Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

3/2005. (IV. 13.) KüM rendelet

a Külügyminisztérium fejezetnél az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának, ellenőrzésének szabályairól

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 49. §-ának o) pontjában kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel a 24. §-ának (9) (10) bekezdéseiben foglaltakra és az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) előírásaira - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

A rendelet hatálya kiterjed a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetéséről szóló 2004. évi CXXXV. törvény XVIII. Külügyminisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezeti kezelésű előirányzatai közül:

a) NATO Békepartnerség 5. cím, 3. alcím,

b) Alapítványok támogatása 5. cím, 12. alcím,

c) Civil szervezetek támogatása 5. cím, 14. alcím,

d) Külügyi Kommunikáció 5. cím, 15. alcím,

e) Nemzetközi Fejlesztési Együttműködés 5. cím, 22. alcím,

f) Társadalmi kapcsolatok 5. cím, 24. alcím,

g) Eurorégiók támogatása 5. cím, 31. alcím előirányzatokra (a továbbiakban: előirányzat) .

2. §

(1) Az előirányzatok forrása a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetéséről szóló 2004. évi CXXXV. törvényben (a továbbiakban: költségvetési törvény) jóváhagyott előirányzat.

(2) Az előirányzatok felhasználása a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.), valamint az államtitkot vagy szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 143/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet rendelkezéseinek megfelelően, az előirányzatokból támogatás nyújtása pedig - a 9. §-ban meghatározott jogcímen nyújtott támogatások kivételével - pályázati rendszer keretében történik.

(3) Az egyes előirányzatokból fedezhetők - az előirányzat éves összegének legfeljebb 9%-áig - az előirányzat működtetésével, kezelésével, felhasználásával, szerződések előkészítésével, nyilvántartásának tárgyi feltételeivel és ellenőrzésével kapcsolatos költségek is.

(4) Jelen rendelet alkalmazásában a saját forrás a támogatandó tevékenység megvalósításához a pályázó által biztosított forrás. Nem tekinthető saját forrásnak az államháztartás alrendszereiből nyújtott támogatás, kivéve az államháztartás alrendszereibe tartozó pályázó költségvetési szervnek, illetve ezen költségvetési szerv felügyeleti szervének költségvetésében az adott célra előirányzott összeget. A saját forrás mértékét a pályázati felhívás határozza meg.

3. §

(1) A pályázati rendszer esetében a pályázati felhívást a minisztérium a Magyar Közlönyben és legalább egy országos napilapban, valamint a minisztérium Internet Honlapján (www.kulugyminiszterium.hu) teszi közzé.

(2) A pályázatnak tartalmaznia kell:

a) a pályázó cégnevét (nevét), székhelyét (címét), telefon- és telefaxszámát, valamint elektronikus elérhetőségét,

b) a pályázó adószámát (adóazonosító jelét),

c) a pályázati felhívásban megjelölt jogcímek alapján igényelhető támogatásból megvalósítani tervezett tevékenységek, feladatok részletes ismertetését,

d) a megvalósításhoz igényelt támogatás összegét, a részletezett költségvetési tervet (ebben külön szerepeltetni kell az áfa összegét és a saját forrás mértékét),

e) a megvalósítás és finanszírozás időbeni ütemezését,

f) a pályázati felhívásban meghatározott egyéb adatokat.

(3) A pályázathoz csatolni kell:

a) eredetiben a pályázó 30 napnál nem régebbi cégkivonatát, vagy igazolást a bírósági nyilvántartásba vételről,

b) a közjegyző által hitelesített aláírási címpéldányt,

c) eredetiben a pályázó bankszámláját vezető hitelintézet 30 napnál nem régebbi igazolását - a pontos számlaszám megjelölésével - a pályázó bankszámlájának vezetéséről, fizetőképességéről,

d) a pályázó létesítő okiratáról készített egyszerű másolatot,

e) 30 napnál nem régebbi igazolást az adóhatóságtól arról, hogy köztartozással nem rendelkezik, illetve az Európai Unió tradicionális saját forrásai címen tartozása a pályázónak nincs, vagy arra az illetékes adóhatóság fizetési könnyítést (részletfizetés, fizetési halasztás) engedélyezett,

f) a pályázó cégszerűen aláírt nyilatkozatát

1. a pályázatban foglalt adatok, információk, dokumentációk teljeskörűségéről, valódiságáról és hitelességéről,

2. arról, hogy az általános forgalmi adó (áfa) levonására vagy visszaigénylésére jogosult-e,

3. hozzájárulásáról, hogy a köztartozások figyelemmel kísérése céljából az adószámát (adóazonosító jelét), társadalombiztosítási azonosító jelét, társadalombiztosítási folyószámlaszámát a Kincstár, illetve a minisztérium felhasználja a lejárt köztartozások teljesítése, illetőleg az adósság bekövetkezése tényének és összegének megismeréséhez,

4. arról, hogy nem áll végelszámolás alatt, illetve ellene csőd-, felszámolási eljárás nincs folyamatban,

5. annak tudomásulvételéről, hogy a támogatás kedvezményezettjének megnevezése, a támogatás tárgya, a támogatás összege nyilvánosságra hozható,

6. arról, hogy az államháztartás alrendszeréből folyósított támogatásból eredő lejárt és ki nem egyenlített tartozása nincs,

7. arról, hogy a megvalósítani tervezett tevékenység, feladat vonatkozásában más pályázaton részt vett-e, illetve milyen más állami és egyéb támogatást vesz igénybe,

8. arról, hogy a pályázat szabályszerűségének és a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának a minisztérium, valamint jogszabályban meghatározott szervek által történő ellenőrzéséhez hozzájárul,

g) a pályázati felhívásban meghatározott egyéb dokumentumokat.

(4) A pályázatokat a pályázati felhívásban meghatározott időn belül kell benyújtani, ami 30 napnál rövidebb nem lehet. Az eredményről a döntéstől számított 15 munkanapon belül írásban kell értesíteni a pályázót.

(5) A pályázatokat az egyes előirányzatokhoz kapcsolódóan a miniszter által létrehozott munkabizottság bírálja el, s a munkabizottság javaslata alapján a kötelezettségvállalásra felhatalmazott hozza meg a döntést. Támogatás a pályázó által igényelt összegnél kisebb összegben is nyújtható.

(6) A minisztérium a pályázat nyertesének megnevezését, a pályázattal elnyert támogatás összegét, a támogatás tárgyát a minisztérium Internet Honlapján (www.kulugy-miniszterium.hu) teszi közzé.

4. §

(1) A minisztérium kizárólag a nyertes pályázóval - a támogatás igénybevételéről, felhasználásának feltételeiről, folyósításának ütemezéséről, rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzéséről és elszámolásáról, valamint a szerződésszegés jogkövetkezményeiről, az elállás jogáról - szerződésben állapodik meg. A szerződésben meg kell határozni azokat a feltételeket, melyek nem teljesítése a támogatás csökkentését, felfüggesztését vagy visszavonását eredményezi. A szerződésben az elállás jogát ki kell kötni, ha a kedvezményezett az Ámr. 87. § (5)-(6) és (10) bekezdésében előírt bejelentési kötelezettségét egy hónapon belül nem teljesíti.

(2) A támogatási összeg vagy annak részletei folyósítására, érvényes és hatályos szerződés alapján, utólagos elszámolással, a támogatott tevékenység teljes vagy részleges megvalósulását követően kerül sor, a tartalmi jelentés és a pénzügyi dokumentáció elfogadása után, írásbeli lehívás alapján.

(3) A kedvezményezett kérelmére rendkívül indokolt esetben:

a) pályázati felhívás ilyen irányú rendelkezése esetén, az előirányzott támogatás legfeljebb 25%-ig - a 11. § (3) bekezdésében foglalt eltéréssel - utólagos elszámolással előleg folyósítható,

b) nem profitorientált szervezet esetén a 300 000 Ft-ot meg nem haladó támogatási összeg - a 14. § (10) bekezdés b) pontjában meghatározott eltéréssel - a teljesítést megelőzően, utólagos elszámolással egy összegben folyósítható.

(4) A kedvezményezett köteles a szerződésben meghatározott pénzügyi dokumentációt készíteni a támogatás összegének felhasználásáról, amelynek tartalmaznia kell többek között:

a) összesítő kimutatást a szerződés mellékletét képező költségvetésben szereplő költségekre vetítve,

b) költségtételek szerinti bontásban a számla kibocsátójának nevét, a számla sorszámát, a számla tartalmát (kifizetésjogcímét), a számla keltét és a teljesítés időpontját, az áfaalapot, az áfatartalmat és a bruttó összeget, valamint átutalás esetében az átutalás tényét, készpénzes kifizetés esetében a készpénzfelvétel tényét tartalmazó külön kimutatást,

c) a támogatás felhasználását igazoló számla(ák) másolatát (az áfatartalmú számlák esetében fel kell tüntetni a számla nettó értékét),

d) átutalással teljesített számlamásolat mellett a bankszámla terheléséről szóló banki igazolást vagy kivonatot (megjelölve a vonatkozó tételt),

e) a saját forrás és/vagy társfinanszírozás dokumentumainak másolatát (megállapodás, határozat),

f) a saját forrás és/vagy társfinanszírozás felhasználásáról szóló kimutatást,

g) bérköltség elszámolása esetén a pontos támogatási összeg meghatározását.

(5) A kedvezményezett köteles tartalmi jelentést készíteni a 3. § (2) bekezdés c) pontjában megjelölt tevékenységek, feladatok teljesítéséről, eredményéről.

5. §

(1) Nem nyújtható támogatás olyan pályázó részére, aki saját forrással nem rendelkezik, kivéve, ha az igényelt támogatás összege - a 14. § (7) bekezdés a) pontjában foglalt eltéréssel -a300000 forintot nem haladja meg. A saját forrás meglétéről és arról, hogy a saját forrás milyen formában áll rendelkezésre a kérelmezőnek nyilatkoznia kell. A saját forrás összegét bankszámlakivonattal, szerződéssel vagy hitelígérvénnyel, helyi önkormányzat pályázónál a testületi határozattal is igazolni kell.

(2) Nem nyújtható támogatás olyan pályázó részére, aki az igényében valótlan vagy megtévesztő adatokat szolgáltatott, a korábban kötött bármely szerződésben foglalt feltételeket megszegte, csőd-, felszámolási, illetve végelszámolási eljárás alatt áll, vagy az államháztartás bármely alrendszerével szemben tartozása van.

(3) Nem folyósítható a támogatás annak a kedvezményezettnek, akivel szemben a szerződés megkötését követően felszámolási, végelszámolási eljárás vagy csődeljárás indul, vagy a támogatást a szerződésben meghatározott céltól eltérően használta vagy használja fel.

6. §

(1) A kedvezményezett a támogatás összegét kizárólag akkor használhatja fel az egyes költségek után járó áfa kifizetésére, amennyiben a támogatással fedezett tevékenységével kapcsolatban áfa levonására vagy annak visszaigénylésére nem jogosult.

(2) A kedvezményezett a támogatás összegét köztartozás törlesztésére vagy más jellegű adó kifizetésére nem használhatja fel.

(3) A támogatási összeget a kedvezményezett nem használhatja fel a megbízási díjakkal vagy honoráriumokkal kapcsolatban felmerülő más adók vagy járulékok kifizetésére.

(4) A kedvezményezett a támogatási összegből finanszírozott beszerzéseit a Kbt.-ben foglaltak szerint köteles megvalósítani.

7. §

(1) A szerződésszerű teljesítés mellett fel nem használt támogatás maradványát a támogatásban részesült kedvezményezett a támogatási szerződésben a támogatott tevékenység megvalósítására előírt határidőt követő 15 napon belül köteles visszautalni. Szerződésszegés esetén a minisztérium a támogatás feltételeiről kötött szerződésben a támogatási összeg visszafizetésén túlmenően kamat, illetve kötbér megfizetését is előírhatja.

(2) A támogatási szerződésben a támogatott tevékenység meghiúsulása esetén a támogatási összeg visszautalásának részletes feltételeiről is rendelkezni kell.

NATO Békepartnerség

8. §

(1) Az előirányzat célja a NATO tevékenységének erősítését, régiónk stabilitásának és biztonságának elősegítését, az EAPC/PfP tagországokkal való kapcsolattartást szolgáló, az alábbiakban felsorolt feladatok támogatása és finanszírozása:

a) az Észak-atlanti Tanács, a NATO külügyminiszteri és partnertalálkozók, valamint a NATO-csúcstalálkozók döntéseihez kapcsolódó rendezvények, illetve tevékenységek,

b) magyarországi békepartnerségi rendezvények megszervezése, békepartnerségi feladatok ellátásával összefüggő személyi juttatások,

c) külföldi békepartnerségi rendezvényeken, biztonságpolitikai szemináriumokon való részvétel, a tevékenység logisztikai és telekommunikációs biztosítása,

d) EAPC (Euro-atlanti Partnerségi Tanács) rendezvényein történő részvétel,

e) EAPC, PfP (Partnerség a Békéért) tagországokkal kétoldalú rendezvények, konzultációk,

f) régiónk stabilitását, földrészünk biztonságát szolgáló rendezvények, konzultációk,

g) a terrorizmus elleni fellépést segítő rendezvények, konzultációk,

h) NATO összekötő nagykövetségi feladatok, i) tanulmányok készítése.

(2) Az előirányzatból az (1) bekezdés a), b), e),f), g) és i) pontjaiban meghatározott feladatokra - külön pályázati felhívás nélkül - a 2. § (4) bekezdésében, a 3. § (2)-(3) bekezdéseiben, a 4. § (1)-(2), (4)-(5) bekezdéseiben és az 5-7. §-okban foglaltaknak megfelelően nyújtható támogatás.

(3) A pályázatot a Külügyminisztérium Biztonságpolitikai és Non-proliferációs Főosztályára kell benyújtani.

(4) Az előirányzatból kell fedezni a 2. § (3) bekezdésében foglaltakon kívül az előirányzat egyes személyi feltételeivel kapcsolatos költségeket is.

(5) Az előirányzat terhére - a 8. § (2) bekezdésében meghatározott kivétellel - a támogatás nyújtása pályázati rendszerben történik; az előirányzat céljával összhangban álló beszerzések a Kbt.-ben, illetve az államtitkot vagy szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 143/2004. (IV. 29.) Korm. rendeletben foglaltak szerint történnek.

Alapítványok támogatása

9. §

Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása az a)-f) pontokban szereplő alapítványok működési költségeihez az alapító okiratban meghatározott feladatok megvalósítása érdekében:

a) Teleki László Alapítvány,

b) Magyar-román Gozsdu Közalapítvány,

c) Esély a Stabilitásra Közalapítvány (Szegedi Folyamat),

d) EuroClip/EuroKapocs (Jó Szomszédság) Közalapítvány (Nyíregyházi Folyamat),

e) EU Társadalomtudományok Kutatási Közalapítvány,

f) Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Közalapítvány.

10. §

(1) A támogatás folyósítása a 9. §-ban felsorolt alapítványokkal (a továbbiakban: alapítványok) kötött támogatási szerződésekben meghatározottak szerint, utólagos elszámolási kötelezettséggel - a 9. § c) és d) pontjában megnevezett alapítványok kivételével - 12 havi egyenlő részletben történik.

(2) A minisztérium az egyes alapítványokkal a támogatás igénybevételéről, felhasználásának feltételeiről, folyósításának ütemezéséről, rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzéséről és elszámolásáról, valamint a szerződésszegésjogkövetkezményeiről, az elállás jogáról szerződésben állapodik meg.

(3) Az alapítványok az éves tevékenységükről készült beszámolót legkésőbb a tárgyévet követő év június 30-ig kötelesek a minisztériumnak megküldeni.

Civil szervezetek támogatása

11. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása az atlanti gondolat megismertetését és elterjesztését célul tűző nem kormányzati szervek működési költségeihez.

(2) Az előirányzatból támogatás - pályázati rendszerben - kizárólag nem profitorientált civil szervezetek részére, működési költséghez való hozzájárulásként nyújtható.

(3) A támogatás legfeljebb 50%-a a pályázó kérelmére előlegként folyósítható azzal, hogy a második részlet kifizetésére csak az előleggel - számlák alapján - történő elszámolást követően kerülhet sor.

(4) A kedvezményezett éves működési költségének teljes összegére támogatás nem nyújtható, az éves működési költség pályázati felhívásban meghatározott hányadát saját forrásból kell biztosítani.

(5) Az egy kedvezményezettnek nyújtható támogatás összegének a kedvezményezett teljesítményével arányosnak kell lennie, de annak összege a 15 000 000 forintot nem haladhatja meg.

(6) A kedvezményezettek az éves tevékenységükről készült beszámolót a tárgyévet követő év június 30. napjáig kötelesek a minisztériumnak megküldeni.

Külügyi Kommunikáció

12. §

(1) Az előirányzat célja Magyarország külföldi megítélésénekjavítása, az ebben résztvevő média támogatása, az atlanti gondolatnak és a NATO tevékenységének, valamint az EU kül- és biztonságpolitikájának népszerűsítését segítő kommunikációs tevékenység támogatása.

(2) Az előirányzatból céljának megfelelően, az alábbi jogcímeken folyósítható támogatás, illetve valósítható meg beszerzés:

a) külföldi tájékoztatást szolgáló idegen és esetenként magyar nyelvű lapok, könyvek, albumok, folyóiratok reklám-, PR és ismeretterjesztő kiadványok megjelentetése, beszerzése,

b) a NATO tevékenységéről szóló rendezvények szervezése, kiadványok, cikkek megjelentetése,

c) a nemzetközi biztonságpolitikai helyzet alakulásának a NATO tevékenységére és hazánk kül- és biztonságpolitikájára gyakorolt hatását elemző rendezvények szervezése, kiadványok megjelentetése a pályázati felhívásban meghatározott témák alapján,

d) fotók, filmek és videoanyagok, elektronikus információhordozók (szoftver, CD-ROM) készítése,

e) képzés, tanulmányi verseny szervezése, lebonyolítása,

f) egyéb rendezvény-, konferencia-, kiállítás-, illetve eseményszervezés,

g) marketingtevékenység, h) reprezentációs kiadások,

i) szakfordítások, idegen nyelvű lektorálás, szakértői díjak, egyéb szakszolgáltatások nyújtása,

j) nyomdai előkészítés, nyomtatás,

k) egyéb, a lakosság vagy a külföldi partnerek tájékoztatását célzó kommunikációs tevékenységek megvalósítása.

(3) A támogatás nyújtása pályázati rendszerben történik; az előirányzat céljával összhangban álló beszerzések a Kbt.-ben foglaltak szerint történnek.

Nemzetközi Fejlesztési Együttműködés

13. §

(1) Az előirányzat célja Magyarország felzárkóztatása az EU nemzetközi fejlesztéspolitikai finanszírozási kötelezettségeihez, az EU fejlesztési politikájával harmonizáló nemzetközi fejlesztési együttműködési (a továbbiakban: NEFE) programok végrehajtása.

(2) Az előirányzat terhére az alábbi jogcímeken teljesíthető kifizetés:

a) technikai együttműködés,

b) projekt típusú együttműködés,

c) humanitárius segítségnyújtás,

d) civil szervezetek NEFE tevékenységével összefüggő működési költség,

e) NEFE társadalmi támogatottságát elősegítő tájékoztatási tevékenység,

f) nemzetközi szervezetek NEFE tevékenységéhez hozzájárulás,

g) egyéb támogatási jellegű tevékenység.

(3) Az előirányzatból támogatandó partnerországok körét és a szektorális (ágazati) prioritásokat a Nemzetközi Fejlesztési Együttműködési Tárcaközi Bizottság (a továbbiakban: Tárcaközi Bizottság) határozza meg, az előirányzat felhasználásáról pedig a miniszter dönt.

(4) A minisztérium szükség esetén nemzetközi, illetve miniszteri szintű általános keretmegállapodás megkötését kezdeményezi a partnerországok erre kijelölt szerveinél. A konkrét pályázati projekt megvalósításához szükséges fogadónyilatkozat beszerzéséről a pályázónak kell gondoskodnia.

(5) A miniszter (3) bekezdés szerinti döntését követően a minisztérium pályázati felhívást tesz közzé.

(6) A pályázat érvényességének feltétele, hogy a pályázó a pályázati felhívásban meghirdetett projektre előirányzott összeg legalább 10%-ának megfelelő saját forrást is biztosítson, a pályázati felhívás ennél magasabb mértékű saját forrást is előírhat. A támogatások elbírálásának szempontjait, a nyertes pályázókkal kötendő szerződések feltételeit a pályázati felhívások tartalmazzák.

(7) A jogcímcsoportból - a (2) bekezdés a), c) és f) pontjában meghatározott jogcímeken történő kifizetéseket kivéve - civil szervezetek és gazdasági társaságok vonatkozásában vissza nem térítendő támogatás pályázati rendszerben nyújtható; az előirányzat céljával összhangban álló beszerzések a Kbt.-ben foglaltak szerint történnek.

(8) A NEFE programok megvalósulását a minisztérium folyamatosan ellenőrzi.

(9) A jogcímcsoport felhasználásáról a minisztérium évente tájékoztatást ad a Társadalmi Tanácsadó Testületnek, s a tárgyévet követő év február hó utolsó napjáig jelentést készít a Tárcaközi Bizottságnak mind az előirányzat felhasználásáról, mind a projektek megvalósulásáról.

(10) A minisztérium - az OECD DAC (OECD Fejlesztési Támogatási Bizottsága) statisztikai elvárásai alapján -folyamatos nyilvántartást vezet az előirányzat felhasználásának pénzügyi helyzetéről. A nyilvántartás naprakészen tartása céljából az érintett főosztályok folyamatosan tájékoztatják az előirányzatot kezelő szervezeti egységet.

Társadalmi kapcsolatok

14. §

(1) Az előirányzat célja a kormányzati civil stratégia megvalósításának elősegítése a külpolitika és a diplomáciai élet terén.

(2) Az előirányzatból céljának megfelelően, az alábbi jogcímeken nyújtható támogatás:

a) a hazai és a határon túli civil társadalom külpolitika iránti érdeklődésének fokozását elősegítő anyagok, illetve programok készítése,

b) a külpolitikai kormányzat és a hazai, valamint a határon túli civil szféra közötti párbeszéd erősítését és bővítését célzó tevékenységek támogatása,

c) egyéb, a civil szervezetek külpolitikai érdekeink érvényesítésébe történő aktívabb bevonását célzó tevékenységek elősegítése.

(3) Az előirányzatból a céljával összhangban álló jogcímeken, külön pályázati kiírás nélkül - az (5) (10) bekezdésekben foglalt eltérésekkel - a 2. § (2)-(3) bekezdéseiben, a 3. § (2)-(3) bekezdéseiben, a 4. § (1)-(2), (4)-(5) bekezdéseiben és az 5-7. §-okban foglaltaknak megfelelően nyújtható támogatás.

(4) A pályázatot a minisztérium Politikai Államtitkára Titkárságára kell benyújtani.

(5) A pályázónak saját forrással kell rendelkeznie. Saját forrás a támogatandó tevékenység megvalósításához a pályázó által biztosított forrás, amelybe nem számítható be az államháztartás alrendszereiből nyújtott támogatás. A saját forrás meglétéről a pályázónak nyilatkoznia kell, és a saját forrás összegét bankszámlakivonattal, szerződéssel vagy hitelígérvénnyel igazolnia kell.

(6) A támogatásról a minisztérium dönt.

(7) Nem nyújtható támogatás olyan pályázó részére, aki

a) az (5) bekezdésben meghatározott saját forrással nem rendelkezik, kivéve, ha az igényelt támogatás összege az 500 000 forintot nem haladja meg, vagy

b) a kérelmében valótlan vagy megtévesztő adatokat szolgáltatott, a korábbi szerződésben foglalt feltételeket megszegte, csőd-, felszámolási, illetve végelszámolási eljárás alatt áll, vagy az államháztartás bármelyik alrendszerével szemben tartozása van.

(8) Támogatás a pályázó által igényelt összegnél kisebb összegben is nyújtható.

(9) Pozitív döntés esetén a minisztérium a pályázóval szerződésben állapodik meg a támogatás igénybevételéről, felhasználásának feltételeiről, folyósításának ütemezéséről, rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzéséről és elszámolásáról, valamint a szerződésszegés jogkövetkezményeiről, az elállás jogáról.

(10) A pályázó kérelmére, rendkívül indokolt esetben a minisztérium döntése alapján

a) az előirányzott támogatás legfeljebb 25%-áig előleg folyósítható,

b) nem profitorientált szervezet esetén az 500 000 Ft-ot meg nem haladó támogatási összeg a teljesítést megelőzően - utólagos elszámolással - egy összegben folyósítható.

Eurorégiók támogatása

15. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása a demokratikus átalakulást, illetve a demokrácia erősítését szolgáló kormányzati és önkormányzati szintű határon átnyúló együttműködéshez a Balkán és a kelet-európai térségben.

(2) Az előirányzatból az eurorégiók helyi szintjei részére és céljaira külön pályázati felhívás nélkül a 2. § (2)-(4) bekezdéseiben, a 3. § (2)-(3) bekezdéseiben, a 4. § (1)-(2), (4)-(5) bekezdéseiben és az 5-7. §-okban foglaltaknak megfelelően, kérelemre nyújtható támogatás.

(3) A pályázati kérelmet a minisztérium EU Kül- és Biztonságpolitikai Főosztályára kell benyújtani.

(4) A támogatásról a minisztérium dönt.

Záró rendelkezések

16. §

(1) Az e rendelet által nem szabályozott fejezeti kezelésű előirányzatok közül:

a) a Külügyi Segélyezési előirányzat felhasználási szabályait a Külügyi Segélyezési Keret létrehozásáról szóló 1096/1995. (X. 4.) Korm. határozat,

b) a Turistakölcsönök előirányzat felhasználási szabályait a konzuli védelem részletes szabályairól szóló 17/2001. (XI. 15.) KüM rendelet,

c) a határon túli magyarok programjainak támogatását célul tűző előirányzatok felhasználási szabályait a Külügyminisztérium fejezetnél a határon túli magyarok programjainak támogatásával kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának, ellenőrzésének szabályairól szóló KüM rendelet állapítja meg.

(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, egyidejűleg a Külügyminisztérium fejezetnél az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályairól szóló 7/2004. (VII. 2.) KüM rendelet hatályát veszti.

Dr. Somogyi Ferenc s. k.,

külügyminiszter

Tartalomjegyzék