Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

17/2008. (VIII. 27.) IRM rendelet

a társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzat és a bűnmegelőzéssel összefüggő feladatok támogatása fejezeti kezelésű előirányzat felhasználása szabályozásáról

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben a következőket rendelem el:

A rendelet hatálya

1. §

A rendelet hatálya a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLXIX. törvényben a társadalmi bűnmegelőzés céljainak megvalósítására jóváhagyott fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználására, kezelésére, működtetésére és ellenőrzésére terjed ki.

Értelmező rendelkezések

2. §

E rendelet alkalmazásában:

a) pályáztató és támogató: az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium),

b) projekt: a pályázati felhívásban meghatározott támogatandó célkitűzések megvalósítása,

c) pályázati dokumentáció: pályázati felhívás, pályázati útmutató, adatlap,

d) befogadott pályázat: a hiánytalanul benyújtott, illetve a hiánypótlási felszólításnak határidőre teljes körűen eleget tett pályázat.

I. Fejezet

A TÁRSADALMI BŰNMEGELŐZÉSSEL ÖSSZEFÜGGŐ KIADÁSOK, TÁMOGATÁSOK FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZAT FELHASZNÁLÁSA

Az előirányzat felhasználásának célja

3. §

Az előirányzat célja a társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája cselekvési programjának a városok, települések biztonságának fokozása érdekében meghatározott intézkedések közül a helyi biztonságérzet növelését célzó beavatkozások megvalósítása a közösségépítés eszközeivel, ennek keretében olyan települési közösségi tevékenységek támogatása, amelyekkel a helyi intézmények, hatóságok, önkormányzatok, gazdasági szereplők a lakosokkal együttműködve erősítik a közbiztonságot, valamint a helyi közbiztonsággal kapcsolatos megoldások támogatása, kisközösségi civil mozgalmak szervezése és támogatása.

Az előirányzat forrása és kezelése

4. §

(1) Az előirányzat forrása a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLXIX. törvényben erre a célra jóváhagyott fejezeti kezelésű előirányzat, továbbá pályázati díj és egyéb bevétel.

(2) Az előirányzat kezelői jogosítványait, a kötelezettség-vállalás, az utalványozás és a teljesítés-igazolás rendjét a Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzata, valamint a Minisztérium fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználásáról szóló Szabályzat rendezi.

(3) Az e rendeletben foglalt részfeladatok végrehajtását, így különösen a pályázatok befogadásával, a döntés előkészítésével és a támogatási szerződések előkészítésével, nyilvántartásával, azok végrehajtásának pénzügyi ellenőrzésével, követeléskezeléssel kapcsolatos feladatok ellátását a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) mint közreműködő szervezet végzi.

(4) Az előirányzat terhére kell finanszírozni az előirányzat működtetésének, kezelésének, felhasználásának, a támogatási szerződések előkészítésének, nyilvántartásának és ellenőrzésének költségeit, amelyek e § (3) bekezdésében, a 16. § (2) bekezdésében, valamint a 22. § (5) bekezdésében foglaltakkal összefüggésben felmerülnek.

(5) Az adott pályázati eljárás során fel nem használt támogatás újraelosztásáról pályázat útján kell dönteni.

A támogatásban részesíthetők köre

5. §

(1) Támogatásban részesíthetők az egyes pályázati kategóriákban azok a jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek, amelyek a pályázati felhívás alapján pályázat benyújtására jogosultak.

(2) Nem nyújthatnak be pályázatot azok a szervezetek, amelyek:

a) csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárás alatt állnak, illetve azok az önkormányzatok, akik adósságrendezési eljárás alatt állnak,

b) lejárt esedékességű adó-, vagy adók módjára behajtható köztartozásuk van, kivéve, ha fizetési halasztást vagy részletfizetési kedvezményt kaptak, és a fizetési halasztás vagy részletfizetési kedvezmény esedékessége még nem járt le,

c) az államháztartás alrendszereiből juttatott támogatásra vonatkozó szerződésekben vállalt kötelezettségeiket nem teljesítették, az ezt megállapító döntés jogerőre emelkedését követő 5 éven belül,

d) nem felelnek meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok - az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 15. §-ában meghatározott -általános és különös feltételeinek,

e) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény alapján nem indulhatnak pályázóként, illetve nem részesülhetnek támogatás ban.

A támogatások formái

6. §

(1) Az előirányzat forrásaiból az e rendeletben meghatározott támogatási célok megvalósítására támogatásban részesíthetők részére - a pályázó működési támogatásának nem minősülő - a pályázati projekt megvalósítását célzó, visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatás (a továbbiakban: vissza nem térítendő támogatás) nyújtható.

(2) Az előirányzat terhére éven túli kötelezettség nem vállalható. A pályázaton elnyert támogatásra előleg kifizetés nem történik. Az előirányzatból nem kerül folyósításra visszterhesen nyújtható támogatás (kölcsön).

(3) A Minisztérium a pályázati felhívásban meghatározza a támogatás felhasználásának módját és részletes felté-teleit is.

A maradvány jóváhagyásának és következő évi felhasználásának rendje

7. §

Az előirányzathoz kapcsolódóan keletkező kötelezettségvállalással terhelt előirányzat-maradvány felhasználása felügyeleti hatáskörű előirányzat-módosítást követően a következő évben az eredeti rendeltetési célnak megfelelően - jogszabályban előírt módon - történik.

A makro és mikro típusú pályázatok

8. §

(1) A pályázatok makro és mikro pályázatokként hirdethetők meg. A makro és a mikro pályázatok között a támogatás és az elvárt saját forrás mértékében van különbség.

(2) Amennyiben a pályázati felhívás eltérően nem rendelkezik, a teljes projektméretek alapján:

a) mikro pályázatok azok, amelyek esetében a projekt teljes költsége nem haladja meg a hat millió forintot,

b) makro pályázatok azok, amelyek esetében a projekt teljes költsége nagyobb az a) pontban foglaltaknál.

(3) Amennyiben a pályázati felhívás eltérően nem rendelkezik, a támogatás összege:

a) mikro pályázatok esetén minimum kettő millió forint, maximum öt millió forint,

b) makro pályázatok esetén minimum öt millió forint, maximum tíz millió forint.

(4) Egy projekthez támogatás a rendelet hatálya alá tartozó előirányzatból egy pályázónak csak egy alkalommal ítélhető meg.

Saját forrás mértéke és saját forrásként figyelembe vehető elemek

9. §

(1) Az egy pályázat keretében megvalósuló projekt támogatásához a pályázótól elvárt saját forrás mértéke - ha a pályázati felhívás másként nem rendelkezik - mikro pályázatok esetében a pályázati projekt döntéshozó által elismert költségének legalább 20%-a, makro pályázatok esetében a pályázati projekt döntéshozó által elismert költségének legalább 35%-a.

(2) A pályázó saját forrásként csak számlával vagy a pályázati útmutatóban meghatározott dokumentumokkal igazolt tényleges költségeket számolhat el.

A pályáztatás szabályai

10. §

(1) Támogatás kizárólag pályázati úton nyújtható. A pályázati felhívásokat a Minisztérium évente legalább egyszer hirdeti meg. A pályázati dokumentációt a Minisztérium honlapján közzé kell tenni.

(2) Egy pályázó csak egy pályázatot nyújthat be, együttműködő partnerként - ha a pályázati felhívás lehetővé teszi, az abban foglalt feltételek szerint - több pályázatban is részt vehet.

(3) Több pályázó együttesen is benyújthat pályázatot. Az ilyen pályázat esetén meg kell jelölni, hogy az együttműködési megállapodás alapján mely pályázó jogosult a képviseletre. Makro pályázatok esetében csak több pályázó együttesen, együttműködési megállapodás megkötésével nyújthat be pályázatot.

A pályázati felhívás

11. §

A pályázati felhívásnak az alábbiakat kell tartalmaznia:

a) a pályázat címét vagy megnevezését,

b) a pályáztató és a támogató megnevezését,

c) a pályázat jellegét: makro, illetve mikro pályázat,

d) pályázati komponensek megnevezését,

e) a pályázati program célját (céljait),

f) a pályázat tartalmi követelményeit,

g) a pályázat céljának megvalósítására rendelkezésre álló keretösszeg és a forrás nevesítését,

h) a támogatás minimális és maximális mértékét,

i) a megkövetelt saját forrás mértékét és a saját forrásként figyelembe vehető elemek körét,

j) a pályázat benyújtására jogosultak körét, illetve az abból kizártak körének meghatározását,

k) a pályázati dokumentáció tartalmát,

l) a hiánypótlás lehetőségét,

m) a pályázat érvényességének kellékeit,

n) a pályázat benyújtásának módját és helyét,

o) a pályázat benyújtásának határidejét (hónap, nap, óra),

p) a pályázati nyomtatványok (adatlap) igénylésének módját és helyszínét,

q) a Kincstár területi állampénztári irodáinak elérhetőségét,

r) a pályázatok elbírálásának módját és szempontjait, a pályázatok elbírálásának határidejét,

s) a támogatás folyósításának rendjét.

A pályázatok formai követelményei

12. §

(1) A pályázatot a pályázati felhívásban meghatározott formában és nyomtatványon kell benyújtani. A pályázatokat a pályázati felhívásban megjelölt példányszámban kell benyújtani, egyértelműen megjelölve az eredeti pályázati példányt, illetve a másolati példányt.

(2) A pályázatnak tartalmaznia kell:

a) a hiánytalanul kitöltött és aláírt pályázati adatlapot,

b) a pályázati felhívásban és adatlapban megjelölt mellékleteket, nyilatkozatokat,

c) a pályázati díj megfizetését igazoló dokumentum másolatát.

(3) A pályázati felhívásban megjelölt példányszám mellett pályázati felhívás ezirányú rendelkezése értelmében, az ott meghatározott dokumentációt a pályáztatónak elektronikus úton kell eljuttatni.

A pályázatok benyújtása

13. §

(1) A pályázatokat a pályázati felhívásban megjelölt határidőig és megjelölt módon a Kincstárnak a projekt megvalósítási helye szerinti területileg illetékes állampénztári irodáiba postán, valamint a pályázati felhívás ezirányú rendelkezése értelmében, az ott meghatározott dokumentációt a pályáztatónak elektronikus úton kell eljuttatni.

(2) Határidőben benyújtottnak minősül a pályázat, ha azt a határidő utolsó napjának a pályázati felhívásban meghatározott órájáig ajánlott küldeményként postára adták és a pályázati felhívásban meghatározott dokumentációt a pályáztatónak elektronikusan eljutatták. Ha a határidő utolsó napja munkaszüneti napra esik, a határidő az azt követő első munkanapon jár le. Kétség esetén a pályázónak kell bizonyítani azt, hogy a pályázatot határidőben postára adták, illetve elektronikusan eljuttatták.

A pályázatok befogadása és a hiánypótlás

14. §

(1) A Kincstár területileg illetékes állampénztári irodája a beérkezést követő 5 munkanapon belül ellenőrzi a pályázat előírt formai feltételeknek való megfelelését, és a pályázatokat nyilvántartásba veszi. A Minisztérium a benyújtási határidő leteltét követő 3 munkanapon belül adatot szolgáltat a Kincstárnak az elektronikusan benyújtott pályázatokról.

(2) A pályázatok hiányos benyújtása esetén a Kincstár a pályázót határidő kitűzésével egy alkalommal hiánypótlásra hívja fel. A hiánypótlásra biztosított határidő elmulasztása a pályázónak a pályázat elbírálásából való kizárását eredményezi. Erre a pályázót a hiánypótlási felhívásban figyelmeztetni kell.

(3) A Kincstár területileg illetékes állampénztári irodája a pályázat befogadásáról - az iktatószám megjelölésével -tájékoztatja a pályázót.

15. §

(1) A pályázat érvénytelen, ha:

a) a pályázati kiírás alapján pályázni nem jogosult pályázó nyújtotta be,

b) határidőn túl nyújtották be,

c) nem a megfelelő pályázati adatlapon nyújtották be,

d) a hiánypótlást a pályázó nem vagy nem a hiánypótlási felhívásnak megfelelően teljesíti,

e) a pályázó nem fizeti meg a pályázati díjat.

(2) A pályázati díj mértéke makro pályázat esetén 10 000 Ft, mikro pályázat esetén 3000 Ft. A pályázati díjat a Minisztérium Kincstárnál vezetett 1003200001220122-50000005 számú fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlájára kell megfizetni az ÁHT azonosító (249567) feltüntetésével. A megfizetett pályázati díjat a Minisztérium - a forráshiány miatt elutasított pályázatok kivételével - nem fizeti vissza.

(3) Az érvénytelenségi okok nem orvosolhatók, az érvénytelen pályázat befogadásra alkalmatlan.

A pályázatok elbírálása

16. §

(1) A Kincstár a beérkezett pályázatokat a pályázat befogadásától vagy az érvénytelenné nyilvánítástól számított 8 napon belül köteles a döntési javaslathoz előkészíteni és Minisztériumnak eljuttatni.

(2) Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság (a továbbiakban: OBmB) által létrehozott pályázati bíráló bizottságok (a továbbiakban: Bíráló Bizottságok) a pályázatokkal kapcsolatos szakmai álláspontjukat és döntési javaslatukat a pályázatnak a Minisztériumhoz érkezésétől számított legkésőbb 20 munkanapon belül a pályázati felhívásban megjelölt bírálati szempontok alapján alakítják ki. A bíráló bizottsági tagok - azok kivételével, akik a bírálatot az OBmB tagságukra vagy delegálásukra tekintettel látják el - díjazásban részesülhetnek.

(3) A Bíráló Bizottságoknak a döntési javaslatuk részeként a pályázatok értékelését és az értékelés legfontosabb szempontjait tartalmazó, a döntés meghozatalát követően mindenki számára hozzáférhető jegyzőkönyvet kell készíteniük. A jegyzőkönyvet a pályázattal együtt kell 5 évig megőrizni.

(4) A támogatásról szóló döntés - amennyiben a javasolt támogatás összege alacsonyabb a pályázó által igényeltnél - meghatározza azokat a projektrészeket, amelyekre a támogatás felhasználható.

(5) A támogatásokról a Bíráló Bizottságok döntési javaslatának ismeretében az OBmB Program Felügyelő Bizottságának jóváhagyása alapján az igazságügyi és rendészeti miniszter 10 munkanapon belül dönt.

A támogatási döntésről szóló értesítés

17. §

(1) A támogatási döntésekről a döntést követő 5 munkanapon belül a Minisztérium adatot szolgáltat a Kincstárnak, valamint a nyertes pályázók nevét, a támogatási célokat és a megítélt támogatás összegét közzéteszi a Minisztérium honlapján.

(2) Az elbírálás eredményéről a pályázókat a döntés meghozatalától számított 8 munkanapon belül a Kincstár írásban értesíti. A támogatási szerződést - amennyiben a pályázati felhívás ettől eltérően nem rendelkezik - a döntésről szóló értesítés kézhezvételétől számított 60 napon belül kell megkötni. Ez idő alatt a támogatási döntésre az ajánlati kötöttség szabályai az irányadók.

(3) A nyertes pályázókat kiértesítő levélben rögzíteni kell, hogy amennyiben a támogatási döntés kedvezményezettjének mulasztásából vagy neki felróható egyéb okból a támogatási szerződés a szerződéskötésre a (2) bekezdésben meghatározott határidő leteltétől számított 20 napon belül nem kerül sor, a támogatási döntés hatályát veszti.

A támogatások folyósításának feltételei

18. §

A támogatás folyósításának feltételei:

a) a köztartozás mentességről szóló nyilatkozatok be-nyújtása,

b) saját, illetve egyéb forrás meglétének dokumentálása,

c) felhatalmazó nyilatkozat azonnali beszedési megbízás alkalmazására,

d) nyilatkozat arról, hogy az 5. § (2) bekezdés a), c) és e) pontja szerinti kizáró okok továbbra sem állnak fenn.

A támogatás felhasználása, a pályázati támogatás ellenében előírt kötelezettségek teljesítése

19. §

(1) A támogatást a támogatási szerződésben foglaltak alapján a projekt megvalósítása érdekében lehet felhasznál ni.

(2) A támogatás - a (3) bekezdésben foglaltak kivételével - nem használható fel a kedvezményezettet terhelő adók, illetékek vagy egyéb közteher megfizetésére.

(3) A támogatás - amennyiben a pályázati útmutató kifejezetten eltérően nem rendelkezik - a kedvezményezettel munkaviszonyban, illetve munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személy bérének, illetve díjának, valamint azok közterheinek megfizetésére kizárólag olyan arányban használható fel, amekkora arányban e személy a támogatott program megvalósításához szükséges feladatot lát el.

(4) A támogatás felhasználását megfelelő bizonylattal kell igazolni. A bizonylatokon a kedvezményezett képviselőjének a pályázati azonosító feltüntetésével igazolnia kell, hogy a kifizetés a szerződéses feladat teljesítése érdekében történt.

(5) Az előirányzatból támogatott projekt megvalósítása során létrehozott, illetve megszerzett tárgyi eszköznek minősülő vagyontárgyat kötelező leltárba venni, amely a támogatási szerződés aláírásától számított három éven belül csak a támogató előzetes jóváhagyásával idegeníthető el, amely a támogatási szerződés aláírásától számított három éven belül ellenőrizhető (kötelezettségvállalás ellenőrzése).

A projekt és a támogatási szerződés módosítása

20. §

(1) A Kincstár a támogatási szerződés módosítására vonatkozó, hozzá benyújtott kérelmet javaslatával együtt a Minisztériumhoz továbbítja.

(2) A Minisztérium a hozzá megküldött szerződés módosításra irányuló kérelmet, valamint a Kincstár javaslatát a kézhezvételtől számított 10 munkanapon belül értékeli és javaslatával együtt előterjeszti az igazságügyi és rendészeti miniszternek.

(3) A szerződés módosításáról - a Kincstár javaslatának ismeretében - az igazságügyi és rendészeti miniszter dönt.

(4) Amennyiben a szerződésmódosításra irányuló kérelmet elutasították, a kedvezményezettnek az érvényes feltételek szerint kell a projektet megvalósítania és a pénzi ügyi-szakmai beszámolót elkészítenie.

A támogatás elszámolása

21. §

(1) A kedvezményezett a teljes projekt támogatási szerződés szerinti megvalósításáról a projekt befejezését követő 60 napon belül - amennyiben a támogatási szerződés ettől eltérően nem rendelkezik - részletes szakmai beszámolót nyújt be a Minisztériumhoz, és annak elfogadását követően pénzügyi beszámolót készít, amelyet a Kincstárhoz nyújt be.

(2) Az elszámoláshoz az eredeti számlát és másolatát, készpénzes kifizetésnél az eredeti kiadási pénztárbizonylatot és másolatát, átutalásnál az eredeti bankszámlakivonatot és másolatát, valamint önrész esetén az azt igazoló dokumentumokat is csatolni kell.

(3) A támogatás felhasználását igazoló bizonylatok eredeti és másolati példányán kívül a Kincstár jogosult a kedvezményezettől egyéb olyan dokumentumokat is bekérni, amelyek a támogatási összeg támogatási célnak megfelelő felhasználását igazolják.

A támogatás felhasználásának ellenőrzése

22. §

(1) A támogatás szerződésszerű felhasználásának és a projekt tényleges megvalósításának ellenőrzése a támogató és a Kincstár kötelező formai, számszaki, valamint a tartalmi - dokumentum alapú, illetve helyszíni - ellenőrzésével történik. Ellenőrzésre a támogatás folyósításáig (előzetes ellenőrzés), a támogatás felhasználása során folyamatba épített módon (közbenső ellenőrzés) és a támogatás folyósításának megszűnését követő három naptári éven belül utólagosan is (utóellenőrzés) sor kerülhet.

(2) A támogatási döntés kedvezményezettje köteles a támogatás forrásainak felhasználását ellenőrzés céljából a könyvviteli elszámolásaiban elkülönítetten és naprakészen nyilvántartani, az ellenőrzésre feljogosított szervek megkeresésére az ellenőrzés lefolytatásához szükséges tájékoztatást megadni.

(3) A támogatás felhasználását a Kincstár a finanszírozás folyamatában, valamint a finanszírozás befejezését követően benyújtott pénzügyi elszámolás alapján pénzügyi szempontból a helyszínen is ellenőrizheti.

(4) A pénzügyi ellenőrzés magában foglalja a támogatási szerződésben meghatározott teljes költségvetéssel való elszámoltatást.

(5) A támogatás felhasználásának tartalmi, szakmai ellenőrzése során a támogató - bűnmegelőzési és közigazgatási szakemberek igénybevételével - a támogatásnak a pályázati kiírás céljának megfelelő és a projekt megvalósításához szükséges felhasználását ellenőrzi.

(6) A kedvezményezett által az adatlap vagy elszámolás mellékleteként megküldött dokumentum kiegészítéseként a támogató, illetve a Kincstár nyilatkozatot, bizonylati másolatot, és egyéb dokumentumokat kérhet be.

(7) A támogatás szerződésszerű felhasználása a projekt megvalósításával egyidejűleg, vagy azt követően annak helyszínén is ellenőrizhető. A helyszíni ellenőrzés alkalmával különösen vizsgálni kell a támogatás hasznosulását. Az ellenőrzés eredményéről a támogatónak, a Kincstárnak jegyzőkönyvet kell készíteni.

A támogatási szerződés megszüntetése, a támogatás visszafizetése és egyéb szankciók

23. §

(1) Amennyiben a projekt megvalósítása meghiúsul, tartós akadályba ütközik, vagy a szerződésben foglalt ütemezéshez képest késedelmet szenved, ezt a kedvezményezett haladéktalanul köteles jelenteni a Kincstárnak.

(2) A támogatás nem rendeltetésszerű, a szerződéssel ellentétes, illetve attól eltérő felhasználását az ellenőrző szerv jegyzőkönyvben rögzíti, és haladéktalanul javaslatot tesz a kedvezményezett - részleges vagy teljes összegű -támogatás visszafizetésére és a kamatfizetési kötelezettségre vonatkozóan.

(3) A támogatási szerződéstől való elállás esetén a már kifizetett támogatási összeg, továbbá annak kamata megfizetésére irányuló visszakövetelés érvényesítése azonnali beszedési megbízás alkalmazásával is történhet, melyet a támogatás forrásaként meghatározott előirányzat javára kell teljesíteni.

(4) A kedvezményezett az adólevonási jogosultságában bekövetkezett változást a támogatási szerződés módosítása érdekében haladéktalanul köteles a támogatónak írásban bejelenteni. Az általános forgalmi adóra igénybe vett támogatás összegét a támogatási szerződés módosításakor rögzítendő módon a kedvezményezett köteles visszafizetni.

A behajthatatlan követelésekről való lemondás rendje

24. §

(1) Az előirányzat felhasználásával kapcsolatosan - a program megvalósítása során visszavonásra kerülő támogatás esetén - keletkező követelések (adósok) nyilvántartását, értékelését, illetve a behajthatatlan követelések leírásának, nyilvántartásból való kivezetésének részletes szabályait a Minisztérium fejezeti kezelésű előirányzatokra vonatkozó számviteli politikája tartalmazza.

(2) Ha az előirányzatból folyósított támogatást jogosulatlan igénybevétel vagy felhasználás miatt a jogosult közigazgatási hatósági eljárásban követeli vissza és a követelést a kötelezett határidőben nem teljesíti, a követelés köztartozásnak minősül, melyet az állami adóhatóság megkeresésre adók módjára hajt be.

A támogatási program lezárása

25. §

(1) A projekt lezárása - a támogatott pályázati cél szerződés szerinti megvalósulását követően - a kedvezményezettnek a megvalósításról szóló írásbeli szakmai beszámolójának, továbbá a projekt teljes költségvetésének elszámolásáról készített pénzügyi összesítő elfogadásával valósul meg. Erről a tényről a támogató külön írásbeli értesítést küld a kedvezményezettnek.

(2) Amennyiben a támogató a szakmai vagy a pénzügyi elszámolást nem fogadja el, írásban, határidő kitűzésével hiánypótlásra szólíthatja fel a kedvezményezettet, aki köteles a felhívásnak eleget tenni.

II. Fejezet

A BŰNMEGELŐZÉSSEL ÖSSZEFÜGGŐ FELADATOK TÁMOGATÁSA FEJEZETI KEZELÉSŰ ELŐIRÁNYZAT FELHASZNÁLÁSA

26. §

(1) Az előirányzat forrása a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLXIX. törvényben erre a célra jóváhagyott fejezeti kezelésű előirányzat.

(2) Az előirányzat célja bűnmegelőzési, büntetőpolitikai hatékonyságvizsgálatok készíttetése, a bűnmegelőzési hazai és nemzetközi gyakorlatok megismerése és terjesztése (rendezvények szervezése, publikációk, kiadványok elkészíttetése, honlap üzemeltetése), kutatások, tanulmányok megrendelése, már bevált bűnmegelőzési gyakorlatok utánkövetése, továbbfejlesztése.

(3) Az előirányzat a (2) bekezdésben foglalt tevékenységekhez kapcsoló kiadásokra és egyedi kérelemre nyújtott támogatásra használható fel.

27. §

(1) A támogatásban részesíthetők körére, a támogatások formáira, a maradvány jóváhagyásának és következő évi felhasználásának rendjére, a támogatások folyósításának feltételeire, a támogatás felhasználására, a projekt és a támogatási szerződés módosítására, a támogatás elszámolására, a támogatás felhasználásnak ellenőrzésére, a támogatási szerződés megszüntetésére, a behajthatatlan követelésekről való lemondás rendjére, valamint a támogatási program lezárására e rendelet 5-7. §-ának és 18-25. §-ának szabályait kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy az előirányzat kezelésével kapcsolatban a Kincstár nem lát el részfeladatokat, ahol a rendelet Kincstárat említ, ott a Minisztériumot kell érteni.

(2) Egyedi támogatási kérelmet a Minisztériumhoz kell benyújtani a pályázatokra rendelkezésre álló adatlap felhasználásával. Az adatlap a Minisztérium holnapjáról letölthető.

(3) Az egyedi támogatási kérelemről való döntéshez a Minisztérium további információt kérhet a kérelmet be-nyújtótól.

(4) Az egyedi támogatási kérelem elbírálására a Minisztérium bíráló bizottságot hozhat létre. A bíráló bizottságnak a döntési javaslat részeként az egyedi kérelem értékelését és az értékelés legfontosabb szempontjait tartalmazó, a döntés meghozatalát követően a kérelmet benyújtó számára hozzáférhető jegyzőkönyvet kell készítenie. A jegyzőkönyvet az egyedi kérelemmel együtt kell 5 évig megőrizni.

(5) A támogatásról szóló döntés - amennyiben a javasolt támogatás összege alacsonyabb a kérelmet benyújtó által igényeltnél - meghatározza azokat a projektrészeket, amelyekre a támogatás felhasználható.

(6) A támogatásokról az igazságügyi és rendészeti miniszter a kérelem benyújtását vagy az esetleges további információ beérkezését követő 20 munkanapon belül dönt.

(7) Az egyedi kérelem elbírásának eredményéről a Minisztérium a döntés meghozatalát követően 5 munkanapon belül értesíti a kérelem benyújtóját.

(8) Az egyedi kérelemre nyújtott támogatásokon felüli előirányzat-felhasználás a Minisztérium megrendelésére a teljesítés alapján kiállított számla ellenében történik.

28. §

Az előirányzat kezelői jogosítványait, a kötelezettség-vállalás, az utalványozás és a teljesítés-igazolás rendjét a Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzata, valamint a Minisztérium fejezeti kezelésű előirányzatainak felhasználásáról szóló Szabályzat rendezi.

Záró és átmeneti rendelkezések

29. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 5. napon lép hatályba.

(2)[1]

(3)[2]

(4) A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzat pályázati úton történő felhasználása szabályozásáról szóló 21/2004. (V. 7.) IM rendelet alapján nyújtott támogatások ellenőrzésére és lezárására a társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzat pályázati úton történő felhasználása szabályozásáról szóló 21/2004. (V. 7.) IM rendelet szabályait kell alkalmazni.

(5) E § (2) és (3) bekezdése a rendelet hatálybalépését követő napon a hatályát veszti.

Dr. Draskovics Tibor s. k.,

igazságügyi és rendészeti miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte e rendelet 29. § (5) bekezdése. Hatálytalan 2008.09.02.

[2] Hatályon kívül helyezte e rendelet 29. § (5) bekezdése. Hatálytalan 2008.09.02.

Tartalomjegyzék