Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

38/2003. (VIII. 14.) BM rendelet

az okmányirodák működésének személyi és technikai feltételeiről szóló 58/1999. (XII. 30.) BM rendelet módosításáról

A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (a továbbiakban: Nytv.) 47. §-a (2) bekezdésének e) pontjában kapott felhatalmazás alapján az okmányirodák működésének személyi és technikai feltételeiről a következőket rendelem el:

1. §

Az okmányirodák működésének személyi és technikai feltételeiről szóló 58/1999. (XII. 30.) BM rendelet (a továbbiakban: R.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § A körzetközponti jegyző által működtetett okmányirodában (a továbbiakban: okmányiroda) a jogszabályok által meghatározott feladatok zökkenőmentes ellátásához, illetve az okmányiroda illetékességi területén ellátandó lakosságszámhoz igazodó létszámú, de legalább három fő-külön jogszabályban meghatározott képesítéssel rendelkező - köztisztviselőt (a továbbiakban: okmányirodai ügyintéző) kell foglalkoztatni."

2. §

Az R. 3. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az okmányiroda feladatai ellátásához a Hivatal által rendelkezésére bocsátott, az e rendelet 2. számú mellékletében meghatározott technikai eszközöket alkalmazza."

3. §

Az R. 1. számú melléklete helyébe e rendelet 1. számú melléklete, 2. számú melléklete helyébe e rendelet 2 számú melléklete, 4. számú melléklete helyébe e rendelet 3. számú melléklete lép.

4. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, ezzel egyidejűleg az R. 5. §-a és az azt megelőző alcím, valamint a 3. számú melléklete hatályát veszti.

Dr. Lamperth Mónika s. k.,

belügyminiszter

1. számú melléklet a 38/2003. (VIII. 14.) BM rendelethez

[1. számú melléklet az 58/1999. (XII. 30.) BM rendelethez]

Az okmányirodákból elérhető nyilvántartási rendszerekhez kapcsolódó hozzáférési jogosultság szabályai

Az okmányirodákban hozzáférhető - a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) által működtetett - országos nyilvántartási rendszerekhez (személyazonosító igazolvány nyilvántartás, személyiadat- és lakcímnyilvántartás, lakcímigazolvány nyilvántartás, az egyéni vállalkozói igazolvány nyilvántartási rendszer, vezetői engedély nyilvántartási rendszer, gépjármű-nyilvántartási és -karbantartási rendszer, úti okmány nyilvántartás, rendszám- és címkegazdálkodási rendszer, díjszámlázási rendszer, okmánylogisztikai rendszer) történő hozzáférési jogosultság szabályai a következők:

1. A hozzáférési jogosultság a nyilvántartási rendszerekben tárolt adatok közvetlen lekérdezésére és/vagy a nyilvántartási rendszerekbe történő közvetlen adattovábbításra terjedhet ki.

2. Hozzáférési jogosultság a rendélet 1-2. §-ában meghatározott személyi feltételeknek megfelelő köztisztviselő (okmányirodai ügyintéző) számára biztosítható.

3. A jegyző a hozzáférési jogosultság biztosítását, módosítását, illetve visszavonását írásban, az erre kialakított jogosultság igénylőlap - útmutató szerinti - kitöltésével kéri meg a Hivataltól.

3.1. A jegyző a jogosultságigénylésben feltünteti

a) az igénylő szerv nevét és címét;

b) az ügyintéző természetes személyazonosító adatait (belső azonosítóként a személyi azonosítóját is);

c) az ügyintéző felhasználói azonosítóját (jogosultság módosítása és visszavonása esetén);

d) az ügyintéző SMART kártya számát (jogosultság módosítása és visszavonás esetén);

e) az ügyintéző igényelt hozzáférési jogosultságát (nyilvántartási rendszerenként).

Az igényelt hozzáférési jogosultság beállításának tényéről a Hivatal futárral vagy elektronikus formában visszajelzést küld. Az igényelt jogosultság annak visszavonásáig érvényes.

3.2. A Hivatal a hozzáférési jogosultságot - a felhasználói kártya és a felhasználói azonosító megküldésével - 5 munkanapon belül biztosítja.

3.3. A hozzáférési jogosultság visszavonása esetén, a jegyző a jogosultság igénylő lapot - a kitöltési útmutató szerint kitöltve - visszaküldi a Hivatalnak, mellékelve az ügyintézőtől bevont SMART kártyát is.

3.4. A jegyző nyilvántartást vezet azokról az ügyintézőkről, akik az eljárás során jogosultak az egyes nyilvántartási rendszerek adataihoz hozzáférni.

A jogosultsági nyilvántartás tartalmazza:

a) a jogosult természetes személyazonosító adatait és felhasználói azonosítóját, valamint a felhasználói kártya átvételét igazoló aláírását;

b) a hozzáférési jogosultsággal érintett nyilvántartási rendszer megnevezését, a hozzáférési jogosultságot, a hozzáférési jogosultság kezdő időpontját és időtartamát, valamint a hozzáférési jogosultság módosításának, visszavonásának tényét és időpontját.

A nyilvántartás adatait a hozzáférési jogosultság megszűnésétől számított 5 évig kell megőrizni.

4. A nyilvántartási rendszerekhez való jogosultságok beállításával egyidejűleg - a biztonsági rendszer elemeként - a Hivatal SMART kártyát biztosít.

4.1. A jogosult a kártyát nem viheti ki a polgármesteri hivatalból, illetve az okmányirodából, azt a munkaidőn kívül biztonságos, jól elzárható és illetéktelen személyek számára hozzáférhetetlen helyen kell tárolni.

4.2. A jogosult a kártya használatát más személynek nem engedheti ái, a kártya és a nyilvántartási rendszerek használatát biztosító egyéb - felhasználói kézikönyv (alkalmazói utasítás) szerinti - azonosítót (jelszó, PIN-kód, felhasználói azonosító) más személynek nem hozhatja tudomására. Ez alól kivételt képeznek az okmányiroda technikai eszközein és az általa használt hálózaton keresztül a választásokkal összefüggésben végzett adatkezelési feladatok. Ezek ellátása érdekében az erre - a jegyző által - kijelölt személyek jogosultak a fenti azonosítók megismerésére. Utóbbi esetben a kártyahasználat ideiglenes átadását jegyzőkönyvben kell rögzíteni, és a választási feladatok befejeztével a korábbi azonosítókat lehetőség szerint rögtön meg kell változtatni.

4.3. A jogosult a kártya elvesztését, megrongálódását, megsemmisülését, a 4.2. pont szerinti egyéb azonosító elfelejtését, illetéktelen birtokába kerülését haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek.

Az előbbi tényekről, körülményekről a jegyző haladéktalanul (pl. telefonon, faxon, elektronikus formában), de legkésőbb a bekövetkezés/felismerés napját követő munkanapon jegyzőkönyv formájában - írásban - köteles tájékoztatni a Hivatalt a szükséges intézkedések végrehajtása érdekében.

A Hivatal a felhasználói kártya pótlását 5 munkanapon belül biztosítja.

4.4. A jogosult a kártyát az 1. pont szerinti hozzáférési jogosultság megszűnésekor, illetve új kártya kibocsátása esetén köteles leadni a jegyzőnek, aki az átvételt írásban igazolja, és a 3.3. pontban foglaltak szerint jár el.

2. számú melléklet a 38/2003. (VIII. 14.) BM rendelethez

[2. számú melléklet az 58/1999. (XII. 30.) BM rendelethez]

Az okmányirodák üzemeltetéséhez biztosított eszközök

Hálózati eszközök

Min. 64 kb/sec adatátviteli összeköttetés

Cisco IP/SEC titkosítással

(Matáv MLLN bérelt vonalon Közigazgatási Hivatal, illetve BM KH Balázs B. utca irányban)

CISCO 16XX, illetve 17XX router

[helyi LAN hálózat (UTP/FTP ETHERNET) CAT5 biztonsági fokozat]

CISCO 10/100 SWITCH

(okmányirodai - önkormányzati rendszer leválasztására)

Zárt célú telefon

/. Konfiguráció (Photoshop)

ALBACOMP Actíva pentium 3PC+17" színes monitor

1. HP ScanJet 6300C/7450C lapszkenner

JAI CV-M 70 színes CCD kamera

//. Konfiguráció (Munkaállomás)

IBM 300 GL pentium 3PC vagy ALBACOMP + 17" színes monitor

Biztonsági rendszer elem

GCR 410 SMART kártyaolvasó

PHOTOART-17 LSI laminálógép

KB WEDGE/RS-232 bárkódolvasó

Asztali UV lámpa (MD-1782)

Irodai f elszerelés

Biztonsági nyomtatókhoz szükséges speciális festéket tartalmazó toner

DAHLE 502 papírvágó (asztali)

Biztonsági nyomtatók

PANASONIC LP KX-P6500 okmánynyomtató

EPSON Stylus Color 760, 860, 880 okmánynyomtató

Irodai nyomtatók

MINOLTA PagePro 8L Laser Printer, illetve HP 1100, HP1200 vagy HP2200 Laser Printer

3. számú melléklet a 38/2003. (VIII. 14.) BM rendelethez

[4. számú melléklet az 58/1999. (XII. 30.) BM rendelethez]

A központi bianco okmány ellátás rendje és az elszámolás szabályai

I. Bianco okmányok kezelése

1.1. Megrendelés

A jegyző által az okmányok kezelésére kijelölt ügyintéző köteles figyelemmel kísérni a bianco okmányok, tartozékok és kellékek okmányirodai készletét, és köteles elkészíteni a szükséges megrendeléseket.

A Hivatal negyedévenként a megrendelések alapján biztosítja az igényelt bianco okmányokat.

1.1.1. Okmányok, tartozékok és kellékek megrendelésének időszaka:

I. negyedévre: megelőző év október 28.-november 5.

II. negyedévre: január 28.-február 5.

III. negyedévre: április 29.-május 7.

IV. negyedévre: július 29.-augusztus 5.

1.1.2. Rendszám érvényesítő címkék megrendelésének időszaka:

I. negyedévre: megelőző év október 28.-november 1.

II. negyedévre: január 28.-február 1.

III. negyedévre: április 29.-május 3.

IV. negyedévre: július 29.-augusztus 2.

1.2. Bevételezés

1.2.1. A Hivataltól kiadási jegyzőkönyvvel érkező bianco okmány küldeményt, iktatókönyvben történő (gyűjtőszámon) érkeztetés után a küldeményhez mellékelt kísérőjegyzék, valamint a központi okmánynyilvántartás alapján ellenőrizni kell:

a) típus,

b) tartomány (első és utolsó nyomtatvány azonosítójának ellenőrzése),

c) darabszám (a csomag leszámlálása és legalább szúró-próba szerinti ellenőrzése)

alapján.

1.2.2. Az ellenőrzés alapján feltárt eltérésekről (hiány vagy többlet) jegyzőkönyvet kell készíteni két példányban, aminek első példányát haladéktalanul meg kell küldeni a Hivatalnak, második példányát irattározni kell. Az eltérések rendezésére a Hivatal intézkedik.

1.3. Felhasználás

1.3.1. Ügyintézői vételezés

Az okmányirodai ügyintéző munkakezdéskor a napi feladatokhoz szükséges mennyiségben bianco okmányt vételez. A vételezett bianco okmányokról jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza

a) az okmányiroda székhelyét,

b) az ügyintéző nevét,

c) az okmány

ca) típusát,

cb) kezdő azonosítóját,

cc) utolsó azonosítóját,

cd) darabszámát,

d) a kiadás dátumát,

e) az ügyintéző aláírását,

f) a kiadó aláírását.

Ha egy típusból nem zárt intervallum kerül kiadásra, a bejegyzést rész-intervallumonként kell megtenni. A vételezést aláhúzással kell lezárni, és mind az ügyintézőnek, mind pedig a bianco okmányok kezelésre kijelölt személynek alá kell írnia.

Abban az esetben, ha a vételezett okmánykontingens a nap folyamán kevésnek bizonyul, pótvételezést kell eszközölni a fentiekkel azonos módon.

1.3.2. Ügyintézői napi elszámolás

Az okmányirodai ügyintéző a munka befejezésekor elszámol a bianco okmányokkal. Az elszámolásról jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza

a) az okmányiroda székhelyét,

b) az ügyintéző nevét,

c) az okmány típusát,

d) a rendeltetésszerűen felhasznált bianco okmányok

da) kezdő azonosítóját,

db) utolsó azonosítóját,

dc) darabszámát,

e) a nyomdai hibás/gyártáshibás bianco okmányok azonosítóját,

f) a fel nem használt bianco okmányok

fa) kezdő azonosítóját,

fb) utolsó azonosítóját,

fc) darabszámát,

g) az elszámolás dátumát,

h) az ügyintéző aláírását,

i) a visszavételező aláírását.

1.4. Hibás, selejtes okmányok kezelése

1.4.1. Okmányok érvénytelenítése

A hibás, selejtes okmányokat áthúzással, pecsételéssel vagy átlyukasztással érvényteleníteni kell.

1.4.2. A Hivatalhoz felterjesztendő okmányok kezelése Abban az esetben, ha a nyomtatvány a gyártás során teljesen vagy beazonosíthatatlanságig sérült, az esetleges okmánymaradványokat is tartalmazó borítékot kell feliratozni, feltüntetve az

a) okmányiroda székhelyét,

b) az ügyintéző nevét,

c) a pontos időpontot,

d) az okmány típusát és azonosítóját.

A nyomdai hibás/gyártáshibás bianco okmányokról jegyzőkönyvet kell kiállítani, amelyhez mellékelni kell az okmányokat (illetve az azt helyettesítő borítékot) és azokat fajtánként és nyomdai hibás/gyártási hibás bontásban a Hivatalhoz történő visszaküldésig tárolni kell.

A jegyzőkönyvnek a borítékon is feltüntetett adatokat kell tartalmaznia.

A Hivatalhoz felterjesztendő okmányokat érvénytelenítés után, típusonként elkülönítve, tételes kísérőjegyzékkel, a számítógépes rendszeren történő átvezetést követően, az Állami Futárszolgálat útján kell továbbítani.

1.4.3. Az okmányirodánál selejtezendő okmányok kezelése

Az okmányok selejtezését az Okmányiroda vezetőjének engedélyével lehet megkezdeni. A selejtezés végrehajtásához bizottságot kell felállítani. A megsemmisítés megtörténtéről jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyet az irattárba kell elhelyezni.

1.5. Okmányok tárolása

Az okmányokat biztonságos körülmények között, típusonként elkülönítve, tűzvédelmi szempontokból is megfelelő helyen kell tárolni.

Tartalomjegyzék