Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

36/1997. (XI. 26.) PM rendelet

a zárjegy alkalmazásának, a zárjeggyel való elszámolásnak a részletes szabályairól

A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Jöt.) 89. §-ának (2) bekezdése e) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:

A zárjegyek előállítása

1. § (1)[1] A zárjegyek előállíttatását, rendelkezésre bocsátását, a zárjegyek előállítási költségének a zárjegyfelhasználókkal való megfizettetését - a Jöt.-ben és e rendeletben foglaltak szerint - a Pesti Jövedéki, Adójegy és Zárjegy Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) végzi.

(2) A zárjegyek leírását az 1. számú melléklet tartalmazza.

(3) A zárjegyeket hamisítás elleni védelemmel kell ellátni. A védelem kialakításánál a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat szakvéleményét is figyelembe kell venni.

(4)[2] A zárjegy előállítója a gyártott, a tárolt és a Hivatalnak átadott zárjegyekről tételesen naptári félévenként köteles elszámolni.

A zárjegy előállítója a gyártott, a tárolt és az országos parancsnokságnak átadott zárjegyekről tételesen naptári félévenként köteles elszámolni.

(5)[3] A (3)-(4) bekezdésben foglaltak teljesítését, valamint a zárjegyek 1. számú melléklet szerinti minőségét a Hivatal folyamatosan köteles ellenőrizni.

(6)[4] Az előállítás, a tárolás és a kiadás során keletkező selejtes, sérült zárjegyeket a zárjegy előállítójának és a Hivatalnak a képviselőiből álló bizottság, jegyzőkönyv felvétele mellett - a zárjegyek tételes ellenőrzését, számbavételét követően - megsemmisíti.

A zárjegyek megrendelése[5]

2. §[6] (1) Zárjegy megrendelésére irányuló kérelmet (a továbbiakban: megrendelés) az a személy nyújthat be, aki rendelkezik[7]

a)[8] alkoholtermék-, sörtároló-, bortároló- vagy pezsgőtároló-adóraktári engedéllyel (a továbbiakban: adóraktári zárjegyfelhasználó),

b) az alkoholtermék más tagállamból való beszerzésére jogosító bejegyzett kereskedői vagy nem bejegyzett kereskedői engedéllyel, közösségi kereskedelmi tevékenységre jogosító jövedéki engedéllyel (a továbbiakban: kereskedői zárjegyfelhasználó), vagy

c) alkoholtermék harmadik országból való beszerzésérejogosító jövedéki engedéllyel (a továbbiakban: importőr zárjegyfelhasználó) (a továbbiakban a) -c) pont együtt: zárjegyfelhasználó) .

(2) A Hivatal a megrendelés visszaigazolása előtt

a)[9] vizsgálja a megrendelő (1) bekezdés, továbbá - a pálinkáról, a törkölypálinkáról és a Pálinka Nemzeti Tanácsról szóló 2008. évi LXXIII. törvényben (a továbbiakban: Pálinkatörvény) meghatározott pálinka zárjegy megrendelése esetén - a Pálinkatörvény 9. § (2) bekezdése szerinti igényjogosultságát, valamint felméri a zárjegyfelhasználásról rendelkezésre álló adatok, ismeretek alapján a megrendelés mennyiségének megalapozottságát;

b) vizsgálja, hogy a más tagállamból beszerzésre kerülő alkoholra megrendelt zárjegy mennyiség alapján teljesül-e a bejegyzett kereskedő esetében a Jöt. 24. § (3) bekezdésében, a nem bejegyzett kereskedő esetében a Jöt. 24. § (2) bekezdésében, a közösségi kereskedelmi tevékenységet folytató jövedéki engedélyes kereskedő esetében a Jöt. 27. § (4) bekezdésében előírt jövedékibiztosíték-nyújtási követelmény.

(3)[10] A (2) bekezdés b) pontja szerinti zárjegyfelhasználónak a zárjegy-megrendelésében meg kell adnia a más tagállamból beszerzésre kerülő alkoholtermék utáni adókötelezettség levezetését (kiszerelési egységenkénti és alkoholtartalom szerinti részletezéssel).

3. §[11] (1)[12] A zárjegyeket a 2. számú mellékletben meghatározott adattartalommal, elektronikus úton, a jövedékiadó- és energiaadó-bevallási, valamint a jövedéki adatszolgáltatási kötelezettségek elektronikus úton történő teljesítésének szabályairól szóló pénzügyminiszteri rendelet (a továbbiakban: ER.) rendelkezéseinek alkalmazásával kell megrendelni úgy, hogy a megrendelés legkésőbb a megrendelésben kért átvételi időpontot megelőző 7. munkanapon beérkezzen a vámhatósághoz.

(2) Az egy alkalommal megrendelhető zárjegy mennyisége az 1. számú melléklet szerinti kiszerelési egységre megadott darabszám vagy annak egész számú többszöröse lehet.

(3) Az adóraktári zárjegyfelhasználó havonta egy alkalommal nyújthat be zárjegymegrendelést, a negyedéves termeléséhez szükségesnél nagyobb zárjegykészletet nem tarthat. Amennyiben az alkoholtermék adóraktár engedélyese több időpontban kívánja a havonta megrendelt zárjegyeket átvenni, a megrendeléséhez - a kért időpontonként - külön-külön kell megrendelőlapokat kiállítania.

(4) A bejegyzett kereskedő havonta egy alkalommal, a nem bejegyzett kereskedő és a jövedéki engedélyes kereskedő beszerzésenként, az importőr zárjegyfelhasználó importügyletenként nyújthatja be a zárjegy megrendelését.

(5) A Hivatal, illetve a Hivatal alkalmazottja a megrendelés, illetve az ellenőrzés során megadott adatok kezelése tekintetében az adótitok szabályai szerint köteles eljárni.

4. §[13]

5. §[14] (1)[15] A Hivatal a zárjegyfelhasználó igényjogosultságának vizsgálatát követően a megrendelés visszaigazolásában a zárjegyek kiadását azzal a feltétellel engedélyezi, ha a zárjegyek előállítási költségének megfizetését a zárjegyfelhasználó legkésőbb a zárjegyek átvételének időpontjáig teljesíti.

A Hivatal a zárjegyfelhasználó igényjogosultságának vizsgálatát követően a megrendelés visszaigazolásában a zárjegyek kiadását azzal a feltétellel engedélyezi, ha a zárjegyek előállítási költségének megfizetését a zárjegyfelhasználó legkésőbb a zárjegyek átvételének időpontjáig teljesíti. A közösségi kereskedő esetében a zárjegy kiadásának feltétele továbbá a regionális jövedéki központ igazolásának bemutatása a beszerzett alkoholtermék adójának megfizetéséről.

(2) A megrendelés visszaigazolásának a kiadható mennyiséget, az átvétel pontos helyét, időpontját, a fizetendő zárjegy előállítási költség összegét kell tartalmaznia.

(3)[16]

(4)[17] Ha a zárjegyek kiadásának - a Jöt.-ben és e rendeletben előírt - feltételei hiányoznak, vagy a zárjegyfelhasználónak a vámhatóság felé meg nem fizetett végrehajtható jövedéki adótartozása van - nem értve ide, ha arra részletfizetést vagy fizetési halasztást engedélyeztek -, a Hivatal a kiadás elutasításáról dönt.

A zárjegyek kiadása, átvétele

6. §[18] (1)[19] A zárjegyeket a zárjegyfelhasználó személyesen, meghatalmazott képviselője (megbízottja), illetve - jogi személyiségű és jogi személyiség nélküli szervezet esetén - törvényes képviselője útján veheti át, amennyiben a zárjegy előállítási költség összegének megfizetését igazoló bizonylat eredeti példányát bemutatja. Igazolásként a bankszámlakivonat másolata vagy a terhelés megtörténtéről szóló banki igazolás fogadható el. A közösségi kereskedelmi tevékenységet folytató jövedéki engedélyes kereskedőnek a beszerzett alkoholtermék adójának megfizetéséről a regionális ellenőrzési központ igazolását kell a zárjegy kiadásához bemutatnia.

(2)[20] A zárjegyfelhasználó a bélyegzőlenyomatát legkésőbb az első zárjegymegrendelése benyújtásáig köteles a Hivatalnak megküldeni, vagy személyesen, meghatalmazott képviselője (megbízottja), illetve - jogi személyiségű és jogi személyiség nélküli szervezet esetén - törvényes képviselője útján benyújtani. A bélyegzőlenyomat megváltoztatását, valamint az átvételre jogosult személyében bekövetkezett változást haladéktalanul be kell jelenteni a Hivatalhoz.

(3)[21]

(4)[22] A zárjegyek tételes átadása-átvétele az 1. számú melléklet szerinti szalagozott kötegek vagy dobozok átadásával-átvételével történik.

(5)[23] A dobozok tartalmát (a zárjegyek választékát, mennyiségét) a zárjegyeket előállító nyomda hitelesíti úgy, hogy a lezárt dobozokon feltüntetik a zárjegyválaszték megnevezését, a zárjegyek sorszámát és darabszámát, és azt aláírásukkal és bélyegzőlenyomatukkal igazolják.

(6) A zárjegyfelhasználó a (4) bekezdésben foglalt tételes átadás-átvétel során egyéb módon is ellenőrizheti az átvett zárjegyek választékát, darabszámát.

(7)[24] A zárjegyek átadásának-átvételének helye a zárjegyet előállító nyomda telephelye.

(8)[25] A zárjegyek átadásáról-átvételéről két példányban szállítólevelet kell kiállítani, mely tartalmazza az átadás-átvétel időpontját, a zárjegy választékát, mennyiségét, sorszámát. Az átadást-átvételt a Hivatal és a zárjegyfelhasználó vagy meghatalmazott képviselője (megbízottja) a szállítólevél példányain aláírásával, bélyegzőlenyomatával igazolja.

(9)[26]

(10)[27]

(11)[28]

(12)[29]

(13)[30] Az átvett zárjegyek elszállítása a zárjegyfelhasználó feladata. A zárjegyfelhasználó az átvett zárjegyeket a zárjegy-megrendelőlapon feltüntetett telephelyen veszi készletre. A zárjegyfelhasználó köteles a zárjegyek biztonságos tárolásáról gondoskodni.

(14)[31] A zárjegyfelhasználónak a Jöt. szerinti zárjegyhiány utáni fizetési kötelezettsége az átadás-átvétel időpontjától áll fenn:

(15)[32] A feleslegessé vált, valamint a zárjegyeket tartalmazó dobozok, kötegek felbontásakor, illetve a zárjegyek felhelyezése során talált minőséghibás zárjegyeket a zárjegyfelhasználó nem semmisítheti meg. Legkésőbb a Jöt. 73. § (6) bekezdésében meghatározott elszámolási időszak (a továbbiakban: elszámolási időszak) végéig

a) a feleslegessé vált zárjegyeket - a 14. § (5)-(6) bekezdésében foglalt rendelkezések alkalmazása mellett - meg kell semmisíteni vagy azokat a zárjegyfelhasználónak a Hivatalhoz vissza kell küldenie;

b) a minőséghibás zárjegyeket a zárjegyfelhasználónak a Hivatalhoz vissza kell küldenie.

(16)[33] A Hivatal a visszavett zárjegyeket más zárjegyfelhasználónak újból nem adhatja ki, azokat meg kell semmisítenie.

A zárjegyek előállítási költségének megfizetése

7. § (1)[34] A Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (a továbbiakban: országos parancsnokság) a zárjegyek érvényesíthető előállítási költségének kialakításába - a zárjegy előállítójával a zárjegyfajtánként egységnyi előállítási költségekben történő megállapodását megelőzően - köteles a zárjegyfelhasználók szakmai szövetségét, terméktanácsát bevonni. A kialakuló egységnyi fizetendő előállítási költségnek a hamisítás elleni megfelelő szintű védelmet a legkisebb költségterhelés mellett kell biztosítania.

(2)[35] A Hivatal az átadás-átvételre kerülő zárjegyekről számlát állít ki, amelyet az átadás-átvétellel egy időben köteles a zárjegyfelhasználónak átadni vagy megküldeni.

(3)[36] A zárjegyfelhasználó az 5. § (3) bekezdésében foglaltak szerint közölt zárjegy előállítási költség megfizetését banki átutalással köteles teljesíteni.

(4)[37] Amennyiben a (3) bekezdés szerint megfizetett zárjegy előállítási költség meghaladja a (2) bekezdés szerinti számlán szereplő összeget, a zárjegyfelhasználó kérésének megfelelően a Hivatal

a) 5 munkanapon belül intézkedik a különbözetnek a zárjegyfelhasználó által megjelölt bankszámlára történő visszautalásáról, vagy

b) a különbözetet a zárjegyfelhasználó következő zárjegymegrendelése során beszámítja.

(5)[38] A Hivatal intézkedik a visszaküldött minőséghibás zárjegyek után megfizetett zárjegy előállítási költségnek a - zárjegyek visszavételét követő 15 munkanapon belül történő - visszatérítéséről.

(6)[39] Ha a zárjegyfelhasználó a megrendelt zárjegyet - a megrendelés visszaigazolásában - az átadásra-átvételre megjelölt napot követő 10. munkanapig nem veszi át, a Hivatal a zárjegyek előállítási költségével a zárjegyfelhasználót megterheli.

A zárjegy alkalmazása

8. § (1)[40] A zárjegyet az alkoholtermék azon legkisebb csomagolási (kiszerelési) egységére (a továbbiakban: fogyasztói csomagolás) kell felragasztani, amelyben az alkoholtermék közvetlenül a fogyasztóhoz kerül. A zárjegyet úgy kell felhelyezni, hogy a zárjegyen feltüntetett szöveg és sorszám olvasható, a vonalkód teljes terjedelmében látható legyen.

(2)[41] A zárjegyfelhasználó a zárjegyet olyan ragasztóanyaggal köteles felragasztani, amely a zárjegy sérülés nélküli eltávolítását kizárja.

(3)[42] A kiskereskedelmi boltok üzlethelyiségében és tárolóhelyén (raktárában), a vendéglátóipari üzletek és a kereskedelmi szálláshelyek tárolóhelyén (raktárában), továbbá a nagykereskedés tárolóhelyén (raktárában) csak bontatlan fogyasztói csomagolású, zárjeggyel ellátott alkoholtermék tartható. A forgalmazás során a zárjegy bármely módon történő eltakarása (kivéve a díszdoboz csomagolású alkoholterméket, illetve a Hivatal által engedélyezett egyéb csomagolást), felülragasztása, a zárjegyen felirat alkalmazása tilos. A gyűjtőcsomagolás felbontásakor talált zárjegy nélküli vagy a hamis zárjegyű alkoholterméket a forgalomból ki kell vonni, és egyidejűleg a jövedéki adóügynek nem minősülő jövedéki üggyel, továbbá a jövedéki adóügyek közül a hatósági felügyelet keretében végzendő adóztatási feladat, illetve a Jöt. 15. § (1) és (2) bekezdése és 65. § (1) bekezdés d) pontja szerinti adófizetési kötelezettséggel kapcsolatos adóztatási feladat ellátására külön jogszabályban hatáskörrel és illetékességgel felruházott vámszervet (a továbbiakban: hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal) értesíteni kell.

(4)[43] A harmadik országból vagy más tagállamból behozott alkoholtermékre a zárjegy belföldön is felragasztható.

(5)[44] A más tagállamból behozott zárjegy nélküli alkoholterméket a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatalnak a termék átvételével egyidejűleg be kell jelenteni. A bejelentésben meg kell adni a termék megnevezését, vámtarifaszámát, mennyiségét (kiszerelési egység szerinti darabszám) és alkoholtartalmát. A más tagállamból behozott zárjegy nélküli alkoholterméket a zárjeggyel ellátott alkoholtermékektől elkülönítve, külön helyen kell tárolni.

(6)[45] A harmadik országba exportált alkoholtermék utáni adó-visszaigényléshez a zárjegy felülragasztással történő érvénytelenítésével egy tekintet alá esik, a zárjegyen a "zárjegy" szövegrészt részben vagy egészben eltakaró fekete színű, nyomtatott "E" betű feltüntetése.

(7)[46] A más tagállamba kiszállított alkoholtermék esetében az adóvisszaigényléshez a zárjegynek a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal jelenlétében történt eltávolításáról felvett jegyzőkönyvet kell csatolni.

9. §[47]

10. § (1)[48] Az alkoholtermék palackba történő kiszerelése esetén a zárjegyet a nyakon és a zárókupakon áthúzódva úgy kell felragasztani, hogy a zárjegy a palack nyitásakor eltépődjön, valamint a vonalkód és a sorszám ne a zárókupakon húzódjon át, hanem azok a palack nyakán a sík felülettől legkevésbé eltérő felületre essenek.

(2)[49] Amennyiben az alkoholtermék különleges formájú vagy zárási módú palackban, vagy nem palackban, hanem attól eltérő fogyasztói csomagolásban kerül forgalmazásra, a zárjegyet a Hivatal által előzetesen - a zárjegy adatainak olvashatóságára, láthatóságára és eltépődésére vonatkozó rendelkezések értelemszerű figyelembevételével -jóváhagyott módon kell a fogyasztói csomagolásra felhelyezni.

(3)[50]

(4)[51]

11. § (1)[52] A zárjegyet arra a jövedéki termékre is a 10. §-ban előírt módon kell felhelyezni, amely nem önállóan, hanem más ajándéktárgyakkal együtt kerül értékesítésre.

(2)[53] A hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal a 8. § (2) bekezdésében foglalt előírások betartását köteles rendszeresen vizsgálni.

(3)[54] Az alkoholterméknek minősülő nem közösségi áru, valamint az adóhatósági, a bírósági végrehajtási eljárásban lefoglalt áru esetén a zárjeggyel való ellátási kötelezettség azt az adóraktár engedélyest, jövedéki engedélyes kereskedőt vagy nem jövedéki engedélyes kereskedőt terheli, amely (aki) a nem közösségi árut, árut átveszi (a továbbiakban: átvevő) . A zárjegyet a Hivatal a nem közösségi árut, az árut értékesítésre átadó vámszerv, illetve a végrehajtást végző hatóság székhelye szerint illetékes hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal útján adja ki az átvevőnek. A zárjegyet a hatósági felügyeletet ellátó vámhivatal ellenőrzése mellett kell felragasztani és a zárjegyfelhasználásról a 12. §-ban foglaltak értelemszerű alkalmazásával elszámolni.

Napi adatszolgáltatás a zárjegyek készletváltozásáról

11/A. §[55] (1) A zárjegyfelhasználó a Jöt. 73. § (12) és (13) bekezdésében előírt napi adatszolgáltatási kötelezettségének (a továbbiakban: napi adatszolgáltatás) a 3. számú melléklet szerinti adattartalommal, elektronikusan, az ER. rendelkezéseinek alkalmazásával, telephelyenként köteles eleget tenni.

(2) A napi adatszolgáltatás nem terjed ki a zárjegyfelhasználó által a zárjegy előállítója telephelyén átvett zárjegyekre.

(3) Amennyiben a zárjegyfelhasználó megállapítja, hogy a napi adatszolgáltatási kötelezettségét hibásan teljesítette, akkor azt a vámhatóság ellenőrzését megelőzően helyesbítheti, az adott napra vonatkozó napi adatszolgáltatási kötelezettségének az (1) bekezdésben foglaltak szerinti, megismételt teljesítésével.

11/B. §[56] (1) A záregyfelhelyezésre vonatkozó adatokat a zárjegyfelhasználó a napi adatszolgáltatásban alkoholtermékenként,

a) az alkoholtermékeire általa alkalmazott globális áruazonosító szám (a továbbiakban: GTIN szám), vagy

b) - amennyiben a zárjegyfelhasználó az alkoholtermékeire nem alkalmaz GTIN számot - a vámhatóság által képzett egyedi azonosító szám (a továbbiakban: VP termékazonosító-szám)

szerint, azon belül pedig az élelmiszerek jelöléséről szóló 19/2004. (II. 26.) FVM-ESZCSM-GKM együttes rendelet szerinti tételazonosító jelölés, illetve - amennyiben ilyen jelölés feltüntetése nem kötelező, akkor - az élelmiszerjog általános elveiről és követelményeiről, az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság létrehozásáról és az élelmiszerbiztonságra vonatkozó eljárások megállapításáról szóló, 2002. január 28-i 178/2002/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 18. cikk (4) bekezdésében meghatározott követelményeknek megfelelő jelölés (a továbbiakban együtt: tételazonosító) szerint részletezve köteles megadni.

(2) A zárjegyfelhasználó köteles

a) az (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben alkoholtermékei GTIN számát a 4. számú melléklet I-II. pontja szerinti adattartalommal bejelenteni,

b) az (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben alkoholtermékeire VP termékazonosító-számot - a 4. számú melléklet I. és III. pontja szerinti adatok megadásával - igényelni az e célra rendszeresített, a vámhatóság internetes honlapján közzétett, nyomtatványkitöltő program segítségével kitöltött nyomtatványon.

(3) A GTIN számok bejelentését, illetve a VP termékazonosító-számok igénylését az első alkalommal teljesítendő napi adatszolgáltatás időpontját legalább 20, illetve

- a (4) bekezdés b) pontja szerinti benyújtás esetén -15 munkanappal megelőzően kell megtenni. Ezt követően csak az első bejelentésben, illetve igénylésben nem szereplő további alkoholtermék előállítása, forgalmazása, valamint a bejelentett GTIN számú vagy VP termékazonosító-számmal rendelkező alkoholtermék jellemzőinek módosulása, illetve zárjegyfelhasználó általi gyártásának végleges megszüntetése esetén kell a változásokat bejelenteni, a zárjegyfelhasználás előtt legalább 10, illetve

- a (4) bekezdés b) pontja szerinti benyújtás esetén -5 munkanappal megelőzően, illetve a gyártás megszüntetésének napját követő 30 munkanapon belül.

(4) A GTIN számok bejelentését, illetve a VP termékazonosító-számok igénylését a (2) bekezdés szerinti nyomtatvány

a) a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatalhoz postai úton, vagy

b) elektronikus úton, az ER. rendelkezéseinek alkalmazásával

történő benyújtásával kell megtenni.

(5) A vámhatóság a VP termékazonosító-számokat az igénylés a (4) bekezdés a) pontja szerinti benyújtása esetén postai úton, a (4) bekezdés b) pontja szerinti benyújtás esetén pedig elektronikus úton, az ER. rendelkezéseinek alkalmazásával küldi meg az igénylés beérkezésének időpontját követő 5 munkanapon belül.

(6) A vámhatóság ellenőrzését megelőzően észlelt, hibásan teljesített GTIN szám bejelentést a zárjegyfelhasználó a (2) bekezdés szerinti nyomtatvány felhasználásával helyesbítheti.

11/C. §[57] (1) A vámhatóság a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítéséhez a központi elektronikus szolgáltató rendszeren (a továbbiakban: KR) keresztül hozzáférhető informatikai rendszert (a továbbiakban: informatikai rendszer) működtet.

(2) A napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítéséhez a zárjegyfelhasználónak, illetve a zárjegyfelhasználó által meghatalmazott vagy megbízott, az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 7. § (3) bekezdése szerint állandó képviseleti joggal rendelkező személynek (a továbbiakban: képviselő) a KR rendeletben meghatározott ügyfélkapuval kell rendelkeznie (a továbbiakban: eljárási jogosultság) .

(3) A zárjegyfelhasználó, illetve a képviselő az eljárási jogosultságát a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő első teljesítését legalább 30 munkanappal megelőzően a vámhatóság által erre rendszeresített - a vámhatóság internetes honlapján közzétett - nyomtatványon a vámhatósághoz bejelenti, és ugyanezen nyomtatványon kell az eljárási jogosultságban bekövetkezett mindennemű változást is bejelentenie. Amennyiben a zárjegyfelhasználó a napi adatszolgáltatást ugyanazon képviselő útján kívánja teljesíteni, mint az elektronikus jövedékiadó-bevallási kötelezettségét, a képviselő a napi adatszolgáltatás teljesítésére vonatkozó képviseleti jogosultságát módosításként jelenti be.

(4) A bejelentés alapján a vámhatóság a zárjegyfelhasználót, illetve a képviselőt nyilvántartásba veszi, a bejelentett változásokat rögzíti, és erről a zárjegyfelhasználót postai úton haladéktalanul értesíti.

(5) A vámhatóság a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítéséhez olyan elektronikus nyomtatványt biztosít, melyet kitöltés után a rendszer részét képező titkosítási eljárást követően a zárjegyfelhasználón kívül csak a vámhatóság ismerhet meg.

(6) A zárjegyfelhasználó, illetve a képviselő a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítését - sikeres személyazonosítást követően - a KR útján kezdeményezheti.

(7) A KR a kitöltött, megküldött elektronikus nyomtatványt haladéktalanul érkeztető számmal és időbélyegzővel látja el. A KR a napi adatszolgáltatást a (6) bekezdésben foglaltak szerint kezdeményező zárjegyfelhasználót, illetve képviselőt az elektronikus nyomtatvány beérkezésének időpontjáról és érkeztető számáról elektronikus üzenet formájában a KR értesítési tárhely szolgáltatásán keresztül értesíti. A KR által küldött, időbélyegzővel ellátott értesítésben szereplő beérkezési időpont egyúttal az elektronikus nyomtatvány vámhatósághoz történt beérkezésének időpontját is jelöli.

(8) A vámhatóság az elektronikus nyomtatvány adatait informatikai rendszerében rögzíti.

(9) Ha a vámhatóság a KR-ből átvett elektronikus nyomtatványról megállapítja, hogy az időbélyegzőben feltüntetett időpontot megelőzően a nyomtatványon szereplő tárgynap tekintetében már teljesítették a napi adatszolgáltatást, az elektronikus nyomtatvány adatainak feldolgozását - a javításra irányuló elektronikus nyomtatvány esetét kivéve - visszautasítja, és erről a napi adatszolgáltatást a (6) bekezdésben foglaltak szerint kezdeményező zárjegyfelhasználót, illetve képviselőt a KR értesítési tárhely útján tájékoztatja.

(10) A napi adatszolgáltatás elektronikus úton történt teljesítésének időpontja az időbélyegzőben szereplő időpont.

(11) Amennyiben az informatikai rendszerben üzemzavar történik, a vámhatóság - a KR rendelet 40. §-ában a csatlakozott szervezetre előírtakon túl - az üzemzavarról, illetőleg az üzemzavar elhárítását követően annak kezdő és megszűnési időpontjáról haladéktalanul közleményt tesz közzé a saját internetes honlapján.

(12) A vámhatóság a napi adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítése során szükséges informatikai követelményeket, illetve a szükséges tájékoztatásokat a kormányzati portálon, illetve a vámhatóság honlapján közzéteszi.

(13) A vámhatóság az informatikai követelmények megváltozását a változás időpontját legalább 30 nappal megelőzően közzéteszi.

A zárjegyfelhasználás elszámolása

12. §[58] (1) A zárjegyfelhasználónak a napi adatszolgáltatásban lejelentett készletváltozásokat a zárjegy

a) telephelyről való kiadása, illetve telephelyre történő szállítása, visszavételezése esetén - kivéve a b) pont szerinti esetet - szállítólevéllel;

b) harmadik országba történő kiszállítása, illetve harmadik országból való visszaszállítása esetén vámokmánnyal;

c) megsemmisítése esetén a megsemmisítésről felvett jegyzőkönyvvel;

d) Hivatalba történő visszaküldése esetén a Hivatal visszavételt igazoló bizonylatával;

e) zárjegyfelhasználó érdekkörébe nem tartozó okból - ide nem értve a lopás esetét - történt használhatatlanná válása, megsemmisülése esetén a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal által felvett jegyzőkönyvvel;

f) alkoholtermékekre történő felhelyezése esetén gyártási vagy raktárbizonylattal, illetve - harmadik országban történt felhelyezés esetén - vámokmánnyal

kell dokumentálnia.

(2) Az (1) bekezdés e) pontjában foglaltak esetén a zárjegyfelhasználónak a rendőrség, illetve a tűzoltóság jegyzőkönyvével is rendelkeznie kell.

13. §[59] (1)[60] A hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal az elszámolási időszakonkénti zárjegyelszámolásról - a (2) bekezdés szerinti tartalommal- jegyzőkönyvet vesz fel.

(2) A jegyzőkönyvben fel kell tüntetni:

a) az elszámolási időszak kezdő napján készleten lévő zárjegy mennyiségét (nyitókészlet);

b) az elszámolási időszakban átvett zárjegy mennyiségét, az átvétel keltét;

c) az elszámolási időszakban felhasznált, bizonylattal igazolt zárjegy darabszámát;

d) csökkentő tételként

1.[61] a Hivatal által visszavett feleslegessé vált vagy minőséghibás zárjegy darabszámát,

2.[62] a gyártás közben megsérült és a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal felügyelete mellett megsemmisített zárjegy darabszámát,

3.[63] a zárjegy igénylőjének érdekkörébe nem tartozó okból - ide nem értve a lopás esetét - használhatatlanná vált, megsemmisült zárjegy darabszámát, ha az biztonsággal megállapítható;

4.[64] a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal felügyelete mellett megsemmisített feleslegessé vált zárjegy darabszámát;

e) a jegyzőkönyv keltének napján készleten lévő zárjegy mennyiségét (zárókészlet);

f) az elszámolási időszakban keletkezett zárjegy-hiányt.

(3)[65]

(4)[66]

14. § (1) A gyártás közben megsérült zárjegyek elszámolása tételesen vagy a (3) bekezdésben meghatározott módon történhet.

(2)[67] Tételes elszámolás esetén a zárjegyfelhasználó a megsérült zárjegyeket köteles azok darabjainak összerakásával gyűjtőívre felragasztani. A megsérült zárjegy csökkentő tételként csak akkor fogadható el, ha annak több mint 50%-át felragasztották a gyűjtőívre, és megállapítható annak hitelessége és sorszáma, valamint azon újabb, ismételt felhasználás nyomai nem láthatók. Egy gyűjtőívre 50 db sérült zárjegyet kell felragasztani.

(3)[68] Ha a zárjegyfelhasználó az alkoholtermék gyártása közben megsérült zárjegyeket a (2) bekezdésben meghatározott módon nem tudja elszámolni, a zárjegy-elszámolásában csökkentő tételként a tényleges mennyiség, legfeljebb az elszámolási időszakban gyártott zárjegyes termékek csomagolási egységben kifejezett mennyiségének (darabszámának) a (4) bekezdésben meghatározott százaléka számolható el a zárjegykészlet igazolt csökkenéseként. A zárjegy kézi felhelyezése esetén csak a (2) bekezdés szerinti tételes elszámolás alkalmazható.

(4)[69] A (3) bekezdés szerint elszámolható (leírható) zárjegymennyiség legfeljebb

a) 0,5%, az 5000 db/óra kapacitás alatti csomagológéppel történő zárjegyfelhelyezés esetén,

b) 0,75%, az 5000 db/óra vagy annál nagyobb kapacitású csomagológéppel történő zárjegyfelhelyezés esetén.

(5)[70] Az alkoholtermék gyártása közben megsérült és összegyűjtött, a (2) bekezdésben meghatározott elszámolás esetén a felragasztott, sérült zárjegyeket, valamint azokat a sérülésmentes feleslegessé vált zárjegyeket, amelyek nem kerülnek a Hivatalhoz visszaküldésre, a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal a zárjegyfelhasználó jelenlétében megsemmisíti.

(6)[71] A megsemmisítésről a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatal jegyzőkönyvet. vesz fel, és annak 1 példányát közvetlenül a Hivatalnak megküldi.

15. § (1)[72] A zárjegyeknek a zárjegyfelhasználó érdekkörébe nem tartozó okból bekövetkező használhatatlanná válását, megsemmisülését az eseményt követően a zárjegyfelhasználó köteles jegyzőkönyvben rögzíteni, a kivizsgálást megkezdeni és a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatalhoz azonnal bejelenteni.

(2)[73] A hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatalnak készletfelvétellel, illetve a rendelkezésére álló adatokból kell megállapítania a csökkenésként figyelembe vehető mennyiséget, és azt az eseményről felvett jegyzőkönyvben kell rögzítenie.

16. §[74] (1) A kereskedői zárjegyfelhasználónak és az importőr zárjegyfelhasználónak az egy alkalommal átvett zárjegyek mennyiségére vonatkozóan kell teljesítenie - a Jöt. 73. § (6) bekezdése szerinti határidőig - az elszámolást, melynek során a 12-15. §-okban foglaltakat kell - értelemszerűen - alkalmazni.

(2)[75] Az importőr zárjegyfelhasználónak az elszámoláshoz meg kell adnia a zárjegy harmadik országban történő felhelyezése esetén a zárjegy kiviteléről és a kivitelből visszahozott zárjegyről, valamint az alkoholtermék vámjogi szabadforgalomba bocsátásáról készült vámokmány számát.

(3)[76] A zárjegyek átvételekor a kereskedői zárjegyfelhasználónak és az importőr zárjegyfelhasználónak nyilatkoznia kell a Jöt.-ben meghatározott elszámolási kötelezettség teljesítésének időpontjáról. Az elszámolás időpontját legalább 3 munkanappal korábban a hatósági felügyeletet ellátó vám- és pénzügyőri hivatalnál be kell jelenteni.

(4)[77] Ha a Jöt. rendelkezései alapján az elszámolás (3) bekezdés szerinti időpontban való teljesítésére halasztás adható, a halasztásra külön kérelmet kell benyújtani a Hivatalhoz. A Hivatal a kérelem alapján dönt az elszámolás új időpontjáról, és ezt végzésben közli az importőr zárjegyfelhasználóval.

(5) Ha elszámolási kötelezettségét a kereskedői zárjegyfelhasználó és az importőr zárjegyfelhasználó a (3), illetve (4) bekezdés szerinti időpontig nem teljesíti, a Hivatal mulasztási bírságot vet ki. Ha a Hivatal felszólítása ellenére a kereskedői zárjegyfelhasználó és az importőr zárjegyfelhasználó a zárjegyekkel a felszólítástól számított 10 munkanapon belül sem számol el, a részére kiadott zárjegymennyiség zárjegyhiánynak minősül.

Hatályba léptető és átmeneti rendelkezések

17. § (1)[78] Ez a rendelet 1998. január 1-jén lép hatályba. Ezzel egyidejűleg hatályát veszti a 31/1994 (XI. 18.) PM rendelet.

(2)[79]

(3)[80]

(4)[81]

(5)[82]

(6)[83]

(7)[84]

(8)[85]

(9)[86]

(10)[87]

(11)[88]

(12)[89]

1. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez[90]

A zárjegyek leírása

1. Alkoholtermék zárjegy

1.1. Leírása:

A zárjegy fekvő téglalap alakú, színe kékeszöld összhatású, kék és zöld biztonsági (guilloche) nyomattal, benne ugyanezen színek használatával Merkúr embléma. A zárjegyen a "Szeszes ital zárjegy" és az "Adózott termék" felirat sötétkék, a sorszám, valamint a vonalkód fekete színű. A zárjegyen szabad szemmel nem látható, UV-fényre reagáló Merkúr embléma és hullámvonalakat tartalmazó biztonsági alnyomat is található. A zárjegy jobb oldali szélén 5 mm szélességben kizárólag erre a célra gyártott, egyedi arculattal és védelmi elemekkel ellátott hologramcsík van elhelyezve.

1.2. Méret (választék) és alkalmazhatóság:

45x12 mm: 0,02-0,5 liter között

80x16 mm: 0,2-1,00 liter között[91]

100x16 mm: 1,5-10,00 liter között

1.3. Technológia:

Nyomtatás négy színnel, ebből egy szín UV-fényre zöldesen reagáló.

1.4. Anyaga:

Speciális, csak erre a célra legyártott, 70 grammos papír, amely UV-fényben sárga és kék színű, természet es fénynél vörös színű pelyhezőt tartalmaz, és vegyi védelemmel, valamint speciális, csak erre a célra legyártott hologramcsíkkal van ellátva.

1.5. Sorszám:

Egyszer háromkarakteres és egyszer kétkarakteres betűjelből és nyolc számból álló sorszám (XXX0000000XX0).

1.6. Vonalkód:

A sorszámot CODE 128 formában megjelenítő, vonalakból álló jel.

1.7. Kiszerelési egység:

A méretre vágott zárjegyek 500-anként szalagozott kötege.

1.8. Csomagolási egység:

A 80x16 mm és a 100x16 mm méretű zárjegy esetén 20 000 darabonként, a 45x12 mm méretű zárjegy esetén 25 000 darabonként dobozba rakva oly módon, hogy a zárjegyek a dobozt teljes terjedelmében kitöltsék.

2. Pálinka zárjegy

2.1. Leírása:

A zárjegy fekvő téglalap alakú, színe vöröses-narancs összhatású, rózsaszín és narancs biztonsági (guilloche) nyomattal, benne Merkúr embléma. A zárjegyen a "Pálinka zárjegy", az "Adózott termék" felirat és a Merkúr embléma sötétbarna, a sorszám, valamint a vonalkód fekete színű. A zárjegyen szabad szemmel nem látható, UV-fényre reagáló Merkúr embléma és hullámvonalakat tartalmazó biztonsági alnyomat is található. A zárjegy jobb oldali szélén 5 mm szélességben kizárólag erre a célra gyártott, egyedi arculattal és védelmi elemekkel ellátott hologramcsík van elhelyezve.

2.2. Méret (választék) és alkalmazhatóság:

45x12 mm: 0,02-0,5 liter között

80x16 mm: 0,2-1,00 liter között[92]

100x16 mm: 1,5-10,00 liter között

2.3. Technológia:

Nyomtatás négy színnel, ebből egy szín UV-fényre zöldesen reagáló.

2.4. Anyaga:

Speciális, csak erre a célra legyártott, 70 grammos papír, amely UV-fényben sárga és kék színű, természetes fénynél vörös színű pelyhezőt tartalmaz, és vegyi védelemmel, valamint speciális, csak erre a célra legyártott hologramcsíkkal van ellátva.

2.5. Sorszám:

Egyszer háromkarakteres és egyszer kétkarakteres betűjelből és nyolc számból álló sorszám (XXX0000000XX0).

2.6. Vonalkód:

A sorszámot CODE 128 formában megjelenítő, vonalakból álló jel.

2.7. Kiszerelési egység:

A méretre vágott zárjegyek 500-anként szalagozott kötege.

2.8. Csomagolási egység:

A 80x16 mm és a 100x16 mm méretű zárjegy esetén 20 000 darabonként, a 45x12 mm méretű zárjegy esetén 25 000 darabonként dobozba rakva oly módon, hogy a zárjegyek a dobozt teljes terjedelmében kitöltsék.

2. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez[93]

[94]
Zárjegy megrendelőlap
I. Megrendelő adatai:
A megrendelő megnevezése (neve): ........................ .............................................................................................................................
A megrendelő jövedéki engedélyszáma (zárjegyet felhasználó telephelyre vonatkozóan): ................ .........................................
VPID (vámazonosító) száma: ........................... .......................................................................................................................................
Adószám: .............................. .....................................................................................................................................................................
A megrendelő tevékenységének minősége (adóraktár/bejegyzett kereskedő/nem bejegyzett kereskedő/közösségi kereskedelmi tevékenységet végző/importőr): ............. .......................................................................................................................
Székhelye (pontos címe): .......................... ..............................................................................................................................................
Telefon(telefax)száma: ............................. ................................................................................................................................................
Pénzforgalmi jelzőszáma, számlavezető pénzintézete: ......................... ................................................................................................
A zárjegyet felhasználó telephely megnevezése és pontos címe: .................... ................................................................................
A zárjegy átvételének kért időpontja: ........................ ...........................................................................................................................
A zárjegymegrendelő aláírása és bélyegzőlenyomata:....................... .................................................................................................
II. Az igényelt zárjegy típusa és mennyisége darabban, méretválasztékonként részletezve: ........................................................
III. A más tagállamból beszerzésre kerülő alkoholtermék utáni adókötelezettség 2. § (3) bekezdés szerinti levezetése."

3. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez[95]

A zárjegyek készletváltozásáról teljesítendő adatszolgáltatás adattartalma
(telephelyenként)
I. Tárgynap (év, hó, nap):
II. Zárjegyfelhasználó adatai
1. név: ........................................................................................................................................................................................................................
2. adószám: .............................................................................................................................................................................................................
3. VPID szám: ..........................................................................................................................................................................................................
4. telephely jövedéki engedélyszáma: ................................................................................................................................................................
5. telephely címe (külföldi zárjegyfelhelyezés esetén az a cím, ahonnan a zárjegyet kiszállították): ...................................................
III. Zárjegykészlet-növekedés
1. Másik saját telephelyről átvétel
a) átvett zárjegy darabszáma: ....................és sorszáma (sorszámtartománya): ....................
b) küldő telephely jövedéki száma: ..................
c) szállítólevél száma: ................
2. Másik adóraktár engedélyestől bérmunkára átvétel
a) átvett zárjegy darabszáma: ....................és sorszáma (sorszámtartománya): .....................
b) küldő telephely jövedéki száma: ...................
c) szállítólevél száma:
3. Másik adóraktár-engedélyestől a bérmunkára kiadott zárjegy visszavétele
a) visszavett zárjegy darabszáma: ..............és sorszáma (sorszámtartománya): ......................
b) küldő telephely jövedéki száma: ......................
c) szállítólevél száma: ...............
4. Fel nem helyezett zárjegy visszaszállítása tagállamból
a) visszaszállított zárjegy darabszáma: ...............és sorszáma (sorszámtartománya): ...................
b) szállítólevél száma: .................
5. Fel nem helyezett zárjegy visszaszállítása harmadik országból
a) visszaszállított zárjegy darabszáma: .................és sorszáma (sorszámtartománya): ....................
b) vámokmány száma: .................
IV. Zárjegykészlet-csökkenés
1. Zárjegyfelhelyezés alkoholtermékre
[GTIN számmal / VP termékazonosító-számmal beazonosított alkoholtermékenként, azon belül tételazonosítónként]
1.1. Belföldön felhelyezett zárjegyek
a) alkoholtermék GTIN száma / VP termékazonosító-száma:............
b) tételazonosító száma(i) / sorszámtartománya(i):................
c) felhasznált zárjegyek sorszámtartománya(i)
ca) kezdete (legkisebb számérték): ...............
cb) vége (legnagyobb számérték):..................
d) palackozott (kiszerelt) alkoholtermék mennyisége
da) literben: ..............
db) a fogyasztói csomagolás szerinti mennyiségi egységben (palack stb.):.............
dc) az adó alapjául szolgáló mennyiségi egységben:.................
1.2. Tagállamban felhelyezett zárjegyek
a) alkoholtermék GTIN száma / VP termékazonosító-száma:...............
b) tételazonosító száma(i) / sorszámtartománya(i):................
c) felhasznált zárjegyek sorszámtartománya(i)
ca) kezdete (legkisebb számérték): ................
cb) vége (legnagyobb számérték):..................
d) palackozott (kiszerelt) alkoholtermék mennyisége
da) literben: ...............
db) a fogyasztói csomagolás szerinti mennyiségi egységben (palack stb.):..............
dc) az adó alapjául szolgáló mennyiségi egységben:.............
1.3. Harmadik országban felhelyezett zárjegyek
a) alkoholtermék GTIN száma / VP termékazonosító-száma:...............
b) tételazonosító száma(i) / sorszámtartománya(i):.............
c) felhasznált zárjegyek sorszámtartománya(i)
ca) kezdete (legkisebb számérték): ...............
cb) vége (legnagyobb számérték):.................
d) palackozott (kiszerelt) alkoholtermék mennyisége
da) literben: .............
db) a fogyasztói csomagolás szerinti mennyiségi egységben (palack stb.):............
dc) az adó alapjául szolgáló mennyiségi egységben:...........
2. Másik saját telephelyre átadás
a) átadott zárjegy darabszáma: ............és sorszáma (sorszámtartománya): ............
b) fogadó telephely jövedéki száma: ..............
c) szállítólevél száma: ............
3. Másik adóraktár-engedélyesnek bérmunkára átadás
a) átadott zárjegy darabszáma: ...........és sorszáma (sorszámtartománya): ............
b) fogadó telephely jövedéki száma: ............
c) szállítólevél száma: ............
4. Másik adóraktár-engedélyestől bérmunkára átvett zárjegy visszaadása
a) visszaadott zárjegy darabszáma: ..............és sorszáma (sorszámtartománya): ...........
b) fogadó telephely jövedéki száma: ...........
c) szállítólevél száma: ...........
5. Külföldön történő zárjegyfelhelyezés céljából harmadik országba kiszállítás
a) kiszállított zárjegy darabszáma: ...............és sorszáma (sorszámtartománya): ...............
b) vámokmány száma: ...........
6. Másik tagállamban történő zárjegyfelhelyezés céljából másik tagállamba kiszállítás
a) kiszállított zárjegy darabszáma: .............és sorszáma (sorszámtartománya): ............
b) szállítólevél száma: ............
7. Telephelyen megsemmisítés
a) feleslegessé vált megsemmisített zárjegy darabszáma: ..............és sorszáma (sorszámtartománya): ............
b) a 14. § (2) bekezdés szerinti, gyártás közben megsérült zárjegy darabszáma: ...........és sorszáma (sorszámtartománya): ..............
c) a megsemmisítésről felvett vámhatósági jegyzőkönyv száma: .............
8. Hivatal által visszavétel
a) visszavett zárjegy darabszáma: .............és sorszáma (sorszámtartománya): .............
b) a Hivatal visszavételt igazoló bizonylatának száma: ...........
9. Gyártás közben történt, a 14. § (2) bekezdés szerinti elszámolásra nem kerülő megsérülés a) tárgynapon megsérült zárjegyek darabszáma: .............
10. A zárjegy igénylőjének tevékenységi körén kívül eső elháríthatatlan okból történt - ide nem értve a lopás esetét -használhatatlanná válás, megsemmisülés
a) a használhatatlanná vált vagy megsemmisült zárjegy darabszáma: ...............
b) a használhatatlanná válásról vagy megsemmisítésről felvett vámhatósági jegyzőkönyv száma: ..............."

4. számú melléklet a 36/1997. (XI. 26.) PM rendelethez[96]

GTIN szám bejelentés/VP termékazonosító-szám igénylés[97]

I.Zárjegyfelhasználó adatai:
1. név: ...................................... ...................................................................................................................................................................
2. adószám: ...........................................................................................................................................................
3. VPID szám: ....................................... .....................................................................................................................................................

II. GTIN szám bejelentés/módosítás[98]

Az egy GTIN szám alá sorolt alkoholtermék[99]

1. GTIN száma[100]

2. kereskedelmi megnevezése

3. névleges űrtartalma (literben)

4. címkén feltüntetett alkoholtartalma (térfogatszázalékban)

5. vámtarifaszáma

6. fajtakódja

7. bejelentés/módosítás oka (karbantartási jel)

a) U - új GTIN szám[101]

b) M - módosított GTIN szám[102]

c) T - törölt GTIN szám[103]

8. GTIN szám érvényessége[104]

(U és M karbantartási jel esetében az érvényesség kezdete, T esetében az érvényesség vége)

III. VP termékazonosító-szám igénylés/módosítás

Az egy VP termékazonosító-szám alá sorolni kért/sorolt alkoholtermék

1. VP termékazonosító-száma (csak módosítás esetében töltendő ki)

2. kereskedelmi megnevezése

3. névleges űrtartalma (literben)

4. címkéjén feltüntetett alkoholtartalma (térfogatszázalékban)

5. vámtarifaszáma

6. fajtakódja

7. bejelentés/módosítás oka (karbantartási jel)

a) U - új VP termékazonosító-szám

b) M- módosított VP termékazonosító-szám

c) T - törölt VP termékazonosító-szám

8. VP termékazonosító-szám érvényessége (csak módosítás esetében töltendő ki)

(U és M karbantartási jel esetében az érvényesség kezdete, T esetében az érvényesség vége)

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 1. § -a. Hatályos 2005.01.01.

[2] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[3] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[4] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[5] Módosította a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (3) bekezdése. Hatályos 2003.01.01.

[6] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 2. § -a. Hatályos 2004.05.01.

[7] Megállapította a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 22. §-a. Hatályos 2009.10.01.

[8] Megállapította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 2. § -a. Hatályos 2005.01.01.

[9] Megállapította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 1. §-a. Hatályos 2009.02.15.

[10] Módosította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (9) bekezdése. Hatályos 2008.10.01.

[11] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 3. § -a. Hatályos 2004.05.01.

[12] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 1. §-a. Hatályos 2009.07.01.

[13] Hatályon kívül helyezte a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (7) bekezdése. Hatálytalan 2008.10.01.

[14] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 5. § -a. Hatályos 2004.05.01.

[15] Módosította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2005.01.01.

[16] Hatályon kívül helyezte a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 23. §-a. Hatálytalan 2009.10.01.

[17] Módosította a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 23. §-a. Hatályos 2009.10.01.

[18] Megállapította a 43/2000. (XII. 5.) PM rendelet 6. §-a. Hatályos 2001.01.01.

[19] Megállapította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 2. §-a. Hatályos 2009.02.01.

[20] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[21] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.

[22] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[23] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[24] Megállapította a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 5. § (2) bekezdése. Hatályos 2003.01.01.

[25] Megállapította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 3. § -a. Hatályos 2005.01.01.

[26] Hatályon kívül helyezte a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2005.01.01.

[27] Hatályon kívül helyezte a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2005.01.01.

[28] Hatályon kívül helyezte a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2005.01.01.

[29] Hatályon kívül helyezte a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2005.01.01.

[30] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[31] Számozását módosította a 19/2001. (IV. 13.) PM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2001.04.13.

[32] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[33] Módosította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2005.01.01.

[34] Módosította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (8) bekezdése. Hatályos 2008.07.01.

[35] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[36] Módosította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (8) bekezdése. Hatályos 2008.07.01.

[37] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 7. § -a. Hatályos 2004.05.01.

[38] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 7. § -a. Hatályos 2004.05.01.

[39] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 7. § -a. Hatályos 2004.05.01.

[40] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 3. §-a. Hatályos 2008.07.01.

[41] Módosította a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatályos 2003.01.01.

[42] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.

[43] Megállapította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 8. § -a. Hatályos 2004.05.01.

[44] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (2) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.

[45] Megállapította a 47/2004. (XII. 29.) PM rendelet 4. § -a. Hatályos 2005.01.01.

[46] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.

[47] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.

[48] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 4. §-a. Hatályos 2008.07.01.

[49] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 4. §-a. Hatályos 2008.07.01.

[50] Hatályon kívül helyezte a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (6) bekezdése. Hatálytalan 2008.07.01.

[51] Hatályon kívül helyezte a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 8. § (6) bekezdése. Hatálytalan 2008.07.01.

[52] Módosította a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (3) bekezdése. Hatályos 2003.01.01.

[53] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.

[54] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.

[55] A §-t és az azt megelőző alcímet megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 4. §-a. Hatályos 2009.07.01.

[56] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 5. §-a. Hatályos 2009.07.01.

[57] Beiktatta a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 5. §-a. A 8. § (3) bekezdése alapján hatályos 2008.06.01.

[58] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 6. §-a. Hatályos 2009.07.01.

[59] A 36/1997. (XI. 26.) PM rendelet 13. § 1. bekezdése a 39/1998. (XII. 21.) PM rendelet 2. §-ának megfelelően módosított szöveg

[60] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.

[61] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[62] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.

[63] Megállapította a 34/2000. (X. 6.) PM rendelet 10. §. Hatályos 2000.10.14.

[64] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (3) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[65] Hatályon kívül helyezte a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 23. §-a. Hatálytalan 2009.10.01.

[66] Hatályon kívül helyezte a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 23. §-a. Hatálytalan 2009.10.01.

[67] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatályos 2008.07.01.

[68] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[69] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2008.07.01.

[70] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[71] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.

[72] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (6) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.

[73] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (2) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.

[74] Beiktatta a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 12. § -a. Hatályos 2004.05.01.

[75] Megállapította a 17/2009. (IX. 29.) PM rendelet 21. §-a. Hatályos 2009.10.01.

[76] Módosította a 44/2008. (XII. 31.) PM rendelet 37. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.01.01.

[77] Módosította a 47/2005. (XII. 26.) PM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.01.01.

[78] Módosította a 19/2004. (IV. 21.) PM rendelet 14. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.05.01.

[79] Hatályon kívül helyezte a 47/2005. (XII. 26.) PM rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2006.01.01.

[80] Hatályon kívül helyezte a 47/2005. (XII. 26.) PM rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2006.01.01.

[81] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.

[82] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.

[83] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.

[84] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.

[85] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.

[86] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.

[87] Hatályon kívül helyezte a 47/2005. (XII. 26.) PM rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2006.01.01.

[88] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.

[89] Hatályon kívül helyezte a 40/2002. (XII. 6.) PM rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2003.01.01.

[90] Megállapította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.02.15.

[91] Módosította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 4. § (3) bekezdése alapján a rendelet 3. számú melléklete. Hatályos 2009.04.11.

[92] Módosította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 4. § (3) bekezdése alapján a rendelet 3. számú melléklete. Hatályos 2009.04.11.

[93] Megállapította a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2008.07.01. A Melléklet III. pontja a 8. § (4) bekezdése alapján később lép hatályba.

[94] Módosította a 33/2008. (XII. 22.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése alapján a rendelet 2. számú melléklete. Hatályos 2009.02.15.

[95] Megállapította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 8. §-a. Hatályos 2009.07.01.

[96] Beiktatta a 11/2008. (V. 9.) PM rendelet 7. § (3) bekezdése. A 8. § (2) bekezdése alapján hatályos 2008.06.01.

[97] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[98] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[99] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[100] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[101] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[102] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[103] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

[104] Módosította a 13/2009. (VI. 12.) PM rendelet 21. § (5) bekezdése. Hatályos 2009.07.01.

Tartalomjegyzék