36/1997. (XI. 26.) PM rendelet
a zárjegy alkalmazásának, a zárjeggyel való elszámolásnak a részletes szabályairól
A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Jöt.) 89. §-ának (2) bekezdése e) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:
A zárjegyek előállítása
1. § (1)[1] A zárjegyek előállíttatását, rendelkezésre bocsátását, a zárjegyek előállítási költségének a zárjegyfelhasználókkal való megfizettetését - a Jöt.-ben és e rendeletben foglaltak szerint - a Pesti Jövedéki, Adójegy és Zárjegy Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) végzi.
(2) A zárjegyek leírását az 1. számú melléklet tartalmazza.
(3) A zárjegyeket hamisítás elleni védelemmel kell ellátni. A védelem kialakításánál a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat szakvéleményét is figyelembe kell venni.
(4)[2] A zárjegy előállítója a gyártott, a tárolt és a Hivatalnak átadott zárjegyekről tételesen naptári félévenként köteles elszámolni.
A zárjegy előállítója a gyártott, a tárolt és az országos parancsnokságnak átadott zárjegyekről tételesen naptári félévenként köteles elszámolni.
(5)[3] A (3)-(4) bekezdésben foglaltak teljesítését, valamint a zárjegyek 1. számú melléklet szerinti minőségét a Hivatal folyamatosan köteles ellenőrizni.
(6)[4] Az előállítás, a tárolás és a kiadás során keletkező selejtes, sérült zárjegyeket a zárjegy előállítójának és a Hivatalnak a képviselőiből álló bizottság, jegyzőkönyv felvétele mellett - a zárjegyek tételes ellenőrzését, számbavételét követően - megsemmisíti.
A zárjegyek megrendelése[5]
2. §[6] (1) Zárjegy megrendelésére irányuló kérelmet (a továbbiakban: megrendelés) az a személy nyújthat be, aki rendelkezik[7]
a)[8] alkoholtermék-, sörtároló-, bortároló- vagy pezsgőtároló-adóraktári engedéllyel (a továbbiakban: adóraktári zárjegyfelhasználó),
b) az alkoholtermék más tagállamból való beszerzésére jogosító bejegyzett kereskedői vagy nem bejegyzett kereskedői engedéllyel, közösségi kereskedelmi tevékenységre jogosító jövedéki engedéllyel (a továbbiakban: kereskedői zárjegyfelhasználó), vagy
c) alkoholtermék harmadik országból való beszerzésérejogosító jövedéki engedéllyel (a továbbiakban: importőr zárjegyfelhasználó) (a továbbiakban a) -c) pont együtt: zárjegyfelhasználó) .
(2) A Hivatal a megrendelés visszaigazolása előtt
a)[9] vizsgálja a megrendelő (1) bekezdés, továbbá - a pálinkáról, a törkölypálinkáról és a Pálinka Nemzeti Tanácsról szóló 2008. évi LXXIII. törvényben (a továbbiakban: Pálinkatörvény) meghatározott pálinka zárjegy megrendelése esetén - a Pálinkatörvény 9. § (2) bekezdése szerinti igényjogosultságát, valamint felméri a zárjegyfelhasználásról rendelkezésre álló adatok, ismeretek alapján a megrendelés mennyiségének megalapozottságát;
b) vizsgálja, hogy a más tagállamból beszerzésre kerülő alkoholra megrendelt zárjegy mennyiség alapján teljesül-e a bejegyzett kereskedő esetében a Jöt. 24. § (3) bekezdésében, a nem bejegyzett kereskedő esetében a Jöt. 24. § (2) bekezdésében, a közösségi kereskedelmi tevékenységet folytató jövedéki engedélyes kereskedő esetében a Jöt. 27. § (4) bekezdésében előírt jövedékibiztosíték-nyújtási követelmény.
(3)[10] A (2) bekezdés b) pontja szerinti zárjegyfelhasználónak a zárjegy-megrendelésében meg kell adnia a más tagállamból beszerzésre kerülő alkoholtermék utáni adókötelezettség levezetését (kiszerelési egységenkénti és alkoholtartalom szerinti részletezéssel).
3. §[11] (1)[12] A zárjegyeket a 2. számú mellékletben meghatározott adattartalommal, elektronikus úton, a jövedékiadó- és energiaadó-bevallási, valamint a jövedéki adatszolgáltatási kötelezettségek elektronikus úton történő teljesítésének szabályairól szóló pénzügyminiszteri rendelet (a továbbiakban: ER.) rendelkezéseinek alkalmazásával kell megrendelni úgy, hogy a megrendelés legkésőbb a megrendelésben kért átvételi időpontot megelőző 7. munkanapon beérkezzen a vámhatósághoz.
(2) Az egy alkalommal megrendelhető zárjegy mennyisége az 1. számú melléklet szerinti kiszerelési egységre megadott darabszám vagy annak egész számú többszöröse lehet.
(3) Az adóraktári zárjegyfelhasználó havonta egy alkalommal nyújthat be zárjegymegrendelést, a negyedéves termeléséhez szükségesnél nagyobb zárjegykészletet nem tarthat. Amennyiben az alkoholtermék adóraktár engedélyese több időpontban kívánja a havonta megrendelt zárjegyeket átvenni, a megrendeléséhez - a kért időpontonként - külön-külön kell megrendelőlapokat kiállítania.
(4) A bejegyzett kereskedő havonta egy alkalommal, a nem bejegyzett kereskedő és a jövedéki engedélyes kereskedő beszerzésenként, az importőr zárjegyfelhasználó importügyletenként nyújthatja be a zárjegy megrendelését.
(5) A Hivatal, illetve a Hivatal alkalmazottja a megrendelés, illetve az ellenőrzés során megadott adatok kezelése tekintetében az adótitok szabályai szerint köteles eljárni.
4. §[13]
5. §[14] (1)[15] A Hivatal a zárjegyfelhasználó igényjogosultságának vizsgálatát követően a megrendelés visszaigazolásában a zárjegyek kiadását azzal a feltétellel engedélyezi, ha a zárjegyek előállítási költségének megfizetését a zárjegyfelhasználó legkésőbb a zárjegyek átvételének időpontjáig teljesíti.
A Hivatal a zárjegyfelhasználó igényjogosultságának vizsgálatát követően a megrendelés visszaigazolásában a zárjegyek kiadását azzal a feltétellel engedélyezi, ha a zárjegyek előállítási költségének megfizetését a zárjegyfelhasználó legkésőbb a zárjegyek átvételének időpontjáig teljesíti. A közösségi kereskedő esetében a zárjegy kiadásának feltétele továbbá a regionális jövedéki központ igazolásának bemutatása a beszerzett alkoholtermék adójának megfizetéséről.
(2) A megrendelés visszaigazolásának a kiadható mennyiséget, az átvétel pontos helyét, időpontját, a fizetendő zárjegy előállítási költség összegét kell tartalmaznia.
(3)[16]
(4)[17] Ha a zárjegyek kiadásának - a Jöt.-ben és e rendeletben előírt - feltételei hiányoznak, vagy a zárjegyfelhasználónak a vámhatóság felé meg nem fizetett végrehajtható jövedéki adótartozása van - nem értve ide, ha arra részletfizetést vagy fizetési halasztást engedélyeztek -, a Hivatal a kiadás elutasításáról dönt.
A zárjegyek kiadása, átvétele
6. §[18] (1)[19] A zárjegyeket a zárjegyfelhasználó személyesen, meghatalmazott képviselője (megbízottja), illetve - jogi személyiségű és jogi személyiség nélküli szervezet esetén - törvényes képviselője útján veheti át, amennyiben a zárjegy előállítási költség összegének megfizetését igazoló bizonylat eredeti példányát bemutatja. Igazolásként a bankszámlakivonat másolata vagy a terhelés megtörténtéről szóló banki igazolás fogadható el. A közösségi kereskedelmi tevékenységet folytató jövedéki engedélyes kereskedőnek a beszerzett alkoholtermék adójának megfizetéséről a regionális ellenőrzési központ igazolását kell a zárjegy kiadásához bemutatnia.
(2)[20] A zárjegyfelhasználó a bélyegzőlenyomatát legkésőbb az első zárjegymegrendelése benyújtásáig köteles a Hivatalnak megküldeni, vagy személyesen, meghatalmazott képviselője (megbízottja), illetve - jogi személyiségű és jogi személyiség nélküli szervezet esetén - törvényes képviselője útján benyújtani. A bélyegzőlenyomat megváltoztatását, valamint az átvételre jogosult személyében bekövetkezett változást haladéktalanul be kell jelenteni a Hivatalhoz.
(3)[21]
(4)[22] A zárjegyek tételes átadása-átvétele az 1. számú melléklet szerinti szalagozott kötegek vagy dobozok átadásával-átvételével történik.
(5)[23] A dobozok tartalmát (a zárjegyek választékát, mennyiségét) a zárjegyeket előállító nyomda hitelesíti úgy, hogy a lezárt dobozokon feltüntetik a zárjegyválaszték megnevezését, a zárjegyek sorszámát és darabszámát, és azt aláírásukkal és bélyegzőlenyomatukkal igazolják.
(6) A zárjegyfelhasználó a (4) bekezdésben foglalt tételes átadás-átvétel során egyéb módon is ellenőrizheti az átvett zárjegyek választékát, darabszámát.
(7)[24] A zárjegyek átadásának-átvételének helye a zárjegyet előállító nyomda telephelye.
(8)[25] A zárjegyek átadásáról-átvételéről két példányban szállítólevelet kell kiállítani, mely tartalmazza az átadás-átvétel időpontját, a zárjegy választékát, mennyiségét, sorszámát. Az átadást-átvételt a Hivatal és a zárjegyfelhasználó vagy meghatalmazott képviselője (megbízottja) a szállítólevél példányain aláírásával, bélyegzőlenyomatával igazolja.
(9)[26]
(10)[27]
(11)[28]
(12)[29]
(13)[30] Az átvett zárjegyek elszállítása a zárjegyfelhasználó feladata. A zárjegyfelhasználó az átvett zárjegyeket a zárjegy-megrendelőlapon feltüntetett telephelyen veszi készletre. A zárjegyfelhasználó köteles a zárjegyek biztonságos tárolásáról gondoskodni.
(14)[31] A zárjegyfelhasználónak a Jöt. szerinti zárjegyhiány utáni fizetési kötelezettsége az átadás-átvétel időpontjától áll fenn:
(15)[32] A feleslegessé vált, valamint a zárjegyeket tartalmazó dobozok, kötegek felbontásakor, illetve a zárjegyek felhelyezése során talált minőséghibás zárjegyeket a zárjegyfelhasználó nem semmisítheti meg. Legkésőbb a Jöt. 73. § (6) bekezdésében meghatározott elszámolási időszak (a továbbiakban: elszámolási időszak) végéig
a) a feleslegessé vált zárjegyeket - a 14. § (5)-(6) bekezdésében foglalt rendelkezések alkalmazása mellett - meg kell semmisíteni vagy azokat a zárjegyfelhasználónak a Hivatalhoz vissza kell küldenie;
b) a minőséghibás zárjegyeket a zárjegyfelhasználónak a Hivatalhoz vissza kell küldenie.
(16)[33] A Hivatal a visszavett zárjegyeket más zárjegyfelhasználónak újból nem adhatja ki, azokat meg kell semmisítenie.
A zárjegyek előállítási költségének megfizetése
7. § (1)[34] A Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (a továbbiakban: országos parancsnokság) a zárjegyek érvényesíthető előállítási költségének kialakításába - a zárjegy előállítójával a zárjegyfajtánként egységnyi előállítási költségekben történő megállapodását megelőzően - köteles a zárjegyfelhasználók szakmai szövetségét, terméktanácsát bevonni. A kialakuló egységnyi fizetendő előállítási költségnek a hamisítás elleni megfelelő szintű védelmet a legkisebb költségterhelés mellett kell biztosítania.
(2)[35] A Hivatal az átadás-átvételre kerülő zárjegyekről számlát állít ki, amelyet az átadás-átvétellel egy időben köteles a zárjegyfelhasználónak átadni vagy megküldeni.
(3)[36] A zárjegyfelhasználó az 5. § (3) bekezdésében foglaltak szerint közölt zárjegy előállítási költség megfizetését banki átutalással köteles teljesíteni.
(4)[37] Amennyiben a (3) bekezdés szerint megfizetett zárjegy előállítási költség meghaladja a (2) bekezdés szerinti számlán szereplő összeget, a zárjegyfelhasználó kérésének megfelelően a Hivatal
a) 5 munkanapon belül intézkedik a különbözetnek a zárjegyfelhasználó által megjelölt bankszámlára történő visszautalásáról, vagy
b) a különbözetet a zárjegyfelhasználó következő zárjegymegrendelése során beszámítja.
(5)[38] A Hivatal intézkedik a visszaküldött minőséghibás zárjegyek után megfizetett zárjegy előállítási költségnek a - zárjegyek visszavételét követő 15 munkanapon belül történő - visszatérítéséről.
(6)[39] Ha a zárjegyfelhasználó a megrendelt zárjegyet - a megrendelés visszaigazolásában - az átadásra-átvételre megjelölt napot követő 10. munkanapig nem veszi át, a Hivatal a zárjegyek előállítási költségével a zárjegyfelhasználót megterheli.
A zárjegy alkalmazása
8. § (1)[40] A zárjegyet az alkoholtermék azon legkisebb csomagolási (kiszerelési) egységére (a továbbiakban: fogyasztói csomagolás) kell felragasztani, amelyben az alkoholtermék közvetlenül a fogyasztóhoz kerül. A zárjegyet úgy kell felhelyezni, hogy a zárjegyen feltüntetett szöveg és sorszám olvasható, a vonalkód teljes terjedelmében látható legyen.
(2)[41] A zárjegyfelhasználó a zárjegyet olyan ragasztóanyaggal köteles felragasztani, amely a zárjegy sérülés nélküli eltávolítását kizárja.
(3)[42] A kiskereskedelmi boltok üzlethelyiségében és tárolóhelyén (raktárában), a vendéglátóipari üzletek és a kereskedelmi szálláshelyek tárolóhelyén (raktárában), továbbá a nagykereskedés tárolóhelyén (raktárában) csak bontatlan fogyasztói csomagolású, zárjeggyel ellátott alkoholtermék tartható. A forgalmazás során a zárjegy bármely módon történő eltakarása (kivéve a díszdoboz csomagolású alkoholterméket, illetve a Hivatal által engedélyezett egyéb csomagolást), felülragasztása, a zárjegyen felirat alkalmazása tilos. A gyűjtőcsomagolás felbontásakor talált zárjegy nélküli vagy a hamis zárjegyű alkoholterméket a forgalomból ki kell vonni, és egyidejűleg a jövedéki adóügynek nem minősülő jövedéki üggyel, továbbá a jövedéki adóügyek közül a hatósági felügyelet keretében végzendő adóztatási feladat, illetve a Jöt. 15. § (1) és (2) bekezdése és 65. § (1) bekezdés d) pontja szerinti adófizetési kötelezettséggel kapcsolatos adóztatási feladat ellátására külön jogszabályban hatáskörrel és illetékességgel felruházott vámszervet (a továbbiakban: hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal) értesíteni kell.
(4)[43] A harmadik országból vagy más tagállamból behozott alkoholtermékre a zárjegy belföldön is felragasztható.
(5)[44] A más tagállamból behozott zárjegy nélküli alkoholterméket a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatalnak a termék átvételével egyidejűleg be kell jelenteni. A bejelentésben meg kell adni a termék megnevezését, vámtarifaszámát, mennyiségét (kiszerelési egység szerinti darabszám) és alkoholtartalmát. A más tagállamból behozott zárjegy nélküli alkoholterméket a zárjeggyel ellátott alkoholtermékektől elkülönítve, külön helyen kell tárolni.
(6)[45] A harmadik országba exportált alkoholtermék utáni adó-visszaigényléshez a zárjegy felülragasztással történő érvénytelenítésével egy tekintet alá esik, a zárjegyen a "zárjegy" szövegrészt részben vagy egészben eltakaró fekete színű, nyomtatott "E" betű feltüntetése.
(7)[46] A más tagállamba kiszállított alkoholtermék esetében az adóvisszaigényléshez a zárjegynek a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal jelenlétében történt eltávolításáról felvett jegyzőkönyvet kell csatolni.
9. §[47]
10. § (1)[48] Az alkoholtermék palackba történő kiszerelése esetén a zárjegyet a nyakon és a zárókupakon áthúzódva úgy kell felragasztani, hogy a zárjegy a palack nyitásakor eltépődjön, valamint a vonalkód és a sorszám ne a zárókupakon húzódjon át, hanem azok a palack nyakán a sík felülettől legkevésbé eltérő felületre essenek.
(2)[49] Amennyiben az alkoholtermék különleges formájú vagy zárási módú palackban, vagy nem palackban, hanem attól eltérő fogyasztói csomagolásban kerül forgalmazásra, a zárjegyet a Hivatal által előzetesen - a zárjegy adatainak olvashatóságára, láthatóságára és eltépődésére vonatkozó rendelkezések értelemszerű figyelembevételével -jóváhagyott módon kell a fogyasztói csomagolásra felhelyezni.
(3)[50]
(4)[51]
11. § (1)[52] A zárjegyet arra a jövedéki termékre is a 10. §-ban előírt módon kell felhelyezni, amely nem önállóan, hanem más ajándéktárgyakkal együtt kerül értékesítésre.
(2)[53] A hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal a 8. § (2) bekezdésében foglalt előírások betartását köteles rendszeresen vizsgálni.
(3)[54] Az alkoholterméknek minősülő nem közösségi áru, valamint az adóhatósági, a bírósági végrehajtási eljárásban lefoglalt áru esetén a zárjeggyel való ellátási kötelezettség azt az adóraktár engedélyest, jövedéki engedélyes kereskedőt vagy nem jövedéki engedélyes kereskedőt terheli, amely (aki) a nem közösségi árut, árut átveszi (a továbbiakban: átvevő) . A zárjegyet a Hivatal a nem közösségi árut, az árut értékesítésre átadó vámszerv, illetve a végrehajtást végző hatóság székhelye szerint illetékes hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal útján adja ki az átvevőnek. A zárjegyet a hatósági felügyeletet ellátó vámhivatal ellenőrzése mellett kell felragasztani és a zárjegyfelhasználásról a 12. §-ban foglaltak értelemszerű alkalmazásával elszámolni.
Napi adatszolgáltatás a zárjegyek készletváltozásáról
11/A. §[55] (1) A zárjegyfelhasználó a Jöt. 73. § (12) és (13) bekezdésében előírt napi adatszolgáltatási kötelezettségének (a továbbiakban: napi adatszolgáltatás) a 3. számú melléklet szerinti adattartalommal, elektronikusan, az ER. rendelkezéseinek alkalmazásával, telephelyenként köteles eleget tenni.
(2) A napi adatszolgáltatás nem terjed ki a zárjegyfelhasználó által a zárjegy előállítója telephelyén átvett zárjegyekre.
(3) Amennyiben a zárjegyfelhasználó megállapítja, hogy a napi adatszolgáltatási kötelezettségét hibásan teljesítette, akkor azt a vámhatóság ellenőrzését megelőzően helyesbítheti, az adott napra vonatkozó napi adatszolgáltatási kötelezettségének az (1) bekezdésben foglaltak szerinti, megismételt teljesítésével.
11/B. §[56] (1) A záregyfelhelyezésre vonatkozó adatokat a zárjegyfelhasználó a napi adatszolgáltatásban alkoholtermékenként,
a) az alkoholtermékeire általa alkalmazott globális áruazonosító szám (a továbbiakban: GTIN szám), vagy
b) - amennyiben a zárjegyfelhasználó az alkoholtermékeire nem alkalmaz GTIN számot - a vámhatóság által képzett egyedi azonosító szám (a továbbiakban: VP termékazonosító-szám)
szerint, azon belül pedig az élelmiszerek jelöléséről szóló 19/2004. (II. 26.) FVM-ESZCSM-GKM együttes rendelet szerinti tételazonosító jelölés, illetve - amennyiben ilyen jelölés feltüntetése nem kötelező, akkor - az élelmiszerjog általános elveiről és követelményeiről, az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság létrehozásáról és az élelmiszerbiztonságra vonatkozó eljárások megállapításáról szóló, 2002. január 28-i 178/2002/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 18. cikk (4) bekezdésében meghatározott követelményeknek megfelelő jelölés (a továbbiakban együtt: tételazonosító) szerint részletezve köteles megadni.
(2) A zárjegyfelhasználó köteles
a) az (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben alkoholtermékei GTIN számát a 4. számú melléklet I-II. pontja szerinti adattartalommal bejelenteni,
b) az (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben alkoholtermékeire VP termékazonosító-számot - a 4. számú melléklet I. és III. pontja szerinti adatok megadásával - igényelni az e célra rendszeresített, a vámhatóság internetes honlapján közzétett, nyomtatványkitöltő program segítségével kitöltött nyomtatványon.
(3) A GTIN számok bejelentését, illetve a VP termékazonosító-számok igénylését az első alkalommal teljesítendő napi adatszolgáltatás időpontját legalább 20, illetve
- a (4) bekezdés b) pontja szerinti benyújtás esetén -15 munkanappal megelőzően kell megtenni. Ezt követően csak az első bejelentésben, illetve igénylésben nem szereplő további alkoholtermék előállítása, forgalmazása, valamint a bejelentett GTIN számú vagy VP termékazonosító-számmal rendelkező alkoholtermék jellemzőinek módosulása, illetve zárjegyfelhasználó általi gyártásának végleges megszüntetése esetén kell a változásokat bejelenteni, a zárjegyfelhasználás előtt legalább 10, illetve
- a (4) bekezdés b) pontja szerinti benyújtás esetén -5 munkanappal megelőzően, illetve a gyártás megszüntetésének napját követő 30 munkanapon belül.
(4) A GTIN számok bejelentését, illetve a VP termékazonosító-számok igénylését a (2) bekezdés szerinti nyomtatvány
a) a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatalhoz postai úton, vagy
b) elektronikus úton, az ER. rendelkezéseinek alkalmazásával
történő benyújtásával kell megtenni.
(5) A vámhatóság a VP termékazonosító-számokat az igénylés a (4) bekezdés a) pontja szerinti benyújtása esetén postai úton, a (4) bekezdés b) pontja szerinti benyújtás esetén pedig elektronikus úton, az ER. rendelkezéseinek alkalmazásával küldi meg az igénylés beérkezésének időpontját követő 5 munkanapon belül.
(6) A vámhatóság ellenőrzését megelőzően észlelt, hibásan teljesített GTIN szám bejelentést a zárjegyfelhasználó a (2) bekezdés szerinti nyomtatvány felhasználásával helyesbítheti.
11/C. §[57] (1) A vámhatóság a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítéséhez a központi elektronikus szolgáltató rendszeren (a továbbiakban: KR) keresztül hozzáférhető informatikai rendszert (a továbbiakban: informatikai rendszer) működtet.
(2) A napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítéséhez a zárjegyfelhasználónak, illetve a zárjegyfelhasználó által meghatalmazott vagy megbízott, az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 7. § (3) bekezdése szerint állandó képviseleti joggal rendelkező személynek (a továbbiakban: képviselő) a KR rendeletben meghatározott ügyfélkapuval kell rendelkeznie (a továbbiakban: eljárási jogosultság) .
(3) A zárjegyfelhasználó, illetve a képviselő az eljárási jogosultságát a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő első teljesítését legalább 30 munkanappal megelőzően a vámhatóság által erre rendszeresített - a vámhatóság internetes honlapján közzétett - nyomtatványon a vámhatósághoz bejelenti, és ugyanezen nyomtatványon kell az eljárási jogosultságban bekövetkezett mindennemű változást is bejelentenie. Amennyiben a zárjegyfelhasználó a napi adatszolgáltatást ugyanazon képviselő útján kívánja teljesíteni, mint az elektronikus jövedékiadó-bevallási kötelezettségét, a képviselő a napi adatszolgáltatás teljesítésére vonatkozó képviseleti jogosultságát módosításként jelenti be.
(4) A bejelentés alapján a vámhatóság a zárjegyfelhasználót, illetve a képviselőt nyilvántartásba veszi, a bejelentett változásokat rögzíti, és erről a zárjegyfelhasználót postai úton haladéktalanul értesíti.
(5) A vámhatóság a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítéséhez olyan elektronikus nyomtatványt biztosít, melyet kitöltés után a rendszer részét képező titkosítási eljárást követően a zárjegyfelhasználón kívül csak a vámhatóság ismerhet meg.
(6) A zárjegyfelhasználó, illetve a képviselő a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítését - sikeres személyazonosítást követően - a KR útján kezdeményezheti.
(7) A KR a kitöltött, megküldött elektronikus nyomtatványt haladéktalanul érkeztető számmal és időbélyegzővel látja el. A KR a napi adatszolgáltatást a (6) bekezdésben foglaltak szerint kezdeményező zárjegyfelhasználót, illetve képviselőt az elektronikus nyomtatvány beérkezésének időpontjáról és érkeztető számáról elektronikus üzenet formájában a KR értesítési tárhely szolgáltatásán keresztül értesíti. A KR által küldött, időbélyegzővel ellátott értesítésben szereplő beérkezési időpont egyúttal az elektronikus nyomtatvány vámhatósághoz történt beérkezésének időpontját is jelöli.
(8) A vámhatóság az elektronikus nyomtatvány adatait informatikai rendszerében rögzíti.
(9) Ha a vámhatóság a KR-ből átvett elektronikus nyomtatványról megállapítja, hogy az időbélyegzőben feltüntetett időpontot megelőzően a nyomtatványon szereplő tárgynap tekintetében már teljesítették a napi adatszolgáltatást, az elektronikus nyomtatvány adatainak feldolgozását - a javításra irányuló elektronikus nyomtatvány esetét kivéve - visszautasítja, és erről a napi adatszolgáltatást a (6) bekezdésben foglaltak szerint kezdeményező zárjegyfelhasználót, illetve képviselőt a KR értesítési tárhely útján tájékoztatja.
(10) A napi adatszolgáltatás elektronikus úton történt teljesítésének időpontja az időbélyegzőben szereplő időpont.
(11) Amennyiben az informatikai rendszerben üzemzavar történik, a vámhatóság - a KR rendelet 40. §-ában a csatlakozott szervezetre előírtakon túl - az üzemzavarról, illetőleg az üzemzavar elhárítását követően annak kezdő és megszűnési időpontjáról haladéktalanul közleményt tesz közzé a saját internetes honlapján.
(12) A vámhatóság a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítése során szükséges informatikai követelményeket, illetve a szükséges tájékoztatásokat a kormányzati portálon, illetve a vámhatóság honlapján közzéteszi.
(13) A vámhatóság az informatikai követelmények megváltozását a változás időpontját legalább 30 nappal megelőzően közzéteszi.
A zárjegyfelhasználás elszámolása
12. §[58] (1) A zárjegyfelhasználónak a napi adatszolgáltatásban lejelentett készletváltozásokat a zárjegy
a) telephelyről való kiadása, illetve telephelyre történő szállítása, visszavételezése esetén - kivéve a b) pont szerinti esetet - szállítólevéllel;
b) harmadik országba történő kiszállítása, illetve harmadik országból való visszaszállítása esetén vámokmánnyal;
c) megsemmisítése esetén a megsemmisítésről felvett jegyzőkönyvvel;
d) Hivatalba történő visszaküldése esetén a Hivatal visszavételt igazoló bizonylatával;
e) zárjegyfelhasználó érdekkörébe nem tartozó okból - ide nem értve a lopás esetét - történt használhatatlanná válása, megsemmisülése esetén a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal által felvett jegyzőkönyvvel;
f) alkoholtermékekre történő felhelyezése esetén gyártási vagy raktárbizonylattal, illetve - harmadik országban történt felhelyezés esetén - vámokmánnyal
kell dokumentálnia.
(2) Az (1) bekezdés e) pontjában foglaltak esetén a zárjegyfelhasználónak a rendőrség, illetve a tűzoltóság jegyzőkönyvével is rendelkeznie kell.
13. §[59] (1)[60] A hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal az elszámolási időszakonkénti zárjegyelszámolásról - a (2) bekezdés szerinti tartalommal- jegyzőkönyvet vesz fel.
(2) A jegyzőkönyvben fel kell tüntetni:
a) az elszámolási időszak kezdő napján készleten lévő zárjegy mennyiségét (nyitókészlet);
b) az elszámolási időszakban átvett zárjegy mennyiségét, az átvétel keltét;
c) az elszámolási időszakban felhasznált, bizonylattal igazolt zárjegy darabszámát;
d) csökkentő tételként
1.[61] a Hivatal által visszavett feleslegessé vált vagy minőséghibás zárjegy darabszámát,
2.[62] a gyártás közben megsérült és a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal felügyelete mellett megsemmisített zárjegy darabszámát,
3.[63] a zárjegy igénylőjének érdekkörébe nem tartozó okból - ide nem értve a lopás esetét - használhatatlanná vált, megsemmisült zárjegy darabszámát, ha az biztonsággal megállapítható;
4.[64] a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal felügyelete mellett megsemmisített feleslegessé vált zárjegy darabszámát;
e) a jegyzőkönyv keltének napján készleten lévő zárjegy mennyiségét (zárókészlet);
f) az elszámolási időszakban keletkezett zárjegy-hiányt.
(3)[65]
(4)[66]
14. § (1) A gyártás közben megsérült zárjegyek elszámolása tételesen vagy a (3) bekezdésben meghatározott módon történhet.
(2)[67] Tételes elszámolás esetén a zárjegyfelhasználó a megsérült zárjegyeket köteles azok darabjainak összerakásával gyűjtőívre felragasztani. A megsérült zárjegy csökkentő tételként csak akkor fogadható el, ha annak több mint 50%-át felragasztották a gyűjtőívre, és megállapítható annak hitelessége és sorszáma, valamint azon újabb, ismételt felhasználás nyomai nem láthatók. Egy gyűjtőívre 50 db sérült zárjegyet kell felragasztani.
(3)[68] Ha a zárjegyfelhasználó az alkoholtermék gyártása közben megsérült zárjegyeket a (2) bekezdésben meghatározott módon nem tudja elszámolni, a zárjegy-elszámolásában csökkentő tételként a tényleges mennyiség, legfeljebb az elszámolási időszakban gyártott zárjegyes termékek csomagolási egységben kifejezett mennyiségének (darabszámának) a (4) bekezdésben meghatározott százaléka számolható el a zárjegykészlet igazolt csökkenéseként. A zárjegy kézi felhelyezése esetén csak a (2) bekezdés szerinti tételes elszámolás alkalmazható.
(4)[69] A (3) bekezdés szerint elszámolható (leírható) zárjegymennyiség legfeljebb
a) 0,5%, az 5000 db/óra kapacitás alatti csomagológéppel történő zárjegyfelhelyezés esetén,
b) 0,75%, az 5000 db/óra vagy annál nagyobb kapacitású csomagológéppel történő zárjegyfelhelyezés esetén.
(5)[70] Az alkoholtermék gyártása közben megsérült és összegyűjtött, a (2) bekezdésben meghatározott elszámolás esetén a felragasztott, sérült zárjegyeket, valamint azokat a sérülésmentes feleslegessé vált zárjegyeket, amelyek nem kerülnek a Hivatalhoz visszaküldésre, a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal a zárjegyfelhasználó jelenlétében megsemmisíti.
(6)[71] A megsemmisítésről a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal jegyzőkönyvet. vesz fel, és annak 1 példányát közvetlenül a Hivatalnak megküldi.
15. § (1)[72] A zárjegyeknek a zárjegyfelhasználó érdekkörébe nem tartozó okból bekövetkező használhatatlanná válását, megsemmisülését az eseményt követően a zárjegyfelhasználó köteles jegyzőkönyvben rögzíteni, a kivizsgálást megkezdeni és a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatalhoz azonnal bejelenteni.
(2)[73] A hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatalnak készletfelvétellel, illetve a rendelkezésére álló adatokból kell megállapítania a csökkenésként figyelembe vehető mennyiséget, és azt az eseményről felvett jegyzőkönyvben kell rögzítenie.
16. §[74] (1) A kereskedői zárjegyfelhasználónak és az importőr zárjegyfelhasználónak az egy alkalommal átvett zárjegyek mennyiségére vonatkozóan kell teljesítenie - a Jöt. 73. § (6) bekezdése szerinti határidőig - az elszámolást, melynek során a 12-15. §-okban foglaltakat kell - értelemszerűen - alkalmazni.
(2)[75] Az importőr zárjegyfelhasználónak az elszámoláshoz meg kell adnia a zárjegy harmadik országban történő felhelyezése esetén a zárjegy kiviteléről és a kivitelből visszahozott zárjegyről, valamint az alkoholtermék vámjogi szabadforgalomba bocsátásáról készült vámokmány számát.
(3)[76] A zárjegyek átvételekor a kereskedői zárjegyfelhasználónak és az importőr zárjegyfelhasználónak nyilatkoznia kell a Jöt.-ben meghatározott elszámolási kötelezettség teljesítésének időpontjáról. Az elszámolás időpontját legalább 3 munkanappal korábban a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatalnál be kell jelenteni.
(4)[77] Ha a Jöt. rendelkezései alapján az elszámolás (3) bekezdés szerinti időpontban való teljesítésére halasztás adható, a halasztásra külön kérelmet kell benyújtani a Hivatalhoz. A Hivatal a kérelem alapján dönt az elszámolás új időpontjáról, és ezt végzésben közli az importőr zárjegyfelhasználóval.
(5) Ha elszámolási kötelezettségét a kereskedői zárjegyfelhasználó és az importőr zárjegyfelhasználó a (3), illetve (4) bekezdés szerinti időpontig nem teljesíti, a Hivatal mulasztási bírságot vet ki. Ha a Hivatal felszólítása ellenére a kereskedői zárjegyfelhasználó és az importőr zárjegyfelhasználó a zárjegyekkel a felszólítástól számított 10 munkanapon belül sem számol el, a részére kiadott zárjegymennyiség zárjegyhiánynak minősül.
Hatályba léptető és átmeneti rendelkezések
17. § (1)[78] Ez a rendelet 1998. január 1-jén lép hatályba. Ezzel egyidejűleg hatályát veszti a 31/1994 (XI. 18.) PM rendelet.
(2)[79]
(3)[80]
(4)[81]
(5)[82]
(6)[83]
(7)[84]
(8)[85]
(9)[86]
(10)[87]
(11)[88]
(12)[89]
1. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez[90]
A zárjegyek leírása
1. Alkoholtermék zárjegy
1.1. Leírása:
A zárjegy fekvő téglalap alakú, színe kékeszöld összhatású, kék és zöld biztonsági (guilloche) nyomattal, benne ugyanezen színek használatával Merkúr embléma. A zárjegyen a "Szeszes ital zárjegy" és az "Adózott termék" felirat sötétkék, a sorszám, valamint a vonalkód fekete színű. A zárjegyen szabad szemmel nem látható, UV-fényre reagáló Merkúr embléma és hullámvonalakat tartalmazó biztonsági alnyomat is található. A zárjegy jobb oldali szélén 5 mm szélességben kizárólag erre a célra gyártott, egyedi arculattal és védelmi elemekkel ellátott hologramcsík van elhelyezve.
1.2. Méret (választék) és alkalmazhatóság:
45x12 mm: 0,02-0,5 liter között
80x16 mm: 0,2-1,00 liter között[91]
100x16 mm: 1,5-10,00 liter között
1.3. Technológia:
Nyomtatás négy színnel, ebből egy szín UV-fényre zöldesen reagáló.
1.4. Anyaga:
Speciális, csak erre a célra legyártott, 70 grammos papír, amely UV-fényben sárga és kék színű, természet es fénynél vörös színű pelyhezőt tartalmaz, és vegyi védelemmel, valamint speciális, csak erre a célra legyártott hologramcsíkkal van ellátva.
1.5. Sorszám:
Egyszer háromkarakteres és egyszer kétkarakteres betűjelből és nyolc számból álló sorszám (XXX0000000XX0).
1.6. Vonalkód:
A sorszámot CODE 128 formában megjelenítő, vonalakból álló jel.
1.7. Kiszerelési egység:
A méretre vágott zárjegyek 500-anként szalagozott kötege.
1.8. Csomagolási egység:
A 80x16 mm és a 100x16 mm méretű zárjegy esetén 20 000 darabonként, a 45x12 mm méretű zárjegy esetén 25 000 darabonként dobozba rakva oly módon, hogy a zárjegyek a dobozt teljes terjedelmében kitöltsék.
2. Pálinka zárjegy
2.1. Leírása:
A zárjegy fekvő téglalap alakú, színe vöröses-narancs összhatású, rózsaszín és narancs biztonsági (guilloche) nyomattal, benne Merkúr embléma. A zárjegyen a "Pálinka zárjegy", az "Adózott termék" felirat és a Merkúr embléma sötétbarna, a sorszám, valamint a vonalkód fekete színű. A zárjegyen szabad szemmel nem látható, UV-fényre reagáló Merkúr embléma és hullámvonalakat tartalmazó biztonsági alnyomat is található. A zárjegy jobb oldali szélén 5 mm szélességben kizárólag erre a célra gyártott, egyedi arculattal és védelmi elemekkel ellátott hologramcsík van elhelyezve.
2.2. Méret (választék) és alkalmazhatóság:
45x12 mm: 0,02-0,5 liter között
80x16 mm: 0,2-1,00 liter között[92]
100x16 mm: 1,5-10,00 liter között
2.3. Technológia:
Nyomtatás négy színnel, ebből egy szín UV-fényre zöldesen reagáló.
2.4. Anyaga:
Speciális, csak erre a célra legyártott, 70 grammos papír, amely UV-fényben sárga és kék színű, természetes fénynél vörös színű pelyhezőt tartalmaz, és vegyi védelemmel, valamint speciális, csak erre a célra legyártott hologramcsíkkal van ellátva.
2.5. Sorszám:
Egyszer háromkarakteres és egyszer kétkarakteres betűjelből és nyolc számból álló sorszám (XXX0000000XX0).
2.6. Vonalkód:
A sorszámot CODE 128 formában megjelenítő, vonalakból álló jel.
2.7. Kiszerelési egység:
A méretre vágott zárjegyek 500-anként szalagozott kötege.
2.8. Csomagolási egység:
A 80x16 mm és a 100x16 mm méretű zárjegy esetén 20 000 darabonként, a 45x12 mm méretű zárjegy esetén 25 000 darabonként dobozba rakva oly módon, hogy a zárjegyek a dobozt teljes terjedelmében kitöltsék.
2. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez[93]
Zárjegy megrendelőlap |
I. Megrendelő adatai: |
A megrendelő megnevezése (neve): ........................ ............................................................................................................................. |
A megrendelő jövedéki engedélyszáma (zárjegyet felhasználó telephelyre vonatkozóan): ................ ......................................... VPID (vámazonosító) száma: ........................... ....................................................................................................................................... |
Adószám: .............................. ..................................................................................................................................................................... |
A megrendelő tevékenységének minősége (adóraktár/bejegyzett kereskedő/nem bejegyzett kereskedő/közösségi kereskedelmi tevékenységet végző/importőr): ............. ....................................................................................................................... |
Székhelye (pontos címe): .......................... .............................................................................................................................................. |
Telefon(telefax)száma: ............................. ................................................................................................................................................ |
Pénzforgalmi jelzőszáma, számlavezető pénzintézete: ......................... ................................................................................................ |
A zárjegyet felhasználó telephely megnevezése és pontos címe: .................... ................................................................................ |
A zárjegy átvételének kért időpontja: ........................ ........................................................................................................................... |
A zárjegymegrendelő aláírása és bélyegzőlenyomata:....................... ................................................................................................. |
II. Az igényelt zárjegy típusa és mennyisége darabban, méretválasztékonként részletezve: ........................................................ |
III. A más tagállamból beszerzésre kerülő alkoholtermék utáni adókötelezettség 2. § (3) bekezdés szerinti levezetése." |
3. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez[95]
A zárjegyek készletváltozásáról teljesítendő adatszolgáltatás adattartalma (telephelyenként) |
I. Tárgynap (év, hó, nap): |
II. Zárjegyfelhasználó adatai |
1. név: ........................................................................................................................................................................................................................ |
2. adószám: ............................................................................................................................................................................................................. |
3. VPID szám: .......................................................................................................................................................................................................... |
4. telephely jövedéki engedélyszáma: ................................................................................................................................................................ |
5. telephely címe (külföldi zárjegyfelhelyezés esetén az a cím, ahonnan a zárjegyet kiszállították): ................................................... |
III. Zárjegykészlet-növekedés |
1. Másik saját telephelyről átvétel |
a) átvett zárjegy darabszáma: ....................és sorszáma (sorszámtartománya): .................... |
b) küldő telephely jövedéki száma: .................. |
c) szállítólevél száma: ................ |
2. Másik adóraktár engedélyestől bérmunkára átvétel |
a) átvett zárjegy darabszáma: ....................és sorszáma (sorszámtartománya): ..................... |
b) küldő telephely jövedéki száma: ................... |
c) szállítólevél száma: |
3. Másik adóraktár-engedélyestől a bérmunkára kiadott zárjegy visszavétele a) visszavett zárjegy darabszáma: ..............és sorszáma (sorszámtartománya): ...................... |
b) küldő telephely jövedéki száma: ...................... |
c) szállítólevél száma: ............... |
4. Fel nem helyezett zárjegy visszaszállítása tagállamból |
a) visszaszállított zárjegy darabszáma: ...............és sorszáma (sorszámtartománya): ................... |
b) szállítólevél száma: ................. |
5. Fel nem helyezett zárjegy visszaszállítása harmadik országból |
a) visszaszállított zárjegy darabszáma: .................és sorszáma (sorszámtartománya): .................... |
b) vámokmány száma: ................. |
IV. Zárjegykészlet-csökkenés |
1. Zárjegyfelhelyezés alkoholtermékre [GTIN számmal / VP termékazonosító-számmal beazonosított alkoholtermékenként, azon belül tételazonosítónként] |
1.1. Belföldön felhelyezett zárjegyek a) alkoholtermék GTIN száma / VP termékazonosító-száma:............ b) tételazonosító száma(i) / sorszámtartománya(i):................ c) felhasznált zárjegyek sorszámtartománya(i) ca) kezdete (legkisebb számérték): ............... cb) vége (legnagyobb számérték):.................. d) palackozott (kiszerelt) alkoholtermék mennyisége da) literben: .............. db) a fogyasztói csomagolás szerinti mennyiségi egységben (palack stb.):............. dc) az adó alapjául szolgáló mennyiségi egységben:................. |
1.2. Tagállamban felhelyezett zárjegyek a) alkoholtermék GTIN száma / VP termékazonosító-száma:............... b) tételazonosító száma(i) / sorszámtartománya(i):................ c) felhasznált zárjegyek sorszámtartománya(i) ca) kezdete (legkisebb számérték): ................ cb) vége (legnagyobb számérték):.................. d) palackozott (kiszerelt) alkoholtermék mennyisége da) literben: ............... db) a fogyasztói csomagolás szerinti mennyiségi egységben (palack stb.):.............. dc) az adó alapjául szolgáló mennyiségi egységben:............. |
1.3. Harmadik országban felhelyezett zárjegyek a) alkoholtermék GTIN száma / VP termékazonosító-száma:............... b) tételazonosító száma(i) / sorszámtartománya(i):............. c) felhasznált zárjegyek sorszámtartománya(i) ca) kezdete (legkisebb számérték): ............... cb) vége (legnagyobb számérték):................. d) palackozott (kiszerelt) alkoholtermék mennyisége da) literben: ............. db) a fogyasztói csomagolás szerinti mennyiségi egységben (palack stb.):............ dc) az adó alapjául szolgáló mennyiségi egységben:........... |
2. Másik saját telephelyre átadás a) átadott zárjegy darabszáma: ............és sorszáma (sorszámtartománya): ............ b) fogadó telephely jövedéki száma: .............. c) szállítólevél száma: ............ |
3. Másik adóraktár-engedélyesnek bérmunkára átadás a) átadott zárjegy darabszáma: ...........és sorszáma (sorszámtartománya): ............ b) fogadó telephely jövedéki száma: ............ c) szállítólevél száma: ............ |
4. Másik adóraktár-engedélyestől bérmunkára átvett zárjegy visszaadása a) visszaadott zárjegy darabszáma: ..............és sorszáma (sorszámtartománya): ........... b) fogadó telephely jövedéki száma: ........... c) szállítólevél száma: ........... |
5. Külföldön történő zárjegyfelhelyezés céljából harmadik országba kiszállítás a) kiszállított zárjegy darabszáma: ...............és sorszáma (sorszámtartománya): ............... b) vámokmány száma: ........... |
6. Másik tagállamban történő zárjegyfelhelyezés céljából másik tagállamba kiszállítás a) kiszállított zárjegy darabszáma: .............és sorszáma (sorszámtartománya): ............ b) szállítólevél száma: ............ |
7. Telephelyen megsemmisítés a) feleslegessé vált megsemmisített zárjegy darabszáma: ..............és sorszáma (sorszámtartománya): ............ b) a 14. § (2) bekezdés szerinti, gyártás közben megsérült zárjegy darabszáma: ...........és sorszáma (sorszámtartománya): .............. c) a megsemmisítésről felvett vámhatósági jegyzőkönyv száma: ............. |
8. Hivatal által visszavétel a) visszavett zárjegy darabszáma: .............és sorszáma (sorszámtartománya): ............. b) a Hivatal visszavételt igazoló bizonylatának száma: ........... |
9. Gyártás közben történt, a 14. § (2) bekezdés szerinti elszámolásra nem kerülő megsérülés a) tárgynapon megsérült zárjegyek darabszáma: ............. |
10. A zárjegy igénylőjének tevékenységi körén kívül eső elháríthatatlan okból történt - ide nem értve a lopás esetét -használhatatlanná válás, megsemmisülés a) a használhatatlanná vált vagy megsemmisült zárjegy darabszáma: ............... b) a használhatatlanná válásról vagy megsemmisítésről felvett vámhatósági jegyzőkönyv száma: ..............." |
4. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez[96]
GTIN szám bejelentés/VP termékazonosító-szám igénylés[97]
I.Zárjegyfelhasználó adatai: |
1. név: ...................................... ................................................................................................................................................................... |
2. adószám: ........................................................................................................................................................... |
3. VPID szám: ....................................... ..................................................................................................................................................... |
II. GTIN szám bejelentés/módosítás[98]
Az egy GTIN szám alá sorolt alkoholtermék[99]
1. GTIN száma[100]
2. kereskedelmi megnevezése
3. névleges űrtartalma (literben)
4. címkén feltüntetett alkoholtartalma (térfogatszázalékban)
5. vámtarifaszáma
6. fajtakódja
7. bejelentés/módosítás oka (karbantartási jel)
a) U - új GTIN szám[101]
b) M - módosított GTIN szám[102]
c) T - törölt GTIN szám[103]
8. GTIN szám érvényessége[104]
(U és M karbantartási jel esetében az érvényesség kezdete, T esetében az érvényesség vége)
III. VP termékazonosító-szám igénylés/módosítás
Az egy VP termékazonosító-szám alá sorolni kért/sorolt alkoholtermék
1. VP termékazonosító-száma (csak módosítás esetében töltendő ki)
2. kereskedelmi megnevezése
3. névleges űrtartalma (literben)
4. címkéjén feltüntetett alkoholtartalma (térfogatszázalékban)
5. vámtarifaszáma
6. fajtakódja
7. bejelentés/módosítás oka (karbantartási jel)
a) U - új VP termékazonosító-szám
b) M- módosított VP termékazonosító-szám
c) T - törölt VP termékazonosító-szám
8. VP termékazonosító-szám érvényessége (csak módosítás esetében töltendő ki)
(U és M karbantartási jel esetében az érvényesség kezdete, T esetében az érvényesség vége)
Lábjegyzetek:
[1] Megállapította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 1. § -a. Hatályos 2005.01.01.
[2] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.
[3] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.
[4] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.
[5] Módosította a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (3) bekezdése. Hatályos 2003.01.01.
[6] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 2. § -a. Hatályos 2004.05.01.
[7] Megállapította a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 22. §-a. Hatályos 2009.10.01.
[8] Megállapította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 2. § -a. Hatályos 2005.01.01.
[9] Megállapította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 1. §-a. Hatályos 2009.02.15.
[10] Módosította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (9) bekezdése. Hatályos 2008.10.01.
[11] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.05.01.
[12] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 1. §-a. Hatályos 2009.07.01.
[13] Hatályon kívül helyezte a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (7) bekezdése. Hatálytalan 2008.10.01.
[14] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 5. § -a. Hatályos 2004.05.01.
[15] Módosította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2005.01.01.
[16] Hatályon kívül helyezte a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 23. §-a. Hatálytalan 2009.10.01.
[17] Módosította a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 23. §-a. Hatályos 2009.10.01.
[18] Megállapította a 43/2000. (XII. 5.) PM rendelet 6. §-a. Hatályos 2001.01.01.
[19] Megállapította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 2. §-a. Hatályos 2009.02.01.
[20] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[21] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.
[22] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.
[23] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.
[24] Megállapította a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 5. § (2) bekezdése. Hatályos 2003.01.01.
[25] Megállapította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 3. § -a. Hatályos 2005.01.01.
[26] Hatályon kívül helyezte a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2005.01.01.
[27] Hatályon kívül helyezte a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2005.01.01.
[28] Hatályon kívül helyezte a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2005.01.01.
[29] Hatályon kívül helyezte a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2005.01.01.
[30] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[31] Számozását módosította a 19/2001. (IV. 13.) PM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2001.04.13.
[32] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[33] Módosította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2005.01.01.
[34] Módosította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (8) bekezdése. Hatályos 2008.07.01.
[35] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.
[36] Módosította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (8) bekezdése. Hatályos 2008.07.01.
[37] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 7. § -a. Hatályos 2004.05.01.
[38] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 7. § -a. Hatályos 2004.05.01.
[39] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 7. § -a. Hatályos 2004.05.01.
[40] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 3. §-a. Hatályos 2008.07.01.
[41] Módosította a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2003.01.01.
[42] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.
[43] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 8. § -a. Hatályos 2004.05.01.
[44] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (2) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.
[45] Megállapította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 4. § -a. Hatályos 2005.01.01.
[46] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.
[47] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.
[48] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 4. §-a. Hatályos 2008.07.01.
[49] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 4. §-a. Hatályos 2008.07.01.
[50] Hatályon kívül helyezte a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (6) bekezdése. Hatálytalan 2008.07.01.
[51] Hatályon kívül helyezte a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (6) bekezdése. Hatálytalan 2008.07.01.
[52] Módosította a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (3) bekezdése. Hatályos 2003.01.01.
[53] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.
[54] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.
[55] A §-t és az azt megelőző alcímet megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 4. §-a. Hatályos 2009.07.01.
[56] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 5. §-a. Hatályos 2009.07.01.
[57] Beiktatta a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 5. §-a. A 8. § (3) bekezdése alapján hatályos 2008.06.01.
[58] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 6. §-a. Hatályos 2009.07.01.
[59] A 36/1997. (XI. 26.) PM rendelet 13. § 1. bekezdése a 39/1998. (XII. 21.) PM rendelet 2. §-ának megfelelően módosított szöveg
[60] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.
[61] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.
[62] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.
[63] Megállapította a 34/2000. (X. 6.) PM rendelet 10. §. Hatályos 2000.10.14.
[64] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[65] Hatályon kívül helyezte a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 23. §-a. Hatálytalan 2009.10.01.
[66] Hatályon kívül helyezte a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 23. §-a. Hatálytalan 2009.10.01.
[67] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatályos 2008.07.01.
[68] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[69] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2008.07.01.
[70] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[71] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.
[72] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (6) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.
[73] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (2) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.
[74] Beiktatta a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 12. § -a. Hatályos 2004.05.01.
[75] Megállapította a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 21. §-a. Hatályos 2009.10.01.
[76] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.
[77] Módosította a 47/2005. (XII. 26.) PM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.01.01.
[78] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.
[79] Hatályon kívül helyezte a 47/2005. (XII. 26.) PM rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2006.01.01.
[80] Hatályon kívül helyezte a 47/2005. (XII. 26.) PM rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2006.01.01.
[81] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.
[82] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.
[83] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.
[84] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.
[85] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.
[86] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.
[87] Hatályon kívül helyezte a 47/2005. (XII. 26.) PM rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2006.01.01.
[88] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.
[89] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.
[90] Megállapította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.02.15.
[91] Módosította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 4. § (3) bekezdése alapján a rendelet 3. számú melléklete. Hatályos 2009.04.11.
[92] Módosította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 4. § (3) bekezdése alapján a rendelet 3. számú melléklete. Hatályos 2009.04.11.
[93] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2008.07.01. A Melléklet III. pontja a 8. § (4) bekezdése alapján később lép hatályba.
[94] Módosította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése alapján a rendelet 2. számú melléklete. Hatályos 2009.02.15.
[95] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 8. §-a. Hatályos 2009.07.01.
[96] Beiktatta a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 7. § (3) bekezdése. A 8. § (2) bekezdése alapján hatályos 2008.06.01.
[97] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[98] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[99] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[100] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[101] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[102] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[103] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.
[104] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.