217/2002. (X. 24.) Korm. rendelet
a 2002. évi termésű takarmánykukorica intervenciós felvásárlásáról és közraktári támogatásáról
A Magyar Köztársaság 2001. és 2002. évi költségvetésérői szóló 2000. évi CXXXIII. törvény 109. §-a (1) bekezdésének a) pontjában kapott felhatalmazás alapján a Kormány a következőket rendeli el:
1. §
(1) Az e rendeletben foglaltak alapján az 1. § (3) bekezdésében foglalt jogosultak által megtermelt, az MSZ 12540:1998 szabvány minőségi előírásainak megfelelő 2002. évi termésű takarmánykukorica (a továbbiakban: kukorica) intervenciós felvásárlási ára: 21 000 Ft/tonna.
(2) Az intervenciós felvásárlási ár az általános forgalmi adót vagy a kompenzációs felárat nem tartalmazza. Az intervenciós felvásárlási ár a közraktározott árura vonatkozik.
(3) Az e rendelet alapján támogatások igénylésére jogosultak:
a) a mezőgazdasági termelők agrártámogatás igénybevételével összefüggő adatszolgáltatásáról és nyilvántartásba vételéről szóló 236/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet alapján regisztrált természetes személyek, jogi személyek, jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok (a továbbiakban: termelők), akik nem részesülnek a közraktárba letett 2002. évi termésű takarmánykukorica támogatásáról szóló 95/2002. (X. 7.) FVM rendelet (a továbbiakban: FVM rendelet) támogatásaiból, valamint
b) az FVM rendelet 2. §-a (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott jogosultak - akik részesülnek az FVM rendelet támogatásaiból - de csak a saját termésű kukoricájukra és csak az FVM rendelet alapján támogatásban nem részesített mennyiség erejéig.
(4) Az intervenciós felvásárlásra történő bejelentkezés az e rendelet 1. számú melléklete szerinti igénylőlappal történik, melyhez csatolni kell egy nyilatkozatot arról, hogy a (3) bekezdésben foglalt, az FVM rendelet által nyújtott támogatást a közraktározni kívánt termékre nem vette igénybe. Az igénylőlapokat 2002. november 30-ig az Agrárintervenciós Központ (a továbbiakban: AIK) részére postai úton kell benyújtani. A késedelmesen benyújtott igénylőlapokat az AIK nem veszi figyelembe, az ajánlatot elutasítja.
2. §
Egy termelő által felvásárlásra felajánlható kukorica mennyisége nem lehet kevesebb 50 tonnánál. Hektáronként legfeljebb 5 tonna kukorica ajánlható fel. Egy termelő csak egy igénylőlapot nyújthat be. Több igénylőlap benyújtása esetén az AIK az ajánlatokat határozattal elutasítja. Felajánlani csak a saját termésű és tulajdonú még nem értékesített kukoricát lehet.
3. §
Az igénylőlapon szereplő adatokat a termelő telephelye (lakhelye) szerinti illetékes megyei (fővárosi) földművelésügyi hivatal az AIK felkérésére ellenőrzi. Amennyiben a termelő nem regisztrált, vagy más regisztrációs számával visszaél (1. számú melléklet I. 17.), illetve, ha az általa a vetésterület nagyságára vonatkozóan megadott adat (1. számú melléklet III. 1.) a valóságnak nem felel meg, a valótlan adatokat közlő termelő 2003-ban a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) által a gabonával kapcsolatosan meghirdetett támogatásokat nem veheti igénybe.
4. §
Az AIK a befogadott kérelmek alapján ígérvényt bocsát ki a pályázók részére arról, hogy az igénylőlapon a termelő által felajánlott mennyiségű kukorica - amennyiben a termelő nem áll el intervenciós értékesítési szándékától - 2003. május 31-ig az e rendeletben meghirdetett intervenciós felvásárlási áron - a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter (a továbbiakban: miniszter) által külön rendeletben meghatározottak szerint - az állam megbízásából megvásárlásra kerül. Az ígérvény birtokában a termelő 2002. november l-jétől a terményt közraktárba helyezheti, amelynek feltétele akkreditált laboratórium minőségi tanúsítványa. Egyben vállalja, hogy a közraktárba helyezett kukoricára 2003. június 30-ig szóló közraktári szerződést köt. Az ígérvényt csak egy közraktárban lehet felhasználni.
5. §
(1) A termelő az ígérvény, valamint a közraktárjegy alapján pénzügyi intézménytől az áru ellenértékének (21 000 Ft/tonna) mértékéig hitelt vehet fel. A közraktár az AIK ígérvény alapján közraktárra letett és a befogadott kukorica mennyiségéről, minőségéről, valamint a készletváltozásról minden hónap 15. napjáig az AIK részére tájékoztatást küld a 2. számú melléklet szerint.
(2) Az állam az ígérvénnyel rendelkező és kukoricájukat közraktárba letevő termelőket legfeljebb a 2002. november 1-jétől 2003. május 31-ig terjedő időszakra - azaz legfeljebb 7 hónapra - tárolási támogatásban részesíti. Ennek mértéke művi közraktározás esetén 20 Ft/tonna/hét, a közraktár saját tulajdonú telepén történő tárolás esetén 100 Ft/tonna/hét.
(3) A közraktári jegy fedezete mellett felvett éven belüli lejáratú hitelre az állam az ígérvénnyel rendelkező és kukoricájukat közraktárba letevő termelőket legfeljebb a 2002. november l-jétől 2003. május 31-ig terjedő időszakra - azaz legfeljebb 7 hónapra - a ténylegesen kifizetett kamat 100 százaléknak megfelelő kamattámogatásban részesíti. A támogatás csak a kukoricafelvásárlás finanszírozásában, versenyeztetéssel kiválasztott meghatározott pénzügyi intézmények által, a külön megállapodás szerinti feltételekkel nyújtott hitelek után vehető igénybe. A miniszter erre külön közleményt ad ki.
(4) A kamattámogatást negyedévente, a tárolási támogatást utólag, egy összegben lehet igényelni. A kamattámogatás és a tárolási támogatás csak együttesen vehető igénybe.
(5) A kamattámogatás igényléséhez az igénylőnek mellékelni kell a hitelszerződést, a pénzügyi intézmény igazolását a kamat megfizetéséről és az AIK által kiállított ígérvény másolatát.
(6) A tárolt kukorica mennyiségéről, a tárolás kezdő és befejező időpontjáról a közraktár igazolást állít ki. A tárolási támogatás igényléséhez mellékelni kell a közraktár által kiállított igazolást és az AIK által kiállított ígérvény másolatát.
6. §
(1) 2003. május 15-ig a termelő bármikor jogkövetkezmény nélkül elállhat intervenciós értékesítési szándékától és más piaci szereplőnek eladhatja az árut. Az intervencióra felajánlott áruból történő részértékesítést követően az intervenció lehetősége csak a fennmaradó mennyiségre áll fenn.
(2) Az értékesítés esetén alkalmankénti kivétel minimális mennyisége 50 tonna, gyakorisága: havonta egyszer.
(3) A termelő által 2003. május 15-ig nem értékesített kukoricát megtestesítő közraktárjegyet (árujegy és zálogjegy), 2003. május 31-ig a termelő köteles a miniszter által később külön rendeletben meghatározott szervezetre átforgatni, aki az e rendeletben meghirdetett intervenciós áron megvásárolja az árut. Ezt követően a szervezet törleszti a közraktárjegy fedezete mellett felvett hitelt.
(4) Az állam tulajdonába kerülő intervenciós kukoricakészletek további sorsáról a miniszter külön rendeletben intézkedik.
7. §
(1) A támogatások az illetékes adóhatóságtól igényelhetők, amelyeket a 10032000-01905630 számú APEH Piacra jutást elősegítő támogatások folyósítási számláról kell teljesíteni. Az igénylésnél az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
(2) A támogatás felhasználásának ellenőrzését az illetékes adóhatóság végzi, és rendelkezik a jogosulatlanul igénybe vett támogatások visszafizetéséről. A jogosulatlanul igénybe vett támogatást az (1) bekezdésben meghatározott számlára kell visszafizetni.
8. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.
Dr. Medgyessy Péter s. k.,
miniszterelnök
1. számú melléklet a 217/2002. (X. 24.) Korm. rendelethez
IGÉNYLŐLAP | ||||||
Benyújtás helye: Agrárintervenciós központ H—1385 Budapest 62., Pf. 867 | ||||||
Az igénylőlapot géppel vagy nyomtatott nagybetűvel kell kitölteni! | ||||||
I. A pályázó adatai: | ||||||
1. | Pályázó neve: ................................................................................................ Tel: .......................................... | |||||
2. | Adószáma *: .................................................................................................................................................... | |||||
3. | Adóazonosító jele*: ......................................................................................................................................... | |||||
4. | Őstermelői ig. szám*: ...................................................................................................................................... | |||||
5. | Vállalkozói igazolvány száma: ........................................................................................................................ | |||||
6. | Családi vállalkozói határozat száma: .............................................................................................................. | |||||
7. | TEÁOR-szám: ................................................................................................................................................. | |||||
8. | Lakhely/székhelycíme: ...................................... (helység) ............................................. út/utca/tér ......... hsz. | |||||
9. | Levelezési címe: ............................................... (helység) ............................................. út/utca/tér ......... hsz. | |||||
10. | Bankszámlaszáma: ........................................................................................................................................... | |||||
11. | Számlavezető pénzintézet neve: ....................................................................................................................... | |||||
12. | Statisztikai számjel: ......................................................................................................................................... | |||||
13. | Társadalombiztosítási azonosító jel: ............................................................................................................... | |||||
14. | Társadalombiztosítási folyószámla száma: ...................................................................................................... | |||||
15. | Felelős vezető neve: .............................................................................. Tel.: ................................................. | |||||
16. | Felelős ügyintéző neve: ........................................................................ Tel.: .................................................. | |||||
17. | Az áru tárolási helye (pontos címe): ................................. (helység) ............................ út/utca/tér ......... hsz. | |||||
18. | A 236/1998. (XII. 30.) Korm. rendeletben foglaltak szerinti adatszolgáltatás alapján a megyeileg illetékes FM hivatal által kiállított | |||||
Regisztrációs szám: .......................................................................................................................................... | ||||||
II. Nyilatkozatok (A vonatkozó rész aláhúzandó.) | ||||||
Alulírott nyilatkozom, hogy csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárás alatt nem álló jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság vagy végrehajtási eljárás alatt nem álló egyéni vállalkozó vagyok. Alulírott nyilatkozom, hogy lejárt adó-, vám-, egészség-, nyugdíj-, társadalombiztosítási járulékhátralékkal nem rendelkezem. Alulírott hozzájárulok ahhoz, hogy az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal, a Vám- és Pénzügyőrség, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár, az Országos Nyugdíjfolyósító Igazgatóság, illetve azok szervei, továbbá a Magyar Államkincstár az általam közölt adataimat felhasználják. Alulírott nyilatkozom, hogy az agrártámogatások igénybevételének általános feltételeiről szóló 215/2001. (XI. 17.) Korm. rendelet 4. § (5) bekezdésének a)— p) pontjai szerinti lejárt határidejű befizetési kötelezettségek hátralékával nem rendelkezem vagy utólagosan, számlával igazoltan befizettem. Alulírott nyilatkozom, hogy a 1. § (4) bekezdésében említett a 2002. évi termésű takarmánykukorica támogatásáról szóló 95/2002. (X. 7.) FVM rendelet által nyújtott támogatást a közraktározni kívánt termékre nem vettem igénybe. | ||||||
III. 1. A 2002. évi termésű takarmánykukorica vetésterület nagysága: 2. A felvásárlásra felajánlott takarmánykukorica mennyisége: | .................................... ha .................................... tonna | |||||
3. Az igénybe venni kívánt konstrukció: | Művi tárolású | Közraktár saját telepe | ||||
(A megfelelő aláhúzandó!) | ||||||
4. Amennyiben már közraktározott, a közraktár megnevezése: | ||||||
Concordia Rt. | ÁTI DEPO Rt. (A megfelelő aláhúzandó! | Hungária Közraktár Rt. | ||||
Büntetőjogi felelőségem tudatában kijelentem, hogy a pályázati lapon feltüntetett adatok a valóságnak megfelelnek. | ||||||
Dátum: ...................................................................................... | ||||||
............................................................................. pályázó aláírása vagy cégszerű aláírása | ||||||
Melléklet: 1. Gazdasági társaságok és szövetkezetek esetében a cégbírósági bejegyzést igazoló cégkivonat vagy egyéni vállalkozó, őstermelő és családi gazdálkodó esetében a tevékenységet TEÁOR számmal is feltüntető vállalkozói, őstermelői igazolvány másolata, illetve családi gazdálkodó esetében az erre vonatkozó határozat másolata. 2. A regisztrációba vételről, a megyei FM hivatal által kiállított regisztrációs igazolás másolata. 3. Egy bérmentesített, a pályázó nevére megcímzett válaszlevél boríték és kiállított tértivevény. | ||||||
INFORMÁCIÓ: Agrárintervenciós Központ Ügyfélszolgálat: 1054 Budapest, Alkotmány u. 29. Ügyfélfogadás rendje: hétfő—csütörtök 9—12 óráig. Honlap: www.aik.hu; e-mail: ugyfelszolgalat@aik.hu Tel.: 374-3604, Fax: 475-2114, Postacím: 1385 Budapest 62., Pf. 867 | ||||||
Kérjük, hogy amennyiben pályázatával kapcsolatban felvilágosításért fordul hozzánk, minden esetben adja meg, illetve tüntesse fel a nevét és adóazonosító számát/adószámát. Ezek nélkül információt nem áll módunkban adni. | ||||||
* Minden mellékelt bizonylat azonos jelhez vagy számhoz kapcsolódjon. A pályázati lapon azt az adószámot vagy adóazonosító jelet kérjük feltüntetni, amely alapján a támogatást igényli.
2. számú melléklet a 217/2002. (X. 24.) Korm. rendelethez
Közraktári havi jelentés az intervenciós takarmánykukorica készletéről | |||||||
Benyújtás helye: Agrárintervenciós Központ H—1385 Budapest 62., Pf.867 | |||||||
1. Közraktár neve: | |||||||
2. Adószáma: ccccccccccc | |||||||
3. Kapcsolattartó neve: ................................................................................. Tel.: .................................................. | |||||||
4. Tárgyidőszak: .............................. hónap 15-től .............................. hónap 15-ig | |||||||
Letevő neve | |||||||
Adószáma | |||||||
AIK ígérvény iktatószáma | |||||||
Közraktárjegy száma | |||||||
A raktár neve, címe | |||||||
Az ígérvény alapján tárgyidőszakban betárolt tényleges mennyiség | |||||||
Betárolás időpontja | |||||||
Tárgyidőszakban kitárolt mennyiség | |||||||
Kitárolás időpontja | |||||||
Igazolom, hogy a jelentésben megadott adatok a valóságnak megfelelnek. | |||||||
Dátum: .......................................................................... | |||||||
................................................. közraktár aláírása | |||||||