Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

8/1980. (II. 1.) ÉVM rendelet

a területrendezési és az építési tervpályázatokról[1]

Az érdekelt miniszterekkel és országos hatáskörű szervek vezetőivel egyetértésben a következőket rendelem:

1. § A rendelet hatálya a város- és községrendezés (a továbbiakban: területrendezés), továbbá a beépítések, a regionális építményrendszerek, az épületegyüttesek, az egyes épületek és építmények, az építési szerkezetek és módok, az építési típustervek, valamint a belső építés és kertépítés (a továbbiakban: építés) tervezésével kapcsolatos tervpályázatokra terjed ki.

2. § (1) Tervpályázatot - a pénzügyi fedezeti forrásra és a kezdeményezőre tekintet nélkül - a következő szervek írhatnak ki:

a)[2] területrendezési tervpályázatot a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium, továbbá a helyi önkormányzat polgármestere;

b) építési tervpályázatot az a) pontban említett szervek, továbbá az építtető (beruházó), hasznosító szerv, az ezek felügyeletét ellátó szerv, illetőleg az ágazati irányító szerv;

c) típusterv kialakításával kapcsolatos építési tervpályázatot az adott építményfajtára vonatkozó típusterv kidolgozására jogosult szerv.

(2) Az építéspolitikai célkitűzések érvényesítése érdekében más kiíró szerv által kezdeményezett tervpályázatot a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztériummal együttesen vagy egyetértésével kell kiírni.

(3) Területrendezési tervpályázatot általában olyan részletes rendezési tervek készítésére lehet kiírni, amelyek elsősorban célcsoportos lakásberuházások megvalósítására, védett városközpontok korszerűsítése (átépítésére), illetve ilyen feladatokat előkészítő rendezési tervek megalapozására, településszerkezeti, területfelhasználási összefüggések megoldására, környezet-, valamint műemlékvédelmi követelmények érvényesítésére szolgálnak.

(4) Jelentős tájvédelmi, városképi, valamint műemléki jelentőségű területen, vagy annak környezetében megvalósuló, illetve 20 ezer m2 beépített térfogatot meghaladó építmény esetében a beruházó (építtető) a területfelhasználási engedélyben az építménnyel kapcsolatos tervpályázat kiírására kötelezhető.

3. § (1) Tervpályázaton belföldi magán- vagy lakhatási engedéllyel rendelkező külföldi magán-, illetőleg jogi személy saját szellemi munkájával vehet részt, ha a tervpályázati kiírás feltételeit magára nézve kötelezőnek elismeri.

(2) A tervpályázaton nem vehet részt az a magánszemély, akivel szemben összeférhetetlenségi ok áll fenn, vagy akit a tervpályázatokon való részvételtől a környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter eltiltott [7. § (2) bekezdés].

4. § (1) A kiíró szerv feladata:

a) a tervpályázat céljának, tárgyának, jellegének meghatározása,

b) a bíráló bizottság létrehozása,

c) a tervpályázat kiírása és meghirdetése,

d) a tervpályázat pénzügyi fedezetének biztosítása és annak felhasználása,

e) a tervpályázat eredményének ismertetése és hasznosítása.

(2) Több szerv által közösen kiírt tervpályázat esetében az (1) bekezdésben említett feladatokat a kiíró szervek közösen, az azokkal kapcsolatos szervezési és lebonyolítási feladatokat pedig megállapodás alapján valamelyik kiíró szerv látja el.

(3) A bíráló bizottság feladata:

a) az (1) bekezdés a) pontjának megfelelően a tervpályázati kiírás szövegének előkészítése,

b) a pályaművek elbírálása és értékelése,

c) döntés a pályaművek sorolásáról, díjazásáról, illetve megvételéről,

d) zárójelentés készítése a tervpályázatról és javaslattétel a tervpályázat eredményének hasznosítására.

(4) A bíráló bizottság döntését és a pályázatról készült zárójelentést a kiíró szerv hagyja jóvá.

5. § A szervezési és lebonyolítási feladatokat ellátó kiíró szerv köteles a tervpályázati kiírást a tervpályázat meghirdetése előtt, a zárójelentést az eredményhirdetés után 30 nappal, illetve az esetleges kiadványt - egy-egy példányban - a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztériumnak megküldeni.

6. § A díjazott vagy megvásárolt pályamű a kiíró szerv (szervek) tulajdonába kerül; az abban foglalt megoldásokért a pályázót csak a feltalálói, illetve a szerzői jog körében a személyhez fűződő jogok illetik meg.

7. § (1) A tervpályázat rendjének, etikai tisztaságának, valamint szakszerűségének biztosítása a pályázatban közreműködő valamennyi szervnek és személynek kötelessége.

(2) A tervpályázat rendje és etikai tisztasága ellen vétő személyt a környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter a tervpályázatokon való részvételtől és közreműködéstől meghatározott időre vagy végleg eltilthatja. Az eltiltást a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium hivatalos lapjában közzé kell tenni.

(3) A tervpályázatok felügyeletét és a bíráló bizottságok működésével kapcsolatos észrevételek elbírálását a környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter látja el.

8. § A tervpályázat kötelező részletes szabályait e rendelet melléklete tartalmazza. A bíráló bizottság elnökének, tagjainak, szakértőinek és más közreműködőinek feladatait a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium külön állapítja meg.

9. § (1) A 2. §-ban nem említett főtevékenységű szervezetek is írhatnak ki a saját dolgozóik részére tervpályázatot (házi tervpályázat). Ilyen esetben e rendelet 5. és 7. §-ának rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) Nemzetközi tervpályázat kiírása esetén a Nemzetközi Építész Szövetség (U.20I.20A.) tervpályazati szabályzatát is figyelembe kell venni.

10. § (1) E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba; rendelkezéseit a hatálybalépést követően kiírt tervpályázatokra kell alkalmazni.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a 3/1969. (I. 21.) ÉVM rendelet hatályát veszti.

Melléklet a 8/1980. (II. 1.) ÉVM rendelethez

A területrendezési és az építési tervpályázatok részletes szabályai

1. A tervpályázatok jellege

1.1. A tervpályázat nyilvános vegy meghívásos lehet. A tervpályázatot titkosan (a pályázó nevének zárt borítékban való feltüntetésével) vagy névaláírásosan lehet lefolytatni.

1.2. A tervpályázatokat általában nyilvános jelleggel kell kiírni.

1.3. Meghívásos tervpályázatot akkor lehet kiírni, ha a tervpályázat jellege, valamint a feladat megoldása előre meghatározott személyek, illetve szervek részvételét indokolja. A meghívottak részvételét a kiíró szerv költségtérítéssel segíti elő. A meghívásos tervpályázaton részt vevők nevét valamennyi meghívottal közölni kell.

1.4. A tervezési feladat nagyságától, illetve egyéb körülményektől függően, a tervpályázat két ütemben is lebonyolítható. Ilyen esetben a tervpályázat második ütemére az első ütem eredményes pályaműveinek szerzőit kell meghívni.

2. Összeférhetetlenség

2.1. Összeférhetetlenség áll fenn azzal szemben, aki a bíráló bizottság elnökének, társelnökének, előadójának, tagjának, póttagjának vagy meghirdetett szakértőjének

- hozzátartozójának [Ptk. 685. § b) pontja];

- munkaviszony szerinti közvetlen felettese vagy beosztottja;

- a tervpályázat meghirdetését megelőző egy éven belül másik tervpályázaton szerzőtársa volt.

3. Bíráló bizottság

3.1. A kiíró szerv a tervpályázat kiírását megelőzően bíráló bizottságot hoz létre. A bíráló bizottságot úgy kell megalakítani, hogy létszáma páratlan számú legyen. Létszáma: 9-15 fő a tervpályázat tárgyától és jelentőségétől függően, a 15 főt csak különösen indokolt esetben lépheti túl.

3.2. A bíráló bizottság összetételét úgy kell megválasztani, hogy a tagok a tervpályázat tárgyában magas szintű elméleti és gyakorlati ismeretekkel rendelkezzenek. Egy naptári évben ugyanaz a személy legfeljebb 3 alkalommal vehet részt tervpályázati bíráló bizottságban.

3.3. A bíráló bizottságot

a) területrendezési tervpályázat esetén

- a kiíró szerv(-ek), továbbá

- a szakmailag illetékes társadalmi szervezetek,

b) építési tervpályázat esetén

- a kiíró szerv(-ek),

- az építményfajta szerint illetékes minisztérium,

- a szakmailag illetékes társadalmi szervezetek,

c) építési típusterv kialakításával kapcsolatos tervpályázat esetén

- a kiíró szerv(-ek),

- a típustervet kidolgoztató minisztérium (országos hatáskörű szerv),

- az építményfajta szerint illetékes minisztérium (országos hatáskörű szerv), továbbá

- a szakmailag illetékes társadalmi szervezetek által javasolt személyekből kell létrehozni.

Környezet- vagy műemlékvédelmi követelményeket érintő tervpályázat bíráló bizottságában az illetékes környezetvédelmi, illetőleg műemléki hatóság által javasolt személyek részvételét is biztosítani kell.

A bíráló bizottság zavartalan működése érdekében megfelelő számú póttag is javasolható.

3.4. A tervpályázat tárgyától függően a bíráló bizottságba a következő társadalmi szervezetek javasolnak személyeket:

- az Építőipari Tudományos Egyesület, valamint szükség esetén a MTESZ más tagegyesületei,

- a Magyar Építőművészek Szövetsége,

- a Magyar Urbanisztikai Társaság,

- a Magyar Képző- és Iparművészek Szövetsége.

3.5. A bíráló bizottság elnökét, társelnökét, előadóját, tagjait, póttagjait, szakértőit és más közreműködőit a kiíró szerv a munkavégzésre irányuló jogviszony keretében történő foglalkoztatás szabályainak figyelembevételével e rendelet alapján bízza meg.

3.6. A bíráló bizottság határozatképességéhez a szavazásra jogosultak kétharmadának jelenléte szükséges. A határozatképes bíráló bizottság szótöbbséggel hozza határozatait, ennek során a társelnök tagként szavaz. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt.

3.7. Akadályoztatása esetén a bíráló bizottság elnökét a társelnök, tagját pedig póttag helyettesítheti.

3.8. A bíráló bizottság elnökét, társelnökét, előadóját, tagjait, póttagjait, szakértőit és más közreműködőit a tervpályázat előkészítésében és a bíráló bizottsági munka során kifejtett tevékenységükért a végzett munkájukkal arányos díjazásban kell részesíteni.

A díjazás mértéke nem haladhatja meg a 9.4. pontban a bizottsági munkára meghatározott összeg

- elnök, társelnök, előadó esetében 9 %-át,

- tag, póttag esetében 7 %-át,

- szakértő esetén 5 %-át.

3.9. A díjazás összegét a bíráló bizottság elnökének javaslata alapján a tervpályázatot kiíró szerv állapítja meg.

3.10. A bíráló bizottság munkájáról jegyzőkönyvet kell készíteni.

4. A tervpályázat kiírása és meghirdetése

4.1. A tervpályázati kiírás

- tervpályázati hirdetményből,

- részletes programból és

- mellékletekből áll.

A tervpályázati kiírásban rögzíteni kell a kiíró szerv(-ek) által meghatározott tervpályázati célt, tárgyat és jelleget, a részvétel feltételeit, továbbá a benyújtandó pályaművek tartalmi és alaki követelményeit.

4.2. A tervpályázati kiírás szövegét készítő személyeket a bíráló bizottság a saját tagjai közül jelöli ki. A kiírás kidolgozásába szakértők is bevonhatók. A kiírás végleges szövegét a bíráló bizottságnak kell elfogadnia és azt a tervpályázatot kiíró szerv hagyja jóvá.

4.3. A nyilvános tervpályázatot a kiíró szervnek legalább egy országos és egy helyi napilapban, valamint az Építésügyi Értesítőben kivonatosan meg kell hirdetnie.

4.4. A tervpályázati hirdetménynek tartalmaznia kell:

- a tervpályázatot kiíró szerv(-ek) megnevezését,

- a tervpályázat célját, tárgyát és jellegét,

- a tervpályázati kiírás beszerzésének helyét, annak költségét, határidejét,

- a pályaművek benyújtásának helyét, módját és határidejét,

- a tervpályázatra vonatkozó kérdések feltevésének, valamint a válaszok megadásának módját és határidejét,

- a pályaművek díjazására és megvételére szánt összeget, ezen belül a díj legnagyobb és a megvétel legkisebb összegét,

- a bíráló bizottság elnökének, társelnökének, előadójának, tagjainak, póttagjainak és a kiírás idején megbízott szakértőinek nevét, az őket jelölő szerv, illetve társadalmi szervezet megnevezését,

- a tervpályázati kiírás részletes programjának és mellékleteinek tartalomjegyzékét,

- a pályaművek benyújtandó munkarészeinek megnevezését, léptékét és alaki előírásait,

- a tervpályázati eredményhirdetés helyét, módját és határidejét,

- a szabadalmi bejelentés alatt álló munkarészek megjelölésének módját,

- a díjazásban vagy megvételben nem részesült pályaművek visszaadásának helyét, módját és határidejét.

4.5. A részletes programnak tartalmaznia kell:

- a tervezési feladat részletes leírását (a tervpályázat szempontjából szükséges adatokat, alkalmazandó irányelveket, szükség szerint utalva a hatósági előírásokra, normatívákra stb.),

- a tervpályázat kidolgozásához felhasználható - ki nem adott és tanulmányozható - anyagok megtekintésének helyét és módját,

- a tervezési területnek a területrendezési tervpályázat kidolgozása szempontjából lényeges adatait (várostörténet, településszerkezet, általános rendezési tervi vonatkozások, területfelhasználás, műemléki védettség, közlekedés, közintézmény-ellátottság stb.),

- a pályaművek elbírálásának fontosabb szempontjait,

- az objektív összehasonlítást megkönnyítő mutatószámokat.

4.6. A mellékletnek tartalmaznia kell:

- a tervezési terület alaptérképét,

- a tervezési terület megismeréséhez és a pályamű elkészítéséhez szükséges térképeket, vizsgálatokat, vázrajzokat, fényképeket stb.

A kiadásra kerülő alaptérképet a tervpályázati kiírás megjelentetése előtt a FM OFTH-nál engedélyeztetni kell.

4.7. A pályaművek benyújtásának határidejét a feladat összetettségének figyelembevételével úgy kell megállapítani, hogy a pályaművek megfelelő elkészítésére elegendő idő (legalább 3 hónap) álljon rendelkezésre.

4.8. A tervpályázattal kapcsolatos kérdések feltevésének határidejét úgy kell meghatározni, hogy a válaszokat valamennyi pályázó a pályamű benyújtásának határideje előtt legalább 8 héttel kézhez kaphassa.

4.9. A kiíró szerv a pályaművek benyújtásának határidejét - indokolt esetben - meghosszabbíthatja. A pályaművek benyújtásának új határidejéről szóló közleményt - az eredeti határidő lejárta előtt legalább 30 nappal - a 4.3. pontban foglaltak szerint közzé kell tenni és erről a tervpályázati kiírást átvevő személyeket közvetlenül is tájékoztatni kell.

4.10. A tervpályázati kiírást átvevő személyek nevét és lakcímét a kiíró szervnek jegyzékbe kell foglalnia.

4.11. A tervpályázat kiírása során a kiíró szervnek törekednie kell arra, hogy a megértéshez és elbíráláshoz feltétlenül szükséges munkarészeken felüli munkát ne követeljen a pályázóktól.

5. A pályaművek elbírálása

5.1. Titkos tervpályázat esetén a pályaműveket "Pályázat" felirattal csak posta útján lehet benyújtani.

5.2. A kiíró szervnek a benyújtott pályaművek átvételéről, az azonosításhoz szükséges adatokról (átvételi sorszám és időpont, a pályamű csomagolásán található postabélyegző kelte és a postai feladóvény száma) nyilvántartást kell vezetnie.

5.3. A határidőben benyújtott pályaműveket a bíráló bizottság jelenlétében kell felbontani és a pályaművek valamennyi munkarészét bírálati sorszámmal kell ellátni. A bontásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek

- a pályaművek bírálati sorszámát, továbbá

- a pályaművek munkarészeinek megnevezését és darabszámát kell tartalmaznia.

Titkos tervpályázat esetén a bontási jegyzőkönyvnek tartozéka az azonosítást biztosító átvételi jegyzőkönyv is.

5.4. Azt a pályaművet, amely titkos tervpályázat esetén a titkosságot sérti, vagy bizonyíthatóan más által alkotott mű átvételének tekinthető, a tervpályázatból ki kell zárni.

5.5. A pályaművek elbírálásának szempontjai a tervpályázati kiírásban és a pályázók kérdéseire adott válaszokban meghatározott érdemi és alaki követelményektől nem térhetnek el.

5.6. Díjazásban, illetve megvételben azok a pályaművek részesíthetők, amelyek a tervpályázati kiírás feltétele többségének hatékony kielégítése mellett egyes részeikben műszaki-gazdasági vonatkozásban egyaránt kiemelkedő és a kiíró szerv(-ek) által hasznosítható megoldást tartalmaznak.

6. A tervpályázat lezárása és eredményének ismertetése

6.1. A bíráló bizottságnak a munkájáról jegyzőkönyvet, a tervpályázat lebonyolításáról, értékeléséről, a pályaművek sorolásáról, a díjakról és a megvételekről hozott döntéséről pedig zárójelentést kell készítenie. A zárójelentést a kiíró szerv hagyja jóvá.

6.2. A bíráló bizottság zárójelentésének tartalmaznia kell:

- a tervpályázat célját, tárgyát és jellegét,

- a lebonyolítás rövid ismertetését, ennek keretében a beérkezett pályaművek számát és állapotát stb.,

- a pályaművek értékelésének szempontjait,

- a tervpályázati kiírás szerinti hatósági előírások betartását,

- a tervpályázat eredményének összefoglaló értékelését,

- a tervpályázat hasznosításának módjára és lehetőségeire tett ajánlásokat,

- az egyes pályaművekről kialakított - a díjazásban, illetőleg megvételben részesített pályaművekről részletes - bíráló bizottsági véleményt,

- a pályaművek sorolását,

- a díjak és megvételek elosztását, valamint ennek rövid indoklását.

6.3. A bíráló bizottság eredménytelennek minősítheti a tervpályázatot, ha egyetlen pályaművet sem talál díjazásra vagy megvételre alkalmasnak.

6.4. A bíráló bizottság a pályaművek díjazására és megvételére előirányzott összeget arányosan csökkentheti, ha

- a tervpályázatot a hasznosíthatóság szempontjából csökkent értékűnek minősíti, illetőleg

- meghívásos tervpályázaton egy vagy több meghívott a pályaművét nem nyújtotta be.

6.5. Titkos tervpályázat esetén a díjazásban vagy megvételben részesített pályaművek szerzőinek nevét tartalmazó borítékok bontása csak a zárójelentés aláírása után kezdhető meg. Ezt követően a zárójelentést az említett pályaművek szerzőinek nevével ki kell egészíteni.

6.6. A tervpályázat eredményét a zárójelentés aláírását követően, de legkésőbb a tervpályázati kiírásban rögzített időpontig a kiíró szervnek nyilvánosságra kell hoznia.

6.7. A zárójelentés egy-egy példányát az eredményhirdetést követő 30 napon belül a kiírást átvevő személyek részére meg kell küldeni.

6.8. A tervpályázat eredményét az Építésügyi Értesítőben közzé kell tenni.

6.9. A tervpályázat eredményét a szakmailag illetékes társadalmi szervezet közreműködésével nyilvánosan is ismertetni lehet.

6.10. Titkos tervpályázat esetében a díjazásban, illetőleg megvételben nem részesített pályaműveket a szerzőknek - kérésükre - legkésőbb a tervpályázat ismertetését követő 30 napon belül hiánytalanul vissza kell adni. A határidő elteltével az át nem vett pályaműveket meg kell semmisíteni.

6.11. A kiíró szerv a tervpályázatról készült jegyzőkönyvet, zárójelentést és egyéb iratokat a pályaművek hasznosításáig, de legalább 5 évig köteles megőrizni.

7. Díjazás és megvétel kifizetése

A kiíró szerv köteles gondoskodni arról, hogy a díjazás, illetőleg a megvétel összege a jogosult szerzők részére a tervpályázati kiírásban megállapított időpontig kifizetésre kerüljön.

8. A tervpályázat eredményének hasznosítása

A kiíró szerv(-ek) biztosítsa(-ák), hogy a tervpályázat tárgyát képező feladat kidolgozásában az első helyen, illetve a legjobban hasznosítható díjazott pályamű szerzője(-i) részt vehessen(-ek).

9. A tervpályázatok pénzügyi fedezete Anyagi felelősség

9.1. Több szerv által közösen kiírt tervpályázat esetén a társkiírók kötelesek a vállalt anyagi hozzájárulás pénzügyi fedezetét a tervpályázattal kapcsolatos szervezési és lebonyolítási feladatokat ellátó kiíró szerv bankszámlájára átutalni. E nélkül a tervpályázat meghirdetésére nem kerülhet sor.

9.2. A kiíró szerv köteles a zárójelentés jóváhagyása és a költségek kiegyenlítése után esetleg fennmaradó költség-keretmaradványt a tervpályázatot finanszírozó szervek részére - a hozzájárulás összegével arányosan - visszafizetni.

9.3. A tervpályázattal kapcsolatos anyagi felelősséget a kiíró szervek közösen viselik.

9.4.

A kiíró szerv(-ek) az adott tervezési feladatra vonatkozó költségkeret nagyságát a tervezési díjszabás előírásai alapján, azzal arányosan határozzák meg.

A tervpályázatra rendelkezésre álló teljes költségkeretből a nyomdai költségeket (térkép, kiírás, zárójelentés sokszorosítása) le kell vonni. Az így megmaradó összeg adja a táblázat 1. oszlopában szereplő felosztható költségkeretet.

A táblázat 2. oszlopában szereplő összegek a pályaművek díjazására és megvételére fordíthatók.

A táblázat 3. és 4. oszlopában szereplő összegek a bíráló bizottság elnöke, társelnöke, tagjai, póttagjai, szakértői és más közreműködői díjazása, valamint az adminisztrációs és dologi kiadások fedezetére szolgálnak.

Lábjegyzetek:

[1] Lásd a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvényt.

[2] Lásd a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvényt.

Tartalomjegyzék