472/2020. (X. 29.) Korm. rendelet

az állami sport célú támogatások felhasználásáról és elosztásáról szóló 474/2016. (XII. 27.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány a sportról szóló 2004. évi I. törvény 79. § (1) bekezdés b) pont bn) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) és (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az állami sport célú támogatások felhasználásáról és elosztásáról szóló 474/2016. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 3. § a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Nem ítélhető meg támogatás)

"a) - a 2. alcím szerinti támogatás kivételével - azon szervezet részére, amely az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozatának nem tett eleget,

b) - a 2. alcím szerinti támogatás kivételével - nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére, kivéve azt a vállalkozást, amely 2019. december 31-én nem volt nehéz helyzetben, de 2020. január 1. és 2021. június 30. között nehéz helyzetbe került,"

2. § Az R. 4. § (13) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(13) E rendelet alapján a 2. és 3. alcím szerinti támogatások esetén 2024. június 30-ig lehet támogatási döntést hozni."

3. § (1) Az R. 17. § (1) bekezdés 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A kedvezményezett a támogató részére a támogatási szerződés vagy a támogatói okirat (a továbbiakban együtt: támogatási szerződés) előkészítése érdekében a következő adatokat, valamint dokumentumokat nyújtja be:]

"4. az 1-3. pontban meghatározottaktól eltérő egyéb jogi személy adószámát, valamennyi fizetési számlaszámát, harminc napnál nem régebbi igazolást az egyéb jogi személyt nyilvántartó szervezettől az egyéb jogi személy nyilvántartásban szereplő adatairól, képviselőjének közjegyzői aláírás-hitelesítéssel ellátott címpéldányát vagy az ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos által ellenjegyzett aláírásmintáját vagy a számlavezető pénzforgalmi intézmény által vezetett aláírási kartonja másolatának a számlavezető pénzforgalmi intézmény által hitelesített eredeti példányát. A nyilvántartásban szereplő adatokra vonatkozó igazolás a nyilvántartó szervezet által vezetett, jogszabállyal rendszeresített nyilvános és közhiteles nyilvántartásából történő lekérdezés útján is teljesíthető;"

(2) Az R. 17. § (1) bekezdés 11. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A kedvezményezett a támogató részére a támogatási szerződés vagy a támogatói okirat (a továbbiakban együtt: támogatási szerződés) előkészítése érdekében a következő adatokat, valamint dokumentumokat nyújtja be:]

"11. beruházási célú költségvetési támogatás esetén - a támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően -a kedvezményezett, valamint a tulajdonos vagy - amennyiben van - a vagyonkezelő nyilatkozatát arról, hogy tizenöt évig biztosítja a létesítmény támogatási szerződésben foglalt célú fenntartását, üzemeltetését,"

(3) Az R. 17. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) Az (1) bekezdés 11-11b. pontja szerinti tulajdonosi nyilatkozatot a tulajdonos a kedvezményezett kérelmének beérkezését követő 60 napon belül köteles a kedvezményezett részére kiadni vagy a kérelmet elutasítani. Ha a tulajdonos a kérelem beérkezését követő 60 napon belül nem válaszol a kedvezményezettnek, a tulajdonosi nyilatkozatot megadottnak kell tekinteni. A kedvezményezett ebben az esetben a tulajdonoshoz benyújtott kérelmének tértivevénnyel kézbesített másolatát, valamint a tulajdonos válaszának hiányáról büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozatát csatolja a támogató felé."

(4) Az R. 17. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A támogatási szerződés megkötésének feltétele, hogy a kedvezményezettnek esedékessé vált, és meg nem fizetett köztartozása nem áll fenn, és erről a kedvezményezett benyújtja a támogató részére a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (a továbbiakban: adóhatóság) származó vagy az adóhatóság által vezetett, jogszabállyal rendszeresített nyilvános és közhiteles nyilvántartásából lekérdezett harminc napnál nem régebbi igazolást."

4. § Az R. 18. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A támogatási szerződés előkészítése során a támogató arra figyelemmel dönt a támogatási igények jóváhagyásáról, hogy a költségtervben szereplő egyes támogatási igények nem haladhatják meg a miniszter által az egyes költségterv rovatokon nyújtható költségvetési támogatási tételekkel kapcsolatban meghatározott minőségbiztosítási rendszerben (a továbbiakban: benchmark-rendszer) foglaltakat és annak követelményeit. A miniszter a kedvezményezett - támogatási szerződés megkötése vagy módosítása során tett - egyedi írásbeli kérelme alapján, különös méltánylást érdemlő esetben engedélyezheti a benchmark-rendszertől és követelményeitől való eltérést."

5. § Az R. 24. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A beszámoló benyújtására előírt határidőt a támogatott tevékenység megvalósításával kapcsolatos pénzügyi teljesítés utolsó napját követő hatvan napon belüli időpontra kell a támogatási szerződésben meghatározni.

(2) A pénzügyi elszámolást a támogatási szerződés mellékletét képező költségtervvel összehasonlítható módon kell elkészíteni. Pénzügyi elszámolásként a támogatott tevékenység megvalósításához kapcsolódó költségeket igazoló számviteli bizonylatokról készített számlaösszesítőt kell benyújtani, amely alapján a támogató szúrópróbaszerűen választja ki és vizsgálja a költségvetési támogatás, valamint - ha előírásra került - a saját forrás felhasználását igazoló számviteli bizonylatok, kifizetést igazoló bizonylatok, a költségvetési támogatás jogszerű és a céljának megfelelő felhasználását igazoló egyéb dokumentumok létezését és az összesítővel való egyezőségét. A támogató a költségvetési támogatás, valamint a saját forrás felhasználásának ellenőrzése során a 18. § (6) bekezdése szerinti benchmark-rendszer és követelményei, valamint az elszámolási útmutató előírásait figyelembe véve dönt az elszámolás elfogadásáról. Az ellenőrzést az eredeti bizonylatok, dokumentumok vagy azok hiteles másolatának bekérésével vagy helyszíni ellenőrzés során kell lefolytatni. Az ellenőrzés során a bizonylatok legkevesebb 10%-át, ha az összesítőn tíz darabnál kevesebb bizonylat szerepel, azok legalább 50%-át, de legkevesebb egy darab bizonylatot kell vizsgálni úgy, hogy az ellenőrzött számlák összege elérje az összesítőben szereplő érték legalább 10%-át. A költségek felmerülését igazoló, eredeti számviteli bizonylatokat a kedvezményezett záradékkal látja el, amelyben jelzi, hogy a számviteli bizonylaton szereplő összegből mennyit számolt el a szerződésszámmal hivatkozott támogatási szerződés terhére."

6. § Az R. 8. alcíme a következő 26/A. §-sal egészül ki:

"26/A. § (1) A támogató a 26. § (2) bekezdése szerinti időpontig utóellenőrzés lefolytatásáról dönthet, ha olyan tényt, körülményt észlel, amely az általa lefolytatott ellenőrzés megállapításainak megváltoztatását eredményezheti. Az utóellenőrzés keretében a költségvetési támogatás felhasználásának - ideértve a támogatott cél és feladat megvalósítását - utólagos ellenőrzésére kerül sor.

(2) A támogató az eredeti bizonylatok, dokumentumok bekérésével vagy a lefolytatott helyszíni ellenőrzés alapján 60 napon belül dönt az utóellenőrzés lefolytatásáról. A támogatónak a döntésében meg kell határoznia az utóellenőrzés lefolytatásának kezdő időpontját. Az utóellenőrzés lefolytatásának az utóellenőrzéssel érintett, visszafizetési kötelezettséget előíró támogatói döntésre halasztó hatálya van.

(3) Amennyiben a támogató az utóellenőrzés lefolytatásáról dönt, a (4) bekezdés szerinti döntését az utóellenőrzés lefolytatásának kezdő időpontjától számított 180 napon belül hozza meg. Ez a határidő egy alkalommal további 180 nappal meghosszabbítható.

(4) A támogató az utóellenőrzés megállapításai alapján az elszámolás ellenőrzésének eredményét változatlanul hagyja, módosítja, vagy a támogatási szerződést egyoldalúan módosíthatja, ha a támogatás céljával összhangban megvalósult a támogatott tevékenység."

7. § Az R. 33. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A sportrendezvény rendezési jogára vonatkozó pályázat benyújtási határidejét megelőzően legalább negyvenöt nappal, de legkésőbb a sportrendezvény időpontját megelőző év március 1-jéig, a 4. melléklet 4. sorában meghatározott szervezet - a 33/A. § (1) bekezdésében meghatározott esetet kivéve - a sportesemény megrendezésének szándékát és az előirányzat terhére nyújtandó költségvetési támogatás iránti kérelmét tartalmazó regisztrációs kérelmet nyújt be a miniszter részére. A regisztrációs kérelmet az 5. melléklet szerinti formanyomtatvány alkalmazásával kell postai és elektronikus úton megküldeni."

8. § (1) Az R. 33/A. § (2)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdés szerinti kérelmet a 4. melléklet 4. sorában meghatározott szervezet a pályázat benyújtási határidejét megelőzően legalább kilencven nappal nyújtja be elektronikus úton, majd gondoskodik a postai úton történő megküldésről is. Ha a nemzetközi szövetség írásban igazolja, hogy a pályázati kiírás megjelenésére a kilencven napos határidő lejártát követően került sor, a sportesemény kiemelt jelentőségére tekintettel a Kormány egyedi döntéssel az e §-ban foglalt eljárási szabályok alól mentesítheti a 4. melléklet 4. sorában meghatározott szervezetet. A kérelem a kilencven napos határidőn belül, de legkésőbb a pályázat benyújtási határidejét megelőző 45. napig benyújtható, ha a nemzetközi szövetség írásban igazolja, hogy a pályázati kiírás megjelenésére a kilencven napos határidő lejártát követően került sor.

(3) Az (1) bekezdés szerinti kérelmet a miniszter megvizsgálja, az abban foglalt esemény kapcsán dönt az esemény támogathatóságáról.

(4) Ha a miniszter az eseményt támogathatónak tartja, a Kormány garanciavállalásával kapcsolatos kormányelőterjesztést készít (a továbbiakban: előterjesztés). Az előterjesztés tartalmazza az esemény előzetes költségtervét évenkénti bontásban, valamint az esemény tervezett évében megrendezésre kerülő költségvetési támogatási igényű kiemelt hazai, illetve kiemelt budapesti nemzetközi sporteseményekről szóló összefoglaló táblázatot. Ha a pályázat benyújtásához a nemzetközi szövetség a Kormány részéről garanciavállalási nyilatkozatok aláírását kívánja meg, az előterjesztés mellékletét képezi a nyilatkozatok magyar és angol nyelvű szövege is."

(2) Az R. 33/A. § (8) és (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(8) A miniszter a (7) bekezdésben meghatározott tájékoztatást követően, de legkésőbb az állami támogatás biztosítását megelőző naptári évben az esemény megszervezésével kapcsolatos további kormányzati intézkedésekről és a részletes költségterv bemutatásáról előterjesztést készít a Kormány részére, amennyiben az esemény a miniszter által kezelt előirányzat terhére nem finanszírozható. A 4. melléklet 4. sorában meghatározott szervezet az előzetes költségtervben bemutatott költségektől legfeljebb 10%-kal térhet el a részletes költségtervben az eltérés részletes indokolása mellett.

(9) Nem részesülhet állami sport célú támogatásban a 4. melléklet 4. sorában meghatározott szervezet, ha

a) az (1) bekezdés szerinti kérelem benyújtását elmulasztja,

b) a 100 millió forint alatti költségvetési támogatási igényű regisztrációs kérelmét követően 100 millió forintot meghaladó támogatási kérelmet nyújt be."

9. § Az R. 34. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Ha az évenként megrendezendő Világkupa rendezési jogára vonatkozóan pályázat nem kerül kiírásra, a sportszövetségnek kizárólag a 6. melléklet szerinti támogatási kérelmet kell postai és elektronikus úton megküldenie a minisztérium részére a sportrendezvény időpontját megelőző év március 1-jéig."

10. § Az R. 41. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"41. § A sportinformációs rendszer szakmai ügyvitel- és rendszerszervezésével, továbbfejlesztésével kapcsolatos feladatok keretében támogatható a rendszer adattörzs bővítéséhez és frissítéséhez kapcsolódó feladatok folyamatos ellátása, ennek keretében

a) a funkcionalitás javítása és az esetleges redundanciák kiküszöbölését célzó informatikai-paraméterezési feladatok elvégzése,

b) a rendszer használatába bevont szervezetek adminisztrátori struktúrájának kialakítása,

c) a rendszer széles körben történő megismeréséhez és használatához szükséges kommunikációs és disszeminációs, különösen médiakampányok lebonyolítása és

d) a sportinformációs rendszer támogatása, valamint jogszabálykövetési feladatok ellátása."

11. § Az R. 42. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"42. § Az Országos sportági szakszövetségek akadémia rendszerének kialakítása, továbbá az MLSZ feladatainak támogatása előirányzat szerinti költségvetési támogatás a Magyar Labdarúgó Szövetség alapszabályában és stratégiájában nevesített feladatainak és programjainak végrehajtásával, ideértve

a) a szabadidős labdarúgás fejlesztésével és népszerűsítésével,

b) versenyszervezéssel,

c) nemzeti válogatottak felkészítésével és versenyeztetésével,

d) utánpótlás-neveléssel és tehetségképzéssel,

e) sportegészségüggyel és sporttudománnyal,

f) digitalizációs fejlesztésekkel,

g) sportszakember képzéssel,

h) sportlétesítmény-fejlesztési és -fenntartási feladatokkal,

i) köznevelés intézményekkel történő együttműködések kialakításával és működtetésével és

j) az a)-i) pontok szerinti feladatok ellátásával összefüggő irányítási, koordinációs és adminisztratív tevékenységek ellátásával

összefüggő költségekre használható fel."

12. § (1) Az R. 43. § (5) bekezdés b) pont bf) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Ha az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség a (3) bekezdésben meghatározott feltételek közül legalább kettőnek megfelel, a támogatási döntéskor az országos sportági szakszövetségek, országos sportági szövetségek következő adatait kell figyelembe venni:

a 4. melléklet 7. sor 7.2. pontjában foglaltak költségvetési támogatására rendelkezésre álló összeg hetvenöt százalékának felosztása a következő adatok alapján történik, a megjelölt arányban]

"bf) egyéb, előre nem számszerűsíthető szempontok, azaz a sportág szállítási igénye, pályaigénye, technikai igényei és állatok bevonásának igénye, edzőpartner bevonásának igénye, női és férfi szakágai, olimpiai szakágak száma, az országos sportági szakszövetség adott évi szakmai feladataihoz közvetlenül kapcsolódó támogatási igénye."

(2) Az R. 43. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség tagszervezeteként működő sportszervezet részére a versenysport és olimpiai felkészülés szakmai feladataihoz nyújtandó költségvetési támogatás összegének meghatározásakor az eredményességet a 7. melléklet szerinti pontérték-táblázat figyelembevételével kell meghatározni oly módon, hogy a pontokat az eredményt elérő sportoló sportszervezeténél kell érvényesíteni. Amennyiben az eredményt elérő sportoló a pontszámot adó világversenyre történő felkészülés során sportszervezetet váltott, az általa elért sporteredmény pontértékét a sportszervezetek között a felkészüléssel eltöltött idővel arányosan kell megosztani."

13. § Az R. 44. §-a a következő (19) és (20) bekezdéssel egészül ki:

"(19) A Gerevich Aladár-sportösztöndíjban részesülő edzőnek - az ösztöndíjra jogosultságának időtartama alatt - részt kell vennie a miniszter által kijelölt szervezet által szervezett edzői továbbképzési rendszerben. Amennyiben az edző a miniszter által kijelölt szervezet által szervezett edzői továbbképzési rendszerben történő részvételt megtagadja, vagy annak felszólítás ellenére nem tesz eleget, a sportösztöndíjat a miniszter megvonhatja.

(20) A Gerevich Aladár-sportösztöndíjban részesülő sportoló abban az időszakban, amelyben várandósságára és gyermekének megszületését követően annak gondozására tekintettel az edzésmunkában, felkészülésben nem vesz részt, a várandósságot megelőző hónapban részére folyósított sportösztöndíj felének megfelelő mértékű sportösztöndíjra válik jogosulttá. A sportoló edzésmunkából történő kimaradásáról, illetve visszatéréséről a sportszövetség a minisztert haladéktalanul köteles tájékoztatni."

14. § (1) Az R. 49. § d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Diák- és hallgatói sport támogatása előirányzat terhére nyújtott költségvetési támogatás tekintetében:)

"d) a kedvezményezett sporttevékenységével kapcsolatos belföldi utazás és külföldi versenyekre való utazás költségei,"

(számolhatók el.)

(2) Az R. 49. § g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Diák- és hallgatói sport támogatása előirányzat terhére nyújtott költségvetési támogatás tekintetében:)

"g) a Magyar Diáksport Szövetség által szervezett felmenő rendszerű diákolimpiai versenyeken és egyéb programokon kiemelkedően szereplő iskolák, szervezetek, pedagógusok, sportszakemberek és diákok, valamint a diáksport területén hosszú időn keresztül eredményes tevékenységet kifejtő személyek jutalmazásának költségei,"

(számolhatók el.)

(3) Az R. 49. § i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Diák- és hallgatói sport támogatása előirányzat terhére nyújtott költségvetési támogatás tekintetében:)

"i) a versenyrendezés (beleértve a jogdíjakat is) és más szakmai programok, rendezvények, képzések, továbbképzések megrendezésének költségei,"

(számolhatók el.)

(4) Az R. 49. §-a a következő l) ponttal egészül ki:

(A Diák- és hallgatói sport támogatása előirányzat terhére nyújtott költségvetési támogatás tekintetében:)

"l) az iskolai sport monitoring és nevezési rendszer működtetésének és fejlesztésének költségei"

(számolhatók el.)

15. § Az R. 50. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) A támogatásban részesülő személyekről a miniszter a MOB és a Magyar Edzők Társasága javaslatára való figyelemmel dönt."

16. § Az R. a következő 55. §-sal egészül ki:

"55. § E rendeletnek az állami sport célú támogatások felhasználásáról és elosztásáról szóló 474/2016. (XII. 27.) Korm. rendelet módosításáról szóló 472/2020. (X. 29.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr3.) megállapított rendelkezéseit a Módr3. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell."

17. § Az R. 4. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

18. § (1) Az R.

a) 4. § (9) bekezdésében a "15" szövegrész helyébe a "30" szöveg, az "az 50" szövegrész helyébe az "a 100" szöveg,

b) 7. § (6) bekezdésében az "Az egymillió" szövegrész helyébe az "A kétmillió" szöveg,

c) 11. §-ában a "támogatási kérelem vagy pályázat" szövegrész helyébe a "támogatási kérelem, pályázat vagy egyedi döntés" szöveg,

d) 15. § (1) bekezdésében a "miniszternek." szövegrész helyébe a "miniszternek, vagy a támogatás kérelem nélkül, egyedi döntés alapján is nyújtható." szöveg,

e) 17. § (1) bekezdés 1. és 3. pontjában a "fizetési" szövegrész helyébe a "valamennyi fizetési" szöveg,

f) 26. § (5) bekezdésében a "támogató a (3) bekezdés szerinti ellenőrzés eredményeként azt állapítja meg" szövegrész helyébe a "(3) bekezdés szerinti ellenőrzés során megállapításra kerül" szöveg,

g) 33/A. § (1) bekezdésében az "50 millió forintot" szövegrész helyébe a "100 millió forintot" szöveg, az "az 50 millió forint" szövegrész helyébe az "a 100 millió forint" szöveg,

h) 34. § (1) bekezdésében az "április 30-ig" szövegrész helyébe a "március 1-jéig" szöveg

lép.

(2) Az R. 4. mellékletében foglalt táblázat

a) A:29 mezőjében a "277145" szövegrész helyébe a "227145" szöveg,

b) F:11 mezőjében az "a paralimpiai felkészülést, a paralimpiai kvalifikációs versenyekre történő felkészülést és részvételt" szövegrész helyébe az "a paralimpiai felkészülést és a paralimpiai játékokon való részvételt, a paralimpiai kvalifikációs versenyekre történő felkészülést és részvételt" szöveg,

c) F:12 mezőjében a "nemzetközi multisport eseményekre" szövegrész helyébe a "sport világeseményekre" szöveg,

d) G:4, G:5, G:7-G:23, G:26, G:31b, G:31c mezőjében a "költségvetési szerv" szövegrész helyébe a "törzskönyvi jogi személy" szöveg

lép.

(3) Az R. 7. melléklet II. pontjában foglalt táblázatban a "Legidősebb utánpótlás-korcsoport" szövegrész helyébe az "Az egyes kimagasló sporteredmények állami jutalmáról szóló kormányrendeletben meghatározott eredményességi támogatásra jogosult utánpótlás-korosztály" szöveg lép.

19. § Hatályát veszti az R.

a) 33/A. § (1) bekezdésében és 34. § (1) bekezdésében az "- a minisztérium honlapján is közzétett -" szövegrész,

b) 35. § (2) bekezdés j) pontja,

c) 50. § (7) bekezdése, valamint

d) 4. mellékletében foglalt táblázat F:7 mezőjében az "és paralimpiai" szövegrész.

20. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 472/2020. (X. 29.) Korm. rendelethez

1. Az R. 4. mellékletében foglalt táblázat F:4 mezője helyébe a következő mező lép:

(F
1Előirányzat célja)
(4)Az előirányzat támogatja
4.1. a kiemelt hazai rendezésű sportesemények rendezését;
4.2. a versenysport fejlesztési feladatait;
4.3. a sportszakemberek képzését;
4.4. a sportszakmai képesítések modulrendszerű szakmai és vizsgakövetelményein alapuló kerettantervei, oktatási
segédletei, valamint a szakmai vizsga szóbeli és írásbeli tételeinek kidolgozását és kiadását;
4.5. a sportinformációs rendszerek szakmai ügyvitel- és rendszerszervezésével, továbbfejlesztésével kapcsolatos
feladatokat, szakértői tevékenységet;
4.6. egyéb, a versenysport-támogatással összefüggő feladatokat.
4.7. A fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésével összefüggően felmerülő kincstári díjak biztosítása.

2. Az R. 4. mellékletében foglalt táblázat F:5 és G:5 mezője helyébe a következő mezők lépnek:

(FG
1Előirányzat céljaKifizetésben részesülők köre)
(5)Az előirányzat támogatja a Magyar Labdarúgó Szövetség alapszabályában
és stratégiájában nevesített feladatainak és programjainak végrehajtását,
ideértve a szabadidős labdarúgás fejlesztésével és népszerűsítésével,
versenyszervezéssel, nemzeti válogatottak felkészítésével és
versenyeztetésével, utánpótlás-neveléssel és tehetségképzéssel,
sportegészségüggyel és sporttudománnyal, digitalizációs fejlesztésekkel,
sportszakember-képzéssel, sportlétesítmény-fejlesztési és -fenntartási
feladatokkal, köznevelési intézményekkel történő együttműködések
kialakításával és működtetésével, valamint mindezekkel összefüggő irányítási,
koordinációs és adminisztratív tevékenységek ellátását.
Magyar Labdarúgó Szövetség és tagszervezetei, ezek jogi személyiséggel
rendelkező szakosztályai, szervezeti egységei, köznevelési intézmény, költségvetési
szerv, határon túli jogi személy, határon túli szervezet, külföldi jogi személy, külföldi
szervezet

3. Az R. 4. mellékletében foglalt táblázat F:10 és G:10 mezője helyébe a következő mezők lépnek:

(FG
1Előirányzat céljaKifizetésben részesülők köre)
(10)10.1. Sport XXI. Utánpótlás-nevelési Program
10.2. Héraklész Program
10.3. Az utánpótlás-neveléssel összefüggő felkészüléshez, versenyeztetéshez,
versenyrendezéshez, versenyzési feltételek megteremtéséhez, fejlesztési
feladatok ellátásához, a Központi Sport és Ifjúsági Sportegyesület szakmai
feladatainak ellátásához és a Duna Kupa versenysorozaton való részvétel,
a Duna Kupa versenysorozat magyarországi megrendezése költségeihez,
valamint az egyéb utánpótlás-neveléssel összefüggő feladatok ellátásához.
10.4. Az Stv. hatálya alá tartozó olyan köznevelési típusú sportiskolák, amelyek
sportegyesülettel és országos sportági szakszövetséggel, országos sportági
szövetséggel kötött megállapodás alapján utánpótlás-nevelési feladatokat
látnak el, biztosítják a testnevelés tantárgy emelt szintű oktatását, valamint
az egyesületi jellegű sportiskolák.
10.5. A versenyzői élsportoló osztályokat működtető köznevelési intézmények,
azok adott tanévi működési költségei, a versenyzők kiegészítő oktatása,
vizsgára való felkészítése.
10.6. Kiemelt jelentőségű hazai rendezésű utánpótlás-sportesemény
rendezése, sportiskolai sportesemények, sportrendezvények támogatása,
az utánpótlás-nevelés színvonalának fejlesztésére irányuló szakmai programok
megvalósítása, tárgyi eszközök beszerzése, egyéb utánpótlás-nevelési
feladatok ellátása.
10.7. Sportakadémiai feladatok ellátása.
10.8. Magyar Sportcsillagok Ösztöndíj
10.9. A fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésével összefüggően felmerülő
kincstári díjak biztosítása.
10.1-10.2. sportköztestület, sportszövetség, sportszervezet
10.3. sportköztestület, sportszövetség, sportszervezet, köznevelési intézmény,
felsőoktatási intézmény, helyi önkormányzat, gazdasági társaság, költségvetési
szerv, civil szervezet, határon túli jogi személy, határon túli szervezet, külföldi jogi
személy, külföldi szervezet
10.4. köznevelési típusú sportiskolák, Sportiskolák Országos Szövetsége,
sportszervezet, gazdasági társaság
10.5. versenyzői élsportoló osztályokat működtető köznevelési intézmények,
Sportiskolák Országos Szövetsége
10.6. sportköztestület, sportszövetség, sportszervezet, gazdasági társaság,
köznevelési intézmény, felsőoktatási intézmény, költségvetési szerv, civil szervezet,
határon túli jogi személy, határon túli szervezet, külföldi jogi személy, külföldi
szervezet
10.7. sportakadémia, határon túli jogi személy, határon túli szervezet, külföldi jogi
személy, külföldi szervezet
10.8. államilag elismert felsőoktatási intézmények, Magyar Államkincstár
(a továbbiakban: MÁK)
10.9. MÁK

4. Az R. 4. mellékletében foglalt táblázat F:25 és G:25 mezője helyébe a következő mezők lépnek:

(FG
1Előirányzat céljaKifizetésben részesülők köre)
(25)Az előirányzat terhére támogatás nyújtható a Magyar Kézilabda Szövetség
szakmai és a feladatellátásával összefüggő eszközbeszerzési, sportlétesítmény-
fenntartási és -fejlesztési feladatainak támogatására, az utánpótlás és a felnőtt
(női, férfi) válogatottak felkészülésének, versenyeztetésének költségeire,
a kiemelt és sportszakmai szempontból jelentős egyéb hazai rendezésű sport
és sportdiplomáciai események megrendezésére, a mindennapos testnevelés
keretében a kézilabda oktatáshoz történő hozzájárulásra (köznevelési
intézmények részére eszközbeszerzésre), a sportolói életpálya bevezetésére és
fenntartására, a magyar sporttehetségek kiválasztására és folyamatos nyomon
követésére, a kiemelt utánpótlás-nevelési központ akadémiai rendszerű
fejlesztésére.
Az előirányzat támogatja továbbá a Magyar Kézilabda Szövetség
utánpótlás-nevelési koncepciójának megvalósítását, az abban részt vevő
sportszervezeteket, azok szakosztályait, valamint köznevelési intézményeket.
Az előirányzat terhére támogatás nyújtható a versenysport fejlesztési
feladatainak ellátására, a sportszakemberek képzésére, továbbképzésére.
Az előirányzat támogatást biztosít a sportszervezetek szakmai
többletfeladatainak ellátásához, illetve a feladatellátásukkal összefüggő
eszközbeszerzési, sportlétesítmény-fenntartási és -fejlesztési feladatokhoz.
Magyar Kézilabda Szövetség, Magyar Kézilabda Szövetség tagszervezetei és jogi
személyiséggel felruházott szervezeti egységei, a Magyar Kézilabda Szövetség
utánpótlás-nevelési koncepciójának megvalósításában részt vevő sportszervezetek
és azok szakosztályai, köznevelési intézmények

5. Az R. 4. mellékletében foglalt táblázat E:29, F:29, G:29, H:29 mezője helyébe a következő mezők lépnek:

(EFGH
1JogcímnévElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának módja)
(29)Sportakadémiák
támogatása
29.1. Az előirányzat célja a sportcélú beruházások megvalósításának,
ennek érdekében a beruházás megvalósításához szükséges ingatlan
megvásárlásával, az állami, önkormányzati és egyéb nem állami tulajdonú
sport célú ingatlanok felújításával és korszerűsítésével összefüggő
feladatok, a sport célú ingatlanok fejlesztésével összefüggő, a társasági
adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (a továbbiakban:
Tao tv.) alapján megnyílt, a látvány-csapatsport támogatásához szükséges
önerő költségének, valamint a támogatások felhasználásával kapcsolatos
ellenőrző és koordinációs feladatok ellátásának finanszírozása.
29.2. Az előirányzat finanszírozza az egyéb, nem vagy nem kizárólag
állami forrásból megvalósuló, átfogó jellegű létesítményfejlesztési
programok előkészítő és koordinációs feladatait, az abba illeszkedő egyedi
beruházások támogatását, amely beruházási célú költségvetési támogatás
legfeljebb 7%-a fordítható koordinációs feladatokra.
29.3. Az előirányzat finanszírozza az állami, önkormányzati és egyéb
tulajdonú sport célú ingatlanok működtetését.
29.4. Az előirányzat terhére támogatás nyújtható sportszervezet részére
az általa használt állami, önkormányzati tulajdonú sport célú ingatlanok
használatával összefüggő létesítményhasználati és közüzemi költségekhez,
létesítmény- és helyszínbérleti díjakhoz, továbbá a használattal
összefüggő, korábbi években felmerült létesítményhasználati és
közüzemi költségekhez, létesítmény- és helyszínbérleti díjakhoz, amelyek
kiegyenlítésére a sportszervezet részletfizetési kedvezményt kapott.
29.5. A fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésével összefüggően felmerülő
kincstári díjak biztosítása.
29.6. Az előirányzat támogatást biztosít a sportakadémiák
utánpótlás-nevelési, képzési, sporttudományos, sportegészségügyi,
tehetségkiválasztási, -gondozási, -fejlesztési, felkészítési, versenyeztetési,
a kettős karriergondozás keretében a köznevelési rendszerben megjelenő
akadémiai feladatellátáshoz kapcsolódó, sportlétesítmény-fejlesztési
és fenntartási feladatainak működési és fejlesztési, beruházási célú
költségeihez.
helyi önkormányzat, helyi
önkormányzat költségvetési
szerve, országos nemzetiségi
önkormányzat, országos
nemzetiségi önkormányzat
költségvetési szerve, civil szervezet,
sportszervezet, gazdasági társaság,
egyházi jogi személy, vallási
tevékenységet végző szervezet,
törzskönyvi jogi személy, határon
túli jogi személy, határon túli
szervezet, külföldi jogi személy,
külföldi szervezet, sportakadémia,
országos sportági szakszövetség
kérelem alapján pályázati
úton, pályázati úton, kérelem
alapján

Tartalomjegyzék