Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

...Bővebben...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Bővebben...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Bővebben...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Bővebben...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Bővebben...

Mínusz jel keresésben

'-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából.                               

...Bővebben...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Bővebben...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Bővebben...

Egy bíró ítéletei

HANGGAL! A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!                    

...Bővebben...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Bővebben...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Bővebben...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni bennük a Jogkódex?

...Bővebben...

24/1985. (V. 6.) MT rendelet

az állami pénzügyekről szóló 1979. évi II. törvény végrehajtásáról rendelkező 23/1979. (VI. 28.) MT rendelet módosításáról

Az 1979. évi II. törvény 65. §-ában kapott felhatalmazás alapján a Minisztertanács a 23/1979. (VI. 28.) MT rendeletet (a továbbiakban: Vhr.) a következők szerint módosítja

1. §

A Vhr. 1. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az állami költségvetés az állami feladatok, illetve a társadalmi közös szükségletek megvalósításához igénybe vehető azon pénzeszközöket tartalmazza, amelyek elosztásáról az Országgyűlés, illetve felhatalmazása alapján a Minisztertanács dönt."

2. §

A Vhr. 2. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A tanács költségvetése a hatáskörébe tartozó feladatok ellátásának - a tanácsok középtávú tervének pénzügyi előirányzatain (a továbbiakban: középtávú pénzügyi előirányzat) alapuló - pénzalapja, amely az általa igénybe vehető pénzeszközöket tartalmazza, s magába foglalja a működés, a fenntartás és a fejlesztés előirányzatait.",

3. §

A Vhr. 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

(Ápt. 7. §-ához)

"6. § Az állam bevételei megoszlanak a központi és a tanácsi pénzalap között. A tanács által igénybe vehető bevételi források körét és az állami támogatást, továbbá a lakossági hozzájárulások elvi kereteit az Országgyűlés határozza meg."

4. §

A Vhr. 7. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép; egyidejűleg e szakasz a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(1) A központi és a tanácsi költségvetést, illetve az elkülönített állami pénzalapokat megillető befizetési kötelezettségekre, a befizetési kötelezettség mérséklésére vagy elengedésére vonatkozó részletes szabályokat a pénzügyminiszter állapítja meg, árszabályozást érintő kérdésekben az Országos Anyag- és.Árhivatal elnökével egyetértésben. A szabályok megállapítása az érdekelt miniszterek és az országos hatáskörű szervek vezetői véleményének figyelembevételével, illetve szövetkezetek tekintetében az országos érdekképviseleti szervekkel egyetértésben, a csak egy ágazatra vonatkozó szabályok megállapítása pedig az ágazati miniszterrel (országos hatáskörű szerv vezetőjével) egyetértésben történik."

"(3) A tanácsi bevételeket képező adókat, hozzájárulásokat, díjakat a jogszabály által szabályozott módon és mértékben a tanácsok mérsékelhetik, illetve az (1) bekezdésben foglaltak figyelembevételével növelhetik is; egyes hozzájárulásokat és díjakat a helyi tanácsok - jogszabály felhatalmazása alapján - a helyi társadalmi és gazdasági adottságok figyelembevételével állapíthatnak meg."

5. §

A Vhr. 8. §-ának (1), valamint (3)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A társadalmi közös szükségletek kielégítésére előirányzott pénzeszközök a központi és a tanácsi költségvetési szervek feladatainak ellátását, illetve támogatását, valamint a társadalombiztosítási szolgáltatások teljesítését szolgálják."

"(3) A központi költségvetés felhalmozási kiadási előirányzata a központi beruházások költségvetési fedezetét, a vállalati beruházások költségvetési támogatását és a magánlakás-építés általános támogatását, valamint a forgóalapnövelési és készletezési célú előirányzatokat tartalmazza.

(4) A tanácsi költségvetés felhalmozási kiadási előirányzata a tanácsi beruházások költségvetési fedezetét, valamint a magánlakás-építés szociális célú támogatását, egyéb fejlesztési célú előirányzatokat, továbbá egyes - elsősorban közszolgáltató - vállalatok támogatását tartalmazza."

6. §

A Vhr. 9. §-a helyébe a következő rendelkezések lepnek:

(Ápt. 10. §-ához)

"9. § (1) A tanácsok középtávú pénzügyi előirányzataihoz, illetve éves költségvetéséhez, valamint az ezek végrehajtásáról szóló jelentésekhez tájékoztatás céljából teljeskörűen be kell mutatni az Országgyűlésnek a tanácsok valamennyi bevételi és kiadási előirányzatát és azok teljesítését.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott módon kell az Országgyűlés elé terjeszteni a központi költségvetési szervek teljes körű előirányzatát és annak teljesítését."

7. §

A Vhr. 11. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Ápt. 12. §-ához)

"11. § (1) A tanácsi szabályozott és egyéb bevételi források, valamint az állami támogatások összességükben

- legyenek összhangban a népgazdasági és a tanácsi tervekkel, a népgazdasági terv területfejlesztési céljaival és környezetvédelmi követelményeivel; támasszák alá - az ágazati követelmények és szakmai. programok figyelembevételével - az egészségügyi, a szociális, az oktatási, a kulturális és a gazdasági szükségleteket, kielégítő intézmények tevékenységének, illetve az ehhez szükséges feltételeknek a javítását és a tanácsok hatáskörébe tartozó egyéb feladatok ellátását;

- segítsék elő az azonos jellegű települések ellátási színvonalában tapasztalható 'különbségek mérséklését, a működési és fejlesztési feladatok összehangolását.

(2) A tanács költségvetésében bevételeivel arányos kiadási előirányzatokat tervezhet. A gazdálkodás biztonsága érdekében - az Ápt. 23. §-ában szabályozott tervezési tartalékon kívül - tartalékot köteles képezni, melynek mértékét a tanács állapítja meg.

(3) A szabályozott bevételek és az állami támogatás rendeltetése, hogy a meglévő intézmények működésére, fenntartására, valamint a népgazdasági tervekben számításba vett fejlesztésekre és azok működési és fenntartási előirányzataira, továbbá a szakmai programokra fedezetet nyújtsanak.

(4) Az egyéb bevételek a tanácsok által saját hatáskörükben elhatározott egyéb feladatok ellátását is szolgálják.

(5) A (4) bekezdésben említett bevételi források. - ha jogszabály vagy a pénzeszközök átvételére vonatkozó megállapodás másként nem rendelkezik - kellő bevétel hiányában a (3) bekezdésben meghatározott feladatok ellátására is fedezetet nyújtanak.

(6) A tanács kiadási előirányzatain belül meg kell különböztetni a működési és fenntartási célú, valamint a fejlesztési célú ráfordításokat."

8. §

A Vhr. 12. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki: ,

"(3) Az éves tanácsi költségvetés végrehajtásáról a tanácsok gondoskodnak."

9. §

A Vhr. 16. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A fővárosi, megyei tanács feladata a felügyelete alá tartozó költségvetési intézmények működésének, fenntartásának és fejlesztésének a pénzellátása, a helyi tanácsok számára a céltámogatások rendszerének a kialakítása és valamennyi pénzügyi támogatás lebonyolítása."

10. §

A Vhr. 17. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A tanácsok középtávú pénzügyi előirányzatai magukba foglalják a bevételeket, ideértve az állami támogatás összegét, továbbá a működés, a fenntartás és a fejlesztés előirányzatait."

11. §

A Vhr. 18. §-ának (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) A fővárosi, megyei tanács elé terjesztendő középtávú pénzügyi előirányzatokat e tanácsok végrehajtó bizottságai hangolják össze a pénzügyminiszterrel. Ennek keretében egyeztetik az állami támogatást és a kiemelt előirányzatokat. Ez a fejlesztést érintő kérdések tekintetében az Országos Tervhivatal elnökével együttműködve történik.

(3) A fennmaradó vitás kérdéseket a Minisztertanács elé kell terjeszteni."

12. §

A Vhr. 19. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"19. § (1) A tanácsok középtávú pénzügyi előirányzatai tartalmazzák

- a fővárosi, megyei tanács felügyelete alá tartozó költségvetési intézmények működésének, fenntartásának, valamint fejlesztésének, más feladatoknak, illetőleg a tartalékoknak az előirányzatait;

- a társadalmi érdekeket kifejező célok megvalósítását szolgáló céltámogatásokat;

- a helyi tanácsok részére biztosítandó állami támogatás összegét.

(2) A helyi tanácsok saját középtávú pénzügyi előirányzatukat a részükre meghatározott szabályozott bevételi források és állami támogatás, valamint egyéb bevételeik alapján állapítják meg, figyelembe véve a fővárosi, megyei tanács által kiadott irányelveket is."

13. §

A Vhr. 20. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"20. § A fővárosi, megyei tanácsok az éves költségvetésről szóló törvényben részükre megállapított állami támogatás összegét és a kiemelt előirányzatokat - a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően - kötelesek betartani, és ennek figyelembevételével kell a helyi tanácsok állami támogatásának és kiemelt előirányzatainak a mértékét megállapítaniuk."

14. §

A Vhr. 21. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"21. § (1) A tanács éves költségvetése a középtávú pénzügyi előirányzaton alapul, figyelembe véve az éves állami költségvetésben foglaltakat.

(2) A tanács éves költségvetésének a megállapítása során - a 23. §-ban foglaltak figyelembevételével - a 18. §-ban és a 19. §-ban foglaltakat kell alkalmazni.",

15. §

A Vhr. 23. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(Ápt. 22. §-ához)

"23. § (1) A tanács költségvetési előirányzatát megváltoztathatja, feladatai között átcsoportosítást hajthat végre, kiadási előirányzatait összességében növelheti is, ha azt bevételi előirányzatai emelésével kellően megalapozza. A részére meghatározott kiemelt előirányzatoktól csak jogszabályban meghatározott módon térhet el. A működési, a fenntartási és a fejlesztési előirányzatok között végrehajtott előirányzat-átcsoportosítás eredményeként a lakossági ellátást szolgáló költségvetési intézmények által nyújtott szolgáltatások színvonala nem csökkenhet.

(2) Az Ápt. 22. §-a (3) bekezdésében meghatározott esetekben a pénzügyi fedezetről annak a tanácsnak kell gondoskodnia, amelynek költségvetését a bevételek csökkenése érinti, illetve elő nem irányzott feladat megvalósítása esetén annak, amelyik a döntést hozta."

16. §

A Vhr. 25. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"25. § (1) A fővárosi, megyei tanács a helyi tanácsok részére megállapított állami támogatást abban az esetben módosíthatja, ha

- a népgazdaság körülményeire tekintettel az Országgyűlés, illetve felhatalmazása alapján a Minisztertanács erre határozatot hozott;

- rendkívüli természeti események szükségessé teszik;

- a bevételi források alapját vagy mértékét Minisztertanács vagy felhatalmazása alapján a pénzügyminiszter megváltoztatja.

(2) A fővárosi, megyei tanács a helyi tanács részére pótlólagos támogatást engedélyezhet, ha

- a Minisztertanács, illetve felhatalmazása alapján a pénzügyminiszter erre vonatkozóan intézkedik;

- a helyi tanács céltámogatást vesz igénybe;

- a helyi tanács részére egyidejűleg pótlólagos feladatot határoz meg;

- a helyi tanács tartós pénzügyi nehézségekkel küzd. Ez utóbbi esetben támogatás engedélyezése a fővárosi, megyei tanács által szabályozott módon történik.

(3) Támogatás vagy kiemelt előirányzat átcsoportosítása a fővárosi tanács és megyei tanács, valamint a megyei tanácsok között megállapodásuk alapján, az átcsoportosított feladattól függően a pénzügyminiszter, a fejlesztést érintő kérdéseket illetően pedig az Országos Tervhivatal elnöke és a pénzügyminiszter hozzájárulásával történhet.

(4) A fővárosi, megyei tanács a helyi tanácsok részére megállapított céltámogatás folyósítását megtagadhatja, illetve a folyósított támogatás visszafizetését írhatja elő, ha azt a helyi tanács nem a kijelölt célnak megfelelően használja fel."

17. §

A Vhr. 26. §-a helyébe a. következő rendelkezések lépnek:

"26. § (1) A tanács felügyelete alá tartozó költségvetési szervek - a tanács határozatával szabályozott feltételek mellett - indokolt esetben pótelőirányzatot igényelhetnek. A pótelőirányzat engedélyezéséről a tanács dönt, és egyúttal gondoskodik annak fedezetéről is.

(2) Az előirányzat változtatására (átcsoportosítására), valamint pótelőirányzat engedélyezésére vonatkozó jogkörét a tanács a végrehajtó bizottságra ruházhatja át. A pénzügyi feladatot ellátó szakigazgatási szerv vezetője - általános érvénnyel is - felhatalmazható a tanács, illetőleg a végrehajtó bizottság pénzügyi hatással járó döntésén, alapuló előirányzat-módosítások végrehajtására.

(3) A végrehajtó bizottság az általa végrehajtott előirányzat-módosításokról, pótelőirányzat engedélyezésekről és zárolásokról köteles a tanácsnak a következő ülésén beszámolni."

18. §

A Vhr. 27. §-ának (3)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek, egyidejűleg e szakasz a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A végrehajtó bizottság feladata az előirányzatok meghatározásához a célok és javaslatok kialakítása, a tanács elé terjesztése, továbbá a tanács által meghatározott feladatok megvalósításának, illetve a működési, fenntartási, valamint a fejlesztési előirányzatok felhasználásának az irányítása.

(4) A szakigazgatási szervek feladata a folyamatos gazdálkodás során a költségvetésben meghatározott feladatok végrehajtása, a funkcionális és ágazati szempontok érvényesítése, alkalmazása. Az egyes szakterületeket érintő, gazdasági kihatású intézkedéseket a szakigazgatási szervek csak a pénzügyi feladatokat ellátó szakigazgatási szervvel, illetve fejlesztést érintő kérdésekben a tervezési feladatot ellátó szakigazgatási szervvel is egyetértésben adhatnak ki.

(5) Az elöljáróság által hozott, a lakosságtól származó hozzájárulások, díjak felhasználására vonatkozó döntés végrehajtásáról a tanács végrehajtó bizottsága, illetve szakigazgatási szervei gondoskodnak."

19. §

A Vhr. 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"28. § A szabályozott és az egyéb bevételek befizetésének, illetve beszedésének, továbbá az állami támogatás átutalásának a rendjét a pénzügyminiszter szabályozza."

20. §

A Vhr. 30. §-ának (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) A tanácsi költségvetési szervek állóeszközeinek a felújítására - a működési előirányzatokon belül - az eszközök elhasználódottságát figyelembe véve kell előirányzatokat kialakítani.

(3) A (2) bekezdés szerinti felújítási eszközökkel a fővárosi, megyei és a helyi tanácsok végrehajtó bizottsága, illetve az általuk felhatalmazott költségvetési szervek gazdálkodnak."

21. §

A Vhr. 31. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"31. § A tanács költségvetéséből - elsősorban a területén működő - vállalati gazdálkodó szervezetekkel és más jogi személyekkel társulhat, vállalati gazdálkodó szervezetek és más jogi személyek részére támogatást nyújthat."

22. §

A Vhr. 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"32. § A fejlesztési célú kiadási előirányzatok tartalmát az Országos Tervhivatal elnöke a pénzügyminiszterrel egyetértésben határozza meg."

23. §

A Vhr. 33. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"33. § Az átvett pénzeszközök felhasználásával megvalósított létesítmények működéséről, fenntartásáról - az anyagi eszközöket átadó szervezettel létesített megállapodás szerint - az azokat létesítő tanácsnak kell gondoskodnia."

24. §

A Vhr. 34. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"34. § A gazdálkodási év végén mutatkozó

- tanácsi pénzmaradvány az illetékes tanácsot,

- a tanácsi költségvetési intézmények pénzmaradványa az intézményt,

- a 61. § értelmében felülvizsgált és elvont pénzmaradvány pedig a felügyeletet ellátó tanácsot

illeti meg. A tanácsokat megillető pénzmaradványok, illetve elvonások a tanács költségvetési tartalékát képezik."

25. §

(1) A Vhr. 35. §-a (2) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(2) A rendelkezésre álló erőforrások ésszerű, összehangolt felhasználása érdekében az azonos vonzáskörzethez tartozó tanácsoknak együtt kell működniük már a tervezés során]

"b) egymással, vállalati gazdálkodó szervezetekkel és más jogi személyekkel pénzeszközök kölcsönös átengedésére, illetve az intézmények közös működtetésére és fenntartására"

(irányuló megállapodások létrehozásában és ezeknek a gazdálkodás során történő megvalósításában.)

(2) A Vhr. 35. §-ának (4) bekezdése helyébe a

következő rendelkezés lép:

"(4) A körzetközponthoz vagy az azonos vonzáskörzethez tartozó tanácsok középtávú pénzügyi előirányzatának és éves költségvetésének az összehangolásáról az érdekelt tanácsok végrehajtó bizottságai, illetve szakigazgatási szervei tartoznak gondoskodni."

26. §

A Vhr. 37. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"37. § A gazdálkodás eredményéről féléves és éves beszámolót kell készíteni. A féléves beszámolót a végrehajtó bizottság elé az éves beszámolót pedig - a területén működő költségvetési szervezetek (helyi tanácsok) gazdálkodásáról való tájékoztatás, illetőleg költségvetése vonatkozásában jóváhagyás végett - a tanács elé kell terjeszteni."

27. §

A Vhr-nek a 36/1984. (X. 31.) MT rendelettel megállapított 48. §-a (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A pénzintézetet - ideértve a külföldi pénzintézetet, valamint a nemzetközi kölcsönök és az ezzel azonos gazdasági rendeltetésű pénzügyi műveletek külföldi hitelezőit is - követelései tekintetében adósának vagyonán - ha jogszabály másként nem rendelkezik - a köztartozásokat közvetlenül követő rangsorban kielégítési jog illeti meg. Ez a kielégítési jog - ugyanazzal az adóssal szemben - a követelések keletkezésének a sorrendjében áll fenn."

28. §

A Vhr. 52. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az alapító szerv a költségvetési szerv folyamatos működéséhez az alapítás évében - tanácsok esetében a középtávú tervidőszakban -szükséges kiadások pénzügyi fedezetéről a rendelkezésére álló pénzügyi források terhére az alapítás előtt köteles gondoskodni."

29. §

A Vhr-nek a 36/1984. (X. 31.) MT rendelettel megállapított 55. §-a (2) bekezdésének a) pontja helyébe, valamint a b) pont helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[(2) A miniszter, az országos hatáskörű szerv vezetője, a fővárosi, a megyei tanács végrehajtó bizottsága költségvetési javaslatát a pénzügyminiszter egyezteti. Ennek alapján rögzíti]

"a) a minisztériumnál a bevételi és kiadási előirányzatok, valamint az állami támogatások Összegét és kiemelt előirányzatként a béralapot és az állami támogatásokat:

b) a fővárosi, megyei tanácsnál az állami támogatás összegét és kiemelt előirányzatként a béralapot, a szakmai programok előirányzatait, valamint az állami lakóépületek javítását szolgáló támogatás összegét, továbbá - számítási anyagként - a bevételek és kiadások összegét;".

30. §

A Vhr. 56: §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"56. § A központi költségvetési szervek állóeszközeinek felújítását szolgáló pénzeszközöket az eltérő időben jelentkező felújítási szükségletek jobb kielégítése-, a hatékonyabb állóeszköz-fenntartás érdekében alapszerűen kell kezelni. Az alap a központi költségvetésből kiegészíthető."

31. §

A Vhr. 62. §-ának (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek, egyidejűleg az eredeti (2) és (3) bekezdés számozása (3) és (4) bekezdésre változik:

"(1) Az ágazati miniszter (országos hatáskörű szerv vezetője) - ha jogszabály másként nem rendelkezik - jelöli ki a pénzügyminiszterrel és az Állami Bér- és Munkaügyi Hivatal elnökével egyetértésben azokat a költségvetési intézménytípusokat, amelyeknél országosan egységes anyagi érdekeltségi rendszer érvényesül, és határozza meg a rendszer feltételeit.

(2) Egyedi jellegű költségvetési szervek tekintetében az anyagi érdekeltségi rendszer alkalmazását és annak feltételeit - az (1) bekezdésben foglaltaknak megfelelően - a felügyeletet gyakorló miniszter (országos hatáskörű szerv vezetője), illetőleg tanács elnöke szabályozza."

32. §

A Vhr. 70. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Ha a lemondás

a) minisztérium vagy országos hatáskörű szerv javára történik, az elfogadás joga annak vezetőjét,

b) más költségvetési szerv javára történik, az elfogadás joga a felügyeletet gyakorló szerv vezetőjét, tanács esetében a végrehajtó bizottságot,

c) állami vállalat javára történik, az elfogadás joga a vállalat általános vezetését ellátó szervet illeti meg."

33. §

A Vhr. 92. §-a (1) bekezdésének c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(1) A fővárosi, megyei tanács végrehajtó bizottsága által a helyi tanács végrehajtó bizottságánál végzett költségvetési ellenőrzés során - a 90. §-ban foglaltak értelemszerű alkalmazása mellett - az ellenőrzés még a következőkre terjed ki:]

"c) a fővárosi, megyei tanács elnöke által - állandó vagy eseti jelleggel - kijelölt körben a helyi tanácsok önállóan gazdálkodó költségvetési intézményeit ellenőrizni kell."

34. §

(1) E rendelet 1985. június hó 1. napján lép hatályba.

(2) Az 1985. évi költségvetési gazdálkodást érintően 1985. december 31-ig még a korábbi rendelkezéseket kell alkalmazni, illetőleg a.korábbi rendelkezések szerint kell az 1985. költségvetési évről szóló beszámolót elkészíteni.

(3) E rendeletnek az elöljáróságokra vonatkozó rendelkezéseit a rendelet hatálybalépésétől kell alkalmazni.

(4) A Vhr. 48. §-ának e rendelettel megállapított (5) bekezdésében biztosított kielégítési jogot a külföldi pénzintézetet, valamint a nemzetközi kölcsönökből és az azzal azonos gazdasági rendeltetésű pénzügyi műveletekből eredően a külföldi hitelezőt megillető követelések tekintetében az e rendelet hatályba lépése előtt keletkezett jogviszonyból származó követelésekre is alkalmazni kell.

(5) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a Vhr. 1. §-ának (2) bekezdése, 2. §-ának (2) bekezdése, 3. §-a, 22. §-a, 24. §-a, 30. §-ának (4) bekezdése, 36. §-ának (1) bekezdése, 38. §-a, 63. §-ának (1) bekezdése, 68. §-a (3) bekezdésének utolsó mondata, továbbá 105. §-a (2) bekezdésének d) és e) pontja hatályát veszti.

Lázár György s. k.,

a Minisztertanács elnöke