Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

11/2008. (V. 9.) PM rendelet

a zárjegy alkalmazásának, a zárjeggyel való elszámolásnak a részletes szabályairól szóló 36/1997. (XI. 26.) PM rendelet módosításáról

A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény 129. § (2) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § b) pontjában foglalt feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. §

A zárjegy alkalmazásának, a zárjeggyel való elszámolásnak a részletes szabályairól szóló 36/1997. (XI. 26.) PM rendelet (a továbbiakban: R.) 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A zárjegyeket a 2. számú mellékletben meghatározott adattartalmú, a vámhatóság internetes honlapján közzétett, nyomtatványkitöltő program segítségével kitöltött nyomtatvány[1]

a) postai úton vagy

b) elektronikus úton

történő benyújtásával kell megrendelni úgy, hogy az legkésőbb a megrendelésben kért átvételi időpontot megelőző 15. napon beérkezzen a vámhatósághoz. Az a) pont szerinti megrendelést a Hivatalhoz kell benyújtani. A megrendelés b) pont szerinti benyújtása esetén a 11/C. §-nak a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő benyújtására vonatkozó rendelkezéseit kell értelemszerűen alkalmazni."

2. §

Az R. 5. § (3)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A vámhatóság a zárjegyfelhasználónak megküldi a megrendelés visszaigazolását, mely a 3. § (1) bekezdés b) pontja szerinti megrendelés esetében a központi elektronikus szolgáltató rendszerről szóló 182/2007. (VII. 10.) Korm. rendelet (a továbbiakban: KRrendelet) 2. § g) pontjában meghatározott értesítési tárhely (a továbbiakban: KR értesítési tárhely) útján történik.[2]

(4) Ha a zárjegyek kiadásának - a Jöt.-ben és e rendeletben előírt - feltételei hiányoznak, vagy a zárjegyfelhasználónak a vámhatóság felé meg nem fizetett végrehajtható jövedéki adótartozása van - nem értve ide, ha arra részletfizetést vagy fizetési halasztást engedélyeztek -, a Hivatal a kiadás elutasításáról határozatban dönt."

3. §

Az R. 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A zárjegyet az alkoholtermék azon legkisebb csomagolási (kiszerelési) egységére (a továbbiakban: fogyasztói csomagolás) kell felragasztani, amelyben az alkoholtermék közvetlenül a fogyasztóhoz kerül. A zárjegyet úgy kell felhelyezni, hogy a zárjegyen feltüntetett szöveg és sorszám olvasható, a vonalkód teljes terjedelmében látható legyen."

4. §

Az R. 10. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az alkoholtermék palackba történő kiszerelése esetén a zárjegyet a nyakon és a zárókupakon áthúzódva úgy kell felragasztani, hogy a zárjegy a palack nyitásakor eltépődjön, valamint a vonalkód és a sorszám ne a zárókupakon húzódjon át, hanem azok a palack nyakán a sík felülettől legkevésbé eltérő felületre essenek.

(2) Amennyiben az alkoholtermék különleges formájú vagy zárási módú palackban, vagy nem palackban, hanem attól eltérő fogyasztói csomagolásban kerül forgalmazásra, a zárjegyet a Hivatal által előzetesen - a zárjegy adatainak olvashatóságára, láthatóságára és eltépődésére vonatkozó rendelkezések értelemszerű figyelembevételével -jóváhagyott módon kell a fogyasztói csomagolásra felhelyezni."

5. §

Az R. a 11. §-t követően kiegészül a következő alcímmel és 11/A-11/C. §-okkal:

"Napi adatszolgáltatás zárjegy felhasználásról

11/A. § (1) A zárjegyfelhasználó a Jöt. 73. § (12) bekezdésében előírt napi adatszolgáltatási kötelezettségét (a továbbiakban: napi adatszolgáltatás) a 3. számú melléklet szerinti adattartalommal, a felhelyezett zárjegyek sorszámtartományát[3]

a) az alkoholtermékeire általa alkalmazott globális áru azonosító szám [a továbbiakban: EAN (GTIN) szám], vagy

b) - amennyiben a zárjegyfelhasználó az alkoholtermékeire nem alkalmaz EAN (GTIN) számot - a vámhatóság által képzett egyedi azonosító szám (a továbbiakban: VP termékazonosító-szám)

szerint részletezve köteles teljesíteni.

(2) A zárjegyfelhasználó köteles

a) az (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben alkoholtermékei EAN (GTIN) számát a 4. számú melléklet I-II. pontja szerinti adattartalommal bejelenteni,

b) az (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben alkoholtermékeire VP termékazonosító-számot - a 4. számú melléklet I. és III. pontja szerinti adatok megadásával - igényelni az e célra rendszeresített, a vámhatóság internetes honlapján közzétett, nyomtatványkitöltő program segítségével kitöltött nyomtatványon.

(3) Az EAN (GTIN) számok bejelentését, illetve a VP termékazonosító-számok igénylését az első alkalommal teljesítendő napi adatszolgáltatás időpontját legalább 20, illetve - a (4) bekezdés b) pontja szerinti benyújtás esetén - 15 munkanappal megelőzően kell megtenni. Ezt követően csak az első bejelentésben, illetve igénylésben nem szereplő további alkoholtermék előállítása, forgalmazása, valamint a bejelentett EAN (GTIN) számú vagy VP termékazonosító-számmal rendelkező alkoholtermék jellemzőinek módosulása, illetve zárjegyfelhasználó általi gyártásának végleges megszüntetése esetén kell a változásokat bejelenteni, a zárjegyfelhasználás előtt legalább 10, illetve - a (4) bekezdés b) pontja szerinti benyújtás esetén -5 munkanappal megelőzően, illetve a gyártás megszüntetésének napját követő 30 munkanapon belül.

(4) Az EAN (GTIN) számok bejelentését, illetve a VP termékazonosító-számok igénylését a (2) bekezdés szerinti nyomtatvány

a) a hatósági felügyeletet ellátó vámhivatalhoz postai úton, vagy

b) elektronikus úton, a 11/C. §-nak a napi adatszolgáltatás elektronikus benyújtására vonatkozó rendelkezései értelemszerű alkalmazásával

történő benyújtásával kell megtenni.

(5) A vámhatóság a VP termékazonosító-számokat az igénylés a (4) bekezdés a) pontja szerinti benyújtása esetén postai úton, a (4) bekezdés b) pontja szerinti benyújtás esetén pedig elektronikusan - a KR értesítési tárhely útján - küldi meg, az igénylés beérkezésének időpontját követő 5 munkanapon belül.

(6) A (4) bekezdés b) pontja szerinti, elektronikusan benyújtott bejelentés, illetve kérelem fogadására, rögzítésére, beérkezésének időpontjára és visszaigazolására a 11/C. §-nak az elektronikusan teljesített napi adatszolgáltatás ezen eseteire vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

(7) A vámhatóság ellenőrzését megelőzően észlelt, elütés, elgépelés vagy hasonló adminisztratív okok miatt hibásan teljesített EAN (GTIN) szám bejelentést a zárjegyfelhasználó a (2) bekezdés szerinti nyomtatvány felhasználásával módosíthatja.

11/B. § A zárjegyfelhasználó a napi adatszolgáltatást az e célra rendszeresített, a vámhatóság internetes honlapján közzétett, nyomtatványkitöltő program segítségével kitöltött nyomtatvány

a) postai úton, a hatósági felügyeletet ellátó vámhivatalhoz történő benyújtásával, vagy

b) elektronikus úton történő megküldésével teljesíti.

11/C. § (1) A vámhatóság a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítéséhez a központi elektronikus szolgáltató rendszeren (a továbbiakban: KR) keresztül hozzáférhető informatikai rendszert (a továbbiakban: informatikai rendszer) működtet.[4]

(2) A napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítéséhez a zárjegyfelhasználónak, illetve a zárjegyfelhasználó által meghatalmazott vagy megbízott, az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 7. § (3) bekezdése szerint állandó képviseleti joggal rendelkező személynek (a továbbiakban: képviselő) a KR rendeletben meghatározott ügyfélkapuval kell rendelkeznie (a továbbiakban: eljárási jogosultság) .

(3) A zárjegyfelhasználó, illetve a képviselő az eljárási jogosultságát a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő első teljesítését legalább 30 munkanappal megelőzően a vámhatóság által erre rendszeresített - a vámhatóság internetes honlapján közzétett - nyomtatványon a vámhatósághoz bejelenti, és ugyanezen nyomtatványon kell az eljárási jogosultságban bekövetkezett mindennemű változást is bejelentenie. Amennyiben a zárjegyfelhasználó a napi adatszolgáltatást ugyanazon képviselő útján kívánja teljesíteni, mint az elektronikus jövedékiadó-bevallási kötelezettségét, a képviselő a napi adatszolgáltatás teljesítésére vonatkozó képviseleti jogosultságát módosításként jelenti be.

(4) A bejelentés alapján a vámhatóság a zárjegyfelhasználót, illetve a képviselőt nyilvántartásba veszi, a bejelentett változásokat rögzíti, és erről a zárjegyfelhasználót postai úton haladéktalanul értesíti.

(5) A vámhatóság a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítéséhez olyan elektronikus nyomtatványt biztosít, melyet kitöltés után a rendszer részét képező titkosítási eljárást követően a zárjegyfelhasználón kívül csak a vámhatóság ismerhet meg.

(6) A zárjegyfelhasználó, illetve a képviselő a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítését - sikeres személyazonosítást követően - a KR útján kezdeményezheti.

(7) A KR a kitöltött, megküldött elektronikus nyomtatványt haladéktalanul érkeztető számmal és időbélyegzővel látja el. A KR a napi adatszolgáltatást a (6) bekezdésben foglaltak szerint kezdeményező zárjegyfelhasználót, illetve képviselőt az elektronikus nyomtatvány beérkezésének időpontjáról és érkeztető számáról elektronikus üzenet formájában a KR értesítési tárhely szolgáltatásán keresztül értesíti. A KR által küldött, időbélyegzővel ellátott értesítésben szereplő beérkezési időpont egyúttal az elektronikus nyomtatvány vámhatósághoz történt beérkezésének időpontját is jelöli.

(8) A vámhatóság az elektronikus nyomtatvány adatait informatikai rendszerében rögzíti.

(9) Ha a vámhatóság a KR-ből átvett elektronikus nyomtatványról megállapítja, hogy az időbélyegzőben feltüntetett időpontot megelőzően a nyomtatványon szereplő tárgynap tekintetében már teljesítették a napi adatszolgáltatást, az elektronikus nyomtatvány adatainak feldolgozását - a javításra irányuló elektronikus nyomtatvány esetét kivéve - visszautasítja, és erről a napi adatszolgáltatást a (6) bekezdésben foglaltak szerint kezdeményező zárjegyfelhasználót, illetve képviselőt a KR értesítési tárhely útján tájékoztatja.

(10) A napi adatszolgáltatás elektronikus úton történt teljesítésének időpontja az időbélyegzőben szereplő időpont.

(11) Amennyiben az informatikai rendszerben üzemzavar történik, a vámhatóság - a KR rendelet 40. §-ában a csatlakozott szervezetre előírtakon túl - az üzemzavarról, illetőleg az üzemzavar elhárítását követően annak kezdő és megszűnési időpontjáról haladéktalanul közleményt tesz közzé a saját internetes honlapján.

(12) A vámhatóság a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítése során szükséges informatikai követelményeket, illetve a szükséges tájékoztatásokat a kormányzati portálon, illetve a vámhatóság honlapján közzéteszi.

(13) A vámhatóság az informatikai követelmények megváltozását a változás időpontját legalább 30 nappal megelőzően közzéteszi."

6. §

(1) Az R. 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Tételes elszámolás esetén a zárjegyfelhasználó a megsérült zárjegyeket köteles azok darabjainak összerakásával gyűjtőívre felragasztani. A megsérült zárjegy csökkentő tételként csak akkor fogadható el, ha annak több mint 50%-át felragasztották a gyűjtőívre, és megállapítható annak hitelessége és sorszáma, valamint azon újabb, ismételt felhasználás nyomai nem láthatók. Egy gyűjtőívre 50 db sérült zárjegyet kell felragasztani."

(2) Az R. 14. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A (3) bekezdés szerint elszámolható (leírható) zárjegymennyiség legfeljebb

a) 0,5%, az 5000 db/óra kapacitás alatti csomagológéppel történő zárjegyfelhelyezés esetén,

b) 0,75%, az 5000 db/óra vagy annál nagyobb kapacitású csomagológéppel történő zárjegyfelhelyezés esetén."

7. §

(1) Az R. 1. számú melléklete helyébe e rendelet 1. számú melléklete lép.

(2) Az R. 2. számú melléklete helyébe e rendelet 2. számú melléklete lép.

(3) Az R. az e rendelet 3. és 4. számú melléklete szerinti 3. és 4. számú melléklettel egészül ki.

8. §

(1) Ez a rendelet - a (2)-(5) bekezdésben foglalt eltéréssel - 2008. július 1-jén lép hatályba.

(2) Az R. e rendelettel megállapított 11/A. §-a, valamint 4. számú melléklete 2008. június 1-jén lép hatályba, azzal, hogy

a) a 11/A. § (1) bekezdésének rendelkezéseit 2008. július 1-jétől kell alkalmazni;

b) az e rendelet kihirdetésekor az R. 2. § (1) bekezdésének rendelkezései szerinti feltételeknek megfelelő zárjegyfelhasználó az EAN (GTIN) szám bejelentési, illetve VP termékazonosító-szám igénylési kötelezettségének először legkésőbb 2008. június 10-éig, illetve - a 11/A. § (4) bekezdésének b) pontja szerinti benyújtás esetén -2008. június 15-éig köteles eleget tenni, és a vámhatóság a VP termékazonosító-számot legkésőbb 2008. június 25-éig köteles az R. e rendelettel megállapított 11/A. § (5) bekezdése szerinti módon megküldeni a zárjegyfelhasználó részére.

(3) Az R. e rendelettel megállapított 11/C. §-a 2008. június 1-jén lép hatályba, azzal, hogy az e rendelet kihirdetésekor az R. 2. § (1) bekezdésének rendelkezései szerinti feltételeknek megfelelő azon zárjegyfelhasználó esetében, aki a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő benyújtását választja, az eljárási jogosultságra vonatkozó bejelentést legkésőbb 2008. június 10-éig kell megtenni.

(4) Az R. e rendelettel megállapított 3. § (1) bekezdése és 5. § (3) bekezdése 2008. október 1-jén lép hatályba.

(5) Az R. 2. számú mellékletének III. pontja 2008. október 1-jén lép hatályba.

(6) 2008. július 1-jén az R 10. § (3) és (4) bekezdése hatályát veszti azzal, hogy

a) a vámhatóság által legyártatott, a 2008. június 30-án hatályos 1. számú melléklet szerinti zárjegyekből (a továbbiakban: régi zárjegy) e rendelet hatálybalépésének napján még ki nem adott zárjegyek - a készletek kifogyásáig -a zárjegyfelhasználóknak továbbra is kiadhatók;

b) az e rendelet hatályba lépésének napján a zárjegyfelhasználó készletében lévő, illetve a vámhatóság által az a) pont szerint kiadott régi zárjegyek legkésőbb 2008. szeptember 30-áig továbbra is felhasználhatók;

c) a 2008. október 1-jén készleten maradt régi zárjegyek készletéről a zárjegyfelhasználónak - a zárjegyek sorszámát (sorszámtartományát) és választék megjelölését tartalmazó - jegyzéket kell készítenie 2008. szeptember 30. napjával, a régi zárjegyeket elkülönítve kell tárolni, melyeket a vámhatóságnak a 2008. szeptember 30-át követő elszámolás során be kell vonnia, és egyidejűleg intézkednie kell megsemmisítésük iránt.

(7) 2008. október 1-jén az R. 4. §-a hatályát veszti.

(8) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az R. 7. § (1) bekezdésében az "országos parancsnokság" szövegrész helyébe a "Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (a továbbiakban: országos parancsnokság)" szöveg, valamint 7. § (3) bekezdésében az "a 2. § (3) bekezdésében" szövegrész helyébe az "az 5. § (3) bekezdésében" szöveg lép.

(9) 2008. október 1-jén az R. 2. § (3) bekezdésében a "zárjegy-megrendeléshez csatolnia kell" szövegrész helyébe a "zárjegy-megrendelésében meg kell adnia" szöveg, 8. § (3) bekezdésében a "hatósági felügyeletet ellátó vámhivatalt" szövegrész helyébe a "jövedéki adóügynek nem minősülő jövedéki üggyel, továbbá a jövedéki adóügyek közül a hatósági felügyelet keretében végzendő adóztatási feladat, illetve a Jöt. 15. § (1) és (2) bekezdése és 65. § (1) bekezdés d) pontja szerinti adófizetési kötelezettséggel kapcsolatos adóztatási feladat ellátására külön jogszabályban hatáskörrel és illetékességgel felruházott vámszervet (a továbbiakban: hatósági felügyeletet ellátó vámhivatal) " szöveg lép.

Dr. Veres János s. k.,

pénzügyminiszter

1. számú melléklet a 11/2008. (V. 9.) PM rendelethez

" 1. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez

A zárjegyek leírása

1. Alkoholtermék zárjegy

Leírása:

A zárjegy fekvő téglalap alakú, színe kékeszöld összhatású, kék és zöld biztonsági (guilloche) nyomattal, benne ugyanezen színek használatával Merkúr embléma. A zárjegyen a "Szeszes ital zárjegy" és az "Adózott termék" felirat sötétkék, a sorszám, valamint a vonalkód fekete színű. A zárjegyen szabad szemmel nem látható, UV-fényre reagáló Merkúr embléma és hullámvonalakat tartalmazó biztonsági alnyomat is található. A zárjegy jobb oldali szélén 5 mm szélességben kizárólag erre a célra gyártott, egyedi arculattal és védelmi elemekkel ellátott hologramcsík van elhelyezve.

Méret (választék) és alkalmazhatóság:

45x12 mm: 0,02-0,5 liter között (0,02 liter, 0,03 liter, 0,04 liter, 0,05 liter, 0,10 liter, 0,20 liter, 0,35 liter, 0,50 liter)

80x16 mm: 0,2-1,125 liter között (0,20 liter, 0,35 liter, 0,50 liter, 0,70 liter, 1,00 liter, 1,125 liter)

100x16 mm: 1,5-10,00 liter között

(1,50 liter, 2,00 liter, 2,50 liter, 3,00 liter, 4,50 liter, 5,00 liter, 10,00 liter)

Technológia:

Nyomtatás négy színnel, ebből egy szín UV-fényre zöldesen reagáló.

Anyaga:

Speciális, csak erre a célra legyártott, 70 grammos papír, amely UV-fényben sárga és kék színű, természetes fénynél vörös színű pelyhezőt tartalmaz, és vegyi védelemmel, valamint speciális, csak erre a célra legyártott hologramcsíkkal van ellátva.

Sorszám:

Egyszer háromkarakteres és egyszer kétkarakteres betűjelből és nyolc számból álló sorszám (XXX0000000XX0) .

Vonalkód:

A sorszámot CODE 128 formában megjelenítő, vonalakból álló jel.

Kiszerelési egység:

A méretre vágott zárjegyek 500-anként szalagozott kötege.

Csomagolási egység:

A 80x16 mm és a 100x16 mm méretű zárjegy esetén 20 000 darabonként, a 45x12 mm méretű zárjegy esetén 25 000 darabonként dobozba rakva oly módon, hogy a zárjegyek a dobozt teljes terjedelmében kitöltsék."

2. számú melléklet a 11/2008. (V. 9.) PM rendelethez

"2. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez

Zárjegy megrendelőlap
I. Megrendelő adatai:
A megrendelő megnevezése (neve): ........................ .............................................................................................................................
A megrendelő jövedéki engedélyszáma (zárjegyet felhasználó telephelyre vonatkozóan): ................ .........................................
VPID (vámazonosító) száma: ........................... .......................................................................................................................................
Adószám: .............................. .....................................................................................................................................................................
A megrendelő tevékenységének minősége (adóraktár/bejegyzett kereskedő/nem bejegyzett kereskedő/közösségi kereskedelmi tevékenységet végző/importőr): ............. .......................................................................................................................
Székhelye (pontos címe): .......................... ..............................................................................................................................................
Telefon(telefax)száma: ............................. ................................................................................................................................................
Pénzforgalmi jelzőszáma, számlavezető pénzintézete: ......................... ................................................................................................
A zárjegyet felhasználó telephely megnevezése és pontos címe: .................... ................................................................................
A zárjegy átvételének kért időpontja: ........................ ...........................................................................................................................
A zárjegymegrendelő aláírása és bélyegzőlenyomata:....................... .................................................................................................
II. Az igényelt zárjegy mennyisége darabban, méretválasztékonként részletezve: ................... .....................................................
III. A más tagállamból beszerzésre kerülő alkoholtermék utáni adókötelezettség 2. § (3) bekezdés szerinti levezetése."

"

3. számú melléklet a 11/2008. (V. 9.) PM rendelethez

"3. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez

A felhelyezett zárjegyekről teljesítendő adatszolgáltatás adattartalma
(telephelyenként)
I. Felhelyezés/Belföldön történő fogadás/Belföldre történő beszállítás napja (tárgynap): ................ ..........................................
II. Zárjegyfelhasználó adatai:
1. név: ....................................... ..................................................................................................................................................................
2. adószám: ....................................... .........................................................................................................................................................
3. VPID szám: ...................................... ......................................................................................................................................................
4. telephely jövedéki engedélyszáma: ................................. ..................................................................................................................
5. zárjegyet felhasználó tároló telephely címe (külföldi zárjegyfelhelyezés esetén az a cím, ahonnan a zárjegyet kiszállították):......................................... ....................................................................................................................................................
III. Zárjegyfelhasználási adatok:
[alkoholtermék választékonként, EAN (GTIN) szám/VP termékazonosító-szám szerint]
1. Az alkoholtermék EAN (GTIN) száma/VP termékazonosító-száma: ................................ ..............................................................
2. Felhasznált zárjegy sorszámtartomány
a) kezdete (legkisebb számérték): ......................................... ................................................................................................................
b) vége (legnagyobb számérték):.......................................... .................................................................................................................
3. Palackozott (kiszerelt) alkoholtermék mennyisége
a) a fogyasztói csomagolás szerinti mennyiségi egységben (palack stb.):
b) az adó alapjául szolgáló mennyiségi egységben:

"

4. számú melléklet a 11/2008. (V. 9.) PM rendelethez

"4. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez

EAN (GTIN) szám bejelentés/VP termékazonosító-szám igénylés

I.Zárjegyfelhasználó adatai:
1. név: ...................................... ...................................................................................................................................................................
2. adószám: ...........................................................................................................................................................
3. VPID szám: ....................................... .....................................................................................................................................................

II. EAN (GTIN) szám bejelentés/módosítás

Az egy EAN (GTIN) szám alá sorolt alkoholtermék

1. EAN (GTIN) száma

2. kereskedelmi megnevezése

3. névleges űrtartalma (literben)

4. címkén feltüntetett alkoholtartalma (térfogatszázalékban)

5. vámtarifaszáma

6. fajtakódja

7. bejelentés/módosítás oka (karbantartási jel)

a) U - új EAN (GTIN) szám

b) M - módosított EAN (GTIN) szám

c) T - törölt EAN (GTIN) szám

8. EAN (GTIN) szám érvényessége

(U és M karbantartási jel esetében az érvényesség kezdete, T esetében az érvényesség vége)

III. VP termékazonosító-szám igénylés/módosítás

Az egy VP termékazonosító-szám alá sorolni kért/sorolt alkoholtermék

1. VP termékazonosító-száma (csak módosítás esetében töltendő ki)

2. kereskedelmi megnevezése

3. névleges űrtartalma (literben)

4. címkéjén feltüntetett alkoholtartalma (térfogatszázalékban)

5. vámtarifaszáma

6. fajtakódja

7. bejelentés/módosítás oka (karbantartási jel)

a) U - új VP termékazonosító-szám

b) M- módosított VP termékazonosító-szám

c) T - törölt VP termékazonosító-szám

8. VP termékazonosító-szám érvényessége (csak módosítás esetében töltendő ki)

(U és M karbantartási jel esetében az érvényesség kezdete, T esetében az érvényesség vége) "

Lábjegyzetek:

[1] Az R. 3. § (1) bekezdése ezen rendelet 8. § (4) bekezdése alapján később lép hatályba. Hatályos 2008.10.01.

[2] Az R. 5. § (3) bekezdése ezen rendelet 8. § (4) bekezdése alapján később lép hatályba. Hatályos 2008.10.01.

[3] Az R. 11/A. §-a ezen rendelet 8. § (2) bekezdése alapján korábban lép hatályba. Hatályos 2008.06.01.

[4] Az R. 11/C. §-a ezen rendelet 8. § (3) bekezdése alapján korábban lép hatályba. Hatályos 2008.06.01.

Tartalomjegyzék