129/2014. (IV. 10.) Korm. rendelet

a vis maior támogatás felhasználásának részletes szabályairól szóló 9/2011. (II. 15.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 37. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a 11. § tekintetében az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 16. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A vis maior támogatás felhasználásának részletes szabályairól szóló 9/2011. (II. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) E rendelet határozza meg a helyi önkormányzatok vis maior támogatás igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának, a felhasználásáról szóló beszámolónak és a vis maior támogatás ellenőrzésének részletes szabályait.

(2) A vis maior támogatás célja az egyes természeti károkból adódó, indokolt és szükséges védekezéssel összefüggő kiadások részbeni vagy teljes megtérítése, a helyi önkormányzat tulajdonában lévő építményben vagy a helyi önkormányzat vagyonkezelésében lévő, kötelező feladatellátást szolgáló épületben a vis maior események okozta károk helyreállításának és a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéssel összefüggő kiadások részbeni támogatása."

2. § (1) Az R. 2. § 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában:)

"4. folyó jellegű működési kiadások: a helyi önkormányzat kötelező feladatellátásához kapcsolódó működési költségek, dologi kiadások, karbantartási, javítási költségek, eszköz- és készletbeszerzések költsége, személyi jellegű kifizetések, és az ehhez kapcsolódó járulékok, mely alól kivételt képez a hivatásos katasztrófavédelmi szervek egyetértésével alkalmazott polgári védelmi szakalegységek egyéb központi forrásból meg nem térülő költsége,"

(2) Az R. 2. § 7. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában:)

"7. megelőző munkálatok: minden olyan munkálat, amely a káresemények megelőzésére szolgál, és nem közvetlenül a védekezéssel és kárelhárítással függ össze, így különösen a káreseményt megelőző csatorna- vagy ároktisztítás, állagmegóvás,"

(3) Az R. 2. §-a a következő 11. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában:)

"11. eszközök: a számvitelről szóló törvényben és az államháztartás számviteléről szóló kormányrendeletben meghatározottak szerinti tárgyi eszközök, továbbá műszaki berendezések, gépek, járművek, eszköz tartozékok és alkatrészek, szerszámok, takarító- és tisztítószerek, felszerelések, informatikai-ügyviteli-hiradástechnikai eszközök, háztartási gépek, bútorok és egyéb berendezések,"

3. § Az R. a következő 2/A. alcímmel egészül ki:

"2/A. A vis maior támogatás formái

2/A. § (1) A helyi önkormányzat támogatást igényelhet

a) az előre nem látható természeti vagy más eredetű erők által fenyegető veszély bekövetkezésének lehetősége miatt szükségessé váló, indokolt védekezés kiadásainak részbeni vagy teljes támogatására,

b) - a biztosításból vagy egyéb módon megtérülő károk figyelembevételével - a helyi önkormányzat tulajdonában lévő építményt (kötelező önkormányzati feladatok ellátását szolgáló vagy önkormányzat által törvény alapján kötelezően működtetett épületet, utat, hidat, kompot, ár- és belvízvédelmi vízi létesítményt, közművet és annak műtárgyait, pincét, partfalat) vagy vagyonkezelésében lévő kötelező önkormányzati feladatok ellátását szolgáló épületet sújtó, előre nem látható természeti vagy más eredetű erők által okozott károk helyreállításának részbeni támogatására,

c) - ha a szúnyogok által okozott ártalom óránkénti mértéke a fővárosi és megyei kormányhivatal népegészségügyi szakigazgatási szervének nyilatkozata szerint csípésszámban kifejezve személyenként meghaladja az 50 csípést - katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés többletkiadásainak részbeni támogatására

[az a)-c) pont a továbbiakban együtt: vis maior esemény].

(2) A támogatás

a) a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés esetében akkor vehető igénybe, ha

aa) a helyi önkormányzat a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet időszakában és területén ár- és belvízi védekezéssel kapcsolatban a költségvetési évben bejelentett és 2. melléklettel igazolt vis maior pályázattal rendelkezik és

ab) a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés legkésőbb a költségvetési év augusztus 31-éig lezárul,

b) belvízi védekezés esetében akkor vehető igénybe, ha a legalább másodfokú védekezési fokozat elrendelése megtörtént,

c) utak, hidak, kompok esetében akkor vehető igénybe, ha a károsodása helyi közlekedés biztonságát veszélyezteti,

d) rendkívüli téli időjárás esetén a védekezési költségekhez kizárólag akkor vehető igénybe, ha az Országos Meteorológiai Szolgálat (a továbbiakban: OMSZ) hófúvás miatt az adott térségre a legmagasabb veszélyességi szintű figyelmeztetést adott ki.

(3) A támogatás - pince-, partfalomlás és földcsuszamlás kivételével - csak a káresemény bekövetkezését megelőző állapot visszaállítására igényelhető. A 3. § (10) bekezdése szerinti eset kivételével nem igényelhető támogatás az elmaradt felújításból, karbantartásból eredő, korábban megelőzhető károk helyreállítására, új beruházásra, fejlesztésre és felújítási előirányzatok pótlására.

(4) A települést ért olyan különösen súlyos természeti kár esetében, amelynek következtében a lakóépületek jelentős része életveszélyessé vagy helyre nem állíthatóvá vált, a támogatás kivételesen a lakosság egyszeri, rendkívüli szociális támogatására is kiterjedhet (a továbbiakban: lakossági támogatás). A lakossági támogatás a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvényben meghatározott eljárási szabályok szerint a helyi önkormányzat által nyújtott támogatások (így különösen átmeneti segély nyújtása a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került személyek részére az életveszély megszüntetéséhez) részbeni vagy teljes megtérítéséhez használható fel. A pályázatban a lakossági támogatásra vonatkozó igényt védekezési költségként kell feltüntetni."

4. § Az R. 3. alcíme a következő 3/A. §-sal egészül ki:

"3/A. § (1) A települést ért különösen súlyos természeti károk mérséklésére - a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés kivételével -

a) a 2/A. § (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatás az 1. melléklet B) része szerinti adatlapon feltüntetett előzetesen becsült védekezési költségek legfeljebb 50%-ának mértékéig,

b) a 2/A. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás az 1. melléklet B) része szerinti adatlapon feltüntetett előzetesen becsült helyreállítási költségek legfeljebb 15%-ának mértékéig

támogatási előlegként is nyújtható.

(2) A helyi önkormányzat a támogatási előleg iránti kérelmét - legfeljebb a 4. § (1) bekezdés szerinti pályázat lezárásáig - az ebr42 rendszerben az 1. melléklet B) része szerinti adatlapon rögzíti és azt telefaxon keresztül nyújtja be a miniszternek. A miniszter - a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság egyidejű értesítésével - haladéktalanul megkeresi a helyi önkormányzat székhelye szerint illetékes Katasztrófavédelmi Igazgatóságot, amely az ebr42 rendszerben az 1. melléklet C) része szerinti adatlap kitöltésével haladéktalanul, de legkésőbb a megkereséstől számított 3 napon belül javaslatot tesz a támogatási előleg összegére.

(3) A támogatási előlegről a miniszter támogatói okiratot állít ki.

(4) A támogatási előleget a kincstár a miniszter utalványozása alapján folyósítja.

(5) A helyi önkormányzat a 2/A. § (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatáshoz kapcsolódó támogatási előleggel a pályázat benyújtásával, a 2/A. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatáshoz kapcsolódó támogatási előleggel a támogatás első teljesítésarányos lehívásával számol el.

(6) Ha a helyi önkormányzat

a) a 4. § (1) bekezdése szerinti határidőig

aa) a támogatási előlegről lemondott vagy

ab) a pályázatot nem nyújtotta be vagy

b) a pályázat

ba) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 59. § (1) bekezdése alapján az elbírálásra jogosult szerv részére nem került továbbításra vagy

bb) az elbírálásra jogosult szerv által elutasításra került,

a támogatási előleg nem folyósítható, a már folyósításra került támogatási előleget pedig az Áht. 57/A. §-a alapján kell visszafizetni. A kincstár e tényről az a) pont szerinti esetben a 4. § (1) bekezdése szerinti határidőtől számított 8 napon belül, a b) pont ba) alpontja szerinti esetben az Áht. 59. § (1) bekezdése szerint értesíti a minisztert."

5. § (1) Az R. 4. § (3) bekezdés a) pont ad) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A pályázat kötelező mellékletei:

az ebr42 rendszerben elektronikusan rögzített, kitöltött és lezárást követően kinyomtatott pályázati adatlap, továbbá ha a helyi önkormányzat már elvégzett védekezési munkálatokhoz, katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez vagy helyreállítási munkálatokhoz igényel támogatást,)

"ad) gazdasági társaság vagy más jogi személy által szolgáltatás nyújtásról kiállított számla, számviteli bizonylat esetében, ha az személyi jellegű kiadásra vonatkozó költséget is tartalmaz, a bér és járulékok számfejtését vagy kifizetését igazoló bizonylatok, továbbá ezek alapbizonylataként szolgáló munkanapló, jelenléti ív, óranyilvántartó lap másolata,"

(2) Az R. 4. § (3) bekezdés d) pont db) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A pályázat kötelező mellékletei:

a biztosítással kapcsolatos iratok:)

"db) ha a helyi önkormányzat tulajdonában vagy vagyonkezelésében lévő - oktatási, kulturális, szociális, egészségügyi, igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatok ellátását szolgáló - épületre nem köthető biztosítás, úgy erről a tényről szóló, legalább három országos biztosítótársaság káreseményt követően kiadott nyilatkozata,"

(3) Az R. 4. § (3) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A pályázat kötelező mellékletei:)

"h) a helyi önkormányzat

ha) tulajdonában lévő építmény esetén elektronikus tulajdoni lap, illetve

hb) vagyonkezelésben lévő épület esetén a vagyonkezelői szerződés

másolata,"

(4) Az R. 4. § (3) bekezdése a következő n) ponttal egészül ki:

(A pályázat kötelező mellékletei:)

"n) a b) pont szerinti műszaki szakértő tekintetében

na) annak igazolása, hogy a műszaki szakértő a Magyar Mérnöki Kamara, a Magyar Építész Kamara szakértői névjegyzékében vagy az igazságügyért felelős miniszter által vezetett igazságügyi szakértői névjegyzékben aktív tagként szerepel, és

nb) a helyi önkormányzat nyilatkozata, amelyben igazolja, hogy a műszaki szakértő egyaránt független a kérelmet benyújtó helyi önkormányzattól és a helyreállítás későbbi kivitelezőjétől,"

6. § (1) Az R. 5. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Az igényelhető és megítélhető támogatás maximális mértéke az elismerhető költségek 100%-a

a) a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet időszakában keletkező védekezési költségek esetében,

b) a megyei önkormányzat tulajdonában lévő, kötelező feladatot szolgáló épületet ért károk helyreállítása esetében,

c) a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. törvény 1. melléklete szerinti alapvető lakossági szolgáltatások ellátását szolgáló, önkormányzati tulajdonú építmények helyreállításával és a védekezéssel összefüggő költségek esetében, ha a helyi önkormányzat a vis maior esemény időpontjában adósságrendezési eljárás alatt áll."

(2) Az R. 5. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) Védekezés esetén a védelmi készültség elrendelésének napjától - de legkorábban az 1. melléklet A) része szerinti adatlapon jelzett vis maior esemény időpontjától - a védelmi készültség vagy a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet megszüntetéséig tartó időszakra vonatkozó teljesítési időponttal rendelkező számlák, bizonylatok fogadhatók be. Kizárólag a védelmi készültség vagy a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet megszüntetését követő 30. napig kiállított számlával, bizonylattal igazolható költségek számolhatók el."

(3) Az R. 5. §-a a következő (8a) és (8b) bekezdéssel egészül ki:

"(8a) A helyi önkormányzat köteles a védekezés és helyreállítás során az étkeztetés, szállás, szállítás biztosításánál és más szakmai feladatok végzésénél elsődlegesen saját intézményei kapacitását igénybe venni.

(8b) A védekezés során felmerülő üzemanyag költségek elszámolása a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által meghatározott fogyasztási alapnorma-átalány mértéke és üzemanyag ár alapján történik."

(4) Az R. 5. § (11) és (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(11) Ha a helyi önkormányzati tulajdonában vagy vagyonkezelésében lévő, kötelező feladatellátást szolgáló olyan épületre, amelyben a károsodás bekövetkezett, a tulajdonos nem rendelkezik értékkövető biztosítással, a támogatás kizárólag az épületre vonatkozó, határozatlan időtartamú biztosítás megkötésével és annak négy éven keresztüli fenntartásának vállalásával együtt igényelhető. Ha a káreseményt követően a biztosító az épület tulajdonosa részére a kárt megtéríti, a tulajdonos köteles a kár megtérített összegét a helyreállításra fordítani.

(12) A helyi önkormányzatnak a kötelező feladatellátást szolgáló épület helyreállítása esetében a 8. § (1) bekezdése szerinti beszámoló benyújtásával egyidejűleg kell igazolnia a biztosítási szerződés megkötését a kincstár felé. Ezt követően a helyi önkormányzat köteles valamennyi szerződéssel kapcsolatos változásról tájékoztatni a kincstárt. A kincstár jogosult a szerződés meglétét évente ellenőrizni. Ha nem történik biztosítási szerződéskötés, vagy a biztosítás négy éven belül a helyi önkormányzat felmondása vagy a díj nem fizetése miatt megszűnik, akkor a támogatást vissza kell fizetni a központi költségvetés javára."

(5) Az R. 5. §-a a következő (11a) bekezdéssel egészül ki:

"(11a) A tulajdonos a (11) bekezdésben meghatározott feltétel alól mentesül, ha az - oktatási, kulturális, szociális, egészségügyi, igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatok ellátását szolgáló - épületre nem köthető biztosítás és ezt a tényt legalább három országos biztosító nyilatkozatával igazolja a kincstár felé."

7. § (1) Az R. 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Támogatott

a) a 2/A. § (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatás esetében a 8. melléklet szerinti adatlap és

aa) a Támogatott nevére és címére kiállított számlák, számlát helyettesítő egyéb bizonylatok, az elvégzett munkatételeket tartalmazó számlarészletezők,

ab) a bér és járulékok kifizetését igazoló bizonylatok, munkanapló, jelenléti ív,

ac) a saját kivitelezésben végzett védekezéshez kapcsolódó belső bizonylat és kimutatás a felmerült költségekről,

ad) a kapcsolódó vállalkozói szerződések, megrendelők, árajánlatok, valamint a teljesítés igazolása,

ae) az egyéb forrásból kapott támogatás összegéről szóló bankbizonylatok,

af) készpénzes fizetés esetén kinyomtatott pénztárnapló vagy a bankszámlakivonat hitelesített másolata a pénzfelvételről, valamint a bevételi és kiadási pénztárbizonylat,

ag) kinyomtatott banknapló és főkönyvi kivonat a kapott támogatás, a számlák, valamint azok kiegyenlítésének lekönyveléséről,

ah) a kapcsolódó fotódokumentáció elektronikusan CD lemezen vagy színes nyomatként,

ai) - ha az igénylés során nem csatolta vagy az igénylés benyújtása óta új körülmények merültek fel - biztosítással, kártérítéssel kapcsolatos dokumentumok hitelesített másolatai,

aj) a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó beszerzések esetében az eljárás lefolytatását igazoló iratok,

b) a 2/A. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás esetében a 8. melléklet szerinti adatlap és

ba) az a) pont aa)-aj) alpontja szerinti dokumentum,

bb) a műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyv,

bc) építéssel történő helyreállítás esetén építési napló és tárgyi eszköz karton,

bd) az építésiengedély-köteles helyreállítások esetén az építési engedély és használatbavételi engedély,

be) a 4. § (3) bekezdés b) pontja szerinti szakértői vélemény és miniszteri döntés alapján elkészült kiviteli terv és annak költségvetése,

c) a 2/A. § (1) bekezdés c) pontja szerinti támogatás a 9. melléklet E) része szerinti adatlap és az a) pont aa), ad), af), ag) alpontja szerinti dokumentum

Támogatott által hitelesített másolatának a kincstár és a helyi önkormányzat székhelye szerint területileg illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal részére - elektronikus úton az ebr42 rendszerben kitöltött, abból kinyomtatott adatlap és a beszámoló mellékleteinek csatolásával papír alapon - történő benyújtásával számol el."

(2) Az R. 8. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) A beszámolót

a) a 2/A. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti támogatás esetében a támogatói döntést követő 12 hónapon belül, a 3. § (10) bekezdése szerinti esetben a Kormány által meghatározott időpontig,

b) a 2/A. § (1) bekezdés c) pontja szerinti támogatás esetében a támogatói döntést követő 6 hónapon belül

- papír alapon, az adatlapot az ebr42 rendszerben történő rögzítéssel - kell benyújtani."

(3) Az R. 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A 3/A. § (5) bekezdésében és az (1a) bekezdésben meghatározott határidők elmulasztása esetén igazolási kérelemnek nincs helye. A kincstár az elszámolási határidőt elmulasztó helyi önkormányzatokról tájékoztatja a minisztert. E határidők elmulasztása esetén a miniszter az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 82. § g) pontja alapján a támogatói okiratot visszavonja. A támogatói okirat visszavonásával a miniszter az Ávr. 83. § (2) bekezdése szerinti okiratban megállapítja a Támogatott által az Áht. 57/A. §-a szerinti jogosulatlanul igénybe vett visszafizetendő támogatás összegét. A miniszter a támogatói okirat visszavonásával kapcsolatos döntését a kincstárral is közli. A Támogatott a visszafizetést az Ávr. 84. § (4) bekezdése szerint teljesíti."

8. § Az R. 8/A. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) A kincstár a beszámoló benyújtására vonatkozó határidő lejártát megelőző 30 napon belül írásban felszólítja a Támogatottat a beszámoló határidőben történő benyújtására. A határidőben benyújtott és tartalmilag hiányos beszámoló hiányosságainak pótlására a kincstár a beszámoló benyújtását követő 10 napon belül - határidő kitűzésével - írásban hívja fel a Támogatottat.

(3) A beszámoló elfogadásáról a kincstár a beszámoló hiánytalan benyújtását, a 8/B. § (3) bekezdése szerinti esetben a helyszíni ellenőrzést végző bizottság értesítését követő 21 napon belül hozott döntésében tájékoztatja a Támogatottat. Az Áht. 59. § (3) bekezdése alapján indított eljárásban történő visszafizetésre kötelezésről a kincstár tájékoztatja a minisztert."

9. § Az R. 8/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Helyreállítás esetében a beszámoló elfogadását megelőzően az előzetes helyszíni vizsgálatot lefolytató bizottság tagjainak, valamint - a káresemény jellegétől függően szükség szerint - a Pince- és Partfalveszély-Elhárítási Szakértői Bizottság képviselőiből álló bizottság a 8. § (1) bekezdése szerinti beszámoló benyújtását követő 30 napon belül - a helyszínen ellenőrzést folytat, amelyről - intézkedési javaslatok megtételével - 7 napon belül értesíti a kincstárt. Az utólagos helyszíni vizsgálat lefolytatásáról a 8. melléklet B) része szerinti jegyzőkönyvet - az ebr42 rendszerben - kell kiállítani."

10. § Az R.

a) 8. melléklete helyébe az 1. melléklet,

b) 9. melléklete helyébe a 2. melléklet

lép.

11. § Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 104. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) Az Áht. 57/A. § (2) bekezdése szerinti beszedési megbízást a Kincstár akkor nyújtja be, ha a helyi önkormányzat

a) a helyi önkormányzatok általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások igénylés évében történő módosításához kapcsolódó fizetési kötelezettségét a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott határidő leteltét,

b) az Áht. 14. § (3) bekezdése szerinti fejezetéből folyósított költségvetési támogatásokkal kapcsolatosan

ba) a 83. § (2) bekezdése szerinti okiratban megállapított fizetési kötelezettségét a 84. § (4) bekezdésében meghatározott határidő leteltét,

bb) az Áht. 59. § (3) bekezdése szerinti határozatban megállapított fizetési kötelezettségét a 104. § (1a) bekezdésében meghatározott határidő leteltét,

c) az Áht. 57. § (4) bekezdése szerinti

ca) elszámolásban megállapított fizetési kötelezettségét a (2) bekezdésben megjelölt határidő leteltét, vagy

cb) elszámolás felülvizsgálata során megállapított fizetési kötelezettségét a felhívás elfogadását, illetve a határozat jogerőre emelkedését

követő kilencven napon belül nem teljesítette."

12. § Az R.

1. 3. § (3) bekezdés a)-c) pontjában az "az (1)" szövegrész helyébe az "a 2/A. § (1)" szöveg,

2. 3. § (3) bekezdés c) pontjában a "9. melléklet szerinti adatlapnak" szövegrész helyébe a "9. melléklet A) része szerinti adatlapnak" szöveg,

3. 3. § (5) bekezdésében az "Az (1)" szövegrész helyébe az "A 2/A. § (1)" szöveg, az "az illetékes megyei katasztrófavédelmi igazgatóságot vagy a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóságot (a továbbiakban együtt: Katasztrófavédelmi Igazgatóság)," szövegrész helyébe az "a Katasztrófavédelmi Igazgatóságot," szöveg,

4. 3. § (6) bekezdésében a "bizottság tagja a Katasztrófavédelmi Igazgatóság," szövegrész helyébe a "bizottság tagja a fővárosi és megyei kormányhivatal és a Katasztrófavédelmi Igazgatóság képviselője," szöveg,

5. 3. § (7) bekezdésében az "Országos Meteorológiai Szolgálat" szövegrész helyébe az "OMSZ" szöveg,

6. 3. § (8a) bekezdésében a "10. melléklet szerinti" szövegrész helyébe a "9. melléklet B) része szerinti" szöveg,

7. 4. § (1) bekezdés a) és b) pontjában a "3. §" szövegrész helyébe a "2/A. §" szöveg,

8. 4. § (1) bekezdés b) pontjában a "11. melléklet" szövegrész helyébe a "9. melléklet C) része" szöveg,

9. 4. § (1) bekezdésében a "támogatási kérelmét" szövegrész helyébe a "pályázatát" szöveg,

10. 4. § (2) bekezdésében a "kérelemben" szövegrész helyébe a "pályázatban" szöveg,

11. 4. § (3) bekezdés a) pont aa) alpontjában a "vállalkozói vagy megbízási szerződések," szövegrész helyébe a "vállalkozói szerződések," szöveg,

12. 4. § (3) bekezdés o) pont oa) alpontjában a "10. melléklet" szövegrész helyébe a "9. melléklet B) része" szöveg,

13. 5. § (1) bekezdés záró szövegrészében a "kérelem" szövegrész helyébe a "pályázat" szöveg,

14. 5. § (2) bekezdésében a "magasabb támogatást nyújthat" szövegrész helyébe a "magasabb, de legfeljebb a helyreállítási, védekezési költségek 90%-ának megfelelő mértékű támogatást nyújthat" szöveg,

15. 5. § (5) bekezdés a) pontjában az "a tárgyi eszközök" szövegrész helyébe az "az eszközök" szöveg,

16. 5. § (9) bekezdésében a "vis maior eseménnyel kapcsolatos kérelemben" szövegrész helyébe a "pályázatban" szöveg,

17. 6. § (2) bekezdésében a "3. §" szövegrész helyébe a "2/A. §" szöveg,

18. 7. § (1) bekezdésében a "3. §" szövegrész helyébe a "2/A. §" szöveg, a "12. melléklet" szövegrész helyébe a "9. melléklet D) része" szöveg,

19. 7. § (3) bekezdésében a "3. § (12) bekezdése szerinti előleg igénybevétele esetén az előleg felhasználásával történő elszámolást követően" szövegrész helyébe a "3/A. § szerinti támogatási előleg igénybevétele esetén a 3/A. § (5) bekezdése szerinti elszámolás elfogadását követően" szöveg, az "az elszámoláshoz" szövegrész helyébe az "a beszámolóhoz" szöveg,

20. 7. § (4) bekezdés d) pontjában az "elszámolási" szövegrész helyébe az "a beszámolási" szöveg,

21. 7. § (6) bekezdésében a "támogatási kérelméhez" szövegrész helyébe a "pályázatához" szöveg,

22. 5. alcímének címében a "támogatás elszámolása" szövegrész helyébe a "beszámolási kötelezettség" szöveg,

23. 8. § (3) bekezdésében az "Az elszámolásra" szövegrész helyébe az "A beszámoló benyújtására" szöveg, a "legfeljebb az elszámolási" szövegrész helyébe a "legfeljebb a beszámoló benyújtására meghatározott" szöveg, a "kérelmet az elszámolási" szövegrész helyébe a "kérelmet a beszámoló benyújtására meghatározott" szöveg,

24. 8. § (4) bekezdésében az "az elszámolást" szövegrész helyébe az "a beszámoló benyújtását" szöveg,

25. 8. § (5) bekezdésében az "elszámolási" szövegrészek helyébe a "beszámolási" szöveg,

26. 10. § (3) bekezdésében a "vis maior kérelem benyújtásáig" szövegrész helyébe a "pályázat benyújtásakor" szöveg,

27. 2. mellékletében a "3. §" szövegrész helyébe a "2/A. §" szöveg,

28. 3. melléklet A) részében a "Közlekedésfejlesztési Koordinációs részéről" szövegrész helyébe a "Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ részéről" szöveg,

29. 4. mellékletében a "vis maior kérelemben" szövegrész helyébe a "pályázatban" szöveg,

30. 5. mellékletében a "Kérelemhez" szövegrész helyébe a "Káreseményhez" szöveg, a "3. § (6) bek." szövegrész helyébe a "3. § (6) bekezdése" szöveg, a "Tárgyi eszközökben keletkezett kár helyreállítása" szövegrész helyébe a "Helyreállítási költség" szöveg, az "5. § (2) bek." szövegrészek helyébe az "5. § (2) bekezdése" szöveg, az "intézmények épület károsodása" szövegrészek helyébe a "feladatot szolgáló épületek károsodása" szöveg,

31. 6. mellékletében az "egészségügyi intézmények épülete esetében" szövegrész helyébe az "egészségügyi feladatot szolgáló épületek esetében" szöveg, a "feladatok ellátását szolgáló intézmények épülete esetében" szövegrész helyébe a "feladatot szolgáló épületek esetében" szöveg, a "Vis maior kérelemből" szövegrész helyébe a "Pályázatból" szöveg,

32. 7. mellékletében az "egészségügyi intézmények épülete esetében" szövegrészek helyébe az "egészségügyi feladatot szolgáló épületek esetében" szöveg, a "feladatok ellátását szolgáló intézmények épülete esetében" szövegrészek helyébe a "feladatot szolgáló épületek esetében" szöveg

lép.

13. § (1) Hatályát veszti az R. 1. § (4) bekezdése, 3. § (1), (2), (9) és (11)-(14) bekezdése, 4. § (4) bekezdése, 5. § (13) bekezdése, 8/A. § (1) és (5)-(8) bekezdése, 11. §-a, 12. §-a, 10. melléklete és 11. melléklete.

(2) Hatályát veszti az R.

a) 3. § (10) bekezdésében a " , helyi nemzetiségi önkormányzati" szövegrész,

b) 5. § (1) bekezdésében az "alapesetben" szövegrész,

c) 5. § (2) bekezdés c) pontjában az " , és az adott térségben több települést is érintett" szövegrész.

14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 129/2014. (IV. 10.) Korm. rendelethez

"8. melléklet a 9/2011. (II. 15.) Korm. rendelethez

Igénylésazonosító:

A) Adatlap a vis maior támogatásra vonatkozó beszámolóhoz
1.Támogatott Önkormányzat
2.Vis maior esemény rövid leírása
3.Tervezett kezdési időpont
4.Tervezett befejezési időpont
5.Tényleges kezdési időpont
6.Tényleges befejezési időpont
7.Vis maior esemény bekövetkezésének időpontja
8.Miniszteri döntés időpontja
9.Folyósított támogatás (9.a.+9.b.+9.c.+9.d.+9.e.+9.f.)
9.a.Védekezés esetében
9.b.Út, híd, komp esetében
9.c.Pince-, partfalomlás, földcsuszamlás esetében
9.d.Oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek
esetében
9.e.Igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatot szolgáló épületek esetében
9.f.Ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények, közmű és műtárgyai esetében
10.Támogatási mértékek
10.a.Védekezés esetében
10.b.Út, híd, komp esetében
10.c.Pince-, partfalomlás, földcsuszamlás esetében
10.d.Oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek
esetében
10.e.Igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatot szolgáló épületek esetében
10.f.Ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények, közmű és műtárgyai esetében
11.Védekezés és helyreállítás tényleges bruttó költsége vis maior
eseményenként
11.a.Védekezés esetében
11.b.Út, híd, komp esetében
11.c.Pince-, partfalomlás, földcsuszamlás esetében
11.d.Oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek
esetében
11.e.Igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatot szolgáló épületek esetében
11.f.Ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények, közmű és műtárgyai esetében
12.Védekezéshez és helyreállításhoz felhasznált támogatás a bruttó költségek
és a támogatási mértékek alapján (vis maior eseményenként)
12.a.Védekezés esetében
12.b.Út, híd, komp esetében
12.c.Pince-, partfalomlás, földcsuszamlás esetében
12.d.Oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek
esetében
12.e.Igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatot szolgáló épületek esetében
12.f.Ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények, közmű és műtárgyai esetében
12.g.Felhasznált támogatás összesen
13.Visszafizetendő támogatás (12. és 9. pontok szerinti vis maior
eseményenként részletezettek alapján)
Számlaösszesítő a vis maior támogatásra vonatkozó beszámolóhoz
Sor-
szám
Vis maior
esemény
Számla
kiállítója
Számla
sorszáma/
egyéb
bizonylatok
Termék/
szolgáltatás
megnevezé-
se
Számla/
egyéb
bizonylatok
kelte
Teljesítés
dátuma
Nettó
összeg
ÁfaBruttó
összeg
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Összesen
Kelt:
P. H.P. H.
…………………………………..
polgármester/elnök
…………………………………..
jegyző
B) UTÓLAGOS HELYSZÍNI VIZSGÁLAT JEGYZŐKÖNYVE
Igénylésazonosító:
1.Támogatott Önkormányzat
2.Vis maior esemény rövid leírása
3.Helyszíni utóellenőrzés helye, időpontja:
Jelen vannak
Önkormányzat részéről:A helyi önkormányzat székhelye szerint
területileg illetékes fővárosi és megyei
kormányhivatal részéről:
Beosztás:Beosztás:
Telefon:Telefon:
Fax:Fax:
E-mail:E-mail:
P. H.P. H.
…………………………………..…………………………………..
Katasztrófavédelmi Igazgatóság
részéről:
Vízügyi Igazgatóság részéről:
Beosztás:Beosztás:
Telefon:Telefon:
Fax:Fax:
E-mail:E-mail:
P. H.
…………………………………..
P. H.
…………………………………..
Közlekedésfejlesztési Koordinációs
Központ részéről:
a fővárosi és megyei kormányhivatal
építésügyi és örökségvédelmi hivatala
részéről
Beosztás:Beosztás:
Telefon:Telefon:
Fax:Fax:
E-mail:E-mail:
P. H.P. H.
…………………………………..…………………………………..
Egyéb felkért szerv részéről:Egyéb felkért szerv részéről:
Beosztás:Beosztás:
Telefon:Telefon:
Fax:Fax:
E-mail:E-mail:
P. H.
…………………………………..
P. H.
…………………………………..
4Helyreállítás rövid ismertetése
5Helyreállítás tényleges kezdésének időpontja:
6Helyreállítás tényleges befejezésének időpontja:
7Beszámoló benyújtásának időpontja:
8Vizsgált dokumentumok felsorolása:
9A helyreállítás a szakértői vélemény és a támogatói
okirat alapján elkészült kiviteli terv és annak
költségvetése alapján valósult meg (igen/nem)
10A beszámolóban szereplő dokumentáció és annak
tartalma megfelel a helyszínen tapasztaltaknak
(igen/nem)
11Értékkövető biztosítás van/lett kötve az ingatlanra
(igen/nem)
12Helyreállításra jóváhagyott támogatás összege (Ft)
13Felhasznált támogatás összege (Ft)
14Az utóellenőrzésen résztvevők megállapításai alapján
az elvégzett munka igénybejelentés szerinti műszaki
tartalma megegyezik a helyszínen tapasztaltakkal, a
felhasználás jogszerű (igen/nem)
15Támogatott észrevétele:
16Megállapítások az ellenőrzésen részt vevő szervek
részéről:
17Intézkedési javaslat:

"

2. melléklet a 129/2014. (IV. 10.) Korm. rendelethez

"9. melléklet a 9/2011. (II. 15.) Korm. rendelethez

A) BEJELENTŐ ADATLAP
a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez kapcsolódó vis maior eseményhez
Igénylésazonosító:
1Önkormányzat neve:
2Önkormányzat címe:
3Kapcsolattartó neve:
4Telefon:
5E-mail:
6Fax:
7A Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet időszakában tett vis maior bejelentés időpontja
8A Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet időszakában tett vis maior bejelentés
igénylésazonosító száma
9A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés pontos időpontja:
10A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés rövid leírása a helyszín megjelölésével:
11A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés költségigénye:
12A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés várható pénzügyi forrásösszetétele:
a)Saját forrás:Ft%
b)Egyéb források:Ft%
c)Előzetesen becsült igény:Ft%
A 12. c) szerinti előzetesen becsült igény megegyezik a 11-12. a)-12. b) eredményével.
Kelt:........................................, 20.....év...................hó.....nap
P. H.
…………………………………..
polgármester
…………………………………..
jegyző
B) UTÓLAGOS HELYSZÍNI VIZSGÁLAT JEGYZŐKÖNYVE
Igénylésazonosító:
1.Támogatott Önkormányzat
2.Vis maior esemény rövid leírása
3.Helyszíni utóellenőrzés helye, időpontja:
Jelen vannak
Önkormányzat részéről:A helyi önkormányzat székhelye szerint
területileg illetékes fővárosi és megyei
kormányhivatal részéről:
Beosztás:Beosztás:
Telefon:Telefon:
Fax:Fax:
E-mail:E-mail:
P. H.P. H.
…………………………………..…………………………………..
Katasztrófavédelmi Igazgatóság
részéről:
Vízügyi Igazgatóság részéről:
Beosztás:Beosztás:
Telefon:Telefon:
Fax:Fax:
E-mail:E-mail:
P. H.
…………………………………..
P. H.
…………………………………..
C) PÁLYÁZATI ADATLAP
a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez
A kérelmező önkormányzat adatai:
1.Önkormányzat neve:
2.Önkormányzat címe:
2.a.Település
2.b.Irányítószám
2.c.Utca
2.d.Házszám
3.Kapcsolattartó személy/pályázatkészítő:
3.a.Telefon
3.b.Fax
3.c.E-mail
4.A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez kapcsolódó adatok:
4.a.Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés időpontja:
4.b.A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés rövid leírása (maximum 200 karakter):
5. Számlaösszesítő a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítésről
Sor-
szám
Munka-
folyamat
meg-
nevezése
Számla
kiállítója
Számla
sorszáma/
egyéb
bizony-
latok
Számla/
egyéb
bizony-
latok
kelte
Teljesítés
dátuma
Nettó
összeg
(Ft)
Áfa
(Ft)
Bruttó
összeg
(Ft)
A helyi
önkormányzat
székhelye szerinti
területileg
illetékes
fővárosi és
megyei
kormányhivatal
észrevétele
1.
2.
3.
4.
5.
Összesen
6.A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez igényelt támogatás
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a pályázatban foglaltak a valóságnak megfelelnek, teljeskörűek
és hitelesek. Az adatokban bekövetkezett, a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés megvalósítását akadályozó
változásokról a minisztert haladéktalanul értesítem. Tudomásul veszem, hogy a pályázat elfogadása esetén a támogatás
tényét a miniszter nyilvánosságra hozza.
Kelt:
P. H.
…………………………………..
polgármester
…………………………………..
jegyző
D) DÖNTÉSI ADATLAP
a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez
Igénylésazonosító:
1Támogatott neve:
2Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez nyújtott
támogatás (Ft)
3Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez nyújtott
támogatás mértéke (%)
4Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez kapcsolódó
elismert költségek összesen (Ft)
Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez kapcsolódó elismert költségek
SorszámMunkafolyamat
megnevezése
Számla kiállítójaSzámla
sorszáma/egyéb
bizonylatok
Elismert bruttó
összeg (Ft)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
E) ADATLAP
a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítésre vonatkozó beszámolóhoz
Igénylésazonosító
1Támogatott neve:
2Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez nyújtott
támogatás (Ft)
3Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez nyújtott
támogatás mértéke (%)
4Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez kapcsolódó
elismert költségek összesen (Ft)
Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez elszámolt költségek
Sor-
szám
Számla
kiállítója
Számla
sorszáma/
egyéb
bizonylatok
Termék/
szolgáltatás
megnevezé-
se
Számla/
egyéb
bizonylatok
kelte
Teljesítés
dátuma
Nettó
összeg
ÁfaBruttó
összeg
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Összesen:
Kelt:
P. H.
…………………………………..
polgármester
…………………………………..
jegyző"

"

Tartalomjegyzék