Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

10/2004. (II. 12.) GKM rendelet

a magyar légtér használatával kapcsolatos egyes miniszteri rendeletek módosításáról

A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 52. §-ának (4) bekezdésében és 63. §-ában kapott felhatalmazás alapján - a honvédelmi miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

A Magyar Köztársaság légterében és repülőterein történő repülések végrehajtásának szabályairól szóló 14/2000. (XI. 14.) KöViM rendelet

1. §

(1) A Magyar Köztársaság légterében és repülőterein történő repülések végrehajtásának szabályairól szóló 14/2000. (XI. 14.) KöViM rendelet (a továbbiakban: Rvr.) melléklete 3. Fejezetének 3.3. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.3. VFR repülések korlátozása

3.3.1. VFR repülések nem hajthatók végre:

- FL285 (8700 m STD) felett;

- FL195 (5950 m STD) feletti útvonalrepülés során;

- FL100 (3050 m STD) alatti repülések esetén 250 csomót (460 km/óra) meghaladó műszer szerinti sebességgel (IAS).

3.3.2. Egyéb korlátozások:

FL195 (5950 m STD) és FL285 (8700 m STD) között, időszakosan korlátozott légtéren (TSA) kívül végrehajtott VFR repülés kizárólag

a) eseti légtérben, vagy

b) Budapest ATS Központ előzetes engedélyével hajtható végre."

(2) Az Rvr. melléklete 3. Fejezetének 3.5. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.5. Ellenőrzött légtérben végrehajtott VFR repülésekre vonatkozó előírások

3.5.1. VFR repüléseknek be kell tartaniuk a 2.6. pontban előírt követelményeket, ha

a) "C" vagy "D" osztályú ellenőrzött légtérben működnek,

b) ellenőrzött repülőtér helyi forgalmában vesznek részt, vagy

c) különleges VFR repülést hajtanak végre.

3.5.2. FL195 (5950 m STD) felett tervezett VFR repülések engedélyezésére és végrehajtására vonatkozó szabályok:

a) kényszerhelyzet esetét kivéve, és amennyiben az érintett légiforgalmi irányító egység irányítója másképpen nem engedélyezi, a FL195 (5950 m STD) feletti VFR repüléseket a Budapest ATS központ előzetes engedélyében meghatározott földrajzi körzeten és magasságtartományon belül kell végrehajtani;

Megjegyzés: FL195 (5950 m STD) felett, ellenőrzött légtérben végrehajtandó VFR repülés esetén, a 2.6.1.1. pontban leírtakkal összhangban repülési tervet kell benyújtani. A repülési terv kitöltésének általános és külön idevonatkozó szabályait az "E" Függelék II. Része tartalmazza.

b) ha egy FL195 (5950 m STD) felett működő VFR légijármű elveszti a kétoldalú rádióösszeköttetést az illetékes ATC egységgel, kövesse az "M" Függelékben leírtakat. Továbbá ha nem sikerül a kétoldalú rádióösszeköttetés létrehozása az illetékes vagy a szomszédos ATC egységekkel, a rádióösszeköttetés megszakadásának észlelését követően késedelem nélkül süllyedjen le az engedélyében szereplő földrajzi körzeten belül, és hagyja el az ellenőrzött légteret, majd a 2.6.6.2.1. pontban leírtak szerint járjon el;

c) amennyiben FL195 (5950 m STD) felett, ellenőrzött légtérben működő VFR légijármű a meteorológiai körülmények romlása miatt nem képes VMC körülmények között tovább működni, akkor a 2.6.2.4. pontban leírtak szerint járjon el."

(3) Az Rvr. melléklete 3. Fejezetének 3.6.2. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"3.6.2. "A" vagy "C" módú 4096 kódbeállítási lehetőséggel rendelkező transzponderrel kell felszerelni azokat a légijárműveket, melyek VFR szerint:

- nemzetközi repülést hajtanak végre,

- ellenőrzött légterekben működnek, kivéve a 3.6.3. pontban leírtakat, vagy

- 4000 láb (1200 m) AMSL feletti nem ellenőrzött légtérben működnek, kivéve az illetékes ATS egységnek (AFIS vagy FIS) előzetesen bejelentett távrepülést végző hajtómű nélküli légijárműveket.

1. Megjegyzés: Az ellenőrzött légtéren kívül, 4000 láb alatti VFR repülések számára a transzponderrel történő felszereltség nincs kötelezően előírva, azonban ajánlatos ezeket a légijárműveket is felszerelni transzponderrel, annak érdekében, hogy ezekről a repülésekről is radaron alapuló forgalmi tájékoztatás legyen adható a többi légijármű-vezető számára.

2. Megjegyzés: A transzponderek működtetésére vonatkozó előírásokat a "H" Függelék tartalmazza.

3. Megjegyzés: A VFR szerint működő légijárművek "S" módú transzponderrel történő felszerelési kötelezettségéről lásd a 4.4.3.1. pontot."

(4) Az Rvr. melléklete 3. Fejezetének 3.6. alpontja a következő 3.6.3. alponttal egészül ki:

"3.6.3. "C" módú 4096 kódbeállítási lehetőséggel rendelkező transzponderrel kell felszerelni azokat a VFR légijárműveket, amelyek FL195 (5950 m STD) felett működnek."

2. §

Az Rvr. melléklete 4. Fejezetének 4.3.4. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"4.3.4. Ha az illetékes ATS egység felmentést nem ad, Budapest FIR ellenőrzött légterein kívül, 9500 láb (2900 m) AMSL alatt útvonalrepülést végző, IFR szerint működő légijárműnek az ellenőrzött repülésekre előírt módon jelentenie kell helyzetét az egyes kijelölt jelentőpontok átrepülésekor és az illetékes ATS egység által meghatározott egyéb esetekben, de legalább 15 percenként."

3. §

Az Rvr. "C" Függeléke helyébe e rendelet 1. számú melléklete lép.

4. §

Az Rvr. "E" Függelék II. Részének "Budapest FIR-re vonatkozó egyedi előírások" alcíme a következő új hetedik bekezdéssel egészül ki:

"FL195 (5950 m STD) felett, az ellenőrzött légtérben végrehajtandó VFR repülések esetén a 18-as rovatba kell beírni a tervezett feladatot, valamint az útvonal mezőben minden esetben fel kell tüntetni azt a földrajzi vagy fontos pontot, amely felett keresztezni kívánják a FL195 (5950 m STD) magasságot.

Megjegyzés: A FL195 (5950 m STD) felett tervezett repülési szakaszra vonatkozó emelkedési területet a 18-as rovatban kell feltüntetni egy olyan meghatározott sugarú körrel, amelynek középpontja az útvonalmezőben, a FL195 (5950 m STD) magasság keresztezésre megjelölt földrajzi vagy fontos pont.

Például:... DCT NORAH/N0160A085

DCT 4702N02120E/N0140F240

DCT NORAH/N0170A035 ... (RMK/Ejtőernyős ugrás 4602N02135E R5NM)."

5. §

Az Rvr. "L" Függelékének 1.2.1.1. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"1.2.1.1. A belépést kijelölt belépő pontokon kell végrehajtani, kivéve, ha a ferihegyi TWR másként rendelkezik.

Megjegyzés: A be- és kilépést a kijelölt jelentőpontokon kell tervezni."

A légiforgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet

6. §

A légiforgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet (a továbbiakban: Lir.) 1. számú melléklete 4. Fejezetének 4.2.1. a) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(4.2.1. Budapest FIR-ben a riasztó szolgálatot az alábbi légiforgalmi szolgálati egységeknek kell ellátniuk:)

"a) az ellenőrzött légterekben üzemelő légijárművek számára az illetékes légiforgalmi irányító (ATC) egység;"

7. §

(1) A Lir. 2. számú mellékletének I. Része a következő 19. ponttal egészül ki:

"19. Budapest FIR ellenőrzött légterében FL195 (5950 m STD) felett tervezett VFR repülések engedélyezésére vonatkozó előírások.

19.1. FL195 (5950 m STD) felett útvonal VFR GAT repüléseket nem engedélyeznek.

19.2. FL195 (5950 m STD) és FL 285 (8700 m STD) között Budapest ATS Központ a forgalmi körülmények függvényében engedélyezhet VFR repüléseket.

19.2.1. FL195 (5950 m STD) felett a VFR repülések engedélyezése és kezelése helyi előírásokban kerültek meghatározásra.

19.3. FL195 (5950 m STD) felett, az ellenőrzött légtérben működő VFR légijárműveknek be kell tartaniuk a 14/2000. (XI. 14.) KöViM rendelet melléklete 3. Fejezetének pontjaiban részletezett látvarepülési szabályokat."

(2) A Lir. 2. számú melléklete II. Része 1.1. alpontjának 2. Megjegyzése helyébe a következő megjegyzés lép:

"2 Megjegyzés: A, B és E osztályú légterek Budapest FIR-ben jelenleg nem kerültek kijelölésre."

(3) A Lir. 2. számú melléklete II. Részének 4.2. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"4.2. Budapest FIR 9500 láb (2900 m) AMSL és FL660 (20 100 m STD) között ellenőrzött légtérnek minősül. Megjegyzés: Lásd az I. Rész 1. pont 2. Megjegyzését."

8. §[1]

Záró rendelkezés

9. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a Lir. 1. számú melléklete 2. Fejezetének 2.3.3. a) alpontja.

Dr. Csillag István s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

1. számú melléklet a 10/2004. (II. 12.) GKM rendelethez

"C" Függelék

Utazómagasságok táblázata

Budapest FIR-ben végrehajtásra kerülő repülések tervezésekor és végrehajtásakor az alábbi magasság elosztási rendszert kell alkalmazni.

A repülés útirányszöge (mágneses)
000°-179°180°-359°
FL650 (19 800 m STD)
FL630 (19 200 m STD)
FL610 (18 600 m STD)
FL590 (18 000 m STD)
FL570 (17 400 m STD)
FL550 (16 800 m STD)
FL530 (16 150 m STD)
FL510 (15 550 m STD)
FL490 (14 950 m STD)
FL470 (14 350 m STD)
FL450 (13 700 m STD)
FL430 (13 100 m STD)
FL410 (12 500 m STD)
FL400 (12 200 m STD)
FL390 (11900 m STD)
IFRFL380 (11600 m STD)
FL370 (11300 m STD)
FL360 (10 950 m STD)
FL350 (10 650 m STD)
FL340 (10 350 m STD)
FL330 (10 050 m STD)
FL320 (9 750 m STD)
FL310 (9 450 m STD)
FL300 (9 150 m STD)
FL290 (8 850 m STD)
FL280 (8 550 m STD)
FL270 (8 250 m STD)
FL260 (7 900 m STD)
FL250 (7 600 m STD)
FL240 (7 300 m STD)
FL230 (7 000 m STD)
FL220 (6 700 m STD)
FL210 (6 400 m STD)
FL200 (6 100 m STD)
IFRFL190 (5 800 m STD)
FL180 (5 500 m STD)
FL170 (5 200 m STD)
IFRFL160 (4 900 m STD)
FL150 (4 550 m STD)
ésFL140 (4 250 m STD)
FL130 (3 950 m STD)
VFRFL120 (3 650 m STD)
FL110 (3 350 m STD)
FL100 (3 050 m STD)
IFR9000' (2 750 m) QNH
VFR8500' (2 600 m) QNH
IFR8000' (2 450 m) QNH
VFR7500' (2 300 m) QNH
IFR7000' (2 150 m) QNH
VFR6500' (2 000 m) QNH
IFR6000' (1 850 m) QNH
VFR5500'(1 700 m) QNH
IFR5000'(1 500 m) QNH
VFR4500' (1 350 m) QNH
IFR4000' (1 200 m) QNH

Megjegyzés: A 4000 láb (1200 m) QNH alatt tervezett és végrehajtott VFR repülések részére az iránymagassági rendszert nem alkalmazzák."

2. számú melléklet a 10/2004. (II. 12.) GKM rendelethez[2]

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 26/2005. (V. 5.) GKM rendelet 2. §-a. Hatálytalan 2005.05.12.

[2] Hatályon kívül helyezte a 26/2005. (V. 5.) GKM rendelet 2. §-a. Hatálytalan 2005.05.12.

Tartalomjegyzék