Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

305/2007. (XI. 14.) Korm. rendelet

a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap kezeléséről és felhasználásáról szóló 133/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet módosításáról

A Kutatási és Technológiai Innovációs Alapról szóló 2003. évi XC. törvény 17. §-ának a) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. §-a (1) bekezdésének b) pontjában foglalt feladatkörében eljárva, a Kormány a következőket rendeli el:

1. §

A Kutatási és Technológiai Innovációs Alap kezeléséről és felhasználásáról szóló 133/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Akr.) 1. §-a a következő (5)-(12) bekezdéssel egészül ki:

"(5) Az Iroda a pályázati programok lebonyolításába akkreditált közreműködő szervezeteket vonhat be. Az Iroda az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 54/A. §-ban nevesített kezelői feladatok körén kívül eső következő feladatokat adhatja át:

a) a pályázatok befogadása, a pályázat elbírálásához szükséges adatszolgáltatás a Hivatal és az Iroda részére, közreműködés a pályázatok értékelésében;

b) minta alapján szerződések előkészítése (szerződések kiküldése, fogadása, hiánypótlás), előkészített szerződés átadása az Irodának;

c) közreműködés a projektek megvalósítása előrehaladásának nyomon követésében, beszámoló fogadása, formai ellenőrzése, hiánypótlás, szerződésmódosítás előkészítése, a támogatás kifizetésének előkészítése;

d) szakértőként közreműködés a pénzügyi helyszíni ellenőrzésben (dokumentumalapú ellenőrzések és kockázatelemzésre alapozott pénzügyi helyszíni ellenőrzések);

e) pályázati adatok folyamatos rögzítése, az adatbázis naprakészségének és megbízhatóságának biztosítása.

(6) Az akkreditációs kritériumok minden közreműködő szervezet esetében egységesek, azokat az Iroda - a Hivatal és az Alap forrásainak felhasználásáért felelős miniszter jóváhagyásával - határozza meg. Az akkreditálást független szervezet végzi. Az akkreditáció felülvizsgálata keretében a közreműködő szervezet tevékenységét kétévente felül kell vizsgálni.

(7) A közreműködő szervezet az Iroda nevében és javára jár el. A közreműködő szervezet a szerződésben foglalt feladatait nem adhatja át.

(8) A közreműködő szervezetek kijelöléséről és a közreműködő szervezetek számára biztosított kizárólagos jogról az Alap forrásainak felhasználásáért felelős miniszter javaslatára a Kormány rendeletben intézkedik. Ha a közreműködő szervezetek kijelöléséhez a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény alapján közbeszerzési eljárást kell lefolytatni, az eljárást az Iroda folytatja le a Hivatal bevonásával. Az Iroda a közbeszerzési bíráló bizottságba meghívja a Hivatal képviselőjét.

(9) A feladatok átadásáról az Iroda és a közreműködő szervezet szerződésben állapodik meg. A megállapodásban meg kell határozni különösen

a) a közreműködő szervezet kötelezettségeit, a teljesítménycélokat,

b) az Irodának a közreműködő felé fennálló irányítási jogkörének elemeit,

c) a pályázat-, valamint szerződéskezelés során alkalmazandó eljárási szabályokat,

d) az ellenőrzés, beszámolás, számadás rendszerét,

e) az adatkezelés és adatszolgáltatás rendjét, az adatvédelmi előírásokat,

f) a feladat teljesítésének elfogadását követően a teljesítményarányos díj rendelkezésre bocsátásának módját,

g) a közreműködő szervezet szerződésszegésének következményeit.

(10) A teljesítménycélokat és a közreműködő díjazását úgy kell meghatározni, hogy az Alapból kizárólag a pályázati programok megvalósításához közvetlenül kapcsolódó feladatok költségei téríthetők meg a közreműködőknek. Az Alap kezelésével kapcsolatos költségek Atv. -ben meghatározott hányadából közreműködői díj - összesen és évente - annak 35%-át meg nem haladó mértékben finanszírozható.

(11) Az akkreditációs kritériumoknak való meg nem felelés, valamint jogszabályba ütköző vagy nem szerződésszerű teljesítés esetén, különösen a megállapodásban meghatározott teljesítménycéloktól való jelentős eltérés, késedelmes teljesítés esetén az Iroda vezetője a közreműködői kijelölés visszavonását kezdeményezi.

(12) Amennyiben a közreműködői kijelölés visszavonásra kerül - új közreműködő kijelöléséig - az (5) bekezdés a) -e) pontjai szerinti feladatokat az Iroda látja el. "

2. §

Az Akr. 15. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az Atv. 8. §-ának (7) bekezdésében foglaltak kivételével a pályamű, valamint a 10. § (3) bekezdésének b) pontja szerinti egyedi kérelmek támogatásáról - a Hivatal indoklással ellátott előterjesztése alapján - a miniszter dönt. "

3. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 5. napon lép hatályba, és a kihirdetését követő 6. napon hatályát veszti.

A miniszterelnök helyett:

Kiss Péter s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter