74/2013. (XII. 2.) EMMI rendelet

a Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos egyes miniszteri rendeletek módosításáról

Az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 73. § (2) bekezdés a), c), d) és e) pontjában, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011 (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 15. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, - az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben,

a 2. alcím tekintetében az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 73. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az 1. és a 2. alcím tekintetében az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § p) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 5/2012. (II. 16.) KIM rendelet módosítása

1. § A Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 5/2012. (II. 16.) KIM rendelet (a továbbiakban: R1.) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § E rendelet alkalmazásában

1. adatfelelős: azon szerv vagy személy, amely az adat hivatalos honlapon történő közzétételét kezdeményezi;

2. Alapkezelő: A Nemzeti Együttműködési Alapot (a továbbiakban: Alap) kezelő - a Civil tv. 64. §-a alapján e miniszteri rendeletben kijelölt - szerv;

3. civil delegált: a Civil tv. 2. § 5. pontja szerinti személy;

4. döntéshozó: a Civil tv. 56. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerinti támogatások vonatkozásában a kollégium, a Civil tv. 56. § (2) bekezdés c) pontja szerinti támogatások tekintetében a miniszter;

5. együttesen benyújtott támogatási igény: egy Magyarországon nyilvántartásba vett (főpályázó) és egy határon túli (társpályázó) civil szervezet által, a Civil tv. 56. § (4) bekezdése alapján benyújtott támogatási igény;

6. elektori nyilvántartó rendszer: az elektori választást lebonyolító szerv által működtetett, a Civil tv. 71-72. §-a szerinti eljárás lebonyolítását támogató számítógépes rendszer;

7. elektori választást lebonyolító szerv: az Alap testületei civil delegáltjait megválasztó elektori gyűlések szervezése céljából a választásokat előkészítő és lebonyolító szervezet;

8. elvi állásfoglalás: a Tanács költségvetési és pénzügyi kérdést nem érintő, a kollégiumokra nézve kötelező szakmai döntése;

9. hivatalos honlap: a Civil tv. 69. § (5) bekezdése szerinti honlap;

10. kollégium: a Civil tv. 61. § (1) bekezdése szerinti testület;

11. kollégiumi pályázati döntés: a pályázati felhívás szakmai tartalmát meghatározó - költségvetési és pénzügytechnikai kérdést nem érintő -, a támogatási igény, a támogatás felhasználásáról szóló elszámolások bírálatáról, kizárásról szóló adott kollégiumhoz kapcsolódó döntés;

12. kötelezettségvállaló: az Alap vonatkozásában kötelezettségvállalásra jogosult személy;

13. kötelező legkisebb munkabér: a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló részére megállapított személyi alapbér kötelező legkisebb összege (minimálbér) a teljes munkaidő teljesítése esetén;

14. közzétételre kötelezett: azon személy, vagy testület, amelyre nézve a jogszabály hivatalos honlapon közzétételi kötelezettséget ír elő;

15. miniszter: a Civil tv. alapján az Alap felügyeletét ellátó társadalmi és civil kapcsolatok fejlesztéséért felelős miniszter;

16. működési támogatás: a Civil tv. 56. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti támogatás;

17. Nemzeti Együttműködési Alap felhasználásáról szóló beszámoló: a Civil tv. 70. § (1) bekezdése (a továbbiakban: a Tanácsnak szóló beszámoló) és (2) bekezdése (a továbbiakban: az Országgyűlés bizottságának szóló beszámoló) szerinti, e rendelet szempontjai alapján elkészített és a testület döntésével megerősített éves tevékenységről, tapasztalatokról szóló beszámoló;

18. pályázat elbírálása: a kollégium azon eljárása, melynek során a pályázati felhívásra benyújtott támogatási igényhez annak szakmai tartalma alapján a kollégium pontszámot és javasolt támogatási összeget rendel, korlátozza az egyes költségvetési sorokon történő felhasználást vagy elutasítja a támogatási igényt;

19. pályázat végleges elbírálása: a Tanács azon eljárása, melynek során a Tanács elnöke által a Civil tv. 61. § (7) bekezdés alapján a Tanács elé terjesztett pályázatok vonatkozásában a kollégium által a pályázat elbírálása során hozott döntést részben vagy egészben módosítja vagy helybenhagyja;

20. pályázati felhívás: az államháztartásról szóló jogszabályoknak megfelelő pályázati kiírás adatainak a hivatalos honlapon közzétett kivonata;

21. szakmai támogatás: a Civil tv. 56. § (1) bekezdés c)-j) pontja szerinti támogatás;

22. támogatási döntés: a támogatási igény formai vizsgálata, továbbá az egyedi támogatási kérelem estén a támogatási kérelem befogadása vagy elutasítása, pályázati felhívásra benyújtott támogatási igény esetén a pályázat elbírálása és a pályázat végleges elbírálása során hozott döntések összessége;

23. támogatási eljárás: a támogatási igény benyújtásától a támogatási igény benyújtása következményeként végrehajtott cselekmények összessége;

24. támogatási igény: az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.), továbbá az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) szerinti támogatási kérelem, valamint pályázat, amely a Civil tv. 56. § (2) bekezdése szerinti kötelezettségvállalásra irányul;

25. támogatási kérelem befogadása: a Civil tv. 56. § (2) bekezdés c) pontja szerinti jóváhagyás, melynek keretében a miniszter meghatározza, hogy az egyedi kérelmet benyújtó szervezetnek mekkora összegben, mely célra és milyen finanszírozási móddal részesülhet támogatásban a jogszabályi feltételek teljesítése esetén;

26. tanács: a Civil tv. 60. § (1) bekezdése szerinti testület;

27. várólista: pályázati felhívásra benyújtott pályázatok esetén a támogatási döntés meghozatala után - a források korlátossága miatt - költségvetési támogatásban nem részesülő, szakmailag megfelelő pályázatokat tartalmazó, pontszám, illetve egyező pontszám esetén beérkezési sorrend alapú rangsor, amely alapján - az Ávr. 74. § (1) szerint -a támogató lehetővé teszi a támogatás igénybevételét."

2. § Az R1. II. Fejezete helyébe a következő II. Fejezet lép:

"II. FEJEZET

AZ ALAP FELHASZNÁLÁSÁRA VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

3. A támogatási igény

3. § (1) Az Alapkezelőhöz benyújtott támogatási igénynek - az Ávr. költségvetési támogatásokra vonatkozó szabályozására is figyelemmel - tartalmaznia kell az Ávr. 67. § (1) bekezdés szerinti adatokon kívül:

a) a támogatást igénylő szervezet bírósági nyilvántartási számát, bírósági nyilvántartásba vételének időpontját és alapcél szerinti tevékenységét;

b) az igényelt támogatás célját a Civil tv. 56. § (1) bekezdés szerinti egy cél megjelölésével, a támogatás felhasználásának tervezett módját és az igényelt támogatási összeget;

c) a támogatás felhasználására vonatkozó bevételi és a 7. melléklet szerinti költségvetési tervet (együttesen benyújtott támogatási igény esetén főpályázó és társpályázó szerinti bontásban, valamint összesítve), megjelölve a támogatási cél megvalósításához rendelkezésre álló önrész (saját és egyéb forrás) összegét;

d) a kívánt finanszírozás módját (előfinanszírozás, utófinanszírozás, visszatérítendő vagy nem visszatérítendő költségvetési támogatás);

e) szükség szerint a támogatást igénylő szervezet kérelmét az előfinanszírozásra vonatkozóan, figyelemmel az Ávr. 78. § (2) bekezdésére és 79. § (1) bekezdésére;

f) a támogatási cél megvalósításának kezdő és befejező időpontját (támogatási időszak);

g) a támogatást igénylő szervezet képviselőjének nyilatkozatát

ga) arról, hogy a támogatási igényben foglalt adatok megfelelnek a valóságnak,

gb) arról, hogy a benyújtott elektronikus másolatok az eredeti dokumentummal képileg megegyeznek,

gc) az általános szerződési feltételek megismerésére és elfogadására vonatkozóan,

gd) valamennyi pénzforgalmi számlaszámának a megnevezésével, megjelölve azt a pénzforgalmi számlaszámot, amelyre a támogatás átutalását kéri,

ge) szükség szerint az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet alapján a támogatási szerződés megkötéséhez, támogatói okirat kibocsátásához szükséges adatokról;

h) az önrész rendelkezésre állását igazoló dokumentumokat;

i) a támogatási cél megvalósításához szükséges jogerős hatósági engedélyek és hatósági nyilvántartásba bejegyző jogerős határozatok másolatát.

(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti adatokat az Alapkezelő a támogatási igény beérkezését követő tizenöt napon belül, az Országos Bírósági Hivatal által vezetett országos névjegyzék alapján ellenőrzi és az ellenőrzés eredményét utólag igazolható módon rögzíti. Az Alapkezelő a támogatási igény (1) bekezdésben meghatározottak szerinti megküldését követő harminc napon belül, közvetlenül a támogatást igénylő civil szervezet nyilvántartására illetékes törvényszéktől szerzi be a nyilvántartott adatokat tartalmazó kivonatot, a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Nyilvántartási tv.) 88. § (6) bekezdése alapján.

(3) Ha a támogatási igényhez kapcsolódóan a magyartól eltérő nyelvű dokumentumot csatoltak, annak magyar nyelvre fordított változatát is csatolni kell. A fordítás hitelességéről a támogatást igénylő szervezet képviselőjének kell nyilatkoznia.

4. A támogatási döntés

4. § (1) A pályázati kiírás a pályázat hibáinak, hiányosságainak kijavítására nem biztosíthat lehetőséget.

(2) A támogatási igényt, annak beérkezésétől számított húsz napon belül az Alapkezelő a beérkezés sorrendjében formai szempontból megvizsgálja (formai vizsgálat) és elutasítja, ha

a) az hiányosan vagy nem az internetes támogatáskezelő rendszer útján vagy határidőn túl került benyújtásra,

b) a támogatási igény és a mellékletként benyújtott dokumentumok adatai közötti ellentmondás van,

c) a támogatást igénylő szervezetet a támogatási igény benyújtásának évében vette nyilvántartásba a bíróság,

d) a támogatási igényt benyújtó személy nem jogosult a támogatást igénylő szervezet képviseletére,

e) a támogatást igénylő szervezet a Civil tv. alapján nem jogosult az Alap támogatására,

f) együttesen benyújtott támogatási igénynél, ha a társpályázó határon túli civil szervezet az adott költségvetési évben korábban benyújtott támogatási igényben is társpályázóként szerepel,

g) az újabb támogatási igény, ha a támogatási igény benyújtója adott költségvetési év forrása vonatkozásában már rendelkezik érvényes pályázattal és az újabb támogatási igényt a korábbitól eltérő kollégiumhoz nyújtotta be,

h) a támogatást igénylő szervezet a támogatási igény forrását jelentő költségvetési évet megelőző három költségvetési év mindegyikének terhére részesült támogatásban az Alapból.

(3) A pályázati kiírás szerinti benyújtási határidő lejártát követő húsz napon belül az Alapkezelő a formai vizsgálat eredményéről az internetes támogatáskezelő rendszeren keresztül értesíti a támogatást igénylő szervezetet. Az internetes támogatáskezelő rendszeren keresztül történő értesítés esetében a kézhezvétel alatt az elektronikus üzenet megnyitását kell érteni.

(4) Az Alapkezelő a pályázat benyújtási határidejének lejártát követő munkanapon a kollégium részére megküldi a pályázatok döntéshez szükséges adatait - szervezet neve, adószáma, pályázati azonosító, támogatási cél, igényelt összeg, jogosultként igényelt normatív kiegészítés összege, szervezet típusa (egyesület, alapítvány, szövetség), igényelt támogatás formája (visszatérítendő vagy vissza nem térítendő; előfinanszírozás, utófinanszírozás), együttesen benyújtott pályázat esetén a társpályázó adatai (név, ország, székhely címe, adószám, képviselő neve), önrész összege - tartalmazó listát.

(5) A kollégium a (3) bekezdés szerinti adatok kézhezvételétől számított harminc napon belül a pályázat elbírálása keretében dönt:

a) a támogatási igény elfogadásáról: a támogatási igény szakmai tartalma alapján a támogatási igényhez pontszámot és javasolt támogatási összeget rendel, továbbá szükség szerint korlátozza az egyes költségvetési sorokon történő felhasználást;

b) a szakmailag nem megfelelő támogatási igény elutasításáról, amelyet részletes indokolással és a támogatási igény szakmai tartalma alapján a támogatási igényhez rendelt pontszámmal lát el.

(6) Az (5) bekezdés szerinti döntéstől számított öt napon belül

a) az Alapkezelő a döntéseket tartalmazó hiteles dokumentumokat elkészíti és gondoskodik azok ügyrend szerinti aláírásokkal történő ellátásáról;

b) az a) pont szerinti dokumentumban foglalt egyes döntésekkel kapcsolatban az érintett, érvényes támogatási igényt benyújtott szervezetet az Alapkezelő az internetes támogatáskezelő rendszeren keresztül értesíti a vonatkozó döntés megtörténtéről a döntéshozatal további lépéseivel kapcsolatos tájékoztató megküldésével.

(7) A pályázat elbírálását követő tíz napon belül az (5) bekezdés szerinti döntéseket tartalmazó dokumentumot az Alapkezelő átadja a Tanács elnökének és egyidejűleg a Civil tv. 61. § (7) bekezdése szerinti nyilatkozattételre hívja fel.

(8) A Tanács elnöke a Civil tv. 61. § (7) bekezdés szerinti eljárásban a (7) bekezdés szerinti felhívástól számított öt napon belül jogosult nyilatkozattételre. A nyilatkozattétel keretében a Tanács elnöke a Tanács elé terjeszti a végleges elbírálásra vonatkozó javaslatát a (5) bekezdés a) és b) pontja szerinti tartalommal.

(9) Ha a Tanács elnöke a kollégium valamely döntésével nem ért egyet - vagy a nyilatkozattételre nyitva álló határidőt elmulasztja, illetve határidőben egyetértő nyilatkozatot tesz - az Alapkezelő erről

a) az érintett kollégium elnökét, és

b) a Tanács tagjait

haladéktalanul tájékoztatja.

(10) A Tanács a Civil tv. 61. § (7) bekezdése szerint, a pályázat végleges elbírálása keretében a Tanács elnöke nyilatkozatának kézhezvételétől számított tizenöt napon belül dönt a (8) bekezdés szerinti előterjesztésről.

(11) A döntéstől számított öt napon belül az Alapkezelő gondoskodik Tanács (10) bekezdés szerinti döntéseit tartalmazó hiteles dokumentum elkészítéséről és az ügyrend szerinti aláírásokkal történő ellátásáról.

(12) Alapkezelő a (8)-(11) bekezdés szerinti eljárás lezárását követő öt napon belül - az érvénytelenné nyilvánított pályázatok figyelmen kívül hagyásával - az Ávr. 68. § (4) bekezdése alapján pontszám - pontegyenlőség esetén érkezési sorrend - alapú döntési listát készít.

(13) Alapkezelő a (12) bekezdés szerinti döntési lista elkészítésével egy időben megállapítja a várólistát és elkészíti az elutasított támogatási igények listáját tartalmazó dokumentumot.

(14) Alapkezelő az internetes támogatáskezelő rendszeren keresztül a jogszabályokban meghatározott dokumentumok rendelkezésre állását követően haladéktalanul tájékoztatja a támogatási igény benyújtóját a támogatási döntésről, továbbá

a) a döntési lista rendelkezésre állását követő öt napon belül kiadja a támogatói okiratot vagy a támogatási szerződés megkötése érdekében a támogatási szerződés tervezetének megküldésével egy időben - szükség szerint - felhívja a támogatást igénylő civil szervezetet a szerződéskötéshez szükséges dokumentumok megküldésére;

b) a várólista megállapítását követő öt napon belül a várólistán betöltött helyezésről és a támogatás igénybevételének lehetőségéről;

c) az elutasított támogatási igények listáját tartalmazó dokumentum elkészítését követő öt napon belül az elutasítás indokáról.

(15) Az Alapkezelő folyamatosan nyomon követi és haladéktalanul értesíti azokat a várólistán szereplő támogatást igénylő szervezeteket, akiknek az Ávr. 74. § (1) bekezdése alapján lehetőségük nyílik a támogatás igénybevételére.

(16) Ha a döntéshozó a támogatási igénynél alacsonyabb összegű támogatásról dönt, akkor a költségvetési soronként meghatározott költségcsökkentést az Alapkezelő saját hatáskörben végrehajtja. Ha a döntéshozó által meghatározott költségcsökkentések levonásával módosított költségvetésben szereplő teljes támogatási összegnél alacsonyabb támogatási összeget határoz meg a döntéshozó, akkor az Alapkezelő minden költségvetési soron (önrész és támogatás tekintetében egyaránt) arányos csökkentést hajt végre.

(17) A kedvezményezett - a (16) bekezdésben meghatározott döntés esetén - a támogatási cél sérelme nélkül módosíthatja a benyújtott támogatási igény költségvetését. Ennek során a 7. melléklet szerinti költségvetési terv főösszegének meg kell egyeznie a támogatási döntésben meghatározott összeggel.

(18) A finanszírozás módja a támogatást igénylő szervezet 3. § (1) bekezdés e) pontja szerinti kérelme hiányában utófinanszírozás. Utófinanszírozás esetén a támogatási időszak legkésőbbi záró dátuma a támogatási igény finanszírozását szolgáló költségvetési évet követő év március 31. napja.

5. A támogatási szerződés, támogatói okirat és a támogatás folyósítása

5. § (1) Az Alapkezelő a költségvetési év első pályázatának megjelenését megelőzően, de legkésőbb a költségvetési év február 15. napjáig elkészíti és a hivatalos honlapon nyilvánosságra hozza az Alap tárgyévi előirányzatát terhelő támogatásokra vonatkozóan az Ávr. 72. § (2) bekezdés szerinti nyilatkozataira és az Ávr. 73. § (1) bekezdés f)-k) pontjaira és a támogatási szerződés, támogatói okirat további, jogszabályban előírt és általánosan meghatározható kötelező elemére vonatkozóan elkészített általános szerződési feltételeket.

(2) Támogatási szerződés alkalmazása esetén a szerződés megkötéséig a kedvezményezett - ha azt korábban nem csatolta - az Alapkezelő részére benyújtja képviselőjének közjegyző által hitelesített aláírási címpéldányát vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírási mintáját vagy a pénzforgalmi szolgáltató által vezetett aláírási kartonja másolatának a pénzforgalmi szolgáltató által hitelesített eredeti példányát.

(3) A támogatási eljárás során, valamint a támogatási szerződés megkötése, illetve a támogatói okirat kibocsátása érdekében a civil szervezettől - az azonosításához szükséges adatok kivételével - nem kérhető olyan adat, melléklet megküldése, amelyet az Alapkezelő hivatalos nyilvántartásból saját hatáskörében be tud szerezni és amelynek bizonyító ereje megfelel a szükséges igazolási módnak.

(4) Előfinanszírozással rendelkezésre bocsátott támogatás esetén a támogatási szerződés megkötését megelőzően vagy a támogatói okirat kibocsátását követően a kedvezményezett az Alapkezelő részére valamennyi pénzforgalmi számlájára vonatkozóan a pénzforgalmi szolgáltató által ellenjegyzett, a támogató javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozatot nyújt be a jogosulatlanul igénybe vett támogatás visszafizetésének biztosítására.

(5) Nem kell felhatalmazó nyilatkozatot benyújtani, ha azt a kedvezményezett korábban, az Alap terhére nyújtott más támogatáshoz kapcsolódóan benyújtotta, és az alkalmas arra, hogy a támogató az újabb támogatási szerződéshez, támogatói okirathoz felhasználja. Ebben az esetben a (5) bekezdés szerinti felhatalmazást több támogatási jogviszonyhoz kapcsolódóan is fel kell használni biztosítékként.

(6) Az Ávr. 78. § (5a) és (9a) bekezdése szerinti támogatás kivételével az Alap terhére nyújtott támogatás rendelkezésre bocsátására egy összegben kerül sor.

(7) Az Ávr. 78. § (5a) és (9a) bekezdése szerinti részletekben történő rendelkezésre bocsátás esetén a finanszírozási időszakokhoz kapcsolódó támogatások a kedvezményezett kifizetési igénylése alapján kerül folyósításra. A folyósítás feltétele az előzőleg kifizetett támogatási részlet - a támogatott tevékenységgel összefüggő - felhasználásának kifizetési bizonylattal történő igazolása.

(8) A jogszabályban foglalt folyósítási feltételek teljesülését követő öt napon belül az Alapkezelő folyósítja a támogatási szerződés, támogatói okirat vagy a kifizetési kérelem szerinti összeget.

(9) A kedvezményezettnek az Alap terhére kifizetés

a) a Civil tv. 56. § (1) bekezdés c)-h) pontjában meghatározott tevékenységéhez nyújtott támogatás, ha e tevékenysége európai uniós versenyjogi értelemben gazdasági tevékenységnek minősül a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L 379., 2006.12.28., 5. o.) rendelkezéseivel

b) a Civil tv. 56. § (1) bekezdés c)-d) és g)-h) pontjában meghatározott tevékenységéhez nyújtott támogatás az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N-2) számú határozatával meghosszabbított N 357/2007. számú bizottsági határozat szabályaival összhangban biztosítható.

6. Az elszámolás rendje

6. § (1) A támogatott civil szervezet a támogatás, valamint az önrész felhasználásáról, illetve a támogatási szerződésben, támogatói okiratban foglaltak teljesítéséről szakmai beszámolót és pénzügyi elszámolást (a továbbiakban együtt: elszámolás) köteles a pályázati kiírásban megjelölt határidőben és módon benyújtani. Az elszámolási határidőt úgy kell megállapítani, hogy az elszámolásra a támogatási időszak lezárását követő harminc napon belül, de legkésőbb az 1. melléklet szerinti napot követő harmincadik napig sor kerüljön.

(2) A pénzügyi elszámoláshoz a támogatás felhasználását igazoló számviteli bizonylatok, kifizetést igazoló bizonylatok, valamint a költségvetési támogatás jogszerű és a céljának megfelelő felhasználását igazoló egyéb dokumentumok másolatát nem kell mellékelni, ha az azon feltüntetett bruttó érték nem haladja meg az Ávr. 80. § (5) bekezdésében meghatározott értékhatárt. A költségek felmerülését igazoló, eredeti számviteli bizonylatokat - abban az esetben is, ha az elszámoláshoz nem kell mellékelni - a kedvezményezett köteles záradékkal ellátni, amelyben jeleznie kell, hogy a számviteli bizonylaton szereplő összegből mekkora összeget számolt el a szerződésszámmal hivatkozott támogatási szerződés vagy támogatói okirat alapján. A számlaösszesítőn feltüntetett adatok valódiságát, az eredeti bizonylatokkal való egyezőségét és az eredeti bizonylatok előírt záradékolásának megtörténtét könyvvizsgálónak nem kell igazolnia.

(3) Támogatói okirat alkalmazása esetén a kedvezményezettnek a postai úton megküldött dokumentumokkal meg kell küldenie a civil szervezet képviselőjének közjegyző által hitelesített aláírási címpéldányát vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírási mintáját vagy a számlavezető pénzintézet által vezetett aláírási kartonja másolatának a számlavezető pénzforgalmi intézmény által hitelesített eredeti példányát, amennyiben megfelelő formában korábban nem került benyújtásra az Alapkezelőhöz.

(4) A pénzügyi elszámolásnak összhangban kell lennie az 5. § (9) bekezdése szerint a támogatási részlet felhasználása igazolása során tett nyilatkozatokkal.

(5) Ha az elszámoláshoz kapcsolódóan a magyartól eltérő nyelvű dokumentumot csatoltak, annak magyar nyelvre fordított változatát is csatolni kell. A fordítás hitelességéről a kedvezményezettnek kell nyilatkoznia.

(6) Az Alapkezelő az elszámolást a kézhezvételt követő negyvenöt napon belül megvizsgálja, továbbá haladéktalanul

a) értesíti az elszámolás benyújtóját, szabályszerű elszámolás esetén az elszámolás elfogadásáról;

b) a hiba vagy hiányosság megállapításáról értesíti a kollégiumot, továbbá a megállapított hibáról vagy hiányosságról tizenöt napon belül értesíti és egy alkalommal tizenöt napos határidővel hiánypótlásra felszólítja a támogatott civil szervezetet.

(7) Az Alapkezelő a hiánypótlást annak kézhezvételétől számított tizenöt napon belül megvizsgálja, és a hiba vagy hiányosság megfelelő pótlása esetén az elszámolás elfogadásról tizenöt napon belül értesíti a kedvezményezettet.

(8) Ha az e § szerint megállapított hiba vagy hiányosság a hiánypótlás kézhezvételét vagy a hiánypótlásra nyitva álló határidő eredménytelen elteltét követően továbbra is fennáll, az Alapkezelő a hiánypótlás kézhezvételét vagy a határidő eredménytelen elteltét követő hónap ötödik napjáig a döntéshozó elé terjeszti az elszámolást. A döntéshozó az előterjesztés kézhezvételétől számított tizenöt napon belül dönt a szakmai beszámoló

a) elfogadásáról,

b) hiba vagy hiányosság megállapításáról,

c) részletes indokolással ellátott, egészben vagy részben történő elutasításáról,

és erről haladéktalanul értesíti az Alapkezelőt.

(9) Az Alapkezelő a (8) bekezdés szerinti döntés kézhezvételét követő tizenöt napon belül értesíti a támogatott civil szervezetet az elszámolással kapcsolatos döntésről továbbá megállapított hiba vagy hiányosság esetén egy alkalommal tizenöt napos határidővel hiánypótlásra felszólítja a támogatott civil szervezetet.

(10) Az Alapkezelő által egészben vagy részben el nem fogadott pénzügyi elszámolást a szakmai beszámolóról szóló (8) bekezdés szerinti döntéshozatal során figyelembe kell venni.

7. Az ellenőrzés rendje

7. § (1) Az Alapkezelő gondoskodik a 6. § (1) bekezdése szerinti elszámolás formai és tartalmi ellenőrzéséről (a továbbiakban: dokumentumalapú ellenőrzés).

(2) A dokumentumalapú ellenőrzés keretében ellenőrizni kell:

a) a támogatási szerződésben, támogatói okirat alkalmazása esetén a pályázati kiírásban foglaltak teljesítését;

b) azt, hogy a támogatási összeg felhasználásának alátámasztásául benyújtott számviteli bizonylatok a jóváhagyott cél érdekében merültek fel, és összhangban vannak a pályázati kiírásban, illetve a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségekkel, a szakmai célkitűzésekkel, valamint a bizonylatok formailag megfelelőek;

c) a támogatásból finanszírozott költséghez kapcsolódó eredeti bizonylatra rávezetett záradék meglétét, amely tartalmazza az Ávr. 80. §-a alapján az elszámolt összeget és a támogatási szerződés, támogatói okirat számát;

d) a 6. § (4) bekezdésben foglaltak teljesülését.

8. § (1) Az Alapkezelő gondoskodik a kockázatelemzés alapján kiválasztott kedvezményezettek helyszíni ellenőrzéséről.

(2) A kockázatelemzés szempontjait úgy kell meghatározni, hogy:

a) az adott költségvetési évben a helyszínen ellenőrzött szervezetek száma ne haladja meg az összes kedvezményezett öt százalékát;

b) a kiválasztásnak biztosítania kell, hogy az Alap terhére adott költségvetési évben

ba) tízmillió forint összeg feletti támogatást igénybe vevő, továbbá

bb) a legalább három támogatási jogviszonyban kedvezményezettként szereplő szervezetek mindegyike helyszíni ellenőrzési körbe essen; és

c) a helyszíni ellenőrzések legalább húsz százaléka az ellenőrzött kedvezményezettnél támogatási időszakba essen.

(3) A helyszíni ellenőrzés során ellenőrizni kell, hogy

a) az elszámolást alátámasztó bizonylatok eredeti példánya a kedvezményezettnél rendelkezésre áll, valamint valós gazdasági eseményen alapul,

b) az elszámolás az azokat megalapozó nyilatkozatokkal és bizonylatokkal összhangban áll,

c) a támogatás kerete terhére beszerzett eszközök rendelkezésre állnak, és felhasználásuk, használatuk a pályázati kiírásnak megfelelően történik.

8. Az Alap támogatásaiból történő kizárás és a támogatási eljárás felülvizsgálata

9. § (1) A kedvezményezett az Alap támogatásaiból kizárásra kerül, ha

a) a támogatási szerződés felmondására vagy az attól való elállásra, a támogatói okirat esetén a támogatás visszavonására az Ávr. 82. § b) vagy e) pontja alapján került sor,

b) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knytv.) megsértése miatt pályázatát jogerősen kizárták, vagy

c) jogszabály alapján a támogatás igénybevétele az a) és b) pontban foglaltakon kívül jogosulatlannak minősül.

(2) Az Alapból történő kizárás

a) az (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott esetben a jogosulatlanul igénybe vett támogatás és kamatai visszafizetésétől számított második év utolsó napjáig,

b) az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott esetben a kizárási feltétel fennállását megállapító döntés napjával kezdődően, a jogosulatlanul igénybe vett támogatás és kamatai visszafizetéséig

áll fenn.

(3) Ha a döntéshozó az Alapból történő kizárás feltételeinek fennállását megállapítja, részletes indokolással ellátott javaslata alapján a kizárásról az Alapkezelő hoz döntést. E döntés ellen az Ávr. 90. §-a szerinti kifogás nyújtható be. A kifogás benyújtása annak elbírálása eredményéig a 18. § (4) bekezdés c) pontja szerinti nyilvános adatok hivatalos honlapon történő közzététele tekintetében halasztó hatályú.

(4) Alapkezelő a kizárt szervezet kérelmére a követelés tizenkét hónapra, havi egyenlő részletekben történő visszafizetést engedélyezheti.

10. § (1) Az Ávr. 90. § alapján - az informatikai rendszeren keresztül az e célra rendszeresített formában - benyújtott kifogást a miniszter tíz napon belül megvizsgálja és érdemben elbírálja, amely döntésről értesítést kap a kifogást benyújtó civil szervezet.

(2) Ha az Alapkezelő hivatalosan (panasz, közérdekű bejelentés útján) tudomást szerez olyan tényről, amely a döntéshozó döntését érdemben befolyásolhatja és az a támogatást igénylő szervezet érdekeit kétséget kizáróan sérti, az Alapkezelő gondoskodik e ténynek megfelelő adat rögzítéséről, amennyiben az nem ütközik jogszabályba és nem teszi szükségessé a döntéshozó korábbi döntésének módosítását. Az adat rögzítéséről a támogatást igénylő szervezetet haladéktalanul értesíteni kell."

3. § Az R1. III. Fejezete helyébe a következő III. Fejezet lép:

"III. FEJEZET

AZ ALAP FELHASZNÁLÁSÁRA VONATKOZÓ KÜLÖNÖS SZABÁLYOK

9. A kollégium által kiírt pályázat

11. § (1) A kollégium a pályázati kiírásról való döntésével egy időben dönt a pályázatok elbírálásának módjáról.

(2) A támogatási igény kizárólag az e célra rendszeresített számítógépes rendszeren keresztül, elektronikusan nyújtható be.

(3) Az önrész arányának legkisebb mértéke a támogatási összeg tíz százaléka. A kollégium a pályázati kiírásban ennél magasabb mértéket is meghatározhat. A Civil tv. 56. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott célra támogatás önrész nélkül biztosítható. A szükséges önrész biztosítása történhet természetben - különösen a közérdekű önkéntes munka - vagy készpénzben. E rendelet alkalmazásában önrésznek minősül minden, az Alapból folyósított támogatáson kívüli forrás, az önrész tartalmazza az egyéb forrás mellett az Ávr. 76. § (2) bekezdésében foglalt korlátozás figyelembe vételével megállapított saját forrást is.

(4) A Civil tv. 56. § (1) bekezdés c)-j) pontja szerinti támogatás nem lehet kisebb a civil szervezet által igényelt támogatási összeg ötven százalékánál. Ha a kollégium a pályázatot csak kisebb arányban tudná támogatni, a pályázatot részletes indokolás mellett el kell utasítani.

(5) A támogatási igény bírálata során figyelembe kell venni a 13. § (3) bekezdés szerinti támogatást.

(6) A kollégium az általa hozott támogatási döntések adatait az internetes támogatáskezelő rendszerben rögzíti.

10. A működési célú pályázatokra vonatkozó különös szabályok

12. § (1) A működési támogatásra vonatkozó pályázati kiírásokat az Alapkezelő készíti elő és a kollégiumok hagyják jóvá.

(2) Az Alap terhére az (1) bekezdés szerinti pályázati kiírást minden kollégiumra összevontan, egységes tartalommal és feltételekkel kell megjelentetni.

(3) Ha a Civil tv. 56. § (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatáshoz a pályázat benyújtását megelőző évre vonatkozó számviteli beszámoló alapján a civil szervezet adományban részesült, a civil szervezet a pályázatok beérkezési sorrendjében, az erre vonatkozó keret kimerüléséig jogosult az adományhoz kapcsolódóan, a Civil tv. szerinti mértékben működési támogatásra. Ennek keretében legfeljebb ötszázezer forint támogatás nyújtható.

(4) Civil szervezet működéséhez támogatás akkor biztosítható, ha

a) a Civil tv. 56. § (1) bekezdés a) pontja alapján nyújtható támogatás eléri a tízezer forintot;

b) a Civil tv. 56. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott célra kiírt pályázat keretében nyújtott támogatás meghaladja a kettőszázötvenezer forintot.

11. Az egyedi támogatási kérelemre vonatkozó különös szabályok

13. § (1) A Civil tv. 56. § (2) bekezdés c) pontja szerinti egyedi támogatási kérelmet a miniszter részére postai úton kell benyújtani.

(2) Az egyedi támogatási kérelemnek tartalmaznia kell az Ávr. 67. § (1) bekezdés szerinti adatokat.

(3) A miniszter az (2) bekezdés szerinti adatok alapján a tárgyévben rendelkezésre álló támogatási forrás figyelembevételével minden negyedévet követő hónap utolsó napjáig az adott negyedévben a (2) bekezdés szerinti előírásnak megfelelően benyújtott támogatási kérelmek vonatkozásában

a) dönt a támogatási kérelem befogadásáról és a döntésről, valamint a benyújtott kérelemről tájékoztatja az Alapkezelőt, vagy

b) a támogatási igény elutasításáról dönt, amelyet indoklással lát el és értesíti a támogatási kérelem benyújtóját.

(4) Az Alapkezelő a (3) bekezdés a) pontja szerinti értesítés kézhezvételét követő tizenöt napon belül intézkedik a támogatási szerződés megkötéséhez e rendelet szerint szükséges további adatok és dokumentumok beszerzéséről, amelyeket az Alapkezelő formai szempontból megvizsgál. Alapkezelő a támogatási szerződést haladéktalanul - az Alapkezelő részéről a kötelezettségvállaláshoz szükséges aláírásokkal ellátva - előterjeszti a miniszter vagy az általa kijelölt állami vezető részére ellenjegyzés céljából.

(5) A (3) bekezdés szerinti döntés keretében a támogatási összeg megállapítása során figyelembe kell venni a 11. § szerinti támogatást.

(6) Az egyedi támogatási kérelmekkel kapcsolatos támogatási döntés meghozatala során a 4. §-ban meghatározott eljárást nem kell alkalmazni.

12. Visszatérítendő támogatásra vonatkozó különös szabályok

14. § (1) A Civil tv. 57. § (1) bekezdése alapján azon közhasznú jogállású civil szervezetnek, amelynek a támogatási igény benyújtását megelőző utolsó lezárt üzleti évben számviteli beszámolóval igazolható éves bevétele eléri vagy meghaladja az ötvenmillió forintot, csak működési támogatás nyújtható, visszafizetési kötelezettség mellett.

(2) A visszafizetés végső határideje nem lehet későbbi azon költségvetési évet követő második év utolsó napjánál, amelyben a működési támogatás kifizetésre került.

(3) Az e § rendelkezései szerint tárgyévben visszatérített összeg további felhasználásáról az a döntéshozó jogosult dönteni, amely a visszatérített összeghez kapcsolódó támogatási szerződés alapjául szolgáló döntést meghozta.

(4) Visszatérítendő támogatás esetén a támogatási szerződés alapján visszatérítendő összeg megegyezik a nyújtott támogatással.

(5) Visszatérítendő támogatás visszafizetése esetén az elszámolással érintett bizonylatok záradékainak feloldását az Alapkezelő az elszámolás elfogadásával egyidejűleg, a bizonylat sorszámát feltüntetve, egyoldalú jognyilatkozattal végzi."

4. § (1) Az R1. 24. § (1) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az 1. melléklet tartalmazza:)

"d) az átvett központi költségvetési előirányzatok kivételével az Alap támogatási forrásainak kollégiumok és támogatási cél, valamint forma szerinti megosztását."

(2) Az R1. 24. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Az átvett központi költségvetési előirányzatokkal kapcsolatos kollégiumi pályázati döntések meghozatalára az átadó fejezet irányító szerve döntését kell alkalmazni:

a) a kollégium elnevezésére, szükség szerint új kollégium létrehozására irányuló javaslatra,

b) ha új kollégium létrehozására tesz javaslatot

ba) a támogatható és választásra jogosult civil szervezetek tevékenységi körére (NSZOR alapján),

bb) a Civil tv. 61. § (2) bekezdés b) pontja szerint tagokat delegáló miniszterre,

c) a kollégium által nyújtható támogatás Civil tv. 56. § (1) bekezdés szerinti céljára,

d) az átadásra kerülő előirányzat jogszabályban meghatározott felhasználási céljára vonatkozóan.

(4) Az átadott előirányzatnak biztosítania kell az arányos kezelési költséget."

5. § Az R1. 34. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

"(5) E rendeletnek a Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos egyes miniszteri rendeletek módosításáról szóló 74/2013. (XII. 2.) EMMI rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított 2. §-át és 4-6. §-át a Módr. hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell.

(6) E rendeletnek a Módr. hatálybalépését megelőző napon hatályos 1. melléklete szerint delegált kollégiumi tagok megbízását a Módr. hatálybalépése nem érinti."

6. § (1) Az R1. 25. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

"25. Az Európai Unió állami támogatásokra vonatkozó szabályaival való összhang"

(2) Az R1. a következő 36. §-sal egészül ki:

"36. § Ez a rendelet a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L 379.,2006.12.28., 5. o.) hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz."

7. § Az R1.

a) 17. § (2) bekezdésében a "pályázatok" szövegrész helyébe a "támogatási igények",

b) 18. § (3) bekezdés a) pontjában a "közreműködő személy" szövegrész helyébe a "közreműködő személy (adatfelelős)",

c) 18. § (3) bekezdés b) pontjában az "adatfelelős" szövegrész helyébe a "közzétételért felelős",

d) 26. § (3) bekezdésében a "negyedét" szövegrész helyébe a "harmadát",

e) 28. § (1) bekezdés d) pontjában az "a kedvezményezettekkel;" szövegrész helyébe az "a kedvezményezettekkel, támogatói okirat kibocsátása;",

f) 30. § (7) bekezdésében az "elektronikus levélcímre is meg kell küldeni" szövegrész helyébe az "elektronikus levélcímre is meg kell küldeni, valamint mobiltelefonos elérhetőség rendelkezésre állása esetén a megküldésre vonatkozó lényeges adatot tartalmazó SMS üzenetet is továbbítani kell"

szöveg lép.

8. § Az R1.

a) 1. melléklet B:4 mezőjében az "A Kárpát-medencei együttműködés, mint a határon túli magyarsággal kapcsolatos nemzetközi tevékenység és az európai integráció elősegítése, továbbá a Magyarországon élő nemzetiségek, valamint az emberi és állampolgári jogok védelme területén működő civil szervezetek" szöveg helyébe az "A Kárpát-medencei együttműködés, mint a határon túli magyarsággal kapcsolatos nemzetközi tevékenység, az európai integráció és a vallási tevékenység elősegítése, továbbá a Magyarországon élő nemzetiségek, valamint az emberi és állampolgári jogok védelme területén működő civil szervezetek",

b) 1. melléklet C:4 mezőjében a "külügyminiszter" szövegrész helyébe a "közigazgatási és igazságügyi miniszter",

c) 1. melléklet C:5 mezőjében a "nemzetgazdasági miniszter" szövegrész helyébe a "külügyminiszter"

szöveg lép.

9. § (1) Az R1. 5. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) Az R1. 7. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

10. § Hatályát veszti az R1. 6. melléklete.

2. A civil szervezetek információs rendszeréről szóló 24/2012. (IV. 25.) KIM rendelet módosítása

11. § (1) A civil szervezetek információs rendszeréről szóló 24/2012. (IV. 25.) KIM rendelet (a továbbiakban: R2.) 2. § 8. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában:)

"8. közzétételre kötelezett: az a civil- vagy közhasznú szervezet, továbbá testület, költségvetési szerv, amelyre nézve jogszabály a Civil Információs Portálon történő közzétételi kötelezettséget ír elő;"

(2) Az R2. 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A közzétételre kötelezett a közzéteendő adatot a Civil Információs Portál e célra kialakított felületén keresztül elektronikusan továbbítja a közzétételért felelőshöz. Az Alappal kapcsolatosan a jogszabályban meghatározott közzéteendő adatokat a közzétételért felelős jóváhagyása után a közzétételre kötelezett teszi közzé."

(3) Az R2. 4. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A közzétételért felelős a Civil Információs Portálhoz a közzétételre kötelezett részére hozzáférést biztosít."

3. Záró rendelkezések

12. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 3. §, a 4. §, a 7. § és a 9-11. §, az 1. és 2. melléklet 2014. január 1-jén lép hatályba.

13. § Az 1. alcím a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L 379.,2006.12.28., 5. o.) hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

Balog Zoltán s. k.,

emberi erőforrások minisztere

1. melléklet a 74/2013. (XII. 2.) EMMI rendelethez

"5. melléklet az 5/2012. (II. 16.) KIM rendelethez

Nyilatkozat a költségtérítés, költségátalány érvényesítéséről, annak módjáról
A nyilatkozatot adó testületi tag
neve:........................................................................................................................................................
adóazonosító jele:....................................................................................................................................
testületének megnevezése:.......................................................................................................................
.........évben
a) költségtérítést kívánok igénybe venni*
b) költségátalányt kívánok igénybe venni*
c) a testületi tagsághoz kapcsolódó juttatást nem kívánok igénybe venni*
Kelt:.............................................
…………………………………..
a testületi tag aláírása
* A megfelelő rész aláhúzandó
1. Tanú:2. Tanú:
Név:
Lakcím:
Aláírás:
Név:
Lakcím:
Aláírás:

"

2. melléklet a 74/2013. (XII. 2.) EMMI rendelethez

"7. melléklet az 5/2012. (II. 16.) KIM rendelethez

Költségvetési terv

I. Bevételek

AB
1.ADATOKÖSSZEG (Ft)
2.Támogatási összeg:
3.Önrész:
4.- Saját forrás:
5.- Egyéb forrás:
6.ÖSSZESEN

II. Kiadások

ABCDEF
1.A költség/kiadásnem megnevezéseEredeti támogatási
igény szerinti tétel
részletezése
Támogatásból
fedezett kiadások
(Ft-ban)
Más forrásból
fedezett kiadások
(Ft-ban)
Összesen (Ft-ban)Elszámolható költségek
2.DOLOGI KIADÁSOK (2=3+4+5+6+7+8+9)
3.Ingatlan, jármű, egyéb eszközök
üzemeltetésének költségei
Bérleti díj, közüzemi díjak, fűtőanyag, javítás,
karbantartás költségei, üzemeltetés költsége,
biztosítás, üzemanyag, parkolási, úthasználati díj,
számítástechnikai fogyóeszközök, egyéb.
4.Adminisztráció költségeiNyomtatvány, irodaszer, adminisztrációs
szolgáltatások, jogszabályi megfelelést segítő
szolgáltatások, pénzügyi szolgáltatások díja,
hatósági díjak, illetékek, kamat, egyéb.
5.PR, marketing, kommunikációs költségekPR, marketing költségek, hirdetés,
reklámköltségek, PR, marketing kiadványok,
arculati elemek, PR, marketingszolgáltatások,
Postaköltség, telefon költség, internet költsége,
honlap fenntartás, üzemeltetés költsége, belső
kommunikációs kiadványok, egyéb.
6.Szervezet- és humánerőforrás fejlesztés
költségei
Oktatás, továbbképzés költsége, konferenciák,
szemináriumok, szakmai találkozók részvételi
díja, szervezet munkatársainak /önkénteseinek
szervezett saját képzés költségei, szakkönyvek,
előfizetési díjak,komplex szervezetfejlesztés,
stratégiai tervezés, vezetés, irányítás fejlesztése,
belső-, külső kommunikáció fejlesztése,
minőségirányítási rendszer, egyéb.
7.Szállítás, utazás-, kiküldetés költségeiSzállásdíj, utazási költség, személygépkocsi
költségtérítés, személyszállítás, fuvarozás,
raktározás, logisztikai szolgáltatások, egyéb
8.Munka- és védőruha, védőfelszerelés
költségei
Védőruházat, védőfelszerelés, munkaruha,
jelmez, formaruha, javítás, karbantartás, készítés
költségei, egyéb.
9.Egyéb beszerzések, szolgáltatásokEgyéb anyagok, tagdíjak, nevezési díjak,
közhasznú tevékenységben foglalkoztatott állatok
költségei, egyéb anyagjellegű szolgáltatások,
biztosítási díjak, reprezentáció, vállalkozási
szerződés alkalmi feladatok ellátására, egyéb nem
magánszeméllyel kötött megbízási és vállalkozási
szerződés díja, egyéb.
10.SZEMÉLYI JELLEGŰ KIADÁSOK
(10=11+12+13+14+15)
11.BérköltségMunkavállaló bére, betegszabadság, járulékok,
táppénz-hozzájárulás, munkavállaló munkába
járásának költsége, béren kívüli juttatások, egyéb.
12.ÖsztöndíjÖsztöndíj (2004. évi CXXIII. törvény III/A. fejezet
szerint), járulékok, egyéb.
13.Egyszerűsített foglalkoztatás költségeEgyszerűsített foglalkoztatás díja, egyszerűsített
foglalkoztatás járulékai, egyéb.
14.Munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyMagánszeméllyel kötött megbízási szerződés
szakmai feladat ellátására, magánszeméllyel
kötött vállalkozási szerződés szakmai feladatok
ellátására, járulékok, egyéb.
15.Önkéntes foglalkoztatott költségei
(A közérdekű önkéntes tevékenységről szóló
2005. évi LXXXVIII. tv. alapján, önkéntes
tevékenysége ellátása közben/érdekében
felmerült költségek)
Önkéntes foglalkoztatott költségei,
étkezés,egészségügyi szolgáltatás, használt
saját eszközök költségének megtérítése, élet-,
egészség- és balesetbiztosítás díja, napidíj, egyéb.
16.FELHALMOZÁSI KIADÁSOK (16=17+18+19)
17.Tárgyi eszköz beszerzésIgazgatási eszköz, berendezés, célszerinti
tevékenység eszközei, berendezései, egyéb.
18.Immateriális javak beszerzéseImmateriális javak beszerzése, szellemi termék,
vagyoni értékű jogok, egyéb.
19.Saját tulajdonú ingatlan felújításaVállalkozási és megbízási szerződés díja,
engedélyek beszerzésének díja, fuvarozási,
szállítmányozási díj, raktározás, egyéb.
20.TÉRÍTÉSMENTES HOZZÁJÁRULÁSKözérdekű önkéntes tevékenységről szóló törvény
szerinti munka, dologi feltételek, szolgáltatások
ellentételezés nélküli biztosításának értéke.
21.ÖSSZESEN (21=2+10+16+20)

"

Tartalomjegyzék