22/2004. (VIII. 27.) OM rendelet

a 2004/2005. tanév rendjéről szóló 11/2004. (III. 24.) OM rendelet módosításáról

A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény (a továbbiakban: közoktatásról szóló törvény) 94. §-a (1) bekezdésének b) pontjában foglalt felhatalmazás alapján - a szakképzés tekintetében a szakképesítésért felelős miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. §

A 2004/2005. tanév rendjéről szóló 11/2004. (III. 24.) OM rendelet (a továbbiakban: R.) 2. § (2) bekezdése a következő mondattal egészül ki:

"A nappali oktatás munkarendje szerint működő gimnáziumban és szakközépiskolában a tényleges tanítási napok száma száznyolcvan nap."

2. §

Az R. 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"A szorgalmi idő alatt a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra öt - a nappali oktatás munkarendje szerint működő gimnáziumban és szakközépiskolában hat - munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról a nevelőtestület véleményének kikérésével az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni."

3. §

Az R. a következő alcímmel és 7/A. §-sal egészül ki:

"Országos ellenőrzés, vizsgálat elrendelése

7/A. § (1) A közoktatásról szóló törvény 93. §-ának (2) bekezdése, valamint a közoktatás minőségbiztosításáról és minőségfejlesztéséről szóló 3/2002. (II. 15.) OM rendelet 11. §-ának (6) bekezdése alapján a 2004/2005. tanévben országos ellenőrzés keretében meg kell vizsgálni

a) a közoktatás területén működő, OM azonosítóval rendelkező pedagógiai-szakmai szolgáltató szervezeteket a feladatellátás feltételrendszere és szakmai megvalósítása tekintetében,

b) a nem állami, nem helyi önkormányzat által fenntartott nevelési-oktatási intézmények és fenntartóik normatív állami hozzájárulása és támogatása igénylésének alapjául szolgáló szakmai és tanügyi-igazgatási feltételrendszer teljesítését a kiválasztott intézményekben,

c) az enyhe fokban értelmi fogyatékos tanulók oktatását végző általános iskolai tagozatokat a feladatellátás szakmai és tanügyigazgatási feltételrendszere és az egyenlő bánásmód követelményének érvényesülése tekintetében az edelényi, a gödöllői, a nagykátai és az ózdi statisztikai kistérség minden érintett iskolájában.

(2) A vizsgálatokat az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont (a továbbiakban: OKÉV) szervezi meg az Országos szakértői névjegyzékben szereplő szakértők bevonásával.

(3) Az (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott feladatokat a 2005. január-májusi időszakban, a b) pontjában meghatározott feladatokat a 2004. október-decemberi időszakban kell lebonyolítani.

(4) Az OKÉV az (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott vizsgálatról 2005. december 10-ig országos és intézményi szintű elemzést készít. Az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott ellenőrzésről 2005. március 3 1-ig készít jelentést.

(5) Az OKÉV az ellenőrzések eredményeit tájékoztatás céljából megküldi a Közoktatás-politikai Tanácsnak, valamint az Országos Köznevelési Tanácsnak.

(6) A gyermek eltérő ütemű éréséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó hátrányoknak a csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák igazgatói 2004. október 15-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések, illetve a tanév kezdete óta a szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért az osztálytanító indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az igazgatók 2004. október 30-ig - az OKÉV által közzétett formanyomtatvány alkalmazásával -jelentik az OKÉV regionális igazgatóságainak az érintett tanulók létszámát.

(7) A vizsgálatokat az iskoláknak a kiválasztott tanulókkal 2004. december 15-ig kell elvégezniük. Azon iskolák számára, amelyek a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer 2002. évi megküldését követően alakultak - amennyiben az OKÉV által közzétett formanyomtatványon igénylik - az OKÉV 2004. november 30-ig egy példányban térítésmentesen megküldi a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszert."

4. §

Az R. 1. számú mellékletének 1. d) pontja helyébe a következő mondat lép:

"d) A feladatlapok eljuttatása az iskolákba: 2005. április 21 29-ig az OKÉV területileg illetékes regionális igazgatósága által meghatározott helyszíneken és napokon."

5. §

Az R. 2. számú mellékletének II. és III. része helyébe a következő II. és III. rész lép, továbbá a következő IV. résszel egészül ki:

"II. AZ OKTATÁSI MINISZTÉRIUM ÁLTAL MEGHIRDETETT ÉS ANYAGILAG TÁMOGATOTT VERSENYEK

Általános iskolai nemzetiségi tanulmányi versenyek

Cigány népismeret

Horvát nyelv és irodalom

Horvát népismeret

Görög nyelv és irodalom

Görög népismeret

Német nyelv és irodalom

Német népismeret

Szerb nyelv és irodalom

Szerb népismeret

Szlovák nyelv és irodalom

Szlovák népismeret

Szlovén nyelv és irodalom

Szlovén népismeret

Román nyelv és irodalom

Román népismeret

Az alapfokú művészetoktatási intézmények részére

II. Országos szaxofonverseny

XI. Országos Koncz János hegedűverseny

V.Országos verseny a továbbképző évfolyamokra járó tanulók részére

XI. Országos ütőhangszeres kamara verseny VIII. Országos Kodály Zoltán szolfézs- és népdaléneklési verseny

IV.Országos népzeneverseny

VI.Országos fuvoladuó verseny

V.Országos Ádám Jenő dalverseny V. Országos zenekari verseny

II. Országos drámajáték-színjátékverseny

II. Országos klasszikus balettverseny

I. Országos makett- és papírtárgykészítő, fatárgykészí-tő, fémműves verseny

I. Országos Kézműves verseny

I. Országos néptáncverseny (kamaracsoport) a továbbképző évfolyamokra járó tanulók számára

A művészeti szakközépiskolák és szakiskolák részére

V.Országos énekkari verseny VIII. Országos kürtverseny

VIII. Országos harsona- és tubaverseny VIII. Országos trombitás és ütőhangszeres verseny VIII. Országos orgonaverseny

IV. Országos gitárverseny és II. Országos cimbalomverseny

X. Országos oboa- és fagottverseny

XI. Országos zongoraverseny

VI. Országos fuvolaverseny Elek Tihamér Emlékére

X. Országos Richter János klarinétverseny és II. Országos szaxofonverseny

XIV. Országos rajzverseny

VIII. Országos mintázásverseny

VIII. Országos népművészeti verseny

III. AZ OKTATÁSI MINISZTÉRIUM ÁLTAL ANYAGILAG TÁMOGATOTT VERSENYEK

A 7-8. évfolyam versenyei

Angol Nyelvi Verseny

Herman Ottó Országos Biológia Verseny

Hevesy György Országos Kémia Verseny

Német Nyelvi Verseny

"Nyelvünkben élünk" magyar nyelvi kommunikációs verseny

Orosz Nyelvi Verseny

Öveges József Fizikaverseny

Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei Helyesírási Verseny

"Szép Magyar Beszéd" verseny

Teleki Pál Országos Földrajz-földtan Verseny

Történelem Tantárgyi Verseny

Varga Tamás Országos Matematika Verseny

Zrínyi Ilona Matematika verseny

A 7-10. évfolyam versenyei

Ábel Jenő Országos Latin Verseny

Bod Péter Könyvtárhasználati Verseny általános- és középiskolások részére

Curie Környezetvédelmi Emlékverseny

Curie Kémiai Emlékverseny

KöMaL 2004/2005. verseny

Országos Logo Számítástechnikai Verseny

Nemes Tihamér Országos Számítástechnikai Tanulmányi Verseny

Országos Spanyol Nyelvű Vers és Prózamondó Verseny

Szent Király követői Szent László király élete és kora

A 9-10. évfolyam versenyei

Arany Dániel Matematikai Verseny Arany János Irodalmi Verseny

Bugát Pál Országos Középiskolai Természetismereti Műveltségi Vetélkedő

"Édes anyanyelvünk" országos nyelvhasználati verseny

Európa állampolgári vetélkedő

Implom József Középiskolai Helyesírási Verseny

Irinyi János Országos Középiskolai Kémiaverseny

Kitaibel Pál Középiskolai Biológiai és Környezetvédelmi Tanulmányi Verseny

Középiskolások Angol Nyelvi Versenye Kutató Diákok Országos Tudományos Diákköri Konferenciája

Lóczy Lajos Országos Földrajzi Verseny

Magyarország az én hazám - honismereti vetélkedő

Mikola Sándor Országos Tehetségkutató Fizikaverseny

Nemzetközi Kenguru Matematika Verseny

"Polgár az Európai Demokráciában" című országos verseny

"Szép Magyar Beszéd" verseny

Történelem Tantárgyi Verseny

Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny

Vizuális Verseny

Sajátos nevelési igényű tanulók tanulmányi versenyei

A tanulásban akadályozott tanulók nevelését, oktatását ellátó általános iskolák tanulóinak XXX. Országos Komplex Tanulmányi Versenye

Siket Tanulók XXIII. Borbély Sándor Országos Tanulmányi Versenye

XXI. Koncz Dezső Országos Tanulmányi verseny az értelmileg akadályozott tanulók nevelését, oktatását ellátó általános iskolák diákjai számára

Hallássérült tanulók XIX. Országos Hanyvári Pál Kommunikációs Emlékversenye

IV. AZ OKTATÁSI MINISZTÉRIUM ÁLTAL SZAKMAILAG TÁMOGATOTT TANULMÁNYI VERSENYEK

Dr. Árokszállásy Zoltán Biológia-Környezetvédelmi Verseny

Francia nyelvi verseny magyar-francia tanítási nyelvű középiskolások számára

Less Nándor Országos Földrajzverseny

"Mit ránk hagytak a századok..." - a magyar művelődéstörténet korszakai

Örökségünk '48 - történelmi vetélkedő

Számítástechnikai Levelezőverseny

Országos Szilárd Leó Fizikaverseny"

6. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről, valamint egyes oktatási jogszabályok módosításáról szóló 17/2004. (V. 20.) OM rendelet 10. §-a.

Dr. Magyar Bálint s. k.,

oktatási miniszter