8/1992. (IV. 23.) PM rendelet

a központi költségvetési szervek, az elkülönített állami pénzalapok és a helyi önkormányzatok 1992. évi költségvetésének kidolgozásáról és az évközi adatszolgáltatás rendjéről

A Magyar Köztársaság 1992. évi költségvetéséről és az államháztartás vitelének 1992. évi szabályairól szóló 1991. évi XCI. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 70. §-ának (2) bekezdése a) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem:

Éves költségvetési dokumentáció

1. §

(1) Az önálló fejezettel, illetve fejezeti jogosítvánnyal rendelkező központi költségvetési szervek (a továbbiakban: fejezetek), a társadalombiztosítási alapok kezelője és a felügyeletük alá tartozó költségvetési szervek éves intézményi, illetve pénzellátási költségvetésüket az A) Intézményi költségvetés megnevezésű - korábban már rendelkezésre bocsátott - nyomtatványgarnitúra* 61-70 számjelű űrlapjainak kitöltésével készítik el.[1]

(2) Az elkülönített állami pénzalapok költségvetésüket a Pénzügyminisztérium által közvetlenül rendelkezésre bocsátott adatlapok alapján véglegezik.

(3) A helyi önkormányzatok polgármesteri hivatalai költségvetésüket a B) Önkormányzati költségvetés megnevezésű nyomtatvány-garnitúra** 31-40 számjelű űrlapjainak kitöltésével készítik el.

(4) A helyi önkormányzatok önállóan gazdálkodó költségvetési szervei - ideértve a körjegyzőségeket, az intézményt irányító társulásokat és a hatósági igazgatási társulásokat is - a C) Intézményi költségvetés megnevezésű nyomtatványgarnitúra** 31-38 számjelű űrlapjainak kitöltésével tesznek eleget tájékoztatási kötelezettségüknek.[2]

(5) A nyomtatványok kitöltésére, összeállítására, az adatfeldolgozás rendjére vonatkozó szabályokat - amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik - a Pénzügyminisztérium által közvetlenül rendelkezésre bocsátott kitöltési útmutató tartalmazza.

2. §

(1) Az elkészített költségvetések (2)-(3) bekezdés szerinti beadásának határideje: 1992. április 27. A társadalombiztosítási alapok kezelője a saját és a felügyelete alá tartozó költségvetési szervek költségvetését a Társadalombiztosítási Alap 1992. évi költségvetéséről szóló törvény kihirdetését követő 60 napon belül köteles beadni.

(2) A központi és a társadalombiztosítási költségvetési szervek a kitöltött és összeállított nyomtatványaikat a fejezetek az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal Pénzügyi és Számítástechnikai Intézet (a továbbiakban: APEH-PSZTI) Költségvetési Összesítések Szervezési Osztályához juttatják el az (1) bekezdésben foglalt határidőre.

(3) Az elkülönített állami pénzalapok költségvetését az 1. § (2) bekezdésében meghatározott adatlapokon a Pénzügyminisztérium fejezet szerint illetékes főosztályához kell 3 példányban eljuttatni az (1) bekezdésben foglalt határidőre.

(4) A helyi önkormányzatok a saját költségvetésüket és a felügyeletük alá tartozó költségvetési szervek költségvetését a költségvetési törvény 9. § (3) bekezdésében foglalt határidőre a Területi Államháztartási és Közigazgatási Információs Szolgálathoz, illetve a Fővárosi Államháztartási és Közigazgatási Információs Szolgálat (a továbbiakban: TÁKISZ) együtt nyújtják be. A TÁKISZ a megyei összesítéseket, valamint a helyi önkormányzatok és költségvetési szerveik elemi szintű adatállományát - mágneses adathordozón - május 15-ig továbbítja az APEH-PSZTI részére.

Negyedéves és havi pénzforgalmi jelentés

3. §

(1) A központi költségvetési szervek a költségvetési és a letéti számláik első és harmadik negyedévi pénzforgalmáról negyedévente az 1. számú melléklet szerinti jelentést kötelesek az önálló fejezettel, illetve fejezeti jogosítvánnyal rendelkező szerv részére 1992. május 20-ig, illetve október 22-ig megküldeni. A fejezeti összesített adatokat kell a Pénzügyminisztérium fejezet szerint illetékes főosztályának 3 példányban eljuttatni az 5. § (1) bekezdésben foglalt jelentéssel együtt.

(2) Az elkülönített állami pénzalapok kezelői az alap bankszámlái állományának és halmozott pénzforgalmának - a költségvetéssel egyező tartalmú, részletezettségű, valamint az egyes elkülönített állami pénzalapra vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelő, jogcímes részletezettségű - alakulásáról a Pénzügyminisztérium fejezet szerint illetékes főosztályának - a tárgyhót követő hónap 20 napjáig - adnak tájékoztatást.

(3) Az Állami Vagyonügynökség a központi költségvetésben az állami vagyon kezelésével és a privatizáció előkészítésével összefüggő kiadásokra tételesen jóváhagyott előirányzatok teljesítéséről a tárgyhót követő hónap 20. napjáig tájékoztatást ad a Pénzügyminisztérium Központi Költségvetési Fejezetek Főosztálya részére.

(4) A Kincstári Vagyonkezelő Szervezet a kezelésében lévő ingatlanokkal kapcsolatos, központi költségvetésben jóváhagyott kiadásairól és az állami ingatlanok értékesítéséből származó bevételek alakulásáról, a bevételek jogszabály szerint nem a központi költségvetést megillető részének továbbutalásáról tételes tájékoztatást ad a tárgyhót követő hónap 20. napjáig a Pénzügyminisztérium Központi Költségvetési Fejezetek Főosztálya részére.

(5) Az Országos Társadalombiztosítási Főigazgatóság a társadalombiztosítási alapok pénzforgalmáról, a fejezetek, helyi önkormányzatok egészségügyi feladataihoz átutalt támogatásról és a társadalombiztosításból folyósított - alapokba nem tartozó - ellátások kiadásainak és bevételeinek alakulásáról a Pénzügyminisztérium által előírt formában a tárgyhót követő hó 20. napjáig ad tájékoztatást a Pénzügyminisztérium Társadalmi Közkiadások Főosztályának.

4. §

(1) A helyi önkormányzat a havi pénzforgalmi információt e rendelet 2. számú melléklete szerinti tartalommal, önkormányzati szintre összesítve állítja össze és küldi meg a tárgyhót követő hónap 10. napjáig a TÁKISZ-hoz, illetőleg a fővárosi és a kerületi önkormányzatok a fővárosi önkormányzat kijelölt szervéhez.

(2) A TÁKISZ - a megyei és fővárosi adatok feldolgozását követően - az összesítést a tárgyhót követő hónap 20. napjáig - mágneses adathordozón - juttatja el a Pénzügyminisztérium Önkormányzati és Területfejlesztési Főosztályára.

Negyedéves költségvetési jelentés

5. §

(1) A központi költségvetésben önálló fejezettel, illetve fejezeti jogosítvánnyal rendelkező szerveknek - a 3. és 4. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően a költségvetési címek, alcímek, előirányzatcsoportok, kiemelt előirányzatok szerinti részletezésben - a költségvetésük végrehajtásáról az első negyedévről május 31-ig, illetve a tárgynegyedévet követő hónap végéig jelentést kell eljuttatniuk a Pénzügyminisztérium fejezet szerint illetékes főosztályának 3 példányban.

(2) A jelentésben a költségvetési előirányzatok módosításáról, a módosított előirányzatról és azok teljesítéséről kell számot adni. Az előirányzatmódosítás összegét

a) az Országgyűlés;

b) a Kormány;

c) a fejezet;

d) a költségvetési szerv

hatáskörében engedélyezett módosítások összege szerint kell megbontani.

6. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba. A rendeletben foglaltakat első ízben az 1992. évi költségvetés elkészítésekor, illetve az 1992. évi március havi (halmozott) pénzforgalmáról szóló információ szolgáltatásakor kell alkalmazni.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a helyi önkormányzatok költségvetési tájékoztatójának és havi pénzforgalmi információjának elkészítéséről szóló 2/1991. (I. 31.) PM rendelet, illetve a költségvetési szervek költségvetésének végrehajtásáról szóló 4/1991. (II. 13.) PM rendelet 7. § (5) bekezdése hatályát veszti.

(3) Ahol jogszabály PSZTI-t említ, ezen az APEH-PSZTI-t kell érteni.

Dr. Nagy Zoltán s. k.,

pénzügyminisztériumi közigazgatási államtitkár

1. számú melléklet a 8/1991 (IV. 23.) PM rendelethez

2. számú melléklet a 8/1992. (IV. 23.) PM rendelethez

3. számú melléklet a 8/1992. (IV. 23.) PM rendelethez

Millió forintban, egy tizedessel

4. számú melléklet a 8/1992. (IV. 23.) PM rendelethez

Millió forintban, egy tizedessel

Lábjegyzetek:

[1] * A fejezetek további nyomtatványigényeit a SALDO Pénzügyi Szervező, Tanácsadó Vállalat elégíti ki.

[2] ** A nyomtatványokat a SALDO Pénzügyi Szervező, Tanácsadó Vállalat terjeszti az előre megrendelt mennyiségben a területi (fővárosi) államháztartási és közigazgatási információszolgálatok segítségével.

Tartalomjegyzék