342/2013. (IX. 25.) Korm. rendelet
a vis maior támogatás felhasználásának részletes szabályairól szóló 9/2011. (II. 15.) Korm. rendelet módosításáról
A Kormány az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 37. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A vis maior támogatás felhasználásának részletes szabályairól szóló 9/2011. (II. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 3. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6) A bejelentést követően haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül a helyi önkormányzat székhelye szerint területileg illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal által összehívott és koordinált bizottság helyszíni vizsgálatot végez (a továbbiakban: előzetes helyszíni vizsgálat). Az előzetes helyszíni vizsgálatot végző bizottság tagja a Katasztrófavédelmi Igazgatóság, továbbá szükség szerint a helyi önkormányzat székhelye szerint területileg illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal felkérése alapján az
a) ár- vagy belvíz elleni védekezés esetében a helyi önkormányzat székhelye szerint területileg illetékes vízügyi igazgatóság,
b) utakban, kompokban, hidakban keletkezett károk esetében a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ,
c) általános építményekben bekövetkezett károk esetében az építmény helye szerint területileg illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal építésügyi és örökségvédelmi hivatalának
képviselője."
(2) Az R. 3. §-a a következő (6a) bekezdéssel egészül ki:
"(6a) Amennyiben a helyi önkormányzat székhelye szerint területileg illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal a vis maior esemény jellegéből kifolyólag szükségesnek látja, az előzetes helyszíni vizsgálatot lefolytató bizottság munkájában történő részvételre a (6) bekezdésben foglaltakon túl egyéb közigazgatási szervet is felkérhet."
(3) Az R. 8/B. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) Az előzetes helyszíni vizsgálatot lefolytató bizottság a helyreállítás során annak befejezéséig a támogatás felhasználását a helyszínen ellenőrizheti.
(3) Helyreállítás esetében az elszámolás elfogadását megelőzően az előzetes helyszíni vizsgálatot lefolytató bizottság tagjainak, valamint - a káresemény jellegétől függően szükség szerint - a Pince- és Partfalveszély-Elhárítási Szakértői Bizottság képviselőiből álló bizottság a 8. § (1) bekezdése szerinti elszámolás benyújtását követő 30 napon belül - a helyszínen ellenőrzést folytat, amelyről - intézkedési javaslatok megtételével - 7 napon belül értesíti a kincstárt."
(4) Az. R. 3. melléklet A) része helyébe az 1. Melléklet lép.
(5) Az R. 3. § (5) bekezdésében a "Polgári Védelmi" szövegrész helyébe a "Katasztrófavédelmi" szöveg lép.
2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök
1. melléklet a 342/2013. (IX. 25.) Korm. rendelethez
A) ELŐZETES HELYSZÍNI VIZSGÁLAT JEGYZŐKÖNYVE | ||||
Igénylésazonosító | ||||
Az ellenőrzés tárgya: | ||||
A jegyzőkönyv felvételének helyszíne: | ||||
A jegyzőkönyv felvételének időpontja: | ||||
Az ellenőrzéshez felhasznált iratok: | ||||
Jelen vannak | ||||
Önkormányzat részéről: | A helyi önkormányzat székhelye szerint területileg illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal részéről: | |||
Beosztás: | Beosztás: | |||
Telefon: | Telefon: | |||
Fax: | Fax: | |||
E-mail: | E-mail: | |||
P. H. ....................................... | P. H. ....................................... | |||
Katasztrófavédelmi Igazgatóság részéről: | Vízügyi Igazgatóság részéről: | |||
Beosztás: | Beosztás: | |||
Telefon: | Telefon: | |||
Fax: | Fax: | |||
E-mail: | E-mail: | |||
P. H. ....................................... | P. H. ....................................... | |||
Közlekedésfejlesztési Koordinációs részéről: | a fővárosi és megyei kormányhivatal építésügyi és örökségvédelmi hivatala részéről | |||
Beosztás: | Beosztás: | |||
Telefon: | Telefon: | |||
Fax: | Fax: | |||
E-mail: | E-mail: | |||
P. H. ....................................... | P. H. ....................................... | |||
Egyéb felkért szerv részéről: | Egyéb felkért szerv részéről: | |||||||||||
Beosztás: | Beosztás: | |||||||||||
Telefon: | Telefon: | |||||||||||
Fax: | Fax: | |||||||||||
E-mail: | E-mail: | |||||||||||
P. H. ....................................... | P. H. ....................................... | |||||||||||
P. H. ....................................... | P. H. ....................................... | |||||||||||
Vis maior esemény adatai | ||||||||||||
Vis maior esemény leírása: | ||||||||||||
Sorszám | Vis maior esemény megnevezése | Település | Utca | Házszám | Hrsz. | Érintett alapterület | Mérték- egység (m2, m3, fm) | Megállapítások (károsodás mértéke, tulajdonjog- viszony) | ||||
1. | ||||||||||||
2. | ||||||||||||
B. | ||||||||||||
4. | ||||||||||||
Védekezési fokozat mértéke: | ||||||||||||
Védekezési fokozat elrendelésének időpontja: | ||||||||||||
Védekezési fokozat megszüntetésének időpontja: | ||||||||||||
Védekezés kezdési ideje: | ||||||||||||
Védekezés befejezési ideje: | ||||||||||||
Megállapítások | ||||||||||||
A kár önkormányzati tulajdonban keletkezett (igen/nem): | ||||||||||||
A káreseményt az önkormányzat időben - 7 napon belül - bejelentette (igen/nem): | ||||||||||||
A bejelentett esemény vis maiornak tekinthető-e (igen/nem): | ||||||||||||
Indokolás: | ||||||||||||
A helyreállítás megvalósításával kapcsolatos egyéb | |||
megállapítások: | |||
Záradék: | |||
Megjegyzés: A jegyzőkönyvet a helyszíni vizsgálat lefolytatásánál jelenlévő személyeknek kell aláírnia. A jelenlévők az esetleges külön véleményt "A helyreállítás megvalósításával kapcsolatos egyéb megállapítások" rovatban rögzíthetik. | |||