Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

38/2002. (III. 7.) Korm. rendelet

a területfejlesztési célelőirányzat felhasználásának részletes szabályairól szóló 89/2001. (VI. 15.) Korm. rendelet módosításáról

A területfejlesztésről és területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 7. §-ának e) pontjában kapott felhatalmazás alapján a területfejlesztési célfeladatok előirányzatának felhasználásával kapcsolatban a Kormány a következőket rendeli el:

1. §

(1) A területfejlesztési célelőirányzat felhasználásának részletes szabályairól szóló 89/2001. (VI. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A megyei területfejlesztési tanácsok (a továbbiakban: megyei tanács) külön jogszabályban meghatározott összeg mértékéig pályázati rendszer keretében dönthetnek a támogatásról. A külön jogszabályban meghatározott összeg 2%-át fordíthatják a pályázati rendszer működtetésével kapcsolatos kiadásokra."

(2) A Korm. rendelet 2. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A regionális fejlesztési tanácsok (a továbbiakban: regionális tanács) a külön jogszabályban meghatározott összeg mértékéig - a 20. § (6) bekezdésében meghatározott eltéréssel - pályázati rendszer keretében döntenek a támogatásról."

2. §

A Korm. rendelet 4. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatási formák:

a) vissza nem térítendő támogatás,

b) visszatérítendő támogatás,

c) fejlesztési hitelekhez nyújtható kamattámogatás.

A támogatási formák együttesen is alkalmazhatók. A vállalkozásoknak nyújtott állami támogatások tilalma alóli mentességek egységes rendjéről szóló 163/2001. (IX. 14.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rend.) 2. számú mellékletében foglaltak figyelembevételével kell meghatározni az adott támogatás esetében a)-c) pontokban megfogalmazott támogatási formák közös támogatástartalmát."

3. §

A Korm. rendelet 8. §-ának b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A fejlesztés megvalósításához) "b) természetes személyeknek, egyéni vállalkozóknak, őstermelőknek, mikro-, kis- és középvállalkozásoknak 35%,"

4. §

A Korm. rendelet 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"9. § Az egy projekthez igénybe vett, az Áht. 15. §-ának hatálya alá tartozó, bármely államháztartási forrásból származó összes támogatás támogatási intenzitása nem haladhatja meg a Rend. 29. §-ában meghatározott mértéket."

5. §

A Korm. rendelet 10. §-a (1) bekezdésének a) és b) pontjai helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A támogatás szempontjából elismerhető költségek:)

"a) a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 47. §, 48. § és 51. § szerint elszámolható eszközök bekerülési értéke, amelyen belül az immateriális javak beszerzési (előállítási) értéke nem haladhatja meg a bekerülési érték 25%-át, a meglévő tárgyi eszközök bővítésének, rendeltetésének, megváltoztatásának, átalakításának költségei azzal az eltéréssel, hogy a beruházás előkészítésével kapcsolatosan a licenc és know-how díjakról, engedélyezési tervek költségeiről, a pályázat benyújtását megelőző 12 hónapon belül keletkezett számlák nyújthatók be. Az előkészítés támogatására külön önálló pályázat nem nyújtható be;

b) az ÁFA-t is tartalmazó összköltség, ha kedvezményezettnek - külön jogszabály szerint - a támogatással finanszírozott beruházással kapcsolatosan ÁFA levonási joga nincs;"

6. §

(1) A Korm. rendelet 11. §-a (3) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A (2) bekezdésben meghatározott igénybevételtől eltérően]

"b) programkészítés esetén a megítélt támogatás 20%-a a szerződés aláírásakor vehető igénybe. Ha a program elfogadásának rendjét külön jogszabály nem írja elő, akkor a támogató elfogadó nyilatkozata alapján igénybe vehető a további 80% is. Amennyiben a program elfogadásának rendjét külön jogszabály írja elő, ekkor a támogatás 60%-a az egyeztetésre alkalmas program elkészítését követően vehető igénybe. A fennmaradó 20%-a külön jogszabályban meghatározott egyeztetések lezárása, az elfogadott észrevételek átvezetése után a támogatási döntést hozó nyilatkozata alapján vehető igénybe."

(2) A Korm. rendelet 11. §-a a következő (4) és (5) bekezdésekkel egészül ki:

"(4) Az R. 91. § (4) bekezdése alapján folyósított előleg esetén annak összegére a felhasználásról történő elszámolásig a 7. § (1) bekezdése szerinti biztosítékot keli nyújtani, amennyiben azt a rendelet a támogatási célhoz nem írja elő.

(5) Amennyiben a támogatott a szerződésben rögzített kezdési időpontot követő 3 hónapon belül nem kezdi meg a beruházást, nem kezdeményezi a támogatás - vagy a támogatás egy részének - igénybevételét és a késedelem okát nem indokolja, a támogatási döntés érvényét veszti."

7. §

(1) A Korm. rendelet 12. §-ának (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

(A támogatások mértékére vonatkozó rendelkezések)

"(11) A célelőirányzat központi és decentralizált regionális, illetve megyei kereteiből egyaránt támogatott kistérségi fejlesztési programok megvalósítását szolgáló és munkahelyteremtő beruházások, fejlesztések esetében az együttes támogatás mértéke legfeljebb 15% ponttal haladhatja meg az 1. számú mellékletben meghatározott mértéket."

(2) A Korm. rendelet 12. §-ának (13) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(13) A Rend. szerinti érzékeny ágazathoz tartozó vállalkozások és nagy beruházások az előbbi kormányrendelettel összhangban támogathatók."

8. §

(1) A Korm. rendelet 15. §-ának a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A megyei tanács a pályázati rendszerben a rendelkezésre álló keret terhére támogatást nyújthat:)

"a) az elfogadott megyei és kistérségi területfejlesztési programban szereplő beruházások megvalósításához;"

(2) A Korm. rendelet 15. §-ának c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A megyei tanács a pályázati rendszerben a rendelkezésre álló keret terhére támogatást nyújthat:)

"c) ipari területek, innovációs központok és inkubátor, házak kiépítéséhez;"

(3) A Korm. rendelet 15. §-a a következő új i) ponttal egészül ki:

"i) az a) és h) pontokban meghatározott beruházások támogatása esetén azokat a b) és g) pontokban meghatározott célok közé is be kell sorolni, és e rendelet támogatási feltételeiről szóló 3-14. §-ok rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell."

9. §

A Korm. rendelet 16. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A pályázat befogadás időpontjának a pályázati felhívásnak hiánytalanul megfelelő pályázat beérkezésének időpontját kell tekinteni, ami hiánypótlás esetén annak beérkezési időpontja. A pályázati felhívásnak nem megfelelő, hiányos pályázat esetében a pályázót hiánypótlásra kell felszólítani. Hiánypótlásra csak egyszer, a felszólítás kézhezvételétől számított 15 munkanapon belül van lehetőség."

10. §

A Korm. rendelet 17. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatásra benyújtott pályázatról a befogadást követő 60 napon belül dönt a megyei tanács. Amennyiben a kedvezményezett vállalkozás a Rend. szerint érzékenynek minősülő ágazatokban tevékenykedik, vagy a fejlesztés nagy beruházásnak minősül, a Rend. 47. §-a szerint kell eljárni."

11. §

(1) A Korm. rendelet 19. §-a (1) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"b) a támogatott számláját a Kincstárhoz nyújtja be, a támogatás a 14. §, valamint a 17. § (4) bekezdésében meghatározott feltételek szerint nyújtható."

(2) A Korm. rendelet 19. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A támogatásból megvalósuló beruházások, fejlesztések hatásait, a folyamatban lévők nyomon követését és pénzügyi ellenőrzését tartalmazó elemzéseket, illetve a megyei és regionális programok végrehajtását a tanács évente értékeli. Az arról készült jelentést a tárgyévet követő február 15-éig az FVM által meghatározott formában és tartalommal elkészíti és megküldi."

12. §

(1) A Korm. rendelet 20. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A PHARE Árnyékprogram megvalósításának feltételeit az FVM, a Gazdasági Minisztérium, az Oktatási Minisztérium, a Szociális és Családügyi Minisztérium, illetve a Közép-Magyarországi, a Közép-Dunántúli, a Dél-Dunántúli, a Nyugat-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács és a Balaton Fejlesztési Tanács regionális fejlesztési tanácsonként külön-külön megállapodásban rögzítik. A megállapodásoknak az R. 71. §-ában előírtakat tartalmaznia kell."

(2) A Korm. rendelet 20. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Az FVM az R. 72. §-ában foglaltaknak megfelelően - a (6) bekezdésben foglaltak figyelembevételével - a minisztériumokkal egyetértésben elkészíti és benyújtja az Államháztartási Hivatalnak (a továbbiakban: ÁHH) az ERFP-k tárgyévre szóló Feladatismertetőit."

(3) A Korm. rendelet 20. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A regionális tanácsok a regionális jelentőséggel bíró egyedi beruházások támogatásáról pályázat kiírása nélkül dönthetnek. Az egyedi nagy beruházásokról a regionális tanácsok kiállítják és elküldik az FVM-nek az R. 5. számú melléklete szerinti Beruházásismertetőt és Beruházásfinanszírozási Alapokmányt. Az FVM a minisztériumokkal egyetértésben benyújtja azokat az ÁHH-nak."

(4) A Korm. rendelet 20. §-a (6) bekezdésének számozása (7) bekezdésre módosul és helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) Az ÁHH az R. 73. §-ának rendelkezése szerint vizsgálja és fogadja be a feladat- és beruházásfinanszírozási okmányokat."

13. §

(1) A Korm. rendelet 21. §-ának (1)-(3) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A regionális tanácsok által kidolgozott foglalkoztatási alprogramoknak a Munkaerőpiaci Alapból történő finanszírozásáról az FVM előterjesztése alapján a MAT dönt.

(2) Az alprogram foglalkoztatási részének a MAT részére történő előterjesztéséhez - szükség szerint a Szociális és Családügyi Minisztérium véleményének kikérésével - a gazdasági miniszter egyetértése szükséges.

(3) Az alprogram rehabilitációs részének jóváhagyásához a szociális és családügyi miniszter egyetértése szükséges."

(2) A Korm. rendelet 21. §-a a következő (4) és (5) bekezdésekkel egészül ki:

"(4) A foglalkoztatási alprogram megvalósítási feltételeit, valamint az alprogramoknak a Munkaerőpiaci Alap foglalkoztatási alaprész "Foglalkoztatási és képzési támogatások" előirányzat terhére történő finanszírozását az FVM a Foglalkoztatási Hivatallal megállapodásban rögzíti.

(5) A rehabilitációs alprogramok a megvalósítás feltételeit, valamint az alprogramoknak a Munkaerőpiaci Alap rehabilitációs alaprész "Munkahelyteremtő támogatás" előirányzat terhére történő finanszírozását az FVM a Szociális és Családügyi Minisztériummal megállapodásban rögzíti."

14. §

(1) A Korm. rendelet 22. §-a (1) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"a) a területfejlesztési PHARE programok feltételeinek figyelembevételével a támogatás szempontjából elismerhető költségeket a támogatás intenzitásának felső határát, a vállalkozások és nonprofit szervezetek eltérő támogatási lehetőségeit a Rend. 29. §-ának rendelkezései szerint;"

(2) A Korm. rendelet 22. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki, és a jelenlegi (7)-(9) bekezdésének számozása (8)-(10) bekezdésre módosul:

"(7) Amennyiben a kedvezményezett vállalkozás a Rend. szerint érzékenynek minősülő ágazatokban tevékenykedik, vagy a fejlesztés nagy beruházásnak minősül, a Rend. 47. §-a szerint kell eljárni."

(3) A Korm. rendelet 22. §-ának (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(9) Az R. 85. §-át a következő kiegészítésekkel kell alkalmazni:

a) a támogatásra benyújtott pályázatokról a befogadást követő 90 napon belül dönt a regionális tanács,

b) a támogatási szerződések megkötésénél az e rendelet 17. § (3) bekezdése szerint kell eljárni,

c) a támogatási szerződést a regionális tanács elnöke írja alá."

(4) A Korm. rendelet 22. §-ának (10) bekezdése hatályát veszti.

15. §

A Korm. rendelet 24. §-ának (3)-(5) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(3) Az RMB-ék tagjai - akik az ERFP-ék végrehajtásában pénzügyileg, illetve végrehajtói szinten közvetlenül érintettek -:

a) a pénzügyi támogatásokat nyújtó minisztériumok egy-egy köztisztviselője;

b) a regionális tanácsok által kinevezett tag;

c) a régió megyei önkormányzatainak megyénként egy-egy képviselője.

(4) Az RMB-ék üléseinek tanácskozási jogú állandó résztvevői:

a) az államigazgatás oldaláról a Pénzügyminisztérium és a Kincstár egy-egy köztisztviselője, illetve közalkalmazottja;

b) a területi szervek oldaláról

ba) a megyei tanácsok munkaszervezeteinek megyénként,

bb) a Munkaügyi Központoknak megyénként,

bc) a Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Közhasznú Társaság regionális irodái,

bd) a területileg illetékes Környezetvédelmi Felügyelő-ség(ek)

egy képviselője;

c) a Megyei Munkaügyi Tanácsok munkaadói és a munkavállalói oldalának megyénként egy-egy képviselője.

(5) Az RMB-k elnöki feladatait a regionális tanács által kinevezett tagok látják el."

16. §

A Korm. rendelet 27. §-a d) pontjának db) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[d) a területfejlesztésért felelős miniszter által meghatározott területfejlesztési stratégia megvalósítását szolgáló alábbi fejlesztésekhez:]

"db) az agrártermékek nem hagyományos (energetikai, lebomló csomagolóanyag) célú felhasználásával összefüggő fejlesztésekhez."

17. §

(1) A Korm. rendelet 28. §-ának (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) A Szakértői Bizottság állásfoglalása előtt az érintett regionális, illetve megyei tanács véleményét ki kell kérni. Amennyiben a kedvezményezett vállalkozás a Rend. szerint érzékenynek minősülő ágazatokban tevékenykedik, vagy a fejlesztés nagy beruházásnak minősül, a Rend. 47. §-a szerint kell eljárni."

(2) A Korm. rendelet 28. §-ának (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(11) A támogatások folyósításánál e rendelet 19. §-ában foglaltak szerint kell eljárni."

18. §

A Korm. rendelet 1. számú melléklete helyébe e rendelet melléklete lép.

19. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Melléklet a 38/2002. (III. 7.) Korm. rendelethez

Támogatható célok és támogatásuk intenzitásának felső határai a megyei és a központi pályázati rendszerben

I.Megyei pályázati rendszerben

Támogatható célokTámogatásuk intenzitásának felső határa az elismerhető költségek %-ában*
Az elfogadott megyei vagy kistérségi területfejlesztési programokban szereplő beruházásokhoz40
Munkahelyteremtő beruházások, a meglévő foglalkoztatott létszám megőrzését szolgáló piac-, vagy termék- vagy technológiaváltást környezetbarát módon elősegítő fejlesztésekhez, beruházásokhoz30
Ipari területek, innovációs központok és inkubátorházak kiépítéséhez30
Térségi fejlesztési programok, a helyi társadalom fejlődését, önszerveződését elősegítő programok, valamint a gazdaság fejlődését segítő megvalósíthatósági tanulmányok készítéséhez70
A regionális fejlesztési tanácsok által nem támogatott, a gazdaságfejlesztéssel összefüggő és vállalkozásokat segítő termelő infrastrukturális beruházásokhoz, beleértve a halastó kiépítését szolgáló vízi építményt, a hírközlést, informatikát, a térségi hulladék elhelyezését és kezelését30
A humánerőforrást - beleértve az oktatást, a szakipari képzést, a munkanélküliek reintegrációját, valamint az egészségi állapot megőrzését is - biztosító fejlesztésekhez30
A falusi idegenforgalmi fejlesztésekhez40
A megyei területfejlesztési tanács határozatában rögzített roma programokhoz50
* Megjegyzés: Atámogatási intenzitást a vállalkozásoknak nyújtott állami támogatások tilalma alóli mentességek egységes rendjéről szóló 163/2001. (IX. 14.) Korm. rendelet 2. és 3. számú mellékletében közölt számítási metodikának megfelelően kell meghatározni, értelmezni, illetve számítani. A halmozott állami támogatások felső határát a decentralizált és központi támogatások együttes odaítélése esetén is érvényesíteni kell.

II.Központi pályázati rendszerben

Támogatható célokTámogatásuk intenzitásának felső határa az elismerhető költségek %-ában*
Az ország gazdaságilag - az egy főre jutó bruttó hazai termék tekintetében - legkedvezőtlenebb helyzetben lévő 5 megye kistérségén kívül, a külön jogszabályban felsorolt 9 leghátrányosabb helyzetben lévő kistérség fejlesztési programjainak megvalósításához50
A gazdaságtalan szénbányák felszámolásából adódó társadalmi problémák kezeléséhez40
Az agrártermékek nem hagyományos (energetikai lebomló csomagolóanyag) célú felhasználásával összefüggő fejlesztésekhez30
Más központi forrásokkal közös finanszírozással az 5. §-ban meghatározott feltételek szerinti helyen megvalósuló beruházásokhoz30
100 fő feletti munkahelyteremtő, beleértve a működő külföldi tőke bevonásával összefüggő beruházásokhoz.30
* Megjegyzés: Atámogatási intenzitást a vállalkozásoknak nyújtott állami támogatások tilalma alóli mentességek egységes rendjéről szóló 163/2001. (IX. 14.) Korm. rendelet 2. és 3. számú mellékletében közölt számítási metodikának megfelelően kell meghatározni, értelmezni, illetve számítani. A halmozott állami támogatások felső határát a decentralizált és központi támogatások együttes odaítélése esetén is érvényesíteni kell.

Tartalomjegyzék