Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

1985. évi II. törvény

a népgazdasági tervezésről szóló 1972. évi VII. törvény módosításáról és egységes szövegéről[1]

Az Országgyűlés az 1972. évi VII. törvényt ezzel a törvénnyel módosítja, és megállapítja a népgazdaság tervezési rendszeréről szóló törvény egységes szövegét.

A népgazdaság tervezési rendszeréről szóló törvény Az Alkotmány megállapítja, hogy a Magyar Népköztársaság gazdasági életét állami társadalmi-gazdasági terv határozza meg. A munkáshatalom győzelme óta eltelt időszak alatt bebizonyosodott, hogy a szocialista tervgazdaság - támaszkodva a testvéri szocialista országok, elsősorban a Szovjetunió tapasztalataira - a magyar népgazdaság gyors fejlődését, megerősödését, a szocializmus alapjainak lerakását, a dolgozók életszínvonalának rendszeres emelését eredményezte.[2]

A népgazdaság tervezési rendszeréről szóló törvény Az Alkotmány megállapítja, hogy a Magyar Népköztársaság gazdasági életét állami társadalmi-gazdasági terv határozza meg. A munkáshatalom győzelme óta eltelt időszak alatt bebizonyosodott, hogy a szocialista tervgazdaság - támaszkodva a testvéri szocialista országok, elsősorban a Szovjetunió tapasztalataira - a magyar népgazdaság gyors fejlődését, megerősödését, a szocializmus alapjainak lerakását, a dolgozók életszínvonalának rendszeres emelését eredményezte.[3]

A szocialista állam gazdaságpolitikája a gazdaságirányítás egységes rendszere útján valósul meg. A központi irányítás - a termelési eszközök társadalmi tulajdona alapján - a szocializmus teljes felépítése érdekében népgazdasági terven alapszik, amely az áru- és pénzviszonyokkal szervesen összekapcsolva kerül kidolgozásra és megvalósításra.

Népgazdasági terveink a gazdaság tervszerű, arányos fejlődését, hatékonyságának folyamatos emelését, népünk életkörülményeinek rendszeres javítását, szocialista társadalmi rendünk gazdasági alapjának állandó erősítését irányozzák elő. A társadalmi-gazdasági tervezés elősegíti nemzetközi kapcsolataink, különösen a szocialista országokkal való együttműködésünk fejlesztését.[4]

A szocialista demokrácia alapelveivel összhangban, a társadalmi-gazdasági tervezés támaszkodik a társadalmi, az érdekképviseleti, a tudományos és a szakmai szervezetek, a tanácsok és a gazdálkodó szervezetek; a tanácsi tervezés a helyi közösségek, a társadalmi és érdekképviseleti szervezetek; a gazdálkodó szervezetek tervező munkája a munkahelyi társadalmi és érdekképviseleti szervezetek, a dolgozó kollektívák cselekvő részvételére. A tervek megvalósítása szerves része annak az aktív tevékenységnek, amelyet a munkásosztály, a parasztság, az értelmiség a szocializmus teljes felépítése érdekében folytat.[5]

I. fejezet

A társadalmi-gazdasági terv[6]

1. §[7]

2. §[8] A társadalmi-gazdasági terv az állam gazdaságpolitikájával, a gazdaságirányítási rendszer alapelveivel összhangban meghatározott időre megállapítja a gazdaságfejlesztés fő céljait, mértékét és arányait, alapvető társadalmi-gazdasági feladatait, és ezek megvalósításának eszközeit.

3. §[9] A társadalmi-gazdasági terv meghatározza a társadalom gazdasági feladatait a termelőerők fejlesztése, a nemzeti vagyon, az állampolgárok növekvő anyagi és kulturális szükségleteinek kielégítése, valamint az ország véderejének fokozása terén, összehangolja a feladatokat a lehetőségekkel, a megvalósításukat szolgáló eszközökkel.

4. §[10] A középtávú terv és az éves gazdaságpolitikai program kötelezően megállapítja a Minisztertanács, a minisztériumok és az országos hatáskörű szervek gazdaságirányító tevékenységének egységes és összehangolt irányát, felelősségét a terv megvalósításában, a tanácsok gazdasági tevékenységével szemben támasztott követelményeket, továbbá a tanácsokravonatkozó egyes döntéseket is tartalmaz.

5. § (1)[11] A társadalmi-gazdasági terv fajtái:

a) a hosszú távú népgazdasági terv,

b)[12] a középtávú (általában ötéves) társadalmi-gazdasági terv és

c)[13] az éves gazdaságpolitikai program.

(2) A különböző időtartamú népgazdasági tervek összefüggő rendszert alkotnak, azok között szoros összhangot kell biztosítani.

(3)[14]

6. § (1)[15] A hosszú távú társadalmi-gazdasági terv a legfontosabb társadalmi és gazdasági folyamatokra vonatkozó elgondolásokat és hosszú távon megvalósítandó célokat és feladatokat tartalmaz.

(2)[16] A hosszú távú társadalmi-gazdasági terv irányt szab a hosszú távra szóló döntéseknek és a középtávú népgazdasági tervezésnek az olyan társadalmi gazdasági feladatok tekintetében, amelyeket hosszabb időszak fejlődésének feltételei és követelményei alapján célszerű meghatározni.

7. § (1) A középtávú terv tartalmazza, illetve előirányozza a következő feladatokat:[17]

a) a nemzeti jövedelem növekedését, felhasználásának arányait,

b) a népgazdasági ágak fejlődését és a termelés fontosabb szerkezeti változásait,

c) a tudomány- és a műszaki fejlesztési politika fő irányait,

d) a beruházások nagyságrendjét és megoszlásának fő arányait,

e) a foglalkoztatás, a lakossági fogyasztás és a reáljövedelem alakulását,

f) a lakosság életkörülményeinek, különösen a lakosság szociális, egészségügyi és kulturális, lakás-és kommunális ellátásának fejlődését,

g) a nemzetközi gazdasági kapcsolatokra, a külgazdasági politikára és tevékenységre vonatkozó fő irányelveket,

h) az ár- és pénzügypolitika elveit,

i) a termelőerők területi fejlesztésének feladatait, a terület- és településfejlesztési célokat,

j) a környezetvédelem kiemelt feladatait.

(2)[18] A középtávú társadalmi-gazdasági terv meghatározza a gazdaságpolitikai célok és a gazdasági feladatok megvalósításának eszközeit, a gazdasági szabályozás összehangolt alkalmazásának irányelveit és a közvetlen állami döntéseket.

8. §[19] Az éves gazdaságpolitikai program - a konkrét viszonyok figyelembevételével - meghatározza a középtávú társadalmi-gazdasági terv megvalósításának az adott évre szóló feladatait, a nemzeti jövedelem, a fő népgazdasági ágak termelése, a lakossági reáljövedelem, továbbá a beruházások alakulását, a népgazdaság fő egyensúlyi követelményeit, a gazdaságirányítás ezekkel összefüggő tennivalóit, a gazdasági szabályozásban esetleg szükségessé váló kiegészítéseket, illetve módosításokat, a közvetlen állami döntéseket.

9. § A külső és belső feltételek változásaihoz való alkalmazkodás érdekében a népgazdaság fejlődésével, a tervcélok megvalósításának eszközeivel kapcsolatban szükséges kormányzati döntések egy részét - a tervben meghatározott elvek szerint- a megvalósítás során a tényleges folyamatok és feltételek jobb ismeretében kell meghozni.

10. §[20] A társadalmi-gazdasági terv és az állami költségvetés, valamint a pénz- és hitelpolitikai irányelvek között összhangot kell biztosítani. Az állami költségvetés előirányzatainak, valamint a pénz- és hitelpolitikai irányelveknek a kialakításánál a népgazdasági tervekben foglalt gazdaságpolitikai célokból és feladatokból, illetve a pénzügyi politikának a középtávú tervben meghatározott irányelveiből kell kiindulni.

II. fejezet

A társadalmi-gazdasági tervezés rendszere, folyamata[21]

11. § (1)[22] A társadalmi-gazdasági tervezés magában foglalja: a népgazdaság fejlődésének és helyzetének elemzését; a gazdasági fejlődés objektív követelményeinek és folyamatainak, lényeges külső és belső feltételeinek előrejelzését, a népgazdaság lehetséges fejlődési irányainak feltárását; a követendő gazdaságpolitikára vonatkozó javaslatok kidolgozását; a gazdasági és egyes társadalmi célok és feladatok - különböző változatok mérlegelése és javaslatok egyeztetése alapján történő - meghatározását, a terv céljainak és a megvalósításukat szolgáló eszközöknek az összehangolását.

(2)[23] A társadalmi-gazdasági tervezés során

- a társadalmi-gazdasági folyamatokat, a gazdasági döntéseknek ezekre gyakorolt hatásait összefüggéseikben és folyamatosan kell vizsgálni,

- a tervezés időtávjait a vizsgált folyamatokhoz igazodóan kell meghatározni,

- rendszeresen áttekintést kell adni a gazdaság fejlődéséről, meg kell alapozni a folyamatos gazdaságirányítást.

12. §[24] A népgazdasági tervező szervek [21. § (1) bekezdés] kötelesek megállapítani és folyamatosan fejleszteni a társadalmi-gazdasági tervezés módszereit.

13. § (1)[25] A tervező szervek a társadalmi-gazdasági terv megalapozása érdekében a gazdaságpolitikai célokból, a hosszabb távra már elfogadott tervekből, a gazdasági fejlődés, a gazdasági lehetőségek és az áru- és pénzviszonyok elemzéséből, továbbá az azokra ható tényezők prognózisaiból indulnak ki; számításba veszik a gazdasági szabályozó rendszer hatásait; vizsgálják a kereslet és kínálat összehangolásának feltételeit; gazdasági elemzéseket, előrejelzéseket készítenek; gazdaság- és társadalompolitikai, műszaki-gazdasági és több ágazatot érintő összefoglaló koncepciókat dolgoznak ki, feltárják az ágazatközi kapcsolatok fő jellemzőit; javaslatokat tesznek a megvalósítás eszközrendszerére.

(2) A népgazdasági tervező szervek felhasználják a tudományos kutatás eredményeit, a tanácsoktól, a gazdálkodó szervezetektől, egyéb intézményektől és az érdekképviseleti szervektől kapott elemzéseket és javaslatokat.

(3) A népgazdasági tervező szervek a döntéselőkészítés során indokolt esetekben átfogó, illetve egyes részterületekre vonatkozó változatokat készítenek.

14. § (1) A népgazdasági tervezésben fel kell tárni a gazdasági fejlődésre ható külső feltételek várható alakulását, számításba kell venni a nemzetközi munkamegosztásba való bekapcsolódás fejlesztésének a lehetőségeit, és ki kell alakítani a külgazdasági politika kereteit és irányait. A terv megalapozásánál figyelembe kell venni a nemzetközi szerződéseket és megállapodásokat.

(2)[26]

15. §[27] A társadalmi-gazdasági tervezés folyamatában a tervező szerveknek szorosan együtt kell működniük. Együttműködésük során a tervezés megállapított rendje és módszere [21. § (4) bekezdés] szerint kell javaslataikat kidolgozni és egyeztetni.

16. § (1) A népgazdasági tervezésben az érdekek feltárása és egyeztetése, a lehetőségek minél teljesebb megismerése, a terv sokoldalú megalapozása érdekében széles körű társadalmi részvételnek kell érvényesülnie. Ezért

a)[28] a társadalmi, az érdekképviseleti és a szakmai-tudományos szervezetek számára a társadalmi-gazdasági tervezés egyes szakaszaiban lehetővé kell tenni a koncepcionális elgondolások kialakításában és véglegesítésében való közreműködést;

b) a társadalmi szervezeteket fel kell kérni a középtávú tervelgondolások széleskörű, valamennyi fontos társadalmi réteget érintő - a dolgozó kollektívákra is kiterjedő - megvitatására.

(2) A felmerült Véleményeket, javaslatokat a népgazdasági tervezésben hasznosítani kell.

17. § (1)[29] A társadalmi-gazdasági terv egységének és az arányosság követelményeinek megvalósítása érdekében a társadalmi-gazdasági tervezés során össze kell hangolni a termelés, a termelő-, a lakossági- és a közösségi fogyasztás, valamint a felhalmozás és a nemzetközi gazdasági kapcsolatok fejlődését. Az összehangolás során figyelemmel kell lenni azokra a kölcsönös összefüggésekre, amelyek az anyagi és a pénzügyi folyamatok, valamint a munkaerő források és azok felhasználása között fennállnak.

(2) A népgazdasági tervezésben a terv gazdaságpolitikai céljait és a gazdasági feladatokat egymással, valamint az anyagi és a pénzügyi lehetőségekkel összhangban kell meghatározni; e célokat és az irányítási rendszernek megfelelő végrehajtási eszközöket egymással kölcsönösen össze kell hangolni, s a tervezés során megfelelő tartalékot kell képzeni.

18. § (1) A gazdaságpolitikai célok és az ezeket szolgáló eszközök kidolgozását megalapozó munka keretében a területi összefüggések feltárása és összehangolása érdekében területi egyeztetést kell végezni.

(2) A területi egyeztetést az átfogó gazdaságpolitikai célok és az ezeket szolgáló eszközök kidolgozásának megalapozására a népgazdasági tervezés, egyebekben pedig a tanácsi tervezés keretében kell megvalósítani.

III. fejezet

Hatáskörök a népgazdasági tervvel kapcsolatban

19. § Az Országgyűlés

a) megvitatja a hosszútávú társadalmi-gazdasági fejlődés fő irányaira vonatkozó elgondolásokat és ezzel kapcsolatban határozatot hoz;

b) törvényt alkot a középtávú népgazdasági tervről;

c)[30] az állami költségvetés tárgyalásakor áttekinti a Minisztertanács éves gazdaságpolitikai programját;

d) áttekinti a tervezés eredményeit, értékeli a tervek megvalósulását.

20. § A Minisztertanács

a) az Országgyűlés felé terjeszti a hosszútávú társadalmi-gazdasági fejlődés fő irányaira vonatkozó elgondolásokat;

b) az Országgyűlés elé terjeszti a középtávú népgazdasági tervre vonatkozó törvényjavaslatot, határozatban intézkedik a törvény végrehajtásáról;

c)[31] a középtávú népgazdasági tervről szóló törvényben kapott felhatalmazás alapján megállapítja az éves gazdaságpolitikai programot;

d)[32] intézkedéseket tesz a népgazdasági tervek megvalósítására és erről, valamint a tervidőszak közepén és végén átfogóan a középtávú társadalmi-gazdasági terv megvalósulásáról beszámol az Országgyűlésnek, indokolt esetekben kezdeményezi a középtávú népgazdasági tervről szóló törvény módosítását.

21. § (1)[33] A társadalmi-gazdasági tervezés a Minisztertanács irányításával az Országos Tervhivatal, a minisztériumok és az országos hatáskörű szervek együttes feladata.

(2)[34] A társadalmi-gazdasági tervezés központi szerve az Országos Tervhivatal. Az Országos Tervhivatal elnöke szervezi és irányítja a népgazdasági tervek kidolgozását, nemzetközi egyeztetését, a Minisztertanács elé terjeszti a tervjavaslatot, ellenőrzi a népgazdasági tervek megvalósulását, erről beszámol a Minisztertanácsnak, a tervek megvalósítása érdekében javaslatokat, illetve a Minisztertanács felhatalmazása alapján intézkedéseket tesz.

(3)[35] A miniszterek és az országos hatáskörű szervek vezetői - a jogszabályokban meghatározott feladatkörüknek és hatáskörüknek megfelelően -részt vesznek a terv gazdaságpolitikai irányvonalának a kialakításában. Elemzéseket és prognózisokat készítenek a gazdasági folyamatokról, továbbá fejlesztési koncepciókat dolgoznak ki. Javaslatokat készítenek a társadalmi-gazdasági terv kialakítása érdekében, ezen belül a terv keretében hozandó döntésekre, a szabályozók alkalmazására. Részt vesznek a tervek nemzetközi egyeztetésében. Segítik a gazdálkodó szervezetek és a tanácsok tervező tevékenységét. Intézkedéseket tesznek a terv megvalósítása érdekében, s ellenőrzik az állami döntések végrehajtását.

(4)[36] A társadalmi-gazdasági tervezés rendjét és módszereit az Országos Tervhivatal elnöke - az illetékes minisztereknek és az országos hatáskörű szervek vezetőinek a bevonásával - állapítja meg.

(5) A népgazdasági tervezésben részt vevő szervek hatáskörét részletesen a Minisztertanács állapítja meg.

IV. fejezet

A tanácsok és a gazdálkodó szervezetek tervei és ezek kapcsolata a népgazdasági tervvel

22. §[37] A tanácsok a terület- és településfejlesztési célok meghatározása, a lakosság infrastrukturális ellátottságának javítása, az ezt szolgáló létesítmények gazdaságos működtetése, fenntartása és fejlesztése, a rendelkezésükre álló összes anyagi-pénzügyi eszköz összehangolt és hatékony felhasználása érdekében tervet (programot), a fővárosi, megyei tanácsok emellett hosszú távú koncepciókat készítenek.

23. § (1)[38] A társadalmi-gazdasági terv a tanácsok számára gazdaságpolitikai, területfejlesztési és ágazati iránymutatást ad. A népgazdasági tervnek a tanácsok tevékenységét érintő céljai megvalósulását az általános és a tanácsi, továbbá a területi szabályozás eszközeivel kell elősegíteni. A kiemelt célok megvalósítása érdekében a társadalmi-gazdasági terv kötelező előírásokat is megállapíthat.

(2) A fővárosi, megyei tanácsok - figyelembe véve a települések, illetve a településrendszer arányos fejlesztésének a követelményeit - iránymutatást és segítséget adnak a helyi tanácsok terveinek kialakításához.

(3) A fővárosi, megyei tanácsok a népgazdasági tervben foglaltak alapján és annak keretei között a helyi tanácsok terveinek megállapításához kötelező előírásokat is adhatnak.

24. § A tanácsok - bevételeiket számításba véve, a működtetési, fenntartási és fejlesztési feladataikat együttesen mérlegelve, a lakosság és a társadalmi szervek véleményét figyelembe véve - a fejlődés irányaival kapcsolatban előzetesen állást foglalnak, majd megállapítják terveiket.

25. §[39] A fővárosi tanács és a megyei tanácsok a társadalmi-gazdasági terv megalapozásához - a népgazdasági tervező szervek felkérésére - kötelesek számításokat és elemzéseket végezni, javaslatokat kidolgozni.

26. §[40]

27. §[41]

28. §[42]

V. fejezet

A társadalmi-gazdasági terv megvalósítása[43]

29. § (1)[44]

(2) A Minisztertanács köteles a gazdaságirányítási rendszert folyamatosan továbbfejleszteni, gazdaságirányítási tevékenységét a népgazdasági tervekben előírt módon kifejteni.

30. § (1)[45]

(2)[46] A társadalmi-gazdasági terv céljainak a megvalósítása érdekében a Minisztertanács határoz, a központi gazdaságfejlesztési programokról, a központi beruházásokról, a beruházások és a tudományos kutatás, a műszaki fejlesztés állami támogatásának irányairól, valamint mértékéről, a lakosság életszínvonalát érintő központi intézkedésekről, az állami tartalékokról, egyes termékforgalmazási előírásokról és az állami eszközök felhasználását érintő más rendelkezésekről.

(3)[47] A terv céljainak megvalósítása érdekében - a (2) bekezdésben említett határozatokon túlmenően - főleg a gazdasági szabályozás eszközeit kell alkalmazni.

Ezeket az eszközöket a célokkal és egymással összehangoltan kell kialakítani és alkalmazni. A szabályozás egyes elemeit - a társadalmi-gazdasági terv alapján - a Minisztertanács vagy az illetékes miniszterek és az országos hatáskörű szervek vezetői külön jogszabályok szerint állapítják meg.

(4) A terv céljai megvalósításának elősegítése érdekében a Minisztertanács nemzetközi szerződéseket köt. Az érdekelt miniszterek és az országos hatáskörű szervek vezetői kötelesek ezeknek a nemzetközi szerződéseknek a végrehajtását megszervezni, figyelemmel kísérni, és azok teljesítésének érdekében intézkedéseket tenni.

(5) A népgazdasági tervek fő céljainak a megvalósulását, ha az alapul vett feltételek lényegesen megváltoznak, vagy a gazdasági folyamatok a tervezettől oly mértékben térnek el, ami veszélyezteti ezek elérését, a kedvezőtlen folyamatokat ellensúlyozó intézkedésekkel, a tartalékok felhasználásával, a gazdasági szabályozók módosításával és más, a jogszabályokban meghatározott eszközökkel kell előmozdítani.

31. §[48] A népgazdasági tervező szervek [21. § (1) bekezdés] kötelesek a társadalmi-gazdasági terv megvalósítását, az állami döntések teljesítését ellenőrizni, és a szükséges intézkedéseket megtenni, illetőleg kezdeményezni.

32. §[49]

VI. fejezet

Záró rendelkezések

33. § (1) Ez a törvény 1985. június 1. napján lép hatályba; az 1985. évi tervekről készítendő beszámolókra azonban még a korábbi rendelkezések alkalmazandók.

(2) A törvény végrehajtásáról a Minisztertanács gondoskodik.

Losonczi Pál s. k.,

a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsának elnöke

Katona Imre s. k.,

a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsának titkára

Lábjegyzetek:

[1] A norma tartalmát módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. A módosítás az előbbi törvényhelyen olvasható.

[2] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[3] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[4] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[5] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[6] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[7] Hatályon kívül helyezte az 1990. évi XXII. törvény 53. § (2) bekezdése. Hatálytalan 1990.03.15.

[8] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja, és 53. § (2) bekezdése. Hatályos 1990.03.15.

[9] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja, és 53. § (2) bekezdése. Hatályos 1990.03.15.

[10] Megállapította az 1990. évi XXII. törvény 50. §-a. Hatályos 1990.03.15.

[11] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[12] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[13] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése b) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[14] Hatályon kívül helyezte az 1990. évi XXII. törvény 53. § (2) bekezdése. Hatálytalan 1990.03.15.

[15] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[16] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[17] A felvezető szöveget megállapította az 1990. évi XXII. törvény 51. §-a. Hatályos 1990.03.15.

[18] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[19] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése b)-c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[20] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[21] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[22] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[23] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[24] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[25] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja, és 53. § (2) bekezdése. Hatályos 1990.03.15.

[26] Hatályon kívül helyezte az 1990. évi XXII. törvény 53. § (2) bekezdése. Hatálytalan 1990.03.15.

[27] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[28] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[29] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[30] Megállapította az 1990. évi XXII. törvény 52. §-a. Hatályos 1990.03.15.

[31] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése b) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[32] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[33] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[34] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[35] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[36] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[37] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése a) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[38] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[39] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[40] Hatályon kívül helyezte az 1990. évi XXII. törvény 53. § (2) bekezdése. Hatálytalan 1990.03.15.

[41] Hatályon kívül helyezte az 1990. évi XXII. törvény 53. § (2) bekezdése. Hatálytalan 1990.03.15.

[42] Hatályon kívül helyezte az 1990. évi XXII. törvény 53. § (2) bekezdése. Hatálytalan 1990.03.15.

[43] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[44] Hatályon kívül helyezte az 1990. évi XXII. törvény 53. § (2) bekezdése. Hatálytalan 1990.03.15.

[45] Hatályon kívül helyezte az 1990. évi XXII. törvény 53. § (2) bekezdése. Hatálytalan 1990.03.15.

[46] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[47] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[48] Módosította az 1990. évi XXII. törvény 53. § (1) bekezdése c) pontja. Hatályos 1990.03.15.

[49] Hatályon kívül helyezte az 1990. évi XXII. törvény 53. § (2) bekezdése. Hatálytalan 1990.03.15.

Tartalomjegyzék