62/1997. (IV. 18.) Korm. rendelet

a postai tevékenységről szóló 133/1993. (IX. 29.) Korm. rendelet módosításáról[1]

2. § Az R. 4. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a jelenlegi (3) bekezdés számozása (4) bekezdésre változik:

"(3) A Pt. mellékletének 16. pontjában meghatározott könyvelt küldemények feladásához szükséges nyomtatványokat a feladó köteles kitölteni. A Pt. 17. §-ának (2) bekezdése szerinti küldemények feladásához rendszeresített, e rendelet 1. számú mellékletében meghatározott tértivevény megfelelő rovatait a feladó tölti ki. A feladó köteles megjelölni, hogy eredménytelen kézbesítés esetén a szolgáltató a jogosult átvevőt e rendelet 4., 5., 6. számú mellékleteiben megjelölt értesítők közül milyen típusú értesítővel tájékoztassa."

1. számú melléklet a 62/1997. (IV. 18.) Korm. rendelethez

A hivatalos iratok tértivevény-nyomtatványa

1. Ezen melléklet szerinti nyomtatványt (a továbbiakban: nyomtatvány) a Pt. 17. § (2) bekezdésében felsorolt szervek hivatalos irataival kell használni.

2. A nyomtatvány követelményei:

ELNEVEZÉS: Tértivevény

JEL: Sz. ny. 7976-1

ALAK, MÉRET: A6 148×105 mm

ANYAGA: Legalább 100 g/m2 tömegű

NYOMTATÁS: A nyomtatvány két oldalon eltérő szedésű legyen. A hátoldal jobb oldalán a címadatok helye. A nyomtatvány mintáját - tartalom, elrendezés, szedéstükör tekintetében - e melléklet (7) pontja tartalmazza.

KÖTÉS: Szabadlap

3. A nyomtatvány elő- és hátoldala tartalmazza a következő adatok feljegyzésére szükséges részeket megfelelő elkülönítéssel:

a) Előoldal:

aa) a nyomtatvány elnevezését és jelét,

ab) az irat feladóját, számát, fajtáját, mellékleteit,

ac) a címzett nevét, címét,

ad) a címzett távolléte esetén otthagyható értesítés megjelölését,

ae) a felvevő szolgáltatóhely megjelölését, a felvételi ajánlási ragszámot,

af) a kézbesített küldemény átvételi idejét, az átvevő aláírását,

ag) a kézbesítést végző személy aláírását,

ah) a kézbesítést végző szolgáltatóhely igazoló keletbélyegző-lenyomatát,

ai) a különleges feljegyzéseknek fenntartott helyet.

b) Hátoldal:

ba) a kézbesíthetetlenség okára, illetve a küldemény kézbesítésére vonatkozó tájékoztatást,

bb) a tértivevény címadatait (a hivatalos iratot küldő hatóság neve és címe),

bc) a nyomtatvány elnevezését.

4. A nyomtatvány megfelelően kitöltve csak a Pt. 17. § (2) bekezdésében megjelölt szervek könyvelt levélpostai küldeményeihez csatolva alkalmazható.

5. A küldemény feladását megelőzően a hivatalos iratot feladó szervezet köteles a nyomtatvány következő részeit pontosan kitölteni:

a) az irat feladóját, számát, nemét, mellékleteit,

b) a címzett nevét, címét,

c) a címzett távolléte esetén az értesítés típusának megjelölését,

d) a tértivevény címadatait (a hivatalos iratot küldő hatóság neve és címe).

6. A küldemény felvételekor, illetve azt követően a postai technológiai folyamat megfelelő részénél a postai szolgáltató a nyomtatvány következő részeit köteles pontosan kitölteni:

a) a felvevő szolgáltatóhely megjelölését, a felvételi ajánlási ragszámot,

b) a kézbesített küldemény átvételi idejét, az átvevő aláírását,

c) a kézbesítést végző személy aláírását,

d) a kézbesítést végző szolgáltatóhely igazoló keletbélyegző-lenyomatát,

e) a kézbesíthetetlenség okára, illetve a küldemény kézbesítésére vonatkozó tájékoztatást.

7. A nyomtatvány mintája:

a) Előoldal

b) Hátoldal

4. számú melléklet a 62/1997. (IV. 18.) Korm. rendelethez

5. számú melléklet a 62/1997. (IV. 18.) Korm. rendelethez

a) Előoldal

ÉRTESÍTÉS HIVATALOS IRAT ÉRKEZÉSÉRŐL
(A/2. minta)
Tisztelt Ügyfelünk!
Az Ön címére (.......................................................................................................................)
a ................................................................................- tól ............................ ragszámú ajánlott küldeményként
....................................................... számú ......................................................................................... érkezett.*
Mivel jogosult átvevőt a címhelyen nem találtam, az iratot a mai napon ..................... és . ................ óra között
Ön vagy meghatalmazottja,
akadályoztatása esetén az Ön 14. életévét betöltött közeli hozzátartozója**
(házastárs, egyeneságbeli rokon, testvér)
A .......................................................................................................................... Postán
(................................................................................................................ utca . .......................... sz.) veheti át.
Az irat kézbesítését 199............ év .............................................. hó ............... nap . ...............és .............. óra között ismét megkísérlem.
Ha Önt, meghatalmazottját, 14. életévét betöltött közeli hozzátartozóját, gondnokot, házfelügyelőt vagy szállásadóját akkor sem találom, az iratot a
a ............................................................................................................... Postán
(...................................................................................................................... utca . .......................... sz.)
letétbe helyezem.
Az irat a feltüntetett napot követő 5 munkanapon át - ezen értesítés átadása és a személyazonosság igazolása után -
hétfőtől-péntekig .........................óra között vehető át.
szombaton ....................................
KÉRJÜK, SZÍVESKEDJÉK ELOLVASNI A TÚLOLDALI TÁJÉKOZTATÓT IS!
79-110-01 870-2. sz. ny. Értesítés hivatalos irat érkezéséről A/2. minta.

b) Hátoldal

Az iratot szíveskedjék a postán átvenni. Ha azt az értesítés alapján nem veszi át,
199.......... év .......................................................... hó ................-n második értesítést helyezek el a postafiókba.
Kézbesítő:
................................................
száma:
................................................
* Ide az irat fajtáját kell a tértivevény adatai alapján beírni.
** A megfelelő szövegnél a-be X jelet kell írni.
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy abban az esetben, ha az iratot a postán a meghatározott idő alatt nem veszi át, az Ön részére a bíróság a 43/1953. (VIII. 20.) MT rendelet 9. §-a értelmében a felperes (folyamodó) kérelmére ügygondnokot rendel ki, és a keresetlevelet (iratot) annak kézbesíti, Önt pedig erről ajánlott levélben értesíti.
Büntetőparancs átvételének elmulasztása esetén a bíróság tárgyalást fog kitűzni.

6. számú melléklet a 62/1997. (IV. 18.) Korm. rendelethez

Értesítés hivatalos irat érkezéséről (B. minta)

a) Előoldal

ÉRTESÍTÉS HIVATALOS IRAT ÉRKEZÉSÉRŐL (B. minta)
Tisztelt Ügyfelünk!
Az Ön címére (...................................................................................) a ..................................................... (külföldi)
bíróságtól ............................................................................... bíróság útján ................................................ ragszámú
ajánlott küldeményként ........................................................ számú ............................................................ érkezett.*
Mivel jogosult átvevőt a címhelyen nem találtam, az iratot a mai napon ..................... - ................. óra között
Ön vagy meghatalmazottja,
akadályoztatása esetén az Ön 14. életévét
betöltött közeli hozzátartozója**
(házastárs, egyeneságbeli rokon, testvér)
a ......................................................................................................... Postán
(.......................................................................................................... utca ......................... sz.) veheti át.
Az irat kézbesítését 199............ év .............................................. hó ................. nap ................és .............. óra
között ismét megkísérlem.
Ha Önt, meghatalmazottját, 14. életévét betöltött közeli hozzátartozóját, gondnokot, házfelügyelőt vagy szállásadóját akkor sem találom, az iratot a
............................................................................................................... Postán
(.............................................................................................................. utca ........................... sz.)
letétbe helyezem.
Az irat a feltüntetett napot követő 5 munkanapon át - ezen értesítés átadása és a személyazonosság igazolása után -
hétfőtől-péntekig .........................óra között vehető át.
szombaton ....................................
KÉRJÜK, SZÍVESKEDJÉK ELOLVASNI A
TÚLOLDALI TÁJÉKOZTATÓT IS!
79-110-01 880-5. sz. ny. Értesítés hivatalos irat érkezéséről B. minta.

b) Hátoldal

Az iratot szíveskedjék a postán átvenni. Ha azt az értesítés alapján nem veszi át,
199.......... év .......................................................... hó ................-n második értesítést helyezek el a postafiókba.
Kézbesítő:
................................................
száma:
................................................
* Ide az irat fajtáját kell a tértivevény adatai alapján beírni.
** A megfelelő szövegnél a-be X jelet kell írni.
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy abban az esetben, ha az iratot a postán a feltüntetett idő alatt - vagy ennek az időnek elteltével további 15 nap alatt a bíróságon - nem veszi át, a bíróság a külföldi bíróságtól érkezett iratot a 43/1953. (VIII. 20.) MT rendelet 9. §-ának (4) bekezdése értelmében visszaküldi a külföldi bíróságnak azzal az értesítéssel, hogy az iratot a címzett nem kívánta elfogadni.

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 254/2001. (XII. 18.) Korm. rendelet 51. § (4) bekezdése. Hatálytalan 2001.12.23.

Tartalomjegyzék