227/2019. (IX. 26.) Korm. rendelet

a beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 15. pont c) alpontjában és 109. § (1) bekezdés 15d. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 3. §-a a következő 6a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"6a. bértömeg: a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Sztv.) 79. §-ában meghatározott ráfordításoknak az Sztv. 79. § (4) bekezdése szerinti bérjárulékokkal csökkentett mértéke;"

(2) A Korm. rendelet 3. §-a a következő 12a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"12a. induló vállalkozás:

a) a beruházás megkezdését megelőző utolsó lezárt üzleti évben 3 millió eurónak megfelelő árbevételt és 300 ezer eurónak megfelelő bértömeget vállalatcsoport szinten el nem érő vagy

b) a beruházás megkezdését megelőzően lezárt üzleti évvel nem rendelkező

beruházó;"

(3) A Korm. rendelet 3. § 33. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"33. újonnan létesített munkahelyek száma: a beruházónál a beruházás eredményeként közvetlenül létrejött, a munka törvénykönyvéről szóló törvény hatálya alá tartozó új munkahelyek, amelyek a beruházáshoz köthető tevékenységhez kapcsolódnak, ideértve az olyan munkahelyeket is, amelyek a beruházás által létrehozott kapacitás kihasználtság arányának növelése következtében jöttek létre, és amelyek létrehozására és fenntartására a beruházó kötelezettséget vállal, összehasonlítva a létesítménynek a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagos statisztikai állományi létszámával, vagy ha a beruházó ennél magasabb létszámra vállalt más támogatási szerződésben létszámteremtést az adott létesítményben, azzal, hogy mindkét esetben az újonnan létrehozott munkahelyek számának megállapításakor a részmunkaidős és az idénymunkás alkalmazottak a teljes munkaidőben alkalmazottak arányos törtrészének felelnek meg;"

(4) A Korm. rendelet 3. § 35. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"35. üzleti terv: a 2. § (1) bekezdés a) és c) pontja szerinti beruházások esetében a beruházó által angol vagy magyar nyelven készített dokumentum, amely legalább az alábbi tartalmi elemeket foglalja magában:

a) vezetői összefoglaló,

b) beruházó vállalat bemutatása,

c) beruházás részletes költségtervvel alátámasztott bemutatása,

d) iparági elemzés,

e) versenytársak és hasonló, már megvalósult projektek elemzése,

f) SWOT-analízis és a projekt megvalósításához kapcsolódó kockázatok feltárása,

g) eredményterv, mérlegterv, cash-flow terv, a tervekben alkalmazott paraméterek alátámasztása, iparági referenciákkal történő összevetése,

h) a pénzügyi terv mutatóira vonatkozó érzékenységvizsgálat,

i) a projekt költségvetésének és rendelkezésre álló forrásának bemutatása, igazolása,

j) a piacra lépés folyamatának bemutatása, marketingterv, értékesítési terv,

k) a beruházás által létrejött kapacitás működtetéséhez szükséges erőforrások rendelkezésre állásának bemutatása,

l) rendelkezésre álló beszállítói, vevői, kivitelezői, partneri szándéknyilatkozatok, szerződések bemutatása;"

(5) A Korm. rendelet 3. § 42. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"42. megtartott munkahelyek száma: a beruházó a beruházás megkezdését megelőző, a munka törvénykönyvéről szóló törvény hatálya alá tartozó, 12 hónap átlagos statisztikai állományi létszáma, vagy ha a beruházó ennél magasabb létszámra vállalt más támogatási szerződésben létszámteremtést, úgy az a létszám, azzal, hogy mindkét esetben a munkahelyek számának megállapításakor a részmunkaidős és az idénymunkás alkalmazottak a teljes munkaidőben alkalmazottak arányos törtrészének felelnek meg;"

2. § A Korm. rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 48. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatási szerződés megkötése során a támogató kötelezettségvállalóként felelős az eljárás során felmerülő szakmai és szakmastratégiai kérdés megvizsgálásáért, az ehhez kapcsolódó és ebből adódó eljárási, igazgatási feladatok ellátásáért és előkészítéséért, valamint valamennyi egyéb, az eljárások során felmerülő, a BC-t érintő pénzügyi kérdésekért, a támogatási szerződés, annak módosításai és a kapcsolódó dokumentumok pénzügyi és jogi szempontú vizsgálata és ellenjegyzése kivételével."

3. § (1) A Korm. rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A BC lebonyolító szerve a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság."

(2) A Korm. rendelet 5. § (2) bekezdés a) pont ai) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A lebonyolító szerv

ellátja)

"ai) a támogatásból megvalósuló beruházások kapcsán felmerülő költségek elszámolhatóságát igazoló, valamint a számlacsomagokhoz kapcsolódó ellenőrzési feladatokat, beleértve a szakmai teljesítésre, a kifizetés jogosságára és a teljesítésigazolásra vonatkozó feladatokat,"

(3) A Korm. rendelet 5. § (2) bekezdés a) pont aj) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A lebonyolító szerv

ellátja)

"aj) a támogatási szerződések, módosításaik, illetve a kapcsolódó dokumentumok teljes körű jogi és pénzügyi szempontú vizsgálatát és szakmai, jogi illetve - az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 55. § (2) bekezdés j) pontja szerinti személy általi - pénzügyi ellenjegyzését,"

4. § (1) A Korm. rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A 2. § (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott támogatás a következő célokra vehető igénybe:

a) induló beruházás megvalósítása - a beruházó méretétől függetlenül -,

aa) ha a beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri Nógrád, Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Békés vagy Baranya megyében az 5 millió eurónak megfelelő forintösszeget,

ab) ha a beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri Győr-Moson-Sopron, Fejér, Komárom-Esztergom, Tolna, Bács-Kiskun, Somogy, Vas, Veszprém, Zala, Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Csongrád vagy Heves megyében a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget,

b) kis- és középvállalkozások által megvalósított induló beruházás megvalósítása az Atr. 25. § (1) bekezdés d) pont da) és db) alpontjában meghatározott területen, ha a beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget,

c) új gazdasági tevékenység végzésére irányuló, vagy termék-diverzifikációt eredményező vagy új eljárási innovációt eredményező induló beruházás nagyvállalkozás által történő megvalósítása az Atr. 25. § (1) bekezdés d) pont da) és db) alpontjában meghatározott területen, ha a beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget,

d) induló beruházás megvalósítása - a beruházó méretétől függetlenül - az Atr. 25. § (1) bekezdés a)-c) alpontjában meghatározott területeken - az elszámolható költségeinek nagyságától függetlenül - és az újonnan létesített munkahelyek száma eléri az 50-et, feltéve, hogy a beruházás regionális szolgáltató központ létrehozatalára vagy bővítésére irányul,

e) kis- és középvállalkozások által megvalósított induló beruházás megvalósítása az Atr. 25. § (1) bekezdés d) pont da) és db) alpontjában meghatározott területen - az elszámolható költségeinek nagyságától függetlenül - és az újonnan létesített munkahelyek száma eléri az 50-et, feltéve, hogy a beruházás regionális szolgáltató központ létrehozatalára vagy bővítésére irányul,

f) új gazdasági tevékenység végzésére irányuló vagy termék-diverzifikációt eredményező vagy új eljárási innovációt eredményező induló beruházás nagyvállalkozás által történő megvalósítása az Atr. 25. § (1) bekezdés d) pont da) és db) alpontjában meghatározott területen - az elszámolható költségeinek nagyságától függetlenül - és az újonnan létesített munkahelyek száma eléri az 50-et, feltéve, hogy a beruházás regionális szolgáltató központ létrehozatalára vagy bővítésére irányul."

(2) A Korm. rendelet 9. § (1a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1a) A 2. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott kutatás-fejlesztési célokra a támogatást a beruházó akkor veheti igénybe, ha

a) nagyvállalkozásnak minősül,

b) a kutatás-fejlesztési projektje vagy projektjei 17. § (3) bekezdés szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a 3 millió eurónak megfelelő forintösszeget, és

c) az újonnan létesített kutatás-fejlesztési munkahelyek száma eléri a 25-öt, azzal, hogy az újonnan létesített kutatás-fejlesztési munkahelyek számának legalább ötven százaléka felsőfokú végzettséghez kötött."

5. § (1) A Korm. rendelet 10. § c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatási döntés meghozatala során a következő szempontokat kell figyelembe venni:)

"c) a beruházás eredményeként megvalósuló árbevétel és bértömeg növekedés,"

(2) A Korm. rendelet 10. § g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatási döntés meghozatala során a következő szempontokat kell figyelembe venni:)

"g) a kutatás-fejlesztési projektek és a regionális szolgáltató központok létrehozására vagy bővítésére irányuló beruházás esetén a szakképzett és felsőfokú végzettségű munkavállalók aránya,"

(3) A Korm. rendelet 10. §-a a következő j) ponttal egészül ki:

(A támogatási döntés meghozatala során a következő szempontokat kell figyelembe venni:)

"j) a beruházással létrehozott újonnan létesített munkahelyek, valamint az újonnan létesített kutatás-fejlesztési munkahelyek száma és azok fenntartására vállalt időtartam, amennyiben ezek fenntartására kötelezettséget kell vállalnia a beruházónak."

6. § A Korm. rendelet 13. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Annak kiszámításakor, hogy a beruházás elszámolható költsége eléri-e)

"a) a 9. § (1) bekezdés a) pont aa) alpontja szerinti esetben a folyó áron legalább 5 millió eurónak, illetve a 9. § (1) bekezdés a) pont ab) alpontja, valamint b) és c) pontja szerinti esetben a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget, nem vehető figyelembe az összeszámítás alá eső egyéb beruházás vagy beruházások elszámolható költsége,"

7. § (1) A Korm. rendelet 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A 2. § (1) bekezdés a) és c) pontjában foglalt támogatás feltétele, hogy

a) a beruházás elszámolható költségeinek összege elérje a 9. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott elszámolható költséget azzal, hogy amennyiben a beruházás több helyszínen valósul meg, és a beruházás helyszínei esetében az elszámolható költség előírt legkisebb mértéke különbözik, úgy a magasabb előírt összeget kell figyelembe venni a támogatás feltételeként; és

b) a beruházás induló vállalkozás által történő megvalósítása esetén a beruházó vállalja, hogy a kötelező üzemeltetési időszak éveiben átlagosan a bértömeg beruházónál felmerült éves összege eléri a beruházás megkezdését megelőző üzleti évben elért éves bértömeg - vagy ha a beruházó ennél magasabb összeg elérésére vállalt más támogatási szerződésben kötelezettséget, akkor az annak megfelelő összeghez viszonyított - 300 ezer euróval növelt mértékét, valamint a nettó árbevételének éves összege eléri a beruházás megkezdését megelőző üzleti évben elért éves összeg - vagy ha a beruházó ennél magasabb összeg elérésére vállalt más támogatási szerződésben kötelezettséget, akkor az annak megfelelő összeghez viszonyított - 3 millió euróval növelt mértékét;

c) a beruházás nem induló vállalkozás által történő megvalósítása esetén a beruházó vállalja, hogy a kötelező üzemeltetési időszak éveiben átlagosan választása szerint

ca) a bértömeg beruházónál felmerült éves összege eléri a beruházás megkezdését megelőző üzleti évben elért éves összeg legalább harminc százalékkal növelt mértékét - vagy ha a beruházó ennél magasabb összeg elérésére vállalt más támogatási szerződésben kötelezettséget, akkor az annak megfelelő összeghez viszonyított - legalább harminc százalékkal növelt mértékét, továbbá a nettó árbevétele a kötelező üzemeltetési időszak éveiben átlagosan eléri a beruházás megkezdését megelőző üzleti évben elért éves összeget, vagy ha a beruházó ennél magasabb összeg elérésére vállalt más támogatási szerződésben kötelezettséget, akkor az annak megfelelő összeget, vagy

cb) a nettó árbevételének a beruházónál teljesült éves összege eléri a beruházás megkezdését megelőző üzleti évben elért éves összeg legalább harminc százalékkal növelt mértékét, vagy ha a beruházó ennél magasabb összeg elérésére vállalt más támogatási szerződésben kötelezettséget, akkor az annak megfelelő összeg legalább harminc százalékkal növelt mértékét, továbbá a bértömege a kötelező üzemeltetési időszak éveiben átlagosan eléri a beruházás megkezdését megelőző üzleti évben elért éves összeget, vagy ha a beruházó ennél magasabb összeg elérésére vállalt más támogatási szerződésben kötelezettséget, akkor az annak megfelelő összeget, vagy

cc) a bértömeg beruházónál felmerült éves összegének a beruházás megkezdését megelőző üzleti évben elért éves összeghez viszonyított növekménye százalékban kifejezve - vagy ha a beruházó ennél magasabb összeg elérésére vállalt más támogatási szerződésben kötelezettséget, akkor az annak megfelelő összeghez viszonyított növekménye - százalékban kifejezve, valamint a nettó árbevételének a beruházónál teljesült éves összegének a beruházás megkezdését megelőző üzleti évben elért éves összeghez viszonyított növekménye százalékban kifejezve - vagy ha a beruházó ennél magasabb összeg elérésére vállalt más támogatási szerződésben kötelezettséget, akkor az annak megfelelő összeghez viszonyított növekménye - százalékban kifejezve együttesen eléri a harminc százalékpontot;

d) a beruházó a beruházást a támogatási szerződésben vállalt feltételek mellett az érintett területen legalább a kötelező üzemeltetési időszakban fenntartsa;

e) a beruházó az elszámolható költségek legalább 25%-át saját forrásból biztosítsa és a beruházás megvalósításához szükséges költségek forrását - ideértve a támogatás összegét is - a támogató számára bemutassa;

f) a beruházó a kötelező üzemeltetési időszak minden évében fenntartsa a beruházás megkezdését megelőző 12 havi átlagos statisztikai állományi létszámát, vagy ha a beruházás regionális szolgáltató központ létrehozatalára vagy bővítésére irányul, akkor a beruházás az éves átlagos statisztikai állományi létszámának tényleges növekedését eredményezze és a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához, vagy ha az magasabb, a beruházó más támogatási szerződésben rögzített létszámvállalásához képest az újonnan létesített munkahelyek száma elérje az 50-et."

(2) A Korm. rendelet 14. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az (1) bekezdés f) pontja szerinti átlagos statisztikai állományi létszámába és az újonnan létesített munkahelyek számába csak azon munkavállalók számítanak bele, akikkel a beruházó a munka törvénykönyvéről szóló törvény szerinti munkaviszonyt létesített vagy létesít."

8. § A Korm. rendelet 17. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A 2. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás esetén a kutatás-fejlesztési projekt elszámolható költsége a beruházó - választása szerint - az első támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési projekt megkezdésétől számított legkevesebb egy, de legfeljebb három év alatt felmerült, a támogatási kérelemben feltüntetett kutatásfejlesztési projektjéhez kapcsolódó, a 20. § (2) bekezdésében foglalt, a kutató-fejlesztőre tekintettel elszámolt költségei, valamint az Sztv. 80. § (2) bekezdése kivételével - az Sztv. 52. §-ában meghatározott értékcsökkenési leírás, az épület, épületrész, valamint az egyéb építmény bérleti díja, továbbá a támogatandó kutatásfejlesztési projekt teljes elszámolható költségének legfeljebb huszonöt százalékáig az igazolhatóan felhasznált az anyagköltség, amennyiben az megfelel az általános csoportmentességi rendelet 25. cikk (3) bekezdés a)-c), valamint e) pontjának, továbbá az olyan szerződéses kutatás költségei, amelyek kizárólag a kutatás-fejlesztési projekt célját szolgálják, a támogatandó kutatás-fejlesztési projekt teljes elszámolható költségének legfeljebb huszonöt százalékáig. E támogatások esetében a 18-20. §-t - a 20. § (2) bekezdése kivételével - nem kell alkalmazni."

9. § A Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése a következő 36. ponttal egészül ki:

(Nem elszámolható költségek befektetetteszköz-alapú ráfordítások esetén, függetlenül attól, hogy azok az Sztv. alapján beszámíthatók a bekerülési értékbe:)

"36. ingatlan esetében a vételár és a független ingatlanforgalmi értékbecsléssel megállapított piaci érték különbsége."

10. § (1) A Korm. rendelet 21. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatási kérelem)

"c) a megtartott és a regionális szolgáltató központok létrehozása vagy bővítése esetén a beruházás megvalósítása során létrehozandó új munkahelyek számát, illetve az újonnan létesített kutatás-fejlesztési munkahelyek számát,"

(tartalmazza.)

(2) A Korm. rendelet 21. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A beruházó legkésőbb a 22. § (4) bekezdésében szabályozott helyszíni vizsgálat előtt köteles a lebonyolító szerv részére benyújtani a beruházáshoz kapcsolódó üzleti tervet, azzal, hogy a lebonyolító szerv az üzleti terv benyújtását és annak független szakértő által történő felülvizsgálatát a 22. § (2) bekezdése szerinti feltételes támogatási ajánlat kiadásának feltételéhez is kötheti."

11. § (1) A Korm. rendelet 22. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatási kérelmet a lebonyolító szerv megvizsgálja, szükség esetén hiánypótlásra szólítja fel a beruházót."

(2) A Korm. rendelet 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A lebonyolító szerv a támogatási kérelem, az üzleti terv, valamint az ahhoz kapcsolódó esetleges szakértői vélemény szakmai elbírálását követően a támogató megbízásából a támogatóval egyeztetett feltételes támogatási ajánlatot tesz a beruházónak. A feltételes támogatási ajánlat nem minősül kötelezettségvállalásnak."

(3) A Korm. rendelet 22. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A Kormány állásfoglalása alapján a támogató az e rendeletben meghatározott eljárás szerint támogatási szerződést köt a beruházóval. A támogatási szerződés megkötését megelőzően a lebonyolító szerv egy helyszíni vizsgálat keretében megvizsgálja a támogatás jogszabályi feltételeinek meglétét, így különösen azt, hogy a beruházó által rendelkezésre bocsátott üzleti terv kellően részletes és megalapozott. A támogatási szerződést kizárólag a helyszíni vizsgálat megtörténtét követően lehet megkötni."

12. § (1) A Korm. rendelet 26. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogató eláll a támogatási szerződéstől, ha)

"e) a beruházó a támogatási szerződésben számszerűen rögzített, a 14. § (1) bekezdés f) pontjában meghatározott, a megtartott munkahelyek számára vonatkozó kötelezettségét nem teljesíti, vagy a regionális szolgáltató központok esetében a megtartott munkahelyek számán felül vállalt újonnan létesített munkahelyek számára vonatkozó kötelezettségét kevesebb, mint hetvenöt százalékos mértékben teljesíti a kötelező üzemeltetési időszak bármely évében;"

(2) A Korm. rendelet 26. § (2) bekezdése a következő f) ponttal egészül ki:

(A támogató eláll a támogatási szerződéstől, ha)

"f) a beruházó a támogatási szerződésben számszerűen rögzített, a 14. § (1) bekezdés b) és c) pontjában meghatározott árbevételre vagy bértömegre vonatkozó jogosultsági feltételnek minősülő kötelezettségét nem teljesíti a kötelező üzemeltetési időszakban."

13. § (1) A Korm. rendelet 17. alcíme a következő 29/F. §-sal egészül ki:

"29/F. § (1) E rendeletnek a beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet módosításáról szóló 227/2019. (IX. 26.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr5.) megállapított 2. § (1) és (2) bekezdését, 4. §-át, 5. § (1) bekezdését, 5. § (2) bekezdés a) pont ai) és aj) alpontját, 8. § (2) bekezdés g) pontját, 10. § i) pontját, 22. § (1), (3), (4) és (5) bekezdését, 23. § (3) bekezdését, 24. § (1) bekezdését a Módr5. hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell azzal, hogy azokban a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság jár el.

(2) E rendeletnek a Módr5.-tel hatályon kívül helyezett 22. § (7) bekezdését a Módr5. hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban sem kell alkalmazni."

(2) A Korm. rendelet 17. alcíme a következő 29/G. §-sal egészül ki:

"29/G. § (1) E rendeletnek a Módr5.-tel megállapított 3. § 6a., 12a., 33., 35., 40., 41. és 42. pontját, 9. § (1) és (1a) bekezdését, 10. § c), g) és j) pontját, 13. § (1) bekezdés a) pontját, 14. § (1) bekezdését, 14. § (3) bekezdését, 17. § (3) bekezdését, 18. § (2) bekezdés 36. pontját, 21. § (2) bekezdés c) pontját, 21. § (6) bekezdését, 22. § (2) bekezdését, 26. § (2) bekezdés e) és f) pontját a 2019. október 1-jét követően benyújtott támogatási kérelemmel indult eljárásokban kell alkalmazni.

(2) E rendeletnek a Módr5.-tel hatályon kívül helyezett 11. § (2) bekezdését és 14. § (5) bekezdését a 2019. október 1-jét követően benyújtott támogatási kérelemmel indult eljárásokban nem kell alkalmazni."

14. § A Korm. rendelet

a) 2. § (1) bekezdésében a "támogató" szövegrész helyébe a "Kormány" szöveg,

b) 2. § (2) bekezdésében a "visszafizetési kötelezettség nélküli" szövegrész helyébe a "vissza nem térítendő" szöveg,

c) 3. § 40. pontjában a "munkaidejük" szövegrész helyébe az "a munka törvénykönyvéről szóló törvény hatálya alá tartozó, a munkaidejük" szöveg,

d) 3. § 41. pontjában a "munkakörüknél" szövegrész helyébe az "a munka törvénykönyvéről szóló törvény hatálya alá tartozó, a munkakörüknél" szöveg,

e) 8. § (2) bekezdés g) pontjában a "pénzbeli" szövegrész helyébe a "költségvetési" szöveg,

f) 10. § i) pontjában a "K+F projektek esetén" szövegrész helyébe a "kutatás-fejlesztési projektek esetén" szöveg,

g) 22. § (3) bekezdésében az "állást foglal" szövegrész helyébe a "határozatban dönt" szöveg,

h) 22. § (5) bekezdésében a "teljesítését követő napon lép hatályba" szövegrész helyébe a "teljesítésének napján lép hatályba" szöveg,

i) 23. § (3) bekezdésben a "bankgarancia" szövegrész helyébe a "garancia" szöveg,

j) 24. § (1) bekezdésben a "teljesítés- és forrásarányosan" szövegrész helyébe a "teljesítésarányosan" szöveg

lép.

15. § Hatályát veszti a Korm. rendelet

a) 11. § (2) bekezdése,

b) 14. § (5) bekezdése,

c) 22. § (7) bekezdése.

16. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben meghatározottak kivételével - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Az 1. §, a 4-10. §, a 11. § (2) bekezdése, a 12. §, a 13. § (2) bekezdése, a 14. § c) és d) pontja, valamint a 15. § a) és b) pontja 2019. október 1-jén lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök