (támogatási aljogcímek) átcsoportosítására vonatkozóan merültek fel, a sportfejlesztési program ennek megfelelő módosítását a támogatott szervezet - a módosítás okáról való tudomásszerzéstől számított8 napon belül - kérelmezheti a jóváhagyást végző szervezetnél. A jóváhagyást végző szervezet a kérelembenyújtásától számított 15 napon belül dönt a kérelem elfogadásáról vagy elutasításáról. Támogatási jogcímen belüli módosítás egy támogatási időszakban legfeljebb 3 alkalommal - legkésőbb május 31-ei benyújtási határidővel - kérelmezhető. A támogatási jogcímen belüli módosítás nem irányulhat a 4. § (7) bekezdése szerint jóváhagyott, igénybe vehető támogatási jogcím alapján nyújtott támogatás legnagyobb mértékének növelésére. A támogatási jogcímen belüli módosítási kérelemhez a 4. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott dokumentumok közül a kérelem elbírálásához szükséges szakmai- és költségterv támogatási jogcímen belüli módosítással érintett részét kell csatolni a jóváhagyást végző szervezet részére."

(4) Az R. 10. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A (2) vagy a (3a) bekezdés szerint módosított és a jóváhagyást végző szervezet által jóváhagyott sportfejlesztési program alapján benyújtott támogatási igazolás kiállítására vonatkozó kérelemmel kapcsolatos eljárásra a 6. §-t kell alkalmazni.

(5) Ha jóváhagyó szervezetként a szakszövetség jár el, a (2) vagy (3a) bekezdés szerinti módosítási kérelemről valódöntéséről 8 napon belül tájékoztatja az ellenőrző szervezetet."

6. § (1) Az R. 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatás, valamint a sportfejlesztési program megvalósítását biztosító saját forrás összegének felhasználásáról történő elszámolást - a (2) bekezdésben foglaltakra is figyelemmel - minden évben, a támogatási időszak lezárultát követő 30 napon belül, az (5) bekezdésben foglaltak szerint záradékolt számviteli bizonylatokkal alátámasztott módon, összesített elszámolási táblázattal együttesen kell az ellenőrző szervezethez benyújtani. Az elszámolást - a 9. § (2) bekezdésében meghatározott továbbadott támogatás esetén is - a támogatott szervezet nyújtja be az ellenőrző szervezethez. A támogatás felhasználását igazoló szöveges, szakmai beszámolóhoz az összesített elszámolási táblázatot is mellékelni kell. A benyújtásra rendelkezésre álló határidő egyszeri alkalommal, legfeljebb 15 nappal meghosszabbítható."

(2) Az R. 11. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A támogatott szervezet a támogatási időszakban keletkezett támogatásból, valamint a sportfejlesztési programmegvalósítását biztosító saját forrás összegéből finanszírozott költségekről, ráfordításokról kiállított számlákkal,illetve más, hitelt érdemlő számviteli bizonylatokkal - a (4a) bekezdésben meghatározott kivétellel - tételesen köteles elszámolni."

(3) Az R. 11. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

"(4a) Ha a jóváhagyott sportfejlesztési programban szereplő egyes támogatási jogcímeken rendelkezésre álló támogatás teljes összege meghaladja a 20 millió forintot, a támogatott szervezet az elszámolás során a 100 ezer forint alatti számlák, illetve más, hitelt érdemlő számviteli bizonylatok benyújtásától eltekinthet, ha a (6) bekezdés szerinti könyvvizsgáló általi hitelesítés valamennyi, az összesített elszámolási táblázaton szereplő elszámolási dokumentumon szerepel."

(4) Az R. 11. §-a a következő (4b) bekezdéssel egészül ki:

"(4b) A (4a) pont szerinti elszámolás esetén az ellenőrző szervezet - az összesített elszámolási táblázaton szereplő elszámolási dokumentum alapján - véletlenszerűen kiválasztott számviteli bizonylat 5 napon belüli benyújtására hívhatja fel a támogatott szervezetet. Ha az ellenőrző szervezet a benyújtott számviteli bizonylat alapján azt állapítja meg, hogy az azzal való elszámolás nem felel meg az e rendeletben foglaltaknak, a (4) bekezdés szerinti tételes elszámolás 15 napon belüli benyújtására kötelezi a támogatott szervezetet."

7. § Az R. 12. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"12. § (1) A támogatási igazolás alapján nyújtott támogatás, valamint a sportfejlesztési program megvalósítását biztosító saját forrás felhasználásának szakmai ellenőrzésére az ellenőrző szervezet jogosult. Az ellenőrzőszervezet a szakmai ellenőrzés keretében jogosult a támogatásból, valamint az ahhoz kapcsolódó saját forrásokból megvalósuló programok dokumentációjába betekinteni. Ennek érdekében a támogatott szervezet az iratokat a támogatási igazolás kiállításától számított 10 évig megőrzi, ellenőrzés esetén azt rendelkezésre bocsátja, és az ellenőrzés során együttműködik az ellenőrző szervezettel, az ellenőrzés lefolytatásához szükséges tájékoztatást az ellenőrző szervezet részére megadja.

(2) Az ellenőrző szervezet a szakmai ellenőrzés keretében jogosult a támogatásból, valamint az ahhoz kapcsolódó saját forrásokból megvalósuló szakmai programok helyszíni ellenőrzésére is."

8. § (1) Az R. 13. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az ellenőrző szervezet az elszámolást annak beérkezésétől számított 90 napon belül - részelszámolás benyújtása esetén 45 napon belül - megvizsgálja, és dönt az elszámolás (részelszámolás) elfogadásáról, részbeni elfogadásáról vagy elutasításáról.

(2) Hiánypótlásra két alkalommal, alkalmanként legfeljebb 15 napos határidő tűzésével kerülhet sor és a felhívásban meg kell jelölni az elszámolás hiányosságát. Részelszámolás esetén hiánypótlásra egy alkalommal, 8 napos határidő tűzésével kerülhet sor. A támogatott szervezet az ellenőrző szervezet vezetőjénél kezdeményezheti

a hiánypótlás határidejének egyszeri alkalommal, legfeljebb 15 nappal, részelszámolás esetén 8 nappal történő meghosszabbítását. A hiánypótlás határideje az elszámolásra rendelkezésre álló ügyintézési határidőbe nem számítandó be."

(2) Az R. 13. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) Az ellenőrző szervezet vezetője az elszámolási határidőt annak letelte előtt kérelemre vagy hivatalból, indokoltesetben egy alkalommal, legfeljebb 30 nappal meghosszabbíthatja."

(3) Az R. 13. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A Tao. tv. 22/C. § (1) bekezdés b), c) és d) pontjában meghatározott támogatás, valamint a sportfejlesztési program megvalósítását biztosító saját forrás felhasználásáról történő elszámolás elfogadásáról vagy annak elutasításáról az ellenőrző szervezet tájékoztatja a látvány-csapatsport országos sportági szakszövetségét."

9. § (1) Az R. 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Ha a jóváhagyást végző szervezet által kiállított támogatási igazolások alapján lehívott támogatások összértéke meghaladja a támogatási időszak során ténylegesen felmerült költségekre, ráfordításokra jutó, azok arányában igénybe vehető támogatások együttes összegét, a fel nem használt támogatás rendelkezésre állását a támogatott szervezet bankszámlakivonat csatolásával köteles igazolni."

(2) Az R. 14. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A támogatott szervezet - a 15. §-ban foglaltak kivételével - az elszámolás, valamint az (1) és (3) bekezdés szerintiigazolás ellenőrző szervezet részére való benyújtásával egyidejűleg a jóváhagyást végző szervezetnél kérelmezheti a sportfejlesztési program további, legfeljebb 1 támogatási időszakkal történő meghosszabbítását."

(3) Az R. 14. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) A támogatott szervezet részéről a (4) bekezdés szerinti kérelem benyújtása esetén a jóváhagyást végző szervezet 30 napon belül dönt a sportfejlesztési program alapján megvalósuló fejlesztés meghosszabbításáról vagy a kérelem elutasításáról. Ha a jóváhagyást végző szervezet a szakszövetség, döntéséről az ellenőrző szervezetet is egyidejűleg tájékoztatja."

(4) Az R. 14. §-a a következő (6a) bekezdéssel egészül ki:

"(6a) A jóváhagyást végző szervezet döntésében megjelöli a sportfejlesztési program megvalósításának módosított véghatáridejét, ha engedélyezi a sportfejlesztési program meghosszabbítását. A támogatott szervezet köteles a döntésben meghatározott véghatáridőre a meghosszabbított sportfejlesztési programot lezárni és a 11. § (1) bekezdésének megfelelő elszámolást az ellenőrző szervezet részére benyújtani."

(5) Az R. 14. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A fel nem használt támogatást a sportpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium ellenőrző szervezet által közzétett fizetési számlájára kell befizetni, és azt az utánpótlás-nevelés központi költségvetési támogatására kell fordítani. Fel nem használt támogatás rendelkezésre állása esetén a támogatott szervezet a (3) bekezdésben meghatározott igazolás és a (4) bekezdés szerinti kérelem előterjesztése helyett bármikor befizetheti azt az államrészére."

(6) Az R. 14. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(9) Ha a támogatott szervezet a (4) bekezdésben meghatározottak szerint meghosszabbított sportfejlesztési program megvalósítására válik jogosulttá, a meghosszabbított sportfejlesztési program megvalósítása esetén az adott támogatási időszakban fel nem használt támogatás összegét a meghosszabbított sportfejlesztési programcélját biztosító feladatokra felhasználhatja."

(7) Az R. 14. §-a a következő (9a) bekezdéssel egészül ki:

"(9a) A (4) bekezdés szerint meghosszabbított sportfejlesztési program megvalósítása során a 10. § (2) vagy (3a) bekezdése szerinti támogatási jogcímek közötti vagy támogatási jogcímen belüli módosítási kérelem nem terjeszthető elő, kivéve a jelenértékén legalább 10 millió forint értékű, sportcélú ingatlan-fejlesztésre irányuló tárgyi eszköz beruházás, felújítás esetén, legfeljebb 1 alkalommal. A módosítási kérelemről való döntésre a 10. § (2)-(3) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni."

(8) Az R. 14. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(10) Ha a támogatott szervezet több támogatási időszakra szóló sportfejlesztési program megvalósítását végzi,az adott támogatási időszakban fel nem használt támogatás összegét a sportfejlesztési program időszakából a még hátralévő támogatási időszakra vonatkozó, a program célját biztosító feladatokra felhasználhatja."

10. § (1) Az R. 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Ha az ellenőrző szervezet az elszámolás ellenőrzése során - ideértve a helyszíni ellenőrzést is - azt állapítja meg, hogy

a) a támogatás felhasználása során a támogatott szervezet eltért a jóváhagyott sportfejlesztési programban foglaltaktól, és a támogatott szervezetnek felróható módon nem teljesült a sportfejlesztési programban vállaltkötelezettségek egésze vagy egy része, vagy

b) a nem szabályszerűen vagy nem rendeltetésszerűen felhasznált támogatás összegével a támogatott szervezetnem tud az e rendeletben foglaltak szerint elszámolni,

a támogatott szervezet a jogosulatlanul igénybe vett - jegybanki alapkamattal növelt összegű - támogatást 50%-osmértékkel növelt összegben köteles az állam részére a 14. § (7) bekezdésében foglaltak szerint befizetni."

(2) Az R. 15. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) Az (1) bekezdés szerinti kamat számításakor a támogatás pénzügyi teljesítésének napjától a visszafizetés napjáig terjedő időszakot kell figyelembe venni."

11. § Az R. 16. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) E rendeletnek a látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról,a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól szóló 107/2011. (VI. 30.)Korm. rendelet módosításáról szóló 134/2013. (V. 9.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított

a) 2. § (3a), (6a) és (6b) bekezdését a Módr. hatálybalépésekor folyamatban lévő sportfejlesztési programjóváhagyása iránti kérelmekkel összefüggésben,

b) 13. § (1)-(2) és (2a) bekezdését a Módr. hatálybalépésekor folyamatban lévő, 2011-2012-es és 2012-2013-astámogatási időszak sportfejlesztési programjainak elszámolása során

is alkalmazni kell."

12. § Az R. 1. mellékletében foglalt 2. táblázat fejlécében az "Elszámolt költség" szövegrész helyébe az "Elszámolt költség (támogatás és saját forrás)" szöveg lép.

13. § (1) Hatályát veszti az R. 7. § (2) bekezdése.

(2) Hatályát veszti az R. 15/A. § (1) bekezdés a) pontjában a "látvány-csapatsport" szövegrész.

14. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 2-13. § 2013. május 19-én lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök