114/2005. (XII. 14.) FVM-PM együttes rendelet
a mezei őrszolgálat megalakításához, fenntartásához nyújtandó 2005. évi állami hozzájárulás igénybevételének rendjéről és feltételeiről
A fegyveres biztonsági őrségről, a természetvédelmi és a mezei őrszolgálatról szóló 1997. évi CLIX. törvény 30. §-ának (7) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján - az Európai Unió közös forrásaiból származó agrártámogatások, az azokhoz kapcsolódó, nemzeti költségvetésből nyújtott kiegészítő támogatások, valamint a nemzeti hatáskörben nyújtott agrártámogatások igénybevételének általános feltételeiről szóló 6/2004. (I. 22.) Korm. rendelet 1. §-ának (2) bekezdésében és 1. számú mellékletének 7.j) pontjában foglaltakra figyelemmel - a következőket rendeljük el:
1. §
(1) A települési önkormányzat által létesített mezei őrszolgálat, valamint a hegyközség által létrehozott hegyőrség (a továbbiakban együtt: őrszolgálat) megalakulási, fenntartási és működési költségeinek megtérítésére a rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott mértékig állami hozzájárulás (a továbbiakban: hozzájárulás) igényelhető.
(2) A hozzájárulást az a települési önkormányzat vagy hegyközség (a továbbiakban együtt: önkormányzat) igényelheti, amelynek az őrszolgálatát a megyei földművelésügyi hivatal (a továbbiakban: hivatal) nyilvántartásba vette. A nyilvántartásba vételhez az önkormányzatnak csatolnia kell az őrzött terület nagyságát, a földrészletek helyrajzi számát és az őrszolgálat létszámát igazoló iratokat, valamint a mezőőrök és hegyőrök szolgálati viszonyáról szóló 29/1998. (IV. 30.) FM rendelet 1-6. számú mellékleteiben foglalt okiratokat.
2. §
(1) Az önkormányzat a 2005. évben újonnan létrehozott őrszolgálat megalakítási költségeinek 50%-át, de - mezőőrönként és hegyőrönként - legfeljebb 300 000 Ft-nak a megtérítését 2005. december 31-ig igényelheti. Az önkormányzat az őrszolgálat fenntartásával és működésével kapcsolatban felmerülő költségek (személyi és dologi kiadások) 50%-ának, de legfeljebb 50 000 Ft/hó/fő megtérítését - az újonnan megalakított őrszolgálat esetében is -2005. december 31-ig kérelmezheti. A költségként kimutatott és pénzügyileg rendezett kiadások lehetnek csak a kérelmezés alapbizonylatai.
(2) Az őrszolgálat megalakulása, fenntartása és működése során felmerült költségeket igazoló számlákat az önkormányzatnak öt évig meg kell őriznie, és azokról kimutatást kell készítenie.
3. §
(1) Az önkormányzat a hozzájárulást a hivatalnál e rendelet 1. és 2. számú melléklete szerinti tartalommal kérelmezheti. A hivatal megvizsgálja az igényjogosultságot, és ennek alapján az e rendelet 3. számú melléklete szerinti igazolást állít ki az önkormányzat részére.
(2) A hivatal intézkedése ellen az önkormányzat a hivatalnál tizenöt napon belül kifogást emelhet, amely a beérkezett kifogást nyolc napon belül továbbítja a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) részére.
(3) A minisztérium a kifogást harminc napon belül elbírálja, és az igényjogosultság megléte esetén intézkedik a hozzájárulás kifizetéséről az illetékes adóhatóság felé, illetve az igényjogosultság hiánya esetén elutasítja a kifogást. A minisztérium az intézkedésekről egyidejűleg értesíti a hivatalt.
(4) A hivatal a hozzájárulásokról nyilvántartást vezet. A hozzájárulás igénybevételére, elszámolására, visszafizetésére egyebekben az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény szabályait kell alkalmazni.
4. §
(1) A hozzájárulás összegének rendeltetési céltól eltérő felhasználása - a hozzájárulás teljes vagy annak teljesítményarányos része vonatkozásában - jogosulatlanul igénybe vett hozzájárulásnak minősül, s azt a kérelem benyújtásakor érvényes jegybanki alapkamat kétszeres mértékének megfelelő kamattal növelve kell visszafizetni.
(2) A hozzájárulás felhasználását a hivatal ellenőrzi, és a visszafizetési kötelezettséget megállapító jogerős határozat egy példányának megküldésével kezdeményezi az illetékes adóhatóságnál a jogosulatlanul igénybe vett hozzájárulás visszafizetését.
5. §
A mezőőri és hegyőri tanfolyam és vizsga szervezésével, az őrszolgálat nyilvántartásával, támogatási igények igazolásával és ellenőrzésével kapcsolatban felmerült, a hivatal által igazolt dologi és személyi költségek alapján a minisztérium a Földművelésügyi Költségvetési Iroda részére kiállítja az e rendelet 3. számú melléklete szerinti igazolást.
6. §
(1) A hozzájárulás az e rendelet 3. számú melléklete szerinti igazolás alapján, legfeljebb a 2. § (1) bekezdésében feltüntetett összegig igényelhető az illetékes adóhatóságtól a 10032000-01905609 számú APEH Agrártermelés költségeit csökkentő támogatás lebonyolítási folyósítási számláról.
(2) A jogosulatlanul igénybe vett támogatást az (1) bekezdés szerinti számlára kell visszafizetni.
7. §
(1) E rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a mezei őrszolgálat megalakításához, fenntartásához nyújtandó 2004. évi állami hozzájárulás igénybevételének rendjéről és feltételeiről szóló 26/2004. (III. 3.) FVM-PM együttes rendelet hatályát veszti.
Gráf József s. k.,
földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter
Dr. Veres János s. k.,
pénzügyminiszter
1. számú melléklet a 114/2005. (XII. 14.) FVM-PM együttes rendelethez
Kérelem a mezei őrszolgálat és hegyőrség megalakulásához nyújtott támogatás igényléséhez | |
FÖLDMŰVELÉSÜGYI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM MEGYEI FÖLDMŰVELÉSÜGYI HIVATALA | |
Az állami hozzájárulási igényünk igazolására a mezei őrszolgálat megalakításához, fenntartásához nyújtandó 2005. évi állami hozzájárulás igénybevételének rendjéről és feltételeiről szóló 114/2005. (XII. 14.) FVM-PM együttes rendelet alapján megküldöm a nyilvántartásba vett működési területű mezei őrszolgálat megalakításának költségeiről készült kimutatást. | |
A költségek részletezése: | |
Bizonylat száma: | Összeg (Ft): |
...................................................................................................................... | .......................................................................................................... |
...................................................................................................................... | ......................................................................................................... |
...................................................................................................................... | ......................................................................................................... |
Összesen: | ......................................................................................................... |
Kijelentem, hogy a mezei őrszolgálat a fegyveres biztonsági őrségről, a természetvédelmi és a mezei őrszolgálatról szóló 1997. évi CLIX. törvényben és a mezőőrök és hegyőrök szolgálati viszonyáról szóló 29/1998. (IV. 30.) FM rendeletben előírt valamennyi eszközzel rendelkezik. | |
Ezek alapján kérem, hogy az önkormányzat részére a hatályos jogszabályok szerint .................................. Ft összegű támogatás igénybevételéhez szükséges igazolást állítsa ki. | |
................................................, 200............. hó ..... nap | ………………………………………….. önkormányzat jegyzője/hegybíró |
2. számú melléklet a 114/2005. (XII. 14.) FVM-PM együttes rendelethez
Kérelem a mezei őrszolgálat és a hegyőrség működéséhez nyújtott támogatás igényléséhez | |
FÖLDMŰVELÉSÜGYI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM MEGYEI FÖLDMŰVELÉSÜGYI HIVATALA | |
Igazolom, hogy 200................................................. hó ..... naptól 200.................................................. hó ..... napig az ................................................................... önkormányzat területén a mezei őrszolgálat ................ fővel működött. | |
A működési költségek az alábbiak voltak: | |
- dologi kiadások | |
Számlaszám: | Összeg (Ft): |
Összesen: | |
- személyi kiadások | |
munkabér:..................................................................................... | |
járulék: ......................................................................................... | |
Összesen: | |
Mindösszesen: | |
Ezek alapján kérem, hogy az önkormányzat részére a hatályos jogszabályok szerint ...................................... Ft összegű támogatás igénybevételéhez szükséges igazolást állítsa ki. | |
................................................, 200............. hó ..... nap | |
önkormányzat jegyzője/hegybíró |
3. számú melléklet a 114/2005. (XII. 14.) FVM-PM együttes rendelethez
Kiállító: ........................................................................................................................................................... |
Szerződésszám: ............................................................................................................................................... |
Engedélyszám: ................................................................................................................................................ |
IGAZOLÁS költségvetési támogatás állami adóhatóságtól történő igénybevételéhez |
Név: ................................................................................................................................................................ |
Cím: ................................................................................................................................................................. |
Adószám: ........................................................................................................................................................ |
Adóazonosító jel: ............................................................................................................................................. |
Bankszámlaszám: ............................................................................................................................................. |
Gazdálkodási forma: ........................................................................................................................................ |
Igazolom, hogy a mezei őrszolgálat megalakításához, fenntartásához nyújtandó 2005. évi állami hozzájárulás igénybevételének rendjéről és feltételeiről szóló 114/2005. (XII. 14.) FVM-PM együttes rendelet ...........§-a alapján ................................................................................................. jogcímre kötött ....../200... számú szerződés/engedély szerint ....................................... Ft támogatási összegről szóló, vállalt kötelezettségeinek eleget/részben eleget tett, és ez alapján fent nevezett részére előleg/részelszámolás/végelszámolás címén ................. ............................. Ft, azaz .......................................................................................................... ....................... forint átutalása teljesíthető. |
........................................, 200............. hó ..... nap |
P. H. |
………………………….. kiállító szerv vezetője |
Ellenjegyezte: |
………………………….. gazdasági vezető |