Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

55/1997. (X. 21.) BM rendelet

a polgári védelmi kötelezettségen alapuló polgári védelmi szervezetek létrehozásának, irányításának, anyagi-technikai ellátásának, illetőleg alkalmazásának szabályairól

A polgári védelemről szóló 1996. évi XXXVII. törvény (a továbbiakban: Pvtv.) 42. §-a (2) bekezdésének c) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:

Értelmező rendelkezések

1. § E rendelet alkalmazásában

a) polgári védelmi szervezet létrehozása: a polgári védelmi kötelezettség alatt álló állampolgárok polgári védelmi szervezetbe történő beosztása;

b) polgári védelmi szervezet megalakítási terve: a polgári védelmi szervezet személyi és anyagi-technikai felépítésének rendszere;

c) polgári védelmi szervezet megalakítási helye: az a földrajzilag körülhatárolható hely, ahol a polgári védelmi szolgálat elrendelése esetén a polgári védelmi szervezet tagjainak meg kell jelenniük a feladat végrehajtását megelőző felkészítés érdekében.

A polgári védelmi szervezetek létrehozásának közös szabályai

2. § A települési és munkahelyi polgári védelmi szervezetek polgári védelmi parancsnokságból és szakalegységekből, a területi polgári védelmi szervezetek szakszolgálat-parancsnokságból és szakalegységekből állnak.

3. § A Pvtv.-ben meghatározott polgári védelmi feladatok ellátására az alábbi polgári védelmi szakalegységeket kell létrehozni:

a) a lakosság helyi riasztása és tájékoztatása, a polgári védelmi szervezetek állományának riasztása, továbbá a riasztásra szolgáló technikai eszközök és berendezések működtetése, az elsötétítés és fényálcázás végrehajtásának ellenőrzése érdekében riasztó szakalegységet;

b) a polgári védelmi szervek és szervezetek, valamint az irányító és együttműködő szervek és szervezetek közötti hírkapcsolat biztosítása, a híradó-technikai berendezések üzemeltetése és a vezetés híradó-technikai feltételeinek biztosítása érdekében híradó szakalegységet;

c) a polgári védelmi vezetés feltételeinek biztosítása érdekében vezetésbiztosító szakalegységet;

d) a veszélyeztetett területről az állampolgárok kitelepítése, kimenekítése, továbbá a kitelepítéssel, befogadással összefüggő feladatok ellátásának megszervezése és végrehajtása érdekében kitelepítési-elhelyezési szakalegységet;

e) a lakosság helyi védelmét szolgáló óvóhelyek (szükségóvóhelyek) rendeltetésszerű használatának, valamint az óvóhelyen való tartózkodási szabályok betartásának biztosítása érdekében óvóhelyi szakalegységet;

f) a fővárosi METRO életvédelmi létesítményként alkalmazható szakaszaiban a kollektív védelem feltételeinek biztosítása érdekében METRO szakalegységet;

g) a járványos növény- és állatbetegségek megelőzésében, terjedésének megakadályozásában és a felszámolásában való közreműködés érdekében állat- és növényvédelmi szakalegységet;

h) járványos megbetegedések, fertőzések által veszélyeztetett lakosság védelme érdekében szükséges megelőző intézkedések és a fertőtlenítő munkák elvégzése, továbbá a halálos áldozatokkal kapcsolatos halaszthatatlan feladatok végrehajtásában való közreműködés érdekében közegészségügyi és járványügyi szakalegységet;

i) a lakosság és az anyagi javak megelőző radiológiai, biológiai, vegyi (a továbbiakban: rbv.) védelme és a kárterület biztosítása, továbbá felderítési, ellenőrzési, mentesítési és fertőtlenítési feladatok, a veszélyt okozó (nem mentesíthető) anyagok, eszközök megjelölése, elkülönítése érdekében rbv. szakalegységet;

j)[1] békeidőszaki katasztrófák során és minősített időszakban a sérült személyek felkutatása, elsősegélynyújtásban való részesítése, sérültek gyűjtőhelyére, kórházba való szállítása, a polgári védelmi szervezetek egészségügyi biztosítása, a szükséggyógyintézetek felállításában és működtetésében való részvétel, valamint a kórházak kitelepítésében való közreműködés érdekében elsősegélynyújtó és sérültszállító szakalegységet, valamint kórházi szakalegységet;

k) a lakosság és az anyagi javak megelőző műszaki védelmének végrehajtása, a kulturális javak védelme, szükségóvóhelyek létesítése, építése, a vizek kártételei elleni védekezésben való közreműködés, valamint a rendkívüli időjárási viszonyok következményeinek felszámolása, a romok által betemetett óvóhelyeken vagy romosodott épületekben lévő állampolgárok felkutatása, mentése érdekében műszaki-mentő szakalegységet;

l) az épület, közmű- és műszaki károk felmérése, csökkentése, felszámolása, szükség szerinti helyreállítása érdekében műszaki és kárfelszámoló szakalegységet;

m) a lakosság védőeszközökkel való ellátása, a polgári védelmi szervezetek működéséhez szükséges anyagi-technikai feltételek biztosítása, a szervezetek ellátása és az ideiglenesen ellátatlanná vált lakosság egyszeri ellátásának végrehajtása érdekében ellátó szakalegységet;

n) a lakosság és az anyagi javak védelméhez, valamint a polgári védelmi szervezetek működéséhez szükséges szállítási feladatok végrehajtása érdekében szállító szakalegységet.

4. §[2] A területi polgári védelmi szervezet keretében létrehozott

a) vezetésbiztosító és híradó szakszolgálat-parancsnokság a 3. § a)-c) pontjában,

b) lakosságvédelmi szakszolgálat-parancsnokság a 3. § d)-h) pontjában,

c) kárfelszámolási szakszolgálat-parancsnokság a 3. § i)-l) pontjában,

d) logisztikai szakszolgálat-parancsnokság a 3. § m) -n) pontjában

felsorolt területi, települési polgári védelmi szervezetek szakalegységeinek szakmai tevékenységét irányítja. A szakszolgálat parancsnoka a polgári védelmi szervezet alkalmazásának elrendelését követően a megyei (fővárosi) védelmi bizottság operatív törzse tagjaként végzi feladatait.

5. § A polgári védelmi szakalegységek létrehozása során a település - a területi polgári védelmi szervezet esetén az adott területen fekvő települések - veszélyeztetettségéből adódó megelőzési - kárfelszámolási feladatokat, a szakalegységek létszámának megállapításánál a település (terület) népességszámát és a veszélyeztetettség mértékét szükséges figyelembe venni.

A területi polgári védelmi szervezetek létrehozása

6. § (1) A területi polgári védelmi szervezetek felépítésére, létszámára a területi hivatásos polgári védelmi szerv vezetője részletes szakmai indokolás mellett tesz javaslatot a BM Polgári Védelmi Országos Parancsnokság parancsnoka (a továbbiakban: országos parancsnok) részére - annak szakmai előírásai alapján - a megyei közgyűlés elnöke, a fővárosban a főpolgármester (a továbbiakban együtt: megyei közgyűlés elnöke) egyetértésével.

(2)[3] A területi polgári védelmi szervezet létrehozására tett javaslatot az országos parancsnok harminc napon belül megvizsgálja. Amennyiben a javaslat a terület polgári védelmi követelményeinek megfelel, úgy azt jóváhagyja, ellenkező esetben egy alkalommal, indokolva visszaküldi.

(3)[4] Az átdolgozott és a megyei közgyűlés elnökével újra egyeztetett javaslatot a visszaküldéstől számított harminc napon belül kell az országos parancsnokhoz ismételten eljuttatni, aki - véleményeltérés esetén is - határoz a területi polgári védelmi szervezetek felépítéséről és létszámáról.

7. § (1)[5] A területi polgári védelmi szervezet személyi állományát - a szakszolgálat-parancsnokság állományát a megyei közgyűlés elnöke egyetértésével - a szervezet létrehozásáról szóló döntést követő harminc napon belül jelöli ki a területi hivatásos polgári védelmi szerv vezetője.

(2) A területi polgári védelmi szervezet személyi és anyagi-technikai felépítéséről a szervezet létrehozásának helye szerint illetékes hivatásos területi polgári védelmi szerv kimutatást készít, és tárolja a területi szervezetek megalakítási tervét.

8. § (1) A területi hivatásos polgári védelmi szerv vezetője a területi polgári védelmi szervezetek felépítésének és létszámának indokoltságát háromévente felülvizsgálja. Indokolt esetben az országos parancsnok intézkedik a felülvizsgálat soron kívüli elvégzésére.

(2) Ha a felülvizsgálat eredményeként a területi polgári védelmi szervezetek felépítésének, létszámának megváltoztatása szükséges, a 6. § rendelkezései szerint kell eljárni.

A települési polgári védelmi szervezet létrehozása

9. § A települési polgári védelmi szervezeteket úgy kell létrehozni, hogy azok alkalmasak legyenek a helyi veszélyeztető tényezők hatásainak csökkentésére és az elsődleges mentési tevékenységgel összefüggő önmentő jellegű feladatok elvégzésére.

10. § (1) A veszélyeztetettség mértékének és jellegének megfelelő lakosságvédelmi és mentésszervezési feladatok irányítására alkalmas települési polgári védelmi parancsnokság szakmai összetételét és létszámát a helyi hivatásos polgári védelmi szerv vezetőjének javaslata alapján a polgármester állapítja meg.

(2) Azokon a településeken, ahol a veszélyeztetettség szempontjából települési polgári védelmi szervezet keretében szakalegységek megalakítása nem indokolt, ott a 3-5 fős települési polgári védelmi parancsnokságot a várhatóan jelentkező polgári védelmi feladatok tervezésére és szervezésére kell létrehozni.

11. § (1) A veszélyeztetettség alapján I. és II. polgári védelmi besorolású településeken a település lakosságszámának függvényében a polgári védelmi szervezetek legkisebb létszáma:

a) 10 000 lakos felett 300 fő,

b) 5000-10 000 lakos esetén 150-300 fő,

c) 1000-5000 lakos esetén 30-150 fő,

d) 1000 lakos alatt 16-30 fő,

e) 300 lakos alatt 6-8 fő.

(2) A veszélyeztetettség alapján III. és IV. polgári védelmi besorolású településeken a polgári védelmi szervezetek létszáma az (1) bekezdésben meghatározott létszám fele.

12. § (1) A települési polgári védelmi szervezetek megalakítási tervét a helyi hivatásos polgári védelmi szerv közreműködésével a települési polgári védelmi parancsnokság dolgozza ki, és a település polgármestere hagyja jóvá.

(2)[6] Az illetékességi területén létrehozott települési polgári védelmi szervezetek személyi és anyagi-technikai felépítéséről a polgármester adatszolgáltatása alapján a helyi hivatásos polgári védelmi szerv kimutatást készít.

13. § (1) A települési polgári védelmi szervezet polgári szervnél történő létrehozására kiadott hatósági határozatban - a helyi hivatásos polgári védelmi szerv vezetőjének javaslata alapján - a település polgármestere meghatározza a szervezet felépítését, létszámát.

(2) A polgári szervnél létrehozott települési polgári védelmi szervezet megalakítási tervét a polgári szerv vezetőjének egyetértésével a települési polgári védelmi parancsnokság a helyi hivatásos polgári védelmi szerv közreműködésével dolgozza ki. A tervet a település polgármestere hagyja jóvá.

(3) A települési polgári védelmi szervezet megalakítási tervének egy-egy példányát a szervezet megalakítási helye szerint illetékes település polgármesteri hivatalának jegyzőjénél, valamint a helyi hivatásos polgári védelmi szervnél kell elhelyezni.

14. § (1) A fővárosi önkormányzat tulajdonában lévő vagy irányítása alatt álló szervnél a települési polgári védelmi szervezet létrehozásáról, felépítéséről és létszámáról a fővárosi hivatásos polgári védelmi szerv vezetőjének javaslatára a főpolgármester határoz.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szervezet megalakítási tervét a fővárosi hivatásos polgári védelmi szerv vezetője egyetértésével a polgári szerv vezetője készíti el, és a főpolgármester hagyja jóvá. A jóváhagyott megalakítási tervet a polgári szervnél és a fővárosi hivatásos polgári védelmi szervnél kell elhelyezni.

15. § A rendkívüli állapot polgári védelmi feladatait végrehajtó polgári védelmi szervezetek létrehozásának feltételeit a polgármester tervezi.

A munkahelyi polgári védelmi szervezet létrehozása

16. § (1) A munkahelyi polgári védelmi szervezetet a Pvtv. 13. §-ában meghatározott feladatok ellátása érdekében kell létrehozni.

(2) A munkahelyi polgári védelmi szervezet létrehozására és feladataira a polgári szerv telephelye szerint illetékes helyi hivatásos polgári védelmi szerv vezetője tesz javaslatot a polgármesternek, aki határozatban rendeli el a szervezet létrehozását.

17. § (1) A munkahelyi polgári védelmi szervezet megalakítási tervét a munkahelyi polgári védelmi parancsnokság dolgozza ki, és a polgári szerv vezetője hagyja jóvá. A jóváhagyás előtt a megalakítási tervről a szervezet létrehozását elrendelő polgármester véleményt nyilvánít.

(2) A jóváhagyott megalakítási terv egy-egy példányának őrzéséről a polgári szerv vezetője, a megalakítási hely szerint illetékes települési önkormányzat jegyzője és a helyi hivatásos polgári védelmi szerv gondoskodik.

(3) A munkahelyi polgári védelmi szervezet létrehozásához és a megalakítási terv elkészítéséhez a helyi hivatásos polgári védelmi szerv vezetője szakmai segítséget nyújt.

A polgári védelmi szervezetekbe való beosztás szabályai

18. § (1) A polgári védelmi kötelezettség teljesítése alóli mentességet élvező állampolgár a mentességhez vezető okot a következő okmányok valamelyikével igazolhatja:

a) a terhességet a terhesgondozási könyvvel;

b) a Pvtv. 20. §-a (2) bekezdésének b)-e) pontjaiban meghatározott okot a kötelezett lakóhelye szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjének - környezettanulmány alapján kiállított - igazolásával;

c) a munkaképesség 67%-os elvesztését az azt megállapító határozattal, a betegséget három hónapnál nem régebbi, szakrendelő intézet vagy kórház szakorvosa által kiállított igazolással.

(2) Ha az érintett a környezettanulmány elkészítéséhez nem járul hozzá, a jegyző az igazolás kiadását megtagadja.

(3) Ha az érintett polgári védelmi kötelezettségét munkaköre, illetőleg közmegbízatása ellátásával teljesíti, ennek tényét a következő okmányok valamelyikével igazolhatja:

a) országgyűlési képviselővé történt megválasztásáról az erről kiállított megbízólevéllel, illetve képviselői igazolványával,

b) a munkaviszony fennállásáról a munkáltató által kiállított igazolással,

c) készenléti szolgálatról a készenlétet elrendelő okmánnyal,

d) közfeladatot ellátó ágazati védekezési szervezet tagja a szervezetbe történő beosztást elrendelő okmánnyal.

19. § A polgári védelmi szervezetek alkalmazásának idejére a hivatásos polgári védelmi parancsnoksághoz a polgári védelmi kötelezettség alatt álló és megfelelő szakmai felkészültséggel rendelkező személyeket lehet beosztani.

A polgári védelmi szervezetek alkalmazásának szabályai

20. §[7] A polgári védelmi szervezetek békeidőszaki alkalmazására a polgári védelmi szolgálat elrendelésére jogosult személy döntése alapján akkor kerülhet sor, ha más szervek (tűzoltóság, mentőszolgálat, vízkárelhárítási szerv, az érintett üzem baleset-elhárítási szerve) erői, eszközei nem elegendőek a veszélyhelyzet felszámolásához, illetve, ha azt a lakosság, valamint a létfenntartáshoz szükséges anyagi javak védelme ezt egyébként indokolttá teszi.

21. § (1) A megyei közgyűlés elnökénél a veszélyeztetett település polgármestere kezdeményezi a területi, illetve más települések polgári védelmi szervezetei alkalmazását.

(2) A területi polgári védelmi szervezet a megyei közgyűlés elnökének döntése alapján a veszélyhelyzet elhárításának időszakára települési polgári védelmi szervezetekkel ideiglenesen kiegészíthető, ezek irányítására és alkalmazására a területi polgári védelmi szervezetre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

22. § (1) A polgári védelmi szolgálat ellátására kötelezés írásban vagy - ha az időveszteség a feladat ellátását veszélyezteti - szóbeli közléssel (hangosbemondó, hírvivő, távbeszélő, rádió- vagy televízió-közlemény útján) történhet.

(2) Ha a polgári védelmi szolgálatra kötelezés szóbeli közléssel történik, az érintettnek a határozatot az elrendeléstől számított 72 órán belül át kell adni.

(3) A polgári védelmi szervezetek alkalmazása során a feladat ellátására csak az arra felkészített, megfelelő védőfelszereléssel és munkaeszközökkel ellátott személy kötelezhető.

(4) A polgári védelmi kötelezettség alapján létrehozott polgári védelmi szervezet tagja csak beleegyezésével vehető igénybe a nemzetközi szerződésen alapuló, az országhatáron túli mentési feladatok ellátására.

23. § (1) A polgári védelmi szervezetbe beosztott személy a polgári védelmi feladat végrehajtása érdekében kapott utasításokat köteles végrehajtani.

(2) A polgári védelmi szakalegység vezetője a szakalegység állománya, a hivatásos polgári védelmi szerv vezetéssel megbízott tagja a polgári védelmi szervezet teljes állománya tekintetében gyakorolja az utasításadás jogát.

(3) Az utasításadás jogát a szakalegység vezetője a beosztó határozattal, a hivatásos polgári védelmi szerv vezetéssel megbízott tagja megbízólevéllel igazolja.

(4) A polgári védelmi szervezet tagját a szervezet alkalmazásának idejére a nemzetközi szerződés rendelkezéseinek megfelelő igazolvánnyal kell ellátni, amelyet a beosztás helye szerint illetékes hivatásos polgári védelmi szerv készít elő, tárol, és oszt ki az alkalmazás idejére.

24. § (1) Megjelenési és szolgálatteljesítési kötelezettségét teljesítő személy utazási költségtérítésre és a napi hat órát meghaladó felkészítés, illetve szolgálat esetén természetbeni ellátásra jogosult.

(2) Az (1) bekezdés szerinti utazási költségtérítés a közforgalmú vasutak 2. kocsiosztályának igénybevételéért fizetendő díj, közforgalmú vasúti közlekedés hiányában a menetrend szerinti autóbusz viteldíja.

(3) A polgári védelmi szolgálatra kötelezett személy a szolgálat elrendelése esetén - indokolt esetben - más közlekedési eszköz igénybevétele után is jogosult költségtérítésre.

25. § A polgári védelmi kötelezettség alapján létrehozott polgári védelmi szervezet alkalmazásával összefüggő költségeket az alkalmazás elrendelője viseli.

26. § (1)[8] Az ideiglenes polgári védelmi szolgálatra kötelezett személy a felmerült költségekkel kapcsolatos igényét a polgári védelmi szolgálatra kötelezést tartalmazó határozatot kibocsátó polgármesternél a polgári védelmi szolgálat elrendelését követő negyvenöt napon belül jelentheti be. Amennyiben a polgári védelmi szolgálatot nem a határozatot kibocsátó polgármester rendelte el, úgy az igény érvényesítéséhez szükséges iratokat a polgármester a szolgálatot elrendelő részére nyolc napon belül továbbítja.

(2) Az igény bejelentéséhez mellékelni kell a munkáltató által a kötelezett jövedelmére vonatkozó igazolást és a közlekedési eszköz igénybevételét igazoló menetjegyeket, valamint mindazokat az iratokat, amelyek az igény elbírálásánál jelentőséggel bírnak.

A polgári védelmi szervezetek anyagi-technikai ellátásának szabályai

27. § (1)[9] A területi és települési polgári védelmi szervezetek anyagi-technikai eszközökkel való ellátása központi készletekből, illetve a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvényben meghatározott szabályok szerint történik.

(2) A központi készletek beszerzéséről és elosztásáról az országos parancsnok gondoskodik.

(3) A Pvtv. 38. §-a (1) bekezdésének b) pontja alapján létrehozott központi készletekből biztosított technikai eszközök és anyagok állagának megóvásáról és biztonságos tárolásáról a polgári védelmi szervezetek megalakítási helye szerint illetékes polgármester gondoskodik.

28. § (1) A technikai eszközökre vonatkozóan a Pvtv. 11. §-a alapján bekért adatok felhasználásával az illetékes területi, illetve a helyi hivatásos polgári védelmi szerv igénybevételi kijelölési javaslatot készít. Az igénybevételre történő kijelölésről szóló határozatot a polgármester hozza meg.

(2) Az illetékes hivatásos polgári védelmi szerv a polgári védelmi feladatok ellátásához szükséges technikai eszközökre vonatkozó adatokat a hadkiegészítő parancsnoksággal évente egyezteti.

29. § A polgári védelmi szervezetek alkalmazását követően 30 napon belül gondoskodni kell a központi készletből átadott technikai eszközök karbantartásáról és az elhasznált, megsemmisült anyagok, eszközök pótlásáról. A karbantartás és pótlás költségeit a polgári védelmi szervezet alkalmazásának elrendelője viseli.

A hivatásos polgári védelmi szerveknek a polgári védelmi szervezetek létrehozásával és anyagi-technikai ellátásával kapcsolatos feladatai

30. § A BM Polgári Védelmi Országos Parancsnokság

a) kidolgozza a polgári védelmi szervezetek alkalmazási készenlétbe helyezésének rendszerét;

b) összesített terveket készít a központi készletekből biztosított anyagi-technikai ellátás megvalósítására;

c) kidolgozza a polgári védelmi szervezetek korszerűsítésének és továbbfejlesztésének szakmai szabályait.

31. § A területi hivatásos polgári védelmi szerv

a) működési területén egyezteti és koordinálja a polgári védelmi szervezetek létrehozását;

b) kijelöli a területi polgári védelmi szervezetek állományát;

c) szakmai javaslatot készít a megyei közgyűlés elnöke részére, a polgári védelmi szervezetek alkalmazására;

d) gondoskodik a területi polgári védelmi szervezetek felkészítéséről, működési területén tervezi és figyelemmel kíséri a települési polgári védelmi szervezetek felkészítését;

e) évente tájékoztatja a megyei közgyűlés elnökét az illetékességi területén létrehozott területi, települési és munkahelyi polgári védelmi szervezetek felépítéséről, létszámáról és felkészítéséről.

32. § A helyi hivatásos polgári védelmi szerv

a) működési területén egyezteti és koordinálja a polgári védelmi szervezetek létrehozását;

b) végrehajtja a települési polgári védelmi szervezetek szakmai felkészítését, valamint ellenőrzi a munkahelyi polgári védelmi szervezetek felkészítését;

c) végzi a működési területén megalakított polgári védelmi szervezetek központi készletekből átadott anyagi-technikai eszközökkel való ellátását.

Záró rendelkezések

33. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.

(2)[10]

(3)[11]

Melléklet az 55/1997. (X. 21.) BM rendelethez[12]

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 48/2003. (XII. 13.) BM rendelet 1. § -a. Hatályos 2003.12.28.

[2] Megállapította a 4/2005. (II. 19.) BM rendelet 1. § - a. Hatályos 2005.03.06.

[3] Módosította a 13/2010. (XII. 28.) BM rendelet 2. § (3) bekezdése. Hatályos 2011.01.01.

[4] Módosította a 13/2010. (XII. 28.) BM rendelet 2. § (3) bekezdése. Hatályos 2011.01.01.

[5] Módosította a 13/2010. (XII. 28.) BM rendelet 2. § (3) bekezdése. Hatályos 2011.01.01.

[6] Megállapította a 4/2005. (II. 19.) BM rendelet 2. § - a. Hatályos 2005.03.06.

[7] Megállapította a 4/2005. (II. 19.) BM rendelet 3. § - a. Hatályos 2005.03.06.

[8] Módosította a 13/2010. (XII. 28.) BM rendelet 2. § (3) bekezdése. Hatályos 2011.01.01.

[9] Megállapította a 4/2005. (II. 19.) BM rendelet 5. § - a. Hatályos 2005.03.06.

[10] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 3. § 194. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

[11] Hatályon kívül helyezte a 26/2009. (X. 16.) ÖM rendelet 21. § 1. pontja. Hatálytalan 2009.10.19.

[12] Hatályon kívül helyezte a 26/2009. (X. 16.) ÖM rendelet 21. § 1. pontja. Hatálytalan 2009.10.19.

Tartalomjegyzék