Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

2/1994. (IX. 20.) TNM rendelet

a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény végrehajtásáról

A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Tv.) 87. §-ában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:

1. §[1]

A rendelet hatálya kiterjed az Információs Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) rendelkezése alatt álló lakásokra.

A hivatali rendelkezésű lakásokra való jogosultság

2. §[2]

Lakás a Hivatal véglegesített hivatásos állományú tagja, határozatlan időre kinevezett rendvédelmi igazgatási alkalmazottja és határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkező munkavállalója (a továbbiakban együtt: alkalmazott) részére adható bérbe, kivéve, ha e rendelet eltérően rendelkezik.

3. §

Nem köthető lakásbérleti szerződés - a főigazgató által meghatározott munkakör (beosztás) betöltéséhez kötött lakás kivételével - azzal az alkalmazottal, aki

a) szolgálati vagy munkahelyén önálló lakással rendelkezik, kivéve, ha bérlakása mértéke nem éri el lakásigénye mértékének az 1. számú mellékletben előírt alsó határát, és e bérlakást a Hivatal hasznosíthatja,

b) szolgálati vagy munkahelyén lévő önálló lakásingatlanát 5 éven belül idegenítette el, illetve bérlakásának bérleti jogviszonyáról a Hivatal lakásgazdálkodási körén kívüli személy vagy szerv javára lemondott, kivéve, ha erre áthelyezés miatt került sor,

c)[3] a Hivataltól, annak jogelődjétől, illetve a fegyveres erőktől, vagy más rendvédelmi szervtől (a továbbiakban: fegyveres szerv) kapott lakásban jogcím nélküli lakáshasználót hagyott vissza,

d) hivatali rendelkezésű lakásról való lemondás miatt vagy lakáscsere során térítést kapott,

e) kérelmére a hivatali rendelkezési jog megszüntetésére került sor e rendelet hatálybalépése előtt,

f)[4] lakáshelyzete megoldása érdekében a Hivatal, annak jogelődje, illetve más fegyveres szerv által munkáltatói kölcsöntámogatásban részesült.

Bérleti jogviszony létesítése és tartalma

4. §

(1) Azon lakások esetében, amelyekre a Hivatalt bérlőkijelölési, illetve bérlőkiválasztási jog illeti meg, csak a Hivatal lakásügyi szerve által - a Tv. 3. § (3) bekezdése figyelembevételével - meghatározott tartalommal keletkezhet érvényes bérleti szerződés.

(2)[5] A lakásra vonatkozóan csak határozott időtartamra vagy valamely feltétel bekövetkezéséig, különösen a Hivatalnál fennálló szolgálati jogviszony, rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszony vagy munkaviszony fennállásának vagy adott beosztás, munkakör betöltésének időtartamára lehet bérleti szerződést kötni.

(3) A Hivatal és a bérlő között kötött szerződésnek (állami vagy önkormányzati tulajdonban levő lakás esetén a lakásügyi szerv és a bérlő közti megállapodásnak) tartalmaznia kell, hogy a bérleti jogviszony megszűnése után a bérlő elhelyezésre vagy térítésre igényt tarthat-e.

(4) A Hivatal a szerződésben csak akkor vállalhat kötelezettséget a szerződés megszűnése után másik lakás biztosítására, ha a bérlő korábban határozatlan időre bérbe adott lakást bocsátott a Hivatal rendelkezésre. A bérlő a leadott lakás szobaszámának és komfortfokozatának megfelelő lakásra tarthat igényt.

(5)[6] A Hivatal a lakás bérbeadásakor kikötheti, hogy ha a bérlő szolgálati jogviszonya, rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszonya vagy munkaviszonya megszűnik, és elhelyezéséről a Hivatal gondoskodik, a lakás másik településen is biztosítható. A lakás másik településen történő biztosításának lehetőségét a munkaköri szolgálati lakás bérbeadásakor minden esetben ki kell kötni.

5. §

(1)[7] Lakásbérleti szerződés határozott időre - a Hivatal főigazgatójának engedélyével - a Hivatal rendelkezési jogának fenntartása mellett a Hivatallal szolgálati jogviszonyban, rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszonyban vagy munkaviszonyban nem álló személlyel is köthető, ha az adott lakásra a Hivatal átmenetileg nem tud igényjogosult bérlővel szerződést kötni.

(2) A lakás 6 hónap időtartamra, a Hivatal főigazgatójának engedélyével 6 hónapon túl is üresen tartható, ha ezt szolgálati érdek teszi szükségessé.

(3) A Hivatal viseli az üresen tartott lakás lakbérét, a külön szolgáltatások díját, a közüzemi díjakat, és köteles gondoskodni a lakás állagának megóvásáról.

6. §

(1) A lakásra bérlőtársi szerződés nem létesíthető, kivéve a házastársat, amennyiben ő is a Hivatal alkalmazottja, és e rendelet szerint jogosult lakásra.

(2) A lakás bérlője a lakásba házastársán és kiskorú gyermekén (örökbe fogadott, mostoha és nevelt gyermek) kívül, valamint a befogadott gyermekétől az együttlakás ideje alatt született unokája kivételével más személyt csak a lakásügyi szerv írásbeli hozzájárulásával fogadhat be.

(3) A befogadás csak indokolt esetben és határozott időtartamra engedélyezhető. A bérleti jogviszony megszűnésekor, illetve az engedélyezett idő leteltekor a bérlő köteles gondoskodni arról, hogy az ideiglenesen befogadott személy a lakást elhagyja, és abból kijelentkezzék.

(4) A bérlő lakását (annak egy részét) albérletbe nem adhatja, a lakásra tartási, illetve életjáradéki szerződést nem köthet, s a lakást idegenforgalmi vagy egyéb szerv útján nem hasznosíthatja, használatát semmilyen címen át nem engedheti.

A lakásbérlet megszűnése

7. §

(1) A lakásbérleti szerződés a Tv. 23. § (1) és (2) bekezdésében foglaltak szerint szűnik meg. A Tv. 23. § (2) bekezdése szerinti bontó feltétel különösen,

a) ha a bérlőnek a 3. § a) pontja alapján megszűnik lakásra való jogosultsága,

b)[8] ha a bérlőnek felróható okból szűnik meg a Hivatallal fennálló szolgálati jogviszonya, rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszonya vagy munkaviszonya,

c) ha adott munkakör (beosztás) betöltéséhez kötött lakás esetén megszűnik a bérlő lakásra jogosító munkaköre (beosztása),

d) ha a bérlő a bérleti jogviszonyra vonatkozó adat közlésével, illetve valamely tény, körülmény elhallgatásával a Hivatal lakásügyi szervét megtévesztette, és ennek eredményeként került sor a lakásbérleti jogviszony létrehozására vagy fenntartására.

(2)[9] Nem szűnik meg annak a személynek a bérleti jogviszonya, akinek szolgálati jogviszonya, rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszonya vagy munkaviszonya nyugdíjjogosultság elérésére tekintettel szűnt meg.

8. §

(1) A lakás jogcím nélküli használója a használat ellenértékeként a lakásbérrel azonos összegű lakáshasználati díjat köteles fizetni.

(2) Ha a jogcím nélküli lakáshasználó elhelyezésre nem tarthat igényt, a lakáshasználati díjat a jogcím nélküli használat kezdetétől számított hat hónap elteltével háromszorosára, újabb három hónap elteltével ötszörösére kell emelni.

9. §

(1) Adott munkakör (beosztás) betöltéséhez kötött lakás kivételével a lakásra kötött bérleti szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetése esetén a bérlő térítésre tarthat igényt, ha a lakást kiürítve, tisztán, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban a Hivatal részére jegyzőkönyvileg átadja. A térítés mértéke a lakás helyi beköltözhető forgalmi értékének 20%-a határozatlan idejű bérleti jogviszony esetén, illetve a lakás helyi beköltözhető forgalmi értékének 15%-a határozott idejű bérleti jogviszony esetén.

(2) A térítés mértéke a lakás helyi beköltözhető forgalmi értékének

a) határozatlan idejű bérleti jogviszony esetén 15%-a, illetve határozott idejű bérleti jogviszony esetén 10%-a, ha a bérlő lakáscélú munkáltatói támogatásban részesült,

b) 20%-a, ha az elhelyezésre jogosult bérlő, illetve jogcím nélküli lakáshasználó nem tart igényt a Hivatal általi elhelyezésre.

(3) Adott munkakör (beosztás) betöltéséhez kötött lakás bérleti jogviszonyának közös megegyezés útján történő megszüntetése esetén a bérlő csak abban az esetben tarthat igényt térítésre, ha a bérlő korábbi lakását a Hivatal rendelkezésére bocsátotta, és cserelakás részére nem biztosítható.

10. §

(1) A bérlő kérelmére a részére fizetendő - 9. § szerinti - térítési díj legfeljebb egy évre megelőlegezhető, ha a bérlő másik lakást épít vagy vásárol, és a lakás Hivatal részére történő leadása erre vonatkozó szerződéssel biztosítható. A bérlő a lakást köteles az előleg kifizetésétől számított legfeljebb egy év múlva a 9. § (1) bekezdése szerint átadni.

(2) Amennyiben a bérlő a lakást a megadott határidőig nem adja át, úgy vele szemben a továbbiakban a jogcím nélküli lakáshasználóra irányadó szabályok szerint kell eljárni.

(3) A térítési díj megelőlegezése során a lakás rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételéhez szükséges költségek fedezeteként a kifizetendő összeg 20%-át vissza kell tartani.

(4) Ha a bérlő a lakáskezelő szerv által megállapított karbantartási kötelezettségének a lakás tényleges leadásakor maradéktalanul eleget tesz, a visszatartott összeget részére ki kell fizetni. Ellenkező esetben a helyette elvégzett munkák tényleges költségeit meghaladó összeg fizethető ki a volt bérlő részére.

(5)[10] Ha a bérlő szolgálati jogviszonya, rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszonya vagy munkaviszonya a lakás tényleges leadása előtt neki felróható okból megszűnik, a részére már kifizetett térítést vissza kell fizetnie, és a továbbiakban vele szemben a jogcím nélküli lakáshasználóra irányadó szabályok szerint kell eljárni.

A lakásbérleti jog folytatása

11. §

(1) A bérlő halála esetén a lakást az elhalt bérlő özvegye, a hősi- vagy szolgálati halottá nyilvánított bérlő esetében gyermeke is - változatlan feltételekkel - bérlőként használhatja, ha a bérlő halálakor állandó jelleggel a lakásban lakott.

(2) Adott munkakör (beosztás) betöltéséhez kötött lakás bérlőjének halála esetén a lakást jogszerűen az (1) bekezdésben megjelölt személyek legfeljebb 1 évig használhatják. A határidő lejártával e személyek csereelhelyezési és térítési igény nélkül a lakás elhagyására kötelesek, kivéve, ha az elhunyt bérlő beköltözésekor másik lakást bocsátott a Hivatal rendelkezésére.

(3) A bérlő házasságának jogerős felbontása után a bérlő volt házastársa a lakás olyan jogcím nélküli lakáshasználója, aki a Hivataltól sem elhelyezésre, sem térítésre nem tarthat igényt. A bérleti jogviszony fennállása alatt a volt házastárs a lakáshasználatról szóló bírósági határozat alapján jogosult a lakáshasználatra.

A lakás elidegenítésének szabályai

12. §

(1) A Hivatal a lakások bérlőkijelölési, illetve bérlőkiválasztási jogáról - az elidegenítés kivételével - nem mondhat le.

(2)[11] A lakás elidegenítése esetén a Hivatal lakásügyi szerve a rendelkezési jogáról akkor mondhat le, ha a lakás bérlője legalább ötéves tényleges szolgálati jogviszonnyal, rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszonnyal, közalkalmazotti jogviszonnyal vagy munkaviszonnyal rendelkezik a Hivatalnál, illetve jogelődjénél. E feltétel nem alkalmazható a 11. § (1) bekezdésében foglalt jogosult személyek számára történő elidegenítés esetén.

(3) A Hivatal lakásügyi szerve a bérlőkijelölési, illetve bérlőkiválasztási jogról való lemondás esetén az egyes állami tulajdonban lévő vagyontárgyak önkormányzatok tulajdonába adásáról szóló 1991. évi XXXIII. törvény 43. §-ában foglalt rendelkezések betartásával intézkedhet.

A jogcím nélküli lakáshasználó elhelyezése

13. §

(1) A lakás jogcím nélküli használójával a jogcím nélkülivé válást követő, illetve annak a lakásügyi szerv tudomására jutásától számított 30 napon belül írásban közölni kell a bérleti jogviszonya megszűnését és annak következményeit, továbbá, hogy a Hivataltól elhelyezésre vagy amennyiben a cserelakás nem biztosítható, tarthat-e igényt térítésre. A térítés mértéke a Hivatal rendelkezésére bocsátott lakásnak a jogcím nélkülivé válás időpontjában meghatározott helyi beköltözhető forgalmi értéke.

(2) Az a jogcím nélküli lakáshasználó, aki a lakásba költözésekor vagy azt megelőzően nem a Hivataltól vagy annak jogelődjétől kapott bérlakást bocsátott térítésmentesen a Hivatal rendelkezésére, amelyre határozatlan időtartamú szerződéssel rendelkezett, leadott lakásával azonos méretű és komfortfokozatú cserelakásra tarthat igényt.

14. §

A rendelet hatálybalépése előtt keletkezett jogcím nélküli lakáshasználat esetében

a) az elhelyezésre jogosult jogcím nélküli lakáshasználó részére - amennyiben elhelyezését a Hivatal nem tudja biztosítani - az általa használt lakást legkésőbb 1995. december 31. napjáig bérbe kell adni,

b) az elhelyezésre nem jogosult jogcím nélküli lakáshasználónak a lakás elhagyására vonatkozó kötelezettsége elmulasztása miatt indult bírsággal kapcsolatos adóhatósági eljárást meg kell szüntetni, a jogerős és végrehajtható bírságot be kell hajtani, illetve a lakáselhagyás végrehajtása érdekében bírósághoz kell fordulni.

A lakáscseréhez való hozzájárulás

15. §

(1) A Hivatal lakásügyi szerve a bérlőkijelölési, illetve bérlőkiválasztási jogról való lemondás mellett hozzájárulhat ahhoz, hogy a bérlő a lakását önkormányzati bérlakásra cserélje, ha az önkormányzat a cserelakásra a bérlőkijelölési, illetve bérlőkiválasztási jogot elismeri.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hozzájárulás megadását a csereszerződés tényleges teljesüléséhez kell kötni.

(3) A lakásnak másik hivatali rendelkezésében álló lakásra történő elcserélését a lakásügyi szerv engedélyezheti.

A Hivatal kezelésében lévő lakás bére

16. §

A lakásbérleti jogviszony fennállása esetén a Hivatal kezelésében levő lakás (és helyiség) használatáért, továbbá e jogviszony keretében a bérbeadó által nyújtott szolgáltatásokért a bérlő e rendelet 2. számú melléklete szerinti lakbért köteles fizetni.

Vegyes rendelkezések

17. §

(1)[12] A tényleges szolgálati jogviszony, rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszony vagy munkaviszony időtartamának megállapítása szempontjából a Hivatal személyügyi szervének igazolása az irányadó.

(2)[13] E rendelet alkalmazásában a szolgálati jogviszony, rendvédelmi igazgatási jogviszony vagy munkaviszony megszűnését akkor kell a bérlő részére felróhatónak tekinteni, ha

a) a hivatásos szolgálati jogviszony megszüntetésére fegyelmi eljárás eredményeként, hivatásos szolgálatra méltatlanná válás, végrehajtandó szabadságvesztés büntetés kiszabása, hivatásos szolgálati viszonyról való lemondás, szolgálatra való alkalmatlanság - kivéve az egészségi alkalmatlanság esetét - miatt kerül sor,

b) a rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszony megszüntetésére lemondás, felmentés, ha ennek oka a rendvédelmi igazgatási alkalmazott munkaköri feladatainak ellátására tartósan alkalmatlanná válása - kivéve az egészségi alkalmatlanság esetét -, illetve hivatalvesztés büntetés kiszabása miatt kerül sor,

c) a munkaviszony megszüntetésére felmondás - kivéve az egészségi alkalmatlanság miatti okból történő felmondás esetét - vagy a munkáltató azonnali hatályú felmondása miatt kerül sor,

d) a szolgálati, rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszony vagy munkaviszony közös megegyezéssel történő megszüntetését a bérlő kezdeményezi.

(3) A Hivatal állományából nyugállományba vonult alkalmazott, illetve a lakásbérleti jogviszonyt folytató személy esetén a volt bérlő utolsó szolgálati helye útján nyújthat be lakáscsere kérelmet.

(4) E rendelet alkalmazásában a cserelakás megfelelőségénél a Tv. 26. § (2)-(4) bekezdéseiben foglaltak az irányadók.

(5) E rendelet alkalmazása során önálló lakásnak minősül a kérelmező vagy házastársa tulajdonában álló lakásingatlan vagy az alkalmazott által bérlőként, bérlőtársként használt bérlakás.

(6) Felhatalmazást kap a Hivatal főigazgatója a Hivatal lakásügyi szervének kijelölésére, valamint működésére vonatkozó szabályok kiadására.

(7) Felhatalmazást kap a Hivatal főigazgatója, hogy e rendelet 3. §-ában, 6. §-ában, 7. §-ában, 10. §-ának (2) bekezdésében és 12. §-ának (2) bekezdésében foglalt rendelkezésektől, szolgálati vagy munkáltatói érdekből eltérjen.

18. §

E rendelet a kihirdetése napját követő 15. napon lép hatályba. A törvényben meghatározott kivételekkel, a már folyamatban lévő eljárásban és ennek során hozott határozat ellen benyújtott jogorvoslati kérelem elbírálására, továbbá új eljárás elrendelése esetén a rendelet hatálybalépése után is a korábbi eljárás megindulásakor hatályos jogszabályokat kell alkalmazni.

Dr. Katona Béla s. k.,

tárca nélküli miniszter

1. számú melléklet a 2/1994. (IX. 20.) TNM rendelethez

A lakásigény mértéke

A lakásigény mértéke - az együttlakó személyek számától függően - a következő

- 2 személyig: egy-két és fél lakószoba,

- 3 személy esetén: másfél-három lakószoba,

- 4 személy esetén: kettő-három és fél lakószoba,

- 5 személy esetén: két és fél-négy lakószoba,

- 6 személy esetén: három-négy és fél lakószoba,

- 7 személy esetén: három és fél-öt lakószoba,

- 8 személy esetén: négy-öt lakószoba,

- 8-nál több személy esetén: legalább négy és fél lakószoba.

Az igény mértékének megállapításánál két fél lakószoba egy lakószobának felel meg.

2. számú melléklet a 2/1994. (IX. 20.) TNM rendelethez

I. A havi lakbér mértéke és a lakbér megállapításának feltételei

1. A havi lakbér mértéke a lakás alapterülete és minősége (komfortfokozata) után:

a) összkomfortos lakás esetén 22,00 Ft/m2

b) komfortos lakás esetén 15,00 Ft/m2

c) félkomfortos lakás esetén 7,50 Ft/m2

d) komfort nélküli lakás esetén 4,50 Ft/m2

2. A bérbeadó a havi lakbér mértékét - a lakások településen belüli fekvésében és műszaki állapotában lévő eltérések kiegyenlítésére - 25%-kal növelheti vagy csökkentheti.

3. A lakbér mértékét növelő tényezők:

a) zöldövezet;

b) a lakás olyan 1-4 lakásos lakóépületben van, amelyhez legalább 150 m2 nagyságú udvar vagy kert tartozik.

4. A lakbér mértékét csökkentő tényezők:

a) az ipari terület vagy az ipari üzemek kedvezőtlen környezetének lehatárolható része;

b) a kijelölt zajártalmas terület;

c) a lakás alagsorban van (a lakószoba padlószintje legalább 15 cm-rel a terepszint alatt);

d) lakás három- vagy többszintes lakóépület földszintjén vagy első emeletén van, és lakószobáinak ablaka az épület zárt udvarára néz;

e) a lakás országos közforgalmú vasútvonal szélső vágányától mért 150 m, vagy autópálya bevezető szakaszának szélétől mért 15 m távolságon belül fekvő épületben van, és legalább egy lakószobájának ablaka a vasútvonalra, illetve az autópályára néz;

f) a lakás felvonó nélküli épület negyedik vagy ennél magasabb emeletén van.

5. Több növelő, illetve csökkentő tényező figyelembevétele esetén sem haladhatja meg az emelés, illetve a csökkentés együttes összege a 25%-ot.

6. A lakbért a lakás teljes hasznos alapterületének figyelembevételével kell megállapítani.

7. A lakás havi bérének összege: a lakás hasznos alapterülete négyzetméterének a 3-4. pont alapján alkalmazható módosító tényezők figyelembevételével megállapított havi lakbér mértékének a szorzata.

II. A bérbeadó által a bérlő részére nyújtott külön szolgáltatások, különösen

a) beépített bútorhasználat;

b) vízellátás és csatornahasználat biztosítása;

c) felvonóhasználat biztosítása;

d) kapunyitás biztosítása;

e) központifűtés- és melegvíz-ellátás;

f) a közös használatra szolgáló helyiségekben lévő olyan berendezések használata, amelyeknek egyedi fogyasztása mérhető;

g) rádió- és televízióadók vételének biztosítása;

h) szemétszállítás;

i) egyéb külön meghatározott szolgáltatás.

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 75/2013. (XII. 18.) BM rendelet 31. § g) pontja. Hatályos 2014.01.01.

[2] Megállapította a 2/2019. (V. 17.) KKM rendelet 1. §-a. Hatályos 2019.05.18.

[3] Megállapította a 4/1996. (VIII. 9.) TNM rendelet 2. §-a. Hatályos 1996.08.17.

[4] Megállapította a 4/1996. (VIII. 9.) TNM rendelet 3. §-a. Hatályos 1996.08.17.

[5] Megállapította a 2/2019. (V. 17.) KKM rendelet 2. §-a. Hatályos 2019.05.18.

[6] Megállapította a 2/2019. (V. 17.) KKM rendelet 3. §-a. Hatályos 2019.05.18.

[7] Megállapította a 2/2019. (V. 17.) KKM rendelet 4. §-a. Hatályos 2019.05.18.

[8] Megállapította a 2/2019. (V. 17.) KKM rendelet 5. §-a. Hatályos 2019.05.18.

[9] Megállapította a 2/2019. (V. 17.) KKM rendelet 6. §-a. Hatályos 2019.05.18.

[10] Megállapította a 2/2019. (V. 17.) KKM rendelet 7. §-a. Hatályos 2019.05.18.

[11] Megállapította a 2/2019. (V. 17.) KKM rendelet 8. §-a. Hatályos 2019.05.18.

[12] Megállapította a 2/2019. (V. 17.) KKM rendelet 9. §-a. Hatályos 2019.05.18.

[13] Megállapította a 2/2019. (V. 17.) KKM rendelet 9. §-a. Hatályos 2019.05.18.

Tartalomjegyzék