30/2003. (XII. 2.) PM rendelet

az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 25/1991. (X. 16.) PM rendelet módosításáról

A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Tv.) 38. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 25/1991. (X. 16.) PM rendelet (a továbbiakban: R.) a következők szerint módosul:

1. §

Az R. 3. §-ának (3) bekezdése a következő c) ponttal egészül ki:

[A tárgyi feltételek vizsgálata kiterjed:]

"c) a Tv. 2. §-ának (6) bekezdésében foglalt követelmények teljesítésére."

2. §

Az R. 4/A. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A Tv. 23. §-ában foglalt ajándéksorsolás szervezése esetén - legkésőbb annak meghirdetését megelőző 10 nappal - az SZF által rendelkezésre bocsátott, a 9. számú melléklet szerinti (sorszámozott) nyomtatványon kell teljesíteni a bejelentési kötelezettséget. Ezt követően a bejelentésben foglaltaktól eltérni a változtatás időpontját megelőző 10 nappal az említett nyomtatványon benyújtott bejelentés teljesítésével lehet, azonban az eltérés a játékosok érdekeit nem sértheti."

3. §

Az R. 5. §-a a következő (4) -(5) bekezdésekkel egészül ki:

"(4) A távközlési eszközök és rendszerek útján szervezett sorsolásos játék esetén a játékos számára a játékban való részvételt megelőzően megismerhetővé kell tenni a részvételi szabályzatot.

(5) A távközlési eszközök és rendszerek igénybevételével szervezett számsorsjáték és egyéb sorsolásos játék engedélyezési eljárása során a szervező a Tv. 2. § (6) bekezdésében előírt megfelelőséget a Magyar Köztársaság területén bejegyzett, távközlési eszközök és rendszerek auditá-lására jogosult cég által kiadott igazolással köteles teljesíteni."

4. §

Az R. 9. §-a (4) bekezdésének c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"c) Az ajándéksorsolás végelszámolását az SZF által rendelkezésre bocsátott, a 10. számú melléklet szerinti (sorszámozott) nyomtatvány felhasználásával kell teljesíteni."

5. §

(1) Az R. 11. §-ának (6) -(7) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(6) Az SZF által kiállított engedélyeket a Tv. 13. § (4) bekezdésében foglaltak kivételével a kérelmező köteles

a) a kiállított játékterem engedélyek esetében a kiállítástól számított 30 napon belül,

b) a pénznyerő automaták esetében 6 hónapon belül az SZF Központi Ügyfélszolgálati Irodáján átvenni.

Az a) és b) pontokban meghatározott határidők elteltével az át nem vett engedélyek érvénytelenségét az SZF hivatalból állapítja meg.

(7) Az SZF az általa kiállított engedélyekről a kiállítás napját követő napon a szerencsejáték szervezőt az SZF Központi Ügyfélszolgálati Irodáján, az Interneten és a területi felügyelőségeken közzétett hirdetmény útján köteles értesíteni."

(2) Az R. 11. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:

"(9) A pénznyerő automata OMH által kiállított érvényes hitelesítési bizonyítványának egy példányát a szerencsejáték szervező köteles abban a játékteremben tartani, ahol a pénznyerő automata üzemel."

6. §

Az R. a következő 11/A-11/C. §-okkal egészül ki:

"11/A. § (1) A játékterem üzemeltetésre vonatkozó engedély szerencsejáték szervező általi átvételére kizárólag a működés megkezdésekor van lehetőség. A szerencsejáték szervező a játéktermét az engedély átvételének napjától, illetve az azt követő munkanaptól a szüneteltetés kivételével működtetni köteles. A játékterem működik, ha a látogatási szabályzat szerinti nyitvatartási időben a játékteremben pénznyerő automata üzemel.

(2) A játékterem működés megszakítás nélkül legfeljebb 270 nap időtartamra szüneteltethető az SZF engedélyével. Szüneteltetés csak abban az esetben kezdeményezhető, ha a kezdő időpontot megelőzően a játékterem legalább 60 napot folyamatosan üzemel, ide nem értve a játékterem engedély első felvételét követő 60 napot.

(3) A szüneteltetés az alábbi indokok alapján engedélyezhető:

a) játékterem átépítés, felújítás, karbantartás,

b) a szerencsejáték szervező vezető tisztségviselőjének, teremfelügyelőjének betegsége, halálesete és egyéb előre nem látható, elháríthatatlan, az üzemeltetést akadályozó ok,

c) a játékterem jogszerű birtoklásával összefüggő vita rendezése,

d) szezonális üzemeltetés esetén.

A d) pont esetén a kérelmezőnek csatolnia kell a játékterem elhelyezkedése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjének nyilatkozatát a szezonális működésre vonatkozóan.

(4) A játékterem szüneteltetését - a szerencsejáték szervezőnek az SZF által rendszeresített nyomtatványon benyújtott kérelme alapján - az SZF területileg illetékes felügyelősége nyilvántartásba vétellel engedélyezi. A kérelmet, a játékterem engedély egyidejű leadása mellett az SZF szerencsejáték szervező székhelye szerint illetékes területi felügyelőségénél kell benyújtani legkésőbb a szüneteltetés megkezdésének napján, illetve az azt követő első ügyfélfogadási napon. A szüneteltetés kezdő időpontja az erre irányuló SZF engedély kezdő napja.

(5) A kérelem előterjesztésekor a szerencsejáték szervező köteles a havi pénzforgalmi jelentést és az üzemeltetői naplót lezárni és azt az SZF illetékes területi felügyelőségén bemutatni. Az SZF az üzemeltetői napló jegyzőkönyvi részébe a szüneteltetés tényét és kezdő időpontját bejegyzi.

(6) A havi pénzforgalmi jelentés és az üzemeltetői napló ellenőrizhetőségét a szerencsejáték szervező székhelyén a szüneteltetés időtartama alatt is biztosítani kell.

(7) Ha az SZF az ellenőrzése során megállapítja, hogy a (3) bekezdés szerinti indokok alapján bejelentett szüneteltetés oka már nem áll fenn, a szerencsejáték szervezőt felszólítja a játékterem működésének a felszólítás kézhezvételétől számított 8 napon belüli folytatására.

(8) Amennyiben a szüneteltetés oka jogszerű birtoklással összefüggő jogvita rendezése, és e tényt a szüneteltetés lejárta előtt a szerencsejáték szervező a bírósághoz intézett kereset benyújtásával igazolja - külön kérelmére -, a bírósági eljárás jogerős befejezéséig az SZF a játékterem engedélyt felfüggeszti.

(9) A játékterem engedély érvényét veszíti a 270 nap folyamatos szüneteltetés utolsó napját követő naptól, illetve az engedély nélküli szüneteltetés hivatalbóli megállapításának időpontjától.

11/B. § (1) A szerencsejáték szervező tevékenység szüneteltetését jelenti, ha a részére engedélyezett pénznyerő automaták engedélyének lejárta előtt

a) valamennyi pénznyerő automata bármely okból nem üzemeltethető, vagy

b) valamennyi játékterem bármely okból nem üzemeltethető, vagy

c) a szervező valamennyi játéktermét és pénznyerő automatáját saját döntése alapján nem üzemelteti.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt esetben a szerencsejáték szervező a tevékenység szüneteltetését köteles az SZF részére bejelenteni, kivéve, ha a pénznyerő automaták az SZF szankciós intézkedése miatt nem üzemeltethetők. A bejelentést a tevékenység szüneteltetésének kezdő napján kell megtenni, és abban meg kell jelölni a tevékenység szüneteltetésének kezdő és befejező időpontját, továbbá csatolni kell a szerencsejáték szervező birtokában levő valamennyi játékterem és pénznyerő automata engedélyét is. A tevékenység szüneteltetése legfeljebb addig az időpontig tarthat, ameddig a szerencsejáték szervező még érvényes engedélyű pénznyerő automatával rendelkezik.

(3) A játékterem engedélyek érvényüket veszítik, ha a szerencsejáték szervező valamennyi pénznyerő automatája engedélyének érvényessége bármely okból megszűnik. Az érvényüket vesztett játékterem engedélyeket a lejártukat követő 8 napon belül a társaság székhelye szerint illetékes területi felügyelőségen le kell adni.

11/C. § (1) Ifjúsági, gyermek, oktatási vagy nevelési intézmény, ifjúsági klub, továbbá egyházi, illetőleg egészségügyi intézmények (a továbbiakban: védett intézmény) 200 m-es körzetében I. kategóriába tartozó játékterem nem működhet.

(2) A Tv. 26. §-ának (12) bekezdésében foglalt oktatási vagy nevelési intézmény:

- az óvoda,

- általános iskola,

- szakiskola,

- gimnázium, szakközépiskola,

- alapfokú művészetoktatási intézmény,

- gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelésioktatási intézmény,

- diákotthon és kollégium.

(3) A Tv. 26. §-ának (12) bekezdésében foglalt egészségügyi intézmény a fekvőbeteg-szakellátást nyújtó egészségügyi szolgáltató.

(4) A Tv. 26. §-ának (12) bekezdésében foglalt egyházi intézmény minden egyházi kezelésben, illetve üzemeltetésben lévő vallásgyakorlás célját szolgáló létesítmény, kivéve a kizárólag műemléki célú egyházi építmények, illetve egyházi személyek lakhatását szolgáló épületek.

(5) A Tv. 26. §-ának (12) bekezdésében foglalt gyermek-és ifjúsági intézmény minden ifjúságpolitikai célból működtetett, illetve fenntartott intézmény.

(6) A Tv. 26 §-ának (12) bekezdésében meghatározott 200 m-es körzeten a játékterem és a védett intézmény közterületről nyíló bejárata közötti azon legrövidebb útvonalat kell érteni, amelyen a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet szabályait figyelembe véve gépkocsival, illetve közterületen gyalogosan a védett intézmény megközelíthető.

(7) Ha a védett intézmény épületét kizárólag az annak használatára rendelt elkerített ingatlan (udvar) veszi körül, a 200 méter távolságot az ingatlant határoló kerítésen létesített azon bejárattól kell mérni, amelyet az intézmény látogatására jogosult valamennyi személy igénybe vehet. Ha a védett intézmény több bejárattal rendelkezik, akkor - a gazdasági bejárat figyelmen kívül hagyásával - az épület, illetve az elkerített ingatlan azon bejáratától kell a mérést elvégezni, amely a játékterem közvetlen bejáratához közelebb esik, és amelyet az intézmény látogatására jogosult valamennyi személy igénybe vehet. Abban az esetben, ha a védett intézmény, illetve a játékterem többfunkciójú épületben működik, a 200 méter távolságot - e rendelkezésnek megfelelő módon - a játékterem, illetve a védett intézmény azon közvetlen bejáratától kell mérni, amelyet a védett intézmény, illetve a játékterem látogatására jogosult valamennyi személy igénybe vehet. Ha a védett intézménynek, illetve a játékteremnek több bejárata van, akkor a játékteremhez, illetve a védett intézményhez legközelebb eső bejáratot kell figyelembe venni a mérés során."

7. §

Az R. 12. §-a (2) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg e § a következő (3) -(7) bekezdésekkel egészül ki:

"(2) Az (1) bekezdés szerinti engedélyezési díj összege:

a) I. kategóriájú pénznyerő automata esetén játékhelyenként 125 000 Ft,

b) II. kategóriájú pénznyerő automata esetén játékhelyenként 75 000 Ft,

c) játékterem esetén 20 000 Ft,

d) a hitelesítési bizonyítvány engedélyt érintő adatainak módosításáért játékhelyenként 5000 Ft.

(3) Ha az SZF a kérelmező kérésére a Tv. 26. § (9) bekezdésében foglalt engedélyezési eljárásokat soron kívül folytatja le, a kérelmező a kérelem benyújtásával egyidejűleg a (2) bekezdésben előírt engedélyezési díjak kétszeresét köteles megfizetni.

(4) A játékterem soron kívüli engedélyezési eljárása során a kérelemhez a szerencsejáték szervező köteles benyújtani a játékterem céljára szolgáló helyiség birtokbaadására jogosult személy nyilatkozatát is arról, hogy kizárólag a kérelmező szerencsejáték szervezővel áll a jogszerű birtoklásra irányuló polgári jogi jogviszonyban.

(5) Az SZF az engedély kiadásáról a soron kívüli eljárásban, a kérelem SZF-hez érkezését követő 5 munkanapon belül dönt.

(6) Amennyiben a soron kívüli eljárás keretében hiánypótlásra kerül sor, az SZF a hiánypótlás beérkezésétől számított 3 munkanapon belül dönt.

(7) Abban az esetben, ha a kérelem alapján az SZF az engedélyt kiállítja, az engedélyezési díj nem téríthető vissza."

8. §

(1) Az R. 15. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A pénznyerő automata integrált ellenőrző készülékének, számlálójának, valamint a játék lefolyását befolyásoló eszközének - EPROM(ok) - meghibásodása esetén szükségessé vált javítását vagy cseréjét az OMH képviselőjének jelenlétében kell végrehajtani, és erről jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyv alapján a pénznyerő automata hiteles állapotát az OMH visszaállítja, a hitelesítési tanúsítványokban történt változásokat a hitelesítési bizonyítványra, és a 14. § (5) bekezdésében foglaltak szerint a hitelesítési kártyára rávezeti. Ezen túlmenően a pénznyerő automatán bármilyen más változtatást kizárólag az SZF engedélyével lehet elvégezni."

(2) Az R. 15. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az SZF által kötelezően előírt szigorú számadású nyomtatványokat a szerencsejáték szervező köteles az üzemeltetés helye szerinti működő játékteremben tartani, szabályszerűen, naprakészen vezetni, azok biztonságos elhelyezéséről gondoskodni, valamint biztosítani, hogy a nyitvatartási időn kívül a pénznyerő automatákhoz illetéktelen személy ne férhessen hozzá."

(3) Az R. 15. §-ának (5) -(6) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(5) A szerencsejáték-szervező negyedévenként pénznyerő automata kategóriánként elkülönített elszámolást készít, amelyet köteles megküldeni az SZF-nek.

Az elszámolásnak tartalmaznia kell:

a) a szerencsejáték szervező nevét, címét,

b) a pénznyerő automaták engedély- és OMH azonosító számát,

c) a pénznyerő automaták a 13. § (2) bekezdése b) pontja szerinti be- és ki- számlálóinak állását a hónap első és utolsó napján,

d) pénznyerő automatánként havonként és negyedévenként összesítve a tiszta játékbevételt.

Az elszámoláshoz mellékelni kell a játékadó és ellenőrzési díj fizetésének pénzügyi teljesítését igazoló bizonylatot. Az elszámolások benyújtása az SZF által rendelkezésre bocsátott nyomtatványokon vagy az SZF által előírt elektronikus formában történhet.

(6) Az SZF által előírt bizonylatok havi összesítő adatait a tárgyhót követő hónap harmadik munkanapjáig kell bejegyezni."

9. §

Az R. 16. §-ának (2) bekezdése a következő l) ponttal egészül ki:

[A kérelemhez - a 2. § (3) bekezdésében és az 1. számú mellékletben foglaltakon túl - csatolni kell:]

"l) a játékkaszinó üzemeltetési helye szerint illetékes települési önkormányzatnak a Tv. 4. § (1) bekezdése szerinti egyetértő nyilatkozatát."

10. §

(1) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének a) -b) pontjai helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[A játékkaszinó működtetés során:]

"a) a játékkaszinóba való belépésnél a belépőkártya kiállításakor a belépő személy azonosításához be kell mutatni a belföldi természetes személy személyazonosító igazolványát (személyi igazolványa) és a lakcímet igazoló hatósági igazolványát vagy útlevelét és a lakcímet igazoló hatósági igazolványát, külföldi természetes személynek az útlevelét vagy az érvényes tartózkodási engedélyét, vagy személyi azonosító igazolványát, feltéve, hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít,

b) a játékkaszinónak a játékos első belépésekor nyilvántartásában rögzítenie kell a bemutatott okiratokban szereplő adatok közül a belépő személy családi és utónevét (születési név) , amennyiben van, házassági nevét, lakcímét, születési helyét, idejét, állampolgárságát, anyja születési nevét, az azonosító okmányának típusát és számát, külföldi természetes személy esetében az előzőekben felsorolt adatok közül az azonosító okmány alapján megállapítható adatokat, valamint a magyarországi tartózkodási helyét és a belépés időpontját,"

(2) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A játékkaszinó működtetés során:]

"d) a játékkaszinó belépődíjat állapíthat meg a látogatók részére,"

(3) Az R. 16/A. §-a (2) bekezdésének f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A játékkaszinó működtetés során:]

"f) a játékkaszinó az SZF jóváhagyásával, legfeljebb a belépődíj összegének mértékéig - a játékasztaloknál használatos és az ajándékzsetonoktól különböző - belépő zsetont bocsáthat a látogatók rendelkezésére, amelynek értéke a pénztárnál nem váltható be. A belépődíj összegének 3000 Ft-ot, illetve ennek megfelelő - az MNB napi árfolyamán számított - deviza, valuta értékét meg nem haladó része tétnek nem minősül,"

11. §

Az R. 17. §-ának (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A játékkaszinóban működtetett pénznyerő automatára megfelelően kell alkalmazni a Tv. és e rendelet pénznyerő automatára vonatkozó rendelkezéseit, a Tv. 26. §-ának (8) bekezdése, továbbá e rendelet 11. §-ának (3) bekezdése és (5) bekezdése, 12. §-a, 13. §-ának (1) bekezdése, valamint 15. §-ának (4) -(6) bekezdései kivételével. Az SZF a pénznyerő automata üzemeltetésére vonatkozó engedélyt a 6/A. számú mellékletben szereplő nyomtatványon adja ki."

12. §

Az R. 18. §-ának (2) bekezdése a következő f) ponttal egészül ki:

[Az engedély iránti kérelemhez a 2. § (3) bekezdésében foglaltakon túl csatolni kell:]

"f) a távközlési eszközök és rendszerek igénybevételével szervezett fogadások engedélyezése esetén a Tv. 2. §-ának (6) bekezdésében foglalt követelmények teljesítését igazoló, az e rendelet 5. §-ának (4) bekezdésében előírt okiratot."

13. §

Az R. 19. §-ának (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) A fogadóirodákban és a távközlési eszközök és rendszerek útján szervezett fogadás esetén a játékos számára fogadási formánként megismerhetővé kell tenni a részvételi szabályzatot."

14. §

(1) Az R. 19/A. §-a (2) bekezdésének a) pontja a következő 7. alponttal egészül ki:

[Az időszaki és végelszámolásnak tartalmaznia kell legalább a következő adatokat:

a) totalizatőri rendszerű fogadás esetén]

"7. a meg nem nyert és az át nem vett nyereményeket, különös tekintettel az ezekből képződő elkülönített alapok és a halmozódás egyenlegére."

(2) Az R. 19/A. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A totalizatőri rendszerű fogadások esetén a meg nem nyert és az át nem vett nyeremények elkülönített alapjaira, valamint a nyeremények halmozódására a 9. § (8) -(11) bekezdéseit kell megfelelően alkalmazni."

15. §

Az R. 25/B. §-a a következő 8. ponttal egészül ki: [E rendelet alkalmazása szempontjából:]

"8. pénznyeremény: a Tv. 23. §-ának (2) bekezdése tekintetében a forgalomban lévő bankjegy és pénzérme."

16. §

Az R. 1-4. számú melléklete e rendelet 1-4. számú melléklete szerint módosul.

17. §

Az R. 10. számú melléklete helyébe e rendelet 5. számú melléklete lép.

18. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépését követően benyújtott kérelmek elbírálása során kell alkalmazni.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az R. 10/A. §-ának (6) bekezdése és 11. §-ának (2) bekezdése.

Dr. László Csaba s. k.,

pénzügyminiszter

1. számú melléklet a 30/2003. (XII. 2.) PM rendelethez

Az R. 1. számú mellékletének 1. pontja a következő b) alponttal egészül ki:

"b) a lakó-, szék- vagy telephely szerinti települési önkormányzat jegyzőjének igazolása a Tv. 2. §-a (4) bekezdésének b) pontjában foglaltakról,"

2. számú melléklet a 30/2003. (XII. 2.) PM rendelethez

1. Az R. 2. számú mellékletének 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. A játékterem-engedélyt és a látogatási szabályzatot a játékteremben jól látható helyen ki kell függeszteni. A játékterem bejáratánál el kell helyezni a játékterem nyitvatartási idejére vonatkozó tájékoztatót."

2. Az R. 2. számú mellékletének 2. pontja a következő i) alponttal egészül ki:

"i) a játékteremben elhelyezett pénznyerő automatán előzetesen, illetve a játék befejezését követően, a játékos részére sem a teremfelügyelő, sem más személy közreműködése révén a további játék lehetősége nem tartható fenn. A még le nem játszott kreditpontok értékét, amennyiben a játékos a kreditpontokat nem tudja játékba vinni, és az a legkisebb megtehető tétet meghaladja, a játékosnak azonnal, de legkésőbb 24 órán belül vissza kell fizetni. A ki nem fizetett kreditpontokról a játékos részére igazolást kell adni."

3. Az R. 2. számú melléklete a követező 5-7. pontokkal egészül ki:

"5. A játéktermet úgy kell kialakítani és a pénznyerő automatákat és a játékautomatákat úgy kell elhelyezni, hogy az automaták és a játékosok állandó ellenőrzése és felügyelete biztosított legyen.

6. A szervező által üzemeltetett játékteremben pénznyerő automatán nem játszhatnak a szervező gazdasági társaság

a) tagjai (részvényesei) ,

b) vezető tisztségviselői,

c) felügyelő bizottságának tagjai,

d) teremfelügyelője,

e) játékteremben foglalkoztatott egyéb alkalmazottja,

f) valamint ezen személyek a Ptk. 685. § b) pontjában meghatározott közeli hozzátartozói.

7. A II. kategóriájú játékteremhez tartozó nyitott előtérben (terasz, kerthelyiség, egyéb) pénznyerő automata nem üzemeltethető."

3. számú melléklet a 30/2003. (XII. 2.) PM rendelethez

Az R. 3. számú mellékletének I. pontja a következő 11. alponttal egészül ki:

"11. A hitelesítés tanúsíthatóságának vizsgálata

A pénznyerő automatán elhelyezhető tanúsító jelek (a pénznyerő automatán folytatott játékot befolyásoló szerkezeti elemen elhelyezett tanúsító jel, mint a hologramos matrica, plomba, egyéb) más tanúsító jelek megbontása nélküli ellenőrizhetőségének biztosítása."

4. számú melléklet a 30/2003. (XII. 2.) PM rendelethez

Az R. 4. számú melléklete 2. pontjának b) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"b) a pénznyerő automatákon lévő hitelesítési kártya és a gép számlálójának, valamint integrált ellenőrző készülékének sértetlenségére;"

5. számú melléklet a 30/2003. (XII. 2.) PM rendelethez

[10. számú melléklet a 25/1991. (X. 16.) PM rendelethez]

Ajándéksorsolás végelszámolása

Kitöltendő írógéppel vagy nyomtatott betűvel!

Folyamatos ajándéksorsolás esetében az első sorsolás elszámolását követő minden további elszámolást másolati példányon kell benyújtani!

Azonosító adatok

1.Az ajándéksorsolás szervezőjének neve (cége):
2.Székhelye, telephelye:
3.Bankszámlaszáma:
4.Szervezőnél intézkedésre jogosult személy, vagy a szervező vezetőjének (vezető tisztségviselőjének) neve:
5.Ügyintéző neve, telefonszáma:
6.A bejelentés sorszáma:7.A sorsolás sorszáma:
* Csak folyamatos sorsolás esetében
8.A sorsolás időpontja (év, hónap, nap):

Elszámolási adatok

9.Kibocsátott sorsjegyek száma
10.Játékra jogosított sorsjegyek száma:
11.A játékosok részére átadott nyeremények - szja megfizetésének alapját képező - összege vagy értéke:
12.Átadott nyeremények szja kötelezettsége:
13.Teljesített szja kötelezettség:
14.Át nem vett nyeremények összege:
15.Át nem vett nyeremények miatt képződött játékadó kötelezettség:
16.Teljesített játékadó kötelezettség:
17.Becsatolt állammmal szembeni kötelezettségek teljesítését igazoló bizonylatok száma:
18.Becsatolt közjegyzői okirat száma:
Kelt:
SZF példánya
..............................................................
cégszerű aláírás

Elszámolási nyomtatvány kitöltési útmutatója

Folyamatos ajándéksorsolás esetében a végelszámolást sorsolásonként, első sorsolás végelszámolását követő minden további végelszámolást az elszámolási nyomtatvány másolati példányán kell benyújtania, az utolsó sorsolást követően a nyeremény átvételi határidőt követő 30 napon belül.

1-8. Azonosító adatok

Az azonosító adatok között az ajándéksorsolás szervezőjének a megadott adatait kell szerepeltetni. Amennyiben megbízási szerződés alapján történt a szervezés, és a megbízási szerződést a bejelentéskor becsatolták a Szerencsejáték Felügyelethez, úgy a megbízó adatait kell itt szerepeltetni. Amennyiben megbízási szerződés alapján történik a szervezés, és a megbízási szerződést a bejelentéssel egyidejűleg nem csatolták be, úgy a bejelentési kötelezettség teljesítőjének az adatait kell szerepeltetni. Továbbá itt kell megjelölni annak a sorsolásnak az egyéb azonosítóit, amelyre az elszámolás vonatkozik (bejelentő nyomtatvány sorszáma, a sorsolás sorszáma, valamint a sorsolás időpontja) . A 7. rovatban a folyamatos sorsolások sorrendje szerinti megfelelő sorszámot kell szerepeltetni (csak folyamatos sorsolás esetében kell kitölteni) .

9-18. Elszámolási adatok

A 9., valamint a 10. rovatba a kibocsátott, illetve a játékra jogosított sorsjegyek számát kell feltüntetni. Az ajándéksorsolás szervezése szempontjából sorsjegynek minősül a sorsolás alapjául szolgáló bizonylat. Ilyen pl. a vásárlást igazoló blokk, vagy egyéb, a játékos (vásárló) későbbi azonosítását biztosító szelvény, bizonylat. Kibocsátott sorsjegynek minősül az ajándéksorsolásra pályázati lehetőséget biztosító, a játékos (vásárló) rendelkezésére álló sorsjegy. Játékra jogosított, a játékos (vásárló) által megküldött és a pályázati feltételeknek mindenben megfelelő, sorsolásba kerülő sorsjegy.

11. Ebben a rovatban a játékosok részére átadott nyeremények értékét vagy összegét kell szerepeltetni, mely egyben a kifizetői szja adóalapja is. Tárgynyeremény esetében az átadott nyeremény áfával csökkentett forgalmi értékét kell szerepeltetni. Ez a rovat abban az esetben is kitöltendő, amennyiben a nyertes nem magánszemély, és így a részére átadott nyeremény nem képez szja alapot.

12. Ebben a rovatban az átadott nyeremények után teljesítendő szja kötelezettséget kell szerepeltetni.

13. Itt a 11. rovatban megjelölt szja összegből a tényleges teljesítést kell megjelölni.

14. Ebben a rovatban a játékost megillető, de a nyereményátvételre nyitva álló határidőig át nem vett nyeremények értékét vagy összegét kell szerepeltetni. Át nem vett nyereménynek minősül a meghirdetett, de ki nem sorsolt nyeremény is.

15. Folyamatos ajándéksorsolás esetében a 14. rovatban megjelölt összegnek azt a részét kell itt szerepeltetni, amelyet a szervező a továbbiakban nem használ fel nyeremények céljára. Egyszeri ajándéksorsolás esetében a 14. rovatban megjelölt teljes összeget. Az át nem vett nyeremények címén keletkezett játékadót a szervezőnek a nyereményátvételre nyitva álló határidő lejártát követő 30 nap eltelte utáni hónap 20. napjáig kell megfizetni.

16. A ténylegesen befizetett játékadó összegét kell itt megjelölni.

17. Becsatolt, állammal szembeni kötelezettségek teljesítését igazoló bizonylatnak minősül minden olyan pénzforgalmi tranzakcióhoz kapcsolódó bizonylat, amelyből egyértelműen megállapítható, hogy szervező az állammal szembeni kötelezettségeit összegszerűségét tekintve is teljesítette. Ilyen bizonylat például a megjelölt adóösszeget tartalmazó terhelési értesítő vagy a banki kivonat.

18. A sorsolásról készült közjegyzői okirat egy hiteles példányát a végelszámoláshoz csatolni kell.

Tartalomjegyzék