Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

356/2013. (X. 8.) Korm. rendelet

a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 27. § (1) bekezdés m) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 2. § (1) bekezdése a következő 11a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"11a. kiemelt európai célok: az Európa 2020 Stratégia célkitűzései a foglalkoztatás, a kutatás és fejlesztés, az oktatás, az éghajlatvédelem és fenntartható energiagazdálkodás, valamint a szegénység és a társadalmi kirekesztés elleni küzdelem területén,"

(2) Az R. 2. § (1) bekezdése a következő 25b. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"25b. szakaszolt projekt: fizikai és pénzügyi szempontból két egyértelműen elhatárolható szakaszból álló projekt, amelynek első szakasza a 2007-2013. programozási időszakban, második szakasza a 2014-2020. programozási időszakban valósul meg,"

2. § Az R. 4. §-a a következő f) ponttal egészül ki:

(A Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság külön jogszabályban meghatározottak szerint)

"f) jóváhagyja az egyes projektek szakaszolását."

3. § Az R. 26/A. §-a a következő c) ponttal egészül ki:

(A 20-26. §-tól eltérően az operatív program vonatkozó prioritása keretén belül)

"c) a projekt szakaszolása miatt áthúzódó"

(támogatási összeg prioritáson belüli felhasználásáról - a nagyprojekt, a kiemelt projekt és, az egymilliárd forintot meghaladó támogatási igényű projektjavaslat kivételével - az NFÜ dönt a Miniszterelnökséget vezető államtitkár által jóváhagyott támogatási konstrukció alapján.)

4. § Az R. 29/B. § (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(12) A többletkötelezettség-vállalás forrásait szakaszolt projektek első szakaszának indítására vagy olyan projektek támogatására kell felhasználni, amelyek kivitelezése és elszámolása 2015. december 31-éig megvalósítható."

5. § Az R. a következő 30/A. §-sal egészül ki:

"30/A. § (1) Szakaszolt projekt esetében a támogatási szerződést a szakaszolt projekt első szakaszára kell megkötni.

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatási szerződésben utalni kell a szakaszolt projekt 2014-2020. programozási időszakban megvalósuló második szakaszának tartalmára és finanszírozási forrására, továbbá a teljes projekt végrehajtását támogató kormányhatározatra."

6. § Az R. 35/A. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Az NFÜ az (1) bekezdés szerinti projektek esetében folyamatosan vizsgálja a szakaszolás lehetőségét. Ha valamely projekt esetében a szakaszolás lehetősége fennáll, az NFÜ javaslatot tesz a projekt szakaszolására a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság részére."

7. § (1) Az R. 36. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A támogatói okirat vagy a támogatási szerződés abban az esetben módosítható, ha a támogatott tevékenység az így módosított feltételekkel is támogatható lett volna. A módosítás nem irányulhat a támogatási döntésben meghatározott összegen felüli többlet költségvetésből nyújtott támogatás biztosítására, kivéve ha

a) jogszabály eltérően rendelkezik,

b) vis maior esemény következik be,

c) a projekt elszámolható összköltsége az általános forgalmi adó mértékének emelése következtében megemelkedik és a megnövelt áfa-tartalommal benyújtott kifizetési igénylések alapján kifizetendő támogatás összegére az eredetileg megítélt támogatás nem nyújt fedezetet, vagy

d) a Kormány egyedi döntésével a kiemelt európai célok megvalósítását szolgáló konstrukciók esetében a konstrukció keretében támogatást nyert kedvezményezettek részére lehetővé teszi a pályázati felhívásban és a támogatási döntésben rögzített támogatási intenzitás növelését, feltéve, hogy az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 78. cikk (2) bekezdése alapján a kedvezményezettek részére kifizetett előleg az Európai Bizottsághoz költségnyilatkozat formájában elszámolásra benyújtható."

(2) Az R. 36. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:

"(9) Ha a projekt szakaszolását a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság jóváhagyta, a támogatási szerződés a határozat szerint, illetve nagyprojekt esetén a támogatási kérelem módosításának Európai Bizottság általi elfogadásával, e rendelet alapján módosul. A módosításban utalni kell arra, hogy a projekt szakaszolása során is megvalósításra kerül a teljes projekt, azonban annak csak az első szakaszára terjed ki az e rendelet alapján kötött támogatási szerződés."

8. § Az R. 51. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) Az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 78. cikk (2) bekezdése szerinti költségnyilatkozatok helyesbítéséről az igazoló hatóság gondoskodik."

9. § Az R. 57. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A Kormány egyedi döntésével a kiemelt európai célok megvalósítását szolgáló konstrukciók esetében a támogatási előlegnek az Ávr. 96. § (2) bekezdésében meghatározott százalékos mértékétől és összegétől eltérhet, ha az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 78. cikk (2) bekezdése alapján a kedvezményezettek részére kifizetett előleg az Európai Bizottsághoz költségnyilatkozat formájában elszámolásra benyújtható."

10. § Az R. 85. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) Ha az ellenőrzési hatóság ellenőrzési tevékenysége során szabálytalanságot állapít meg, és annak alapján észleli, hogy a költségnyilatkozatban nem elszámolható költség szerepel, felkéri az NFÜ-t, hogy gondoskodjon arról, hogy az átutalás igénylési dokumentáció a nem elszámolható költség nélkül kerüljön kiállításra. Az NFÜ vezetője az előbbiek alapján gondoskodik az átutalás igénylési dokumentáció korrekciójáról, illetve szükség szerint az e rendelet szerinti egyéb jogkövetkezmények alkalmazását is elrendeli. Az NFÜ döntése ellen a 92. §-ban foglaltak szerint lehetséges jogorvoslatot benyújtani. A jogorvoslati kérelmet az NFÜ-nél kell előterjeszteni."

11. § Az R. 104. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A behajtott összeget a pénzforgalmi lebonyolítási számlán történő jóváírásáról szóló pénzforgalmi számlakivonat kézhezvételét követő 5 napon belül a megfelelő fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlára kell visszautalni. Az utalást megelőzően az utaló köteles a fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámla felett rendelkezővel egyeztetni. Az NFÜ kezdeményezi a befolyt, illetve kompenzált követelések rendezését az EMIR-ben legalább kéthavonta. Ha a befolyt, illetve kompenzált követelések támogatási összege korábban az igazoló hatóságtól lehívásra került, az igazoló hatóság a közösségi hozzájárulás rendezést és a rendezett követeléseket összevezetheti. A rendezés EMIR alapbizonylatának igazoló hatóság általi jóváhagyását követő 5 napon belül a jóváhagyott visszautalandó összeg közösségi támogatási részét az NFÜ visszautalja az igazoló hatóság pénzforgalmi számlájára."

12. § (1) Az R. 119. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Ha a lebonyolításban érintett szervezet a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett e rendeletben, a felhívásban és a támogatási szerződésben meghatározott kötelezettségei teljesítésére elektronikus alkalmazást bocsát a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett rendelkezésére és az elektronikus alkalmazás használatának infrastrukturális feltételei ezt lehetővé teszik, a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett köteles az elektronikus alkalmazást igénybe venni és ezen kötelezettségeit kizárólag elektronikus formában teljesíteni."

(2) Az R. 119. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép és a § a következő (5)-(8) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Ha az (1) bekezdés szerinti elektronikus alkalmazás infrastrukturális feltételei nem biztosítottak vagy az elektronikus alkalmazás meghibásodás miatt nem érhető el, de a lebonyolításban érintett szervezet az e rendelet, a felhívás vagy a támogatási szerződés szerinti bejelentési, jelentéstételi, tájékoztatási kötelezettség, vagy igénylés teljesítéséhez formanyomtatványt bocsát rendelkezésre, a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett kizárólag a formanyomtatvány használatával tehet eleget az e rendeletben, a felhívásban és a támogatási szerződésben foglalt kötelezettségeinek.

(5) Az (1) bekezdéstől eltérően, ha egyes adminisztratív kötelezettségek teljesítése során alátámasztó dokumentumok benyújtása szükséges, a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a közreműködő szervezettől az elektronikus alkalmazáson keresztül kérheti, hogy az alátámasztó dokumentumokat vagy azok egy részét - ideértve azok hiánypótlását is - postai úton nyújthassa be.

(6) Ha a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett a későbbiekben újabb alátámasztó dokumentumokat kíván postai úton benyújtani, azt ismételten kérelmeznie kell az (5) bekezdés szerint.

(7) Az (5) bekezdés szerinti postai benyújtás lehetőségét az NFÜ pályázati konstrukciónként felfüggesztheti.

(8) A támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett rendelkezésére bocsátott elektronikus alkalmazást egyedi jelszóval kell védeni. A jelszó biztonságáért, a jelszó használatával az alkalmazásban elvégzett műveletekért a támogatást igénylő, illetve a kedvezményezett felelős."

13. § Az R. 122. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:

"(9) E rendeletnek a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet módosításáról szóló 356/2013. (X. 8.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr.4) megállapított rendelkezéseit a Módr.4 hatálybalépése idején folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell."

14. § Az R.

a) 5. § nyitó szövegrészében az "államtitkár" szövegrész helyébe az "államtitkár a miniszterelnöknek az európai uniós támogatások felhasználásáért való felelőssége körében" szöveg,

b) 33. § (8) bekezdés h) pontjában a "tulajdonában lévő" szövegrész helyébe a "befolyása alatt álló" szöveg,

c) 57/A. § (3) bekezdésében az "A közbeszerzési eljárás" szövegrész helyébe az "Az (1) bekezdés szerinti eljárások" szöveg, az "a közbeszerzési eljárás" szövegrész helyébe az "az (1) bekezdés szerinti eljárások" szöveg

lép.

15. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök