Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

20/2017. (VIII. 17.) BM rendelet

a fejezeti és központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 1/2017. (II. 28.) BM rendelet módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § A fejezeti és központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 1/2017. (II. 28.) BM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 20/2017. (VIII. 17.) BM rendelethez

1. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 6. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO)
"6284756Európai Uniós és
nemzetközi
projektek/programok
megvalósításához
kapcsolódó kiadások
Az előirányzat felhasználható
1. a miniszter által vezetett
minisztérium (a továbbiakban:
minisztérium), a miniszterrel
partnerségi megállapodást kötött
szervezet vagy a miniszter irányítása
alá tartozó költségvetési szerv,
nemzetközi szervezet által
megvalósított projektek
lebonyolításához, így különösen az
államháztartásról szóló 2011. évi
CXCV. törvény szerinti európai uniós
forrásból támogatott projektek
lebonyolításához - beleértve az
Európai Unió által közvetlenül
társfinanszírozott projektek
pályázatához - szükséges kiadások
megelőlegezésére, a szükséges
önrész vagy önkéntes hozzájárulás
finanszírozására, valamint az európai
uniós forrás terhére el nem számolható
tételek finanszírozására,
2. a miniszter szakmai felelősségi
körébe tartozó támogatási konstrukciók
vagy projektek előkészítéséhez
szükséges kiadások fedezetére,
3. az Európai Migrációs Hálózat
önrésze és az el nem számolható
tételek finanszírozására.
a) BM Igazgatása--A forrás
biztosítása
előirányzat
átcsoportosí-
tással történik.
-----
b) a miniszterrel
partnerségi
megállapodást
kötött szervezet,
c) a miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek
Az előirányzatból
kérelem alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenA költségvetési
támogatás
rendelkezésre
bocsátása
közvetlen
kifizetéssel egy
összegben, illetve
részletekben,
vagy előirányzat-
átcsoportosí-
tással történik.
A Kedvezményezett a
projektet kiíró támogató
fél által jóváhagyott záró
kifizetési kérelem
alapján átutalt egyenleg
kifizetésétől számított
legfeljebb
30 napon belül köteles
az Európai Unió által
közvetlenül
társfinanszírozott
projektek pályázatához
szükséges kiadások
megelőlegezésére
kapott támogatást
visszafizetni a Támogató
részére.
A b) pont
szerinti
esetben a
támogatási
szerződés-
ben az Ávr.
84. § (2)
bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---

2. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat F:10. mezője helyébe a következő mező lép:

(ABCDEF)
(10256501Víz, környezeti és
természeti katasztrófa
kárelhárítás)
"Az előirányzat felhasználható
1. a központi költségvetési szervek, a hivatásos katasztrófavédelmi szervek kirendelése alapján az
önkéntes tűzoltó egyesületek és önkéntes mentőszervezetek, valamint a védelmi feladatokat ellátó
vízitársulatok által víz-, környezeti és természeti katasztrófa kárelhárítás esetén végzett védekezési,
helyreállítási feladatokkal összefüggő többletkiadásokra, a jégvédekezéssel összefüggő feladatokra,
ideértve a vízügyi igazgatási szervek jégtörő hajóparkjának üzemeltetéséről szóló BM utasítás szerinti
védekezési feladatokat, valamint a jégtörőflotta felújításának költségeit, külön kormánydöntés alapján
preventív feladatok elvégzésére,
2. az állam kártalanítási kötelezettsége költségeinek biztosítására,
3. az 1. és 2. ponttal összefüggő, így különösen a személyi juttatásokkal, a munkaadókat terhelő
járulékokkal, a dologi kiadásokkal, a veszélyhelyzet felszámolásához szükséges eszközök
beszerzésével, valamint a károsodott eszközök visszapótlásával kapcsolatos egyéb felhalmozási
kiadásokra, tevékenységekre,
4. a vízkárelhárítást ellátó állami vízügyi szerveknél és vízitársulatoknál történő közfoglalkoztatási
programok saját erő költségeire.
Az előirányzatból nyújtott támogatást az irányító vagy a középirányító szerv a védekezésben részt
vevő irányított költségvetési szervek, továbbá a BM OKF az önkéntes tűzoltó egyesületek és
mentőszervezetek részére továbbadhatja."

3. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat F:24. mezőjében az 5. pont helyébe a következő rendelkezés lép:

"5. Az előirányzat a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége, a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége, a Magyar Faluszövetség, a Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége, Budapesti Önkormányzatok Szövetsége és a Megyei Jogú Városok Szövetsége együttes támogatására 9,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja más nemzetek kedvező tapasztalatainak megismerése, átvétele, a nemzetközi kapcsolatok elmélyítése, továbbá a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége tevékenységével összefüggő díjak támogatása."

4. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 31. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO)
"31283601Szolidaritási
programokhoz
kapcsolódó technikai
költségek
Az előirányzat a 27-29. sorban
meghatározott pénzügyi alapokkal
kapcsolatos előkészítési, igazgatási,
felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és
ellenőrző intézkedések és az azok
lebonyolításához szükséges igazgatási
kapacitást erősítő tevékenységek
finanszírozására használható fel.
a) BM Igazgatása--Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-----
b) Ellenőrzési
Hatóság
Jogszabály
alapján vagy
kérelemre.
Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
Fizetési felszólítás
alapján.
----

5. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 41. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO)
"41342695A Nemzeti Bűnmegelőzési
Stratégia feladatrendszerének
támogatása
Az előirányzat célja a Nemzeti
Bűnmegelőzési Stratégiában rögzített
feladatrendszer megvalósítási
folyamatának beindítása és
támogatása, valamint a Nemzeti
Bűnmegelőzési Tanács személyi és
tárgyi feltételeinek biztosítása.
Az előirányzat a bűnmegelőzési,
büntetőpolitikai
hatékonyságvizsgálatok
készíttetésével, a bűnmegelőzés hazai
és nemzetközi gyakorlatainak
megismerésével és terjesztésével -
így különösen hazai és nemzetközi
rendezvények, képzések,
továbbképzések szervezése belföldön
és külföldön, publikációk, kiadványok,
kommunikációs célú médiatartalom
elkészíttetése, honlap üzemeltetése -,
lakossági felmérések, lakossági
fórumok, pályázatok, kutatások,
tanulmányok, képzési és oktatási
anyagok megrendelésével, pilot-
projektek kifejlesztésével,
megvalósíttatásával, már bevált
bűnmegelőzési gyakorlatok
utánkövetésével, továbbfejlesztésével,
terjesztésével kapcsolatos kiadásokra,
valamint bűnmegelőzéssel kapcsolatos
pályázati vagy egyedi támogatások
nyújtására kerül felhasználásra,
továbbá a Nemzeti Bűnmegelőzési
Stratégiáról (2013-2023) szóló
1744/2013. (X. 17.)
Korm. határozatban, és a Nemzeti
Bűnmegelőzési Stratégia 2016-2017.
évre szóló intézkedési tervéről szóló
1166/2016. (IV. 6.) Korm. határozatban
meghatározott feladatok ellátására
kerül felhasználásra.
a) BM Igazgatása--A forrás
biztosítása
előirányzat-
átcsoportosítás
útján történik.
-----
b) központi
költségvetési szerv,
c) társadalmi
szervezetek,
d) gazdasági
társaságok,
e) alapítvány,
f) köztestület,
g) polgári jogi
társaság,
h) helyi
önkormányzat,
valamint a helyi
önkormányzatok
által irányított
költségvetési
szervek,
i) települési
kisebbségi
önkormányzat és
az általuk irányított
költségvetési
szervek,
j) bevett egyház,
k) települési
önkormányzati
szövetség,
l) helyi
önkormányzatok
társulása és az
általuk irányított
költségvetési
szervek,
m) nemzetközi
szervezetek.
Az előirányzat
terhére,
kérelemre, illetve
pályázatra
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenA G:41 mező b)
pontja szerinti
esetben az
előirányzat
terhére a feladat-
megvalósításban
közreműködő
központi
költségvetési
szerv javára
előirányzat
átcsoportosí-
tással történik
a támogatás,
forrás biztosítása
előirányzat-
átcsoportosí-
tásról szóló
megállapodás
megkötése,
illetve
előirányzat-
átcsoportosí-
tásról szóló
egyoldalú
jognyilatkozat
alapján.
A G:41 mező
c)-m) pontja
szerinti
esetekben egy
összegben, illetve
részletekben
történő
közvetlen
kifizetés.
Az előirányzat
felhasználása
visszterhes
polgári jogi
szerződés
megkötésével is
történhet.
-A G:41
mező
c)-m) pontja
szerinti
esetben a
támogatási
szerző-
désben
az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---

6. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 44-46. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO)
"44342651Belső Biztonsági AlapAz előirányzat a Belügyi Alapok
keretében a 2014-2020-as időszakra
a külső határok igazgatását, a közös
uniós vízumpolitikát, a rendőri
együttműködést, a szervezett bűnözés
megelőzését és az ellene folyatott
küzdelmet, valamint válságkezelést
szolgáló tevékenység támogatására
az Európai Parlament és a Tanács
513/2014/EU rendeletében és
515/2014/EU rendeletében
meghatározottak szerint használható
fel.
a) BM Igazgatása--A Felelős
Hatóság egyedi
döntése alapján
egy összegben
vagy
részletekben.
-----
b) egyesület a párt
kivételével,
c) köztestület,
d) egyházi jogi
személy,
e) alapítvány,
f) közalapítvány,
g) szövetkezet,
h) jogi
személyiséggel
rendelkező egyéb
szervezet,
i) helyi
önkormányzat,
j) nemzetiségi
önkormányzat,
k) önkormány-
zati társulás,
l) költségvetési
szerv,
m) nemzetközi
szervezet,
n) kormányközi
szervezet és
o) gazdasági
társaság.
Az előirányzat
terhére
támogatási igény
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
I. A támogatás
támogatási
kérelem vagy
egyedi kérelem
alapján nyújtható.
1) Közvetlen
kijelöléssel kell
kiválasztani
azt a támogatási
kérelmet, amely
esetében az adott
tevékenység
jellege vagy
a támogatás
igénylőjének
jogállása nem
teszi lehetővé
a nyílt eljárással
történő
kiválasztást, vagy
a tervezett
tevékenységet
a támogatás
igénylője
jogszabályi
felhatalmazás
alapján,
kizárólagos
hatáskörrel látja
el.
2) Korlátozott
eljárással kell
kiválasztani
azt a támogatási
kérelmet, amely
esetében az adott
tevékenység
vagy
a megvalósító
szervezet típusa
annak szakmai
vagy egyéb
sajátossága miatt
nem teszi
lehetővé a nyílt
eljárással vagy
a közvetlen
kijelöléssel
történő
kiválasztást.
3) A Felelős
Hatóság a
IgenEgy összegben
vagy
részletekben
-A
támogatási
szerző-
désben
az Ávr. 84. §
(2)
bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
kedvezményezett
egyedi kérelmére
a tervezés,
kiválasztási
eljárás vagy
a támogatási
szerződés
megkötésének
időpontjában
előre nem látható
ok miatt a
támogatási
szerződésben
rögzített uniós és
hazai
költségvetési
támogatás
összegét
megemelheti
(többlet-
támogatás) az
esélyegyenlőség
biztosítása
mellett.
4) Az 1)-3)
pontban
meghatározott
kivétellel a
támogatás
biztosítására nyílt
projekt-
kiválasztási
eljárással
kerülhet sor.
5) Egyszerűsített
nyílt eljárással
kell kiválasztani
a támogatási
kérelmet, ha
kizárólag a
támogatást
igénylő
jogosultsága és a
felhívásban előírt,
mérlegelést nem
igénylő értékelési
szempontok
vizsgálatára kerül
sor, és nem
állnak fenn
a közvetlen
kijelölés feltételei.
II. Beruházási
célú projektek
esetében
a felhívásban
meghatározottak
at figyelembe
véve
költségvetési
támogatásban
az részesülhet,
aki vállalja, hogy
a beruházás
teljes értéken
történő
elszámolása
esetén
a számviteli
törvény szerinti
aktiválástól
számítva
a) informatikai
célú beruházás
esetén 3 évig,
b) eszköz-
beszerzés esetén
5 évig,
c) infrastrukturális
beruházás,
valamint az
elszámolhatósági
útmutatóban
meghatározott
eszközök esetén
10 évig
a megvalósított
beruházást
a projekt céljaival
összhangban
működteti.
45342662Menekültügyi, Migrációs
és Integrációs Alap
Az előirányzat a Belügyi Alapok
keretében a 2014-2020-as időszakra
a migrációs áramlások hatékony
menedzselése érdekében a Közös
Európai Menekültügyi Rendszer
fejlesztését, a legális migrációnak és
a harmadik országbeli migránsok
hatékony integrációjának támogatását,
a hatékony visszatérési stratégiák
erősítését szolgáló tevékenységhez
használható fel az Európai Parlament
és a Tanács 516/2014/EU
rendeletében meghatározottak szerint
a) BM Igazgatása-A Felelős
Hatóság egyedi
döntése alapján
egy összegben
vagy
részletekben.
----
b) egyesület a párt
kivételével,
c) köztestület,
d) egyházi jogi
személy,
e) alapítvány,
f) köz-
alapítvány,
g) szövetkezet,
h) jogi
személyiséggel
rendelkező egyéb
szervezet,
i) helyi
önkormányzat,
j) nemzetiségi
önkormányzat,
k) önkormány-
zati társulás,
l) költségvetési
szerv,
m) nemzetközi
szervezet,
n) kormányközi
szervezet és
o) gazdasági
társaság.
Az előirányzat
terhére
támogatási igény
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
I. A támogatás
támogatási
kérelem vagy
egyedi kérelem
alapján nyújtható.
1) Közvetlen
kijelöléssel kell
kiválasztani
azt a támogatási
kérelmet, amely
esetében az adott
tevékenység
jellege vagy
a támogatás
igénylőjének
jogállása nem
teszi lehetővé
a nyílt eljárással
történő
kiválasztást, vagy
a tervezett
tevékenységet
a költségvetési
támogatás
igénylője
jogszabályi
felhatalmazás
alapján,
kizárólagos
IgenEgy összegben
vagy
részletekben
-A
támogatási
szerző-
désben az
Ávr. 84. §
(2)
bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
hatáskörrel látja
el.
2) Korlátozott
eljárással kell
kiválasztani
azt a támogatási
kérelmet, amely
esetében az adott
tevékenység
vagy
a megvalósító
szervezet típusa
annak szakmai
vagy egyéb
sajátossága miatt
nem teszi
lehetővé a nyílt
eljárással vagy
a közvetlen
kijelöléssel
történő
kiválasztást.
3) A Felelős
Hatóság a
kedvezményezett
egyedi kérelmére
a tervezés,
kiválasztási
eljárás vagy
a támogatási
szerződés
megkötésének
időpontjában
előre nem látható
ok miatt
a támogatási
szerződésben
rögzített uniós és
hazai
költségvetési
támogatás
összegét
megemelheti
(többlet-
támogatás) az
esélyegyenlőség
biztosítása
mellett.
4) Az 1)-3)
pontban
meghatározott
kivétellel
a támogatás
biztosítására nyílt
projekt-
kiválasztási
eljárással
kerülhet sor.
5) Egyszerűsített
nyílt eljárással
kell kiválasztani
a támogatási
kérelmet, ha
kizárólag
a támogatást
igénylő
jogosultsága és
a felhívásban
előírt, mérlegelést
nem igénylő
értékelési
szempontok
vizsgálatára kerül
sor, és nem
állnak fenn
a közvetlen
kijelölés feltételei.
II. Beruházási
célú projektek
esetében
a felhívásban
meghatáro-
zottakat
figyelembe véve
költségvetési
támogatásban
az részesülhet,
aki vállalja, hogy
a beruházás
teljes értéken
történő
elszámolása
esetén
a számviteli
törvény szerinti
aktiválástól
számítva
a) informatikai
célú beruházás
esetén 3 évig,
b) eszköz-
beszerzés esetén
5 évig,
c) infrastruk-
turális beruházás,
valamint az
elszámolhatósági
útmutatóban
meghatározott
eszközök esetén
10 évig
a megvalósított
beruházást
a projekt céljaival
összhangban
működteti.
46342673Belügyi Alapok technikai
költségkerete
Az előirányzat a 31-32. sorban
meghatározott pénzügyi alapokkal
kapcsolatos előkészítési, igazgatási,
felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és
ellenőrző intézkedések és az azok
lebonyolításához szükséges igazgatási
kapacitást erősítő tevékenységek
finanszírozására használható fel
az Európai Parlament és a Tanács
514/2014/EU rendelete alapján.
a) BM Igazgatása--A Felelős
Hatóság egyedi
döntése alapján
egy összegben
vagy
részletekben.
-----
b)audit hatóságAz előirányzatból
támogatási igény
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy
részletekben.
-----"

7. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 50. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO)
"50359639A terrorellenes intézkedések
megvalósításához
kapcsolódó kiadások
Az előirányzat a terrorizmus elleni
fellépés hatékonyságának növelését,
az ebben részt vevő szervek
terrorellenes intézkedéseivel
összefüggő költségek finanszírozását
szolgálja.
1. Azok a fejezetet
irányító szervek, a
miniszter irányítása
alá tartozó
költségvetési
szervek, amelyek
a) vállalják, hogy
- ha a központi
költségvetési szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a középirányító
szerven keresztül -
a kérelem
mellékleteként
benyújtott
tanúsítvány alapján
határidőre
elszámolnak
a költségvetési
támogatás
felhasználásáról,
b) vállalják, hogy
a tanúsítvány
valóság-
tartalmáért, teljes
körűségéért,
a tanúsítványhoz
kapcsolódó bizony-
latok rendelkezésre
állásáért, meg-
őrzéséért és
hitelességéért
a fejezetet irányító
szerv, a belügy-
miniszter irányítása
alá tartozó központi
költségvetési
szerv, valamint
továbbadás esetén
a fejezetet irányító
szerv és az általa
irányított
költségvetési
szerv, valamint a
miniszter irányítása
alá tartozó
középirányító
költségvetési szerv
és az általa
irányított
költségvetési
szervek
a Támogató felé
egyetemlegesen
felelnek,
c) nyilatkoznak
a tanúsítvány
hitelességéről,
d) vállalják, hogy
együttműködnek
az előirányzat
céljával
megegyező
jogszerű
1. A fejezetet
irányító szerv,
a miniszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési
szerv - ha
a köz-ponti
költségvetési
szerv rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a középirányító
szerv által
benyújtott
kérelem és
az annak
mellékletét
képező
tanúsítvány
alapján.
2. Az 1-2. pontba
nem tartozó
egyéb jogi
szervek,
szervezetek
esetében
a Kormány
döntésének
megfelelően.
Igen1. Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
történik, a fejezetet
irányító szervekkel,
a miniszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési
szervekkel, ha
a központi
költségvetési szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a középirányító
szervvel kötött
támogatási
szerződés vagy
a részükre kiállított
támogatói okirat
alapján.
2. A Belügy-
minisztérium
tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok és
leányvállalatai
esetében egy
összegben, illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
történik,
a megkötött
közszolgáltatási
szerződés/szolgál-
tatási szerződés/,
egyéb polgári
jogi szerződés
alapján.
3. Az egyéb jogi
szervek,
szervezetek
esetében egy
összegben, illetve
részletekben a
Kormány döntése
alapján.
-----"
felhasználás
megvalósulásának,
és az elszámolás
szabályszerűségé-
nek az ellenőrzése
során az
előirányzat
kezelőjével,
valamint
e) vállalják, hogy
az előirányzat
felhasználását
elkülönítetten és
naprakészen
tartják nyilván.
A költségvetési
támogatás
továbbadása
esetén a fejezetet
irányító
szerv és
a miniszter
irányítása
alá tartozó
költségvetési szerv
abban az esetben
részesülhet
támogatásban, ha
vállalja, hogy a
továbbadott összeg
kedvezményezett-
jei által
benyújtott szakmai
és pénzügyi
elszámolásokat
ellenőrzi, azok
valóságtartalmát
megvizsgálja,
az elszámolásokat
összesíti, és
az ellenőrzésről és
az elszámolás
elfogadásáról
nyilatkozatot állít ki,
amelyben igazolja
a továbbadott
összeg
kedvezményezett-
jei által
benyújtott szakmai
és pénzügyi
elszámolásoknak
a keret-
megállapodásban
foglaltaknak való
megfelelőségét és
azt, hogy azok
a fejezetet irányító
szerv, a miniszter
irányítása alá
tartozó
középirányító
költségvetési szerv
részéről
ellenőrzésre és
elfogadásra
kerültek.
2. Azok a Belügy-
minisztérium
tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok,
amelyek vállalják,
hogy az előirányzat
kezelőjével
közszolgáltatási
szerződést, vagy
szolgáltatási
szerződést, vagy
egyéb polgári jogi
szerződést kötnek.
3. A Kormány
döntése alapján
az egyéb jogi
szervek,
szervezetek.

Tartalomjegyzék