7/2023. (IV. 14.) ÉKM rendelet
a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 26/2007. (III. 1.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet módosításáról
A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 74. § (1) bekezdés n) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 95. § 8. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 112. § 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró honvédelmi miniszterrel egyetértésben -,
a 3. § és a 2. melléklet tekintetében a légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 74. § (1) bekezdés n) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 95. § 8. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 112. § 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró honvédelmi miniszterrel és a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 160. § 3. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró energiaügyi miniszterrel egyetértésben -
a következőket rendelem el:
1. § A magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 26/2007. (III. 1.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet (a továbbiakban: R.) 18/A. § (2a) bekezdésében a "légijármű emelkedése" szövegrész helyébe a "légijármű emelkedése és süllyedése" szöveg lép.
2. § Az R. 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
3. § Az R. 3. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
4. § Az R. 4. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.
5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő ötödik napon lép hatályba.
Lázár János s. k.,
építési és közlekedési miniszter
1. melléklet a 7/2023. (IV. 14.) ÉKM rendelethez
Az R. 2. melléklet III. pont 3. alpontjában foglalt táblázat B:27 mezője helyébe a következő mező lép:
(B) | |
(1.) | (Felső/alsó határa) |
(27.) | Koordinált légtér 7500' (2300 m) AMSL/ 4000' (1200 m) AMSL |
2. melléklet a 7/2023. (IV. 14.) ÉKM rendelethez
Az R. 3. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat a következő 22. sorral egészül ki:
(A | B | C | D | E | |
1. | Légtér azonosítója | Légtér neve/oldalhatárai | Felső/alsó határa | Korlátozás) | |
22. | LHR40 | Kiskunfélegyháza 1 km sugarú kör a 464113N 0195051E középpont körül | 2500' (750 m) AMSL/GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légijárművek számára azon pilóta nélküli légijárművek kivételével, amelyek repüléséhez a magyar légtér igénybevételéről szóló 4/1998. (I. 16.) Korm. rendelet 5/B. § (1a) bekezdése szerint hozzájárulás adható. |
3. melléklet a 7/2023. (IV. 14.) ÉKM rendelethez
Az R. 4. melléklet 4. pont 4.1. alpontja helyébe a következő alpont lép:
(Az ESARR előírásoknak megfelelő repülésbiztonsági felmérés elkészítésének elsajátítására alkalmas képzettségek a következők:)
"4.1. Az EUROCONTROL - Institute of Air Navigation Services (Léginavigációs Szolgálatok Képzőintézete) képzése a következő képzési modulokkal:
a) Assessment of Changes to the Functional System part 1 (SAF-CHG-AC 1) vagy
b) Safety Assessment for Practitioners (SAF-SA2).
UAS műveletek végrehajtása esetén az a) és b) pontok mellett az alábbi modulok:
c) Remotely Piloted Aircraft Systems - Overview of Safety Assessment Methodology (SORA) for ATM Actors (GEN-RPAS-SAF) vagy
d) Unmanned Aircraft Systems - Overview of Safety Assessment Methodology (SORA) for ATM Actors [UAS-SAF]."