Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

34/2005. (VII. 18.) BM rendelet

az államháztartáson kívüli szervezetek támogatását szolgáló BM fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályairól

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 24. §-ának (9)-(10) bekezdéseiben kapott felhatalmazás alapján, az Áht. 94. §-a, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) előírásainak figyelembevételével - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

A rendelet hatálya

1. §

(1) E rendelet szabályozza a Magyar Köztársaság éves költségvetésében meghatározott, a Belügyminisztérium fejezeti kezelésű előirányzataiból (XI. fejezet, 19. cím) társadalmi szervezeteknek, egyesületeknek, alapítványoknak, gazdálkodó szervezeteknek, települési és kisebbségi önkormányzatoknak nyújtott támogatások felhasználási rendjét, a döntési eljárásokra, valamint a pályázati rendszerre vonatkozó előírásokat, valamint a támogatott szervezetek tevékenységével összefüggő adatszolgáltatási, felhasználási, szerződéskötési, közzétételi, beszámolási kötelezettségeket.

(2)[1] A rendelet hatálya nem terjed ki a Nemzeti Sporthivatal előirányzataira (XI. fejezet, 20. cím).

(3)[2] A rendelet hatálya nem terjed ki a közrendvédelmi bírság és a bűnmegelőzéssel összefüggő feladatok támogatása előirányzatokra.

Értelmező rendelkezések

2. §

E rendelet alkalmazásában

a) társadalmi szervezet: az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény alapján létrejött jogi személyiséggel bíró társadalmi szervezet, szövetség (kivéve a pártot, a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szervezetet, a biztosító egyesületet, valamint egyházat);

b) alapítvány: a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény alapján létrejött jogi személyiséggel bíró alapítvány (ide nem értve a közalapítványt);

c)[3] egyesület: a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 61. §-ában meghatározott szervezet;

d)[4] gazdálkodó szervezet: a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 685. §-ának c) pontjában meghatározott szervezet;

e)[5] egyedi támogatás: az előirányzat felett rendelkezésre jogosult egyedi döntése alapján kérelemre, nem pályázati úton nyújtott támogatás;

f)[6] határon túli szervezet: külföldi székhelyű jogi személyjogi személyiséggel nem rendelkező szervezet;

g)[7] pályázatkezelő: a támogatási terület szerinti belügyi szerv illetékes szervezeti egysége. A pályázatkezelő hirdeti meg és fogadja be a pályázatokat, valamint ellenőrzi a pályázati programok céljainak megvalósulását;

h)[8] befogadott pályázat: a hiánytalan pályázat;

i)[9] kötelezettségvállaló: az adott előirányzat terhére kötelezettséget vállaló, a támogatási szerződést aláíró személy;

j)[10] kedvezményezett: aki pályázati úton, vagy egyedi kérelemre támogatásban részesül;

k)[11] pályázatért kötelezettséget vállaló szervezet: a jogi személyiséggel nem rendelkező pályázó(k) nak kötelezettségvállaló szervezetet kell megjelölni. A pályázatért kötelezettséget vállaló szervezet a pályázó által a pályázatban megjelölt, a pályázati program végrehajtására, a támogatás pályázó általi felhasználására és elszámolására a támogatási szerződés aláírásával kötelezettséget vállaló jogi személy;

l)[12] számlatulajdonos szervezet: az önálló bankszámlával nem rendelkező pályázónak bankszámlával rendelkező személyt vagy szervezetet kell megjelölni a pályázatban, aki/amely a támogatási összeg fogadására saját bankszámláját az önálló bankszámlával nem rendelkező kedvezményezett részére biztosítja.

Általános rendelkezések

3. §

(1) Az egyes támogatási célú előirányzatokból elnyerhető támogatás mértékének felső határát - kivéve az e rendeletben foglaltakat - a pályázati felhívás tartalmazza.

(2) Pályázati támogatás csak érvényes és hatályos támogatási szerződés alapján folyósítható.

(3) A kötelezettségvállaló - az egyedi úton nyújtott támogatás kivételével - kizárólag a nyertes pályázóval köt támogatási szerződést.

(4)[13] Határon túli szervezetek is részesülhetnek támogatásban.

(5) Nem nyújthatnak be pályázatot azok a szervezetek, amelyeknek:

a) adó vagy adók módjára behajtható, lejárt köztartozásuk van;

b) az államháztartás alrendszereiből juttatott támogatásra vonatkozó szerződésekben vállalt kötelezettségeiket nem teljesítették;

c)[14] az igényelt támogatást az államháztartás más előirányzatából már elnyerték;

d) a pályázati felhívásban meghatározott mértékű saját forrással nem rendelkezik, kivéve, ha az igényelt támogatás összege a 300 000 forintot nem haladja meg.

e)[15] a rendezett munkaügyi kapcsolatoknak az Áht. 15. §-ában meghatározott feltételeit nem teljesítették, illetve azok teljesítését nem, vagy nem a külön jogszabályban meghatározott módon igazolták.

(6)[16] A kedvezményezett a támogatás összegét nem használhatja fel adójellegű befizetésre, kivéve az áfát, valamint a személyi jellegű költségek közterheit. Ha a kedvezményezett a támogatás felhasználásával kapcsolatban áfa beszámításra jogosult, akkor a támogatási összeg meghatározásakor ezt a tényt a kedvezményezett nyilatkozata alapján figyelembe kell venni.

(7)[17] E rendelet alapján készített pályázati felhívásban meghatározott jogcímek alapján támogatásban részesíthetők részére a pályázati projekt megvalósítását célzó, visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatás (a továbbiakban: vissza nem térítendő támogatás) nyújtható.

(8) A pályázatkezelő pályázati felhívásban határozza meg a támogatás felhasználásának módját és részletes feltételeit is.

4. §

(1)[18] Az egyes támogatási célú előirányzatokból kell fedezni az előirányzat működtetésének, kezelésének, felhasználásának, a támogatási szerződések előkészítésének, nyilvántartásának és ellenőrzésének költségeit, mely költségek mértéke nem haladhatja meg az előirányzat 2%-át. Az előirányzatok költségek fedezetére szolgáló része a XI. Belügyminisztérium fejezet központi igazgatása alcímhez átcsoportosítható.

(2) Az adott pályázati eljárás során fel nem használt támogatás újraelosztásáról pályázat útján kell dönteni.

A pályázati felhívás

5. §

(1) Az egyes előirányzatokra vonatkozó pályázati felhívást a BM támogatási terület szerint illetékes szakfőosztálya készíti elő, melyet a BM támogatási terület szerint illetékes helyettes államtitkárának előterjesztése alapján a belügyminiszter hagy jóvá.

(2) A pályázati felhívás tartalma:

a) a pályázat címe vagy megnevezése;

b) a pályáztató (pályázatkezelő) szervezet megnevezése, elérhetősége;

c) a támogatás célja(i) és az ennek megvalósítását szolgáló jogcímek;

d) a rendelkezésre álló támogatási keretösszeg meghatározása, a forrás megnevezése;

e) a pályázói kör meghatározása;

f)[19] a pályázat benyújtásának módja és határideje (év, hónap, nap), a benyújtási határidő esetleges meghosszabbítására vonatkozó szabályok;

g) a pályázati nyomtatványok (adatlap, projekt-leírás, nyilatkozat stb.) elérhetőségének, igénylésének módja, helye;

h) a pályázatok értékelésének határideje;

i) a pályázathoz szükséges okiratok, igazolások, dokumentumok, nyilatkozatok és egyéb feltételek;

j) az érvényes pályázatok közötti sorrend megállapításának szakmai szempontjai (az általános szempontrendszeren túlmenően);

k) a pályázati támogatási keret nem teljes mértékű felhasználása esetére vonatkozó eljárás;

l) a pályázatról való döntés határideje;

m) a pályázat eredményéről történő tájékoztatás módja és határideje;

n) a pályázó által egyedileg igényelhető támogatási összeg legalacsonyabb és legmagasabb mértéke;

o) a pályázat tartalmi követelményei;

p) a pályázat érvényességének feltételei;

q) a pályázatok elbírálásának speciális szempontjai;

r) a pályázattal kapcsolatos további információk forrása;

s) a pályázótól megkívánt saját forrás (önrész) mértéke;

t) a támogatás nyújtásának pénzügyi feltételei, időbeli ütemezése;

u) elszámolható költségek köre.

(3)[20] A pályázati felhívás közzétételre kerül a Belügyminisztérium internetes honlapján (www.bm.hu), valamint az Európa Terv honlapon (www.europaterv.hu) . A pályázati felhívást más, a célcsoport elérésére alkalmas helyen is közzé lehet tenni. A pályázati felhívásban a pályázatok benyújtásának határidejét úgy kell meghatározni, hogy arra a pályázati felhívás közzétételétől számítva legalább 30 nap álljon rendelkezésre.

A pályázat tartalmi követelménye

6. §

(1) A pályázati dokumentáció elemei:

a) pályázati adatlap: a pályázó szervezet azonosító és címadatait, elérhetőségeit tartalmazza (szervezet megnevezése, székhely, adószám, bankszámlaszámát, e-mail stb.);

b) projekt-leírás: a pályázati felhívásban megjelölt jogcímek alapján igényelhető támogatásból megvalósítani tervezett tevékenységek, feladatok és azok céljainak részletes leírását tartalmazza;

c) ütemterv: rögzíti a megvalósítás és finanszírozás időbeli ütemezését (az egyes időszakokban felhasználásra tervezett forrásoknak tagolt formában történő megjelölésével), a megvalósítás pontos helyszínét és időpontját;

d) költségvetési terv: tartalmazza a projekt megvalósításával összefüggő összes költséget, a forrásokat (saját forrás is), ezen belül az igényelt támogatás összegét;

e) felelősségi nyilatkozat:

ea) arról, hogy a pályázó szervezet hatályos alapszabálya, illetve alapító okirata lehetővé teszi az adott támogatás szabályos felhasználását,

eb) a pályázatban foglalt adatok, információk, dokumentációk teljes körűségéről, valódiságáról és hitelességéről,

ec) arról, hogy lejárt köztartozással nem rendelkezik,

ed) hozzájárulásáról, hogy a köztartozások figyelemmel kísérése céljából az adószámát társadalombiztosítási folyószámlaszámát a Kincstár, a kötelezettségvállaló, illetve a pályázatkezelő felhasználja a lejárt köztartozások teljesítése, illetőleg az adósság bekövetkezése tényének és összegének megismeréséhez,

ee) arról, hogy nem áll végelszámolás alatt, illetve ellene csőd-, felszámolási eljárás nincs folyamatban,

ef) annak tudomásul vételéről, hogy a támogatási szerződés nyilvánosságra hozható,

eg) arról, hogy az államháztartás alrendszeréből folyósított támogatásból eredő lejárt és ki nem egyenlített tartozása nincs,

eh) arról, hogy a megvalósítani tervezett projekt, feladat vonatkozásában más pályázaton részt vett-e, illetve milyen más állami és egyéb támogatást vesz igénybe. Más forrásból kapott támogatás nem kizáró ok, ha a támogatás egy projekten belül külön résztevékenység finanszírozását szolgálja,

ei) arról, hogy a pályázat szabályszerűségének és a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának jogszabályban meghatározott szervek által történő ellenőrzéséhez hozzájárul, illetve a támogató szervezet által előírtaknak megfelelően beszámol a felhasználásról;

ej)[21] arról, hogy a szervezet hivatalos képviselője büntetlen előéletű, illetve szándékos bűncselekmény miatt nincs ellene folyamatban büntetőeljárás;

f) nyilatkozat állami és önkormányzati támogatásokról;

g) mellékletek:

ga) gazdasági társaságok esetében 30 napnál nem régebbi cégkivonat, egyéb szervezetek esetében 30 napnál nem régebbi a bírósági nyilvántartásba vételről szóló okirat,

gb)[22]

gc)[23] az alapszabály vagy alapító okirat - amennyiben rendelkezésre áll egységes szerkezetű - másolata és a szervezet hivatalos képviselőjének nyilatkozata a másolat hitelességéről,

gd) a pályázó vagy az önálló bankszámlával nem rendelkező pályázó esetén a számlatulajdonos szervezet bankszámláját vezető pénzintézet 30 napnál nem régebbi igazolása - a pontos számlaszám megjelölésével - a számla vezetéséről, a fedezet, illetve az önrész (saját forrás) rendelkezésre állásáról,

ge) a pályázati felhívásban előírt egyéb dokumentumok.

(2)[24] A pályázati felhívás a támogatás feltételeként előírhatja, hogy a támogatás igénylőjének meghatározott saját forrással kell rendelkeznie, ebben az esetben a pályázatnak tartalmaznia kell az önrész meglétét igazoló okiratokat (pénzintézeti számlaegyenleg, bankgarancia vállalás, letétbe helyezésről szóló okirat stb.), valamint a pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az önrészt ténylegesen biztosítani fogja, és azt a támogatással együtt a program megvalósítására fordítja.

(3)[25] A pályázati dokumentáció és a pályázati útmutató letölthető - a pályázati felhívás részeként - a Belügyminisztérium internetes honlapjáról (www.bm.hu), vagy beszerezhető a Belügyminisztérium Ügyfélszolgálati Irodán.

A pályázatok formai követelményei

7. §

(1) A pályázatot a pályázati felhívásban meghatározott formában és nyomtatványon kell benyújtani. A pályázatokat a pályázati felhívásban megjelölt példányszámban kell benyújtani, megjelölve az eredeti pályázati példányt, illetve a másolatokat.

(2)[26]

A pályázatok benyújtása

8. §

(1) A pályázatokat a pályázati felhívásban megjelölt határidőig és megjelölt módon kell benyújtani.

(2) Határidőben benyújtottnak minősül a pályázat, ha azt a határidő utolsó napjáig ajánlott küldeményként postára adták. Ha a határidő utolsó napja munkaszüneti napra esik, a határidő az azt követő legközelebbi munkanapon jár le. Kétség esetén a pályázónak kell bizonyítania azt, hogy a pályázatot határidőben postára adták.

(3) Egy pályázó csak egy pályázatot nyújthat be, együttműködő partnerként - ha a pályázati felhívás lehetővé teszi, az abban foglalt feltételek szerint-több pályázatban is részt vehet.

(4) Több pályázó együttesen is benyújthat pályázatot. Az ilyen pályázat esetén meg kell jelölni, hogy egymás közötti megállapodás alapján mely pályázó jogosult a képviseletre. A kötelezettségvállalóval megkötendő szerződés aláírására, a pályázati program végrehajtására, a támogatás felhasználására, elszámolására a képviseletre felhatalmazott pályázó jogosult, illetve köteles.

A pályázatok befogadása és a hiánypótlás

9. §

(1) A benyújtott pályázatokról a pályázatkezelő név szerinti nyilvántartást vezet.

(2) A pályázat hiányos, ha a pályázati határidő lejártakor nem tartalmazza hiánytalanul a felhívásban megjelölt formai kellékeket, előírt adatokat és mellékleteket, illetve nem a felhívásban előírt példányszámban nyújtották be. Hiányos az a pályázat is, amely nem felel meg a pályázati felhívásban rögzített tartalmi feltételeknek (pl. saját forrás) .

(3) Hiánypótlásra a pályázati eljárás során csak a pályázati felhívásban megjelöltek szerint van lehetőség.

(4)[27] A pályázat érvénytelen, ha azt

a) a pályázati felhívás alapján pályázni nem jogosult pályázó nyújtotta be,

b) nem a pályázati felhívásban megjelölt formában, nyomtatványon nyújtották be,

c) nem a pályázati felhívásban meghatározott határidőig és módon nyújtották be,

d) ismételten hiányosan nyújtották be.

(5)[28] A pályázatkezelő a pályázat érvénytelenségéről, a beérkezést követő 15 napon belül postai úton megküldött levélben értesíti a pályázót, megjelölve az érvénytelenség okát. Az érvénytelennek nyilvánított pályázattal kapcsolatos panaszokat 8 napon belül a pályázatkezelőnek kell megküldeni. A pályázatkezelő a beérkezett panaszokat véleményével együtt 8 napon belül a kötelezettségvállalónak megküldi, aki azokat 8 napon belül megvizsgálja, és indokolt esetben a pályázatot érvényessé nyilváníthatja. A döntésről a pályázatkezelő postai úton értesíti a pályázót.

(6) Az érvénytelen pályázatot a pályázatkezelő a Pályázati Archívumba helyezi, továbbá az érvényes pályázatokat elbírálásra előkészíti.

A pályázatok elbírálása

10. §[29]

Az egyes előirányzatokból meghirdetett pályázatok támogatásáról szóló döntési javaslatot a támogatási terület szerint illetékes szakfőosztály készíti elő, a támogatásokról a BM támogatás terület szerint illetékes helyettes államtitkárának előterjesztése alapján a belügyminiszter dönt.

A támogatási döntésről szóló értesítés

11. §

(1) A döntés körülményeiről - döntés időpontja, értékelés rendje és szempontrendszere stb. - a pályázati felhívás rendelkezik. A döntéstől számított 90 napig a pályázatkezelőnek biztosítani kell azt a lehetőséget, hogy a pályázó - kizárólag a pályázatára vonatkozó - értékelést megtekinthesse, melyről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2)[30] A támogatási jegyzéket (kedvezményezettek neve, címe, támogatási összegek) a pályázatkezelő közzéteszi azokon a honlapokon, amelyeken a pályázati kiírást közzétette (nyilvánosságra hozta) a döntést követő 15 napon belül. Egyidejűleg mellékelve megjelenteti a szerződéskötés menetéről szóló tájékoztatót is.

(3)[31] A pályázatkezelő a döntést követő 15 napon belül -nyertes pályázat esetén jelen rendelet 12. §-ában meghatározott szerződéstervezet egyidejű megküldésével - postai úton értesíti a pályázókat. Azokat a pályázókat, akik rendelkeznek e-mail címmel és azt a pályázati adatlapon megadták, a pályázatkezelő az ajánlott levél mellett e-mailben is értesíti.

(4)[32] A támogatásról szóló döntés - amennyiben a döntéshozó által megítélt támogatás összege alacsonyabb a pályázó által igényelt támogatásnál - rendelkezhet oly módon, hogy meghatározza azokat a pályázati program részeket, melyek módosítása indokolt, illetve amelyekre a támogatás felhasználható.

(5)[33] Pályázó a megküldött szerződés aláírásával elfogadja a csökkentett támogatási összeget és egyben kötelezi magát arra, hogy a csökkentett költségvetésű átdolgozott pályázatot - a szükséges módosításokat feltüntetve - a pályázatkezelőnek egy eredeti példányban, ajánlott küldeményként az értesítés kézhezvételét követő 21 napon belül megküldi. A támogatási szerződés megkötésére nem kerül sor, amennyiben a pályázó a pályázatát a (4) bekezdésben meghatározottak szerint nem módosítja.

(6)[34] Amennyiben a pályázó a szerződésben foglalt csökkentett támogatást nem fogadja el, és a szerződést az értesítés kézhezvételét követő 7 napon belül nem, vagy aláírás nélkül küldi vissza, az a támogatásról történő lemondásnak tekintendő.

A támogatási szerződés megkötés ének feltételei és folyamata

12. §

(1) A kedvezményezettel a kötelezettségvállaló támogatási szerződést köt, melyre a szerződés kézbesítésének megtörténtétől 30 nap áll rendelkezésre, amely indokolt esetben legfeljebb 30 nappal meghosszabbítható.

(2) Nyertes pályázat esetén a pályázónak, illetve, ha a pályázatban a pályázó a pályázatért kötelezettséget vállaló szervezetet jelölt meg, a pályázatért kötelezettséget vállaló szervezetnek legkésőbb az általa aláírt szerződés megküldésével egyidejűleg csatolnia kell:

a)[35] a szervezet hivatalos képviselője által hitelesített alapszabály vagy alapító okirat - amennyiben rendelkezésre áll egységes szerkezetű - másolatát, feltéve, hogy a pályázat benyújtását követően valamilyen változás történt;

b) a hivatalos képviselő aláírásának azonosítására szolgáló okirat másolatát (pl. aláírási címpéldány, banki bejelentő);

c) a számlavezető pénzintézet által záradékolt felhatalmazó okiratot az azonnali beszedési megbízás alkalmazására a támogatási összeg és annak járulékai erejéig;

d)[36] ha a támogatás összege meghaladja a 7 millió forintot, akkor az illetékes adó-, vámhatóságok és az illetékes illetékhivatal igazolását arról, hogy a kedvezményezettnek nincs lejárt köztartozása, vagy arra az illetékes hatóságtól fizetési könnyítést (részletfizetés, fizetési halasztás) kapott;

e) ha a támogatás összege kevesebb 7 millió forintnál, de meghaladja az 1 millió forintot, az adóhatóság igazolását arról, hogy a kedvezményezettnek nincs lejárt köztartozása, vagy fizetési könnyítést (részletfizetés, fizetési halasztás) kapott, valamint a kedvezményezett képviselőjének a d) pontban meghatározott egyéb igazolásokat helyettesítő nyilatkozatát;

f) ha a támogatás összege nem haladja meg az 1 millió forintot, a kedvezményezett képviselőjének a d) pontban meghatározott igazolásokat helyettesítő nyilatkozatát;

g) a pályázati felhívásban meghatározott egyéb dokumentumokat.

(3) A (2) bekezdést nem kell alkalmazni a következő szervekre: helyi önkormányzat, helyi kisebbségi önkormányzat.

(4) A támogatási szerződés a (2) bekezdés szerinti dokumentumok mellett előírhat írásbeli szakhatósági igazolás és egyéb okirat csatolására vonatkozó kötelezettséget is.

(5) A határon túli szervezetnek a székhelye szerinti ország jogrendszerében meghatározott hatóságoktól kell azokat az igazolásokat beszerezni (és hiteles fordítását is csatolni), amelyek a (2) bekezdésben meghatározottaknak megfelelnek.

A támogatások folyósításának feltételei és módja

13. §

(1) A támogatás a pályázati felhívásban és a támogatási szerződésben rögzített pénzügyi és időbeli ütemezésben vehető igénybe.

(2)[37] A támogatás folyósítása a kötelezettségvállaló utalványozása alapján történik, a pályázati felhívásban meghatározott előirányzat terhére, banki utalás útján közvetlenül a kedvezményezett, illetve amennyiben nincs saját bankszámlaszáma, az általa a pályázatban megjelölt számlatulajdonos bankszámlájára.

A támogatás felhasználása, a pályázati támogatás ellenében előírt kötelezettségek teljesítése

14. §[38]

A támogatást kizárólag a támogatási szerződésben foglalt projektre lehet felhasználni.

A pályázati projekt és a támogatási szerződés módosítása

15. §

(1) A pályázati projekt és a támogatási szerződés módosítására csak a kedvezményezettnek fel nem róható okból kerülhet sor. A kedvezményezett az elfogadott projekthez képest bármilyen eltérő megvalósítási szándékot azonnal (a változást előidéző tényről való tudomásszerzést követően azonnal) köteles írásban, módosítási kérelem formájábanjelezni a pályázatkezelőnek.

(2) A pályázatkezelő a hozzá megküldött szerződés módosításra irányuló kérelmet a kézhezvételtől számított 10 napon belül értékeli és a támogatásra vonatkozó javaslatával együtt továbbítja a kötelezettségvállaló részére.

(3) A szerződést a pályázatról való döntés érdemét érintően a belügyminiszter, egyéb esetekben a kötelezettségvállaló módosítja.

(4) Amennyiben a szerződésmódosításra irányuló kérelmet elutasították, a kedvezményezettnek az érvényes feltételek szerint kell a projektet megvalósítania és a szakmai-pénzügyi beszámolót elkészítenie, vagy lemondhat a támogatásról, ha az eredeti feltételek szerint a megvalósítást nem tudja, vagy nem akarja teljesíteni.

Beszámolási kötelezettség

16. §

(1)[39] A támogatás felhasználásáról a kedvezményezett köteles a támogatási szerződésben meghatározott határidőben és módon a felhasználási adatokat tartalmazó beszámolót készíteni és azt a pályázatkezelőnek megküldeni. A beszámoló két részből áll:

a) pénzügyi rész [(5) bekezdés],

b) szakmai rész.

A beszámoló két része egymástól fizikailag elkülöníthető, de tartalmában hivatkozásokkal megfelelő módon kapcsolódó egységes dokumentumot képez.

(2)[40] A pályázatkezelő a benyújtott szakmai beszámoló alapján, illetve szúrópróbaszerűen helyszíni ellenőrzéssel 15 napon belül - amely határidő indokolt esetben további 5 nappal meghosszabbítható - ellenőrzi a támogatási szerződésben foglaltak végrehajtását, majd 5 napon belül továbbítja a beszámolót a BM pályázatok pénzügyi ellenőrzésért felelős főosztályának, amely a beszámoló alapján szükség szerint végez ellenőrzést, illetve intézkedik.

(3)[41] A (2) bekezdéstől eltérően az "Önkéntes tűzoltó egyesületek támogatása" című előirányzat vonatkozásában a pályázatkezelő összesített beszámolót készít, amit továbbít a BM pályázatok pénzügyi ellenőrzésért felelős főosztályának. A BM pályázatok pénzügyi ellenőrzésért felelős főosztálya az összesített beszámoló, valamint a pályázatkezelőtől bekért anyag alapján szükség szerint végez ellenőrzést, illetve intézkedik.

(4)[42] A beszámolásra kötelezett köteles a BM pályázatok pénzügyi ellenőrzéséért felelős főosztályának felhívására beszámolóját pontosítani, és azt 10 napon belül megküldeni.

(5)[43] A beszámoló az alábbiakat tartalmazza:

a) összesített kimutatás a szerződésben szereplő költségekre vetítve;

b) a támogatás felhasználását igazoló záradékolt számviteli bizonylatok másolata mellett, összesítő kimutatás a szerződésben szereplő keret felhasználásáról a költségvetés szerkezetének megfelelően;

c) számviteli bizonylatok összesítése, mely tartalmazza költségtételek szerinti bontásban a bizonylat kibocsátójának nevét, a bizonylat sorszámát, tartalmát (kifizetés jogcímét), keltét és a teljesítés időpontját, az áfa-alapot, az áfa-tartalmat és a bruttó összeget, valamint átutalás esetében az átutalás tényét, készpénzes kifizetés esetében a készpénzfelvétel tényét tartalmazó külön kimutatást;

d) átutalással teljesített bizonylat másolata mellett a bankszámla terheléséről szóló banki igazolás vagy kivonat (megjelölve a vonatkozó tételt);

e) készpénzes bizonylatmásolat mellett a kifizetési pénztárbizonylat másolata;

f) a saját forrás és/vagy társfinanszírozás dokumentumainak másolata (megállapodás, határozat);

g) a saját forrás és/vagy társfinanszírozás felhasználásáról szóló kimutatás;

h) személyi költségek és azok közterheinek összesített és részletes kimutatása, csatolva az igazoló bizonylatok másolatát.

Közérdekű adatok közzététele

17. §

(1) A támogatási szerződéseknek, az Ámr. 157/A-157/D. §-ra figyelemmel közérdekű adatait a minisztérium nyilvánosságra hozza.

(2)[44] A nyilvánosságra hozatal a minisztérium hivatalos honlapján történő közzététellel valósul meg.

A támogatások felhasználásának ellenőrzése

18. §

(1) A támogatás szerződésszerű felhasználása, a kedvezményezett szabályszerű elszámolása, illetve a projekt, illetve program tényleges megvalósítása ellenőrzésének eszköze a kötelező pénzügyi, valamint a tartalmi ellenőrzés (dokumentációs, szükség szerinti, illetve szúrópróbaszerű helyszíni) . A kedvezményezett pályázatának, illetve a beszámoló mellékleteként megküldött dokumentumnak kiegészítésére a BM pályázatok pénzügyi ellenőrzéséért felelős főosztálya, illetve a pályázatkezelő nyilatkozatot, bizonylati másolatot, illetve egyéb dokumentumokat kérhet be.

(2)[45] A szakmai (tartalmi) ellenőrzés során a pályázatkezelő, illetve a BM pénzügyi ellenőrzésért felelős főosztálya - esetenként szakértő igénybevételével - ellenőrzi a pályázati kiírás céljának megfelelő és a projekt, illetve a program megvalósításához szükséges támogatás felhasználását.

(3)[46] A támogatás felhasználását a BM pályázatok pénzügyi és általános ellenőrzéséért felelős főosztályai, illetve a pályázatkezelő a benyújtott pénzügyi elszámolás (részteljesítés esetén részelszámolás) alapján pénzügyi szempontból a beszámoló megküldését követő 90 napon belül ellenőrzik. A pénzügyi ellenőrzés magában foglalja a támogatási szerződésben meghatározott teljes támogatási összeggel való elszámoltatást a benyújtott dokumentumok alapján. A kedvezményezettet a pályázatkezelő tájékoztatja a beszámoló elfogadásáról.

(4) A támogatás szerződésszerű felhasználása a projekt megvalósításával egyidejűleg annak helyszínén, vagy azt követően, a pályázó által megjelölt helyszínen is ellenőrizhető a projekt megvalósítását követő 2 évig. A helyszíni ellenőrzés során különösen vizsgálni kell a támogatás hasznosulását. A helyszíni ellenőrzés eredményéről jelentést vagy szerződésszegés esetén jegyzőkönyvet kell készíteni. A dokumentálás céljából fénykép- és videofelvételek készíthetők, amely felvételek a kedvezményezett, valamint pályázatkezelő által a pályázatok és a támogatások szabályszerűségének és felhasználásának vizsgálata, valamint a pályázati rendszer bemutatása céljából a hatályos jogszabályok keretei között szabadon felhasználhatóak.

(5) A kedvezményezett köteles a támogatás forrásainak felhasználását ellenőrzés céljából a könyvviteli elszámolásaiban elkülönítetten, az ellenőrizhetőséghez szükséges részletezettségben, naprakészen nyilvántartani, az ellenőrzésre feljogosított szervek megkeresésére az ellenőrzés lefolytatásához szükséges tájékoztatást megadni.

(6) Amennyiben az ellenőrzés azt állapítja meg, hogy a támogatás felhasználása nem felel meg az (1) bekezdésben írt követelményeknek, a további folyósítást fel kell függeszteni, illetve a jogtalanul igénybe vett összeget vissza kell vonni.

(7) A kedvezményezett köteles a jogtalanul igénybe vett támogatást visszafizetni. A jogtalanul igénybe vett összeg után a kedvezményezett a jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű kamatot fizet a jogtalan igénybevétel napjától a visszafizetés napjáig.

19. §

A 18. §-ban meghatározottak nem érintik az egyéb ellenőrzésre jogosult szervek jogosítványait.

A támogatás megszüntetése, visszafizetése és egyéb szankciók

20. §

(1) Amennyiben a támogatott projekt megvalósítása meghiúsul, vagy tartós akadályba ütközik, vagy a szerződésben foglalt ütemezéshez képest késedelmet szenved, vagy a pályázati program megvalósításával kapcsolatban bármely körülmény megváltozik, ezt a kedvezményezett köteles írásban jelenteni 3 napon belül a pályázatkezelőnek.

(2) A kötelezettségvállaló egyoldalú, írásban előterjesztett nyilatkozatával a támogatási szerződéstől való elállásra jogosult, ha az alábbiakban foglalt feltételek közül legalább egy teljesül:

a) a támogatási szerződésben rögzített időbeli ütemezés első határidejétől számított 30 napon belül a program megvalósítása a kedvezményezettnek felróható okból nem kezdődik meg, illetve a kedvezményezett a támogatás igénybevételét nem kezdeményezi, és késedelmét ezen idő alatt írásban sem menti ki;

b) a kedvezményezett a pályázat szakmai, pénzügyi tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis adatot szolgáltatott a pályázat benyújtása, illetve a szerződés megkötése folyamán;

c) a kedvezményezett a támogatást nem a szerződésben meghatározott célra (szerződés tárgya) használja fel;

d) amennyiben a projekt megvalósítása, a program teljesítése a kedvezményezettnek felróható okból veszélybe kerül, illetve, ha a kedvezményezett- neki felróható okból -nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, továbbá ha a projekt meghiúsulását vagy a megvalósítás tartós akadályoztatását előidéző körülmény a kedvezményezettnek felróható okból következett be;

e) a kedvezményezett a pályázat érvényességének, illetve a támogatási szerződés megkötésének feltételét képező jognyilatkozatok bármelyikét visszavonja;

f) a kedvezményezett a pénzügyi elszámolási, valamint a szakmai beszámolási kötelezettségeinek a támogatási szerződésben meghatározott határidőn belül nem tesz eleget.

(3) Az elállást tartalmazó nyilatkozatot ajánlott tértive-vényes küldeményként kell postára adni. Amennyiben a kötelezettségvállaló eláll a szerződéstől, a kedvezményezett köteles a támogatási összegnek az elállás napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresével növelt összegét az elállást tartalmazó okirat kézhezvételétől számított 5 napon belül a kötelezettségvállalónak visszafizetni.

(4) Amennyiben a támogatott projekt megvalósítása a kedvezményezettnek fel nem róható okból meghiúsul, vagy tartós akadályba ütközik, az igénybe nem vett támogatás visszavonásra kerül, amelynek értékét a kedvezményezett köteles visszafizetni a meghiúsulás, illetve akadály bekövetkeztétől számított 5 napon belül.

(5) A támogatás visszavonása, illetve a támogatási szerződéstől való elállás esetén a már átutalt támogatási összeg, eszköztámogatás szerződéskori bruttó nyilvántartáskori értéke, továbbá annak kamata megfizetésére irányuló visszakövetelés érvényesítése azonnali beszedési megbízás alkalmazásával is történhet, melyet a támogatás

forrásaként meghatározott előirányzat javára kell teljesíteni.

A pályázat lezárása

21. §

A pályázati projekt, illetve program lezárása - a támogatott pályázati cél szerződés szerinti megvalósulását követően - a megvalósításáról szóló írásbeli szakmai beszámoló, továbbá a teljes támogatási összeg elszámolásáról készített pénzügyi elszámolás alapján a kedvezményezett nyilatkozatával történik. A beszámoló elfogadásáról, a pályázati projekt lezárásának tényéről a pályázatkezelő értesíti ajánlott levélben a kedvezményezettet.

Záró rendelkezés

22. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépését követően megjelentetett pályázatokra kell alkalmazni.

23. §

A pályázati rendszerrel, a támogatások folyósításával, teljesítésével, ellenőrzésével, valamint a nyilvántartásokkal kapcsolatosan e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Ámr. rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

Dr. Lamperth Mónika s. k.,

belügyminiszter

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 16. § a) pontja. Hatályos 2006.04.14.

[2] Beiktatta a 17/2008. (VIII. 27.) IRM rendelet 29. § (3) bekezdése. Hatályos 2008.09.01.

[3] Beiktatta a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[4] Számozását módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[5] Számozását módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[6] Számozását módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[7] Számozását módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 1. § (1) bekezdése, illetve megállapította az 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[8] Számozását módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[9] Számozását módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[10] Számozását módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[11] Számozását módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[12] Számozását módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[13] Módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 16. § b) pontja. Hatályos 2006.04.14.

[14] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[15] Beiktatta a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[16] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 2. § (3) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[17] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 2. § (4) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[18] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 3. § -a. Hatályos 2006.04.14.

[19] Módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 15. § -a. Hatályos 2006.04.14.

[20] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 4. § -a. Hatályos 2006.04.14.

[21] Beiktatta a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 5. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[22] Hatályon kívül helyezte a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 16. § c) bekezdése. Hatálytalan 2006.04.14.

[23] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 5. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[24] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[25] Beiktatta a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 5. § (4) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[26] Hatályon kívül helyezte a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 16. § d) bekezdése. Hatálytalan 2006.04.14.

[27] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 6. § -a. Hatályos 2006.04.14.

[28] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 6. § -a. Hatályos 2006.04.14.

[29] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 7. § -a. Hatályos 2006.04.14.

[30] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 8. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[31] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 8. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[32] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 8. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[33] Beiktatta a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[34] Beiktatta a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[35] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 9. § -a. Hatályos 2006.04.14.

[36] Módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 16. § e) pontja. Hatályos 2006.04.14.

[37] Módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 16. § f) pontja. Hatályos 2006.04.14.

[38] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 10. § -a. Hatályos 2006.04.14.

[39] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 11. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[40] Beiktatta a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 11. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[41] Beiktatta a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 11. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[42] Számozását módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 11. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[43] Számozását módosította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 11. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.04.14.

[44] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 12. § -a. Hatályos 2006.04.14.

[45] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 13. § -a. Hatályos 2006.04.14.

[46] Megállapította a 17/2006. (IV. 6.) BM rendelet 13. § -a. Hatályos 2006.04.14.

Tartalomjegyzék