Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

451/2020. (X. 5.) Korm. rendelet

a 2014-2020 közötti programozási időszakban a Belső Biztonsági Alapból és a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alapból származó támogatások felhasználásáról szóló 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § 15a. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A 2014-2020 közötti programozási időszakban a Belső Biztonsági Alapból és a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alapból származó támogatások felhasználásáról szóló 135/2015. (VI. 2.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

2. § Hatályát veszti a Korm. rendelet 1. melléklet 7. címében az "A közvetlen költségek esetében egyszerűsített elszámolási módon történő elszámolás akkor alkalmazható, ha az adott költség nem közbeszerzés-köteles tevékenységhez kapcsolódik, és ha azt a pályázati kiírás előírja." szövegrész.

3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 451/2020. (X. 5.) Korm. rendelethez

1. A Korm. rendelet 1. melléklet 1.1. alcím 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3. Célcsoport: azon személyek - beleértve a specifikus rendeletekben meghatározott célcsoportot is -, akik a projekt megvalósítása során létrejött terméket vagy szolgáltatást közvetlenül használják (közvetlen célcsoport), továbbá akik a projekt megvalósítása során létrejött termékből vagy szolgáltatásból közvetlenül nem részesülnek, azonban a projekt eredményei és hatásai helyzetüket befolyásolják (közvetett célcsoport)."

2. A Korm. rendelet 1. melléklet 1.3.1. alcíme helyébe a következő alcím lép:

"1.3.1. Alapelvek

A pályázati kiírásokban az Útmutatóban foglaltakat kell alkalmazni. Ha a hatékony forrásfelhasználás megköveteli, a Felelős Hatóság az elszámolhatósági szabályokat az adott pályázati kiírás céljához testre szabva szűkítheti, a fejlesztés céljától függően részletezheti, specifikálhatja a keret jellegű szabályozáshoz képest (pl. a fejlesztés jellegéhez igazodva kizárhat egyes költségtételeket, vagy feltételhez kötheti azok elszámolását). Így előfordulhat, hogy az Útmutatóban felsorolt költség adott projekt esetében egyáltalán nem számolható el, vagy csak bizonyos felső korlátig számolható el. Az Útmutató egyes költségtípusok tekintetében meghatározza azoknak a projektek keretében maximálisan elszámolható arányát az összes elszámolható közvetlen költséghez viszonyítva. Ezen arányokat növelni nem lehet, kivéve, ahol azt az Útmutató kifejezetten megengedi. Ezen túlmenően a pályázati kiírás határozhat meg további korlátozásokat. Amennyiben az Útmutatóban foglaltaktól eltérően a kedvezményezett saját szabályzata szigorúbb szabályokat rögzít, a kedvezményezett köteles a saját szabályzatában foglaltak szerint eljárni.

A Felelős Hatóság, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletben foglaltak figyelembevételével, a Belügyi Alapok által támogatott projekteknek a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) szerinti közbeszerzési eljárásait, valamint a Kbt. 9. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti beszerzéseit a pályázati kiírásban rögzített módokon ellenőrzi.

Az egyszerűsített elszámolási módok alapján történő elszámolás alkalmazásának lehetőségét a Felelős Hatóság eseti jelleggel, pályázati kiírásonként állapítja meg. Kötelező az egyszerűsített költségelszámolási módok alkalmazása azon költségtípusoknál, amelyeknél a pályázati kiírás erre vonatkozó szabályozást tartalmaz. Az értékcsökkenés és az önköltség alapú elszámolás kivételével a kifizetést banki átutalással, kivételes esetben készpénzben kell lebonyolítani.

Közbeszerzés útján beszerzett eszközök és szolgáltatások költségei csak tételes, dokumentumon alapuló elszámolással finanszírozhatóak, ettől eltérő rendelkezéseket a pályázati kiírás kizárólag az egyszerűsített elszámolási módok alkalmazásának előírásával rögzíthet.

Az uniós támogatásból beszerzett tárgyi eszközök után, valamint a beruházások esetében értékcsökkenés nem számolható el a projekt keretében."

3. A Korm. rendelet 1. melléklet 1.3.2. alcím m) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Csak olyan költségek számolhatóak el és csak olyan költségekre fizethető ki támogatás, amelyek megfelelnek a következő feltételeknek:)

"m) olyan közbeszerzés, amelynek egészére nézve a Felelős Hatóság támogató tartalmú tanúsítványt, jelentést vagy írásos véleményt állított ki azzal, hogy a Felelős Hatóság jogosult a jogszabályban közbeszerzési ellenőrzésre feljogosított más szerv által kiadott tanúsítványt, jelentést vagy írásos véleményt elfogadni;"

4. A Korm. rendelet 1. melléklet 1.3.2. alcím a következő n) ponttal egészül ki:

(Csak olyan költségek számolhatóak el és csak olyan költségekre fizethető ki támogatás, amelyek megfelelnek a következő feltételeknek:)

"n) olyan, a Kbt. 9. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti, vagy a Felelős Személy egyedi döntésében meghatározott egyéb típusú beszerzés, amelynek egészére nézve a Felelős Hatóság támogató tartalmú tanúsítványt, jelentést vagy írásos véleményt állított ki."

5. A Korm. rendelet 1. melléklet 1.3.6. alcím 6. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"6. A 3. pont szerinti egyszerűsített elszámolás alkalmazása kivételével a projektben csak olyan közvetlen költség számolható el, amelyet a kedvezményezett feltüntet a projekt elkülönített könyvelésében."

6. A Korm. rendelet 1. melléklet 2.1. alcím f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Előkészítés jogcímén a pályázati kiírásban meghatározott elszámolhatósági időszakban felmerülő, a projekt megvalósítása érdekében tervezett tevékenységek előkészítéséhez kapcsolódó költségek számolhatók el. Így különösen:)

"f) tervellenőr költsége, ha a pályázati kiírás lehetővé teszi,"

7. A Korm. rendelet 1. melléklet 2.8. alcím 1. pontjának nyitó szövegrésze helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. Az 516/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben rögzített személyi kör, valamint az 513/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 3. cikk (3) bekezdés d) pontjában meghatározott célkitűzés célcsoportjának - a bűncselekmények tanúinak és áldozatainak, így a terrorizmus áldozatai - tekintetében az alábbi költségek számolhatóak el:"

8. A Korm. rendelet 1. melléklet 2.8. alcím 1. pont a) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az 516/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben rögzített személyi kör, valamint az 513/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 3. cikk (3) bekezdés d) pontjában meghatározott célkitűzés célcsoportjának - a bűncselekmények tanúinak és áldozatainak, így a terrorizmus áldozatai - tekintetében az alábbi költségek számolhatóak el:]

"a) kisösszegű ösztönző, vagy kis értékű anyagi juttatás,"

9. A Korm. rendelet 1. melléklet 2.8. alcím 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. Az 1. pont b)-d) alpontjaiban rögzített költségek elszámolhatóak az Útmutató 1. fejezet 1.1. alcím 3. pontjában meghatározott célcsoport esetében a speciális rendeletben meghatározott személyi körtől függetlenül."

10. A Korm. rendelet 1. melléklet 3. címe helyébe a következő cím lép:

"3. Általános (közvetett) költségek

Az általános (közvetett) költségek nem kapcsolhatók teljes mértékben egy adott folyamathoz vagy tevékenységhez, azonban elengedhetetlenek a projekt keretében támogatott tevékenység végzéséhez. Ilyen költségek a következők:

a) közüzemi díjak és szolgáltatások (például víz, gáz, elektromos áram, távhő, hulladékkezelési közszolgáltatás, telefon, fax, internet, telekommunikációs költségek),

b) postaköltségek, ideértve az elektronikus kommunikáció működtetéséhez kapcsolódó költségeket is (például e-aláírás alkalmazásához kapcsolódó tanúsítvány, kriptográfiai eszközök, időbélyegzés költségei),

c) takarítás,

d) őrzés,

e) állagmegóvás/karbantartás, ideértve az irodatechnikai és informatikai eszközök karbantartását is, kivéve a működési célú támogatások esetében,

f) biztosítási költség, így különösen a kedvezményezett irodájának biztosítása,

g) bankszámlanyitás költsége (ha a pályázati kiírás értelmében kötelező önálló bankszámlát nyitni a projektre), rendes havi adminisztratív (kezelési) költség és tranzakciós költségek,

h) dokumentációs, irattárazási, archiválási költségek,

i) a vállalatirányítási tevékenységek így különösen jogi, adminisztratív, igazgatási, könyvelési, bérszámfejtési, ellenőrzési, kontrolling és egyéb, a projekt megvalósítását közvetetten szolgáló tevékenységek ráfordításai,

j) a kapcsolódó anyag - és az Sztv. 80. § (2) bekezdésében, illetve az Áhsz. hatálya alá tartozó szervezetek esetén az Áhsz. 1. § (1) bekezdés 4. pontja alapján meghatározott értékhatár alatti, egy összegben leírható tárgyi eszközök -költsége, így különösen nyomtató, számológép, papír, írószer,

k) kifejezetten a projektmenedzsment tevékenységhez kötődő irodabérlet.

Ezek a költségek csak a közvetett költségeken belül számolhatóak el, más költségkategóriákban nincs erre lehetőség.

A közvetett költségek mértéke együttesen nem haladhatja meg

a) beruházási jellegű projekt esetében a projekt összes elszámolható közvetlen költségének 1%-át,

b) nem beruházási jellegű projekt esetében a projekt összes elszámolható közvetlen költségének 7%-át,

kivéve, ha a Felelős Hatóság a pályázati kiírásban a horizontális rendelet 18. cikk (6) bekezdésben foglaltak alkalmazását írja elő, amely esetben a közvetett költségek mértéke az a) és b) pontban meghatározott százalékos korlátnál magasabb is lehet.

Közvetett költség a kizárólag működési célú támogatásra irányuló projektek keretében nem számolható el. A közvetett költség további korlátozására a pályázati kiírásban a Felelős Hatóság jogosult. A saját teljesítésben megvalósuló tevékenység esetén az önköltségi ár kalkulálásakor figyelembe vett, az útmutató által közvetett költségként definiált kiadások esetében az önköltségi áras költségtételekre vonatkozóan közvetett költség - a kettős finanszírozás elkerülése érdekében - a projekt keretében már nem tervezhető."

Tartalomjegyzék