Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

9/2018. (III. 29.) NFM rendelet

a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 26/2007. (III. 1.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet módosításáról

A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 74. § (1) bekezdés n) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 109. § 13. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 77. §-ában meghatározott feladatkörében eljáró honvédelmi miniszterrel, valamint a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 65. § 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró földművelésügyi miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § A magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 26/2007. (III. 1.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet (a továbbiakban: R.) 1/D. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A kérelmező végleges javaslatát annak teljes dokumentációjával terjeszti az NLKM elé, amely testület döntési javaslatot készít a végleges javaslatról. Az NLKM Elnöke kezdeményezi a döntési javaslatnak megfelelő jogszabály-módosítást."

2. § Az R. 1/F. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Ha az (1) bekezdés szerinti felülvizsgálat eredményeként az NLKM indokoltnak tartja valamely légtér]

"b) megszüntetését, egyeztetést folytat le a légtér kijelölését kezdeményezővel, amelynek eredménye alapján kezdeményezi a légtérkijelölés megszüntetésének indokoltsága esetén a légtérkijelölés megszüntetésére vonatkozó jogszabály-módosítást."

3. § Az R. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

4. § Az R. 4. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.

Dr. Seszták Miklós s. k.,

nemzeti fejlesztési miniszter

1. melléklet a 9/2018. (III. 29.) NFM rendelethez

"1. melléklet a 26/2007. (III. 1.) GKM-HM-KvVM együttes rendelethez

LÉGIFORGALMI LÉGTEREK OSZTÁLYOZÁSA MAGYARORSZÁGON

ABCDEFGHIJK
1Légiforgalmi légtérOsztályLégtér kiterjedéseForgalomElkülönítésekNyújtott szolgálatVMC értékek, látástávolság
és felhőktől való
távolsági
megkötések
Sebesség megkö-
tések
Rádió összeköttetési köte-
lezettség
FPL benyújtási
kötelezettség
ATC engedély
szükségessége
2ELLENŐRZÖTT LÉGTÉRCFL660
(20100 m STD) alatti ellenőrzött
légterek, kivéve a D osztályú
ellenőrzött légtereket.
IFRIFR-IFR-től
IFR-VFR-től
Légiforgalmi irányítóNincsNincsFolyamatos kétoldalúIgenIgen
3VFR1VFR-IFR-től1. Légiforgalmi irányító
az IFR-ektől való elkülönítés érdekében
10000 láb (3050 m) AMSL-en és felette
Vízszintes látás: 8 km
Felhőktől való távolság:
1500 m vízszintesen, 300 m függőlegesen
10000 láb (3050 m) AMSL alatt
Vízszintes látás: 5km
Felhőktől való távolság:
1500 m vízszintesen, 300 m függőlegesen
10000 láb (3050 m)
AMSL alatt
max. 250 kt
(460 km/h) IAS
Folyamatos kétoldalúIgenIgen
42. Légiforgalmi irányító, VFR légijárművek
esetén forgalmi tájékoztatás és kérésre
tanácsadás a forgalom elkerülése érdekében
5D1000 láb (300 m) AGL és
9500 láb (2900 m) AMSL
között Budapest FIR határ és
a következő koordináták által
bezárt terület:
482346N 0202459E -
481110N 0210551E -
481703N 0214953E -
482000N 0214901E -
Kosice TMA2,
valamint
Budapest CTR,
Sármellék, Debrecen CTR és
Sármellék, Debrecen CTA
IFRIFR-IFR-tőlLégiforgalmi irányító, forgalmi tájékoztatás
a VFR repülésekről (és kérésre tanácsadás
a forgalom elkerülése érdekében)
NincsMax. 250 kt
(460 km/h) IAS
Folyamatos kétoldalúIgenIgen
6VFRNem bizto-
sítanak
Légiforgalmi irányító, forgalmi tájékoztatás
a VFR és IFR, valamint VFR és VFR repülések
között (és kérésre tanácsadás a forgalom
elkerülése érdekében)
Vízszintes látás:
5 km
Felhőktől való távolság:
1500 m vízszintesen, 300 m függőlegesen
Max. 250 kt
(460 km/h) IAS
Folyamatos kétoldalúIgenIgen
7NEM ELLENŐRZÖTT
LÉGTÉR
F4000 láb
(1200 m) és
9500 láb
(2900 m)
AMSL közötti nem ellenőrzött
légterek, valamint a kijelölt
TIZ-ek
IFRIFR-IFR-től
amennyire
ez lehet-
séges
Légiforgalmi tanácsadó és kérés esetén
repüléstájékoztató
NincsMax. 250 kt
(460 km/h) IAS2
Folyamatos kétoldalúIgenNincs
83000 láb (900 m) AMSL fölött vagy több mint
1000 lábbal (300 m) a terep felett, amelyik magasabb
Vízszintes látás: 5 km
Felhőktől való távolság: 1500 m vízszintesen,
300 m függőlegesen
9VFRNem bizto-
sítanak
Kérés esetén repüléstájékoztatóLegfeljebb 3000 láb (900 m) AMSL-en vagy
1000 lábbal (300 m) a terep felett, amelyik magasabb
Vízszintes látás: 5 km
Eltérés:
- legfeljebb 140 kt műszer szerinti sebességgel
(IAS) végrehajtott repülések esetén 1500 m,
- helikopterek számára 800 m, amennyiben a repü-
lést olyan sebességgel hajtják végre, amely lehetővé
teszi az egyéb forgalom vagy akadályok időbeni
észlelését és az összeütközés elkerülését.
Felhőktől való távolság: Felhőkön kívül, a föld vagy
a vízfelszín látása mellett
Max. 250 kt
(460 km/h) IAS2
Nincs, kivéve a vitorlázó fel-
hőrepüléseket és az éjszakai
VFR repüléseket
Nincs, kivéve
a vitorlázó felhőre-
püléseket és
az éjszakai
VFR repüléseket
10G33000 láb (900 m) AMSL fölött vagy több mint
1000 lábbal (300 m) a terep felett, amelyik magasabb
Vízszintes látás: 5 km
Felhőktől való távolság: 1500 m vízszintesen,
300 m függőlegesen
114000 láb
(1200 m) AMSL alatti nem
ellenőrzött légterek, valamint
a vitorlázó és műrepülő légterek
Csak
VFR
Nem
biztosíta-
nak
Kérés esetén repüléstájékoztató3Legfeljebb 3000 láb (900 m) AMSL-en vagy
1000 lábbal (300 m) a terep felett, amelyik magasabb
Vízszintes látás: 5 km
Eltérés:
- legfeljebb 140 kt műszer szerinti sebességgel
(IAS) végrehajtott repülések esetén 1500 m,
- helikopterek számára 800 m, amennyiben a repü-
lést olyan sebességgel hajtják végre, amely lehetővé
teszi az egyéb forgalom vagy akadályok időbeni
észlelését és az összeütközés elkerülését.
Felhőktől való távolság: Felhőkön kívül, a föld vagy
a vízfelszín látása mellett
Max. 250 kt
(460 km/h)
IAS2
Nincs, kivéve az éjszakai VFR
repüléseket3
Nincs, kivéve az
éjszakai
VFR repülé-
seket
Nincs

További szabályok, eltérések:

Repüléstájékoztató és riasztó szolgálatot az alábbi 3. pontban foglalt eltéréssel valamennyi légtérosztályban nyújtanak.

A fenti táblázattól függetlenül a határsávot átrepülő vagy abban repülést végző valamennyi légijármű esetében - a határsávban 50 m-es földfelszín feletti vagy alacsonyabb magasságon végrehajtott munkarepülést végző légijárművek, az állami légijárművek kivételével - FPL-t kell kitölteni, és folyamatos kétoldalú rádió-összeköttetést kell tartani.

1. FL285 (8700 m STD) felett Budapest FIR-en belül VFR repülés végrehajtása tilos. FL195 (5950 m STD) felett útvonal VFR GAT repüléseket tilos végrehajtani.

2. Az F és G osztályú légterekben, a határ-, illetve szabálysértő légijárművek elfogása, vizuális azonosítása, velük szemben rendszabályok foganatosítása, vagy segítségnyújtás céljából légvédelmi célú repülést folytató állami légijárművek - amennyiben az elfogás profilja, illetve a légijárművek manőverező képességének megőrzése azt megköveteli - eltérhetnek a 250 kt (460 km/h) IAS legnagyobb repülési sebességtől.

3. A koordinált légtérben, a Drop Zone légtérben és a műrepülő légtérben repüléstájékoztató és riasztó szolgálatot nem nyújtanak. A koordinált légtérben és a Drop Zone légtérben kétoldalú rádióösszeköttetési kötelezettség van a koordinációs feladatot ellátó szervezettel, a közzétett frekvenciákon."

2. melléklet a 9/2018. (III. 29.) NFM rendelethez

Az R. 4. melléklet 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. Az ESARR előírásoknak megfelelő repülésbiztonsági felmérés elkészítésének elsajátítására alkalmas képzettségek a következők:

4.1. Az EUROCONTROL - Institute of Air Navigation Services (Léginavigációs Szolgálatok Képzőintézete) képzése a következő képzési modulokkal:

Introduction to Safety Assessment Methodology (SAF-SAM)

vagy

Introduction to Safety Assessment (SAF-SA1) és

Safety Assessment for Practitioners (SAF-SA2).

4.2. Az EUROCONTROL által elfogadott, a 4.1. pontban meghatározott képzési modulokkal azonos szintű egyéb repülésbiztonsági felmérés elkészítésének elsajátítására alkalmas képzés."

Tartalomjegyzék