Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

26/2005. (V. 5.) GKM rendelet

a légiforgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet módosításáról

A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 63. §-ában kapott felhatalmazás alapján - a honvédelmi miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. §

(1) A légiforgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet (a továbbiakban: R.) 1. melléklete e rendelet 1. melléklete szerint módosul.

(2) Az R. 2. mellékletének 7. Függeléke helyébe e rendelet 2. melléklete lép.

2. §

Ez a rendelet 2005. május 12-én lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a magyar légtér használatával kapcsolatos egyes miniszteri rendeletek módosításáról szóló 10/2004. (II. 12.) GKM rendelet 8. §-a és 2. melléklete.

Dr. Kóka János s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

1. melléklet a 26/2005. (V. 5.) GKM rendelethez

(1) Az R. 1. melléklete 1. Fejezetének 1.16.7. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"1.16.7. A TSA-ban folyó repülések esetében az érintett polgári légiforgalmi irányító egységnek és a TSA-ban irányítást végző katonai repülésirányító egységeknek biztosítaniuk kell, hogy az irányításuk alatt álló légijárművek - az átadásra kerülő légijárműveket kivéve - a TSA oldalhatárát 2,5 NM-nél jobban ne közelítsék meg, hacsak külön koordinációval nem biztosítják a szomszédos légterekben működő légijárművek megfelelő elkülönítését. 9500 láb (2900 m) felett a TSA-k oldalhatáraitól fent előírt távolságot radarirányítással kell biztosítani.

A katonai ATC egységnek ugyancsak feladata a TSA magassági határain kívül eső első IFR utazómagasságot használó polgári légijármüvektől a megfelelő magassági elkülönítés biztosítása."

(2) Az R. 1. melléklete 5. Fejezetének 5.4. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"5.4. Légiforgalmi rádiónavigációs szolgálat 5.4.1. Radarberendezések telepítése

5.4.1.1. A Magyar Köztársaság területe feletti repülések ellenőrzésére és irányítására radarberendezéseket kell üzemeltetni, amelyek technikai lehetőségétől függően a repülések folyamatosan ellenőrizhetők.

5.4.1.2. A légiforgalmi szolgálatok ellátása céljából Budapest TMA-ban kétszeres másodlagos és egyszeres elsődleges légtérellenőrző radarfedést, a FIR egyéb ellenőrzött légtereiben - a katonai légiforgalmi szolgálati egységek által ellenőrzött légtereket kivéve - pedig legalább kétszeres másodlagos légtérellenőrző radarfedést kell biztosítani. *

5.4.2. Radaradatok automatikus rögzítése 5.4.2.1. A légiforgalmi szolgálatok által használt elsődleges és másodlagos radarberendezésektől származó radaradatokat folyamatosan rögzíteni kell.

Az ilyen adatok légiközlekedési baleset és repülőesemény kivizsgálásához, kutatási és mentési műveletekhez, légiforgalmi irányítói és légtérellenőrző rendszerek paramétereinek vizsgálatához és oktatási célokból használhatók fel."

2. melléklet a 26/2005. (V. 5.) GKM rendelethez

" 7. Függelék

Budapest ATS Központ irányító egységei által alkalmazható radarelkülönítési minimumok

1. Általános rész

1.1. Az alábbiakban leírt elkülönítési minimumokat az illetékes légiközlekedési hatóság által jóváhagyott ATS rendszerhez csatlakozó szintetikus radarernyővel felszerelt légiforgalmi irányító egységek alkalmazzák.

1.2. A radarállomások műszaki jellemzőit és a radarjelek megjelenítési módját figyelembe véve, a radarelkülönítési minimumokat a radar-helyzetszimbólumok középpontjai között kell alkalmazni.

2. Radar információk és radarelkülönítési minimumok

2.1. Radar információk használata

2.1.1. Az illetékes légiközlekedési hatóság által jóváhagyott távolkörzeti elsődleges és másodlagos radaroktól, valamint a közeikörzeti elsődleges és másodlagos radaroktól (TAR) származó radar információkat Budapest FIR-en belül FL660 (20 100 m STD) és alatti ellenőrzött légterekben - az alábbi előírásokat figyelembe véve - lehet légijárművek radarelkülönítésére felhasználni.

2.1.2. Budapest ATS Központban a radaradat feldolgoz zó rendszert multiradar üzemmódban kell használni.

2.2. Radarelkülönítési minimumok

2.2.1. A Budapest TMA-n kívüli légterekben a radarelkülönítési minimum 5 NM.

2.2.2. Budapest TMA-n belül, a radarelkülönítési minimum TAR információ rendelkezésre állása esetén 3 NM, amennyiben TAR információ nem áll rendelkezésre 5 NM.

2.3. Radarelkülönítések használatára vonatkozó korlátozások Budapest TMA-ban

2.3.1. TAR rendelkezésre állása esetén a radarinformációk 2000 láb (600 m) AMSL-en és felette használhatók radarelkülönítésre.

2.3.2. A Kőris-hegyi távolkörzeti radarberendezés rendelkezésre állása esetén a radarinformációk 2500 láb (750 m) AMSL-n és felette használhatók radarelkülönítésre.

2.3.3. Kizárólag a püspökladányi távolkörzeti radarberendezés rendelkezésre állása esetén a radarberendezés Budapest TMA-nak a Dunától K-re lévő légtereiben 4000 láb (1200 m) AMSL-n és felette, a Dunától Ny-ra lévő légterekben pedig 6000 láb (1850 m) AMSL felett használható radarelkülönítésre.

2.4. Ferihegy CTR-ben a TAR-nak a futópályák földetérési zónáiban a földig, a futópályák meghosszabbított középvonalában az ILS sávokban, a CTR egyéb területén 1500 láb (450 m) AMSL felett radarinformációt kell biztosítania.

2.5. Leszálló légijárművek

2.5.1. Budapest/Ferihegy repülőtérre az egymást követő azonos futópályára végrehajtott végső megközelítést végző légijárművek elkülönítésénél vegyék figyelembe:

- a turbulencia esetén alkalmazandó radarelkülönítési minimumokat,

- a leszálló légijárműveknek megengedett átlagos futópálya-foglaltsági idejét,

- a futópálya állapotot, valamint

- a gurulóutak kialakítását.

A radarelkülönítési minimum értéke 3 NM-nál kisebb nem lehet.

2.5.2. Budapest/Ferihegy repülőtérre párhuzamos megközelítést végrehajtó légijárművek esetén az alábbi radarelkülönítési minimumok alkalmazandók:

- a szomszédos ILS iránysávokra történő ráfordításoknál minimálisan 3 NM vízszintes, vagy 1000 láb (300 m) függőleges elkülönítést kell biztosítani;

- minimálisan 2,5 NM hosszirányú radarelkülönítés tartandó a szomszédos iránysávokon egymást követő légijárművek között. Ezt az elkülönítési minimumot csak azután lehet alkalmazni, miután a légijármű-vezetők az irány sávok követését jelentették.

Amikor párhuzamos megközelítések vannak folyamatban, erről a légijárműveket tájékoztatni kell."

Tartalomjegyzék