Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

1/2017. (II. 28.) BM rendelet

a fejezeti és központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § A központi költségvetésről szóló törvénynek a Belügyminisztérium fejezetében eredeti előirányzatként megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok, a költségvetési évet megelőző évek központi költségvetéséről szóló törvényeiben Belügyminisztérium fejezetet irányító szerv vezetője által vezetett minisztérium és annak jogelődjei költségvetési fejezetében megállapított fejezeti kezelésű előirányzatok költségvetési maradványai, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) alapján a költségvetési év során megállapított új fejezeti kezelésű előirányzatok - az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdése szerinti - felhasználási szabályait az 1. melléklet, a központi kezelésű előirányzatok felhasználási szabályait a 2. melléklet tartalmazza.

2. § (1) Az 1. melléklet 34. sora alapján az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N-2). számú határozata hatálya alá tartozó kulturális célú támogatás (a továbbiakban: kulturális célú támogatás) nyújtható.

(2) Kulturális célú támogatás az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 27. §-ában meghatározottak szerint nyújtható.

(3) Kulturális célú támogatás esetén támogatási döntést 2018. szeptember 1-ig lehet hozni.

3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

4. § Ez a rendelet az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N-2). számú határozata hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

5. §[1]

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet az 1/2017. (II. 28.) BM rendelethez

A XIV. Belügyminisztérium fejezet 2017. évi költségvetési kiadási előirányzatainak feladatterve

[2]
ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím
név
Előirányzat céljaKifizetésben
részesülők köre
Támogatás
biztosításának
módja
Támo-
gatási
előleg
Rendelkezésre
bocsátás módja
Visszafizetés határidejeBiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete
2Fejezeti kezelésű előirányzatok
3Ágazati célfeladatok
4237778Energia-
racionalizálás
Az előirányzat a belügyminiszter (a
továbbiakban: miniszter) irányítása alá
tartozó költségvetési szervek energia-
racionalizálási rendszerének
támogatására, valamint európai uniós
forrásból megvalósuló épületenergetikai
fejlesztéseinek előkészítéséhez szükséges
kiadások finanszírozására szolgál.
a miniszter irányítása
alá tartozó
költségvetési
szervek
Az előirányzatból
pályázat útján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
közvetlen
kifizetéssel
A támogatási szerződés
hatálybalépésétől
számított legfeljebb hat
év.
----
5229825Közrendvédelmi bírságAz előirányzaton a - központi
költségvetést megillető - közrendvédelmi
bírság címen befolyt bevételnek a Magyar
Államkincstár felé történő továbbutalása
történik.
Magyar
Állam-
kincstár
--Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-----
6284756Európai Uniós és
nemzetközi
projektek/programok
megvalósításához
kapcsolódó kiadások
Az előirányzat felhasználható
1. a miniszter által vezetett
minisztérium (a továbbiakban:
minisztérium), a miniszterrel
partnerségi megállapodást kötött
szervezet vagy a miniszter irányítása
alá tartozó költségvetési szerv,
nemzetközi szervezet által
megvalósított projektek
lebonyolításához, így különösen az
államháztartásról szóló 2011. évi
CXCV. törvény szerinti európai uniós
forrásból támogatott projektek
lebonyolításához - beleértve az
Európai Unió által közvetlenül
társfinanszírozott projektek
pályázatához - szükséges kiadások
megelőlegezésére, a szükséges
önrész vagy önkéntes hozzájárulás
finanszírozására, valamint az európai
uniós forrás terhére el nem számolható
tételek finanszírozására,
2. a miniszter szakmai felelősségi
körébe tartozó támogatási konstrukciók
vagy projektek előkészítéséhez
szükséges kiadások fedezetére,
3. az Európai Migrációs Hálózat
önrésze és az el nem számolható
tételek finanszírozására.
a) BM Igazgatása--A forrás
biztosítása
előirányzat
átcsoportosí-
tással történik.
-----
b) a miniszterrel
partnerségi
megállapodást
kötött szervezet,
c) a miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek
Az előirányzatból
kérelem alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenA költségvetési
támogatás
rendelkezésre
bocsátása
közvetlen
kifizetéssel egy
összegben, illetve
részletekben,
vagy előirányzat-
átcsoportosí-
tással történik.
A Kedvezményezett a
projektet kiíró támogató
fél által jóváhagyott záró
kifizetési kérelem
alapján átutalt egyenleg
kifizetésétől számított
legfeljebb
30 napon belül köteles
az Európai Unió által
közvetlenül
társfinanszírozott
projektek pályázatához
szükséges kiadások
megelőlegezésére
kapott támogatást
visszafizetni a Támogató
részére.
A b) pont
szerinti
esetben a
támogatási
szerződés-
ben az Ávr.
84. § (2)
bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
7229814Tűzvédelmi bírság és a
biztosítók tűzvédelmi
hozzájárulása
Az előirányzat célja a kötelezettek által a
tűz elleni védekezésről, a műszaki
mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996.
évi XXXI. törvény alapján tévesen
befizetett tűzvédelmi bírság és a
biztosítók tűzvédelmi hozzájárulásának
pénzügytechnikai rendezése.
Az előirányzaton a tűzvédelmi bírsághoz
és a tűzvédelmi hozzájárulásokhoz
Nemzeti Adó- és
Vámhivatal vagy az
egyes biztosító
társaságok
--Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-----
[3]
kapcsolódó befizetések pénzügytechnikai
kezelése történik.
8232698Katasztrófa-elhárítási
célelőirányzatok
Az előirányzat fedezetet biztosít a 2010.
október 4-én történt vörösiszap-kiömlés
védekezési és helyreállítási költségeire. Az
előirányzat fedezetet nyújt továbbá a
katasztrófaelhárítás során felmerülő
költségekre és károkra, valamint a peres
ügyek során felmerült kifizetésekre. A
költségvetési maradvány felhasználása a
kötelezettségvállalások jogosultjai
részére történő kifizetéssel valósul meg.
Központi
költségvetési
szervek, illetve a
peres eljárásban
részt vevő
közreműködő
szervezetek
--Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-----
9256467Vízkár elhárítási művek
fejlesztési feladatai
Az előirányzat a nem kielégítő
védképességű elsőrendű árvízvédelmi
művek védbiztonságának fejlesztését,
térségükben az elvárható árvízvédelmi
biztonság megteremtését, az árvizek
kártételei elleni megelőző tevékenység
biztosítását szolgálja.
Az előirányzat terhére az árvízvédelem
infrastrukturális fejlesztései, továbbá a
projekt típusú beruházásokon túli egyedi
töltéserősítési és védelmi képesség
fokozási munkák valósíthatók meg.
A költségvetési maradvány kifizetésére az
elszámolások lezárását követően a
visszafizetésre került, fel nem használt
támogatásokra vonatkozó döntés
függvényében kerül sor.
Központi
költségvetési
szervek
--Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-----
10256501Víz, környezeti és
természeti katasztrófa
kárelhárítás
Az előirányzat felhasználható
1. a központi költségvetési szervek, a hivatásos katasztrófavédelmi szervek kirendelése alapján az
önkéntes tűzoltó egyesületek és önkéntes mentőszervezetek, valamint a védelmi feladatokat ellátó
vízitársulatok által víz-, környezeti és természeti katasztrófa kárelhárítás esetén végzett védekezési,
helyreállítási feladatokkal összefüggő többletkiadásokra, a jégvédekezéssel összefüggő feladatokra,
ideértve a vízügyi igazgatási szervek jégtörő hajóparkjának üzemeltetéséről szóló BM utasítás szerinti
védekezési feladatokat, valamint a jégtörőflotta felújításának költségeit, külön kormánydöntés alapján
preventív feladatok elvégzésére,
2. az állam kártalanítási kötelezettsége költségeinek biztosítására,
3. az 1. és 2. ponttal összefüggő, így különösen a személyi juttatásokkal, a munkaadókat terhelő
járulékokkal, a dologi kiadásokkal, a veszélyhelyzet felszámolásához szükséges eszközök
beszerzésével, valamint a károsodott eszközök visszapótlásával kapcsolatos egyéb felhalmozási
kiadásokra, tevékenységekre,
4. a vízkárelhárítást ellátó állami vízügyi szerveknél és vízitársulatoknál történő közfoglalkoztatási
programok saját erő költségeire.
Az előirányzatból nyújtott támogatást az irányító vagy a középirányító szerv a védekezésben részt
vevő irányított költségvetési szervek, továbbá a BM OKF az önkéntes tűzoltó egyesületek és
mentőszervezetek részére továbbadhatja.
Központi
költségvetési
szervek, vízi-
társulatok, önkéntes
tűzoltó egyesületek
és önkéntes mentő-
szervezetek
Az előirányzat
terhére kérelem
útján egyedi
döntéssel -
támogatási
szerződés vagy
támogatói okirat
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-A támogatási
szerző-
désben
az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki, a
miniszter
irányítása
alatt álló
központi
költség
vetési szerv
kivételével.
---
költségvetési szervek, továbbá a BM
Országos Katasztrófavédelmi
Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF)
az önkéntes tűzoltó egyesületek és
mentőszervezetek részére továbbadhatja.
11221467Vízügyi feladatok
támogatása
Az előirányzat célja a forgalomképes
állami tulajdonú vízügyi létesítményekkel
kapcsolatos állagmegóvási, fenntartási
feladatok, szivattyútelepek üzemeltetési
és karbantartási költségeinek
finanszírozása, rendkívüli időjárás miatt
szükséges kármegelőzési, védekezési,
helyreállítási munkák elvégzése. Az
előirányzat felhasználható a
vízgazdálkodási társulatok európai uniós
pályázatainak önerő részének
finanszírozására is. A költségvetési
maradvány kifizetésére a maradvány-
elszámolás és az arra vonatkozó döntés
függvényében kerül sor.
Központi
költségvetési
szervek
--Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-----
12279289Őrbottyán és térsége
csatorna- és
szennyvízelvezetési
rendszer kiépítése
Az előirányzat célja az Őrbottyán és
térsége csatorna- és szennyvíz-
elvezetési rendszer kiépítésének
támogatása.
A költségvetési maradvány felhasználása
a kötelezettségvállalás jogosultja részére
történő kifizetéssel valósul meg.
Beruházási, Műszaki
Fejlesztési,
Sportüzemeltetési és
Közbeszerzési Zrt.
--Közvetlen
kifizetéssel számla
ellenében
-----
13333240Technikai azonosító
maradvány rendezéséhez
Az előirányzat célja a maradvány
rendezésének technikai lebonyolítása.
---------
14347762Kormányzati
infokommunikációs
szolgáltatások
Az előirányzat felhasználási célja:
1. az űrlap benyújtás támogatási
szolgáltatás és a kapcsolódó
szolgáltatásokat biztosító szabályozott
elektronikus ügyintézési szolgáltatás
működtetését biztosító rendszer
üzemeltetése, az ezzel közvetlenül
összefüggő feladatok ellátása, az EU
elektronikus ügyintézési folyamataiba
való bekapcsolódás, valamint a
Kormányzati Portál, az Elektronikus adó-
és járulékbevallás, a Kormányzati
Ügyféltájékoztató Központ, az e-Levéltár,
illetve az Informatikai Biztonsági Központ
és a Központi azonosító, hitelesítő
rendszer működtetésének biztosítása,
2. a Védelemszervezési rendszer
fenntartási kötelezettségeinek
biztosítása, valamint a Védelem és
biztonságfejlesztési hírközlési
céltartalék-képzési program
finanszírozása,
3. a kormányzati célú hálózatokról szóló
346/2010. (XII. 28.) Korm. rendelet (a
továbbiakban: Korm. rendelet) 1.
mellékletében meghatározott
Nemzetközi Távközlési Gerinchálózat (a
továbbiakban: NTG), Zártcélú Rendészeti
Hálózat, Köznet, hálózatok működtetése
és fejlesztése,
4. a készenléti szervek biztonságos, gyors,
elektronikus kommunikációját biztosító
rendszer (EDR rendszer) üzemeltetésének
és fejlesztésének biztosítása,
5. a központosított informatikai és
A J :14 mező
tekintetében a
jogszabályban
kijelölt kormányzati
célú hírközlési
szolgáltatók, illetve
központi
szolgáltatók:
- NISZ Nemzeti
Infokommunikációs
Szolgáltató Zrt.,
- Pro-M
Professzionális
Mobilrádió Zrt.,
- IdomSoft
Informatikai Zrt.
Az előirányzat
terhére támogatási
kérelem alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenA J :14 mező
esetében a
rendelkezésre
bocsátás teljesítés
arányosan,
közvetlen
kifizetéssel
költségvetési
támogatás esetén
egy összegben,
illetve
részletekben
történik;
közszolgáltatási
szerződés,
szolgáltatási
szerződés,
támogatási
szerződés vagy
egyéb polgári jogi
szerződés
keretében.
Az előirányzat
terhére
előirányzat-
átcsoportosítás
hajtható végre.
A J :14 mezőben
meghatározott
szerződésekben vagy külön
szerződésekben
meghatározott határidőig.
----
elektronikus hírközlési szolgáltatások
nyújtásának, az igénybevevők
informatikai és telekommunikációs
eszközökkel történő ellátásának, valamint
az ilyen eszközök működtetésének
biztosítása a központosított informatikai
és elektronikus hírközlési
szolgáltatásokról szóló 309/201 1. (XII. 23.)
Korm. rendelet alapján,
6. a Korm. rendeletben foglaltak
értelmében indított Nemzeti
Közigazgatási Kommunikációs
Infrastruktúra projekt I. szakaszának
megvalósításával az EKG (NTG)
gerinchálózat felhordó hálózatainak
biztosítása és ennek finanszírozása,
7. az elektronikus kormányzással és a
közigazgatási informatikával kapcsolatos
kormányzati feladatok ellátásában
történő közreműködés biztosítása,
8. a közigazgatási informatikai biztonsági
politika, az ellenőrzési rendszer és a
megvalósításához szükséges
alapfeltételek, valamint szabályozás
kidolgozásában történő részvétel
biztosítása,
9. a központi költségvetési szervek
informatikai rendszerei szolgáltatásainak
és biztonságos üzemeltetésének
fejlesztése, és az ehhez kapcsolódó
információs társadalmi szolgáltatások
technikai támogatása,
10. a technikai védelmi, megelőző és
felvilágosító tevékenység finanszírozása,
11. az informatikai és a
hálózatbiztonságra, valamint a kritikus
információs infrastruktúrák védelmére
vonatkozó stratégiák és szabályozások
előkészítésében való részvétel biztosítása,
12. a hálózatbiztonsági feladatok
ellátásának finanszírozása,
13. a kormányzati információtechnológiai
és hálózatbiztonsági
információmegosztási, incidenskezelési
együttműködési munkacsoport
tevékenységének támogatása,
14. a miniszter információs rendszerek
biztonságával összefüggő
tevékenységének, feladatának
ellátásához támogatás nyújtása,
15. szabályozott elektronikus ügyintézési
szolgáltatásoknak a biztosítása,
16. központi elektronikus ügyintézési
szolgáltatásoknak a biztosítása,
17. a "Kormányzati Felhő" infrastruktúra
rendszer, beleértve az infrastruktúra
szolgáltatás biztosítása és fejlesztése,
18. a Fejlesztéspolitikai Adatbázis és
Információs Rendszer (FAIR)
üzemeltetése,
19. az Egységes Központi Elektronikus
Irat- és Dokumentumkezelési Rendszer,
valamint annak érkeztető rendszerének
az üzemeltetése és fejlesztése,
20. az európai uniós projektek önrész
támogatása,
21. központosított alkalmazás-
üzemeltetési és e rendszereket érintő
alkalmazásfejlesztési szolgáltatások
biztosítása,
22. informatikai szakrendszerek
üzemeltetése és fejlesztése,
23. a 1818 és a 185 hívószámokon
elérhető országos telefonos
ügyfélszolgálati rendszer (Kormányzati
Ügyfélfonal) működtetése,
24. okmánylogisztikai feladatok ellátása,
25. a Digitális Nemzet Fejlesztési
Programmal, Digitális Jóléti Programmal
kapcsolatos egyes feladatok ellátása,
26. a települési ügysegédek feladatai
ellátásához szükséges informatikai
rendszerek, beleértve a szükséges
végfelhasználói hardver és szoftver
infrastruktúra biztonságos és menedzselt
üzemeltetése és fejlesztése,
27. Okmányirodai és kormányablak
informatikai üzemeltetési feladatainak
ellátása,
28. egyéb, a kormányzati központosított
informatikával és telekommunikációval
kapcsolatos üzemeltetési és fejlesztési
feladatok megvalósítása.
15281912Regionális víziközmű
rendszerek állami
kötelezettségei és a
pályázati fejlesztéséhez
szükséges önerő
Az előirányzatból jogszabály alapján az
államra mint tulajdonosra háruló
kötelezettségek teljesítésének pénzügyi
fedezetére nyújtható támogatás, amely a
többségi állami tulajdonú regionális
rendszereken helyi önkormányzatokkal
közös vagy önálló pályázatként az Új
Széchenyi Terv keretében beruházásként
történő fejlesztéseknek az állami részre
jutó arány önerő-fizetési kötelezettség
finanszírozására használható.
Országos
Vízügyi
Főigazgatóság
Az előirányzat
terhére kérelem
alapján meghozott
egyedi döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
16031721Balatoni regionális
víziközmű-hálózat
fejlesztése
Az előirányzat a Balatoni Vízgazdálkodási
Fejlesztési Programra alapozott, 2005.
évben átdolgozott Balaton térség
regionális szennyvízelvezetése és
tisztítása fejlesztési koncepcióban
prognosztizált beruházások
támogatására használható fel.
Országos
Vízügyi
Főigazgatóság
Az előirányzat
terhére kérelem
alapján meghozott
egyedi döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
17256478Ivóvízbázis-védelmi
Program végrehajtása
Az előirányzat az 1996-ban megkezdett
vízbázisvédelmi célprogram
végrehajtására vonatkozó
jogszabályokban és az Európai Unió Víz
Keretirányelvében meghatározott célokra
használható fel.
Országos
Vízügyi
Főigazgatóság és a
vízügyi
igazgatóságok
Az előirányzat
terhére kérelem
alapján meghozott
egyedi döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
18256489Ivóvíz-minőség javító
program
Az előirányzat az ivóvízellátás
biztonságát növelő fejlesztések és az
ivóvízminőség-javító beruházások
megvalósítására használható fel.
Országos
Vízügyi
Főigazgatóság
Az előirányzat
terhére kérelem
alapján meghozott
egyedi döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
19352228Integrációs támogatás
elismert menekültek,
oltalmazottak részére
Az előirányzat felhasználható a
Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal
által elismert menekültek és
Bevándorlási és
Menekültügyi
Hivatal
Az előirányzat
terhére kérelem
alapján egyedi
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
-----
[4]
oltalmazottak részére folyósított
integrációs támogatások kifizetéséhez. A
támogatást a Bevándorlási és
Menekültügyi Hivatal továbbadhatja az
elismert menekültek és oltalmazottak
részére.
döntéssel
támogatási
szerződés vagy
támogatói okirat
keretében
költségvetési
támogatás
nyújtható.
közvetlen
kifizetéssel.
19a372128Központi közigazgatási
irattárazással kapcsolatos
szakmai feladatok ellátása
Az előirányzat a központi közigazgatási
szervek iratanyaga hosszú távú
megőrzésével és tárolásával kapcsolatos
feladatellátáshoz szükséges kiadások
finanszírozására szolgál.
a közfeladatot ellátó
szervek
iratkezelésének
általános
követelményeiről
szóló 335/2005.
(XII. 29.) Korm.
rendelet szerinti
központi szolgáltató
--Egy összegben
vagy részletekben
közszolgáltatási
szerződés alapján.
-----
20Alapítványok és társadalmi
önszerveződések támogatása
----------
21----------
22251212Országos
Polgárőr
Szövetség
Az előirányzat az Országos Polgárőr
Szövetség alapszabályában
meghatározott feladatához kapcsolódó
arányos működési költségeire
használható fel, amely támogatást az
Országos Polgárőr Szövetség a
támogatást nyilvántartott tagjai részére
továbbadhatja.
Országos Polgárőr
Szövetség
Az előirányzat
terhére kérelem
alapján meghozott
egyedi döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Az előirányzat
felhasználása a
polgárőrségről és a
polgárőri
tevékenység
szabályairól szóló
törvény
felhatalmazása
alapján kiadott, a
költségvetési
támogatás
elosztásának
részletes
szabályaira
vonatkozó
miniszteri rendelet
alapján történik.
IgenRészletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-A támogatási
szerző-
désben az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
23029054Önkéntes
tűzoltó
egyesüle-
tek és
mentő-
szerveze-
tek
támogatá-
sa
Az előirányzat felhasználása költségvetési
támogatás
nyújtása útján történik.
Az előirányzat
1. az önkéntes tűzoltó egyesületek és
mentőszervezetek feladataihoz
kapcsolódó működési és felhalmozási
költségek finanszírozására,
2. műszaki-technikai és informatikai
fejlesztésre, valamint
3. az önkéntes tűzoltók és
mentőszervezetek tagjainak oktatására
használható fel.
BM Országos
Katasztrófavédelmi
Főigazgatóság és az
irányítása alá tartozó
költségvetési
szervek
A BM Országos
Katasztrófavédel-
mi Főigazgatóság
és az irányítása alá
tartozó
költségvetési
szervek részére
átcsoportosított
előirányzatból a
költségvetési
támogatás
pályázat útján,
támogatási
szerződés vagy
támogatói okirat
keretében kerül
rendelkezésre
bocsátásra a végső
kifizetésben
részesülők részére.
IgenElőirányzat-
átcsoportosítással
-----
24302980Társadalmi
szerveze-
tek,
alapítvá-
nyok
támogatá-
sa
1. Az előirányzat a Nemzedékek
Biztonságáért Alapítvány támogatására
29,0 millió forint összegig használható fel.
A költségvetési támogatás célja a belügyi
és rendvédelmi szervek dolgozói és azok
családtagjai, valamint a belügyi
nyugdíjasok részére szervezett, az alapítói
okirat céljaihoz igazodó különböző
szakmai, egészségmegőrző, sport- és
a) Nemzedékek
Biztonságáért
Alapítvány;
b) Magyar Polgári
Védelmi Szövetség;
c) Magyar Tűzoltó
Szövetség;
d) Önkéntes
Kérelem alapján
meghozott egyedi
döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható.
Igen,
kivéve a
J:24
mező g)
pontja
esetében
Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-A támogatási
szerződés-
ben
az Ávr. 84. §
(2)
bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
[5]
kulturális programok, rendezvények
táborok támogatása.
2. Az előirányzat a Magyar Polgári
Védelmi Szövetség támogatására 10,0
millió forint összegig használható fel,
amely támogatást a Magyar Polgári
Védelmi Szövetség nyilvántartott tagjai
részére továbbadhatja. A költségvetési
támogatás a lakosság, az ifjúság, a polgári
védelmi szervezetek, valamint a
polgármestert segítők és közbiztonsági
referensek folyamatos felkészítésére, a
"Polgári védelmi mozgalom
dinamizálása" projekt időarányos
végrehajtására, továbbá a szervezet BM
OKF főigazgatója által jóváhagyott éves
munkatervében meghatározott
feladatokhoz, az állampolgárok élet- és
vagyonbiztonságának védelméhez való
hozzájárulás céljára használható fel.
3. Az előirányzat a Magyar Tűzoltó
Szövetség és megyei szervezetei
támogatására 50 millió forint összegig
használható fel, amely támogatást a
Magyar Tűzoltó Szövetség nyilvántartott
tagjai részére továbbadhatja. A
költségvetési támogatás, a Magyar
Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei
alapító okiratában, a BM OKF főigazgatója
által jóváhagyott éves munkatervében
meghatározott feladataira, és az általuk
szervezett rendezvények megvalósítására
fordítható.
4. Az előirányzat az Önkéntes
Tűzoltóságok Országos Szövetségének és
a Létesítményi Tűzoltóságok Országos
Szövetségének támogatására 10,0 millió
forint összegig használható fel, amelyet
az Önkéntes Tűzoltóságok Országos
Szövetség és a Létesítményi
Tűzoltóságok Országos Szövetség
nyilvántartott tagjai részére
továbbadhatja. A költségvetési
támogatás célja a két szövetségnek a BM
OKF főigazgatója által jóváhagyott éves
munkatervében meghatározott
feladatok, és az általuk szervezett
rendezvények megvalósításának
támogatása, továbbá az egyéb feladataik
végrehajtásának elősegítése.
5. Az előirányzat a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége, a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége, a Magyar Faluszövetség, a Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége, Budapesti Önkormányzatok Szövetsége és a Megyei Jogú Városok Szövetsége együttes támogatására 9,0 millió forint összegig használható fel. A költségvetési támogatás célja más nemzetek kedvező tapasztalatainak megismerése, átvétele, a nemzetközi kapcsolatok elmélyítése, továbbá a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége tevékenységével összefüggő díjak támogatása.
Tűzoltóságok
Országos
Szövetsége;
e) Létesítményi
Tűzoltóságok
Országos
Szövetsége;
f) Települési
Önkormányzatok
Országos
Szövetsége;
fa) Magyar
Önkormányzatok
Szövetsége;
fb) Megyei
Önkormányzatok
Országos
Szövetsége;
fc) Kisvárosi
Önkormányzatok
Országos
Érdekszövetsége;
fd) Magyar
Faluszövetség;
fe) Községek,
Kistelepülések és
Kistérségek
Országos
Önkormányzati
Szövetsége;
ff) Budapesti
Önkormányzatok
Szövetsége
fg) Megyei Jogú
Városok Szövetsége
g) Rádiós Segélyhívó
és Infokommu-
nikációs Országos
Egyesület;
h) Magyar
Rendészeti Sport-
szövetség;
i) Szertelen-kék
Alapítvány
[6]
6. Az előirányzat a Rádiós Segélyhívó és
Infokommunikációs Országos Egyesület
támogatására 35,0 millió forint összegig
használható fel.
A költségvetési támogatás célja a Rádiós
Segélyhívó és Infokommunikációs
Országos Egyesület alapszabályában
meghatározott közfeladatok ellátása,
különös tekintettel a dunai, tiszai és
balatoni információs és segélyhívó
rendszerek állami feladatként jelentkező
működtetésére, karbantartására és
korszerűsítésére, továbbá új rendszerek
kialakítása, üzemeltetési költségeinek
finanszírozása.
7. Az előirányzat a Magyar Rendészeti
Sportszövetség támogatására 24,0 millió
forint összegig használható fel, amelyet a
Magyar Rendészeti Sportszövetség
nyilvántartott tagjai részére
továbbadhatja.
A költségvetési támogatás a Magyar
Rendészeti Sportszövetség alapító
okiratában meghatározott feladatok
megvalósulásának elősegítésére, ezen
belül a nemzetközi és hazai versenyek
szervezésére, a sporteseményeken
történő részvétellel kapcsolatos
kiadásokra, továbbá az európai és
nemzetközi rendőr sportszövetségben
való tagság tagdíjfizetésére biztosít
fedezetet.
8. Az előirányzat a Szertelen-kék
Alapítvány támogatására 5,0 millió forint
összegig használható fel.
A költségvetési támogatás célja a
Szertelen-kék Alapítvány alapító
okiratában meghatározott feladatok
megvalósulásának elősegítése.
25271678Közösségi
programok
Az előirányzat célja a miniszter irányítása
alá tartozó költségvetési szerv vagy
nemzetközi szervezet által önállóan vagy
együttesen megvalósított és az Európai
Unió által társfinanszírozott projekt (EK-
tematikus és egyéb uniós programok)
uniós forrásból nem finanszírozható
tételek fedezetének, saját forrásának
biztosítása.
BM Igazgatás--Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-----
25a371995Személy-,
Vagyonvédelmi és
Magánnyomozói
Szakmai Kamara
egyes feladatainak
támogatása
Az előirányzatból a Személy-,
Vagyonvédelmi és Magánnyomozói
Szakmai Kamara részesülhet
támogatásban az egyes feladatainak
ellátása érdekében.
Személy-,
Vagyonvédelmi és
Magánnyomozói
Szakmai Kamara
Az előirányzat
terhére kérelem
útján egyedi
döntéssel -
támogatási
szerződés alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy részletekben
-A támogatási
szerződésben
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
25b372084Demokratikus
Helyi Közigazgatás
Fejlesztéséért
Alapítvány
feladatainak
támogatása
Az előirányzatból támogatás nyújtható
a helyiönkormányzatok nemzetközi
kapcsolatainak bővítése és a nemzetközi
"jó gyakorlatok" átültetése érdekében,
valamint a Demokratikus Helyi
Közigazgatás Fejlesztéséért Alapítvány
működésének támogatása érdekében.
Demokratikus Helyi
Közigazgatás
Fejlesztéséért
Alapítvány
Az előirányzat
terhére kérelem
útján egyedi
döntéssel -
támogatási
szerződés alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy részletekben
-A támogatási
szerződésben
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
26Szolidaritási programok----------
27277389Európai Menekültügyi
Alap
Az Európai Menekültügyi Alap a
Szolidaritás és a migrációs áramlások
igazgatása általános program keretében a
2008-2013-as időszakra az Európai
Menekültügyi Alap létrehozásáról és a
2004/904/EK tanácsi határozat hatályon
kívül helyezéséről szóló, 2007. május 23-i
2007/573/EK európai parlamenti és a
tanácsi határozatban foglaltak szerint
használható fel.
a) egyesület a
párt kivételével,
b) köztestület,
c) egyházi jogi
személy,
d) alapítvány,
e) közalapítvány,
f) szövetkezet,
g) jogi
személyiséggel
rendelkező egyéb
szervezet,
Az előirányzat
felhasználása
pályázati
formában, a 2007-
2013 közötti
programozási
időszakban a
Szolidaritási
programokból
származó
támogatások
felhasználásának
alapvető
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-A támogatási
szerző-
désben az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
h) helyi
önkormányzat,
i) nemzetiségi
önkormányzat,
j) önkormányzati
társulás,
k) költségvetési
szerv,
l) nemzetközi
szervezet,
m) kormányközi
szervezet és
n) gazdasági
társaság abban az
esetben, ha az általa
végrehajtott
projektet nonprofit
módon hajtja végre.
szabályairól,
intézmény-
rendszeréről, a
pénzügyi irányítási
és kontroll-
rendszerekről
szóló 23/2012. (IV.
26.) BM
rendeletben (a
továbbiakban:
Szolidaritási
programok BM
rendelet)
szabályozott
eljárásrend alapján
történik.
28277390Integrációs AlapA "Szolidaritás és a migrációs áramlások
igazgatása" általános program keretében
a 2007-2013-as időszakra a harmadik
országok állampolgárainak
beilleszkedését segítő európai alap
létrehozásáról szóló 2007. június 25-i
2007/435/EK tanácsi határozat által
létrehozott, a harmadik országok
állampolgárainak beilleszkedését segítő
Integrációs Alap a különböző gazdasági,
társadalmi, kulturális, vallási, nyelvi és
etnikai hátterű harmadik országbeli
állampolgárok tartózkodási feltételeinek
teljesítéséhez, és az európai
társadalmakba való beilleszkedésük
megkönnyítését szolgáló tevékenységhez
használható fel.
a) egyesület a
párt kivételével,
b) köztestület,
c) egyházi jogi
személy,
d) alapítvány,
e) közalapítvány,
f) szövetkezet,
g) jogi
személyiséggel
rendelkező egyéb
szervezet,
h) helyi
önkormányzat,
i) nemzetiségi
önkormányzat,
j) önkormányzati
társulás,
k) költségvetési
szerv,
l) nemzetközi
szervezet,
m) kormány-
közi szervezet és
n) gazdasági
társaság abban az
esetben, ha az általa
végrehajtott
projektet nonprofit
módon hajtja végre.
Az előirányzat
felhasználása
pályázati
formában,
Szolidaritási
programok BM
rendelet alapján
történik.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben
közvetlen kifizetés
-A támogatási
szerző-
désben az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
29277401Visszatérési AlapA "Szolidaritás és a migrációs áramlások
igazgatása" általános program keretében
a 2008-2013-as időszakra az Európai
Visszatérési Alap létrehozásáról szóló
2007. május 23-i 2007/575/EK európai
parlamenti és tanácsi határozattal 2008.
január 1. és 2013. december 31. közötti
időbeli hatállyal létrehozott Visszatérési
Alap felhasználási célja, hogy támogassa
a tagállamoknak a visszatérés
igazgatásának javítására tett
erőfeszítéseit azok minden
dimenziójában, az integrált igazgatás
elvének alkalmazásával és a tagállamok
által végrehajtandó közös intézkedések
vagy a szolidaritás elve alapján a
a) egyesület a
párt kivételével,
b) köztestület,
c) egyházi jogi
személy,
d) alapítvány,
e) köz-
alapítvány
f) szövetkezet,
g) jogi
személyiséggel
rendelkező egyéb
szervezet,
h) helyi
önkormányzat,
i) nemzetiségi
Az előirányzat
felhasználása
pályázati
formában,
Szolidaritási
programok
BM rendelet
alapján történik.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-A támogatási
szerző-
désben az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
[7]
közösségi céloknak megfelelő nemzeti
intézkedések előírásával, figyelembe véve
az e területet érintő közösségi
jogszabályokat, és teljes összhangban az
alapvető jogokkal.
önkormányzat
j) önkormányzati
társulás,
k) költségvetési szerv,
l) nemzetközi
szervezet,
m) kormányközi
szervezet és
n) gazdasági
társaság abban az
esetben, ha az általa
végrehajtott
projektet nonprofit
módon hajtja végre.
30277412Külső Határok AlapA "Szolidaritás és a migrációs áramlások
igazgatása" általános program keretében
a 2007-2013-as időszakra a Külső Határok
Alap létrehozásáról szóló 2007. május 23-i
2007/574/EK európai parlamenti és
tanácsi határozat által létrehozott Alap
1. a külső határok ellenőrzése
hatékonyságának javítása,
2. a külső határok egységes
határellenőrzési rendszerének kialakítása,
3. a határforgalmi ellenőrzés hatékony
menedzsmentje kialakítása,
4. a releváns közösségi jogi aktusok
egységes alkalmazására irányuló
tevékenység,
5. a konzuli szolgálatok menedzsmentje
fejlesztésére irányuló tevékenységek
finanszírozására használható fel.
költségvetési
szervek
Az előirányzat
felhasználása
pályázati
formában,
Szolidaritási
programok BM
rendeletben
szabályozott
eljárásrend
alapján történik.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-----
31283601Szolidaritási
programokhoz
kapcsolódó technikai
költségek
Az előirányzat a 27-29. sorban
meghatározott pénzügyi alapokkal
kapcsolatos előkészítési, igazgatási,
felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és
ellenőrző intézkedések és az azok
lebonyolításához szükséges igazgatási
kapacitást erősítő tevékenységek
finanszírozására használható fel.
a) BM Igazgatása--Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-----
b) Ellenőrzési
Hatóság
Jogszabály
alapján vagy
kérelemre.
Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
Fizetési felszólítás
alapján.
----
32302946Szolidaritási
programokhoz
kapcsolódó céltartalék
Az előirányzat terhére finanszírozhatóak a
27-29. sorban meghatározott pénzügyi
alapokhoz kapcsolódó visszafizetési
kötelezettségek és az árfolyam-
ingadozásból adódó veszteségek.
a) Európai
Bizottság
b) 27-29. sorban
meghatározott
fejezeti kezelésű
előirányzatok
részére
Az előirányzat
felhasználása
közvetlenül
történik, az
Európai Bizottság
fizetési
felszólításának
teljesítésével.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel vagy a
G:32 mező b)
pontja esetében
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
32a370140Gazdasági társaságok által ellátott
feladatok támogatása
Az előirányzat fedezetet nyújt
a minimálbér-emelés és garantált
bérminimum-emelés gazdálkodásra
gyakorolt közvetlen és közvetett
hatásainak enyhítésére.
A minisztérium
tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok és azok
leányvállalatai,
valamint a miniszter
közvetlen irányítása
alatt álló
költségvetési
szervek tulajdonosi
joggyakorlása alatt
álló gazdasági
társaságok és azok
leányvállalatai részére a BM
irányítása alá tartozó
központi
költségvetési
szerveken keresztül.
Az előirányzat
terhére kérelem
útján egyedi
döntéssel -
támogatási
szerződés vagy
támogatói okirat
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben vagy
részletekben, a BM
irányítása alá tartozó
központi
költségvetési
szervek esetén
előirányzat-
átcsoportosítással.
-A támogatási
szerződésben
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
33232061Önkormányzati tűzoltóságok
normatív támogatása
Az előirányzat célja az önkormányzati
tűzoltóságok fenntartásával,
működésével és fejlesztésével
kapcsolatos költségek fedezetének
biztosítása az átvállalt feladattal
arányban.
önkormányzati
tűzoltóságok
A támogatás
felhasználása a
központi
költségvetésről
szóló törvény és az
önkormányzati és
létesítményi
tűzoltóságokra,
valamint a
hivatásos
tűzoltóság,
önkormányzati
tűzoltóság és
önkéntes tűzoltó
egyesület
Az előirányzat
felhasználása a BM
Országos
Katasztrófavédel-
mi Főigazgatóság
kezdeményezése
alapján történik,
részletekben,
időarányosan
közvetlen
kifizetéssel.
Az előirányzatból
támogatott
önkormányzati
tűzoltóság az éves
-----
fenntartásához
való hozzájárulásra
vonatkozó
szabályokról szóló
kormányrendelet
alapján történik.
Az előirányzat
beruházási,
felújítási célokra
kizárólag abban az
esetben
fordítható, ha a
fenntartáshoz és
működéshez
kapcsolódó
kiadások fedezete
a normatív
támogatás terhére
teljes mértékben
biztosított.
támogatás
összegéből
legalább 6,0 millió
forintot az átvállalt
feladathoz
kapcsolódó
működési,
üzemeltetési,
fenntartási
fejlesztési
feltételek
biztosítására
köteles fordítani.
34270756Duna Művész Együttesek
támogatása
Az előirányzat fedezetet nyújt a
minisztérium és a Duna Palota Kulturális
Közhasznú Nonprofit Korlátolt
Felelősségű Társaság között létrejövő
támogatási szerződés keretében
ellátandó kulturális közhasznú feladatok
finanszírozására.
A kedvezményezett a költségvetési
támogatást a kulturális közhasznú
feladatokkal összefüggő, valamint ennek
végrehajtása érdekében felmerült
közvetlen és közvetett költségek,
ráfordítások finanszírozására használhatja
fel.
Duna Palota
Kulturális
Kiemelkedően
Közhasznú
Nonprofit Korlátolt
Felelősségű Társaság
Az előirányzat
terhére kérelem
alapján meghozott
egyedi döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható
IgenRészletekben
közvetlen
kifizetéssel
-A támogatási
szerző
désben az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
35358484Hivatásos életpályával összefüggő
kiadások
Az előirányzat célja, hogy a rendvédelmi
feladatokat ellátó szervek hivatásos
állományának szolgálati jogviszonyáról
szóló 2015. évi XLII. törvény (a
továbbiakban: Hszt.) 158. § (1) bekezdése
alapján a hivatásos állomány tagja az
előző évi egyéni teljesítmény-
értékelésének eredményétől függően, a
szervezeti egység számára, a szervezeti
teljesítményértékelés eredménye alapján
a személyi juttatás előirányzaton belül
biztosított költségvetési keret terhére
évente két alkalommal, április és
szeptember hónapban egyenlő mértékű
teljesítményjuttatásban részesíthető
legyen.
a miniszter irányítása
alá tartozó
rendvédelmi
feladatokat ellátó
költségvetési
szervek
Az előirányzat
felhasználása
egyedi döntés
alapján történik.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
36359339A Víz Keretirányelv végrehajtásához
szükséges intézkedési program
A Magyarország felülvizsgált, 2015. évi
vízgyűjtő-gazdálkodási tervéről szóló
1155/2016 (III. 31.) Korm. határozattal
kihirdetett "Magyarország felülvizsgált,
2015. évi vízgyűjtő-gazdálkodási terve" a
BM vízügyi, vízvédelmi szakterületéhez
tartozó intézkedési programjának
végrehajtása, ezzel a 2000/60/EK Víz
Keretirányelv előírásainak teljesítése.
Országos Vízügyi
Főigazgatóság és a
vízügyi
igazgatóságok
Az előirányzat
terhére kérelem
alapján meghozott
egyedi döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
37359706Hivatásos állomány
túlszolgálatának pénzbeli
megváltásával összefüggő kiadások
Az előirányzat a miniszter irányítása alá
tartozó rendvédelmi szerveknél
foglalkoztatott hivatásos állomány tagjai
részére elrendelt túlszolgálat
a miniszter irányítása
alá tartozó
rendvédelmi
feladatokat ellátó
Az előirányzatból
kérelem alapján
költségvetési
támogatás
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
előirányzat-
-----
[8]
ellentételezésének finanszírozására
szolgál. A Hszt. 350. § (4) bekezdése
alapján - a főszabálytól eltérően - 2018.
december 31-ig a túlszolgálat
ellentételezéseként a hivatásos állomány
tagját -- az állományilletékes és annál
magasabb parancsnok kivételével --
választása alapján szabadidő vagy díjazás
illeti meg. A túlszolgálatért annak
időtartamával megegyező, ha pedig a
túlszolgálatot a heti pihenőnapon vagy
munkaszüneti napon teljesítették, a
túlszolgálat kétszeresének megfelelő
szabadidő vagy díjazás jár. A
túlszolgálatért díjazásként annak idejére
távolléti díj jár, amelyet legkésőbb a
tárgyhónapot követő második hónapban
kell kifizetni.
költségvetési
szervek
nyújthatóátcsoportosítással
38359717Hivatásos állomány új társasági
egyenruházatának bevezetésével
összefüggő kiadások
Az előirányzat a rendvédelmi feladatokat
ellátó szervek hivatásos szolgálati
jogviszonyban álló állományának új,
egységes és korszerű társasági
egyenruházattal történő ellátását
szolgálja, amely biztosítja az állomány
egységes, méltó megjelenését.
a miniszter irányítása
alá tartozó
rendvédelmi
feladatokat ellátó
költségvetési
szervek
Az előirányzat
felhasználása
egyedi döntés
alapján történik
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
39359840Hivatásos állomány
szolgálatteljesítéssel összefüggő
egészségügyi alkalmatlanná
válásával kapcsolatos életjáradéka
Az előirányzat a Hszt. 82/A.-82/K. §-a
szerinti rendvédelmi egészségkárosodási
kereset kiegészítés és rendvédelmi
egészségkárosodási járadék, valamint a
honvédek jogállásáról szóló 2012. évi
CCV. törvény 68/A.-68/J. §-a szerinti
honvédelmi egészségkárosodási kereset
kiegészítés és honvédelmi
egészségkárosodási járadék
biztosításának finanszírozására szolgál,
megosztva.
rendvédelmi
feladatokat ellátó
költségvetési
szervek, valamint a
Honvédelmi
Minisztérium
Az előirányzatból
kérelem alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
előirányzat-
átcsoportosítással
-----
40342684Magyar Rendvédelmi KarAz előirányzat célja a Magyar
Rendvédelmi Kar működésének és
szakmai köztestületi tevékenységének
biztosítása, valamint alapszabályban
foglalt egyéb feladatai ellátásának
támogatása.
a) Magyar
Rendvédelmi Kar
b) a miniszter
irányítása alá tartozó
költségvetési szerv
Az előirányzat
terhére kérelem
alapján meghozott
egyedi döntéssel
költségvetési
támogatás
nyújtható
IgenA G:40 mező
a) pontja szerinti
esetben
részletekben
közvetlen
kifizetéssel,
a G:40 mező
b) pontja szerinti
esetben, ha a
költségvetési
támogatás
hatékony
felhasználása
céljából szükséges,
a költségvetési
támogatás a
miniszter
irányítása alá
tartozó
költségvetési szerv
részére történő
előirányzat-
átcsoportosítással
történik
-A G:40 mező
a) pontja
szerinti
esetben a
támogatási
szerző-
désben az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
41342695A Nemzeti Bűnmegelőzési
Stratégia feladatrendszerének
támogatása
Az előirányzat célja a Nemzeti
Bűnmegelőzési Stratégiában rögzített
feladatrendszer megvalósítási
folyamatának beindítása és
támogatása, valamint a Nemzeti
Bűnmegelőzési Tanács személyi és
tárgyi feltételeinek biztosítása.
Az előirányzat a bűnmegelőzési,
büntetőpolitikai
hatékonyságvizsgálatok
készíttetésével, a bűnmegelőzés hazai
és nemzetközi gyakorlatainak
megismerésével és terjesztésével -
így különösen hazai és nemzetközi
rendezvények, képzések,
továbbképzések szervezése belföldön
és külföldön, publikációk, kiadványok,
kommunikációs célú médiatartalom
elkészíttetése, honlap üzemeltetése -,
lakossági felmérések, lakossági
fórumok, pályázatok, kutatások,
tanulmányok, képzési és oktatási
anyagok megrendelésével, pilot-
projektek kifejlesztésével,
megvalósíttatásával, már bevált
bűnmegelőzési gyakorlatok
utánkövetésével, továbbfejlesztésével,
terjesztésével kapcsolatos kiadásokra,
valamint bűnmegelőzéssel kapcsolatos
pályázati vagy egyedi támogatások
nyújtására kerül felhasználásra,
továbbá a Nemzeti Bűnmegelőzési
Stratégiáról (2013-2023) szóló
1744/2013. (X. 17.)
Korm. határozatban, és a Nemzeti
Bűnmegelőzési Stratégia 2016-2017.
évre szóló intézkedési tervéről szóló
1166/2016. (IV. 6.) Korm. határozatban
meghatározott feladatok ellátására
kerül felhasználásra.
a) BM Igazgatása--A forrás
biztosítása
előirányzat-
átcsoportosítás
útján történik.
-----
b) központi
költségvetési szerv,
c) társadalmi
szervezetek,
d) gazdasági
társaságok,
e) alapítvány,
f) köztestület,
g) polgári jogi
társaság,
h) helyi
önkormányzat,
valamint a helyi
önkormányzatok
által irányított
költségvetési
szervek,
i) települési
kisebbségi
önkormányzat és
az általuk irányított
költségvetési
szervek,
j) bevett egyház,
k) települési
önkormányzati
szövetség,
l) helyi
önkormányzatok
társulása és az
általuk irányított
költségvetési
szervek,
m) nemzetközi
szervezetek.
Az előirányzat
terhére,
kérelemre, illetve
pályázatra
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenA G:41 mező b)
pontja szerinti
esetben az
előirányzat
terhére a feladat-
megvalósításban
közreműködő
központi
költségvetési
szerv javára
előirányzat
átcsoportosí-
tással történik
a támogatás,
forrás biztosítása
előirányzat-
átcsoportosí-
tásról szóló
megállapodás
megkötése,
illetve
előirányzat-
átcsoportosí-
tásról szóló
egyoldalú
jognyilatkozat
alapján.
A G:41 mező
c)-m) pontja
szerinti
esetekben egy
összegben, illetve
részletekben
történő
közvetlen
kifizetés.
Az előirányzat
felhasználása
visszterhes
polgári jogi
szerződés
megkötésével is
történhet.
-A G:41
mező
c)-m) pontja
szerinti
esetben a
támogatási
szerző-
désben
az Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
[9]
valamint a Nemzeti Bűnmegelőzési
Tanács személyi és tárgyi feltételeinek
biztosítása. Az előirányzat a
bűnmegelőzési, büntetőpolitikai
hatékonyságvizsgálatok készíttetésével, a
bűnmegelőzés hazai és nemzetközi
gyakorlatainak megismerésével és
terjesztésével - így különösen hazai és
nemzetközi
rendezvények, képzések,
továbbképzések szervezése belföldön és
külföldön, publikációk, kiadványok
elkészíttetése, honlap üzemeltetése -,
lakossági felmérések, lakossági fórumok,
pályázatok, kutatások, tanulmányok,
képzési és oktatási anyagok
megrendelésével, pilot-projektek
kifejlesztésével, megvalósíttatásával, már
bevált bűnmegelőzési gyakorlatok
utánkövetésével, továbbfejlesztésével,
terjesztésével kapcsolatos kiadásokra,
valamint bűnmegelőzéssel kapcsolatos
pályázati vagy egyedi támogatások
nyújtására kerül felhasználásra,továbbá a
Nemzeti Bűnmegelőzési Stratégiáról
(2013-2023) szóló 1744/2013. (X. 17.)
Korm. határozatban, és a Nemzeti
Bűnmegelőzési Stratégia 2016-2017. évre
szóló intézkedési tervéről szóló
1166/2016. (IV. 6.) Korm. határozatban
meghatározott feladatok ellátására kerül
felhasználásra.
c) gazdasági
társaságok
d) alapítvány
e) köztestület
f) polgári jogi
társaság
g) helyi, települési
önkormányzat,
illetve ennek
szakterületén
működő önálló
költségvetési
intézménye
h) települési
kisebbségi
önkormányzat
i) bevett egyház
j) települési
önkormányzati
szövetség, társulás
támogatás
nyújtható
a BM Igazgatása és
a feladat-
megvalósításban
közreműködő
központi
költségvetési szerv
javára előirányzat
átcsoportosítás;
A G:41 mező
b)-j) pontja szerinti
esetekben egy
összegben, illetve
részletekben
történő
közvetlen kifizetés.
Az előirányzat
felhasználása
visszterhes polgári
jogi szerződés
megkötésével is
történhet.
Az előirányzat
felhasználása
továbbá
előirányzat-
átcsoportosítással
is történhet,
előirányzat-
átcsoportosításról
szóló
megállapodás
megkötése, illetve
előirányzat-
átcsoportosításról
szóló egyoldalú
jognyilatkozat
kiállítását
követően.
esetben a
támogatási
szerző-
désben az
Ávr. 84. §
(2) bekez-
dése szerinti
biztosíték
köthető ki.
42359851Hivatásos állomány lakhatási
feltételeinek javítása
Az előirányzat a rendvédelmi feladatokat
ellátó szervek hivatásos szolgálati
jogviszonyban álló tagjai által igénybe
vehető lakáscélú munkáltatói kölcsön
támogatásban részesülők körének
kiszélesítésére, valamint a vonatkozó
jogszabályoknak vagy közjogi
szervezetszabályozó eszközöknek
megfelelően benyújtott kölcsön kérelmek
teljes összegének biztosításához szükséges
kiadások finanszírozására szolgál.
a miniszter irányítása
alá tartozó
rendvédelmi
feladatokat ellátó
költségvetési szervek,
valamint az
Országgyűlési Őrség
és az Információs
Hivatal
Az előirányzat
felhasználása egyedi
döntés alapján
történik
IgenEgy összegben, illetve részletekben,
előirányzat-átcsoportosítással
-----
43Belügyi Alapok-----
44342651Belső Biztonsági AlapAz előirányzat a Belügyi Alapok
keretében a 2014-2020-as időszakra
a külső határok igazgatását, a közös
uniós vízumpolitikát, a rendőri
együttműködést, a szervezett bűnözés
megelőzését és az ellene folyatott
küzdelmet, valamint válságkezelést
szolgáló tevékenység támogatására
az Európai Parlament és a Tanács
513/2014/EU rendeletében és
515/2014/EU rendeletében
meghatározottak szerint használható
fel.
a) BM Igazgatása--A Felelős
Hatóság egyedi
döntése alapján
egy összegben
vagy
részletekben.
-----
b) egyesület a párt
kivételével,
c) köztestület,
d) egyházi jogi
személy,
e) alapítvány,
f) közalapítvány,
g) szövetkezet,
h) jogi
személyiséggel
rendelkező egyéb
szervezet,
i) helyi
önkormányzat,
j) nemzetiségi
önkormányzat,
k) önkormány-
zati társulás,
l) költségvetési
szerv,
m) nemzetközi
szervezet,
n) kormányközi
szervezet és
o) gazdasági
társaság.
Az előirányzat
terhére
támogatási igény
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
I. A támogatás
támogatási
kérelem vagy
egyedi kérelem
alapján nyújtható.
1) Közvetlen
kijelöléssel kell
kiválasztani
azt a támogatási
kérelmet, amely
esetében az adott
tevékenység
jellege vagy
a támogatás
igénylőjének
jogállása nem
teszi lehetővé
a nyílt eljárással
történő
kiválasztást, vagy
a tervezett
tevékenységet
a támogatás
igénylője
jogszabályi
felhatalmazás
alapján,
kizárólagos
hatáskörrel látja
el.
2) Korlátozott
eljárással kell
kiválasztani
azt a támogatási
kérelmet, amely
esetében az adott
tevékenység
vagy
a megvalósító
szervezet típusa
annak szakmai
vagy egyéb
sajátossága miatt
nem teszi
lehetővé a nyílt
eljárással vagy
a közvetlen
kijelöléssel
történő
kiválasztást.
3) A Felelős
Hatóság a
IgenEgy összegben
vagy
részletekben
-A
támogatási
szerző-
désben
az Ávr. 84. §
(2)
bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
[10]
kedvezményezett
egyedi kérelmére
a tervezés,
kiválasztási
eljárás vagy
a támogatási
szerződés
megkötésének
időpontjában
előre nem látható
ok miatt a
támogatási
szerződésben
rögzített uniós és
hazai
költségvetési
támogatás
összegét
megemelheti
(többlet-
támogatás) az
esélyegyenlőség
biztosítása
mellett.
4) Az 1)-3)
pontban
meghatározott
kivétellel a
támogatás
biztosítására nyílt
projekt-
kiválasztási
eljárással
kerülhet sor.
5) Egyszerűsített
nyílt eljárással
kell kiválasztani
a támogatási
kérelmet, ha
kizárólag a
támogatást
igénylő
jogosultsága és a
felhívásban előírt,
mérlegelést nem
igénylő értékelési
szempontok
vizsgálatára kerül
sor, és nem
állnak fenn
a közvetlen
kijelölés feltételei.
II. Beruházási
célú projektek
esetében
a felhívásban
meghatározottak
at figyelembe
véve
költségvetési
támogatásban
az részesülhet,
aki vállalja, hogy
a beruházás
teljes értéken
történő
elszámolása
esetén
a számviteli
törvény szerinti
aktiválástól
számítva
a) informatikai
célú beruházás
esetén 3 évig,
b) eszköz-
beszerzés esetén
5 évig,
c) infrastrukturális
beruházás,
valamint az
elszámolhatósági
útmutatóban
meghatározott
eszközök esetén
10 évig
a megvalósított
beruházást
a projekt céljaival
összhangban
működteti.
45342662Menekültügyi, Migrációs
és Integrációs Alap
Az előirányzat a Belügyi Alapok
keretében a 2014-2020-as időszakra
a migrációs áramlások hatékony
menedzselése érdekében a Közös
Európai Menekültügyi Rendszer
fejlesztését, a legális migrációnak és
a harmadik országbeli migránsok
hatékony integrációjának támogatását,
a hatékony visszatérési stratégiák
erősítését szolgáló tevékenységhez
használható fel az Európai Parlament
és a Tanács 516/2014/EU
rendeletében meghatározottak szerint
a) BM Igazgatása-A Felelős
Hatóság egyedi
döntése alapján
egy összegben
vagy
részletekben.
----
b) egyesület a párt
kivételével,
c) köztestület,
d) egyházi jogi
személy,
e) alapítvány,
f) köz-
alapítvány,
g) szövetkezet,
h) jogi
személyiséggel
rendelkező egyéb
szervezet,
i) helyi
önkormányzat,
j) nemzetiségi
önkormányzat,
k) önkormány-
zati társulás,
l) költségvetési
szerv,
m) nemzetközi
szervezet,
n) kormányközi
szervezet és
o) gazdasági
társaság.
Az előirányzat
terhére
támogatási igény
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
I. A támogatás
támogatási
kérelem vagy
egyedi kérelem
alapján nyújtható.
1) Közvetlen
kijelöléssel kell
kiválasztani
azt a támogatási
kérelmet, amely
esetében az adott
tevékenység
jellege vagy
a támogatás
igénylőjének
jogállása nem
teszi lehetővé
a nyílt eljárással
történő
kiválasztást, vagy
a tervezett
tevékenységet
a költségvetési
támogatás
igénylője
jogszabályi
felhatalmazás
alapján,
kizárólagos
IgenEgy összegben
vagy
részletekben
-A
támogatási
szerző-
désben az
Ávr. 84. §
(2)
bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
hatáskörrel látja
el.
2) Korlátozott
eljárással kell
kiválasztani
azt a támogatási
kérelmet, amely
esetében az adott
tevékenység
vagy
a megvalósító
szervezet típusa
annak szakmai
vagy egyéb
sajátossága miatt
nem teszi
lehetővé a nyílt
eljárással vagy
a közvetlen
kijelöléssel
történő
kiválasztást.
3) A Felelős
Hatóság a
kedvezményezett
egyedi kérelmére
a tervezés,
kiválasztási
eljárás vagy
a támogatási
szerződés
megkötésének
időpontjában
előre nem látható
ok miatt
a támogatási
szerződésben
rögzített uniós és
hazai
költségvetési
támogatás
összegét
megemelheti
(többlet-
támogatás) az
esélyegyenlőség
biztosítása
mellett.
4) Az 1)-3)
pontban
meghatározott
kivétellel
a támogatás
biztosítására nyílt
projekt-
kiválasztási
eljárással
kerülhet sor.
5) Egyszerűsített
nyílt eljárással
kell kiválasztani
a támogatási
kérelmet, ha
kizárólag
a támogatást
igénylő
jogosultsága és
a felhívásban
előírt, mérlegelést
nem igénylő
értékelési
szempontok
vizsgálatára kerül
sor, és nem
állnak fenn
a közvetlen
kijelölés feltételei.
II. Beruházási
célú projektek
esetében
a felhívásban
meghatáro-
zottakat
figyelembe véve
költségvetési
támogatásban
az részesülhet,
aki vállalja, hogy
a beruházás
teljes értéken
történő
elszámolása
esetén
a számviteli
törvény szerinti
aktiválástól
számítva
a) informatikai
célú beruházás
esetén 3 évig,
b) eszköz-
beszerzés esetén
5 évig,
c) infrastruk-
turális beruházás,
valamint az
elszámolhatósági
útmutatóban
meghatározott
eszközök esetén
10 évig
a megvalósított
beruházást
a projekt céljaival
összhangban
működteti.
46342673Belügyi Alapok technikai
költségkerete
Az előirányzat a 31-32. sorban
meghatározott pénzügyi alapokkal
kapcsolatos előkészítési, igazgatási,
felügyeleti, értékelési, tájékoztatási és
ellenőrző intézkedések és az azok
lebonyolításához szükséges igazgatási
kapacitást erősítő tevékenységek
finanszírozására használható fel
az Európai Parlament és a Tanács
514/2014/EU rendelete alapján.
a) BM Igazgatása--A Felelős
Hatóság egyedi
döntése alapján
egy összegben
vagy
részletekben.
-----
b)audit hatóságAz előirányzatból
támogatási igény
alapján
költségvetési
támogatás
nyújtható.
IgenEgy összegben
vagy
részletekben.
-----"
[11]
47355939Tömeges bevándorlás kezeléséhez
kapcsolódó kiadások
Az előirányzat felhasználható a tömeges
bevándorlás kezeléséhez kapcsolódó:
1. a menedékjogról szóló törvény és a
harmadik országbeli állampolgárok
beutazásáról és tartózkodásáról szóló
törvény hatálya alá tartozó személyek
elhelyezésére, ellátására és fogvatartására
szolgáló építmények építésével,
telepítésével és üzemeltetésével
összefüggésben felmerülő kiadások,
2. a menedékjogról szóló törvény és a
harmadik országbeli állampolgárok
beutazásáról és tartózkodásáról szóló
törvény hatálya alá tartozó személyek
ellátását szolgáló közművek és csatlakozó
elemeik kiépítésével összefüggésben
felmerülő kiadások, és
3. a menekültügyi és
idegenrendészeti feladatok ellátásával
közvetlenül összefüggő kiadások,
valamint,
4. egyéb kiadások
finanszírozására.
A támogatást a fejezetet irányító szerv, a
miniszter irányítása alá tartozó
költségvetési szerv az általa irányított, a
tömeges bevándorlás kezelésében részt
vevő költségvetési szervek részére
továbbadhatja.
Azok a fejezetet irányító szervek és az általuk irányított központi költségvetési szervek, a miniszter irányítása alá
tartozó költségvetési szervek, amelyek
a) vállalják, hogy ha a központi költségvetési szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerven
keresztül - a kérelem mellékleteként benyújtott tanúsítvány alapján - határidőre elszámolnak a költségvetési
támogatás felhasználásáról,
b) vállalják, hogy a tanúsítvány valóságtartalmáért, teljeskörűségéért, a tanúsítványhoz kapcsolódó bizonylatok
rendelkezésre állásáért, megőrzéséért és hitelességéért a fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó
központi költségvetési szerv, valamint továbbadás esetén a fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési
szerv, valamint a miniszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv és az általa irányított költségvetési
szervek a Támogató felé egyetemlegesen felelnek,
c) nyilatkoznak a tanúsítvány hitelességéről,
d) vállalják, hogy együttműködnek az előirányzat céljával megegyező jogszerű felhasználás megvalósulásának és
az elszámolás szabályszerűségének az ellenőrzése során az előirányzat kezelőjével, valamint
e) vállalják, hogy az előirányzat felhasználását elkülönítetten és naprakészen tartják nyilván.
A költségvetési támogatás továbbadása esetén a fejezetet irányító szerv és a miniszter irányítása alá tartozó
költségvetési szerv abban az esetben részesülhet támogatásban, ha vállalja, hogy a továbbadott összeg
kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásokat ellenőrzi, azok valóságtartalmát
megvizsgálja,az elszámolásokat összesíti, és az ellenőrzésről és az elszámolás elfogadásáról nyilatkozatot állít ki,
amelyben igazolja a továbbadott összeg kedvezményezettjei által benyújtott szakmai és pénzügyi elszámolásoknak
a keretmegállapodásban foglaltaknak való megfelelősségét, és azt, hogy azok a fejezetet irányító szerv,
a belügyminiszter irányítása alá tartozó középirányító költségvetési szerv részéről ellenőrzésre és elfogadásra
kerültek.
A fejezetet irányító szerv által irányított központi költségvetési szerv önállóan nem lehet szerződő fél, kizárólag
a fejezetet irányító szervvel együttesen köthet szerződést a támogatóval. Ez esetben a más fejezet irányítása alá
tartozó központi költségvetési szerv minősül a költségvetési támogatás kedvezményezettjének, a fejezetet irányító
szerv mint a központi költségvetési szerv irányítója szerepel a szerződésben.
Azok a Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok, amelyek vállalják, hogy az
előirányzat kezelőjével közszolgáltatási szerződést vagy szolgáltatási szerződést vagy egyéb polgári jogi szerződést
kötnek.
A fejezetet irányító szerv, a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv - ha a központi költségvetési
szerv rendelkezik középirányító szervvel, akkor a középirányító szerv - által benyújtott kérelem és az annak
mellékletét képező tanúsítvány alapján.
A fejezetet irányító szerv és az általa irányított költségvetési szerv kedvezményezett esetén az általuk együttesen
benyújtott kérelem és az annak mellékletét képező tanúsítvány alapján.
IgenEgy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
történik, a
fejezetet irányító
szervekkel, a
miniszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési
szervekkel, ha a
központi
költségvetési szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor a
középirányító
szervvel kötött
támogatási
szerződés vagy a
részükre kiállított
támogatói okirat
alapján.
A Belügy-
minisztérium
tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok
esetében egy
összegben, illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel történik,
a megkötött
közszolgáltatási
szerződés
/szolgáltatási
szerződés/ egyéb
polgári jogi
szerződés alapján.
-----
[12]
48352128Fejezeti stabilitási tartalékA Magyarország 2017. évi központi
költségvetéséről szóló 2016. évi XC.
törvény (a továbbiakban: Kvtv.) 19. § (6)
bekezdése szerinti kormányhatározat
által meghatározott cél.
A Kormány által
hozott határozatban
megjelölt kedvez-
ményezettek.
Az előirányzat
felhasználása a
Kvtv., valamint a
Kormány által
hozott határozat
alapján történik.
-A Kormány által
hozott határozat
alapján
előirányzat-
átcsoportosítással.
-----
49017408Vízkárelhárítási művek
fenntartása
Az előirányzat eredeti előirányzattal nem
rendelkező maradványos előirányzat. Az
előirányzat a vizek és a közcélú vízi
létesítmények fenntartására vonatkozó
feladatokról szóló kormányrendeletben
meghatározott karbantartások végzését
szolgálja. A költségvetési maradvány
kifizetésére az elszámolások lezárását
követően a visszafizetésre került, fel nem
használt támogatásokra vonatkozó
döntés függvényében kerül sor.
Központi
költségvetési
szervek
--Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
-----
[13]
(ABCDEFGHIJKLMNO)
"50359639A terrorellenes intézkedések
megvalósításához
kapcsolódó kiadások
Az előirányzat a terrorizmus elleni
fellépés hatékonyságának növelését,
az ebben részt vevő szervek
terrorellenes intézkedéseivel
összefüggő költségek finanszírozását
szolgálja.
1. Azok a fejezetet
irányító szervek, a
miniszter irányítása
alá tartozó
költségvetési
szervek, amelyek
a) vállalják, hogy
- ha a központi
költségvetési szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a középirányító
szerven keresztül -
a kérelem
mellékleteként
benyújtott
tanúsítvány alapján
határidőre
elszámolnak
a költségvetési
támogatás
felhasználásáról,
b) vállalják, hogy
a tanúsítvány
valóság-
tartalmáért, teljes
körűségéért,
a tanúsítványhoz
kapcsolódó bizony-
latok rendelkezésre
állásáért, meg-
őrzéséért és
hitelességéért
a fejezetet irányító
szerv, a belügy-
miniszter irányítása
alá tartozó központi
költségvetési
szerv, valamint
továbbadás esetén
a fejezetet irányító
szerv és az általa
irányított
költségvetési
szerv, valamint a
miniszter irányítása
alá tartozó
középirányító
költségvetési szerv
és az általa
irányított
költségvetési
szervek
a Támogató felé
egyetemlegesen
felelnek,
c) nyilatkoznak
a tanúsítvány
hitelességéről,
d) vállalják, hogy
együttműködnek
az előirányzat
céljával
megegyező
jogszerű
1. A fejezetet
irányító szerv,
a miniszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési
szerv - ha
a köz-ponti
költségvetési
szerv rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a középirányító
szerv által
benyújtott
kérelem és
az annak
mellékletét
képező
tanúsítvány
alapján.
2. Az 1-2. pontba
nem tartozó
egyéb jogi
szervek,
szervezetek
esetében
a Kormány
döntésének
megfelelően.
Igen1. Egy összegben,
illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
történik, a fejezetet
irányító szervekkel,
a miniszter
irányítása alá
tartozó központi
költségvetési
szervekkel, ha
a központi
költségvetési szerv
rendelkezik
középirányító
szervvel, akkor
a középirányító
szervvel kötött
támogatási
szerződés vagy
a részükre kiállított
támogatói okirat
alapján.
2. A Belügy-
minisztérium
tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok és
leányvállalatai
esetében egy
összegben, illetve
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel
történik,
a megkötött
közszolgáltatási
szerződés/szolgál-
tatási szerződés/,
egyéb polgári
jogi szerződés
alapján.
3. Az egyéb jogi
szervek,
szervezetek
esetében egy
összegben, illetve
részletekben a
Kormány döntése
alapján.
-----"
felhasználás
megvalósulásának,
és az elszámolás
szabályszerűségé-
nek az ellenőrzése
során az
előirányzat
kezelőjével,
valamint
e) vállalják, hogy
az előirányzat
felhasználását
elkülönítetten és
naprakészen
tartják nyilván.
A költségvetési
támogatás
továbbadása
esetén a fejezetet
irányító
szerv és
a miniszter
irányítása
alá tartozó
költségvetési szerv
abban az esetben
részesülhet
támogatásban, ha
vállalja, hogy a
továbbadott összeg
kedvezményezett-
jei által
benyújtott szakmai
és pénzügyi
elszámolásokat
ellenőrzi, azok
valóságtartalmát
megvizsgálja,
az elszámolásokat
összesíti, és
az ellenőrzésről és
az elszámolás
elfogadásáról
nyilatkozatot állít ki,
amelyben igazolja
a továbbadott
összeg
kedvezményezett-
jei által
benyújtott szakmai
és pénzügyi
elszámolásoknak
a keret-
megállapodásban
foglaltaknak való
megfelelőségét és
azt, hogy azok
a fejezetet irányító
szerv, a miniszter
irányítása alá
tartozó
középirányító
költségvetési szerv
részéről
ellenőrzésre és
elfogadásra
kerültek.
2. Azok a Belügy-
minisztérium
tulajdonosi
joggyakorlása alá
tartozó gazdasági
társaságok,
amelyek vállalják,
hogy az előirányzat
kezelőjével
közszolgáltatási
szerződést, vagy
szolgáltatási
szerződést, vagy
egyéb polgári jogi
szerződést kötnek.
3. A Kormány
döntése alapján
az egyéb jogi
szervek,
szervezetek.
51360395Megszűnt intézmények technikai
elszámolása
Az előirányzat a megszűnt intézmény
számlaegyenlegének jogutód intézmény
számlájára történő technikai átvezetésére
szolgál.
---------
52211178Fejezeti tartalékAz előirányzat az év közben felmerülő
egyéb kiadások forrásául szolgál.
miniszter irányítása
alá tartozó
költségvetési
szervek
Az előirányzat
felhasználásáról a
gazdasági
helyettes
államtitkár
javaslatára a
miniszter dönt.
-Egy összegben,
illetve
részletekben
közvetlen
kifizetéssel,
előirányzat-
átcsoportosítással
-----

2. melléklet az 1/2017. (II. 28.) BM rendelethez

XIV. BELÜGYMINISZTÉRIUM 2017. évi központi kezelésű előirányzatának feladatterve

ABCDEFGHIJKLMNO
Áht.
azono-
sító
Cím
név
Al-
cím
név
Jog-
cím-
csop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetés-
ben
részesülők
köre
Támo-
gatás
bizto-
sításának
módja
Támo-
gatási
előleg
Rendel-
kezésre
bocsátás
módja
Vissza-
fizetés
határ-
ideje
BiztosítékKezelő
szerv
Lebo-
nyo-
lító
szerv
Európai uniós
forrásból finan-
szírozott költség-
vetési
támoga-
tás közre-
működő
szerve-
zete
Tulajdonosi joggyakorlással kapcsolatos bevételek és
kiadások
Tulajdonosi joggyakorlással kapcsolatos kiadások
1.349284Magyar Gáz Tranzit Zrt. tőkeemeléseA Magyar Gáz Tranzit ZRt. által megvalósított magyar-
szlovák határkeresztező földgázszállító gázvezetékhez
kapcsolódó pénzügyi kötelezettségek teljesítése és a
Magyar Gáz Tranzit Zrt. likviditásának és működésének
biztosítása érdekében szükséges tőkeemelés.
Magyar Gáz
Tranzit Zrt.
Egy összegben vagy
részletekben
közvetlen kifizetéssel
Tulajdonosi
joggyakorlással
kapcsolatos kiadások

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezve a 2010. évi CXXX. törvény 12. §-a alapján.

[2] Módosította a 20/2017. (VIII. 17.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 1. pont). Hatályos 2017.08.18.

[3] Módosította a 20/2017. (VIII. 17.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 2. pont). Hatályos 2017.08.18.

[4] Módosította a 26/2017. (X. 20.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 1. pont). Hatályos 2017.10.21.

[5] Módosította a 20/2017. (VIII. 17.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 3. pont). Hatályos 2017.08.18.

[6] Módosította a 26/2017. (X. 20.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 2-3. pont). Hatályos 2017.10.21.

[7] Módosította a 26/2017. (X. 20.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 4. pont). Hatályos 2017.10.21.

[8] Módosította a 20/2017. (VIII. 17.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 5. pont). Hatályos 2017.08.18.

[9] Módosította a 26/2017. (X. 20.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 5. pont). Hatályos 2017.10.21.

[10] Módosította a 20/2017. (VIII. 17.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 6. pont). Hatályos 2017.08.18.

[11] Módosította a 26/2017. (X. 20.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 6. pont). Hatályos 2017.10.21.

[12] Módosította a 26/2017. (X. 20.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 6. pont). Hatályos 2017.10.21.

[13] Módosította a 20/2017. (VIII. 17.) BM rendelet 1. §-a (lásd 1. melléklet 7. pont). Hatályos 2017.08.18.

Tartalomjegyzék