Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

10/1970. (XII. 30.) KPM rendelet

a Bernben 1961. évi február hó 25. napján aláírt Vasúti Árufuvarozási Nemzetközi Egyezmény módosításának kihirdetéséről

A Bernben 1961. évi február hó 25. napján aláírt Vasúti Árufuvarozási, valamint Személy- és Poggyászfuvarozási Nemzetközi Egyezmények kihirdetéséről szóló 1964. évi 30. számú törvényerejű rendelet 3. §-ában foglalt felhatalmazás alapján, a Vasúti Árufuvarozási Nemzetközi Egyezménynek (a továbbiakban: CIM) - a 69. cikk 3. és 4. §-ai értelmében alakított bizottság által elhatározott - módosításait az alábbiak szerint közzéteszem:

1. §

A CIM 17. cikke módosított - és a 15/1968. (XII. 19.) KPM számú rendelettel közzétett - 2. §-ának a) 2. és a) 4. pontjai az alábbi rendelkezéssel egészülnek ki:

"(az értéktöbbletadót külön költségfajtának kell tekinteni);".

2. §

A CIM VII. melléklete ("A Magánkocsik Fuvarozására vonatkozó Nemzetközi Szabályzat", a továbbiakban: RIP) 10. cikkének 1. § második bekezdése az alábbi rendelkezéssel egészül ki:

"Ha olyan magánkocsiról van szó, amelyen a beállító vasút beleegyezésével a bérlő neve fel van tüntetve, a tényálladéki jegyzőkönyv másolatát közvetlenül a bérlőnek is meg kell küldeni."

3. §

A RIP 12. cikke helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

"1. § - Ha a vasút valamely üres vagy rakott magánkocsi fuvarozási határidejének túllépéséért felelősséggel tartozik, köteles a jogosultnak a késedelem minden megkezdett napja után - a berakott áru fuvarozási határidejének túllépéséért esetleg fizetendő kártérítéstől függetlenül - átlagkártérítést fizetni.

Az átlagkártérítés összege

a) korszerű forgózsámolyos és a beállítási szerződésben ilyennek minősített kocsiknál 7,- frank,

b) más kocsiknál 5,- frank.

2. § - Üres magánkocsi feladója a fuvarozási batáridő különleges biztosítását kívánhatja. Ezért a vasút minden megkezdett 100 km után 1,50 frank díjat, de legalább 15,- frankot szed be. Ha a költségek fizetése a CIM Egyezmény 17. cikkének 2. § a) 4. pontjában foglaltak szerint történik, ez a díj minden esetben a feladót terheli.

A fuvarozási határidő túllépése esetén a vasút az 1. § a) pontjában megjelölt kocsik után a késedelem minden napjára 14,- frank, az 1. § b) pontjában megjelölt kocsik után a késedelem minden napjára 10,- frank átlagkártérítést, de legalább 30,- frankot köteles fizetni.

3. § - Ha a fuvarozási határidő túllépését a vasút szándékossága, vagy súlyos gondatlansága okozta, az átlagkártérítés az 1. § a) pontjában megjelölt kocsiknál napi 14,- frankra, az 1. § b) pontjában megjelölt kocsiknál pedig 10,-frankra emelkedik."

4. §

A RIP 13. cikke az alábbi 6. és 7. §-sal egészül ki:

"6. § - A beállítási szerződés szabályozza a vasútnak azokat az igényeit, melyeket a kocsi által okozott károkért a kocsi beállítójával szemben emelhet. Más vasutak igényeit a kocsi beállítójával szemben csak a beállító vasút érvényesítheti.

7. § - A vasútnak a 6. § rendelkezéseire alapított igénye 3 év alatt évül el. Az elévülés a kár bekövetkezésének napjával kezdődik."

5. §

Ez a rendelet 1971. évi január hó 1. napján lép hatályba.

Rödönyi Károly s. k.,

a közlekedés- és postaügyi miniszter első helyettese