73/2007. (VIII. 10.) GKM rendelet
a légiforgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet módosításáról
A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 74. §-a (1) bekezdésének n) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a gazdasági és közlekedési miniszter feladat-és hatásköréről szóló 163/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § e) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva - a honvédelmi miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:
1. §
A légiforgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet (a továbbiakban: R.) 2. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki, egyidejűleg a § eredeti szövegének jelölése (1) bekezdésre változik:
"(2) Ez a rendelet a rugalmas légtérfelhasználásra vonatkozó közös szabályok megállapításáról szóló 2005. december 13-ai 2150/2005/EK bizottsági rendelet 6. cikk (4) bekezdésének végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg."
2. §
Az R. 1. melléklete e rendelet melléklete szerint módosul.
3. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 30. napon lép hatályba.
(2) Ez a rendelet a rugalmas légtérfelhasználásra vonatkozó közös szabályok megállapításáról szóló 2005. december 13-ai 2150/2005/EK bizottsági rendelet 6. cikk (4) bekezdésének végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg.
(3) Ez a rendelet a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
Dr. Kóka János s. k.,
gazdasági és közlekedési miniszter
Melléklet a 73/2007. (VIII. 10.) GKM rendelethez
1. A légiforgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet (a továbbiakban: R) 1. melléklete 1. fejezetének 1. 27. 1. 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"1. 27. 1. 1. Amennyiben a rendkívüli helyzetekre vonatkozó tervek szomszédos, külföldi légiforgalmi szolgálatokat is érintenek, azokat további felhasználás és jóváhagyás céljából fel kell terjeszteni a közlekedésért felelős miniszternek. "
2. Az R. 1. melléklete 2. fejezet 2. 5. 2. pontjának címe és első bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"2. 5. 2. Az irányítás felelőssége egy légtérben Egy légtérben működő valamennyi légijármű irányításáért egyazon légiforgalmi irányító egység felelős, azonban valamely légijárműnek vagy légijárművek egy csoportjának irányítása más légiforgalmi irányító egységre is átruházható, ha az érintett légiforgalmi irányító egységek közötti koordináció biztosított. "
3. Az R. 1. melléklete 2. fejezet 2. 5. 2. 1. pontjának 1. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"1. Radaradatok. Az érintett területen a GAT és OAT repülések ellenőrzésének radaradatokon kell alapulniuk.
A GAT és OAT légijárművek radarjeleinek az egyes önálló irányító egységeknél
a) azonos radarforrásból vagy egy, az illetékes légiközlekedési hatóság által jóváhagyott multiradar adatfeldolgozó rendszertől kell származnia, és
b) ugyanazon a radarernyőn kell megjelennie. "
4. Az R. 1. melléklete 2. fejezet 2. 5. 2. 1. pontjának 3. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
"3. Repülési terv adatok. Az elkülönítésért felelős irányító egységek számára az érintett légtérben folyó összes GAT és OAT repülések repülési terv, illetve mozgási adatainak rendelkezésre kell állnia. Az 5. alpontban meghatározott együttműködési eljárásban meghatározott mértékben mindkét egység számára (radarirányító) szintén rendelkezésre kell állnia a fenti adatoknak, beleértve a radarirányítók által a légijármű számára kiadni szándékozott engedélyeket és utasításokat is (pl. magasság és irányváltoztatások)."