Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

38/2024. (VIII. 29.) BM rendelet

az Egészségügyi Tudományos Tanácsról szóló 28/2014. (IV. 10.) EMMI rendelet módosításáról

Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 247. § (2) bekezdés m) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 26. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § Az Egészségügyi Tudományos Tanácsról szóló 28/2014. (IV. 10.) EMMI rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1/B. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1/B. § Az orvosokkal, fogorvosokkal, továbbá a nem orvosi és egészségtudományi képzési területen szerzett alap szakképesítéssel rendelkező, de az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképzésben egészségügyi szakképesítést szerzett egészségügyi dolgozókkal (az 1/B-1/D. § alkalmazásában a továbbiakban együtt: orvos) szembeni szakmai-etikai eljárások lefolytatására az ETT

a) Vármegyei - Budapest és Pest Vármegye területén Központi - Etikai Bizottságokat (a továbbiakban együtt: Vármegyei Etikai Bizottság),

b) Vármegyei - Budapest és Pest Vármegye területén Központi - Etikai Tanácsokat (a továbbiakban együtt: Vármegyei Etikai Tanács),

c) Országos Etikai Bizottságot,

d) Országos Etikai Tanácsokat

működtet."

2. § (1) A Rendelet 1/C. §-a a következő (2a)-(2c) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) Az egészségügyi szolgáltató a Vármegyei Etikai Bizottságba akkor jogosult jelöltet állítani, ha az ETT Vármegyei Etikai Bizottság illetékességi területén működő egészségügyi szolgáltatónak minősül.

(2b) A (2) bekezdés c) pontja szerinti választásra az az orvos jogosult, aki

a) szerepel az egészségügyi dolgozók működési nyilvántartásában vagy az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény (a továbbiakban: Eütv.) 110. § (3) bekezdése szerinti személy, és

b) a választás helye szerinti Vármegyei Etikai Bizottságba a (2a) bekezdés szerint jelöltállítási joggal rendelkező egészségügyi szolgáltatónál egészségügyi tevékenységet folytat, azzal, hogy a több vármegyében is egészségügyi tevékenységet végző személy érvényesen - választása szerint - csak egy Vármegyei Etikai Bizottság választásán szavazhat.

(2c) A Központi Etikai Bizottságok illetékességi területét az 1. melléklet határozza meg."

(2) A Rendelet 1/C. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) A (3) bekezdéstől eltérően a (2) bekezdés c) pontja szerinti választáson az a húsz jelölt válik a Központi Etikai Bizottság tagjává, aki a legtöbb érvényes szavazatot kapta."

(3) A Rendelet 1/C. §-a a következő (11a) bekezdéssel egészül ki:

"(11a) Ha a Vármegyei Etikai Bizottság tagjainak és póttagjainak száma a működéséhez előírt létszám alá csökken, ennek tényéről a vármegyei etikai elnök haladéktalanul tájékoztatja az Országos Etikai Bizottság elnökét és az OKFŐ-t. Az OKFŐ időközi választást tűz ki."

(4) A Rendelet 1/C. §-a a következő (15) bekezdéssel egészül ki:

"(15) Az ETT a Vármegyei Etikai Bizottságok tagjairól és póttagjairól folyamatosan aktualizált nyilvántartást vezet, amelynek változásáról három munkanapon belül tájékoztatja az OKFŐ-t."

3. § A Rendelet 1/D. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Vármegyei és Országos Etikai Bizottság tagjává az jelölhető, aki)

"b) megfelel az alábbi feltételek valamelyikének:

ba) az egészségügyi dolgozók működési nyilvántartásában szerepel, vagy

bb) az Eütv. 110. § (3) bekezdése szerinti személy, vagy

bc) olyan, a jelölésekor egészségügyi tevékenységet nem végző személy, aki a jelölését megelőző 15 évnél nem régebben szerepelt az egészségügyi dolgozók működési nyilvántartásában, és legalább 10 évig Magyarországon egészségügyi tevékenységet folytatott, feltéve, hogy a működési nyilvántartásból való törlésére nem bűncselekmény vagy etikai vétség elkövetésével összefüggő joghátrány alkalmazására tekintettel vagy az egészségügyi tevékenység gyakorlására való végleges alkalmatlansága megállapítása miatt került sor."

4. § A Rendelet 1/D. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) A (2) bekezdés b) pont bc) alpontja szerinti feltételek fennállását a jelöltnek ajánlott személy az ajánlásának elfogadásával egyidejűleg az őt jelölő egészségügyi szolgáltató, valamint az OKFŐ felé megtett írásbeli nyilatkozatával igazolja. A nyilatkozat tartalmazza

a) mindazon egészségügyi szolgáltatók megjelölését, ahol a jelölt a jelöltajánlás érvényességéhez szükséges időszakban és időtartamban egészségügyi tevékenységet végzett,

b) az a) pont szerinti tevékenység időtartamát, naptári időszak szerint meghatározva, valamint

c) az a) pont szerinti tevékenység alapjául szolgáló jogviszony megjelölését."

5. § A Rendelet a következő 1/E-1/G. §-sal egészül ki:

"1/E. § (1) Az 1/C. § (2) bekezdés c) pontja szerinti választásokat az OKFŐ tűzi ki az első szavazási napot megelőzően legalább harminc nappal akként, hogy a szavazás nem eshet a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény szerinti munkaszüneti napra.

(2) Az időközi választást

a) a mandátum megüresedésétől, vagy

b) ha a választás eredménytelen volt, illetve elegendő jelölt hiányában nem lehetett azt megtartani, úgy a szavazás kitűzött napjától

számított százhúsz napon belül kell megtartani.

(3) Az 1/C. § (2) bekezdés c) pontja szerinti választások lebonyolításának részletes szabályairól az OKFŐ útmutatót készít, melyet legkésőbb a választások kezdő napját megelőző harminc nappal az ETT rendelkezésére bocsát.

1/F. § (1) Az 1/C. § (2) bekezdés c) pontja szerinti választások tekintetében a szavazatszámláló bizottság tevékenységével vagy döntésével szemben a Vármegyei Etikai Bizottság illetékességi területén választójoggal rendelkező, ügyben érintett orvos kifogást nyújthat be.

(2) A kifogást úgy kell benyújtani, hogy az legkésőbb a sérelmezett tevékenység vagy döntés időpontjától számított harmadik napon megérkezzen a választást lebonyolító intézményhez.

(3) Folytatólagos tevékenység esetében a kifogást a sérelmezett tevékenység fennállásának teljes időtartama alatt be lehet nyújtani. A kifogás benyújtására rendelkezésre álló határidő kezdete az az utolsó időpont, amikor a sérelmezett állapot még fennáll.

(4) A kifogást kizárólag írásban lehet benyújtani.

(5) A kifogásnak tartalmaznia kell

a) a sérelmezett tevékenység megjelölését,

b) a jogszabálysértést megalapozó tények, körülmények ismertetését,

c) a kifogás benyújtójának nevét, lakcímét vagy postai értesítési címét,

d) a kifogás benyújtójának működési nyilvántartási számát.

(6) Az (1) bekezdés szerinti kifogásról a szavazatszámláló bizottság dönt. A szavazatszámláló bizottság kifogás tárgyában hozott döntésével szemben benyújtott jogorvoslati kérelemről az OKFŐ központi választási bizottsága dönt.

(7) A szavazatszámláló bizottság és az OKFŐ központi választási bizottsága a benyújtott kifogásról legkésőbb a beérkezésétől számított harmadik napon dönt.

(8) Ha a szavazatszámláló bizottság vagy az OKFŐ központi választási bizottsága a kifogásnak helyt ad, lényeges, a választási eljárás eredményét befolyásoló jogszabálysértés esetén a választási eljárást vagy annak a kifogással érintett részének eredményét megsemmisíti, és az eljárást megismételteti.

(9) Ha a benyújtott kifogás elbírálása csak a szavazatok újraszámlálása útján lehetséges, az illetékes szavazatszámláló bizottság vagy az OKFŐ központi választási bizottsága a szavazatokat újraszámlálja. A szavazatok újraszámlálása esetén a kifogás elbírálására rendelkezésre álló határidő hat napra nő.

(10) Azt követően, hogy a szavazatszámláló bizottság megállapította a szavazóköri eredményt, a szavazatok újraszámlálására csak a (9) bekezdés alapján van lehetőség.

1/G. § (1) A szavazóköri, valamint a vármegyei (budapesti, Pest vármegyei) választási eredményről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A jegyzőkönyvet két példányban kell kiállítani, melyeket a választási bizottság jelen lévő tagjai aláírnak.

(3) A szavazatszámláló bizottság jegyzőkönyvvezetője a szavazóköri jegyzőkönyv adattartalmát - a jegyzőkönyv kitöltését követően haladéktalanul - elektronikus úton továbbítja az OKFŐ-nek.

(4) A szavazatszámláló bizottság a jegyzőkönyveket, választási iratokat, nyomtatványokat és szavazólapokat - a szavazatszámlálás befejezését és a jegyzőkönyvek kitöltését követően haladéktalanul - a vármegyei választást lebonyolító intézménybe szállítja.

(5) A jegyzőkönyv egy-egy példányát a választásra jogosultak a vármegyei választást lebonyolító intézmény választási irodájában, a szavazás lezárását követő három napon belül, legalább napi 6 órás, az intézmény által meghatározott időszakban megtekinthetik.

(6) A szavazólapokat a választást lebonyolító intézményben kell elhelyezni, és megsemmisítésükig meg kell őrizni úgy, hogy illetéktelen személyek részére ne váljanak hozzáférhetővé. A választás eredményével összefüggő eljárás esetén az érintett szavazólapokat az ügy jogerős lezárásáig kell megőrizni.

(7) A választási iratokat - az eredménymegállapító jegyzőkönyvek első példányának kivételével - a választás jogerős végeredményétől számított harmincadik napon meg kell semmisíteni. A megsemmisítésről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(8) Az eredménymegállapító jegyzőkönyvek első példányának megőrzéséről az ETT köteles gondoskodni a választást követő öt évig."

6. § A Rendelet a következő 18. §-sal egészül ki:

"18. § (1) Az ETT az e rendeletnek az Egészségügyi Tudományos Tanácsról szóló 28/2014. (IV. 10.) EMMI rendelet módosításáról szóló 38/2024. (VIII. 29.) BM rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított 1/C. § (15) bekezdése szerinti nyilvántartást első alkalommal a Módr. hatálybalépésétől számított 30 napon belül készíti el és küldi meg az OKFŐ részére.

(2) A Módr. hatálybalépésével egyidejűleg

a) a Központi Etikai Bizottság tagjainak száma kiegészül a Központi Etikai Bizottságba már megválasztott tíz póttaggal;

b) a 2023. évi országos etikai választásokon a 20-30. legtöbb szavazatot megszerzett jelöltek az e rendelet hatálybalépésétől számított 30 napon belül kötelesek írásban nyilatkozni az ETT-nek arról, hogy vállalják-e a póttagi státuszt az érintett Központi Etikai Bizottságban;

c) amennyiben az a) és b) pontban foglaltak szerint nem áll rendelkezésre elegendő jelölt, úgy a Központi Etikai Bizottság üres tagi, illetve póttagi státuszait 2024. október 31-ig új választás útján szükséges betölteni."

7. § A Rendelet az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.

8. § A Rendelet

a) 1/D. § (1) bekezdés d) pontjában a "12-14. §-át" szövegrész helyébe a "12. §-át és 14. §-át" szöveg,

b) 7. § (2) bekezdésében az "az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény (a továbbiakban: Eütv.)" szövegrész helyébe az "az Eütv." szöveg

lép.

9. § Hatályát veszti a Rendelet

a) 1. § (3) bekezdésében az "és orvosetikai szervek" szövegrész,

b) 1/A. §-a.

10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 38/2024. (VIII. 29.) BM rendelethez

"1. melléklet a 28/2014. (IV. 10.) EMMI rendelethez

A Budapest és Pest Vármegye területén működő Központi Etikai Bizottságok megnevezése és területi illetékessége

AB
1.Az etikai bizottság megnevezéseAz etikai bizottság illetékességi területe
2.ETT Észak-budai Etikai BizottságBudapest I., II., III., XII. kerület,
Budakeszi járás,
Szentendrei járás
3.ETT Dél-pesti Etikai BizottságBudapest VII., VIII., IX., X., XVII., XVIII., XIX., XX., XXI., XXIII. kerület,
Ceglédi járás,
Dabasi járás,
Gyáli járás,
Monori járás,
Nagykátai járás,
Nagykőrösi járás,
Ráckevei járás,
Szigetszentmiklósi járás,
Vecsési járás
4.ETT Dél-budai Etikai BizottságBudapest XI., XXII. kerület,
Érdi járás
5.ETT Észak-pesti Etikai BizottságBudapest IV., V., VI., XIII., XIV., XV., XVI. kerület,
Aszódi járás,
Dunakeszi járás,
Gödöllői járás,
Szobi járás,
Váci járás

"

Tartalomjegyzék