Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

25/1986. (VIII. 31.) MM rendelet

a felsőoktatási intézményekben folyó nevelő-oktató munka hallgatói véleményezéséről

Az oktatásról szóló 1985. évi I. törvény (a továbbiakban: Tv.) végrehajtásáról szóló 41/1985. (X. 5.) MT rendelet 2. §-a (1) bekezdésének i) pontjában foglalt felhatalmazás alapján - a felsőoktatási intézményeket irányító miniszterekkel és országos hatáskörű szervek vezetőivel, továbbá a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség Központi Bizottságával egyetértésben - a következőket rendelem:

1. §

(1) A rendelet hatálya a Tv. 33. §-a (1) bekezdésének h) pontjában és a 104. §-a (1) bekezdésének b) pontjában foglalt hallgatói jogok közösségi gyakorlására terjed ki.

(2) A véleményezés rendjét (ideértve a vélemények összesítésének és értékelésének módját is), a nappali, az esti és a levelező tagozat sajátosságaira is figyelemmel intézményi szabályzatban kell rögzíteni.

2. §

A véleményezésnek az a célja, hogy

a) hozzájáruljon a nevelés és az oktatás színvonalának, valamint a felsőoktatási intézményekben folyó értelmiségi szakemberképzés hatékonyságának fejlesztéséhez,

b) növelje a hallgatókban a felelősségteljes véleménynyilvánítás és a felsőoktatási intézmény közéletében való részvétel, valamint a demokratizmus igényét,

c) segítse a felsőoktatási intézményekben a minőségi követelmények érvényesülését,

d) adjon tájékoztatást az oktatók számára munkájuk hallgatói megítéléséről,

e) segítse és tegye megalapozottabbá a nevelőoktató munka személyzeti minősítését,

f) járuljon hozzá ahhoz, hogy növekedjék az eredményes nevelő-oktató munka szerepe az oktatók anyagi és erkölcsi megbecsülésében.

3. §

A véleményezés kiterjed

a) a nevelő és oktató munka valamennyi lényeges tartalmi elemére és módszertani kérdésére, így különösen a nevelési-oktatási folyamatra, az oktatott tantárgyak tartalmára,

b) az egyes oktatók nevelő-oktató munkájára,

c) a kollégiumi vezetők és nevelőtanárok kollégiumi tevékenységére,

d) a hallgatókkal közvetlenül foglalkozó oktatási szervezeti és más egységek (pl. tanulmányi osztály, dékáni hivatal, kollégium, gazdasági igazgatóság) munkájára.

4. §

(1) A véleményezést úgy kell megszervezni, hogy

a) a nevelési-oktatási folyamat valamely szokásos tagolására építve rendszeres legyen,

b) az összesített vélemény lehetőleg valamenynyi érintett hallgató véleményét tükrözze.

(2) A véleményezés során többoldalú tájékozódásra (kérdőív, beszélgetés stb.) kell törekedni. Ennek során a vélemények kialakításának és összesítésének a tárgyilagosságát biztosítani kell.

(3) A véleményeket írásba kell foglalni. Az összesítésnek tartalmaznia kell az eltérő nézeteket is.

(4) A véleményezés megszervezése és lebonyolítása a felsőoktatási intézmény (kar) vezetőjének a feladata.

5. §

(1) A véleményezésről az oktatókat az oktatási szervezeti és más egységek vezetőit tájékoztatni kell.

(2) Az intézmény (kar) egészét vagy annak jelentős részét érintő véleményeket és javaslatokat az intézményi (kari) tanácsokban, az oktatási szervezeti és más egységeket érintő véleményeket és javaslatokat az önálló oktatási szervezeti egység tanácsában, illetőleg oktatói (dolgozói) értekezleten meg kell vitatni.

(3) A vélemények és javaslatok alapján tett intézkedések nyilvánosságát az intézményi szabályzatban meghatározott módon biztosítani kell.

6. §

(1) A véleményezettekkel a saját munkájukról szóló véleményeket ismertetni kell, akik arra írásban észrevételt tehetnek.

(2) A vélemények és javaslatok a véleményezettek és az érintett hallgatók számára nyilvánosak.

(3) Az 5. § (2) bekezdésében említett tanácsülésre, illetőleg értekezletre a véleményt és javaslatot tevő hallgatói közösség képviselőit meg kell hívni.

7. §

Az összesített hallgatói véleményeket figyelembe kell venni minden esetben, amikor az oktató és dolgozó huzamosabb időn át végzett munkáját is értékelik (pl. minősítés, előléptetés, vezetői megbízás, kitüntetés).

8. §

A véleményeket a felsőoktatási intézmény iratkezelési szabályzatában foglaltak szerint kell őrizni és kezelni.

9. §

(1) Ez a rendelet 1986. szeptember 1-jén lép hatályba; az intézményi szabályzatokat 1986-87. tanév végéig kell elkészíteni.

(2) A fegyveres erők és a fegyveres testületek felsőoktatási intézményeiben e rendelet szabályait a sajátosságaiknak megfelelő eltérésekkel kell alkalmazni.

Köpeczi Béla s. k.,

művelődési miniszter