Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

24/2001. (XII. 26.) IM rendelet

a társadalmi szervezetek és az alapítványok nyilvántartása ügyviteli szabályainak módosításáról

1. §

A társadalmi szervezetek nyilvántartásának ügyviteli szabályairól szóló 6/1989. (VI. 8.) IM rendelet (a továbbiakban: TR.) 1. §-a a következő (2)-(3) bekezdéssel egészül ki, egyidejűleg a § eredeti szövege (1) bekezdésre változik:

"(2) A bíróság a nyilvántartásba vételről, valamint a nyilvántartásba bejegyzett adat megváltozásának bejegyzéséről az erre a célra szolgáló nyomtatványon előterjesztett kérelem alapján dönt. Ha a kérelem az adat megváltozásának bejegyzésére irányul, jelezni kell, hogy az adat törlését vagy módosítását kérik.

(3) A kérelemhez csatolni kell a 2. mellékletben felsorolt okiratokat. A nyilvántartásba bejegyzésre kerülő egyes adatok igazolása további okiratok csatolását is szükségessé teheti, illetve okiratok benyújtását más jogszabály is előírhatja."

2. §

A TR. 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az Országos Igazságszolgáltatási Tanács Hivatala (a továbbiakban: OITH) a társadalmi szervezetek nevéről nyilvános országos névjegyzéket vezet."

3. §

A TR. 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. § Ha a nyilvántartásba vételre az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény 15. § (6) bekezdése alapján került sor, a kézbesítés előtt a bíróság a számítógépen rögzített adatsort olyan záradékkal látja el, amely igazolja, hogy a nyilvántartásba vétel e törvényi rendelkezés erejénél fogva megtörtént."

4. §

Az alapítványok nyilvántartásának ügyviteli szabályairól szóló 12/1990. (VI. 13.) IM rendelet (a továbbiakban: AR.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"1. § (1) Az alapítványt a székhelye szerint illetékes megyei bíróság, illetőleg a Fővárosi Bíróság (a továbbiakban együtt: bíróság) az 1. mellékletben megjelölt adatokkal, az ott meghatározott módon veszi nyilvántartásba.

(2) A bíróság a nyilvántartásba vételről, valamint a nyilvántartásba bejegyzett adat megváltozásának bejegyzéséről az erre a célra szolgáló nyomtatványon előterjesztett kérelem alapján dönt. Ha a kérelem az adat megváltozásának bejegyzésére irányul jelezni kell, hogy az adat törlését vagy módosítását kérik.

(3) A kérelemhez csatolni kell a 2. mellékletben felsorolt okiratokat. A nyilvántartásba bejegyzésre kerülő egyes adatok igazolása további okiratok csatolását is szükségessé teheti, illetve okiratok benyújtását más jogszabály is előírhatja."

5. §

(1) Ez a rendelet - a (3) bekezdésben foglalt kivételekkel - 2002. január 1. napján lép hatályba azzal, hogy 2003. január 1. napjától kell a kérelmet az erre a célra szolgáló nyomtatványon előterjeszteni.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg

a) a TR. 7. §-ában a "2. mellékletének" szövegrész helyébe a "3. mellékletének" szövegrész,

b) a TR. 1. mellékletének helyébe e rendelet 1. számú melléklete,

c) a TR. 2. melléklete helyébe e rendelet 2. számú melléklete lép, egyidejűleg

d) a TR. eredeti 2. mellékletének számozása 3. számú mellékletre módosul,

e) az AR. melléklete helyébe e rendelet 3. és 4. számú melléklete lép.

(3) 2003. január 1. napján

a) lép hatályba e rendelet 2. és 3. §-a,

b) a TR. 3. § (2) és (3) bekezdésében, és 7. §-ában az "a Legfelsőbb Bíróságot" szövegrész helyébe az "az OITH-t" szövegrész, valamint az AR. 2. §-ában az "a Legfelsőbb Bíróságnak" szövegrész helyébe az "az Országos Igazságszolgáltatási Tanács Hivatalának" szövegrész lép.

(4) Az e rendelet hatálybalépése előtt nyilvántartásba vett társadalmi szervezetek a nyilvántartásba bejegyzett adataik első változásakor, de legkésőbb 2004. január 1. napjáig kötelesek a szervezet-típus nyilvántartásának ügyviteli szabályairól szóló igazságügy-miniszteri rendelet mellékletében felsorolt és még nyilvántartásba nem vett adataik bejelentésére.

Dr. Dávid Ibolya s. k.,

igazságügy-miniszter

1. számú melléklet a 24/2001. (XII. 26.) IM rendelethez

[1. melléklet a 6/1989. (VI. 8.) IM rendelethez]

1. A nyilvántartásba bejegyzendő adatok:

a) nyilvántartási szám,

b) lajstromszám,

c) sorszám,

d) a társadalmi szervezet nyilvántartásba vételéről szóló határozat száma, jogerőre emelkedésének napja,

e) * a társadalmi szervezet neve,

f) * a társadalmi szervezet székhelye,

g) * a társadalmi szervezet képviselőjének neve,

h) * a társadalmi szervezet képviselőjének lakóhelye,

i) * a társadalmi szervezet célja,

j) * az alapszabály kelte,

k) áttétel, felfüggesztés, megszűnés.

2. A nyilvántartásba szükség szerint bejegyzendő adatok:

a) az alapszabály módosítása esetén

aa) * az alapszabály módosításának időpontja,

ab) a módosítás nyilvántartásba vételéről szóló határozat száma, jogerőre emelkedésének napja;

b) közhasznú jogállás megszerzése esetén

ba) a közhasznú jogállás megszerzésének időpontja,

bb) közhasznúsági fokozat,

bc) a közhasznú jogállás módosításának, törlésének időpontja;

c)* társadalmi szervezet szervezeti egysége jogi személlyé nyilvánítása esetén

ca) a jogi személy szervezeti egység neve,

cb) a jogi személy szervezeti egység székhelye,

cc) a jogi személy szervezeti egység ügyintéző és képviseleti szervének neve;

d) * társadalmi szervezetek szövetsége nyilvántartásba vétele esetén

da) a társadalmi szervezetek szövetségét létrehozó társadalmi szervezetek neve, székhelye, nyilvántartási száma.

3. Az ügyek számozását 1 -gyel kell kezdeni a nyilván tartásban.

4. Az egyes társadalmi szervezeteket külön lapon kell nyilvántartani.

* Az adatokat a kérelmező szolgáltatja.

2. számú melléklet a 24/2001. (XII. 26.) IM rendelethez

[2. melléklet 6/1989. (VI. 8.) IM rendelethez]

A kérelemhez csatolandó okiratok:

a) a társadalmi szervezet alakuló ülésének jegyzőkönyve,

b) a társadalmi szervezet alakuló ülésének jelenléti íve a tagok nevével, lakóhelyével és aláírásával,

c) a társadalmi szervezet alapszabálya,

d) a társadalmi szervezet ügyintéző és képviseleti szerve tagjainak a tagság elfogadására és a jogszabályban meghatározott követelményekre vonatkozó nyilatkozata,

e) a székhely használat jogcímét igazoló okirat másolata,

f) szükség szerint a felügyelő szerv tagjainak a tagság elfogadására és a jogszabályban meghatározott követelményekre vonatkozó nyilatkozata,

g) szükség szerint a társadalmi szervezet alapszabályának a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövege.

* Az adatokat a kérelmező szolgáltatja.

3. számú melléklet a 24/2001. (XII. 26.) IM rendelethez

[1. melléklet a 12/1990. (VI. 13.) IM rendelethez]

1. A nyilvántartásba bejegyzendő adatok:

a) nyilvántartási szám,

b) lajstromszám,

c) sorszám,

d) az alapítvány nyilvántartásba vételéről szóló határozat száma, jogerőre emelkedésének napja,

e) * az alapítvány neve,

f) * az alapítvány székhelye,

g) * az alapítvány képviselőjének neve,

h) * az alapítvány képviselőjének lakóhelye,

i) * az alapítvány célja,

j) * az alapítvány típusa,

k) * az alapítvány vagyon-felhasználási módja,

l) * nyílt vagy zárt alapítvány,

m) * a kezelő szerv, illetőleg a kezelő szervezet tagjaínak neve és lakóhelye,

n) * az alapító okirat kelte,

o) áttétel, megszűnés.

2. A nyilvántartásba szükség szerint bejegyzendő adatok:

a) az alapító okirat módosítása esetén

aa) * az alapító okirat módosításának időpontja,

ab) a módosítás nyilvántartásba vételéről szóló határozat száma, jogerőre emelkedésének napja;

b) * az alapítói jogok gyakorlására kijelölés esetén

ba) az alapítói jogok gyakorlására kijelölt személy neve, lakóhelye (székhelye),

bb) a kijelölés feltétele,

bc) a kijelölés feltétele bekövetkezésének időpontja;

c) közhasznú jogállás megszerzése esetén

ca) a közhasznú jogállás megszerzésének időpontja,

cb) közhasznúsági fokozat,

cc) a közhasznú jogállás módosításának, törlésének időpontja;

d) * az alapítvány szervezeti egysége jogi személlyé nyilvánítása esetén

da) a jogi személy szervezeti egység neve,

db) a jogi személy szervezeti egység székhelye,

dc) a jogi személy szervezeli egység ügyintéző és képviseleti szervének neve.

3. Az ügyek számozását 1-gyel kell kezdeni a nyilvántartásban.

4. Az egyes alapítványokat külön lapon kell nyilvántartani.

* Az adatokat a kérelmező szolgáltatja.

4. számú melléklet a 24/2001. (XII. 26.) IM rendelethez

[2. melléklet a 12/1990. (VI. 13.) IM rendelethez]

A kérelemhez csatolandó okiratok:

a) az alapítvány alapító okirata,

b) az alapítvány képviselő szerve (szervezete) tagjainak a tagság elfogadására és a jogszabályban meghatározott követelményekre vonatkozó nyilatkozata,

c) igazolás az alapítvány céljára rendelt vagyon rendelkezésre bocsátásáról,

d) a székhely használat jogcímét igazoló okirat másolata,

e) szükség szerint a felügyelő szerv tagjainak a tagság elfogadására és a jogszabályban meghatározott követeiményekre vonatkozó nyilatkozata,

f) szükség szerint az alapítvány alapító okiratának a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövege.

Tartalomjegyzék