3/2007. (I. 24.) MeHVM-EüM együttes rendelet

az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium szervezeti egységének a 2004-2006. évi Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program egészségügyi és szociális intézkedései végrehajtásában közreműködő szervezetté történő kijelöléséről és feladatairól szóló 10/2004. (IV. 7.) FMM-ESZCSM együttes rendelet módosításáról

Az Európai Unió strukturális alapjaiból és a Kohéziós Alapjából származó támogatások hazai felhasználásáért felelős intézményekről szóló 1/2004. (I. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 33. §-a (3) bekezdésének b) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeljük el:

1. §

Az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium szervezeti egységének a 2004-2006. évi Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program egészségügyi és szociális intézkedései végrehajtásában közreműködő szervezetté történő kijelöléséről és feladatairól szóló 10/2004. (IV. 7.) FMM-ESZCSM együttes rendelet (a továbbiakban: FMM-ESZCSM R.) 1. §-ának a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A rendelet hatálya kiterjed]

"a) a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szervezetébe tartozó, Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program és EQUAL Közösségi Kezdeményezés Irányító Hatóságnak (a továbbiakban: irányító hatóság), valamint az Egészségügyi Minisztérium háttérintézményének, az Egészségügyi Stratégiai Kutatóintézetnek (ESKI) a 2004-2006. évi Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program egészségügyi és szociális intézkedései végrehajtását ellátó, részjogkörű költségvetési egységére, a Strukturális Alapok Programirodára (a továbbiakban: Programiroda), valamint"

2. §

Az FMM-ESZCSM R. 2. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az e rendelet által használt fogalmak közül

a) az Egységes Monitoring Információs Rendszer (a továbbiakban: EMIR), intézkedés, a programkiegészítő dokumentum, a végső kedvezményezett, a monitoring bizottság, a közreműködő szervezet fogalmak meghatározását az Európai Unió által nyújtott egyes pénzügyi támogatások felhasználásával megvalósuló, és egyes nemzetközi megállapodások alapján finanszírozott programok monitoring rendszerének kialakításáról és működéséről szóló 102/2006. (IV. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a,

b) a Közösségi Támogatási Keret és a központi program fogalmak meghatározását az R. 2. §-ának (1) bekezdése tartalmazza."

3. §

Az FMM-ESZCSM R. 5. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A pályázati dokumentáció tartalmazza a pályázati felhívást, a pályázati útmutatót - ideértve a horizontális elvekre, környezeti fenntarthatóságra és esélyegyenlőségre vonatkozó külön útmutatókat is -, a pályázati formanyomtatványt és annak mellékleteit, a támogatási szerződéstervezetet, valamint az értékelési szempontrendszert, amelynek része a külön jogszabály szerinti előzetes többletkapacitás befogadási engedély."

4. §

(1) Az FMM-ESZCSM R. 9. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A központi program végrehajtását meghatározó programtervet (a továbbiakban: programterv) a programkiegészítő dokumentumban megjelölt végső kedvezményezett a Strukturális Alapok Programirodával egyeztetve készíti el."

(2) Az FMM-ESZCSM R. 9. §-a (2) bekezdésének k) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A programterv kötelező tartalmi elemei a következők]

"k) a program hosszú távú fenntarthatóságnak bemutatása, a külön jogszabály szerinti, előzetes többletkapacitás befogadási engedély csatolása."

5. §

Az FMM-ESZCSM R. 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"11. § (1) A pályázati eljárás eredményeként támogatásban részesülő pályázóval, valamint a minősítő testület által jóváhagyott központi programok esetében a végső kedvezményezettel a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megbízásából a Programiroda köt támogatási szerződést. A támogatási szerződés tartalmazza különösen a támogatás célját, összegét, a támogatott (végső kedvezményezett) elszámolási kötelezettségének meghatározását (tartalmát, formáját, határidejét), az elszámolás bizonylatait, továbbá az ellenőrzés módját és a szerződésszegés következményeit.

(2) A Programiroda szerződéskötéssel kapcsolatos szakmai feladatai a következők: elkészíti a szerződésnek az adott pályázatra vagy központi programra irányadó tervezetét, illetve a szerződés esetleges módosításának a tervezetét és azt jóváhagyásra az irányító hatóságnak megküldi, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megbízásával eljárva a szerződést megköti.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott jóváhagyásról az irányító hatóság legkésőbb a támogatási döntés meghozataláig intézkedik."

6. §

Az FMM-ESZCSM R. 15. §-ának (2)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) A kézikönyvet és módosításait az irányító hatóság vezetőjének előterjesztése alapján a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke - az érintett miniszterekkel együttműködve - adja ki és vonja vissza.

(3) Az Operatív Program intézkedéseinek végrehajtásában részt vevő bármely szervezet írásbeli javaslatot tehet a kézikönyv módosítására. A javaslat elfogadásáról és a kézikönyv módosításáról az irányító hatóság vezetőjének előterjesztése alapján a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke dönt."

7. §

Az FMM-ESZCSM R. 16. §-ának (2)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség belső ellenőrzésért felelős részlegének ellenőrzési kézikönyvében, külön jogszabályban és a kézikönyvben foglaltak szerint ellenőrizheti a Programiroda közreműködő szervezeti tevékenységéhez kapcsolódó ellenőrzési rendszert, a Programirodának a támogatások lebonyolításával kapcsolatos tevékenységét, továbbá a végső kedvezményezettnél a támogatások felhasználását.

(3) Az ellenőrzés vonatkozásában az Egészségügyi Minisztérium

a) minden év november 30-áig jóváhagyás előtt megküldi az irányító hatóság vezetőjének a Nemzeti Fejlesztési Terv operatív programjai, az EQUAL Közösségi Kezdeményezés program és a Kohéziós Alap projektek támogatásainak fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási, számviteli és ellenőrzési rendszerek kialakításáról szóló 360/2004. (XII. 26.) Korm. rendelet 54. §-a szerinti belső ellenőrzési részleg ellenőrzési munkatervét,

b) az egészségügyi és szociális intézkedések végrehajtása során együttműködik a strukturális alapok ellenőrzését végző külső szervezetekkel azok ellenőrzési tevékenysége során, és az ellenőrzések megkezdéséről az irányító hatóságot haladéktalanul tájékoztatja,

c) megküldi az irányító hatóság részére a strukturális alapok és a szervezet belső ellenőrzése körében keletkezett végleges jelentéseket, valamint a külső szervek (Európai Bizottság illetékes szervei, kifizető hatóság, Magyar Államkincstár, Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség belső ellenőrzéséért felelős részlege, Egészségügyi Minisztérium, Állami Számvevőszék) által végrehajtott ellenőrzésekről szóló jelentéseket az elfogadást követő 15 napon belül,

d) a végleges jelentés elkészülését követő 8 napon belül megküldi az irányító hatóság részére a belső és külső ellenőrzésekről készített beszámolókat."

8. §

Az FMM-ESZCSM R. 21. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Programiroda működéséhez szükséges pénzügyi eszközöket az egészségügyi miniszter bocsátja rendelkezésre az adott naptári évre szóló költségvetési törvényben foglaltak alapján."

9. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

10. §

A rendelet az Európai Bizottságnak a strukturális alapok keretében nyújtott támogatások irányítási és ellenőrzési rendszerei tekintetében a 126/1999/EK tanács rendelet végrehajtása részletes szabályairól szóló 2001. március 2-ai 43 8/200 1/EK bizottsági rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

Dr. Szilvásy György s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter

Dr. Molnár Lajos s. k.,

egészségügyi miniszter