Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

20/2006. (VIII. 2.) HM rendelet

az Észak-atlanti Szerződés Szervezete Biztonsági Beruházási Programja magyarországi végrehajtási rendjéről és szabályairól szóló 31/2000. (X. 27.) HM rendelet módosításáról

A honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény 52. § (1) bekezdés f) pontja alapján az Észak-atlanti Szerződés Szervezete Biztonsági Beruházási Programja (NATO Security Investment Programme -NSIP) magyarországi végrehajtási rendjéről és szabályairól szóló 31/2000. (X. 27.) HM rendeletet (a továbbiakban: R.) a következők szerint módosítom:

1. §

(1) Az R. 5. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A NATO Stratégiai Parancsnokságok által kezdeményezett és a honvédelmi miniszter által elfogadott képességcsomag, önálló feladat vagy kis munka tervezete képezi a HM fejezet NSIP költségvetési tervének az alapját. A terv kidolgozását a HM BBBH a programfelelőssel együttműködve, a HM Védelmi Tervezési Főosztály (a továbbiakban: HM VTF) és a HM HVK Katonai Tervező Főcsoportfőnökség (a továbbiakban: HM HVK KTFCSF) bevonásával végzi."

(2) Az R. 5. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A HM BBBH a képességcsomag, önálló feladat vagy kis munka (1)-(4) bekezdések szerinti jóváhagyási folyamatáról, valamint azok végrehajtásának helyzetéről a HM VTF, a HM HVK KTFCSF, a HM HFF, valamint a HM KPSZH részére adatszolgáltatást biztosít."

2. §

Az R. 6. §-ának (2) bekezdés i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[6. § (2) A PMT alapján a következő feladatok kerülnek végrehajtásra:]

"i) az átvételi szemle dokumentum NIB általi jóváhagyását követően a program keretében közös finanszírozással megvalósult létesítmény és beszerzett eszközök képességét a NATO nyilvántartásba veszi;"

3. §

(1) Az R. 7. §-ának (2)-(3) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) A NATO tagállamok programokhoz történő éves hozzájárulása folyósításának (esetleges) késedelme esetén - amennyiben más programok terhére az egyes programok aktuális kifizetései nem teljesíthetőek - a lebonyolítási számla likviditásának biztosítása érdekében - a honvédelmi miniszter egyedi döntése alapján - a HM fejezet kiadási és költségvetési támogatási előirányzatai visszapótlási kötelezettséggel ideiglenesen igénybe vehetők.

(3) Az (1) bekezdés szerinti jogcím éves költségvetési előirányzata a NIB által programokra lebontott, Magyarországot érintő (hazai hozzájárulások) költségvetési támogatási előirányzata, a képességcsomaghoz, önálló feladathoz vagy kis munkához kapcsolódó - a HM költségvetését terhelő - nemzeti felelősség keretében megvalósítandó programok, valamint az infrastrukturális feltételek megteremtéséhez szükséges előirányzatok, továbbá a Magyar Köztársaság más nemzetek programjaihoz történő hozzájárulásának előirányzata alapján kerül összeállításra."

(2) Az R. 7. §-ának (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(9) A jóváhagyott elemi és éves költségvetés programokkal kapcsolatos pénzforgalmának kezelése a Magyar Államkincstár által a HM költségvetési fejezet részére megnyitott - költségvetési körön kívüli - lebonyolítási számláról történik. A HM KPSZH a lebonyolítási számla pénzforgalmának vezetését végzi."

(3) Az R. 7. §-ának (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(11) A HM KPSZH a lebonyolítási számla forgalmáról a NATO elszámolási rendjéhez igazodó, programonkénti és összesített analitikus nyilvántartást vezet. A programfe- lelős és a Nemzetközi Programiroda pénzügyi ellátója a NAK - mint az államháztartás központi költségvetése részét képező keretének - teljesített kiadásairól és bevételeiről az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendeletben foglaltak szerint vezeti a főkönyvi könyvelését és számol be."

(4) Az R. 7. §-ának (15) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(15) Az NSIP lebonyolítási számla analitikus nyilvántartással egyeztetett év végi záró egyenlegét a fejezet főkönyvi könyvelésében idegen pénzeszközként kell kimutatni. Az idegen pénzeszköz főkönyvi könyvelési rendjét, az analitikus nyilvántartással történő (legalább havonkénti) egyeztetés, illetve az év végi értékelés szabályait a fejezet belső rendelkezései szabályozzák."

4. §

Az R. 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"8. § (1) Közös beruházás esetén a NAK a HM által a NATO források terhére megvalósítandó programok tényleges kiadásaihoz kapcsolódó, %-os arányban megállapított, a NIB által a NATO költségvetéséből biztosított pénzügyi keret, mely a következő kiadásokra használható fel:

a) szabványadaptálás, valamint olyan helyszíni szemlék költségeinek fedezetére, amelyek szükségesek a program általános nagyságrendjének, fő alkotóelemeinek és az előzetes nagybani költségbecslés megállapításához;

b) a HM azon fizetési kötelezettségeire, melyek az átvételi ellenőrzés, a program végső átvétele kapcsán merülnek fel;

c) az összes kapcsolódó szolgáltatás biztosításának (pl. a finanszírozás, a könyvvitel, az auditálás, a fordítások és kommunikációs szolgáltatások a programfelelős és Nemzetközi Programiroda felállítása és működtetése) költségeire;

d) a programmal kapcsolatos szolgálati utak és szakmai utazások (a NATO Katonai Parancsnokságához, illetve az egyéb NATO testületekhez) költségeire, továbbá a program megvalósítási folyamatába épített NATO ellenőrzések, helyszíni szemlék utazási és étkezési kiadásaira;

e) az éves költségvetésben jóváhagyott összeg erejéig az NSIP megvalósításában részt vevő hivatásos állományú katonák és közalkalmazottak személyi járandóságaira és azok járulékaira;

f) a Nemzetközi Programirodánál foglalkoztatottak devizaellátmányára és annak járulékaira;

g) a programfelelős és a Nemzetközi Programiroda működéséhez szükséges épületek, helyiségek vásárlási, amortizálódási vagy bérleti költségeire, valamint az üzemeltetési és közüzemi költségekre;

h) járművek vásárlásának, fenntartásának és üzemeltetésének költségeire;

i) felszerelések, irodai készletek és bútorok beszerzési költségeire;

j) szakértők díjazására.

(2) Az (1) bekezdés szerinti NAK összege a program tényleges kiadásának 3%-a.

(3) Közös - NATO források terhére megvalósuló - beruházás esetén, amennyiben a programhoz kapcsolódó kiadások fedezetére az (1) bekezdés szerinti NAK és a 9. § (1) bekezdése szerint létrehozott NAK tartalékának egyenlege nem nyújt fedezetet, a NAK kiegészíthető a "Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához" fejezeti kezelésű előirányzat terhére.

(4) A HM költségvetési előirányzatai terhére - a közös beruházás érdekében - megvalósuló programok esetén a NAK a "Hozzájárulás a NATO Biztonsági Beruházási Programjához" fejezeti kezelésű előirányzat terhére az elemi költségvetésben jóváhagyott előirányzat, mely a programmal kapcsolatos, a NATO Katonai Parancsnokságaihoz, illetve más NATO testületekhez történő szolgálati utak és szakmai utazások, valamint a programokhoz kapcsolódó, Magyarországon lebonyolításra kerülő rendezvények költségeinek kiegyenlítésére használható fel.

(5) A programfelelősnek a (3)-(4) bekezdések szerinti NAK, illetve NAK kiegészítés igénylését a 9. § (2) bekezdése szerint összeállításra kerülő költségvetési tervben szöveges indoklással kell alátámasztani.

(6) A NAK terhére, a programokkal kapcsolatos, a honvédelmi szervezetek állományát érintő szolgálati utazások, a rendezvények, konferenciák megszervezése, a nemzeti és nemzetközi programirodák berendezése, felszerelése és ellátása az érvényben lévő belső rendelkezések, valamint a NATO előírásainak és szabályainak figyelembevételével külön utasításban meghatározott normák és normatívák alapján, a HM fejezetben meghatározott eljárási rend szerint - a (7) bekezdés szerinti eltéréssel - kerül végrehajtásra.

(7) A NAK terhére történő kiutazási engedélyeket legkésőbb a kiutazás megkezdése előtt két nappal a HM illetékes szakállamtitkárához kell jóváhagyásra felterjeszteni.

(8) Amennyiben a HM biztosítja a mérnök tanácsadói szervezetet és nem támaszt igényt a tanácsadó szervezet díjának NSIP terhére történő megtérítésére, úgy a NAK a

(2) bekezdésben foglaltaktól eltérően, a program tényleges kiadásainak 5%-a, melynek terhére az (1) bekezdésben felsoroltakon túl elszámolható:

a) a NSIP követelmények meghatározása, szabványok felállítása, helyszíni szemle, a vázlatos tervek elkészítésének és az összes, az előzetes költségbecslés megállapításához szükséges egyéb előkészítő munka költségei;

b) a részletes építészeti dokumentációk és azok alapján a költségbecslés elkészítésének kiadásai;

c) a mérnök-tanácsadói szervezettel megkötendő szerződés előkészítésének, megkötésének és a szerződés alapján esedékes összes kifizetés, valamint a program során (esetlegesen felmerülő) polgári per költségei;

d) a mérnök-tanácsadói díjak.

(9) A program 5%-os NAK-kal történő bonyolítását csak a NIB által jóváhagyott kérelem alapján lehet végezni."

5. §

(1) Az R. 9. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A HM BBBH a program költségbecslésében a 8. § (1) bekezdése szerinti NAK-ra jóváhagyott összegből tartalékot képez, mely biztosítja a program megvalósítása során a NAK terhére teljesített személyi kiadások HM fejezetet terhelő járulékainak, valamint a felmerülő egyéb rendkívüli kiadásoknak a fedezetét. A tartalék összege nem lehet kevesebb a NAK keret 5%-ánál, melynek felhasználását az éves költségvetések jóváhagyása során a honvédelmi miniszter, a költségvetési év során pedig - rendkívüli esetekben - a HM illetékes szakállamtitkára engedélyezi. A tartalékkal csökkentett (felhasználható) NAK összegéről a HM BBBH a programfelelőst a program első éves költségvetési tervének összeállítása időszakában értesíti."

(2) Az R. 9. §-ának (5)-(6) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(5) A programfelelős jóváhagyott éves költségvetési terve alapján a pénzügyi ellátóként kijelölt honvédelmi szervezet részére programonként negyedéves előleg kerül kiutalásra, a korábbi előleg elszámolását követően. A kiutalt előleggel az ellátó szervezet negyedévente, a negyedévet követő hónap 15-éig - a 3. § (1) bekezdése szerinti együttműködési megállapodásban rögzített módon és formában - a HM BBBH részére elszámol. A IV. negyedévi előleg első két hónapjáról szóló elszámolást december 10-ig, a december havi elszámolást pedig a tárgyévet követő év január 15-éig kell megküldeni.

(6) A HM BBBH az (5) bekezdés szerinti elszámolások ellenőrzését követően, azokat előirányzat-módosítás céljából megküldi a HM KPSZH részére. Az elszámolások alapján a HM KPSZH államháztartáson kívülről átvett pénzeszközként - az általános szabályok szerint - előirányzat-módosítást kezdeményez a Magyar Államkincstárnál és terheli a Program NAK előirányzatát. Az előirányzat-módosítást a HM KPSZH tájékoztatási kötelezettség mellett, saját hatáskörben hajtja végre."

(3) Az R. 9. §-a a következő új (7) bekezdéssel egészül ki, és az eredeti (7)-(13) bekezdések számozása (8)-(14) bekezdésekre változik:

"(7) A programfelelőst ellátó szervezet a NAK terhére történő december havi pénzügyi teljesítéseket (kifizetéseket) átfutó tételként kezeli, és azokat csak a tárgyévet követő évben, az előirányzat tárgyévet követő jóváhagyása után könyveli végleges kiadásként."

6. §

(1) Az R. 10. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A programhoz kapcsolódó szerződések ellenjegyzését - az 5. § (2) bekezdés szerinti - a HM BBBH által benyújtott Előtervezési Alap kérelem és a NIB visszaigazoló okmánya, valamint a jóváhagyott költségbecslés és elemi költségvetés alapján a HM KPSZH végzi. A NAK felhasználásához kapcsolódó szerződések ellenjegyzése a közbeszerzések, a központosított közbeszerzések és a közbeszerzési értékhatár alatti beszerzések ellenjegyzésének eljárási szabályairól szóló belső rendelkezésekben foglaltak szerint történik."

(2) Az R. 10. §-ának (3)-(5) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(3) A programokkal kapcsolatos pénzügyi kötelezettségeket - folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés keretében - a HM BBBH külön jogszabály és belső rendelkezés szerint ellenőrzi, és a programfelelős által kiállított teljesítési igazolások, illetve átadás-átvételi jegyzőkönyvek alapján, a számlák jogszabályban előírt érvényesítésével és utalványozásával igazolja.

(4) A programokhoz kapcsolódó folyamatba épített ellenőrzést a HM KPSZH, a programfelelős és a Nemzetközi Programiroda vonatkozásában a pénzügyi ellátó végzi.

(5) A programhoz kapcsolódó nemzeti feladatok megvalósításának fejezetszintű államháztartási belső ellenőrzést - a 8. §-ban részletezett feladatokra kiterjedően is - a HM Központi Ellenőrzési és Hatósági Hivatal a vonatkozó jogszabályok és belső rendelkezés előírásai szerint végzi."

7. §

(1) Az R. 14. §-ának (l)-(2) bekezdései helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) Az NSIP keretében teljesített, a HM által igazolt termékértékesítések és szolgáltatásnyújtások a külön jogszabályoknak megfelelően mentesek az adó alól, a vámfizetés alól, és az azokra kivetett környezetvédelmi termékdíj visszaigényelhető.

(2) Az NSIP keretében teljesített termékértékesítés és szolgáltatás ÁFA mentes körbe tartozására vonatkozó igazolás kiadására - az APEH illetékes Főosztálya egyidejű értesítésével - a HM illetékes szakállamtitkár által kijelölt honvédelmi szervezetek jogosultak."

(2) Az R. 14. §-a a következő új (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A NAK-ot terhelő hazai személyi kiadások és azok járulékai pénzforgalmi rendezésére a programfelelős pénzügyi ellátója az előirányzat-módosítást követő 5 munkanapon belül a fedezetet átutalja a (3) bekezdésben meghatározott honvédelmi szervezet részére - a személyi juttatások és azok járulékai visszatérüléseként-, és egyidejűleg írásban értesíti azt az átutalás jogcíméről és összetevőiről."

8. §

Az R. a következő alcímmel és 16/A. §-sal egészül ki:

"A beruházások hazai átvételének rendje

16/A. § (1) A programokhoz kapcsolódó önálló beruházások (a továbbiakban: beruházások) befejezését megelőzően a programfelelős tájékoztatja az érintett honvédelmi szervezeteket a befejezés várható idejéről. A tájékoztatás alapján az érintett honvédelmi szervezet vezetője előkészíti ingatlan esetén az üzembe helyezési és használatbavételi, ingó vagyon esetén - a haditechnikai eszközök és hadfelszerelési anyagok rendszerbe (szervezetbe) állításáról szóló HM utasítás szerint - a rendszeresítési eljárást.

(2) A programfelelős a befejezett beruházások üzemeltetéséhez és/vagy fenntartásához szükséges költségvetési előirányzatok biztosítása érdekében a tárgyévet megelőző év június 30-ig tájékoztatja a HM Ingatlankezelési Hivatalt (a továbbiakban: HM IKH), az MH Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokságot (a továbbiakban: MH ÖLTP), valamint a HM HVK KTFCSF-et. A HM IKH, az MH ÖLTP és a HM HVK KTFCSF saját felelősségi körében megtervezi a tárgyévben várhatóan átvételre kerülő, új beruházások becsült üzemeltetési és/vagy fenntartási erőforrás-, költség- és kiadási fedezetigényét, és arról a HM VTF-et tájékoztatja.

(3) Az egyes beruházások befejezését és azok programfelelős általi műszaki átvételét követően a HM BBBH a programfelelőssel együttműködve a szükséges műszakitechnikai dokumentációk, üzembe helyezési és pénzügyi bizonylatok (hitelesített bizonylatmásolatok) megküldésével - ingatlan-beruházás és elhelyezési ingó eszközök beszerzése esetén a HM IKH-nál, az egyéb ingó eszközök beszerzése esetén az MH ÖLTP-nél - kezdeményezi az ingatlanok, illetve ingó eszközök üzemeltetési és fenntartási feladatainak megkezdését.

(4) A HM BBBH ingatlanok esetén a használatbavételi engedély, ingó eszközök esetén a rendszeresítési vagy használatbavételi határozat megküldésével a HM illetékes szakállamtitkáránál kezdeményezi a kincstári vagyonba vételre történő intézkedést. Ezzel egyidejűleg a (3) bekezdés szerinti honvédelmi szervezeteknél kezdeményezi a beruházás államháztartáson kívülről történő térítés nélküli használatba adását a kijelölt honvédelmi szervezet részére.

(5) A HM IKH, illetve az MH ÖLTP a (3) bekezdés szerint megküldött dokumentációk alapján haladéktalanul intézkedik az üzemeltetésbe adásra úgy, hogy annak időbeni végrehajtása biztosítsa a műszakilag átvett, üzembe helyezett ingatlanok és/vagy ingó eszközök fenntartását és üzemeltetését. Az üzemeltetési feladatok költségviselésének kezdete a sikeres műszaki átadás-átvétel időpontja.

(6) A HM IKH, illetve az MH ÖLTP a használatbavételi engedély, illetve tárgyi eszközök esetén a rendszeresítési vagy alkalmazásbavételi határozat megérkezését követően intézkedik a kijelölt honvédelmi szervezet részére történő használatba adásra, és egyidejűleg tájékoztatja a HM Védelemgazdasági Főosztályt a kincstári vagyonkörbe kerülő ingó eszközökről.

(7) Az államháztartáson kívülről átvett tárgyi eszközök fenntartásához, illetve működtetéséhez szükséges tárgyévi költségvetési pótelőirányzati igényt az üzemeltetésre kijelölt honvédelmi szervezet - szolgálati úton - az MH ÖLTP részére felterjeszti. Az MH ÖLTP a 10 éves Erőforrás- és Költségtervvel történő egyezőség érdekében a tárgyévet követő évek költségigényéről tájékoztatja a HM VTF-et és a HM HVK KTFCSF-et.

(8) Az egyes programok NATO általi műszaki átvételéről (átvételi szemléről) szóló dokumentumokat és a pénzügyi átvételről szóló záró igazolásokat a HM BBBH tartja nyilván.

(9) A használatra átadott objektumok őrzés-védelmi feladatait a HM HVK KTFCSF tervezi. Az őrzés-védelmi szolgáltatást úgy kell tervezni és megrendelni, hogy a műszaki átadás időpontjára az objektum őrzés-védelme biztosított legyen. Ennek érdekében a programfelelős három hónappal a műszaki átadás várható ideje előtt értesíti a HM HVK KTFCSF-et."

9. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba, ezzel egyidejűleg az R. 7. §-ának (13) és (14) bekezdései, valamint a 12. §-a hatályát veszti.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az R. 2. §-ában, a 4. § (1) bekezdésében, a 6. § (2) bekezdésének a) és e) pontjaiban, a 7. § (10) bekezdésében és a (16) be- kezdés a) pontjában a "HM védelemgazdasági helyettes államtitkára" szövegrész helyébe a "HM illetékes szakállamtitkára" szövegrész, a 4. § (1) bekezdésében a "HM Haditechnikai Fejlesztési és Beszerzési Főosztály" szövegrész helyébe a "HM Hadfelszerelés Fejlesztési Főosztály (a továbbiakban: HM HFF) " szövegrész, a 7. § (16) bekezdésének b) pontjában a "NAU-ban" szövegrész helyébe az "EUR-ban" szövegrész, a 9. § (13) bekezdésében a "(10)-(11) bekezdések" szövegrész helyébe "(11)-(12) bekezdések" szövegrész, a 10. § (6) bekezdésében a "(forint-NAU) " szövegrész helyébe a "(forint-EUR) " szövegrész, valamint a 17. § (1) bekezdésében a "9. § (9) bekezdése" szövegrész helyébe "9. § (10) bekezdése" szövegrész lép.

Dr. Szekeres Imre s. k.,

honvédelmi miniszter