Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

1/1967. (II. 9.) BM-KPM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól szóló 2/1962. (IX. 29.) BM-KPM együttes rendelet egyes rendelkezéseinek újabb módosításáról és kiegészítéséről

A közúti közlekedés szabályairól szóló, s az 1/1965. (I. 9.) BM-KPM, a 2/1965. (VI. 4.) BM-KPM és az 1/1966. (VI. 24.) BM-KPM számú együttes rendeletekkel módosított, illetőleg kiegészített 2/1962. (IX. 29.) BM-KPM együttes rendelet (továbbiakban: KRESZ) újabb módosítása és kiegészítése tárgyában a következőket rendeljük:

1. § A KRESZ 21. § (7) bekezdése szövegének a helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A "Főútvonal vége", valamint az "Elsőbbségadás kötelező", és az "Állj! Elsőbbségadás kötelező" táblák felállítási helye előtt kiegészítő táblával ellátott olyan előjelző tábla is alkalmazható, amely méterben jelzi e jelzőtáblák felállítási helyének, illetve az útkereszteződésnek a távolságát.

a) "Főútvonal vége" tábla következik 300 m-re:

b) "Elsőbbségadás kötelező" vagy "Állj! Elsőbbségadás kötelező" táblával jelzett útkereszteződés következik 100 m-re:"

2. § (1) A KRESZ 23. § (3) bekezdése f), h) és i) pontjai szövegének a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"f) "Útkereszteződés", útelágazáshoz, útkereszteződéshez vagy úttorkolathoz való közeledést jelez; lakott területen belül csak kivételesen lehet alkalmazni. Ez a tábla nem előzheti meg az "Elsőbbségadás kötelező" [21. § (3) bek.] vagy az "Állj! Elsőbbségadás kötelező [21. § (4) bek.] táblát:"

"h) "Sorompós vasúti átjáró", olyan szintbeni vasúti kereszteződéshez való közeledést jelez, amely a vasút mindkét oldalán sorompóval, vagy félsorompóval van felszerelve:"

"Sorompó nélküli vasúti átjáró", olyan szintbeni vasúti kereszteződéshez való közeledést jelez, amely sorompóval vagy félsorompóval felszerelve nincs; a tábla alatt kiegészítő táblán jelezni kell, ha az átjáró fénysorompóval van ellátva, illetőleg ha az átjárót jelzőőr biztosítja;"

(2) A KRESZ 23. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A (4) bekezdésben említett jelzőtáblákat lakott területen belül akkor kell elhelyezni, ha az átjáró sorompóval (félsorompóval) felszerelve nincs, vagy fel van ugyan szerelve, de a tábla elhelyezését a rendőrhatóság elrendelte."

3. § (1) A KRESZ 24. § (6) bekezdése g) és i) pontjai szövegének a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"g) "Megállás vagy várakozás korlátozott", a járművel a ki- és beszálláshoz vagy a folyamatos fel- és lerakodáshoz szükséges időn túl, illetőleg a kiegészítő táblán megjelölt időszakban, vagy a kiegészítő táblán megjelölt időtartamnál hosszabb ideig tartózkodni tilos; "Megállni tilos" felirattal vagy ilyen szövegű kiegészítő táblával megállási tilalmat jelent:"

"i) "Előzni tilos", a tábla azt jelzi, hogy az előzésre megállapított általános előírásokon felül tilos előzni minden gépi meghajtású járművet (gépjárművet, közúti villamost, trolibuszt és munkagépet), kivéve a szóló motorkerékpárt és a segédmotoros kerékpárt:"

(2) A KRESZ 24. §-ának (6) bekezdése a következő h) ponttal egészül ki:

"h) "Váltakozó várakozás", a várakozás az út egyik vagy másik oldalán váltakozva tilos. Amennyiben a jelzőtábla alá elhelyezett kiegészítő táblán más előírás nincs, a várakozási tilalom páratlan napokon az úttestnek az I. számjegy felőli oldalára, páros napokon a II. számjegy felőli oldalára vonatkozik. A jelzőtáblát - egyirányú forgalmú utca kivételével - az útszakasz mindkét végén el kell helyezni úgy, hogy azok a várakozási tilalmat egymással összhangban jelezzék:"

4. § A KRESZ 25. §-ának (2) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

"d) "Előírt legkisebb sebesség", az útvonalon közlekedő járművek legalább a táblán megadott km/óra sebességgel kötelesek közlekedni; e jelzőtábla által jelzett utasítás hatályára a 24. § (2), (3) és (7) bekezdése rendelkezései az irányadók:"

5. § (1) A KRESZ 32. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A közút lezárása céljából sorompót lehet létesíteni. Vasút és közút pályaszinti kereszteződésénél sorompót (félsorompót, fénysorompót) kell létesíteni, ha a vasúti pálya a közútról nem látható be olyan mértékig, hogy a közúton bármely oldalról (irányból) közeledő jármű vezetőjének, a vasútvonalon közlekedő vonatok legnagyobb sebességét figyelembe véve, ideje legyen a vonat feltűnése után az átjáró előtt megállni, illetőleg ha a vonat feltűnésekor az átjáróra már ráhajtott, azon a vonat előtt áthaladni. Ahol a jelen rendelet sorompót említ, azon a félsorompót is érteni kell; a félsorompóra azonban a (4) bekezdés rendelkezéseit alkalmazni nem kell."

(2) A KRESZ 32. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Távolból kezelt sorompót fel kell szerelni előcsengető berendezéssel, vagy olyan villogó pirost fényt adó fényjelző készülékkel, amely a sorompó lezárásának megkezdése előtt kellő időben működésbe lép és a lezárás megszűnéséig működik."

(3) A KRESZ 32. §-ának (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(10) A fénysorompót a vasúti átjárót jelző tábla [23. § (4) bek.] oszlopára úgy kell elhelyezni, hogy a legalsó lámpa alsó széle és az úttest szintje között legalább 200 cm és legfeljebb 350 cm magasság legyen, s a lámpák fénye a járműforgalom felé irányuljon. A lámpa fényerősségének olyannak kell lennie, hogy az nappal, tiszta időben 150 m-ről jól látható legyen."

6. § A KRESZ 60. §-a (5) bekezdésének d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"d) olyan útszakaszon, ahol az előzést tábla tiltja, minden gépi meghajtású járművet (gépjárművet, közúti villamost, trolibuszt és munkagépet), kivéve a szóló motorkerékpárt és a segédmotoros kerékpárt;"

7. § Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba; a hatálybalépésekor már felszerelt fénysorompókat a KRESZ 32. §-ának (10) bekezdésében meghatározott magasságra az 1969. évi december hó 31. napjáig kell áthelyezni.

Benkei András s. k.,

belügyminiszter

Dr. Csanádi György s. k.,

közlekedés- és postaügyi miniszter