30/2023. (XII. 29.) ÉKM rendelet

a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 26/2007. (III. 1.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet módosításáról

A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 74. § (1) bekezdés n) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 95. § 8. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 112. § 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró honvédelmi miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § (1) A magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 26/2007. (III. 1.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet (a továbbiakban: R.) 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) Az R. 4. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

2. § Hatályát veszti az R. 3. melléklet, Tiltott, korlátozott és veszélyes légterek, 2. Korlátozott légterek pontban foglalt táblázat 10. sora.

3. § Ez a rendelet 2024. március 21-én lép hatályba.

Lázár János s. k.,

építési és közlekedési miniszter

1. melléklet a 30/2023. (XII. 29.) ÉKM rendelethez

1. Az R. 2. melléklet III. NEM ELLENŐRZÖTT LÉGTEREK pont 1. TIZ légterek alpontban foglalt táblázat 15-16. sora helyébe a következő sorok lépnek:

(ABC
1Légtér azonosítója/OldalhatáraiFelső/alsó határaMegjegyzés)
Szeged TIZ1
15.462227N
462338N
462200N
461330N
461035N
országhatár
460927N
0201815E
0195959E
0195400E
0195430E
0195606E
0202351E
GND - 9500'- AMSL(ICAO "G") Közzétett
üzemidő szerint.
Szeged TIZ2
16.462354N
463250N
462743N
460927N
országhatár
460756N
0194931E
0195950E
0201557E
0202351E
0194931E
2000'- 9500'- AMSL(ICAO "G") Közzétett
üzemidő szerint.

2. Az R. 2. melléklet III. NEM ELLENŐRZÖTT LÉGTEREK pont 1. TIZ légterek alpontban foglalt táblázat a következő 17. sorral egészül ki:

(ABC
1Légtér azonosítója/ Oldalhatárai)Felső/alsó határaMegjegyzés)
Tököl TIZ
17.472257N
472140N
471556N
472014N
472257N
0185724E
0190505E
0185907E
0185339E
0185724E
3500' (1050 m)-
AMSL/GND
(ICAO "G") Közzétett
üzemidő szerint.

3. Hatályát veszti az R. 2. melléklet, III. Nem ellenőrzött légterek pont, 4. DropZone légterek alpontban foglalt táblázat 15. sora (LHSDZLHSZ/Szentes DropZone légtér).

4. Az R. 2. melléklet III. NEM ELLENŐRZÖTT LÉGTEREK pont 4. DropZone légterek alpontban foglalt táblázat a következő 23. sorral egészül ki:

(ABC
1Légtér azonosítója/OldalhatáraiFelső/alsó határaMegjegyzés)
LHSDZLHUD/Szeged
23.461500N
461217N
461718N
461721N
0200000E
0200526E
0200722E
0200000E
9500' AMSL - FL135 STD

5. Az R. 2. melléklet. IV. Időszakosan korlátozott légterek (TRA) pont 1. Időszakosan korlátozott légterek alpontban foglalt táblázat a következő 5. és 5/A. sorral egészül ki:

(ABCD
1Légtér azonosítójaNeve/oldalhatáraiFelső/alsó határaMegjegyzés)
KENYERI ALPHA
5.LHTRA51A473119N
473122N
472920N
470633N
471036N
0171041E
0170231E
0165550E
0171051E
0172413E
9500' (2900 m)
AMSL / GND
KENYERI BRAVO
5/A.LHTRA51B473119N
473122N
472920N
470633N
471036N
0171041E
0170231E
0165550E
0171051E
0172413E
FL245 (7450 m
STD) / 9500'
(2900 m) AMSL

6. Az R. 2. melléklet IV. Időszakosan korlátozott légterek (TRA) pont 2. pont 2.3. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"2.3. Az LHTRA 13, 14A, 14B, 14C, 51A és 51B légterek kivételével valamennyi időszakosan korlátozott légtérben a Magyar Honvédség vagy más szövetséges fegyveres erő kijelölt katonai szervezete légvédelmi irányító szolgálatot biztosít. Az LHTRA 13, 14A, 14B és 14C légtér a szolnoki katonai légiforgalmi irányító szolgálat illetékességi körzete. Az LHTRA 51A és LHTRA 51B légtér a pápai katonai légiforgalmi irányító szolgálat illetékességi körzete."

2. melléklet a 30/2023. (XII. 29.) ÉKM rendelethez

Az R. 4. melléklet 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. Az ESARR előírásoknak megfelelő repülésbiztonsági felmérés elkészítésének elsajátítására alkalmas képzettségek a következők:

4.1. Az EUROCONTROL Aviation Learning Centre képzése a következő képzési modulokkal:

a) Assessment of Changes to the Functional System part 1 (SAF-CHG-AC 1) vagy

b) Safety Assessment for Practitioners (SAF-SA2).

UAS műveletek végrehajtása esetén az a) és b) pontok mellett az alábbi modulok:

c) Remotely Piloted Aircraft Systems - Overview of Safety Assessment Methodology (SORA) for ATM Actors (GEN-RPAS-SAF) vagy

d) Unmanned Aircraft Systems - Overview of Safety Assessment Methodology (SORA) for ATM Actors [UAS-SAF].

4.2. A korábbi EUROCONTROL Institute of Air Navigation Service képzései a következő modulokkal: Introduction to Safety Assessment Methodology (SAF-SAM)

vagy

Introduction to Safety Assessment (SAF-SA1) és

Safety Assessment for Practitioners (SAF-SA2).

4.3. Az EUROCONTROL által elfogadott, a 4.1. pontban meghatározott képzési modulokkal azonos szintű egyéb repülésbiztonsági felmérés elkészítésének elsajátítására alkalmas képzés."

Tartalomjegyzék