Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

69/2006. (III. 28.) Korm. rendelet

a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottságról

A Kormány a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény (a továbbiakban: felsőoktatási törvény) 153. §-a (1) bekezdésének 19. pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

A Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság jogállása

1. §

(1) A Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság (a továbbiakban: MAB) a felsőoktatási törvény és a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény (a továbbiakban: közhasznúsági törvény) alapján jogi személyiséggel rendelkező, független, országos szakértői feladatokat ellátó és a közhasznúsági nyilvántartásba vétel nélkül kiemelkedően közhasznú szervezet.

(2) Az oktatási miniszter (a továbbiakban: miniszter) törvényességi ellenőrzést gyakorol a MAB működése, tevékenysége felett. Ennek keretében azt vizsgálja, hogy a MAB a felsőoktatási törvényben és e rendeletben meghatározottak szerint működik-e, és a jogkörét a jogszabályokban biztosítottak szerint gyakorolja-e. A miniszter törvényességi ellenőrzési jogkörében - megfelelő határidő biztosításával - felhívja a MAB-ot a jogszabálysértés megszüntetésére, illetve arra, hogy a jogszabályokban foglalt kötelezettségeinek tegyen eleget. A MAB a felhívásban foglaltakat köteles megvizsgálni és a kitűzött határidőn belül álláspontjáról a minisztert tájékoztatni.

(3) A közhasznú működés tekintetében a törvényességi felügyeletet a reá irányadó szabályok szerint az ügyészség látja el a MAB felett.

(4) A MAB működésével, szervezetével és a 20. §-ba. foglaltakkal kapcsolatos szabályokat a MAB testületi tagok kétharmadának szavazatával elfogadott és a miniszter által jóváhagyott szervezeti és működési szabályzata tartalmazza. A miniszter a szervezeti és működési szabályzat jóváhagyását csak akkor tagadhatja meg, ha az jogszabályt sért.

A közhasznú jogállásból fakadó szabályok

2. §

(1) A MAB működésére és gazdálkodási rendjére a közhasznúsági törvény szabályai irányadók.

(2) A MAB a közhasznúsági törvény 26, §-a c) pontjának 3-5. alpontja szerinti következő közhasznú tevékenységeket látja el: tudományos tevékenység, kutatás; nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés; kulturális tevékenység. A MAB közhasznú szolgáltatásaiból bárki részesülhet.

(3) A MAB szervezete pártoktól független, azoknak anyagi támogatást nem nyújt és tőlük támogatást nem fogad el, közvetlen politikai tevékenységet nem folytat.

(4) A MAB gazdálkodásának alapjául a felsőoktatási törvény 128. §-ának (5) bekezdése szerint biztosított támogatás szolgál, amelyen kívül a MAB-nak egyéb bevételei is lehetnek (különösen pályázati úton elnyert támogatás, szakértői eljárási díj, adomány, eszközeinek befektetéséből, illetve vállalkozási tevékenységből származó bevétel).

(5) A MAB vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez; befektetési tevékenységet a MAB Testülete által elfogadott szabályzat alapján folytat.

(6) A MAB gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a felsőoktatási törvényben és e rendeletben meghatározott tevékenységére fordítja.

(7) A MAB tevékenységének és gazdálkodásának legfontosabb adatait az Oktatási Közlönyben is nyilvánosságra hozza.

A MAB szervezete

3. §

(1) A MAB Testületből és a Testület mellett működő Titkárságból, továbbá a közhasznúsági törvény 10. §-ának (1) bekezdése alapján a MAB Testületétől és Titkárságától elkülönült Felügyelő Bizottságból áll.

(2) A MAB elnöke a MAB Testületének elnöke.

(3) A MAB feladatainak ellátásához a felsőoktatási törvény 111. §-ának (3)-(4) bekezdése szerint bizottságokat, tanácsadó testületeket hozhat létre, valamint szakértőket vehet igénybe.

(4) A MAB Felülvizsgálati Bizottságot, minőségfejlesztési és pedagógusképzési szakértői bizottságot hoz létre, továbbá a felsőoktatási intézményeket fenntartó egyházi jogi személyek kezdeményezésére hittudományi szakértői bizottságot hozhat létre.

A MAB testületi működésére és tagjaira vonatkozó szabályok

4. §

(1)[1] A MAB Testületének a Felsőoktatási Törvény 111. §-a alapján tizenkilenc tagja van.

(2)[2]

(3)[3]

(4)[4]

(5)[5]

(6)[6]

5. §[7]

6. §

(1) A MAB testületi tagság megszűnik:

a) a megbízatás lejártával,

b) a tag halálával,

c) amennyiben a miniszterelnök - a miniszter javaslatára - a tag megbízólevelét visszavonja a tag írásos lemondása vagy felmentésének kezdeményezése esetén.

(2) Amennyiben a tagot jogerősen végrehajtható szabadságvesztésre ítéli a bíróság, illetve a tagság ideje alatt keletkezett, a tagsággal összeférhetetlen okot, tényt a tag nem szünteti meg, az arra alapul szolgáló ok észlelését követően a miniszter vagy a MAB elnöke kezdeményezi felmentését. Amennyiben a MAB elnöke ezt elmulasztja, a Felügyelő Bizottság elnöke kezdeményezi a felmentést. A MAB elnöke a jelenlévő testületi tagok kétharmadának szavazatával kezdeményezi a tag felmentését abban az esetben is, ha a MAB Testületének megítélése szerint a tag tevékenységében, munkájában részrehajlást mutat vagy egy éven belül az ülések több mint felén nem jelenik meg. Amennyiben a MAB Testülete elmulasztja a tag felmentésének kezdeményezését, ezt a delegáló testület, szervezet, továbbá a MAB Felügyelő Bizottsága is kezdeményezheti a (2) bekezdésben foglaltak szerint.

(3) A tagság megszűnése esetén - az (1) bekezdés a) pontja kivételével - a delegáló testület, szervezet az eredeti tag megbízatásából hátralévő időtartamra új tagot delegál.

(4) A testületi tagság nem függeszthető fel és nem szüneteltethető.

(5) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti megszűnési okok bekövetkezése és a megbízólevél visszavonása közötti időszakban a tagot nem terhelik a tagsággal járó kötelezettségek, illetve nem gyakorolhatja a tagsággal járó jogosultságokat.

7. §

(1) A MAB Testületének tagjai és tisztségviselői tiszteletdíjban részesülnek.

(2) A tiszteletdíjak maximális havi mértéke a MAB számára megállapított költségvetési támogatás éves összegének

a) az elnök esetében 2,3 ezreléke,

b) a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott tisztségviselő esetében 1,4 ezreléke,

c) a tag esetében 0,7 ezreléke.

(3) A szakértők díjazásáról a MAB szervezeti és működési szabályzata rendelkezik.

(4) A MAB Felügyelő Bizottsága vezetőjét és tagjait félévente a (2) bekezdés c) pontja szerinti tiszteletdíjjal azonos összegű tiszteletdíj illeti meg.

(5) A MAB a közhasznúsági törvény, valamint a könyvvezetés és beszámolói, számviteli kötelezettség tekintetében a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény, valamint végrehajtásáról rendelkező 224/2000. (XII. 19.) Korm. rendelet rendelkezéseinek megfelelően gazdálkodik.

8. §

(1)[8]

(2)[9]

(3)[10]

(4)[11]

(5)[12]

(6) Amennyiben a MAB elnöke jogszabályba ütköző cselekményt vagy mulasztást követ el, a MAB Testülete az elnök megbízásának visszavonására tesz javaslatot. A MAB Testületének állásfoglalását a visszavonásról a MAB Testületének bármely tagja, illetve a Felügyelő Bizottság írásos indoklással kezdeményezheti. A visszavonási javaslatot a MAB Testülete a tagok legalább kétharmados jelenléte mellett a tagok többségének támogatásával teszi meg. Az elnök megbízásának visszavonására a megbízással azonos rendben kerül sor.

9. §

(1) A MAB Testületének ülései nyilvánosak, kivéve, ha azt törvény kizárja. A személyiségi jogok védelmére hivatkozva a Testület egyes napirendi pontok zárt tárgyalásáról dönthet jelenlévő tagjainak kétharmados többségével.

(2) A MAB Testülete üléseit szükség szerint, de - július és augusztus hónapok kivételével - legalább havonta (legalább évi tíz alkalommal) tartja.

(3) A MAB Testülete üléseit - az alakuló ülés kivételével - a MAB elnöke, akadályoztatása esetén az általa kijelölt tag hívja össze. A napirend tervezetét tartalmazó írásbeli meghívót a tagok részére legkésőbb az ülést megelőző nyolcadik napon meg kell küldeni.

(4) A MAB Testülete üléseit - az alakuló ülés kivételével - az elnök, illetve akadályoztatása esetén a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott más tag vezeti.

(5) A MAB Testületének alakuló ülését a MAB korábbi elnöke hívja össze és vezeti le a tagok megbízását követő tizenöt napon belül. Folyamatos működés mellett a korábbi elnök az új elnök megválasztásáig, az új elnök pedig - megválasztását követően - elnöki megbízatásának kézhezvételéig ügyvezetőként látja el feladatait.

(6) A MAB Testülete ülésén - tanácskozási joggal -részt vehet:

a)[13]

b) a Doktoranduszok Országos Szövetségének képviselője a doktori képzéssel kapcsolatos napirend tárgyalásán,

c) a Felsőoktatási és Tudományos Tanács képviselője,

d) a MAB főtitkára,

e) a MAB Testülete vagy elnöke kezdeményezésére meghívottak, amennyiben azt az ülés napirendje indokolja.

(7) A MAB Testülete ülésén, amennyiben az a szervezeti és működési szabályzattal kapcsolatos vagy gazdasági kérdést tárgyal, a MAB Felügyelő Bizottság vezetője és tagja részt vesznek.

(8) A MAB Testülete döntésének előkészítésekor bizto-sítani kell az egyes tudományterületek és képzési területek képviseletét. Ennek érdekében a MAB Testülete állandó meghívottak személyéről dönthet, akik a MAB Testülete ülésein tanácskozási joggal vesznek részt.

10. §

(1) A MAB testületi ülésén minden tag rendelkezik szavazati joggal és minden szavazat egyenlő súlyú. A szavazati jog és a tagsággal összefüggő egyéb jogok nem ruházhatók át.

(2) A MAB Testülete nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel alakítja ki szakértői véleményét és hozza meg határozatát. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. A Testület titkos szavazással dönt

a) személyi ügyekben,

b) a felsőoktatási törvény 110. §-a szerinti, a felsőoktatási intézmény működésével kapcsolatos minőséghitelesítés keretében elkészített értékelésről.

(3) A MAB Testületének döntéseiben nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek a Ptk. 685. § b) pontja szerint közeli hozzátartozója, illetve élettársa a határozat alapján kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy bármilyen más előnyben részesül. Nem minősül előnynek a szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás.

(4) A MAB Testületének szakértői véleménye kialakításában és határozathozatalakor nem élhet szavazati jogával a MAB Testületének azon tagja, aki az adott ügyben érintett. Érintettnek tekintendő különösen az, aki bármilyen (így például közalkalmazotti, megbízásos) jogviszonyban áll a döntés időpontjában, az azt megelőző öt éven belül vagy az előterjesztés alapján várhatóan állni fog azzal a felsőoktatási intézménnyel, amelyre a döntés vonatkozik. Az a tag, aki esetében valamely ügy tárgyalásánál érintettség áll fenn, ezt az ülést levezető elnöknek köteles jelezni és e tényt az ülésről vezetett jegyzőkönyvben is fel kell tüntetni.

A MAB eljárása

11. §

(1) A MAB a felsőoktatási törvény 106-110. §-ának rendelkezései alapján felkérésre vagy hivatalból látja el feladatait.

(2) A MAB vállalkozásként nem folytathat olyan minőséghitelesítési tevékenységet, mely összeférhetetlen a felsőoktatási törvény szerint ellátott minőséghitelesítési feladataival.

12. §

(1) A MAB szakértői véleményt

a) a felsőoktatási intézmény, a regisztrációs központ vagy a miniszter felkérésére, valamint

b) hivatalból készít.

(2) A felkérésre készítendő szakértői vélemény iránti kérelmet a MAB elnökének kell megküldeni.

(3) A szakértői véleményt a MAB - a formai követelményeknek való megfelelés esetén - a kérelem érkeztetésétől számított százhúsz napon belül köteles elkészíteni. Ezen időpont - a felsőoktatási törvény 110. §-a (6) bekezdésben foglalt eljárás kivételével - egy alkalommal újabb harminc nappal meghosszabbítható. Az eljárás meghosszabbításáról a MAB köteles írásban tájékoztatni a szakértői vélemény kezdeményezőjét. A hatósági ellenőrzés során kért szakértői vélemény elkészítésének határideje harminc nap.

(4) Ha a kérelem nem felel meg a formai követelményeknek, a MAB Titkársága a kérelmezőt hiánypótlásra hívja fel határidő tűzésével. A határidő eredménytelen elteltét követően a MAB Titkársága a kérelmet visszaküldi a kérelmezőnek a szakértői vélemény megtagadásával.

(5) A szakértői vélemény ellen nincs helye fellebbezésnek, azonban a felsőoktatási törvény 106. §-a szerinti eljárásban írásba foglalt indoklással felülvizsgálata kérhető. A szakértői vélemény mellékleteként csatolni kell a MAB által felkért szakértők írásos szakvéleményét, ha azt az előterjesztő kérte.

13. §

(1) A MAB a felsőoktatási intézmények működésével kapcsolatos, a felsőoktatási törvény 110. §-a szerinti minő-séghitelesíté) S keretében munkatervet készít a képzési, az azzal összefüggő tudományos, valamint a művészeti alkotó tevékenység rendszeres értékelésére, amelyben meghatározza a vizsgálatok várható időpontját. A vizsgálatokról írásbeli értékelést készít.

(2) A minőséghitelesítési vizsgálatokban részt vevő szakértőket (a továbbiakban: látogató bizottság) az elnök előterjesztése alapján a MAB Testülete jelöli ki.

(3) A látogató bizottság értékelő jelentését a vizsgálat megkezdésétől számított százhúsz napon belül kell elkészíteni. A MAB elnöke a jelentést, annak elkészültét követő harminc napon belül megküldi az érintett intézmény vezetőjének, akinek további harminc napon belül joga van írásbeli észrevételt tenni. Amennyiben szükséges az észrevétellel kapcsolatos újabb adatok beszerzése, erre a MAB szervezeti és működési szabályzatában leírt módon lehetőséget kell nyújtani. Az értékelést és a felsőoktatási intézmény észrevételét tartalmazó iratot a Testület tagjai együtt kapják meg, és az értékelésről vita után, titkosan szavaznak.

A szakértői díj

14. §

(1) A MAB feladatai ellátása során a nem közigazgatási hatósági eljárás keretében adott szakértői vélemény kiadásáért az e rendelet mellékletében meghatározott díjazásban részesül.

(2) A díjat a szakértői vélemény kiadása előtt, a kérelmező köteles megfizetni.

(3) A díjra vonatkozó rendelkezéseket a MAB és az Oktatási Minisztérium honlapján közzé kell tenni, beleértve annak változásait is (legkésőbb a változást megelőző tizenöt napon belül).

A MAB Titkárságára vonatkozó szabályok

15. §

(1) A MAB Testülete mellett működő Titkárság látja el a MAB adminisztratív, jogi és szervezési, valamint pénzügyi feladatait.

(2) A MAB főtitkára átadott hatáskörben gondoskodik a felsőoktatási törvény 111. §-ában és az e rendeletben foglaltaknak megfelelően:

a) a MAB ügyintézési, előkészítő, szervező, végrehajtást támogató titkársági teendőinek ellátásáról,

b) a MAB Testület és bizottságai, valamint a MAB feladat- és tevékenységi köréhez kapcsolódó egyéb testületek, szervezetek közötti információcsere MAB-on belüli feltételeinek megteremtéséről.

16. §

(1) A MAB Titkársága élén a MAB elnökének alárendelt főtitkár áll, akire a MAB elnöke átruházhatja egyes hatásköreit a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott rendelkezések szerint. A főtitkár munkáját a főtitkár-helyettes és a gazdasági igazgató segíti.

(2) A főtitkár és a gazdasági igazgató személyéről nyilvános pályázat alapján a MAB Testülete jelen lévő tagjainak kétharmados egyetértésével dönt. A főtitkárral és a gazdasági igazgatóval a MAB elnöke köti meg a foglalkoztatásra irányuló szerződést.

(3) A főtitkár-helyettessel a főtitkár előterjesztése alapján a MAB elnöke köti meg a foglalkoztatásra irányuló szerződést.

17. §

(1) A MAB Titkársága a főtitkár irányításával látja el feladatait. A főtitkár felel a MAB Testülete és elnöke által megjelölt titkársági feladatok megszervezéséért.

(2) A MAB pénzügyi, gazdálkodási, számviteli feladatait, illetve gazdasági adminisztrációját a gazdasági igazgató irányításával a MAB Titkársága részeként, annak szakmai irányításával működő gazdasági egység vagy szerződés alapján külső szervezet látja el.

(3) A gazdasági igazgató felelős a pénzügyi tervezéssel, az előirányzat-felhasználással és -módosítással, az üzemeltetéssel, fenntartással, működtetéssel, beruházással, vagyonhasználattal, munkaerő-gazdálkodással, készpénzkezeléssel, könyvvezetéssel és beszámolási kötelezettséggel kapcsolatos feladatok ellátásáért.

A MAB Felülvizsgálati Bizottsága

18. §

(1) A MAB a felsőoktatási törvény 111. §-a (7) bekezdésében meghatározottak szerint Felülvizsgálati Bizottságot hoz létre.

(2) A MAB Felülvizsgálati Bizottsága tagjaira a MAB Testületének tagjaira vonatkozó összeférhetetlenségi szabályokat alkalmazni kell.

(3) A tagokat a MAB elnöke bízza meg hároméves időtartamra. A tagok maguk közül elnököt választanak, a Felülvizsgálati Bizottság ügyrendjét a jogszabályok és a MAB szervezeti és működési szabályzata keretein belül maga állapítja meg, munkáját a MAB Titkársága segíti.

(4) A MAB Felülvizsgálati Bizottsága a felsőoktatási törvény 106. §-a (8) bekezdése alapján az új szakértői vélemény elkészítésekor jár el.

(5) A MAB Felülvizsgálati Bizottsága szakértői véleményének elkészítésének határideje harminc nap.

(6) Nem vehet részt a döntéshozatalban az a tag, aki a felülvizsgálat alá vont ügyben - a MAB tagjaként korábban - eljárt.

A MAB Felügyelő Bizottsága

19. §

(1) A MAB Felügyelő Bizottsága három tagból áll, akiket a miniszter nevez ki ötéves időtartamra. A megbízás meghosszabbítható. A tagok közül egy személyre a Magyar Rektori Konferencia, egy személyre a Magyar Tudományos Akadémia elnöke tesz javaslatot. A MAB Testületének tagjaira vonatkozó összeférhetetlenségi szabályok a MAB Felügyelő Bizottságának tagjaira is vonatkoznak.

(2) A MAB Felügyelő Bizottsága tagjának megbízatása megszűnik

a) a megbízatás lejártával,

b) a tag írásos lemondásával,

c) a delegáló j avaslatára történő, vagy az összeférhetetlenség miatti felmentéssel,

d) a tag halálával.

(3) A MAB Felügyelő Bizottsága ügyrendjét maga állapítja meg, munkáját a MAB Titkársága segíti. A MAB Felügyelő Bizottsága vezetőjét maga választja.

(4) A MAB Felügyelő Bizottsága ellenőrzi a MAB működését és gazdálkodását. Ennek során a MAB elnökétől jelentést, a MAB Titkársága munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá a MAB könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja.

(5) A MAB Felügyelő Bizottsága köteles a MAB elnökét tájékoztatni és a Testület összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy

a) a MAB működése során olyan jogszabálysértés vagy a MAB érdekeit súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése a Testület döntését teszi szükségessé,

b) a MAB elnökének felelősségre vonását megalapozó tény merült fel.

(6) A MAB Testületének ülését a MAB Felügyelő Bizottságának indítványára - annak megtételétől számított harminc napon belül - össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a testületi ülés összehívására a MAB Felügyelő Bizottságának vezetője is jogosult.

(7) Ha a MAB Testülete a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a MAB Felügyelő Bizottsága köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi ellenőrzést ellátó minisztert.

(8) A MAB Felügyelő Bizottsága a MAB szakmai tevékenységét nem vizsgálja.

A MAB szervezeti és működési szabályzata

20. §

(1) A MAB szervezeti és működési szabályzata tartalmazza - az e rendeletben szabályozottakon túl a) a MAB működésével,

b) a MAB szervezetével,

c) a MAB Titkárságával,

d) a MAB Testületével, a Testületen belül létrehozandó szakértői bizottságokkal, tanácsadó testületekkel - különösen a hittudományi, a pedagógusképzéssel foglalkozó és a minőségfejlesztési szakértői bizottsággal -, valamint ezek összetételével, működésével,

e) a MAB Testületének eljárási rendjével kapcsolatos részletes szabályokat.

(2) A MAB szervezeti és működési szabályzata rendelkezik

a) a MAB Testülete döntéseinek nyilvántartásáról, amelyből a döntések tartalma, időpontja, hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők aránya (esetleg személye) megállapítható,

b) a MAB Testülete döntéseinek az érintettekkel való közlési, illetve nyilvánosságra hozatali módjáról,

c) a MAB működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba való betekintés rendjéről,

d) a MAB működésének, szolgáltatásai igénybevétele módjának, beszámolói közlésének nyilvánosságáról.

(3) A MAB szervezeti és működési szabályzatát a miniszter az Oktatási Közlönyben is közzéteszi.

Záró rendelkezések

21. §

(1)[14] E rendelet 2006. július 1-jén lép hatályba.

(2) A MAB 2006. október 31-ig elkészíti a felsőoktatási törvény és e rendelet rendelkezéseinek megfelelő szervezeti és működési szabályzatát.

(3) A MAB elnöke 2006. szeptember 1-jéig felkéri a felsőoktatási törvény 111. §-a (1) bekezdésben meghatározott testületeket és szervezeteket, hogy 2006. november 1-jéig delegálják a MAB Testületének új tagjait. A MAB elnöke 2006. december 1-jéig előterjeszti a delegáltak névsorát a miniszternek, aki azt továbbítja a miniszterelnöknek. Az új Testület a korábbi elnök és tagok mandátumának lejártát követően, 2007. január 1-jétől látja el feladatait.

(4) A MAB Felügyelő Bizottságának tagjait 2006. július 1-jével meg kell bízni.

Gyurcsány Ferenc s. k.,

miniszterelnök

Melléklet a 69/2006. (III. 28.) Korm. rendelethez

A Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság részére - a nem közigazgatási hatósági eljárás keretében adott szakértői véleménye alapján - fizetendő szakértői díjak

Az eljárás kezdeményezésekor érvényes minimálbér kétszerese illeti meg a MAB-ot:

a) az alap- és mesterképzés inditása esetén a szakértői véleményezés [Ftv. 106. § (2) bek.],

b) a doktori iskola létesítése előtt bekért szakértői véleményezés [Ftv. 106. § (3) bek.]

díjaként.

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 300/2009. (XII. 21.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 2010.01.01.

[2] Hatályon kívül helyezte a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2012.02.23.

[3] Hatályon kívül helyezte a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2012.02.23.

[4] Hatályon kívül helyezte a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2012.02.23.

[5] Hatályon kívül helyezte a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2012.02.23.

[6] Hatályon kívül helyezte a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2012.02.23.

[7] Hatályon kívül helyezte a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2012.02.23.

[8] Hatályon kívül helyezte a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2012.02.23.

[9] Hatályon kívül helyezte a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2012.02.23.

[10] Hatályon kívül helyezte a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2012.02.23.

[11] Hatályon kívül helyezte a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2012.02.23.

[12] Hatályon kívül helyezte a 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet 34. § (1) bekezdése a) pontja. Hatálytalan 2012.02.23.

[13] Hatályon kívül helyezte a 300/2009. (XII. 21.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatálytalan 2010.01.01.

[14] Módosította a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 1. § 338. pontja. Hatályos 2008.05.16.

Tartalomjegyzék