Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

15/2006. (XII. 25.) MeHVM rendelet

"Az ÚMFT Tanácsadó Hálózat" programról, az Új Magyarország Fejlesztési Terv regionális és helyi szintű pályázati támogató rendszeréről

Az európai uniós fejlesztési tervezéssel összefüggő feladatkörömben, a kormányzati fejlesztéspolitika kistérségi szintű képviselőiről szóló 1122/2006. (XII. 13.) Korm. határozattal összhangban a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

E rendelet hatálya kiterjed

a) az európai uniós támogatások felhasználásának lebonyolításában részt vevő, közszolgáltatást nyújtó regionális fejlesztési ügynökségekre (a továbbiakban: RFÜ-k),

b) a PROMEI Modernizációs és Euroatlanti Integrációs Projekt Iroda Közhasznú Társaságra (a továbbiakban: PROMEI Kht.),

c) az 5. § (2) bekezdés szerinti koordinátorokra és az 5. § (3) bekezdés szerinti térségi tanácsadókra,

d) a nyilvántartási, folyamatba épített pénzügyi ellenőrzési és követeléskezelési feladatokat ellátó Magyar Államkincstárra (a továbbiakban: Kincstár) .

2. §

(1) "AzNFT Házhoz Jön" program folytatásaként létrejövő "Az ÚMFT Tanácsadó Hálózat" program (a továbbiakban: program) célja - az Agrár és Vidékfejlesztési Operatív Program kivételével - valamennyi, az I. Nemzeti Fejlesztési Tervben és az Új Magyarország Fejlesztési Tervben (a továbbiakban: ÚMFT) szereplő operatív programra és közösségi kezdeményezésre kiterjedő országos tanácsadói hálózat működtetése.

(2) A program rendeltetése:

a) a támogatási források hatékony és szabályszerű felhasználásának elősegítése, továbbá

b) az Európai Unió strukturális alapjaiból és Kohéziós Alapjából társfinanszírozott operatív programok fejlesztési céljai megvalósításának előmozdítása.

3. §

(1) A rendelettel érintett feladatok finanszírozásához szükséges pénzügyi fedezetet

a) a 2007. január 1. és március 31. közötti időszakban a Magyar Köztársaság 2006. évi költségvetéséről szóló 2005. évi CLIII. törvényben szereplő XIX/2/9 "EU támogatások intézményrendszerének fejlesztése" alcím szerinti előirányzat (a továbbiakban: előirányzat)

b) a 2007. április 1. és december 31. közötti időszakban a Végrehajtás Operatív Program

biztosítja.

(2) Az (1) bekezdésben megjelölt előirányzatok felhasználásával, kezelésével és ellenőrzésével kapcsolatos, e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény és az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadók.

4. §

E rendelet alkalmazásában

a) pályázó: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli szervezet, amely az ÚMFT pályázati felhívására pályázatot nyújt vagy nyújtott be;

b) kedvezményezett: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli szervezet, amely az ÚMFT keretében meghirdetett pályázaton támogatást nyert el.

A program lebonyolításának részletes szabályai

5. §

(1) A program lebonyolítását a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (a továbbiakban: NFÜ) felügyeli és irányítja.

(2) A programirányítás koordinációs és operatív feladatait az NFÜ a PROMEI Kht.-ra delegálja. A feladatok ellátásában a PROMEI Kht.-vel teljes munkaidőben történő foglalkoztatást eredményező munkaviszonyban, vagy a feladatellátásra irányuló egyéb tartós jogviszonyban álló koordinátorok vesznek részt.

(3) A program végrehajtása az RFÜ-k feladata, amelynek ellátásában az RFÜ-kkel teljes munkaidőben történő foglalkoztatást eredményező munkaviszonyban, vagy a feladatellátásra irányuló egyéb tartós jogviszonyban álló térségi tanácsadók vesznek részt.

(4) A PROMEI Kht. és az RFÜ-k feladataikat az NFÜ-vel kötött támogatási szerződésük alapján látják el.

(5) A térségi tanácsadók kiválasztása országos, nyílt pályáztatása az RFÜ-k feladata, melyek a térségi tanácsadók régión belüli térségi eloszlását a program célkitűzéséhez illeszkedve saját hatáskörben határozzák meg úgy, hogy minden kistérségért legalább egy térségi tanácsadó felelősséget viseljen. A térségi tanácsadók összlétszáma: 168 fő.

(6) A térségi tanácsadók feladatellátásához szükséges általános képzések és továbbképzések előkészítése és koordinálása a PROMEI Kht. feladata.

(7) A Kistérségi Fejlesztési és Program Irodák felállítását követően a térségi tanácsadók ezek bázisán végzik tevékenységüket.

(8) Az ÚMFT Tanácsadó Hálózat munkatársai munkavégzésük során szorosan együttműködnek a Vidékfejlesztési Tanácsadó Hálózattal és az Önkormányzati és Térségi Koordinátor Hálózattal, különös tekintettel a feladatok rendszeres egyeztetésére, évente közös munkaterv és közös beszámoló elkészítésére, közös munkaértekezletek megtartására, és közös fogadóórák tartására.

6. §

(1) A koordinátor feladata:

a) a térségi tanácsadók folyamatos tájékoztatása, felkészítése, munkájuk koordinálása;

b) a program előrehaladásának figyelemmel kísérése, folyamatba épített szakmai ellenőrzési és monitoring feladatok ellátása;

c) a monitoring és ellenőrzési eredmények felhasználásával minőségbiztosítási - a hatékony munkavégzést és folyamatba épített ellenőrzést biztosító - eljárásrendek kidolgozása és bevezetése;

d) féléves, éves jelentések készítése a program állapotáról és minőségi mutatóiról, különös tekintettel a program gazdálkodási és gazdaságossági szempontjainak elemzésére és értékelésére;

e) a program megvalósításával kapcsolatos ügyviteli és menedzsment feladatok ellátása;

f) folyamatos kapcsolattartás az 5. § (8) bekezdésében említett hálózatok központi szervezeteivel és regionális képviselőivel.

(2) A térségi tanácsadó feladata:

a) a potenciális pályázók, a pályázók és a kedvezményezettek megkeresése, és részükre folyamatos tájékoztatás nyújtása az ÚMFT célrendszeréről, a támogatási lehetőségekről és a kapcsolódó képzési programokról;

b) a pályázók és a kedvezményezettek részére konzultációs lehetőség biztosítása a megvalósítás során felmerülő problémák megoldásához, különösen az előrehaladási jelentések és elszámolások elkészítéséhez;

c) az ÚMFT keretében támogatható projektjavaslatok gyűjtése;

d) egyedi projektekkel kapcsolatos feladatok megoldása az NFÜ felkérésére;

e) információgyűjtés az ÚMFT megvalósításának, hatásainak értékeléséhez;

f) az intézményrendszer működésére vonatkozó tapasztalatok összesítése, rendszeresítése, továbbítása az NFÜ részére, a PROMEI Kht.-n keresztül;

g) az NFÜ tájékoztatása a program végrehajtásával kapcsolatos tapasztalatokról;

h) folyamatos szakmai kapcsolattartás és együttműködés az adott kistérségben tevékenykedő szakmai hálózatok munkatársaival.

7. §

A Kincstár feladatát az NFÜ-vel kötött külön szerződés rögzíti, mely kiterjed a támogatási szerződések nyilvántartására, a támogatás szerződésszerű felhasználásának folyamatba épített ellenőrzésére, valamint a vele kapcsolatos követeléskezelési feladatokra.

8. §

(1) Az előirányzatból az RFÜ-k és a PROMEI Kht. részére, kizárólag a 6. §-ban meghatározott feladatok ellátása érdekében nyújtható támogatás, amelynek összegét az NFÜ támogatási szerződésben, az annak mellékletét képező költségvetési terv alapján állapítja meg.

(2) A támogatási cél megvalósítása érdekében a támogatásra előfinanszírozás biztosítható. Az előfinanszírozás mértékét az ellátandó feladatok jellege és a támogatott szervezet pénzügyi lehetőségei figyelembevételével kell megállapítani. Az előfinanszírozás mértéke nem haladhatja meg a teljes támogatási összeg 33%-át.

(3) A (2) bekezdés szerint biztosított forrással legkésőbb a támogatási szerződés lejártát követő hónap 30. napjáig el kell számolni.

Záró rendelkezések

9. §

(1) Ez a rendelet 2007. január 1-jén lép hatályba.

(2) Ez a rendelet az EK-Szerződés 86. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások működtetésével megbízott vállalkozásoknak közszolgáltatással járó ellentételezés formájában megítélt állami támogatásokra történő alkalmazásáról szóló 2005/842/EK Bizottsági határozattal összeegyeztethető szabályozást tartalmaz.

Dr. Szilvásy György s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

Tartalomjegyzék