Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

21/2004. (V. 7.) IM rendelet

a társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzat pályázati úton történő felhasználása szabályozásáról

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 49. §-ának o) pontjában kapott felhatalmazás alapján - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

A rendelet hatálya

1. §[1]

A rendelet hatálya a Magyar Köztársaság mindenkori költségvetési törvényében meghatározott, az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium) fejezetéhez tartozó társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzat (a továbbiakban: előirányzat) pályázati úton történő felhasználására, kezelésére, működtetésére és ellenőrzésére terjed ki.

Értelmező rendelkezések

2. §[2]

E rendelet alkalmazásában:

a)[3] pályáztató: a Minisztérium, amely a pályázatot meghirdeti, kiírja, valamint ellenőrzi a pályázati programok céljainak megvalósulását,

b) pályázati program: a társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő rövid, közép- és hosszú távú cselekvési programban meghatározott intézkedések összessége,

c) pályázati projekt: a pályázati felhívásban meghatározott támogatandó célkitűzések megvalósítása,

d) befogadott pályázat: a hiánytalanul benyújtott, illetve a hiánypótlási felszólításnak teljeskörűen eleget tett pályázat.

Az előirányzat forrása és kezelése

3. §

(1) Az előirányzat forrása 2004-ben a Magyar Köztársaság 2004. évi költségvetéséről és az államháztartás három éves kereteiről szóló 2003. évi CXVI. törvény XIV. Igazságügyi Minisztérium fejezetében, 6. cím, 2. alcím, 6. jogcímcsoporton biztosított támogatás, továbbá pályázati díj és egyéb bevétel.

(2)[4] Az igazságügyi és rendészeti miniszter (a továbbiakban: a miniszter) az előirányzat kezelői jogosítványát, az e rendeletben foglaltak szerint, az általa írásban meghatalmazott személy útján gyakorolja.

(3) Az e rendeletben foglalt részfeladatok végrehajtását, így különösen a pályázatok és a támogatási szerződések előkészítésével, nyilvántartásával, azok végrehajtásának ellenőrzésével kapcsolatos feladatok ellátását - külön szerződés alapján - a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) mint közreműködő szervezet végzi.

(4) Az előirányzat forrásaiból kell fedezni az előirányzat működtetésének, kezelésének, felhasználásának, a támogatási szerződések előkészítésének, nyilvántartásának és ellenőrzésének költségeit.

(5) Az adott pályázati eljárás során fel nem használt támogatás újraelosztásáról pályázat útján kell dönteni.

(6) Az érvényes pályázat benyújtásának feltétele a pályázati díj megfizetése. A pályázati díj mértéke makro pályázat esetén 10 000 Ft, mikro pályázat esetén 3000 Ft. A pályázati díjat a Minisztérium Kincstárnál vezetett 10032000-01220122-50000005 számú fejezeti kezelésű előirányzatfelhasználási keretszámlájára kell megfizetni az ÁHT azonosító (249567) feltüntetésével. A megfizetett pályázati díjat a Minisztérium nem fizeti vissza.

A támogatásban részesíthetők köre

4. §

(1) Támogatásban részesíthetők az egyes pályázati kategóriákban azok a belföldi székhelyű jogi személyek, jogi

személyiséggel nem rendelkező szervezetek, amelyek a pályázati felhívás alapján pályázat benyújtására jogosultak.

(2) Nem nyújthatnak be pályázatot azok a szervezetek, amelyek:

a) csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárás alatt állnak,

b) 60 napon túli adó-, vagy adók módjára behajtható köztartozásuk van, kivéve, ha fizetési halasztást vagy részletfizetési kedvezményt kaptak,

c) az államháztartás alrendszereiből juttatott támogatásra vonatkozó szerződésekben vállalt kötelezettségeiket nem teljesítették,

d) az e forrásból igényelt támogatást az államháztartás más előirányzatából már elnyerték.

e)[5] nem felelnek meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok - az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 15. §-ában meghatározott -általános és különös feltételeinek.

A támogatások formái

5. §

(1) Az előirányzat forrásaiból az e rendeletben meghatározott jogcímek alapján támogatásban részesíthetők részére - a pályázó működési támogatásának nem minősülő - a pályázati projekt megvalósítását célzó visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatás (a továbbiakban: vissza nem térítendő támogatás) nyújtható.

(2)[6] A Minisztérium a pályázati felhívásban meghatározza a támogatás felhasználásának módját és részletes feltételeit is.

A támogatás mértéke

6. §

(1) A pályázatok makro és mikro pályázatokként hirdet-hetők meg. A makro és mikro pályázatokban elnyerhető támogatás mértékének alsó és felső határát, az elismerhető költségek körét a pályázati felhívás tartalmazza. A makro és a mikro pályázatok között a támogatás és az elvárt saját forrás mértékében van különbség.

(2) Egy projekthez támogatás a rendelet hatálya alá tartozó előirányzatból egy pályázónak csak egy alkalommal ítélhető meg.

Saját forrás mértéke és saját forrásként figyelembe vehető elemek

7. §

(1) Az egy pályázat keretében megvalósuló projekt támogatásához a pályázótól elvárt saját forrás mértéke - ha a pályázati felhívás másként nem rendelkezik - mikro pályázatok esetében a pályázati projekt döntéshozó által elismert költségének legalább 10%-a, makro pályázatok esetében a pályázati projekt döntéshozó által elismert költségének legalább 25%-a.

(2) A pályázó saját forrásként csak számlával és a pályázati útmutatóban meghatározott dokumentumokkal igazolt tényleges költségeket számolhat el.

A pályáztatás szabályai

8. §

(1)[7] Támogatás - a 3. § (5) bekezdésében foglalt eset kivételével - kizárólag pályázati úton nyújtható. A pályázati felhívásokat a Minisztérium évente egyszer hirdeti meg. A pályázati felhívásokat a Minisztérium hivatalos lapjában, a Minisztérium honlapján és legalább egy országos terjesztésű napilapban közzé kell tenni.

(2) A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell a támogatási célt és az ennek megvalósítását szolgáló jogcímeket, a pályázat benyújtására előírt határidőt, a pályázat tartalmi és formai követelményeit, a benyújtandó okiratokat és dokumentumokat, adatlapokat és nyilatkozatokat, a támogatás elnyerésének feltételeit, az elbírálási szempontokat, az eljárási szabályokat, a támogatás összegét, a támogatás folyósítására megkötendő szerződés követelményrendszerét.

(3) Egy pályázó csak egy pályázatot nyújthat be, együttműködő partnerként - ha a pályázati felhívás lehetővé teszi, az abban foglalt feltételek szerint - több pályázatban is részt vehet.

(4) Több pályázó együttesen is benyújthat pályázatot. Az ilyen pályázat esetén meg kell jelölni, hogy egymás közötti megállapodás alapján mely pályázó jogosult a képviseletre. Makro pályázatok esetében az együttműködési megállapodás kötelező.

A pályázati felhívás

9. §

A pályázati felhívásnak az alábbiakat kell tartalmaznia:

a) a pályázat címét vagy megnevezését,

b) a pályáztató megnevezését,

c) a támogató megnevezését,

d) a pályázat jellegét: makro, illetve mikro pályázat,

e) pályázati komponensek megnevezését,

f) a pályázati program célját (céljait),

g) a pályázat tartalmi követelményeit,

h) a pályázat céljának megvalósítására rendelkezésre álló keretösszeg és a forrás nevesítését,

i) a támogatás minimális és maximális mértékét,

j) a megkövetelt saját forrás mértékét és a saját forrásként figyelembe vehető elemek körét,

k) a pályázat benyújtására jogosultak körét, illetve az abból kizártak körének meghatározását,

l) a pályázati dokumentáció tartalmát,

m) a hiánypótlás lehetőségét,

n) a pályázat érvényességének kellékeit,

o) a pályázat benyújtásának módját és helyét,

p) a pályázat benyújtásának határidejét (hónap, nap, óra),

q) a pályázati nyomtatványok (adatlap) igénylésének módját és helyszínét,

r) a pályázatok elbírálásának módját és szempontjait, a pályázatok elbírálásának határidejét.

A pályázatok formai követelményei

10. §

(1) A pályázatot a pályázati felhívásban meghatározott formában és nyomtatványon kell benyújtani. A pályázatokat a pályázati felhívásban megjelölt példányszámban kell benyújtani, világosan megjelölve az eredeti pályázati példányt, illetve a másolatokat.

(2) A pályázati felhívásban megjelölt példányszám mellett a pályázatokat elektronikus adathordozón is be kell nyújtani.

(3) A pályázatnak tartalmaznia kell:

a) a hiánytalanul kitöltött és aláírt pályázati adatlapot,

b) a pályázati felhívásban és adatlapban megjelölt mellékleteket,

c) a pályázati díj megfizetését igazoló dokumentum másolatát.

(4) A pályázati útmutatóhoz a Kincstár egy ellenőrző listát csatol, amelyen a pályázónak hiánytalanul be kell jelölnie a pályázati felhívásban megkövetelt teljes dokumentáció - pályázati adatlap és kötelező mellékletek - meglétét.

A pályázatok benyújtása

11. §

(1) A pályázatokat a pályázati felhívásban megjelölt határidőig és megjelölt módon a Kincstárnak a projekt megvalósítási helye szerinti területileg illetékes állampénztári irodáiba postán kell eljuttatni. A pályázati felhívásnak kell tartalmaznia a Kincstár területi állampénztári irodáinak elérhetőségét, az ügyfélfogadás rendjét.

(2) Határidőben benyújtottnak minősül a pályázat, ha azt a határidő utolsó napjáig ajánlott küldeményként postára adták. Ha a határidő utolsó napja munkaszüneti napra esik, a határidő az azt követő legközelebbi munkanapon jár le. Kétség esetén a pályázónak kell bizonyítani azt, hogy a pályázatot határidőben postára adták.

A pályázatok befogadása és a hiánypótlás

12. §

(1) A Kincstár területileg illetékes állampénztári irodája a pályázatokat folyamatosan érkezteti, a pályázat befogadásáról - az iktatószám megjelölésével - tájékoztatja a pályázót.

(2) A Kincstár területileg illetékes állampénztári irodája a beérkezést követő 5 munkanapon belül a pályázat az előírt feltételeknek való megfelelését ellenőrzi, a pályázatokat nyilvántartásba veszi.

(3) A pályázatok hiányos benyújtása esetén a Kincstár a pályázót egy alkalommal hiánypótlásra hívja fel. A hiánypótlásra biztosított határidő elmulasztása a pályázónak a pályázat elbírálásából való kizárását eredményezi.

13. §

(1) A pályázat érvénytelen, ha azt a pályázati kiírás alapján pályázni nem jogosult pályázó nyújtotta be. Érvénytelen a pályázat akkor is, ha határidőn túl nyújtották be.

(2) Az érvénytelenségi okok nem orvosolhatók, az érvénytelen pályázat befogadásra alkalmatlan.

A pályázatok elbírálása

14. §

(1)[8] A Kincstár a beérkezett érvényes pályázatokat a pályázat befogadásától számított 20 napon belül köteles az OBmB által létrehozott pályázati bíráló bizottságok (a továbbiakban: Bíráló Bizottságok) részére a döntési javaslathoz előkészíteni és a Minisztériumnak eljuttatni.

(2)[9] A Bíráló Bizottságok a pályázatokkal kapcsolatos szakmai álláspontjukat és döntési javaslatukat a pályázatnak a Minisztériumba érkezésétől számított legkésőbb 20 napon belül a pályázati felhívásban megjelölt bírálati szempontok alapján alakítják ki.

(3) A Bíráló Bizottságoknak a döntési javaslatuk részeként a pályázatok értékelését és az értékelés legfontosabb szempontjait tartalmazó - minden pályázó számára saját pályázata vonatkozásában hozzáférhető - jegyzőkönyvet kell készíteniük. A jegyzőkönyvet a pályázattal együtt kell megőrizni.

(4) A támogatásról szóló döntési javaslat - amennyiben a javasolt támogatás összege alacsonyabb a pályázó által igényeltnél - rendelkezhet olyan módon, hogy meghatározza azokat a projektrészeket, amelyekre a támogatás felhasználható.

(5)[10] A támogatásokról a Bíráló Bizottságok döntési javaslatának ismeretében az OBmB Program Felügyelő Bizottságának jóváhagyása alapján az OBmB vezető elnöke 10 munkanapon belül dönt.

A támogatási döntésről szóló értesítés

15. §

(1)[11] A támogatási döntésekről a döntést követő 10 munkanapon belül a Minisztérium adatot szolgáltat a Kincstárnak, valamint a támogatásban részesített pályázatokat közzé teszi az Igazságügyi Közlönyben és a Minisztérium honlapján.

(2) Az elbírálás eredményéről a pályázókat a döntés meghozatalától számított 15 munkanapon belül a Kincstár írásban értesíti. A szerződést a döntésről szóló értesítés kézhezvételétől számított 60 napon belül kell megkötni. Ez idő alatt a támogatási döntésre az ajánlati kötöttség szabályai az irányadók.

A támogatási szerződés megkötésének feltételei és folyamata

16. §

(1) A döntést követően a támogatási szerződés megkötésének feltételei:

a) a köztartozás mentességről szóló dokumentumok benyújtása,

b) saját, illetve egyéb forrás meglétének dokumentálása,

c) felhatalmazó nyilatkozat azonnali beszedési megbízás alkalmazására.

d)[12] a rendezett munkaügyi kapcsolatok feltételeinek igazolására alkalmas iratok benyújtása.

(2)[13] Az előirányzat felhasználása érdekében a Kincstár támogatási szerződést készít elő, melyet - a Minisztérium gazdasági vezetője vagy az általa írásban meghatalmazott személy ellenjegyzését követően - a miniszter által írásban meghatalmazott személy ír alá.

(3) A pályázat, a pályázat mellékletei a szerződés elválaszthatatlan részét képezik.

(4) A szerződés aláírásával a kedvezményezett

a) hozzájárul ahhoz, hogy a köztartozások figyelemmel kísérése céljából adószámát vagy adóazonosító jelét, társadalombiztosítási azonosító jelét, társadalombiztosítási folyószámlaszámát a támogató, illetve a Kincstár megismerje és kezelje,

b) hozzájárul a pályázat szabályszerűségének és a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának a pályáztató és jogszabályokban meghatározott egyéb szervek által történő ellenőrzéséhez,

c) vállalja, hogy a projekt lezárásáig haladéktalanul bejelenti, ha ellene csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárás indul,

d) hozzájárul, hogy a nevére, székhelyére, adószámára és társadalombiztosítási folyószámla számára vonatkozó adatait az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal, a Vám- és

Pénzügyőrség, továbbá az Országos Egészségbiztosítási Pénztár, az Országos Nyugdíjfolyósító Igazgatóság, illetve azok szervei az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 18/C. § (12)-(13) bekezdésében foglaltak szerint megismerjék és kezeljék.

(5) Amennyiben a támogatási döntés kedvezményezettjének mulasztásából vagy neki felróható egyéb okból a támogatási szerződés megkötésére a szerződéskötésre meghatározott 15. § (2) bekezdése szerinti határidő leteltétől számított 20 napon belül nem kerül sor, a támogatási döntés hatályát veszti.

A támogatások folyósításának feltételei és módja

17. §

(1) A támogatások folyósítását a Kincstár a miniszter vagy az általa írásban megbízott személy utalványozása alapján végzi.

(2) A támogatás folyósítása a támogatási szerződésben foglaltak szerint történik.

A támogatás felhasználása, a pályázati támogatás ellenében előírt kötelezettségek teljesítése

18. §

(1) A támogatást a támogatási szerződésben foglaltak alapján a projekt megvalósítása érdekében lehet felhasználni.

(2) A támogatás - a (3) bekezdésben foglaltak kivételével - nem használható fel a kedvezményezettet terhelő adók, illetékek vagy egyéb közteher megfizetésére.

(3) A támogatás - amennyiben a támogatási szerződés kifejezetten eltérően nem rendelkezik - a kedvezményezettel munkaviszonyban, illetve munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személy bérének, illetve díjának, valamint azok közterheinek megfizetésére kizárólag akkora arányban használható fel, amekkora arányban e személy a támogatott program megvalósításához szükséges feladatot lát el.

(4) A támogatás felhasználását megfelelő bizonylattal kell igazolni. A bizonylatokon a kedvezményezett képviselőjének a pályázati azonosító feltüntetésével igazolnia kell, hogy a kifizetés a szerződéses feladat teljesítése érdekében történt.

(5) Kedvezményezettet a támogatásból finanszírozott árubeszerzés, illetve szolgáltatás igénybevétele során a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény rendelkezései értelmében közbeszerzési kötelezettség terhelheti.

(6) Az előirányzatból támogatott projekt megvalósítása során létrehozott, illetve megszerzett tárgyi eszköznek minősülő vagyontárgyat kötelező leltárba venni, amely a támogatási szerződés aláírásától számított három éven belül csak a támogató előzetes jóváhagyásával idegeníthető el.

A pályázati projekt és a támogatási szerződés módosítása

19. §

(1) A pályázati projekt és a támogatási szerződés módosítására csak a kedvezményezettnek fel nem róható okból kerülhet sor. A kedvezményezett az elfogadott projekthez képest bármilyen eltérő megvalósítási szándékot azonnal (a változást előidéző tényről való tudomásszerzést követően azonnal) köteles írásban, módosítási kérelem formájában jelezni a Kincstárnak.

(2)[14] A Kincstár a hozzá benyújtott szerződésmódosításra irányuló kérelmet javaslatával együtt az Minisztériumhoz továbbítja.

(3)[15] A Minisztérium a hozzá megküldött szerződés módosításra irányuló kérelmet, valamint a Kincstár javaslatát a kézhezvételtől számított 10 munkanapon belül értékeli és a támogatásra vonatkozó javaslatával együtt továbbítja a miniszter által írásban meghatalmazott személy részére.

(4)[16] A szerződés módosításáról - a Kincstár javaslatának ismeretében - a miniszter által írásban meghatalmazott személy dönt.

(5) Amennyiben a szerződésmódosításra irányuló kérelmet elutasították a kedvezményezettnek az érvényes feltételek szerint kell a projektet megvalósítania és a pénzügyiszakmai beszámolót elkészítenie.

A támogatás elszámolása

20. §

(1) A kedvezményezett a folyósított támogatás szerződés szerinti felhasználásáról a projekt befejezését követő 60 napon belül részletes szakmai beszámolóval és pénzügyi összesítővel köteles elszámolni a Kincstárnak.

(2) Az elszámoláshoz az eredeti számla másolatát, valamint készpénzes kifizetésnél a kiadási pénztárbizonylat másolatát, átutalásnál az átutalási megbízás másolatát, valamint önrész esetén az azt igazoló dokumentumokat is csatolni kell.

(3) A támogatás felhasználását igazoló bizonylat-másolatokon kívül a Kincstár jogosult a kedvezményezettől egyéb olyan dokumentumokról is másolatot kérni, amelyek a támogatási összeg támogatási célnak megfelelő felhasználását igazolják.

A támogatás felhasználásának ellenőrzése

21. §

(1) A támogatás szerződésszerű felhasználása, a kedvezményezett szabályszerű elszámolása, illetve a projekt tényleges megvalósítása a kötelező számszaki, valamint a tartalmi - dokumentációs, illetve helyszíni - ellenőrzéssel valósul meg. Ellenőrzésre a támogatás folyósításáig (előzetes ellenőrzés), a támogatás felhasználása során folyamatba épített módon (közbenső ellenőrzés) és a támogatás

folyósításának megszűnését követő három naptári éven belül utólagosan is (utóellenőrzés) sor kerülhet.

(2) A támogatási döntés kedvezményezettje köteles a támogatás forrásainak felhasználását ellenőrzés céljából a könyvviteli elszámolásaiban elkülönítetten és naprakészen nyilvántartani, az ellenőrzésre feljogosított szervek megkeresésére az ellenőrzés lefolytatásához szükséges tájékoztatást megadni.

(3) A támogatás felhasználását a Kincstár a benyújtott pénzügyi elszámolás (részteljesítés esetén részelszámolás) alapján pénzügyi szempontból ellenőrzi.

(4) A pénzügyi ellenőrzés magában foglalja a támogatási szerződésben meghatározott teljes költségvetéssel való elszámoltatást.

(5) A támogatás felhasználásának tartalmi, szakmai ellenőrzése során a támogató - bűnmegelőzési és közigazgatási szakemberek igénybevételével - a támogatásnak a pályázati kiírás céljának megfelelő és a projekt megvalósításához szükséges felhasználását részleteiben ellenőrzi. A kedvezményezett által az adatlap vagy elszámolás mellékleteként megküldött dokumentum kiegészítéseként a támogató, illetve a Kincstár nyilatkozatot, bizonylati másolatot, illetve egyéb dokumentumokat kérhet be.

(6) A támogatás szerződésszerű felhasználása a projekt megvalósításával egyidejűleg, vagy azt követően annak helyszínén is ellenőrizhető. A helyszíni ellenőrzés alkalmával különösen vizsgálni kell a támogatás hasznosulását. A helyszíni ellenőrzés eredményéről jegyzőkönyvet, jelentést kell készíteni.

A támogatási szerződés megszüntetése, a támogatás visszafizetése és egyéb szankciók

22. §

(1) Amennyiben a támogatott projekt megvalósítása meghiúsul, tartós akadályba ütközik, vagy a szerződésben foglalt ütemezéshez képest késedelmet szenved, ezt a kedvezményezett haladéktalanul köteles jelenteni a Kincstárnak.

(2) A támogatás nem rendeltetésszerű, a szerződéssel ellentétes, illetve attól eltérő felhasználását az ellenőrző szerv a kedvezményezettel közösen készített jegyzőkönyvben rögzíti, és haladéktalanul javaslatot tesz a szükséges intézkedések megtételére.

(3) Támogató egyoldalú, írásban előterjesztett jognyilatkozatával a szerződéstől való elállásra jogosult, ha az alábbi okok közül bármelyik bekövetkezik

a) a támogatási szerződésben rögzített időbeli ütemezés első határidejétől számított harminc napon belül a projekt megvalósítása a kedvezményezettnek felróható okból nem kezdődik meg, illetve a kedvezményezett a támogatás igénybevételét nem kezdeményezi, és késedelmét ezen idő alatt írásban sem menti ki,

b) a kedvezményezett a pályázat benyújtása, illetve a szerződés megkötése folyamán a pályázat szakmai, pénzügyi tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis adatot szolgáltatott,

c) a kedvezményezett a támogatást nem a szerződésben meghatározott célra használja fel,

d) a projekt teljesítése a kedvezményezettnek felróható okból veszélybe kerül, illetve a kedvezményezett - neki felróható okból - nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, továbbá a projekt meghiúsulását vagy tartós akadályoztatását előidéző körülmény a kedvezményezettnek felróható okból következett be,

e) a kedvezményezett a szükséges jognyilatkozatok bármelyikét visszavonja.

(4) Az elállást tartalmazó jognyilatkozatot tértivevényes küldeményként kell postára adni. Amennyiben a támogató eláll a szerződéstől, a kedvezményezett köteles a támogatási összegnek a folyósítás napjától a visszafizetés napjáig, az elállás napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresével növelt összegét, az elállást tartalmazó jognyilatkozat kézhezvételétől számított nyolc munkanapon belül a támogatónak visszafizetni a Minisztérium 10032000-01220122-50000005 számú fejezeti kezelésű előirányzat felhasználási keretszámlájára.

(5) Amennyiben a támogatott projekt megvalósítása a támogató által elismerten a kedvezményezettnek fel nem róható okból meghiúsul, vagy tartós akadályba ütközik, az igénybe vett támogatási összeget a kedvezményezett a támogató erről szóló értesítésének kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül köteles visszafizetni a Minisztérium 10032000-01220122-50000005 számú fejezeti kezelésű előirányzat felhasználási keretszámlájára.

(6) A támogatás visszavonása, illetve a támogatási szerződéstől való elállás esetén a már kifizetett támogatási összeg, továbbá annak kamata megfizetésére irányuló visszakövetelés érvényesítése azonnali beszedési megbízás alkalmazásával is történhet, melyet a támogatás forrásaként meghatározott előirányzat javára kell teljesíteni.

(7) A kedvezményezett az adólevonási jogosultságában bekövetkezett változást a támogatási szerződés módosítása érdekében haladéktalanul köteles a támogatónak írásban bejelenteni. Az általános forgalmi adóra igénybe vett támogatás összegét a támogatási szerződés módosításakor rögzítendő módon a kedvezményezett köteles visszafizetni.

(8) Az előirányzatból támogatott projekt megvalósítása során létrehozott, illetve megszerzett tárgyi eszköznek minősülő vagyontárgyaknak a támogató előzetes jóváhagyása nélküli, három éven belüli elidegenítése esetén a bevételből a támogatás arányának megfelelő, de legalább a támogatással azonos összeget kell az előirányzat javára befizetni az értékesítést követő öt munkanapon belül.

A támogatási program lezárása

23. §

(1) A pályázati projekt lezárása - a támogatott pályázati cél szerződés szerinti megvalósulását követően - a kedvezményezettnek a megvalósításról szóló írásbeli szakmai beszámolójának, továbbá a projekt teljes költségvetésének elszámolásáról készített pénzügyi összesítő támogató általi elfogadásával valósul meg. Erről a tényről a támogató külön írásbeli értesítést nem küld a kedvezményezettnek.

(2) Amennyiben a támogató a szakmai vagy a pénzügyi elszámolást nem fogadja el, írásban, határidő kitűzésével hiánypótlásra szólíthatja fel a kedvezményezettet, aki köteles a felhívásnak eleget tenni.

Záró rendelkezések

24. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

Dr. Bárándy Péter s. k.,

igazságügy-miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 19/2006. (VIII. 22.) IRM rendelet 3. § (2) bekezdés a) pontja. Hatályos 2006.08.22.

[2] Megállapította a 19/2006. (VIII. 22.) IRM rendelet 1. § -a. Hatályos 2006.08.22.

[3] Megállapította a 8/2008. (IV. 22.) IRM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2008.04.30.

[4] Megállapította a 8/2008. (IV. 22.) IRM rendelet 2. § (3) bekezdése. Hatályos 2008.04.30.

[5] Beiktatta a 20/2006. (IV. 24.) IM rendelet 1. § - a. Hatályos 2006.05.02.

[6] Módosította a 8/2008. (IV. 22.) IRM rendelet 1. § 34. pontja. Hatályos 2008.04.30.

[7] Módosította a 8/2008. (IV. 22.) IRM rendelet 1. § 34. pontja. Hatályos 2008.04.30.

[8] Módosította a 8/2008. (IV. 22.) IRM rendelet 1. § 34. pontja. Hatályos 2008.04.30.

[9] Módosította a 8/2008. (IV. 22.) IRM rendelet 1. § 34. pontja. Hatályos 2008.04.30.

[10] Megállapította a 19/2006. (VIII. 22.) IRM rendelet 2. § -a. Hatályos 2006.08.22.

[11] Módosította a 8/2008. (IV. 22.) IRM rendelet 1. § 34. pontja. Hatályos 2008.04.30.

[12] Beiktatta a 20/2006. (IV. 24.) IM rendelet 2. § - a. Hatályos 2006.05.02.

[13] Módosította a 19/2006. (VIII. 22.) IRM rendelet 3. § (2) bekezdés g) pontja. Hatályos 2006.08.22.

[14] Módosította a 8/2008. (IV. 22.) IRM rendelet 1. § 34. pontja. Hatályos 2008.04.30.

[15] Módosította a 8/2008. (IV. 22.) IRM rendelet 1. § 34. pontja. Hatályos 2008.04.30.

[16] Módosította a 19/2006. (VIII. 22.) IRM rendelet 3. § (2) bekezdés g) pontja. Hatályos 2006.08.22.

Tartalomjegyzék