Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

15/2006. (XII. 25.) MeHVM rendelet

"Az ÚMFT Tanácsadó Hálózat" programról, az Új Magyarország Fejlesztési Terv regionális és helyi szintű pályázati támogató rendszeréről

Az európai uniós fejlesztési tervezéssel összefüggő feladatkörömben, a kormányzati fejlesztéspolitika kistérségi szintű képviselőiről szóló 1122/2006. (XII. 13.) Korm. határozattal összhangban a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

E rendelet hatálya kiterjed

a) az európai uniós támogatások felhasználásának lebonyolításában részt vevő, közszolgáltatást nyújtó regionális fejlesztési ügynökségekre (a továbbiakban: RFÜ-k),

b) a PROMEI Modernizációs és Euroatlanti Integrációs Projekt Iroda Közhasznú Társaságra (a továbbiakban: PROMEI Kht.),

c) az 5. § (2) bekezdés szerinti koordinátorokra és az 5. § (3) bekezdés szerinti térségi tanácsadókra,

d) a nyilvántartási, folyamatba épített pénzügyi ellenőrzési és követeléskezelési feladatokat ellátó Magyar Államkincstárra (a továbbiakban: Kincstár) .

2. §

(1) "AzNFT Házhoz Jön" program folytatásaként létrejövő "Az ÚMFT Tanácsadó Hálózat" program (a továbbiakban: program) célja - az Agrár és Vidékfejlesztési Operatív Program kivételével - valamennyi, az I. Nemzeti Fejlesztési Tervben és az Új Magyarország Fejlesztési Tervben (a továbbiakban: ÚMFT) szereplő operatív programra és közösségi kezdeményezésre kiterjedő országos tanácsadói hálózat működtetése.

(2) A program rendeltetése:

a) a támogatási források hatékony és szabályszerű felhasználásának elősegítése, továbbá

b) az Európai Unió strukturális alapjaiból és Kohéziós Alapjából társfinanszírozott operatív programok fejlesztési céljai megvalósításának előmozdítása.

3. §

(1) A rendelettel érintett feladatok finanszírozásához szükséges pénzügyi fedezetet

a) a 2007. január 1. és március 31. közötti időszakban a Magyar Köztársaság 2006. évi költségvetéséről szóló 2005. évi CLIII. törvényben szereplő XIX/2/9 "EU támogatások intézményrendszerének fejlesztése" alcím szerinti előirányzat (a továbbiakban: előirányzat)

b) a 2007. április 1. és december 31. közötti időszakban a Végrehajtás Operatív Program

biztosítja.

(2) Az (1) bekezdésben megjelölt előirányzatok felhasználásával, kezelésével és ellenőrzésével kapcsolatos, e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény és az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadók.

4. §

E rendelet alkalmazásában

a) pályázó: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli szervezet, amely az ÚMFT pályázati felhívására pályázatot nyújt vagy nyújtott be;

b) kedvezményezett: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli szervezet, amely az ÚMFT keretében meghirdetett pályázaton támogatást nyert el.

A program lebonyolításának részletes szabályai

5. §

(1) A program lebonyolítását a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (a továbbiakban: NFÜ) felügyeli és irányítja.

(2) A programirányítás koordinációs és operatív feladatait az NFÜ a PROMEI Kht.-ra delegálja. A feladatok ellátásában a PROMEI Kht.-vel teljes munkaidőben történő foglalkoztatást eredményező munkaviszonyban, vagy a feladatellátásra irányuló egyéb tartós jogviszonyban álló koordinátorok vesznek részt.

(3) A program végrehajtása az RFÜ-k feladata, amelynek ellátásában az RFÜ-kkel teljes munkaidőben történő foglalkoztatást eredményező munkaviszonyban, vagy a feladatellátásra irányuló egyéb tartós jogviszonyban álló térségi tanácsadók vesznek részt.

(4) A PROMEI Kht. és az RFÜ-k feladataikat az NFÜ-vel kötött támogatási szerződésük alapján látják el.

(5) A térségi tanácsadók kiválasztása országos, nyílt pályáztatása az RFÜ-k feladata, melyek a térségi tanácsadók régión belüli térségi eloszlását a program célkitűzéséhez illeszkedve saját hatáskörben határozzák meg úgy, hogy minden kistérségért legalább egy térségi tanácsadó felelősséget viseljen. A térségi tanácsadók összlétszáma: 168 fő.

(6) A térségi tanácsadók feladatellátásához szükséges általános képzések és továbbképzések előkészítése és koordinálása a PROMEI Kht. feladata.

(7) A Kistérségi Fejlesztési és Program Irodák felállítását követően a térségi tanácsadók ezek bázisán végzik tevékenységüket.

(8) Az ÚMFT Tanácsadó Hálózat munkatársai munkavégzésük során szorosan együttműködnek a Vidékfejlesztési Tanácsadó Hálózattal és az Önkormányzati és Térségi Koordinátor Hálózattal, különös tekintettel a feladatok rendszeres egyeztetésére, évente közös munkaterv és közös beszámoló elkészítésére, közös munkaértekezletek megtartására, és közös fogadóórák tartására.

6. §

(1) A koordinátor feladata:

a) a térségi tanácsadók folyamatos tájékoztatása, felkészítése, munkájuk koordinálása;

b) a program előrehaladásának figyelemmel kísérése, folyamatba épített szakmai ellenőrzési és monitoring feladatok ellátása;

c) a monitoring és ellenőrzési eredmények felhasználásával minőségbiztosítási - a hatékony munkavégzést és folyamatba épített ellenőrzést biztosító - eljárásrendek kidolgozása és bevezetése;

d) féléves, éves jelentések készítése a program állapotáról és minőségi mutatóiról, különös tekintettel a program gazdálkodási és gazdaságossági szempontjainak elemzésére és értékelésére;

e) a program megvalósításával kapcsolatos ügyviteli és menedzsment feladatok ellátása;

f) folyamatos kapcsolattartás az 5. § (8) bekezdésében említett hálózatok központi szervezeteivel és regionális képviselőivel.

(2) A térségi tanácsadó feladata:

a) a potenciális pályázók, a pályázók és a kedvezményezettek megkeresése, és részükre folyamatos tájékoztatás nyújtása az ÚMFT célrendszeréről, a támogatási lehetőségekről és a kapcsolódó képzési programokról;

b) a pályázók és a kedvezményezettek részére konzultációs lehetőség biztosítása a megvalósítás során felmerülő problémák megoldásához, különösen az előrehaladási jelentések és elszámolások elkészítéséhez;

c) az ÚMFT keretében támogatható projektjavaslatok gyűjtése;

d) egyedi projektekkel kapcsolatos feladatok megoldása az NFÜ felkérésére;

e) információgyűjtés az ÚMFT megvalósításának, hatásainak értékeléséhez;

f) az intézményrendszer működésére vonatkozó tapasztalatok összesítése, rendszeresítése, továbbítása az NFÜ részére, a PROMEI Kht.-n keresztül;

g) az NFÜ tájékoztatása a program végrehajtásával kapcsolatos tapasztalatokról;

h) folyamatos szakmai kapcsolattartás és együttműködés az adott kistérségben tevékenykedő szakmai hálózatok munkatársaival.

7. §

A Kincstár feladatát az NFÜ-vel kötött külön szerződés rögzíti, mely kiterjed a támogatási szerződések nyilvántartására, a támogatás szerződésszerű felhasználásának folyamatba épített ellenőrzésére, valamint a vele kapcsolatos követeléskezelési feladatokra.

8. §

(1) Az előirányzatból az RFÜ-k és a PROMEI Kht. részére, kizárólag a 6. §-ban meghatározott feladatok ellátása érdekében nyújtható támogatás, amelynek összegét az NFÜ támogatási szerződésben, az annak mellékletét képező költségvetési terv alapján állapítja meg.

(2) A támogatási cél megvalósítása érdekében a támogatásra előfinanszírozás biztosítható. Az előfinanszírozás mértékét az ellátandó feladatok jellege és a támogatott szervezet pénzügyi lehetőségei figyelembevételével kell megállapítani. Az előfinanszírozás mértéke nem haladhatja meg a teljes támogatási összeg 33%-át.

(3) A (2) bekezdés szerint biztosított forrással legkésőbb a támogatási szerződés lejártát követő hónap 30. napjáig el kell számolni.

Záró rendelkezések

9. §

(1) Ez a rendelet 2007. január 1-jén lép hatályba.

(2) Ez a rendelet az EK-Szerződés 86. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások működtetésével megbízott vállalkozásoknak közszolgáltatással járó ellentételezés formájában megítélt állami támogatásokra történő alkalmazásáról szóló 2005/842/EK Bizottsági határozattal összeegyeztethető szabályozást tartalmaz.

Dr. Szilvásy György s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

Tartalomjegyzék