Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

360/2009. (XII. 30.) Korm. rendelet

az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló 2006. évi CXXXII. törvény végrehajtásáról szóló 337/2008. (XII. 30.) Korm. rendelet és az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló 2006. évi CXXXII. törvény 16. § (14) bekezdésében és a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 83. § (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli:

1. § (1) Az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló 2006. évi CXXXII. törvény végrehajtásáról szóló 337/2008. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Vhr.) 1. § (1) bekezdés f)-h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában többletkapacitás az)

"f) a szolgáltató szempontjából többletteljesítménnyel befogadásra javasolt, az 1. számú melléklet szerinti eszköz, illetve a szolgáltató szempontjából többletteljesítménnyel befogadásra javasolt, vagy a progresszivitás magasabb szintjét jelentő, 1. számú melléklet szerinti eszköz cseréje,

g) a finanszírozási rendszerbe már befogadott, de adott szolgáltatónál az érvényes finanszírozási szerződése alapján nem finanszírozott, külön jogszabályban meghatározott tételes elszámolás alá eső egyszer használatos eszköz, illetve gyógyszer,

h) a finanszírozási rendszerbe már befogadott, de adott szolgáltatónál az érvényes finanszírozási szerződése alapján nem finanszírozott nagyértékű, még országosan el nem terjedt beavatkozás,"

(amely a Tv. alapján lekötött kapacitásához képest a magasabb összegű elszámolás és teljesítménynövekedés finanszírozása miatt többletforrás-igénnyel jár.)

(2) A Vhr. 1. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki, ezzel egyidejűleg a jelenlegi (4) bekezdés számozása (5) bekezdésre változik:

"(4) Az adott szolgáltatónál már befogadott, külön jogszabály szerint finanszírozható CT, MRI berendezés cseréje nem minősül többletkapacitásnak."

2. § (1) A Vhr. 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Tv. 4. § (2) bekezdése szerinti, a kapacitásfelosztás módosítására készített javaslatot az Országos Egészségbiztosítási Pénztár központi szerve (a továbbiakban: OEP) elektronikus és nyomtatott formában küldi meg az illetékes Regionális Egészségügyi Tanácsoknak (a továbbiakban: RET), illetve az ÁNTSZ RET székhelye szerint illet ékes regionális intézetének. Az OEP a javaslatához mellékeli az egyes szolgáltatók külön jogszabály szerinti teljesítményvolumenére vonatkozó kihasználtsági mutatókat."

(2) A Vhr. 3. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, valamint a § kiegészül a következő (6) bekezdéssel, és ezzel egyidejűleg a jelenlegi (6) bekezdés számozása (7) bekezdésre változik:

"(5) Ha az ÁNTSZ az éves kapacitásfelosztás-módosítási eljárása során él a Tv. 4. § (7) bekezdése szerint biztosított, a szakmacsoportok közötti 10%-os átcsoportosítási lehetőséggel, a kapacitásfelosztás módosításáról hozott döntését követően az átcsoportosítások irányát és mértékét szakmacsoportonként a honlapján közzéteszi.

(6) A Tv. 4. § (8) bekezdése alkalmazásában mindenkori kiindulási alapként a Tv. 3. számú mellékletében meghatározott kapacitás-mennyiséget kell figyelembe venni. A Tv. 4. § (8) bekezdésében foglaltakat azon járóbeteg-szakellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatók vonatkozásában lehet alkalmazni, amelyek 10 000 lakosra jutó kapacitása az OEP-nél rendelkezésre álló, az adott évet megelőző finanszírozási év adatai alapján az országos átlagnál alacsonyabb. Amennyiben a Tv. 4. § (8) bekezdése alkalmazásra kerül, az ÁNTSZ döntésében foglaltakat a Tv. 5/A. § (7) bekezdése szerinti nyilvántartáson át kell vezetni."

3. § A Vhr. 4. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A Tv. 4. §-a szerinti döntés során előnyben kell részesíteni azt az egészségügyi szolgáltatót, amelynek a kapacitásra a 12. § (1) bekezdése szerinti fejlesztések megvalósítása céljából vállalt struktúra-átalakítás teljesítéséhez van szüksége."

4. § A Vhr. 6. §-a a következő (4)-(7) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Az intenzív ellátás ellátási területe az adott egészségügyi szolgáltató számára az aktív fekvőbeteg-szakellátásban megállapított legnagyobb területet lefedő ellátási területtel egyezik meg.

(5) Az ellátási területet a szakmai szervezeti egység vonatkozásában is meg lehet állapítani.

(6) Az egynapos ellátáshoz tartozó ellátási terület

a) amennyiben az egynapos ellátást nyújtó szolgáltató azonos szakmában aktív fekvőbeteg-szakellátást is nyújt, akkor az azonos szakma szerinti fekvőbeteg-szakellátás ellátási területével,

b) amennyiben az egynapos ellátást nyújtó szolgáltató azonos szakmában csak járóbeteg-szakellátást nyújt, akkor az azonos szakma szerinti járóbeteg-szakellátás ellátási területével

egyezik meg, azzal, hogy az ellátási terület megállapításánál az egynapos sebészeti és kúraszerűen végezhető ellátások szakmai feltételeiről szóló rendelet szerinti elérési szabályokat figyelembe kell venni. Az a) és b) pont alá nem tartozó egynapos ellátáshoz tartozó ellátási területet az általános szabályok szerint kell meghatározni.

(7) Az ellátási terület megállapításának eljárásában az egészségügyi államigazgatási szerv döntésének fellebbezéssel meg nem támadott rendelkezései tekintetében beáll a jogerő, ha a döntés egyes rendelkezései ellen nyújtottak be fellebbezést, és a fellebbezés elbírálása nem hat ki a fellebbezéssel meg nem támadott rendelkezésekre."

5. § A Vhr. 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"8. § (1) A Tv. 7. §-a alapján kezdeményezett átcsoportosítási kérelemhez csatolni kell:

a) a Tv. 7. § (4) bekezdése szerinti esetet kivéve az egészségügyi szolgáltató fenntartójának, valamint az egészségügyi ellátási kötelezettség körében kötött megállapodás vagy egészségügyi ellátási szerződés esetén a feladatot átadó helyi önkormányzatnak az egyetértését igazoló dokumentumot,

b) az átcsoportosítás részletes szakmai indokolását,

c) az egészségügyi szolgáltató és fenntartója nyilatkozatát az átcsoportosítás fenntarthatóságáról,

d) az egészségügyi szolgáltató nyilatkozatát arról, hogy biztosítani tudja az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló rendelet által előírt személyi és tárgyi feltételeket az átcsoportosítással érintett szakmák tekintetében,

e) az egészségügyi szolgáltató nyilatkozatát arról, hogy az átcsoportosítással létrejövő állapot nem ütközik az egészségügyi szolgáltató pályázatban vállalt kötelezettségeibe, és megfelel a Tv. 4/A. § (3)-(6) bekezdésében meghatározott feltételeknek.

(2) Amennyiben a Tv. 7. § (1) bekezdése szerinti kezdeményezés aktív fekvőbeteg-szakellátási kapacitás krónikus fekvőbeteg-szakellátási kapacitássá történő átcsoportosítására irányul, a kérelemnek a 10. § és a 2. számú melléklet figyelembevételével tartalmaznia kell az átcsoportosítandó kapacitással nyújtható szolgáltatások szakmacsoport és szakma szerinti besorolását.

(3) Amennyiben a Tv. 7. § (1) bekezdése szerinti kezdeményezés aktív fekvőbeteg-szakellátási kapacitás vagy járóbeteg-szakellátási kapacitás járóbeteg-szakellátás keretében végezhető egynapos ellátási kapacitássá történő átcsoportosítására irányul, a kérelemnek tartalmaznia kell, hogy mely, a külön jogszabály szerinti egynapos beavatkozások elvégzésére fordítják az átcsoportosított kapacitást, továbbá a kérelmezőnek nyilatkoznia kell arról, hogy vállalja az egynapos ellátás végzésére irányadó külön jogszabály szerinti feltételek teljesítését. Az átcsoportosítás engedélyezése során az ÁNTSZ helyszíni szemlét tart.

(4) Amennyiben a Tv. 7. § (1) bekezdése szerinti kezdeményezés aktív fekvőbeteg-szakellátási kapacitás járóbeteg-szakellátási kapacitássá történő átcsoportosítására irányul, a kérelemnek a 10. §, a 2. és 3. számú melléklet, valamint a Tv. 3. számú mellékletének figyelembevételével tartalmaznia kell az átcsoportosítandó szakmacsoportot vagy szakmacsoportokat, illetve azon vagy azokon belül a szakmákat.

(5) Amennyiben a Tv. 7. § (1) bekezdése szerinti kezdeményezés krónikus fekvőbeteg-szakellátási kapacitás krónikus nappali kórházi ellátási kapacitássá történő átcsoportosítására irányul, a kérelemnek tartalmaznia kell, hogy mely rehabilitációs osztály keretében kívánják működtetni a nappali kórházi ellátást.

(6) Amennyiben a Tv. 7. § (1) bekezdése szerinti kezdeményezés krónikus fekvőbeteg-szakellátási kapacitás intézeti hospice ellátási kapacitássá történő átcsoportosítására irányul, a kérelemnek a 10. § és a 2. számú melléklet figyelembevételével tartalmaznia kell az átcsoportosítandó kapacitás szakmacsoport és szakma szerinti besorolását.

(7) A Tv. 7. § (3) bekezdése szerinti átcsoportosítás esetén az átcsoportosítandó kapacitás nem haladhatja meg az adott szakma kapacitásának 20%-át. Az átcsoportosítással létrejövő kapacitásnövekmény egy adott szakmában legfeljebb 30%-ot érhet el. Amennyiben az átcsoportosítással új szakma kerül kialakításra, az új szakmára meghatározott ellátási terület figyelembevételével a 10 ezer főre jutó kapacitás nem haladhatja meg az adott szakmára vonatkozó országos átlagot.

(8) A Tv. 7. § (3) bekezdése szerinti átcsoportosítás az egészségügyi szolgáltatóra irányadó, külön jogszabály szerinti teljesítményvolumen változása nélkül kezdeményezhető. Ugyanazon szakmára vonatkozóan a szolgáltató újabb átcsoportosítást az előző átcsoportosítástól számított egy éven belül nem kezdeményezhet.

(9) A Tv. 7. § (7) bekezdése szerinti eljárás során az egészségügyi szolgáltatóval finanszírozási szerződéses jogviszonyban álló Regionális Egészségbiztosítási Pénztár (a továbbiakban: REP) a megkereséstől számított huszonkét munkanapon belül küldi meg a 8/A. § szerint megállapítható kapacitásmennyiséget is tartalmazó véleményét az ÁNTSZ-nek a szolgáltató átcsoportosítási kérelme szerinti kapacitással érintett ellátási területe szerint illetékes regionális intézete részére. A Tv. 7. § (4) bekezdése szerinti, több régiót érintő esetben annak a szolgáltatónak a székhelye az irányadó, amelynek kapacitásaiból az átcsoportosítást kezdeményezik, azzal, hogy a döntéshez be kell szerezni az ÁNTSZ azon regionális intézeteinek véleményét, amelyekhez tartozó régiókat az átcsoportosítás érinti.

(10) A (9) bekezdés szerinti regionális intézet az átcsoportosítás tárgyában hozott döntéséhez véleményt kér az illetékes szakmai kollégiumtól, amennyiben az átcsoportosítással új szakma jönne létre.

(11) Amennyiben a Tv. 7. § (3) bekezdése szerinti átcsoportosítás a 12. § (1) bekezdése szerinti fejlesztés megvalósításához kapcsolódik, a (9) bekezdés szerinti regionális intézet - az átcsoportosítás feltételeinek fennállása esetén - az átcsoportosításhoz előzetesen hozzájárulhat. Az előzetes hozzájárulásban - a kérelem alapján - meg kell határozni az átcsoportosítás végrehajtásának időpontját. Ebben az esetben a Tv. 7. § (7) bekezdésében foglaltakat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a (9) bekezdés szerinti regionális intézet 45 munkanapon belül, az előzetes hozzájárulásában foglaltakat is figyelembe véve dönt.

(12) Nem minősül a Tv. 7. §-a szerinti átcsoportosításnak, ha a 12-13. § szerinti, kapacitáscsökkentést is tartalmazó döntés egyébként átcsoportosítással jár.

(13) A Tv. 7. § (4) bekezdésében foglaltakat a szolgáltató telephelyei közötti, a Tv. 7. § (1)-(3) bekezdése szerinti kapacitásátcsoportosítás esetén is alkalmazni kell, azzal, hogy a döntéshez be kell szerezni az ÁNTSZ azon regionális intézeteinek véleményét, amelyekhez tartozó régiókat az átcsoportosítás érinti."

6. § A Vhr. a következő 8/A. §-sal egészül ki:

"8/A. § (1) A Tv. 7. § (1) bekezdése szerinti átcsoportosítás esetén

a) egy aktív fekvőbeteg-szakellátási ágy helyébe egy krónikus fekvőbeteg-szakellátási ágy,

b) egy aktív fekvőbeteg-szakellátási ágy helyébe legfeljebb heti 6 járóbeteg-szakellátási szolgáltatási óra,

c) egy aktív fekvőbeteg-szakellátási ágy, valamint heti egy járóbeteg-szakellátási szolgáltatási óra helyébe egynapos ellátásra az átcsoportosított, adott szakma aktív fekvőbeteg-, illetve járóbeteg-szakellátási kapacitására jutó havi átlagos teljesítmény egyenértékének megfelelő mennyiségű szolgáltatási egység,

d) hét krónikus ellátási, illetve rehabilitációs fekvőbeteg-szakellátási ágy helyébe öt, illetve hat ápolási fekvőbeteg-szakellátási ágy helyébe három, a külön jogszabály szerinti szorzóval finanszírozott intézeti hospice ágy állapítható meg, azzal, hogy amennyiben intézeti hospice-re a d) pont szerinti kapacitás-mennyiséget meghaladóan csoportosítanak át, az az ott meghatározottak arányában történhet.

(2) Ha a Tv. 7. § (1) bekezdése alapján krónikus nappali kórházi ellátásra csoportosítanak át, az átcsoportosítandó krónikus, illetve rehabilitációs ágyszámot a nappali kórházi ellátás szakmai háttérosztályának tényleges ágyszámához arányosítva kell meghatározni, azzal, hogy

a) az átcsoportosított kapacitással megegyező krónikus szorzójú rehabilitációs osztály keretében működtetni kívánt, külön jogszabály szerint finanszírozott nappali kórházi ellátás kialakításához a szakmai osztály ágyszámának függvényében tíz ágyanként öt krónikus ellátási, illetve rehabilitációs fekvőbeteg-szakellátási ágy,

b) az átcsoportosított kapacitásnál magasabb krónikus szorzójú rehabilitációs osztály keretében működtetni kívánt, külön jogszabály szerint finanszírozott nappali kórházi ellátás kialakításához a szakmai osztály ágyszámának függvényében tíz ágyanként hat krónikus ellátási, illetve rehabilitációs fekvőbeteg-szakellátási ágy átcsoportosítása szükséges."

7. § A Vhr. 10. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki, ezzel egyidejűleg a § jelenlegi szövegének jelölése (1) bekezdésre változik:

"(2) A 3. számú melléklet határozza meg azon szakmák körét, amelyekre a járóbeteg-szakellátásban külön jogszabály szerint finanszírozási szerződés köthető."

8. § (1) A Vhr. 12. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Ha az (1) bekezdésben foglaltaknak megfelelő többletkapacitás-befogadási igény merül fel, az előzetes befogadásra a kérelmet a támogatásra kiírt pályázat határidejének letelte előtt legalább 75 nappal kell benyújtani a kérelmezett többletkapacitás működtetési helye szerint illetékes RET-hez és az egészségügyi miniszterhez. A kérelem részét képezi a befogadásra javasolt egészségügyi szolgáltatások finanszírozására - a pályázat megvalósítását követően, a pályázatban előírt fenntartási időszak egészére - vonatkozó pénzügyi hatásvizsgálat, amelynek tartalmaznia kell a kérelmezett befogadással összefüggő egyéb finanszírozási és kapacitás-módosítási feltételeket is."

(2) A Vhr. 12. § (15) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(15) Amennyiben az előzetes többletkapacitás-befogadási eljárás keretében hozott döntés a befogadás fedezetéül a régió rendelkezésére álló járóbeteg-szakellátási kapacitásokat jelölte meg, ez a befogadás a Tv. 4. § (8) bekezdése szerinti kapacitásmennyiség régióra eső részének terhére történhet."

9. § A Vhr. a következő 12/A. §-sal egészül ki:

"12/A. § (1) A Tv. 11. § (2) bekezdése szerinti, éven túli kötelezettségvállalást eredményező, előzetes többletkapacitás-befogadásra a 12. §-ban foglaltakat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy az egészségügyi miniszter és a pénzügyminiszter - a Kormány ügyrendjétől eltérő eljárásban - előterjesztést nyújt be a Kormányhoz az előzetes többletkapacitás-befogadások jóváhagyása érdekében.

(2) Az (1) bekezdés szerinti előterjesztésben több előzetes többletkapacitás-befogadás jóváhagyása is kérhető."

10. § A Vhr. a 15. §-t követően a következő 15/A. §-sal és azt megelőző alcímmel egészül ki:

"Egyszerűsített többletkapacitás-befogadási eljárás

15/A. § (1) Az 1. § (1) bekezdés d) és g) pontja szerinti többletkapacitás a 13-15. §-ban foglaltaktól eltérően az e § szerinti eljárás során is befogadásra kerülhet.

(2) Az (1) bekezdés szerinti többletkapacitás befogadására vonatkozó, szakmai indoklással ellátott kérelmet az egészségügyi szolgáltatók minden év március 20-áig nyújthatják be a TBB részére. A kérelemhez mellékelni kell:

a) a fenntartó nyilatkozatát a befogadási kérelem támogatásáról,

b) az érintett szakterület szerinti szakmai kollégium véleményét,

c) az egészségügyi szolgáltatónak működési engedélyt kiadó ÁNTSZ nyilatkozatát az ellátás nyújtásához szükséges feltételek fennállásáról,

d) a befogadás szükségességének részletes szakmai indoklását,

e) a befogadás fenntarthatóságát alátámasztó pénzügyi hatásvizsgálatot, megjelölve a szolgáltatás éves felvállalt mennyiségét, és a szükséges teljesítményvolument.

(3) A TBB a beérkezett kérelmek alapján minden év április 30-ig javaslatot tesz az egészségügyi miniszternek az (1) bekezdés szerinti többletkapacitás befogadására.

(4) A (3) bekezdés szerinti javaslat tartalmazza

a) a többletkapacitás-befogadásra javasolt egészségügyi szolgáltatókat,

b) a befogadásra javasolt többletkapacitás mértékét,

c) a többletkapacitás-befogadás forrásigényét,

d) a finanszírozás javasolt kezdési időpontját.

(5) Az egészségügyi miniszter a javaslatról annak beérkezésétől számított 30 napon belül, az éves pénzügyi kihatások és a rendelkezésre álló források figyelembevételével dönt. Amennyiben a befogadási javaslat alapján a befogadásra előirányzott forrás mértékének túllépése szükséges, a 15. § (12) bekezdésében foglaltakat alkalmazni kell.

(6) Az OEP főigazgatója a befogadott többletkapacitásokról közleményt ad ki, amelyet a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben közzé kell tenni. A közlemény egészségügyi szolgáltatónként tartalmazza a befogadott többletkapacitás megjelölését, mértékét, valamint a finanszírozási szerződés megkötésének tervezett időpontját és időtartamát.

(7) A befogadott többletkapacitásra a finanszírozási szerződéskötési jogosultság hatályát veszti, ha a szolgáltató a közlemény közzétételét vagy a közleményben meghatározott befogadási időpontot követően egy éven belül nem kezdeményezi annak megkötését."

11. § (1) A Vhr. 1. számú melléklete helyébe az e rendelet 1. melléklete szerinti melléklet lép.

(2) A Vhr. az e rendelet 2. melléklete szerinti 3. számú melléklettel egészül ki.

12. § Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr.) 6/C. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) Ha a finanszírozási szerződés az (5) bekezdés szerint, vagy az egészségügyi szolgáltató megszűnik, az új megállapodás, illetve szerződés megkötése során figyelembe kell venni az Ebtv. 34. § (2) bekezdésének rendelkezését, és ha a megszüntetett egészségügyi szolgáltató az Ámr. szerinti nettó finanszírozási körbe tartozott, a megszüntető okirat tartalmára vonatkozó rendelkezést. A megállapodásban, illetve a szerződésben rendelkezni kell az átvállalt feladatot ellátó szolgáltatóval kötött finanszírozási szerződés megszűnése esetén a teljesítménydíj utalásának az Ebtv. 34. § (2) bekezdésének rendelkezésére figyelemmel meghatározott rendjéről."

13. § A Kr. 27/A. § (1) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A 27. § szerinti TVK-t módosítani kell:)

"h) az Eftv. 2. § (3) bekezdése szerinti megállapodás, illetve szerződéskötés esetén,"

14. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - 2010. január 1-jén lép hatályba.

(2) A (6) bekezdés 2010. július 1-jén lép hatályba.

(3) Hatályát veszti a

a) Vhr.

aa) 2. § (1) és (2) bekezdése,

ab) 2. § (3) bekezdésében a " , (4) és (5)" és a "területileg" szövegrész,

ac) 12. § (5) bekezdése,

b) Kr. 6/C. § (4) bekezdése.

(4) A Vhr.

a) 4. § (3) bekezdésében az "az OEP-nél rendelkezésre álló" szövegrész helyébe az "a lekötött kapacitással és a szolgáltatói teljesítményekkel összefüggő, az OEP-nél rendelkezésre álló" szöveg,

b) 9. § (1) bekezdésében a "Regionális Egészségbiztosítási Pénztár (a továbbiakban: REP)" szövegrész helyébe a "REP" szöveg,

c) 13. § (1) bekezdésében a "valamint a 14-15. § alapján" szövegrész helyébe a "valamint - a 15/A. §-ban foglaltakra is figyelemmel - a 14-15. § alapján" szöveg,

d) 14. § (6) bekezdésében a "befogadási bizottság (a továbbiakban: Bizottság)" szövegrész helyébe a "többletkapacitás-befogadási bizottság (a továbbiakban: TBB)" szöveg,

e) 15. § (2)-(9), (11) és (12) bekezdésében a "Bizottság" szövegrész helyébe a "TBB" szöveg,

f) 15. § (13) bekezdésében az "időpontját" szövegrész helyébe a "tervezett időpontját" szöveg lép.

(5) A Vhr. 2. számú melléklete

a) az "általános szülészet-nőgyógyászat" sort követően az "in vitro fertilizáció (IVF) - *sze*" sorral,

b) az "AIDS ellátás és gondozás - *sze*" sort követően a "trópusi betegségek ellátása" sorral egészül ki.

(6) A Vhr. 3. számú melléklete a "foglalkozás-egészségügyi szakellátás" sort követően a "foglalkozás-egészségügyi orvosszakértői tevékenység" sorral egészül ki.

(7) Ez a rendelet 2010. július 2-án a hatályát veszti.

A miniszterelnök helyett:

Kiss Péter s. k.,

a társadalompolitika összehangolásáért felelős tárca nélküli miniszter

1. melléklet a 360/2009. (XII. 30.) Korm. rendelethez

"1. számú melléklet a 337/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez

Többletkapacitásnak minősülő eszközök listája

EMKI főcsoportEszközök megnevezése
06Komplex diagnosztikai berendezések főcsoporton belül 0655 Urodinamiás berendezések
51Nukleáris képalkotó berendezések főcsoporton belül 5101 Mágneses magrezonancia készülékek (MRI, fMRI)
55Röntgen diagnosztikai berendezések
5534 Mammográfiás készülékek
5583 DSA (Digitális Szubtrakciós Angiográfia)
5585 Csontsűrűségmérők (RTG)
5591 Komputer-tomográf készülékek - CT, MSCT
57Nukleárdiagnosztika készülékei főcsoporton belül 5790 Pozitron emissziós tomográfok (PET-CT, SPECT)
58Nukleárterápia készülékei
5815 Lineáris gyorsító
5810 Sztereotaxiás eszköz
5813 Gamma-kés

"

2. melléklet a 360/2009. (XII. 30.) Korm. rendelethez

"3. számú melléklet a 337/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez

Finanszírozási szerződéssel leköthető járóbeteg-szakellátási kapacitások

Az egészségbiztosító az alábbi szakmákra/szaktevékenységekre köthet finanszírozási szerződést:

Belgyógyászat (és társszakmák)

általános belgyógyászat

angiológia, phlebológia, lymphológia

haematológia

endokrinológia, anyagcsere és diabetológia

endokrinológia - *sze*

diabetológia - *sze*

gasztroenterológia

nefrológia

geriátriai

allergológia és klinikai immunológia

belgyógyászati kardiológia

belgyógyászati tüdőgyógyászat (pulmonológia)

Sebészet (és társszakmák)

általános sebészet

esztétikai plasztikai sebészet

tüdő- és mellkassebészet

érsebészet

idegsebészet - *sze*

szívsebészet - *sze*

csecsemő- és gyermekszívsebészet

proktológia

Traumatológia

általános traumatológia

plasztikai és égési sebészet

kézsebészet

arc- és állcsont-szájsebészet

Szülészet-nőgyógyászat általános

szülészet-nőgyógyászat

terhesgondozás (orvosi)

Csecsemő és gyermekgyógyászat

általános csecsemő- és gyermekgyógyászat

neonatológia

csecsemő- és gyermekkardiológia

gyermek-tüdőgyógyászat

gyermek-gasztroenterológia

gyermeksebészet - *sze*

gyermeknőgyógyászat - *sze*

gyermekszemészet

csecsemő és gyermek fül-, orr-, gégegyógyászat

gyermekradiológia

gyermekneurológia

gyermek- és ifjúságpszichiátria

fejlődésneurológia

Fül-orr-gégegyógyászat

általános fül-orr-gégegyógyászat

audiológia

foniátria

otoneurológia

Szemészet általános szemészet

Bőrgyógyászat és nemibeteg-ellátás

általános bőr- és nemibeteg-ellátás

bőrgyógyászat

bőrgyógyászati allergológia

nemibeteg-gondozás

Neurológia

általános neurológia

fejfájás szakrendelés - *sze*

neurológiai rehabilitáció

EEG és EMG diagnosztika - *sze*

Ortopédia

ortopédia

gerincsebészet

Urológia

urológia

andrológia

urodinamia

neuro-urológia

Onkológia és sugárterápia

klinikai onkológia

sugárterápia"

onkoradiológia

onkológiai gondozás

Fogászati ellátás

fogászati ellátás (szakellátás)

dento-alveoláris sebészet

fogszabályozás

parodontológia

gyermekfogászat

fogászati röntgen

Reumatológia

reumatológia és fizioterápia

reumatológia

fizioterápia (orvosi szakképesítéssel)

menopauza és oszteoporozis rendelés - *sze*

Aneszteziológiai és intenzív betegellátás

aneszteziológia

fájdalomterápia - *sze*

Infektológia

fertőzőbeteg-ellátás" infektológia

AIDS ellátás és gondozás - *sze*

Pszichiátria

pszichiátria

addiktológia

alkohológia

drogbetegellátás

egyéb szenvedélybetegségek ellátása (például játékszenvedély)

pszichiátriai rehabilitáció

pszichoterápia (szakorvosi képesítéssel)

pszichiátriai gondozás

addiktológiai gondozás

alkohológiai gondozás

Tüdőgyógyászat tüdőgyógyászat

pulmonológiai allergológia és immunológia

pulmonológiai és légzésrehabilitáció

tüdőgondozás

Rehabilitáció

mozgásszervi rehabilitáció

belgyógyászati rehabilitáció

gasztroenterológiai rehabilitáció

nőgyógyászati rehabilitáció

Foglalkozás-orvostan

foglalkozás-egészségügyi szakellátás

Kardiológia

általános kardiológia

kardiológiai rehabilitáció

echokardiográfiai diagnosztika

EKG és Holterdiagnosztika

Laboratóriumi diagnosztika

általános laboratóriumi diagnosztika

általános kémiai laboratóriumi diagnosztika

haematológia és immunológia diagnosztika

mikrobiológiai laboratóriumi diagnosztika

biokémiai laboratóriumi diagnosztika

immunogenetikai laboratóriumi diagnosztika

genetikai laboratóriumi diagnosztika

izotóp laboratóriumi diagnosztika

immunológiai laboratóriumi diagnosztika

Képalkotó diagnosztika, képalkotó eljárásokkal vezérelt invazív diagnosztika és terápiás intervenció

általános röntgendiagnosztika

mammográfiás szűrés és diagnosztika

angiográfiás diagnosztika

intervenciós radiológia

neuroradiológia

CT

MRI

ultrahang-diagnosztika

ultrahang terápia

echokardiográfia

nőgyógyászati ultrahang-diagnosztika - *sze*

gasztroenterológiai UH diagnosztika - *sze*

Patológia

általános kórbonctan és kórszövettan

szövettan, kórszövettan

cytológia, cytopatológia

aspirációs cytológia

tüdő és/vagy pajzsmirigy aspirációs cytológia - *sze*

immunhisztológia neuropatológia - *sze*

molekuláris patológia

Speciális diagnosztika

lézerdiagnosztika

thermographia

Fizioterápia

általános fizioterápia-gyógytorna

hydroterápia

gyógytorna

gyógymasszázs

fizioterápia (asszisztensi tevékenységként)

Transzfuziológia és szövetbanki tevékenység

transzfuziológia

Nukleáris medicina

izotópdiagnosztika és terápia

radioizotópos terápia

izotópdiagnosztika

Klinikai genetika

klinikai genetika

genetikai tanácsadás

Pszichológiai tevékenység

általános pszichológia

klinikai szakpszichológia

gyermekpszichológia

pszichoterápia

szexológia

Pedagógiai végzettséggel ellátható egészségügyi szakmák

logopédia

gyógypedagógia (és annak szakágai)

konduktori tevékenység

Igazságügyi orvostan/Egészségbiztosítás

egészségbiztosítási orvosszakértés

*sze*: külön jogszabály szerinti szakosodott egység

Tartalomjegyzék